Hei kissani on ollut jo jonkin aikaa hyvin arka se juoksee pakoon jos yritän silittää sitä se on 3 vuotias leikattu kolli se on aina ennen tullut luokse kun sitä kutsuu ja tullut aina sohvan tasolle kehräämään mutta kun meille saapui uusi kissa taloon kissan käyttäytyminen muuttui dramaattisesti uusi kissa on siis leikkaamaton naaras joka on keimaillut sille alusta alkaen voiko kissaani ahdistaa tämän toisen kissan tunkeileva käytös niin että siitä on tullut arka? ja miten saisin sen lopettamaan arkailun? antakaa vinkkejä pliis
Pakoon juokseva kissa uuden kissan takiakko?
3
194
Vastaukset
- kysyisinjaleikkuuttasin
Mieti tarkka ajankohta koska alkoi arkailla, jotta erotat sairauden ja uuden kissan tulon toisistaan.Tuo siis voisi johtua kivustakin, mutta vaikeahan sitä on päätellä.Kissan kiinnipitäminen ja tutkiminenkaan ei kerro, että onko sillä kipuja.Eläimet yleensä sen tutkimis hetken kestävät valittamatta, vaikka olisikin kipuja jossain.Tietysti se narttu kannattaa leikkuuttaa, niin sen hormoonit tasaantuu, eikä tule juoksuja jotka sekoittavat sitten kissojen hierarkkiaa.
Jos kissan käytös on noin paljon muuttunut, niin kannattaisi ehkä eläinlääkäriltä asiaa kysäistä.- Kissafani46
Kissan käytös muuttui heti siitä hetkestä paljon aremmaksi kun uusi kissa tuli sisälle taloon ja se näki sen ensi kertaa
- minäensin
Meille kävi ihan samalla tavalla. Minun mielestä vanhempi on vaan mustis uudelle tulokkaalle. Tarkkailee kauan tilannetta, mutta varmistaa, että varmasti itse saa kaiken huomion ja herkkupalat myös. Kissat eivät ole laumaeläimiä, niinpä eivät aina hyväksy kaveria itselleen. Meidän vanhempi kissa pitää edelleen nuorempaa silmällä, juoksentelevat peräkkäin kavereina, muttei mitään bestiksiä ole. Vanhempi tulee vähän niinkuin salaa syliin ja viereen. Tilanne varmaan tasaantuu ajan kanssa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku604866Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362209Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti581969- 1981938
Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1711589Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.2961515Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2061280- 881209
- 2071182
- 651154