Uusi merkki

joskusmahdollista

39

996

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Telsa-
      • MaailmaKehittyy

        Nyt on nokivasarat ihmeissään!


      • säteilyä

        Jenkit ne saastuttaa muoilmoo muutenkin urakalla, atomivoimalat vain porisemaan, jotta power riittää!


    • kowapeli

      Oliko hinta jossain?

      • TelsaTulee

        Nyt on Telsa tilattu, vaativat 5000 dollaria käsirahaa, käsiraha maksettu!


      • Kipinäää

      • Teppo-Telsa

      • Kylä-Kulkee

        S%C3%A4hk%C3%B6lla liikenteess%C3%A4%3Cbr %2F%3Ehttp%3A%2F%2Fwww.niinivirta.fi%2Fcontent%2Ffi%2F1%2F20171%2FS%E4hk%F6kuorma-auto.html


      • KaaniaVaapis

      • WolWo

      • ParempiMyöhäänSilti

        Ai Mack on viimein saanut rakennettua ohjaamoon tilttiratin, säädettävän istuimen, vakionopeussäättimen ja jopa automaattivaihteiston!! Ohhoh. Onpas edistystä. Harmi Mackin kannalta että kysseiset keksinnöt ovat olleet arkipäivää Euroopassa jo yli 10 vuotta.


      • Perseensudit

        Heh on nää nyky jonnet aika paskamahoja, kun autossa pitää olla tilttiratti, säädettävä istuin, vakionopeusäädin ja automaatti laatikossa :) Ei sitten kiinnosta auton muut ajo-omnaisuudet? Helppo vastaus tuohon on kädettömyys ja laiskuus :)


      • MillaisellaSudillaPyyhit
        Perseensudit kirjoitti:

        Heh on nää nyky jonnet aika paskamahoja, kun autossa pitää olla tilttiratti, säädettävä istuin, vakionopeusäädin ja automaatti laatikossa :) Ei sitten kiinnosta auton muut ajo-omnaisuudet? Helppo vastaus tuohon on kädettömyys ja laiskuus :)

        No mitkä kuorma-auton ajo-ominaisuudet sitten sinua kiinnostaa? Sinä haluaisit varmaan kiinteän puisen jakkaran istuimeksi, suurikehäisen ja ohuen metalliratin ilman asennon säätöjä, Venäläisen Ural-kuorma-auton metrin pituisen vaihdekepin sekä paineilmatoimiset pyyhkijät? Siinäkö sinun unelma-ajokkisi?


      • Arska_456
        ParempiMyöhäänSilti kirjoitti:

        Ai Mack on viimein saanut rakennettua ohjaamoon tilttiratin, säädettävän istuimen, vakionopeussäättimen ja jopa automaattivaihteiston!! Ohhoh. Onpas edistystä. Harmi Mackin kannalta että kysseiset keksinnöt ovat olleet arkipäivää Euroopassa jo yli 10 vuotta.

        Asetelmahan on ollut ihan päinvastoin. Kyllähän monet mukavuusvarusteet on tupannu amerikassa olemaan arkipäivää vuosikymmeniä ennen kuin täälä. Ja euronupeissa kabiinit on tupannu olemaan myös aneemisemman näkösiä, eikä ihan niin kotosuutta ja routehenkeä huokuvia.


      • Terska_123
        Arska_456 kirjoitti:

        Asetelmahan on ollut ihan päinvastoin. Kyllähän monet mukavuusvarusteet on tupannu amerikassa olemaan arkipäivää vuosikymmeniä ennen kuin täälä. Ja euronupeissa kabiinit on tupannu olemaan myös aneemisemman näkösiä, eikä ihan niin kotosuutta ja routehenkeä huokuvia.

        No on kai ne amerikkalaisten paineilmalla toimivat lasinpyyhkijätkin jo ehkä ens vuonna täälläkin jossain merkissä. Kamazkin on hyppy tulevaisuuteen verrattuna siihen mikä jenkeillä on arkipäivää. Euronupeissa rajoittaa tuota sun kaipaamaa routehenkeä tämä täkäläinen lainsäädäntö, ajoneuvon/yhdistelmän maksimimitta kun sanelee monessa hommassa sen mikä on perävaunun pituus ja mikä jää kabiinille.


      • JenkitKehityksenKeulalla
        Terska_123 kirjoitti:

        No on kai ne amerikkalaisten paineilmalla toimivat lasinpyyhkijätkin jo ehkä ens vuonna täälläkin jossain merkissä. Kamazkin on hyppy tulevaisuuteen verrattuna siihen mikä jenkeillä on arkipäivää. Euronupeissa rajoittaa tuota sun kaipaamaa routehenkeä tämä täkäläinen lainsäädäntö, ajoneuvon/yhdistelmän maksimimitta kun sanelee monessa hommassa sen mikä on perävaunun pituus ja mikä jää kabiinille.

        Ja lisäksi mitä isompi makuuhytti sitä enemmän se syö kantavuutta eli hyötykuormaa.
        Jenkkirekoissa oli vielä 80-luvulla mm. yksipiiriset paineilmajarrut. Suomessa sellaisista päästiin eroon jo 60-luvun lopulla. Että sellaista kehitystä jenkkilöissä.


      • arska_456
        Terska_123 kirjoitti:

        No on kai ne amerikkalaisten paineilmalla toimivat lasinpyyhkijätkin jo ehkä ens vuonna täälläkin jossain merkissä. Kamazkin on hyppy tulevaisuuteen verrattuna siihen mikä jenkeillä on arkipäivää. Euronupeissa rajoittaa tuota sun kaipaamaa routehenkeä tämä täkäläinen lainsäädäntö, ajoneuvon/yhdistelmän maksimimitta kun sanelee monessa hommassa sen mikä on perävaunun pituus ja mikä jää kabiinille.

        Henkilöautopuolellakin sellaset pienetkin tärkeät varusteet kuten esim. tihkukytkin, akunvarausmittari, lasinpesunesteenloppumisvalo, keskuslukko slummikatutoiminnolla, konepelti kellojousilla, vikakoodien morsetus ja hyvä äänieristys, oli jo ihan duunarille suunnatussa 80-luvun alkaenmalli Dodgeissa. Kun taas täälä ei saa 2018 Astraan rahallakaan lasinpesunestevaloa, joka on aika tärkeä turvallisuusvaruste suolasilla valtateillä. Tai täälä missä akunvarausmittari on aika hiton tärkeä talviolosuhteissa, harvalla on ikinä ollukkaan autoa missä sellainen amerikkalaiselle itsestäänselvä varuste on.
        Ja vakionopeudensäädin, ilmastointi ja sähkökäyttösetlasit ja penkit oli tavallisia varusteita jo 70-luvulla, ja saatavilla paljon sitäkin ennen.

        Ja käsittääkseni paineilmakäyttösyys ei ole mikään alkeellisuuden merkki, vaan vaihtoehtonen tapa. Tiedän ainakin jossain 00-luvun Audeissakin olevan paineilmakäyttöset lasinnostimet, sitä en osaa sanoa että miks ihmeessä.


      • Jenkit.Kehittää
        arska_456 kirjoitti:

        Henkilöautopuolellakin sellaset pienetkin tärkeät varusteet kuten esim. tihkukytkin, akunvarausmittari, lasinpesunesteenloppumisvalo, keskuslukko slummikatutoiminnolla, konepelti kellojousilla, vikakoodien morsetus ja hyvä äänieristys, oli jo ihan duunarille suunnatussa 80-luvun alkaenmalli Dodgeissa. Kun taas täälä ei saa 2018 Astraan rahallakaan lasinpesunestevaloa, joka on aika tärkeä turvallisuusvaruste suolasilla valtateillä. Tai täälä missä akunvarausmittari on aika hiton tärkeä talviolosuhteissa, harvalla on ikinä ollukkaan autoa missä sellainen amerikkalaiselle itsestäänselvä varuste on.
        Ja vakionopeudensäädin, ilmastointi ja sähkökäyttösetlasit ja penkit oli tavallisia varusteita jo 70-luvulla, ja saatavilla paljon sitäkin ennen.

        Ja käsittääkseni paineilmakäyttösyys ei ole mikään alkeellisuuden merkki, vaan vaihtoehtonen tapa. Tiedän ainakin jossain 00-luvun Audeissakin olevan paineilmakäyttöset lasinnostimet, sitä en osaa sanoa että miks ihmeessä.

        Joo. Jenkkien V-moottorit on vielä nykyäänkin työntötankomoottoreita suurin osa. Kaasareilla varustettuja. On ne edistyksellisiä ne amerikan poijaat. Taisivat levyjarrut yleistyä tavallisissa jenkkiautoissa vasta 80-luvulla puhumattakaan itsekantavasta korista. Taitaa Corvettekin olla vielä rungollinen.


      • arska_456
        Jenkit.Kehittää kirjoitti:

        Joo. Jenkkien V-moottorit on vielä nykyäänkin työntötankomoottoreita suurin osa. Kaasareilla varustettuja. On ne edistyksellisiä ne amerikan poijaat. Taisivat levyjarrut yleistyä tavallisissa jenkkiautoissa vasta 80-luvulla puhumattakaan itsekantavasta korista. Taitaa Corvettekin olla vielä rungollinen.

        "Jenkkien V-moottorit on vielä nykyäänkin työntötankomoottoreita suurin osa. Kaasareilla varustettuja." No ei kyllä ole. Wanhaa jäljittelevät uustuotantomoottorit eriasia.

        Ja joo levyjarrut yleisty 80-luvulla, eli ei yhtään eurooppalaisia jäljessä, ja 90-luvun alussa alko rumpujarrut käydä takanakin vähiin. Täys rungollisuus väheni roimasti 80-luvun puolen välin jälkeen, ja käsittääkseni viimeinen täysinrungollinen jenkki oli 2012 tuotannosta poistunut Ford Crown Victoria sisarmallineen. En tarkottanu siis että läpi 80-luvun kaikissa Dodgeissa oli nuo kaikki viime viestini alun standardivarusteet, mutta esimerkiksi Dodge Spiritissä oli ainakin.


    • Arska-568

      Kyllä on järkyttävän näkönen ilmestys... Jos on noin vähän perillä amerikkalaisen rekkamiehen sielunelämästä, niin kannattaisi jättää kuorma-auton teko osaaville tahoille, tai käydä ens alkuu nöyränä poikana Kenworthin, Internationalin, Peterbiltin ja Mackin nettisivuilla katsomassa miltä kuorma-auton kuuluu näyttää, jotta se on synergiassa alan meiningin ja hengen kanssa. Hyvä esimerkki siitä kun asioita lähestyy pelkällä matemaattisella älyllä, vaikka elämässä vain osa on matematiikkaa.

      • LöysääRahdeissa

        Muualla maailmassa kuin jenkeissä kuljetusala kehittyy kannattavuus-ajatus edellä eikä sen mitä paskamahainen truckeri haluaa ajokkinsa näyttävän. Halvan dieselin maassa ei sen Kenworthin tarvitse olla niin tarkkaan tuottavuudeltaan laskelmoitu vaan pienen vuokrayksiö kokoista hyttiä kannattaa vielä nupissa lisäpainona kuljettaa. Läski jenkkirahtari kun ei välttämättä jaksa edes tienvarsikahvilaan lyllertää syömään vaan pääsee helpommalla kun vyöryttää itsensä kuskinpenkiltä makuuhyttiin jossa voi itse mikrossa lämmittää rasvaiset pikaruokansa.


      • arska_456
        LöysääRahdeissa kirjoitti:

        Muualla maailmassa kuin jenkeissä kuljetusala kehittyy kannattavuus-ajatus edellä eikä sen mitä paskamahainen truckeri haluaa ajokkinsa näyttävän. Halvan dieselin maassa ei sen Kenworthin tarvitse olla niin tarkkaan tuottavuudeltaan laskelmoitu vaan pienen vuokrayksiö kokoista hyttiä kannattaa vielä nupissa lisäpainona kuljettaa. Läski jenkkirahtari kun ei välttämättä jaksa edes tienvarsikahvilaan lyllertää syömään vaan pääsee helpommalla kun vyöryttää itsensä kuskinpenkiltä makuuhyttiin jossa voi itse mikrossa lämmittää rasvaiset pikaruokansa.

        Eikä pidä unohtaa Freightlineria! Ja on USA-VOLVOT:kin täkäläiseen makuun tehty.

        Matemaattisesti ja kylmän raditionaalisesti ajattelevan insinöörin voi olla vaikea ymmärtää, että se on se tunne ja henki mikä saa ihmiset hymyssä suin nousemaan aamuisin, ja mikä saa ammattiylpeyden aikaan jne, ja tätä kautta psykologia vaikuttaa myös siihen tuottavuuteen, työnmielekkyyten ja käytönnän asioihin. Konservatiivinen amerikkalainen joko tiedostamattaan tai tiedostetusti ymmärtää sen, ja sen vuoksi sielä jokasella kuorma-autovalmistajalla on vähintään yksi malli, joka ei ole ulkosesti juuri tai käytönnössä ollenkaan muuttunut sitten 70-luvun. Esim. Kliseinen Kenworth W900. Mutta jos haluaa jotain erikoisempaa kuten vaikka futuristinen International Lonestar, niin ei siitäkään ole routemeininkiä unohdettu :D Tai hillitympi perinteistä pehmeä linjasempi International LT-sarja. Amerikkalainen ylläpitää sellaista mielikuvien ja kulttuuri-ilmiöden värittämää romantisoitua työnhenkeä ja meininkiä, mikä saksalaiseen kylmään raditionaalinen insrinööri ajatteluun ei istu.


      • arska_537
        arska_456 kirjoitti:

        Eikä pidä unohtaa Freightlineria! Ja on USA-VOLVOT:kin täkäläiseen makuun tehty.

        Matemaattisesti ja kylmän raditionaalisesti ajattelevan insinöörin voi olla vaikea ymmärtää, että se on se tunne ja henki mikä saa ihmiset hymyssä suin nousemaan aamuisin, ja mikä saa ammattiylpeyden aikaan jne, ja tätä kautta psykologia vaikuttaa myös siihen tuottavuuteen, työnmielekkyyten ja käytönnän asioihin. Konservatiivinen amerikkalainen joko tiedostamattaan tai tiedostetusti ymmärtää sen, ja sen vuoksi sielä jokasella kuorma-autovalmistajalla on vähintään yksi malli, joka ei ole ulkosesti juuri tai käytönnössä ollenkaan muuttunut sitten 70-luvun. Esim. Kliseinen Kenworth W900. Mutta jos haluaa jotain erikoisempaa kuten vaikka futuristinen International Lonestar, niin ei siitäkään ole routemeininkiä unohdettu :D Tai hillitympi perinteistä pehmeä linjasempi International LT-sarja. Amerikkalainen ylläpitää sellaista mielikuvien ja kulttuuri-ilmiöden värittämää romantisoitua työnhenkeä ja meininkiä, mikä saksalaiseen kylmään raditionaalinen insrinööri ajatteluun ei istu.

        Niin ja vielä on se Western Star.


      • Toy-Ota-jos.muuta.et.saa

        Toyota esitteli uuden polttokennorekkansa - yhdellä tankkauksella 100 kilometriä pidemmälle


      • Caasua

        Raskas liikenne siirtyy kaasun aikakauteen: Pohjoismaihin rakennetaan yhteensä 50 tankkausaseman verkosto
        Kysyntä puhtaammille polttoaineratkaisuille on merkittävässä kasvussa myös raskaassa liikenteessä.


      • KaasuEOleRatkaisu
        Caasua kirjoitti:

        Raskas liikenne siirtyy kaasun aikakauteen: Pohjoismaihin rakennetaan yhteensä 50 tankkausaseman verkosto
        Kysyntä puhtaammille polttoaineratkaisuille on merkittävässä kasvussa myös raskaassa liikenteessä.

        Aina ku fossiilista polttoainetta palaa syntyy hiilidioksidia. Ja juuri suuret hiilidioksidipäästöt lisäävät kasvihuoneilmiötä. Mitä suurempi moottori ja teho, sitää suuremmat hiilidioksiidimäärät. Tästä syystä kaasukaan ei ole ratkaisu raskaankaluston hiilidioksidipäästöjen lopettamiseksi. Tulevaisuus on sähkössä tai vedyssä.
        Ja jos pohjoismaihin rakennetaan vain 50 kaasun tankkauspaikkaa voi vain kuvitella miten tehokkaasti tankkauspaikkojen vähyys karsii kaasusta kiinnostuneet kuljetusyrittäjät.


      • Jätteestä.Kaasua

        Kyllä verotus pitää huolen että kaasurekat tulevat.


      • Mesen.Mies

    • Telsa
      • TätäOnOdotettu

        Nyt tulee markinoille turkkilainen ”Scania-kopio” ja VW:n Brasilia-malli.


      • VesiKielellää

      • Vetyä.Tankkiin

        Korealainen Hyundai tuo markkinoille ensimmäisen vetyä energialähteenä käyttävän kuorma-autonsa.
        Tuomalla markkinoille polttokennokäyttöisen kuorma-auton Hyundai jatkaa Nexon sekä ix35/Tucson Fuel Cell -mallien viitoittamalla tiellä vetyautojen valmistajana.


      • KowatKoneet

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1826
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1272
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

      Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

      Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

      Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      919
    6. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

      en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      762
    8. Miks käyttäydyt noin?

      Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      761
    9. Olen huolissani

      Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      701
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

      Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      683
    Aihe