Hei kissani on ollut jo jonkin aikaa hyvin arka se juoksee pakoon jos yritän silittää sitä se on 3 vuotias leikattu kolli se on aina ennen tullut luokse kun sitä kutsuu ja tullut aina sohvan tasolle kehräämään mutta kun meille saapui uusi kissa taloon kissan käyttäytyminen muuttui dramaattisesti uusi kissa on siis leikkaamaton naaras joka on keimaillut sille alusta alkaen voiko kissaani ahdistaa tämän toisen kissan tunkeileva käytös niin että siitä on tullut arka? ja miten saisin sen lopettamaan arkailun? antakaa vinkkejä pliis
Pakoon juokseva kissa uuden kissan takiakko?
3
182
Vastaukset
- kysyisinjaleikkuuttasin
Mieti tarkka ajankohta koska alkoi arkailla, jotta erotat sairauden ja uuden kissan tulon toisistaan.Tuo siis voisi johtua kivustakin, mutta vaikeahan sitä on päätellä.Kissan kiinnipitäminen ja tutkiminenkaan ei kerro, että onko sillä kipuja.Eläimet yleensä sen tutkimis hetken kestävät valittamatta, vaikka olisikin kipuja jossain.Tietysti se narttu kannattaa leikkuuttaa, niin sen hormoonit tasaantuu, eikä tule juoksuja jotka sekoittavat sitten kissojen hierarkkiaa.
Jos kissan käytös on noin paljon muuttunut, niin kannattaisi ehkä eläinlääkäriltä asiaa kysäistä.- Kissafani46
Kissan käytös muuttui heti siitä hetkestä paljon aremmaksi kun uusi kissa tuli sisälle taloon ja se näki sen ensi kertaa
- minäensin
Meille kävi ihan samalla tavalla. Minun mielestä vanhempi on vaan mustis uudelle tulokkaalle. Tarkkailee kauan tilannetta, mutta varmistaa, että varmasti itse saa kaiken huomion ja herkkupalat myös. Kissat eivät ole laumaeläimiä, niinpä eivät aina hyväksy kaveria itselleen. Meidän vanhempi kissa pitää edelleen nuorempaa silmällä, juoksentelevat peräkkäin kavereina, muttei mitään bestiksiä ole. Vanhempi tulee vähän niinkuin salaa syliin ja viereen. Tilanne varmaan tasaantuu ajan kanssa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400006171087124h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?113479Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2382416Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja252288Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin31650- 1941225
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.491204- 721170
Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo591039Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?77989