Katsoppas santanderin sivuilta kuukausierää n.45 tonnin alfalle ja katso samaa mersulle. Esim giulia diesel jolla hintaa 45400e on kuukausihinnaltaa 659,95e kun esim 46300e maksava mersun C sarja samalla sivustolla maksaa 546e kuukaudessa. Tässä vaan esimerkki siitä että alfasta joutuu maksamaan enemmän koska arvo laskee hurjasti. Tietenkään kumpikaan kuukausimaksu ei kata koko arvon alennusta läheskään. Varsinkin 45 maksanut alfa on 10 ajettuna hyvityshinnaltaan enää 30 kun mersusta saa ehkä sen 38 vielä just ja just. Ei muutakun alfaa ostamaan.
Todiste alfan rajusta arvon laskusta
72
680
Vastaukset
- yksinkertaista
Hirveä huoli jollakin täällä Alfan jälleenmyyntiarvosta. Jos haluaa Alfan ja lompakko on kunnossa, niin rahalla saa kauniin ja persoonallisen auton. Jos jälleenmyyntiarvo on päälimmäinen kriteeri, niin ostaa varmaan jonkun muun merkin. Very simple.
- Persaukinenulisee
Kummastuttaa kun tämä palsta saattaa olla kuukaudenkin ilman uusia viestejä ja nyt tulee jatkuvasti jauhantaa arvonalenemasta, varmaankin samalta kirjoittajalta. Mahtaa olla tylsä elämä jollakin.
- Mersuonparempivaa
Alfa miehet on nyt heränneet kun uusi malli tullut jossa arvo tippuu ennätystahtia. Useinhan uusi automalli pitää hyvin hintansa mutta alfassa ei näy pysyvän sitten millään. Onhan se tietty erikoista kun uuteen alfaan ei saa edes nykyaikasia led ajovaloj jotka on vakiona jo monessa uudessa autossa, enkä tarkoita led huomiovaloja. Samoin alfaan joutuu ottamaan perusasiat kuten penkinlämmittimet lisävarusteena.
- Persaukinenulisee
Mersuonparempivaa kirjoitti:
Alfa miehet on nyt heränneet kun uusi malli tullut jossa arvo tippuu ennätystahtia. Useinhan uusi automalli pitää hyvin hintansa mutta alfassa ei näy pysyvän sitten millään. Onhan se tietty erikoista kun uuteen alfaan ei saa edes nykyaikasia led ajovaloj jotka on vakiona jo monessa uudessa autossa, enkä tarkoita led huomiovaloja. Samoin alfaan joutuu ottamaan perusasiat kuten penkinlämmittimet lisävarusteena.
Jaahas, duunarimersulla ajava on näiden paskanjauhantojen takana. Paljonko siitä viidensadan euron velkamersusta on vielä maksamatta?
Mersuonparempivaa kirjoitti:
Alfa miehet on nyt heränneet kun uusi malli tullut jossa arvo tippuu ennätystahtia. Useinhan uusi automalli pitää hyvin hintansa mutta alfassa ei näy pysyvän sitten millään. Onhan se tietty erikoista kun uuteen alfaan ei saa edes nykyaikasia led ajovaloj jotka on vakiona jo monessa uudessa autossa, enkä tarkoita led huomiovaloja. Samoin alfaan joutuu ottamaan perusasiat kuten penkinlämmittimet lisävarusteena.
<Samoin alfaan joutuu ottamaan perusasiat kuten penkinlämmittimet lisävarusteena.>
Jos tuo pitää paikkansa, Alfa-Romu on samassa sarjassa Dacia Sanderon perusmallin kanssa. Eli Sandero TCe 90 Accessin veroton hinta 8.163,70 €, autovero 1.235,30 €, yhteensä 9.399 €. Vasta Essential-tasolla (yht. 12.199 €) saa istuinlämmittimet eteen, keskuslukituksen ja ilmastoinnin.- Anonyymi
Tuotahan nyt ei usko vanha Erkkikään jos 50 tonnin autossa ei olis istuimen lämmittimet vakiona ......
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuotahan nyt ei usko vanha Erkkikään jos 50 tonnin autossa ei olis istuimen lämmittimet vakiona ......
Takaistuinten lämmitys on lisävarusteena joten eiköhän etuistuimissa ole ihan vakiona.
- Anonyymi
Miten hinnanlasku ilmenee Santanderin luvuista? Onko molemmilla autoilla sama korko, maksuaika ym. Mitä ovat jäännösarvot?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten hinnanlasku ilmenee Santanderin luvuista? Onko molemmilla autoilla sama korko, maksuaika ym. Mitä ovat jäännösarvot?
On sama korko ja maksuaika, jäännösarvo kertoo arvonaleneman
- OletkoHiemanYksinkertain
Kylläpä oli täydellinen ja kattava raportti auton arvonalenemisesta ja todella perustuu faktaa.
- Alfisti66
Niin oli. Kyllä alfan arvo tippuu nopeammin kun maan vetovoima pystyy kerralla vetämään.
- kauheatilanne
Kyllä nyt on Alfakuskit paniikissa kun Tuhnutero tempas tämmösen uutisen eetteriin.
- Sehänkuulostihyvältä
Oikeastaan hyvä uutinen.
Uusi Alfa Giulia on makea auto, mutta uutena minulle liian kallis. Pari-kolmevuotiaaseen olisi mahdollisuuksiakin.
Jäämme odottelemaan! - tojotakuneisojota
Mersu- ja tohjokuskeilla kun on koko omaisuus kiinni siinä autossaan, siksi arvonalenema pelottaa ja näkevät siitä jopa painajaisia. Onneksi viina helpottaa, ja voi päissään tulla Alfa-palstalle jauhamaan!
- Kfkfkfkfkfkfk
Niin, eihän tuossa ole kyse muusta kuin siitä, että arvonaleneman takia 60te Alfa tulee yhtä kalliiksi ajaa kuin 80te Mersu. Jos on sitä mieltä, että 60te Alfa on yhtä hyvä tai parempi itselle kuin 80te Mersu, niin hyvä, asia kunnossa.
- Alfisti
Kfkfkfkfkfkfk kirjoitti:
Niin, eihän tuossa ole kyse muusta kuin siitä, että arvonaleneman takia 60te Alfa tulee yhtä kalliiksi ajaa kuin 80te Mersu. Jos on sitä mieltä, että 60te Alfa on yhtä hyvä tai parempi itselle kuin 80te Mersu, niin hyvä, asia kunnossa.
Ajan mieluumin Alfalla, jossa on tyyliä jota Mersuun ei saa isollakaan rahalla.
- afsagfa
Kfkfkfkfkfkfk kirjoitti:
Niin, eihän tuossa ole kyse muusta kuin siitä, että arvonaleneman takia 60te Alfa tulee yhtä kalliiksi ajaa kuin 80te Mersu. Jos on sitä mieltä, että 60te Alfa on yhtä hyvä tai parempi itselle kuin 80te Mersu, niin hyvä, asia kunnossa.
kuka urpo haluaa ajaa mersulla jos siihen rahaan saa kunnon ajo-ominaisuuksilla olevan auton
Kfkfkfkfkfkfk kirjoitti:
Niin, eihän tuossa ole kyse muusta kuin siitä, että arvonaleneman takia 60te Alfa tulee yhtä kalliiksi ajaa kuin 80te Mersu. Jos on sitä mieltä, että 60te Alfa on yhtä hyvä tai parempi itselle kuin 80te Mersu, niin hyvä, asia kunnossa.
Aivan. Kunnollisen auton arvo pysyy aina selvästi paremmin. Rumat Alfa-Romut on parempi jättää ostamatta.
- Anonyymi
E220_CDl kirjoitti:
Aivan. Kunnollisen auton arvo pysyy aina selvästi paremmin. Rumat Alfa-Romut on parempi jättää ostamatta.
Eikös se täällä itäeuroopan perukoilla, euroopan iäkkäimmän autokannan, korkeimman autoveron, huonokuntoisimpien teiden ja kateellisimpien ihmisten maassa ole ihan sama, millä romulla sitä ajellaan?
Ei meistä kuitenkaan mitään länsimaalaisia mersunkaan ratissa tule....... Anonyymi kirjoitti:
Eikös se täällä itäeuroopan perukoilla, euroopan iäkkäimmän autokannan, korkeimman autoveron, huonokuntoisimpien teiden ja kateellisimpien ihmisten maassa ole ihan sama, millä romulla sitä ajellaan?
Ei meistä kuitenkaan mitään länsimaalaisia mersunkaan ratissa tule.......Teistä ei ehkä tule, mutta moni meistä on jo hyvinkin länsimaalainen.
- MitäänEiMukaanSaa
Alfa ostetaan ihan muista syistä kuin säästäminen mielessä. Elämässä on muitakin arvoja kuin itsensä piinaaminen.
Joillakin se säästäminen voi olla ihan piinaavaakin. Mutta eipä niitä Alfa-Romusta aiheutuneita velkojakaan mukaan saa.
- Anonyymi
E220_CDl kirjoitti:
Joillakin se säästäminen voi olla ihan piinaavaakin. Mutta eipä niitä Alfa-Romusta aiheutuneita velkojakaan mukaan saa.
> Joillakin se säästäminen voi olla ihan piinaavaakin.
Se tuli kokemuksen syvällä rintaäänellä!
Juuri mersumiehet ovat tehneet nuukailusta elämäntyönsä. Ostetaan mersu, mieluten diesel, ja kihnutetaan sillä moottoritielläkin max. 90 km/h ettei auto rasitu liikaa. Ajellaan ilman valoja, ettei polttimoita kulu, Vilkkua ei käytetä, ettei rele kulu. Kaupan pihaan mannelavetti jätetään rouskuttamaan, ettei starttimoottori kulu.
No, samaa vaivaa on järkiautoilijoilla yleisemminkin. Ostetaan maantienharmaa auto mustalla tai norsumuovisella sisustuuksella, ettei lika näy. Mersimiehet vielä pyrkivät ostamaan auton manuaalivaihteisena ja ilman hajoavia turhakkaita. Onneksi valikoimista taitaa edelleen löytyä mm. autot ilman peilien lämmitystä?
Auto ostetaan kuviteltu jälleenmyyntiarvo silmissä kiillellen eli yritetään tehdä kaikki valinnat seuraavan ostajan kuviteltuja tarpeita varten. Elikkä aikalailla suoraan essonbaarin ohjeiden mukaisesti. Taannoin "myyntivaltteja" olivat mm. manuaalivaihteisto ja ei ilmastointia (hajoava turhake).
Auton omistaminen on kallis harrastus. Uudehkon auton pitoon uppoaa helposti 500 €/kk, jos kaikki kulut lasketaan. Tähän hintaan soisi auton olevan itseä miellyttävä, mutta tämä ei järkiautoilijalla toteudu, koska ankea kehonsiirrin on hankittu essonbaarin ohjeiden mukaisesti eikä omia mieltymyksiä kuunnellen.
Auton valinta ns. järkiperustein on itsensä pissittämistä. Vain yksikertaisia valintoja voi tehdä näin. Esim. huoltoasema A ja B myyvät samaa bensaa, mutta A halvemmalla -> A on järkivalinta. Vaan miten arvottaa eri autoja, kun A on taloudellisempi, B tilavampi, C paras ajettava ja D tyylikkäin? Jos jotain pisteytyksiä laaditaan (autolehdet), niin ei niitä saa matemaattisesti perusteltua... kyllä ne pisteytyksen todellisuudessa vedetään puhtaasti hatusta/tunteella, vaikka muuta yritetään väittää.
"Järkiautoilija" yrittää pissittää itseään, ettei omilla tunteilla ja mieltymykisillä muka olisi merkitystä. Siksi "järkiautoilijaa" harmittaa liikenteessä - tämä on selvästi nähtävissä. Ankeilla järkiautoilla ajavilla on aina tatti otsassa ja harmitusta puretaan muihin, erityisesti massasta erottuvilla autoilla (kuten Alfa) liikkuviin. Pahimmasta päästä perseilijöitä ovat skeidailijat, mutta kyllä mersutkin listoille pääsevät. Toisaalta taas eksoottisemmista eli "järjettömistä" vekottimista ei pahaa sanottavaa ole, esim. Porschet ym.
Järjen määrä näyttää olevan vakioa. Mitä "järkevämpi" auto, sitä järjettömämmin sen ratissa kohelletaan.
Jälleenmyyntiarvo... tässäkin kohtaa moni pissittää itseään oikein huolella. Lehdistön suosiollisella avustuksella. Yleensä on tapana raportoida vain eri ikäisten autojen arvot (hintapyynnöt, mikä on eri asia kuin hyvityshinta) verrattuna ao. mallin listahintaan uutena. Ilman toimituskuluja, talvirenkaita ja lisävarusteita. Menee aika pahasti pieleen, jos kyseessä on sellainen auto, minkä listahinta sisältää vain ratin ja merkin keulalla... ja säädyllisen varustelun raksiminen nostaa hintaa helposti kymppitonnilla.
Perusperhekippoonkin tulee väh. 2-3 tonnia (10 %) lisää näistä toimituskuluista, talvirenkaista yms. perusvälttämättömyyksistä. Nämä keikauttavat myös vuotuiset arvonalenemaprosentit heti monta pykälää korkeammiksi.
Oma mittausdata: Giuliettaan upotettu 37 k€, sis. automaatti, nahkapenkit yms. "tarpeettomuuksia". Varma taloudellinen itsemurha, koska harvinainen merkki ja vielä näitä turhakkaita, mitkä ei jälleenmyyntiarvoon vaikuta? Vaan kummasti siitä hyvitettiin 5 vuoden ja reilun 100 tkm jälkeen liki 50 % ostohinnasta. Oli itseasiassa parhaiten arvonsa pitänyt auto minulla.
Jos pelkkää arvonalenemaa miettii, niin paras vaihtoehto on mahdollisimman halpa peruskippo. Siinä on varmasti pienin arvonalenema euroissa mitattuna (€/kk tai vuosi) ja usein myös prosenteissa mitattuna. Kalliit preimiumit toista ääripäätä, jos ne lisävarusteetkin huomioidaan. Anonyymi kirjoitti:
> Joillakin se säästäminen voi olla ihan piinaavaakin.
Se tuli kokemuksen syvällä rintaäänellä!
Juuri mersumiehet ovat tehneet nuukailusta elämäntyönsä. Ostetaan mersu, mieluten diesel, ja kihnutetaan sillä moottoritielläkin max. 90 km/h ettei auto rasitu liikaa. Ajellaan ilman valoja, ettei polttimoita kulu, Vilkkua ei käytetä, ettei rele kulu. Kaupan pihaan mannelavetti jätetään rouskuttamaan, ettei starttimoottori kulu.
No, samaa vaivaa on järkiautoilijoilla yleisemminkin. Ostetaan maantienharmaa auto mustalla tai norsumuovisella sisustuuksella, ettei lika näy. Mersimiehet vielä pyrkivät ostamaan auton manuaalivaihteisena ja ilman hajoavia turhakkaita. Onneksi valikoimista taitaa edelleen löytyä mm. autot ilman peilien lämmitystä?
Auto ostetaan kuviteltu jälleenmyyntiarvo silmissä kiillellen eli yritetään tehdä kaikki valinnat seuraavan ostajan kuviteltuja tarpeita varten. Elikkä aikalailla suoraan essonbaarin ohjeiden mukaisesti. Taannoin "myyntivaltteja" olivat mm. manuaalivaihteisto ja ei ilmastointia (hajoava turhake).
Auton omistaminen on kallis harrastus. Uudehkon auton pitoon uppoaa helposti 500 €/kk, jos kaikki kulut lasketaan. Tähän hintaan soisi auton olevan itseä miellyttävä, mutta tämä ei järkiautoilijalla toteudu, koska ankea kehonsiirrin on hankittu essonbaarin ohjeiden mukaisesti eikä omia mieltymyksiä kuunnellen.
Auton valinta ns. järkiperustein on itsensä pissittämistä. Vain yksikertaisia valintoja voi tehdä näin. Esim. huoltoasema A ja B myyvät samaa bensaa, mutta A halvemmalla -> A on järkivalinta. Vaan miten arvottaa eri autoja, kun A on taloudellisempi, B tilavampi, C paras ajettava ja D tyylikkäin? Jos jotain pisteytyksiä laaditaan (autolehdet), niin ei niitä saa matemaattisesti perusteltua... kyllä ne pisteytyksen todellisuudessa vedetään puhtaasti hatusta/tunteella, vaikka muuta yritetään väittää.
"Järkiautoilija" yrittää pissittää itseään, ettei omilla tunteilla ja mieltymykisillä muka olisi merkitystä. Siksi "järkiautoilijaa" harmittaa liikenteessä - tämä on selvästi nähtävissä. Ankeilla järkiautoilla ajavilla on aina tatti otsassa ja harmitusta puretaan muihin, erityisesti massasta erottuvilla autoilla (kuten Alfa) liikkuviin. Pahimmasta päästä perseilijöitä ovat skeidailijat, mutta kyllä mersutkin listoille pääsevät. Toisaalta taas eksoottisemmista eli "järjettömistä" vekottimista ei pahaa sanottavaa ole, esim. Porschet ym.
Järjen määrä näyttää olevan vakioa. Mitä "järkevämpi" auto, sitä järjettömämmin sen ratissa kohelletaan.
Jälleenmyyntiarvo... tässäkin kohtaa moni pissittää itseään oikein huolella. Lehdistön suosiollisella avustuksella. Yleensä on tapana raportoida vain eri ikäisten autojen arvot (hintapyynnöt, mikä on eri asia kuin hyvityshinta) verrattuna ao. mallin listahintaan uutena. Ilman toimituskuluja, talvirenkaita ja lisävarusteita. Menee aika pahasti pieleen, jos kyseessä on sellainen auto, minkä listahinta sisältää vain ratin ja merkin keulalla... ja säädyllisen varustelun raksiminen nostaa hintaa helposti kymppitonnilla.
Perusperhekippoonkin tulee väh. 2-3 tonnia (10 %) lisää näistä toimituskuluista, talvirenkaista yms. perusvälttämättömyyksistä. Nämä keikauttavat myös vuotuiset arvonalenemaprosentit heti monta pykälää korkeammiksi.
Oma mittausdata: Giuliettaan upotettu 37 k€, sis. automaatti, nahkapenkit yms. "tarpeettomuuksia". Varma taloudellinen itsemurha, koska harvinainen merkki ja vielä näitä turhakkaita, mitkä ei jälleenmyyntiarvoon vaikuta? Vaan kummasti siitä hyvitettiin 5 vuoden ja reilun 100 tkm jälkeen liki 50 % ostohinnasta. Oli itseasiassa parhaiten arvonsa pitänyt auto minulla.
Jos pelkkää arvonalenemaa miettii, niin paras vaihtoehto on mahdollisimman halpa peruskippo. Siinä on varmasti pienin arvonalenema euroissa mitattuna (€/kk tai vuosi) ja usein myös prosenteissa mitattuna. Kalliit preimiumit toista ääripäätä, jos ne lisävarusteetkin huomioidaan."Kalliit preimiumit toista ääripäätä, jos ne lisävarusteetkin huomioidaan."
Niin, joillakin ei ole varaa premiumeihin, kuten niillä Alfa-Romuun sortuneilla.- Anonyymi
E220_CDl kirjoitti:
"Kalliit preimiumit toista ääripäätä, jos ne lisävarusteetkin huomioidaan."
Niin, joillakin ei ole varaa premiumeihin, kuten niillä Alfa-Romuun sortuneilla.Märssymiehelle riittää oikeanlainen merkki keulalla.
Muilla saattaa olla erilaisia kriteereitä, kuten vaikka paljonko saa vastinetta rahalle... vaikkapa tyylin tai ajo-ominaisuuksien suhteen. Anonyymi kirjoitti:
Märssymiehelle riittää oikeanlainen merkki keulalla.
Muilla saattaa olla erilaisia kriteereitä, kuten vaikka paljonko saa vastinetta rahalle... vaikkapa tyylin tai ajo-ominaisuuksien suhteen.Itse arvostan jälleenmyyntiarvon lisäksi myös mukavuutta, laatua ja kattavaa merkkihuoltoverkostoa. Siksi Alfa-Romu ei pääse ostoslistalleni.
- Anonyymi
E220_CDl kirjoitti:
"Kalliit preimiumit toista ääripäätä, jos ne lisävarusteetkin huomioidaan."
Niin, joillakin ei ole varaa premiumeihin, kuten niillä Alfa-Romuun sortuneilla."Pierium" -ei ole mikään ajoneuvoluokan taso, vaan markkinamiesten keksintö kuorruttaa myymiään tuotteita ostajan silmissä paremmaksi ja saada niihin kuviteltua lisäarvoa ja saada niistä enemmän hintaa.
Annoin aikoinaan liikkeeseen vaihdossa toiseen käytettyyn muutaman vuoden ikäisen Lada 2010 Sedanin. Muutaman päivän kuluttua ko. liikkeen nettisivuilla sen myynti-ilmoitus löytyi Premium -osastosta.....
Lada, jossa ei ollut nahkapenkkejä, ei ohjaustehostinta, ei ilmastointia, ei sähköpeilejä, ei istuinlämmittimiä, ei ABS -jarruja, ei ajonhallintajärjestelmää, ei kattoluukkua, ei mulkunjatketta eikä pimpankiristintä.....
.....mutta ei sitä ollut myöskään kasannut Turkkilainen karvakätinen vierastyövoima, niin kuin mersua......
Premium on siis varsin liukuva käsite...... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Pierium" -ei ole mikään ajoneuvoluokan taso, vaan markkinamiesten keksintö kuorruttaa myymiään tuotteita ostajan silmissä paremmaksi ja saada niihin kuviteltua lisäarvoa ja saada niistä enemmän hintaa.
Annoin aikoinaan liikkeeseen vaihdossa toiseen käytettyyn muutaman vuoden ikäisen Lada 2010 Sedanin. Muutaman päivän kuluttua ko. liikkeen nettisivuilla sen myynti-ilmoitus löytyi Premium -osastosta.....
Lada, jossa ei ollut nahkapenkkejä, ei ohjaustehostinta, ei ilmastointia, ei sähköpeilejä, ei istuinlämmittimiä, ei ABS -jarruja, ei ajonhallintajärjestelmää, ei kattoluukkua, ei mulkunjatketta eikä pimpankiristintä.....
.....mutta ei sitä ollut myöskään kasannut Turkkilainen karvakätinen vierastyövoima, niin kuin mersua......
Premium on siis varsin liukuva käsite......Anteeksi, Ladan malli oli 2110, menivät ykköset ja nollat sekaisin....
- Anonyymi
E220_CDl kirjoitti:
Itse arvostan jälleenmyyntiarvon lisäksi myös mukavuutta, laatua ja kattavaa merkkihuoltoverkostoa. Siksi Alfa-Romu ei pääse ostoslistalleni.
....mikä on meille Alfanomistajille suuri onni ja helpotus, ettei tuollainen tiukkapipo istu milloinkaan Alfan rattiin..... körööttele sinä vain hienolla, arvonsasäilyttävällä, laadukkaalla ja omastasi ja äitisi mielestä parhaalla mersullasi...
:D Anonyymi kirjoitti:
"Pierium" -ei ole mikään ajoneuvoluokan taso, vaan markkinamiesten keksintö kuorruttaa myymiään tuotteita ostajan silmissä paremmaksi ja saada niihin kuviteltua lisäarvoa ja saada niistä enemmän hintaa.
Annoin aikoinaan liikkeeseen vaihdossa toiseen käytettyyn muutaman vuoden ikäisen Lada 2010 Sedanin. Muutaman päivän kuluttua ko. liikkeen nettisivuilla sen myynti-ilmoitus löytyi Premium -osastosta.....
Lada, jossa ei ollut nahkapenkkejä, ei ohjaustehostinta, ei ilmastointia, ei sähköpeilejä, ei istuinlämmittimiä, ei ABS -jarruja, ei ajonhallintajärjestelmää, ei kattoluukkua, ei mulkunjatketta eikä pimpankiristintä.....
.....mutta ei sitä ollut myöskään kasannut Turkkilainen karvakätinen vierastyövoima, niin kuin mersua......
Premium on siis varsin liukuva käsite......<"Pierium" -ei ole mikään ajoneuvoluokan taso, vaan markkinamiesten keksintö kuorruttaa myymiään tuotteita ostajan silmissä paremmaksi ja saada niihin kuviteltua lisäarvoa ja saada niistä enemmän hintaa.>
Tämä on varmasti Alfa-Romun suunnittelijoiden tausta-ajatus, vaikka tuo "premium"-sana tuntuu olevan kovin vaikea alfa-romuilijoille :-D
- Loistouutinen
Lositojuttu. Jos joku on hyvä ostos niin rahallisen arvonsa pudottanut Italian tai Ranskan kulkupeli. Käytettynä. Eivät ruostu juurikaan enään ja tekniikka on kunnollista. Silti arvo hupenee nopeammin kuin jsossain tojossa joka ei uutenakaan ole yhtä makea peli
- Eurotjamarkat
Eiköhän tuo ole äärimmäisen harvinaista, että joku tuollaisen uuden Giulian käy omalla rahalla kaupasta ostamassa. Hölmöä se olisikin, niinkuin aina kalliin auton osto uutena yksityiskäyttöön.
Minusta se menee tyypillisesti aluksi leasingillä jollekin yritykselle pariksi vuodeksi. Sitten se onkin yksityiselle aika hyvä ostos hinnan pudottua reippaasti. - toteaja-
jotkut ostaa auton ajettavaksi, ei jälleenmyytäväksi. jos jälleenmyyntiarvo on ainoa ostokriteeri, niin toyota lienee varma valinta.
- Normman
Arkipäivän realismia on, että jokaisen meistä on ajateltava uuden auton jälleenmyyntiarvoa. Emme ole miljonäärejä, vaikka tällä palstalla sellaisen kuvan näköjään mieluusti itsestämme annamme.
Varmuudella se myyntipäiväkin joskus tulee kumminkin teen, ellet ole sitten jo 70 vuotta täyttänyt eläkeläinen. Silloin jälleenmyyntiarvo on enemmänkin perikunnan murhe.
Kyllä kieltämättä tuollainen uudenkarhea Giulia kuumottaisi. Talossa on nyt 30 000 euroa maksanut hybridi. Ehkä olisi kannattanut laittaa muutama tonni lisää ja ottaa käytetty Giulia...
No joo. Ei auto kuitenkaan ole elämän tärkein asia, joten näillä nyt mennään varmaan kymmenen vuotta. - Olavikolavi
"Arkipäivän realismia on, että jokaisen meistä on ajateltava uuden auton jälleenmyyntiarvoa. Emme ole miljonäärejä, vaikka tällä palstalla sellaisen kuvan näköjään mieluusti itsestämme annamme"
Höpöhöpö. En ole miljonääri mutta silti en ole autoa ostaessani koskaan ajatellut jälleenmyyntiarvoa ja hyvin on mennyt elämä siitä huolimatta. 10.s kulkine menossa. Teoriani on että jälleenmyyntiarvoon jumittuvat tyypit jotka yrittävät muutenkin hallita elämäänsä epätoivoisen analyyttisesti jonkun excel taulukon avulla. - Elämänhallintaa_pojat
Olavikolavi kirjoitti:
"Arkipäivän realismia on, että jokaisen meistä on ajateltava uuden auton jälleenmyyntiarvoa. Emme ole miljonäärejä, vaikka tällä palstalla sellaisen kuvan näköjään mieluusti itsestämme annamme"
Höpöhöpö. En ole miljonääri mutta silti en ole autoa ostaessani koskaan ajatellut jälleenmyyntiarvoa ja hyvin on mennyt elämä siitä huolimatta. 10.s kulkine menossa. Teoriani on että jälleenmyyntiarvoon jumittuvat tyypit jotka yrittävät muutenkin hallita elämäänsä epätoivoisen analyyttisesti jonkun excel taulukon avulla.Ei elämän hallintaan Exceliä tarvita, vähän omaa ajattelua ja arkipäivän realismia, ne riittävät hyvin. Elämänhallintaan kuuluu tavallisesti yhtenä osana sopivan auton omistaminen. Monelle auton jälleenmyyntiarvolla on merkitystä, paljonkin. Toisaalta moni myös hyödyntää uutena kalliin auton nopeaa hinnanpudotusta johon ei monessa tapauksessa kuitenkaan ole mitään järkiperäistä syytä
- Anonyymi
Olavikolavi kirjoitti:
"Arkipäivän realismia on, että jokaisen meistä on ajateltava uuden auton jälleenmyyntiarvoa. Emme ole miljonäärejä, vaikka tällä palstalla sellaisen kuvan näköjään mieluusti itsestämme annamme"
Höpöhöpö. En ole miljonääri mutta silti en ole autoa ostaessani koskaan ajatellut jälleenmyyntiarvoa ja hyvin on mennyt elämä siitä huolimatta. 10.s kulkine menossa. Teoriani on että jälleenmyyntiarvoon jumittuvat tyypit jotka yrittävät muutenkin hallita elämäänsä epätoivoisen analyyttisesti jonkun excel taulukon avulla.Tyhmähän saa olla, muttei sillä ylpeillä kannattaisi, vanhuksenakaan
- Spider32
Ostin pari vuotta sitten Spiderin 3,2 cm. 2008. Suomi auto, ajettu vain kesäisin (seisonnat näki Trafilta) n. 16 000km. Ostohinta aikoinaan vajaa 80 000€ ja 2v sitten 21 000€. Auto käytännössä uusi (Kaksi katsastusmiestä todennut tämän oma-aloitteisesti) , ei mitään vikaa. Alkuun ilmamäämittari nikotteli, mutta oli vain ajon puutetta.
En voi kuvitella parempaa vastinetta rahalle. Ensimmäinen ostaja maksoi kieltämättä hunajaa ajoistaan. - Ellos
Sama minkä auton laittaa. Auto on sijoituksena surkea, arvo laskee nopeasti. Periaatteessa on ihan sama miten pitää. Huollot kannattaa tietysti tehdä.
- hintanousee
"""Sama minkä auton laittaa. Auto on sijoituksena surkea, arvo laskee nopeasti."""
Jos osti uuden Mustangin 1965, niin hinta on tänään moninkertainen, uusi maksoi n.4000-5000 euroa, ja nyt hinta voi olla 20000-50000 euroa. - Ellos
Kun puhutaan käyttöautoista ei erikoisemmista, silloin on se ja sama minkä laittaa. Arvo putoaa. Sijoitusautot ovat aivan eri asia. Auton vahauksilla, ruosteenestokäsittelyllä tms. ei ole siinä mielessä merkitystä, että autoliike ei niitä hyvityshinnassa huomioi. Vain vuosimalli. Jos pitää autoa kauemmin silloin asialla on itselle tietysti merkitystä.
- Anonyymi
E220_CDl kirjoitti:
Alfa-Romussahan sitä laittamista riittääkin...
Mannelavetin kanssa voi onneksi viettää laatuaikaa, jossa elämän tarkoitus on saada lavetin mittariin kelattua miljoona, jotta touhun saisi perusteltua itselleen mielekkääksi, koska mannelavetin omistamisen korkein päämäärä on saada miljoona mittariin. Sitte nvoi kehua tehneensä järkiostoksen.
Ruostevaivoista yms. kannattaa olla hiljaa, ettei järkimiehen maine saa kolausta.
- andtys
https://classicmotorhub.com/showroom/2009-alfa-romeo-8c/
ihan hirveästi laskenut, hinta on melkein tuplaantunut - andysa
suurin arvonalenema on varmasti ollu Lexus v8sissa joku oli taannnoin suomalaisessa autolehdessä hinta pudonnut uudesta muistaakseni noin 2t euroa kuusssa
- Ellos
Alfan myynti Suomessa 2018 oli vain 73 kpl. Tällä määrällä ei voi luoda jälkimarkkinointia. Alfan myynti on pelkkää palvelua liikkeen näkökulmasta. Ei tuottavaa.
- Näin_on
Alfan arvostus täällä on surkea ja samoin myyntiverkosto ...Giuliakin olis ihan hieno auto mutta ennakkoluulot ja huono arvostus estää sen hankinnan uutena täällä...Giuliastakin tulee Suomessa vain harvojen herkkua ..valitettavasti..
Sähköbemareitakin myytiin enemmän kuin Alfa-Romun kaikkia malleja.
Ilahduttavasti Alfa-Romun ensirekisteröinnit vähenivät peräti 40 %! Suomalaiset näköjään osaavat valita järkeviä, Suomen olosuhteisiin sopivia autoja.- Anonyymi
Näin_on kirjoitti:
Alfan arvostus täällä on surkea ja samoin myyntiverkosto ...Giuliakin olis ihan hieno auto mutta ennakkoluulot ja huono arvostus estää sen hankinnan uutena täällä...Giuliastakin tulee Suomessa vain harvojen herkkua ..valitettavasti..
Kumma kyllä ihan uudetkin merkit onnistuvat ponkaisemaan myyntilistoille täällä, kuten Kia tehnyt viimeisten 15v aikana, mutta iät ja kaiket maassa myydyt Fiat ja Alfa eivät vaan kelpaa, koska ”ennakkoluulo”. Noillahan pitäisi vuosikymmenten varrelta olla jo vanhoja tyytyväisiä omistajiakin niin paljon, että kauppa kävisi vain heille myyden. Mutta ei, ei kelpaa edes aiemmin ostaneille. Tai varsinkaan heille.
- Anonyymi
E220_CDl kirjoitti:
Sähköbemareitakin myytiin enemmän kuin Alfa-Romun kaikkia malleja.
Ilahduttavasti Alfa-Romun ensirekisteröinnit vähenivät peräti 40 %! Suomalaiset näköjään osaavat valita järkeviä, Suomen olosuhteisiin sopivia autoja......eräs Alfan miespuoleinen omistaja kiteytti tuon arvostus -aspektin takavuosina mielestäni melko osuvasti, joskin hiukan sovinistisesti, muistaakseni jotenkin tähän tapaan:
"Auton valinnassa on taloudellisten seikkojen lisäksi kyse arvostuksesta: Miksi joku mies ottaa ruman mutta ahkeran vaimon joka tekee hyvää ruokaa ja pitää kodin kunnossa? Oma naiseni on kurja kokki ja laiska siivoamaan, mutta ulkonäkö ja ajo-ominaisuude ovat kunnossa :D ". Anonyymi kirjoitti:
.....eräs Alfan miespuoleinen omistaja kiteytti tuon arvostus -aspektin takavuosina mielestäni melko osuvasti, joskin hiukan sovinistisesti, muistaakseni jotenkin tähän tapaan:
"Auton valinnassa on taloudellisten seikkojen lisäksi kyse arvostuksesta: Miksi joku mies ottaa ruman mutta ahkeran vaimon joka tekee hyvää ruokaa ja pitää kodin kunnossa? Oma naiseni on kurja kokki ja laiska siivoamaan, mutta ulkonäkö ja ajo-ominaisuude ovat kunnossa :D ".Niinhän siinä sitten käy, että alfa-romuilijat joutuvat tekemään kovasti töitä auton puolesta. Ei ihme, että vaihdossa valitaan joku muu merkki.
- Anonyymi
Jos ajattelet liikaa jälleenmyyntiarvoa, niin et voi koskaan ostaa sellaista autoa jonka todella haluaisit.
- Anonyymi
Sellaista se köyhän elämä on, että pitää huomioida kustannukset. Miljardööri taas voi ostaa Rolssin.
- Anonyymi
vanhoja dieselmersuja näkyy kanssa saavan tosi halvalla.
- Anonyymi
Alfa on hieno auto joka aiheuttaa kateutta.
Tosimies ostaa ja ajaa millä haluaa ja pelkurit ja itsetunnottomat Toyotalla ja Kialla.- Anonyymi
Siis nimenomaan tosimies ajaa Kialla miettimättä muiden kateutta, pienimunainen luuseri tarvii Alfan, jotta saisi muut kadehtimaan itseään. Kuvitellusti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis nimenomaan tosimies ajaa Kialla miettimättä muiden kateutta, pienimunainen luuseri tarvii Alfan, jotta saisi muut kadehtimaan itseään. Kuvitellusti.
> jotta saisi muut kadehtimaan itseään.
Hyvin tuntuu toimivan! Kateellisista, jotka yrittävät selittää pihlajanmarjoja happamiksi, ei ole pulaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis nimenomaan tosimies ajaa Kialla miettimättä muiden kateutta, pienimunainen luuseri tarvii Alfan, jotta saisi muut kadehtimaan itseään. Kuvitellusti.
Monenko olet kuullut kadehtivan Alfaa ja jos ainoastaan niiden omistajat ovat muka pienimunaisia, niin mahtaa suomalainen keskiverto(mies)autolilja olla varsin isokaluinen kaveri......
Kaikkein suurivehkeisimpiä ja itsevarmimpia heppuja lienevät esim. vanhojen Ladojen omistajat, sillä heillä ei ajoneuvon puolesta ole yhtään etua......
- Anonyymi
Auton arvo romahtaa nopeasti. Harvinaisuudet yms. ovat eri asia. Ainoastaan kirjan arvo putoaa suhteellisesti vielä nopeammin. Jokainen ajaa millä haluaa.
- Anonyymi
Skoda sen olla pitää, sanovat itäautojen ystävät. Millä muulla perustelet Alfan ostoa kuin imagolla? Skoda on kuulemma kaikessa parempi, kertovat skodistit.
- Anonyymi
Auto yleensä ottaen menettää arvoaan nopeasti. Käyttöarvo on eri asia, myös toimintavarmuus pidemmällä aikavälillä on tärkeää. Ruosteenestokäsittely on järkevää teettää uuteen autoon heti kättelyssä jos pitää autoa kauemmin. Vielä keraaminen pinnoite pintaan niin hyvä tulee.
- Anonyymi
No sinun ei sitten kannata Alfaa laittaa itsellesi jos tulee liian kalliiksi. Tyydy vaikka Mersuun, sekin on ihan hyvä auto vaikkei ihan muotoilultaan ja ajettavuudeltaan Alfan tasolle ylläkkään.
- Anonyymi
Sama minkä auton laittaa kun on itse tyytyväinen. Arvon menetys autoissa on nopeaa kun puhutaan tavallisista autoista. Yli puolet 4 ensimmäisen vuoden jälkeen. Auto on huono sijoituskohde. Nyt ei puhuta erikoisuuksista. Hyviä autoja löytyy 4 - 5 vuotta vanhoina. Hinta ei ole paha. Itselle auto ostetaan eikä naapurille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama minkä auton laittaa kun on itse tyytyväinen. Arvon menetys autoissa on nopeaa kun puhutaan tavallisista autoista. Yli puolet 4 ensimmäisen vuoden jälkeen. Auto on huono sijoituskohde. Nyt ei puhuta erikoisuuksista. Hyviä autoja löytyy 4 - 5 vuotta vanhoina. Hinta ei ole paha. Itselle auto ostetaan eikä naapurille.
Totta. Auto on surkea sijoituskohde. Jos auto on 4 vuotta vanha yli puolet arvosta on pois. Periaatteessa sama miten pitää. Ostaa 3 . . 4 vuotta käytetyn saa halvemmalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta. Auto on surkea sijoituskohde. Jos auto on 4 vuotta vanha yli puolet arvosta on pois. Periaatteessa sama miten pitää. Ostaa 3 . . 4 vuotta käytetyn saa halvemmalla.
Joo. Näin se asia on. Arvo romahtaa autoissa. Normi käyttöauto on surkea sijoituskohde. Ei kannata mitään arvonalenemisia edes miettiä. Ajelee Alfalla ja nauttii matkanteosta.
- Anonyymi
Arvoromahtaa eniten isoissa ja kalliissa autoissa. Pikku Clio, joka maksaa uutena
€ 13.000 ei pudota koko elinkaarensa aikana yhtä paljon kuin € 50.000 maksava auto neljöässä vuodessa. Opetus: Kannattaa ostaa sellainen auto, johon on varaa.- Anonyymi
Totta. Laittaa auton itselleen. Sellaisen kun haluaa. Arvonpudotukselle yms. on ihan se ja sama. Ei täällä ikuisia olla.
Anonyymi kirjoitti:
Totta. Laittaa auton itselleen. Sellaisen kun haluaa. Arvonpudotukselle yms. on ihan se ja sama. Ei täällä ikuisia olla.
Niin. Yhdet ostavat auton, toiset ostavat laitettavaa, kuten Alfa-Romun, jossa laitettavaa riittää.
- Anonyymi
E220_CDl kirjoitti:
Niin. Yhdet ostavat auton, toiset ostavat laitettavaa, kuten Alfa-Romun, jossa laitettavaa riittää.
Sitten jos haluaa voimaa ja vääntömomenttia laittaa Sisu Polar hybrid mallin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten jos haluaa voimaa ja vääntömomenttia laittaa Sisu Polar hybrid mallin.
Sitten kun alan käyttämään uudelleen vaippoja, voin ostaa pappamersun.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984