Katoamiset

Isä52v

Miten siellä Turussa voisi K-market Portsan kohdalta joutua Aurajokeen (jos siis näin on käynyt) kun on matkalla Hansakadulle?
Muiluttaako siellä joku ihmisiä tuonne jokeen, kun niin moni on sinne päätynyt ja joku vissiin kadonnut ihan lopullisestikin?

39

1444

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kurkunleikkaajat

      Ovat tottuneet saalistamaan porukalla savannilla, Tampereella heittivät jonkun liikemiehen veteen. Ei saada todistettua. Vievät lompakon ja puhelimen.

    • ihmeidenaika

      Olen kans miettinyt miten ihminen voi kadota tyhjään , ellei pelissä ole muiden kädet . Eikä tämä ole ensimmäinen tapaus vuoden sisällä , tuskin viimeinenkään . Ikävää omaisten puolesta epätietoisuus , vaikka melkein voi lopun arvata . Voimia omaisille ,toivotaan parasta .

    • kameroita

      Eikö niitä valvontakameroita ole nykyään joka nurkalla? Aika kummallista jos niistä ei selviä enemmän. Joen varrelle pitäisi ainakin laittaa kunnollinen kameravalvonta jos ei jo ole.

      • Turku20000584

        Yksinäinen psykopaatti on tekijä, ajoittaa varmasti milloinkas on vähiten ulkoilijoita minkäkin päivänä ja tietoinen missä ei ole kameravalvonta.


      • TämäPitääSelvittää

      • herculepoirot
        Turku20000584 kirjoitti:

        Yksinäinen psykopaatti on tekijä, ajoittaa varmasti milloinkas on vähiten ulkoilijoita minkäkin päivänä ja tietoinen missä ei ole kameravalvonta.

        Mutta mistä hän olisi tiennyt milloin uhri on matkalla jokirantaan? Eikö tässä käynyt niin että mies oli matkalla Portsaan kotiin keskustasta ja sitten hän vasta päätti jostain syystä lähteäkin rantaan. Tällaista luin, en tiedä onko totta.
        Valvontakamerassa ei näkynyt että kukaan seuraisi häntä matkalla jokirantaan.

        Päivystääkö sarjamurhaaja joen varrella? Asuuko hän siellä ja näkee ikkunasta vai onko hänellä talviasuttava jokilaiva-asunto? Tätähän voisi joku ammattietsivä selvittää?


      • Turkuu200
        herculepoirot kirjoitti:

        Mutta mistä hän olisi tiennyt milloin uhri on matkalla jokirantaan? Eikö tässä käynyt niin että mies oli matkalla Portsaan kotiin keskustasta ja sitten hän vasta päätti jostain syystä lähteäkin rantaan. Tällaista luin, en tiedä onko totta.
        Valvontakamerassa ei näkynyt että kukaan seuraisi häntä matkalla jokirantaan.

        Päivystääkö sarjamurhaaja joen varrella? Asuuko hän siellä ja näkee ikkunasta vai onko hänellä talviasuttava jokilaiva-asunto? Tätähän voisi joku ammattietsivä selvittää?

        itse uskon hänen valikoivan uhrin satunnaisesti


      • perculehoirot

        Miksi ne jotain tiettyä kyttäisi, kunhan sopivia ryöstettäviä uhreja. Tätäkään ei kytät muka usko tapahtuneeksi kun matut ryöstivät ja myöhemmin taatusti joku niistä tyrkkäsi jokeen. Eo muka hukuttamiset mahdollista kun pitäsi jäädä valvontakameraan, mutta miksei sitten ne "itsemurhat" näy missään kamerassa.
        http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201711192200544105_u0.shtml

        Naurettavaa väittää että Juuso olisi aikonut uida joen yli vaatteet päällä ja miksi sitten edes kengät riisunut, eikä nekään rannalla. Ei kukaan lähde uimaan muutaman asteen lämpötilassa ja aio sitten kävellä kotiin. Ei mitään viitteitä itsemurhasta, ei tietysti mahdotontakaan, mutta kengät todennäköisemmin heittänyt veteen jos yrittänyt päästä ylös, mutta joku voinut estää. Onko mitään omaisuutta tallella, kännykkä, lompakko...?

        Kummallista jos tuollakaan ei yhtään valvontakameraa rannassa, ei luulisi olevan liian kallis asentaa kun se aita tuntuu olevan ylivoimainen saada aikaiseksi.


      • herculepoirot
        Turkuu200 kirjoitti:

        itse uskon hänen valikoivan uhrin satunnaisesti

        Mutta uhrit ovat kuitenkin vain nuoria miehiä...ei edes kolmekymppisiä.


      • Turkuu2000
        herculepoirot kirjoitti:

        Mutta uhrit ovat kuitenkin vain nuoria miehiä...ei edes kolmekymppisiä.

        Hän on itse nuori mies, ylätäin ilmestyi taakse, Turun Aurajoella on sarjahukuttaja, ihmiset VAROKAA.
        Ihmettelen nuoren miehen rohkeutta mennä iltalehteen kasvoilla kertomaan kokemuksistaan.


      • herculepoirot
        Turkuu2000 kirjoitti:

        Hän on itse nuori mies, ylätäin ilmestyi taakse, Turun Aurajoella on sarjahukuttaja, ihmiset VAROKAA.
        Ihmettelen nuoren miehen rohkeutta mennä iltalehteen kasvoilla kertomaan kokemuksistaan.

        No ei sitä voi varmaksi tietää. Pitäisi olla enemmän tutkintaa ja johtolankoja.


      • Turkuu20000
        herculepoirot kirjoitti:

        No ei sitä voi varmaksi tietää. Pitäisi olla enemmän tutkintaa ja johtolankoja.

        minä en nähnyt näkyjä, minä näin hänet, en näyttänyt pelkoa, vaikka pääsin karkuun pimeästä kulmasta häneltä, hän oli kuin haamu, askeleet alkoivat kuulua ylätäin selkäni takana, hänen katse oli tyhjän pelottava, hän esitti kysymyksiä mutta täysin ohittaa kysymyksiäni, hän tarttui olkapäästä takata, käänsin päätä normaaliin tapaan rauhallisena taaksepäin, suora katsekontakti häntä kohtaan vaikka niin pelottava hän olikin jatkoin kävelyä eteenpäin, kameravalvonta alueita kohtaan kun vaihtoehtoja ei ole monta, ainoaksi jäi esittää pelotonta tai toivoa että joku tulisi vastaan, kadut olivat hiljaisia kuin myös hänkin.Tiesin, että minun on oltava rauhallinen.Ei hyökkää kameravalvonta alueella.


      • herculepoirot
        Turkuu20000 kirjoitti:

        minä en nähnyt näkyjä, minä näin hänet, en näyttänyt pelkoa, vaikka pääsin karkuun pimeästä kulmasta häneltä, hän oli kuin haamu, askeleet alkoivat kuulua ylätäin selkäni takana, hänen katse oli tyhjän pelottava, hän esitti kysymyksiä mutta täysin ohittaa kysymyksiäni, hän tarttui olkapäästä takata, käänsin päätä normaaliin tapaan rauhallisena taaksepäin, suora katsekontakti häntä kohtaan vaikka niin pelottava hän olikin jatkoin kävelyä eteenpäin, kameravalvonta alueita kohtaan kun vaihtoehtoja ei ole monta, ainoaksi jäi esittää pelotonta tai toivoa että joku tulisi vastaan, kadut olivat hiljaisia kuin myös hänkin.Tiesin, että minun on oltava rauhallinen.Ei hyökkää kameravalvonta alueella.

        Mitä kysymyksiä hän esitti?


      • herculepoirot
        Turkuu20000 kirjoitti:

        minä en nähnyt näkyjä, minä näin hänet, en näyttänyt pelkoa, vaikka pääsin karkuun pimeästä kulmasta häneltä, hän oli kuin haamu, askeleet alkoivat kuulua ylätäin selkäni takana, hänen katse oli tyhjän pelottava, hän esitti kysymyksiä mutta täysin ohittaa kysymyksiäni, hän tarttui olkapäästä takata, käänsin päätä normaaliin tapaan rauhallisena taaksepäin, suora katsekontakti häntä kohtaan vaikka niin pelottava hän olikin jatkoin kävelyä eteenpäin, kameravalvonta alueita kohtaan kun vaihtoehtoja ei ole monta, ainoaksi jäi esittää pelotonta tai toivoa että joku tulisi vastaan, kadut olivat hiljaisia kuin myös hänkin.Tiesin, että minun on oltava rauhallinen.Ei hyökkää kameravalvonta alueella.

        Niin ja olitko aivan joen rannassa silloin? Vai missä kohtaa?


      • Turkuu2000000

        ylitin teatteri siltaa hämähäkinverkko puolueelta, Linnankadulle päin, mysteeriksi jäi kuinka hän ja mistä hän silalle ilmestyi, ystäväni päätti saattaa minua kotiin, ennen kun ylitin siltaa varmistettiin että ketään ei ole ylittämässä siltaa tai siinä lähistöllä että voin jatkaa matkaa yksin, ylittäessään silta melkein loppuun, tajusin sen perustella että olen vaarassa,kun ihan tyhjästä alkoi kuulua askeleita selkäni takana, kun ylittää teatteri siltä siinä on yksi kohta tai auko et pääse siihen Linnankadun23 pieneen hiekka parkkipaikalle joka on siinä turun sosiaalitoimisto vastapäätä, tiesin et ei ole muuta vaihtoehtoa kun kääntää suunta, joelta pois, pelko alkoi kasvamamaan kun se tuli vaan perässä, kun tartut kiinni olkapäästä, hänen ensimmäinen kysymys oli, mitä kello on, kun vastasin sanoi mitä teet täällä tähän aikaa yksin, tajusin et nyt on tosi käyttäydy aivan kuin mitään ei pelota, itse olen hoitoalalla, jonkun ajan päästä havaitsin psyyke häiriötä, samaistuin häneen ja koitin käyttäytyä kuin aina olimme tunteneet toisiamme, tämän tapahtuman aikana aijemmin en oo koskaan kuullutkaan ett huhuja liikkuu sarjahukuttajasta.


    • kameroita

      Kuinka monta nuorta miestä on jo samalla tavalla kadonnut ja löytynyt Aurajoesta? Ja mikä vuosi se alkoi? Oliko tapauksia sitä ennen säännöllisesti? Onko poliisi tutkinut asiaa?

      Lehtijuttu v. 2012:

      TS: Nuori mies tönäistiin jokeen
      Torstai 29.11.2012 klo 14:45
      Yöllä myöhään kotiinsa matkalla ollut nuori mies tyrkättiin Aurajokeen, kertoo Turun Sanomat.

      Turun Sanomien mukaan välikohtaus sattui neljän jälkeen aamuyöllä lauantaina 24. marraskuuta. Nuori mies kertoi, että kuuli askelia takaansa ja tunsi tönäisyn selässään. Hän kaatui sen seurauksena Aurajokeen.
      http://m.iltalehti.fi/uutiset/2012112916390077_uu.shtml

      • älkääkulkekoyksinsiellä

        Nuoren miehen äiti kirjoitti tapauksesta eilen Turun Sanomien mielipidesivulla. Äiti kiitteli, että pojalla oli ollut onnea kun hän selvisi joesta ehjin nahoin. Äiti halusi kirjoituksellaan varoittaa ihmisiä kulkemasta yksin yöllä.


      • Seurannuttapausta

        Amerikassahan on puhuttu ja epäilty vastaavaa (esim. niin sanotut Smiley face -murhat). Jotkin epäilevät, että osa nuorista, jokeen päätyneistä miehistä, on päätynyt sinne rikoksen uhrina. Poliisi pitää tällaisia nuorten miesten katoamisia ja joesta löytymisiä automaattisesti joko itsemurhina ilman viestiä tai kännitoikkarointina, jolloin tekijä selviää helpolla.

        Täällä Porissa vastaavia jokeen päätymisiä tapahtuu harvemmin, koska joki on aidattu alueilta, joissa liikutaan yleisemmin.

        Toivotaan, että Juuso löytyy ja tapahtumien kulku selviää.


      • No ei poliisi tutki, koska on hankalaa. 2012 oli pakko kirjata rikosilmoitus, koska uhri jäi henkiin ja itse teki rikosilmoituksen. Ei tätäkään silti tutkittu.


    • Jvvv

      Kotkassa KATOSI 10v sitten 2 nuorta miestä kuukauden välein löytyivät vesistöstä molemmat kävel3mässä ravintolasta kotiin ei kuulemma liity rukousta.

    • kameroita
      • RandomWalker

        Ehkä yleisessä tiedossa, mutta eiköhän niitä ole aika lailla...
        Vähän kyllä ihmetyttää tuon naiskom. kommentit katoamisista, mutta en nyt jaksa sen kummemmin perustella.


      • kojaustalkoo

        Jokirannassa kun kävelee siinä on katukivet nousseet ja vanhoja veneitten kiinnitys koukkuja ja naruja joihin kompastelee kävellessä,koko kesällä ei siivotakkaan koirien jätökset liukaStelee jalanalla,ja pimeää on nyt vaikka kuinka valoja pitäisi olla,käykää kokeilemassa.


    • joki2008

      Kerron OMASTA KOKEMUKSESTA MITÄ MINULLE ON KÄYNYT!!! Tää ei ollu Aurajoessa vaan LESTIJOESSA POHJANMAALLA...ONNEKSI OLEN ELOSSA!!! Pimeenä Marraskuisena ilta menin joen rantaan lenkittää mun punasta irkkua...mutta kun ei ollut valoja tipahdin jokeen ja koira mua rannasta katsoi hölmönä,jäätä oli ja luulin ei ranta tästä akq,niin se vaan putosin jäitten läpi jokeen talvivaatteet oli minulla päällä....onneksi olen hyvä uimari sain revittyä itseni rantaan ja jäisenä vielä (-9 ulkona oli vedestä en tiedä....) revin rantaan itseni sukeltaen mudasta ja kaikeasta mitä sain käsilläni kiinni,OLEN ELOSSA !!Ymmärrän pakokauhun jos ihminen putotaa-mä oon sen kokenut ja pimeässä keskellä yöyä ja liukkaalla säällä!!!

      • KyllmuakinTuruus

        Pohojalaasethan onkin kuuluja pöljyydestään. Koiraa syyttää tyhmäksi...akq, yöyä? Kannattaisiko turkkusestakin muuttaa semmoiseen kaupunkiin, jossa ei ole jokia?


      • joki08
        KyllmuakinTuruus kirjoitti:

        Pohojalaasethan onkin kuuluja pöljyydestään. Koiraa syyttää tyhmäksi...akq, yöyä? Kannattaisiko turkkusestakin muuttaa semmoiseen kaupunkiin, jossa ei ole jokia?

        en ole ikinä asunut turussa,käynyt useasti kyllä enkä ole asunut kaupungissa ja mun koira ei ole tyhmä.


      • joki08.1
        joki08 kirjoitti:

        en ole ikinä asunut turussa,käynyt useasti kyllä enkä ole asunut kaupungissa ja mun koira ei ole tyhmä.

        tähän lisään vielä ....koiraa huusin apuun mutta se ei uskaltanu jääkylmään veteen tulla,oli kyllä lähellä koko ajan,koira oli pentu silloin kun tää tapahtui. Mutta Iso osanotto OMAISILLE JA LÄHEISILLE <3


    • täsmennystä

      Poliisilla on väärä ilmaisu uutisissa. Kerrotaan, että sinne hän on mennyt, vaikka oikea verbi on joutunut, koska kukaan ei ole nähnyt, mitä tapahtui.

      • poliisithommiin

        Sillä kannalla ollaan vieläkin kaikesta huolimatta, että on joutunut, miksi aurajoen rannoilla ole kaiken kattavaa videovalvontaa? Vaikka tiedetään että rannat ovat rikoksille ja tapaturmille alttiita paikkoja. Siksikö, että opliisilla olisi helpompi sulkea rikoksista epäilyt????? Nyt sitten turkulaiset vaatimaan rannalle kaiteita ja videovalvonta kalustoa ja sassiin saatana!


      • epätietoinenkin

        Nyt väitetään, ettei löytyneeseen liittynyt rikosta. Mihin tämä perustuu, vai oliko sepalus auki?


      • Kysymyksiäkin
        epätietoinenkin kirjoitti:

        Nyt väitetään, ettei löytyneeseen liittynyt rikosta. Mihin tämä perustuu, vai oliko sepalus auki?

        Tietenkin väitetään sitä, mikä tutkintalinja otetaan. Tässäkin helpoin ja halvintie on tehdä tapauksesta onnettumuus. Vaikka en tunne Turkua, niin lehtihijutuista ja eri keskusteluista saa sen kuvan, että tämä nuorimies ei edes asunut tai hänen tyttöystävänsäkään ei asunut aurajoen suunnalla? Vai käsitinkö väärin? Tuleevaan mieleen, että onko kaikki web tai muut lähialueen valvontakamerat tarkastettu, eli onko ne nauhoittavia? Jonkun on täytynyt nähdä tämä hukkuneena löytynyt liikkeellä johonkin suuntaan? Entä hukkuneen teletunniste tiedot? Saako niistä selvää mihin illan aikana on soitettu ja missä ollut jne? Jotenkin vaan tulee vankka epäilllys, ettei aurajokeen putoaminen ja hukkuminen ollut vahinko.


    • neuvostavaari

      ARVOISAT TURKULAISET, ETTEKÖ TE JO SAA SIIHEN AURAJOKEEN VAADITTUA KAITEET KUNNON AIDAN EIKÄ PELKKIÄ KAITEITA KANNATA EDES AJATELLA.
      EI SE MAISEMA SIITÄ PILAANNU VAAN IHMISTEN TURVALLISUUS LIE SIELLÄKIN KAIKEN A JA O.
      TUSKIN YHDELLÄ PALOPÄÄLLIKÖLLÄ ON SIELLÄKÄÄN VALTAA NIIN PALJON ETTÄ PYSTYY NOIN VAIN OMALLA MIELIPITEELLÄÄN KIELTÄMÄÄN VIELÄPÄ VIRANOMAISENA AITAAMISEN.
      hETI VAIN TOIMENPITEISIIN ETTEI YHTÄKÄÄN UHRIA ENÄÄ TULE.

    • välttäkäärantaayksinään

      Tällaisen näyn sain. Kyllä näihin hukuttamisiin eli jokeen viskaamisiin jengi liittyy. Noin 3-5 tyyppiä. Ei paikallisia vaan alueelle muualta muuttaneita . On harrastaneet tätä jonkin aikaa , mutta taatusti jatkavat, jolleivät jää kiinni. Silta näkyy. Penkkejä. Puu, jonka takaa alaspäin viettävään rantaan myös työnnetään. Outoa kyllä näin myös istuvani jossain baarissa tms, josta käsin ikkunassa on E-kirjain niinkuin nurinpäin. Ihmetystä herättää, mikäli siellä ei todella valvontakameran kuvia lainkaan ole. Yhdellä tyypillä on jonkinlainen heittotukka tai "töyhtö".

      • Turkuu2000

        minä en nähnyt näkyjä, minä näin hänet, en näyttänyt pelkoa, vaikka pääsin karkuun pimeästä kulmasta häneltä, hän oli kuin haamu, askeleet alkoivat kuulua ylätäin selkäni takana, hänen katse oli tyhjän pelottava.


      • läpsläpsläpsjapam
        Turkuu2000 kirjoitti:

        minä en nähnyt näkyjä, minä näin hänet, en näyttänyt pelkoa, vaikka pääsin karkuun pimeästä kulmasta häneltä, hän oli kuin haamu, askeleet alkoivat kuulua ylätäin selkäni takana, hänen katse oli tyhjän pelottava.

        Oliko hyypiö, sellainen ruipelo ja rupinaama? V-mäinen olemus. Muutamat askeleet takana ja yllätys!


      • Turkuu200000

        luulin häntä poliisiksi alussa kun alkoi kyselemään, keski ikäinen mies, tavallinen suomalainen mies.


    • jottaitarttistehdä

      vaadimme aurajoen rannoille kaiteita, tallentavaa kameravalvontaa, kaiken kattavaa webkameraa ja turvaverkkoja laivojen keulaan ja perään, aurajoen muuriin kiinnitettyinä.
      Webkameroista voimme itse seurata sitten, että siellä on kaikki kunnossa 24/7.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      78
      3168
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      1962
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1821
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1518
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1375
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1365
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1089
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1008
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      834
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      830
    Aihe