Hei!
Olen tietojenkäsittelyn tradenomi vuosimallia 2006. Olen hakenut ahkerasti vuosien mittaan alan töitä mutta en ole vieläkään saanut alan töitä.
Olen lähes saman tekstin kirjoittanut juuri tälle palstalle jo muutama vuosi sitten, ja muistaakseni useaan kertaan. Kaivakaahan te osaajat suomi24 palstan viestini esille.
Olen turhautunut ja katkera nelikymppinen mies, joka hakuaisi saada ensimmäisen palkallisen työpaikan valmistumiseni jälkeen, siitä on siis valehtelematta 11 vuotta.
Tämä ei ole trolli ja joka sana on täysi totta. Voin vaikka meilata sinulle jos et usko,jos vaan jätät meiliosoitteesi.
Mä oon reservin alikessu ja huumeeton mies. Luulisi nuo kriteerit jonpudottavan monet, niin moni teistä on isäänmaanpetturi ja hakenut armeijasta vapautuksen. Myös nin moni teistä on hamppuveikko jotka ootte päässy it alalle.
Mä oon rehellnen, rikosrekisteritön, luottotiedot kunnossa oleva mies. Laaja matikka lukiossa ja muutenkin mulla on oikeasti korkea ÄO...Sori nyt vaan tää hassu kirjoitusasu keskellä yötä.
Onneksi mulla on rahaa ja sijoituksia, on varaa olla työtön.
Niin paljon tein junnuna 90-luvulla paskatöitä....enkö mä ny sit ansainnut hyväpalkkaista it alan työtä? Ei auennu paikka vuokrafirmoistakaan eikä mistään edes 10€ tuntipalkalla.
Mä oon tosi mies, en tidellakaan trolli ja ihan selvinpäin.
Kertokaas ,te muka mua paremmat ihmiset ja it alalle työllistyneet...koska mä saan ensimmäisen it alan työpaikan rehellisellä palkalla !?!
Älkää ny sanoko että moni teistä ei ole edes ylioppilas... kyl mä tuedän ettei moni ole sitäkään ja on tilillä rikosrekisteriäkin. Silti ootte työllistynyt ja minä en....
Onko mun kohtalo paskatyöt ??
Koska saan it alan töitä? Valmistuin 2006.
11
339
Vastaukset
- yrittäjäomistaja10
Ainakin tekstin tuottamisen osalta taitaa äidinkieli jo unohtunut.
Tee vaikka GitHubiin vähän näyttöjä, uusimmilla teknologioilla, ei tarvitse olla edes kovin monimutkaista - siitä se lähtee.
Riippumatta mitä olet tehnyt, et ole tehnyt töitä ja olet jo "parasta ennen" -iän ohittanut, eikä kumpikaan näistä ole etu. Etkä myöskään voi verrata jo töissä olevia mielestäsi kouluttamattomia/nuhteettomia itseesi pätevyyden tai osaamisen osalta - ethän ole itse ollut töissä.- kysyn_vaan
Mielestäni työssä olevat ovat vastuussa työttömistä kollegoistaan. Pitäisikö työssä olevat IT-alan ihmiset saattaa siis vastuuseen siitä etteivät ole hoitaneet kollegoilleen työtä?
- Esimies80
Jos sulla paistaa sama asenne läpi työhaastattelussa kuin tuosta tekstistä niin saat kyllä jatkossakin odottaa tuota työpaikkaa.
Ai mikä asenne? Mietipä sitä..... - Vinkkarit.rutussa
Olet ollut liian kauan alalta poissa. Se haittaa paljon. Valmistuitko vanhana IT-Tradenomiksi? Olet ehkä alan vaihtaja jo silloin 200-luvun alussa. Onko tutkinto Helsingistä, taitaa paikka vieläkin olla Itä-pasilassa? 80-luvulla oli koulu nimeltä ATK-instituutti. Sinne pääsivät vain huiput, harvat ja valitut. Jos nykyaikana karsinta sinne on myös yhtä kovaa, ja sieltä valmistuit, olet kova jätkä. Tosin sekään ei auta aina, kts. alkulauseeni. Nykyään odotetaan töihin jotain täysin sopivia, jolla on kaikki osaaminen hallussa. Työnantaja ei halua satsata penniäkään uudelleen koulutukseen, vaikka tietää, että joissain tyypeissä on piileviä kykyjä.
- terveet.kädet
Kyllähän noin vahvalla osaamisella luulisi töitä löytyvän. Kumma etteivät ole vielä tulleet hakemaan, jos kerran ei rikosrekisteriäkään ole, niin luulisi että työnantajat kirkuen kävisivät noutamassa kotoa.
- toivotontajo
Voi voi! Koulutuksesi ainakin on jo vanhentunut. Näillä näkymin et saa it-alan töitä koskaan, se olisi pitänyt tapahtua vuoden sisällä valmistumisesta.
Rupea vaikka taksikuskiksi! - qerikndfd
Olen pahoillani, että kuulostan näin kielteiseltä, mutta tosiasia on, että olet IT-alalle vanha ja tutkintosi on vanhentunut.
Jos haluat vielä yrittää IT-alalle, on sinun pystyttävä osoittamaan vahvaa osaamista jostain tämänhetkisestä teknologiasta. Joku OSS projekti GitHubissa saattaisi olla yksi vaihtoehto, toinen kenties jatko-opiskelut jossain sopivassa laitoksessa, yliopistossa tms.
Mutta ehkäpä sinun kuitenkin kannattaa etsiä työ ja ura jostain muualta kuin IT-alalta. Jos jollain ihme konstilla työllistyt, ei se tosiasia poistu mihinkään, että olet vanha, vanha ja lisäksi vanha.- niinpäniin123
Mutta ei kannata katkeroitua. Sama kohtalo on nykyisillä nuorillakin - aika hoitaa.
- Dothem
Tehkää sertifikaatteja!
- 852672
Et saa IT-alan töitä enää. Jos haluat olla alalla, pitää ryhtyä yrittäjäksi. Jos taas olet valmis vaihtamaan alaa, onhan noita lääkiksiä sun muita älykkäille tarjolla. Älä nyt jää valitsemaan sieltä työttömyyden ja kakkaduunin väliltä.
- TietoE
Kunniaa Ennätysmiehelle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin273391Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee282141Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1141670Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh71418- 761359
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1381236- 641056
Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I10974Ollaan kuin yö ja päivä
Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.70931- 102912