Tesla lähtee raskaalle puolelle.
https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/tesla-esitteli-uuden-sahkorekan-eika-siina-kaikki-elon-musk-paljasti-myos-toisen-uuden-mallin/6660960#gs.oze3naw
Uusi merkki
39
942
Vastaukset
- Telsa-
Tahtoo ehdotomasti Telsan!
http://www.iltalehti.fi/autouutiset/201711162200539669_oa.shtml- MaailmaKehittyy
Nyt on nokivasarat ihmeissään!
- säteilyä
Jenkit ne saastuttaa muoilmoo muutenkin urakalla, atomivoimalat vain porisemaan, jotta power riittää!
- kowapeli
Oliko hinta jossain?
- TelsaTulee
Nyt on Telsa tilattu, vaativat 5000 dollaria käsirahaa, käsiraha maksettu!
- Teppo-Telsa
Nyt kaikki joukolla Telsaa ostamaan!
https://electrek.co/2017/11/22/tesla-semi-expected-price-electric-truck/ - Kylä-Kulkee
S%C3%A4hk%C3%B6lla liikenteess%C3%A4%3Cbr %2F%3Ehttp%3A%2F%2Fwww.niinivirta.fi%2Fcontent%2Ffi%2F1%2F20171%2FS%E4hk%F6kuorma-auto.html
- HurriOnHurri
Scanian pääinsinööri irvailee
https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/scanian-paainsinoori-irvaili-teslan-sahkorekalle-ruotsalaislehden-haastattelussa/6688362#gs.D4bnoH4 - KaaniaVaapis
HurriOnHurri kirjoitti:
Scanian pääinsinööri irvailee
https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/scanian-paainsinoori-irvaili-teslan-sahkorekalle-ruotsalaislehden-haastattelussa/6688362#gs.D4bnoH4KaaniaVaapis vapisee
- ParempiMyöhäänSilti
Ai Mack on viimein saanut rakennettua ohjaamoon tilttiratin, säädettävän istuimen, vakionopeussäättimen ja jopa automaattivaihteiston!! Ohhoh. Onpas edistystä. Harmi Mackin kannalta että kysseiset keksinnöt ovat olleet arkipäivää Euroopassa jo yli 10 vuotta.
- Perseensudit
Heh on nää nyky jonnet aika paskamahoja, kun autossa pitää olla tilttiratti, säädettävä istuin, vakionopeusäädin ja automaatti laatikossa :) Ei sitten kiinnosta auton muut ajo-omnaisuudet? Helppo vastaus tuohon on kädettömyys ja laiskuus :)
- MillaisellaSudillaPyyhit
Perseensudit kirjoitti:
Heh on nää nyky jonnet aika paskamahoja, kun autossa pitää olla tilttiratti, säädettävä istuin, vakionopeusäädin ja automaatti laatikossa :) Ei sitten kiinnosta auton muut ajo-omnaisuudet? Helppo vastaus tuohon on kädettömyys ja laiskuus :)
No mitkä kuorma-auton ajo-ominaisuudet sitten sinua kiinnostaa? Sinä haluaisit varmaan kiinteän puisen jakkaran istuimeksi, suurikehäisen ja ohuen metalliratin ilman asennon säätöjä, Venäläisen Ural-kuorma-auton metrin pituisen vaihdekepin sekä paineilmatoimiset pyyhkijät? Siinäkö sinun unelma-ajokkisi?
- Imatran-Voima
Nyt loppuu naftan käryt
http://www.koneporssi.com/uutiset/volvo-trucks-aloittaa-sahkokuorma-autojen-myynnin-euroopassa-2019-1/ - Arska_456
ParempiMyöhäänSilti kirjoitti:
Ai Mack on viimein saanut rakennettua ohjaamoon tilttiratin, säädettävän istuimen, vakionopeussäättimen ja jopa automaattivaihteiston!! Ohhoh. Onpas edistystä. Harmi Mackin kannalta että kysseiset keksinnöt ovat olleet arkipäivää Euroopassa jo yli 10 vuotta.
Asetelmahan on ollut ihan päinvastoin. Kyllähän monet mukavuusvarusteet on tupannu amerikassa olemaan arkipäivää vuosikymmeniä ennen kuin täälä. Ja euronupeissa kabiinit on tupannu olemaan myös aneemisemman näkösiä, eikä ihan niin kotosuutta ja routehenkeä huokuvia.
- Terska_123
Arska_456 kirjoitti:
Asetelmahan on ollut ihan päinvastoin. Kyllähän monet mukavuusvarusteet on tupannu amerikassa olemaan arkipäivää vuosikymmeniä ennen kuin täälä. Ja euronupeissa kabiinit on tupannu olemaan myös aneemisemman näkösiä, eikä ihan niin kotosuutta ja routehenkeä huokuvia.
No on kai ne amerikkalaisten paineilmalla toimivat lasinpyyhkijätkin jo ehkä ens vuonna täälläkin jossain merkissä. Kamazkin on hyppy tulevaisuuteen verrattuna siihen mikä jenkeillä on arkipäivää. Euronupeissa rajoittaa tuota sun kaipaamaa routehenkeä tämä täkäläinen lainsäädäntö, ajoneuvon/yhdistelmän maksimimitta kun sanelee monessa hommassa sen mikä on perävaunun pituus ja mikä jää kabiinille.
- JenkitKehityksenKeulalla
Terska_123 kirjoitti:
No on kai ne amerikkalaisten paineilmalla toimivat lasinpyyhkijätkin jo ehkä ens vuonna täälläkin jossain merkissä. Kamazkin on hyppy tulevaisuuteen verrattuna siihen mikä jenkeillä on arkipäivää. Euronupeissa rajoittaa tuota sun kaipaamaa routehenkeä tämä täkäläinen lainsäädäntö, ajoneuvon/yhdistelmän maksimimitta kun sanelee monessa hommassa sen mikä on perävaunun pituus ja mikä jää kabiinille.
Ja lisäksi mitä isompi makuuhytti sitä enemmän se syö kantavuutta eli hyötykuormaa.
Jenkkirekoissa oli vielä 80-luvulla mm. yksipiiriset paineilmajarrut. Suomessa sellaisista päästiin eroon jo 60-luvun lopulla. Että sellaista kehitystä jenkkilöissä. - arska_456
Terska_123 kirjoitti:
No on kai ne amerikkalaisten paineilmalla toimivat lasinpyyhkijätkin jo ehkä ens vuonna täälläkin jossain merkissä. Kamazkin on hyppy tulevaisuuteen verrattuna siihen mikä jenkeillä on arkipäivää. Euronupeissa rajoittaa tuota sun kaipaamaa routehenkeä tämä täkäläinen lainsäädäntö, ajoneuvon/yhdistelmän maksimimitta kun sanelee monessa hommassa sen mikä on perävaunun pituus ja mikä jää kabiinille.
Henkilöautopuolellakin sellaset pienetkin tärkeät varusteet kuten esim. tihkukytkin, akunvarausmittari, lasinpesunesteenloppumisvalo, keskuslukko slummikatutoiminnolla, konepelti kellojousilla, vikakoodien morsetus ja hyvä äänieristys, oli jo ihan duunarille suunnatussa 80-luvun alkaenmalli Dodgeissa. Kun taas täälä ei saa 2018 Astraan rahallakaan lasinpesunestevaloa, joka on aika tärkeä turvallisuusvaruste suolasilla valtateillä. Tai täälä missä akunvarausmittari on aika hiton tärkeä talviolosuhteissa, harvalla on ikinä ollukkaan autoa missä sellainen amerikkalaiselle itsestäänselvä varuste on.
Ja vakionopeudensäädin, ilmastointi ja sähkökäyttösetlasit ja penkit oli tavallisia varusteita jo 70-luvulla, ja saatavilla paljon sitäkin ennen.
Ja käsittääkseni paineilmakäyttösyys ei ole mikään alkeellisuuden merkki, vaan vaihtoehtonen tapa. Tiedän ainakin jossain 00-luvun Audeissakin olevan paineilmakäyttöset lasinnostimet, sitä en osaa sanoa että miks ihmeessä. - Jenkit.Kehittää
arska_456 kirjoitti:
Henkilöautopuolellakin sellaset pienetkin tärkeät varusteet kuten esim. tihkukytkin, akunvarausmittari, lasinpesunesteenloppumisvalo, keskuslukko slummikatutoiminnolla, konepelti kellojousilla, vikakoodien morsetus ja hyvä äänieristys, oli jo ihan duunarille suunnatussa 80-luvun alkaenmalli Dodgeissa. Kun taas täälä ei saa 2018 Astraan rahallakaan lasinpesunestevaloa, joka on aika tärkeä turvallisuusvaruste suolasilla valtateillä. Tai täälä missä akunvarausmittari on aika hiton tärkeä talviolosuhteissa, harvalla on ikinä ollukkaan autoa missä sellainen amerikkalaiselle itsestäänselvä varuste on.
Ja vakionopeudensäädin, ilmastointi ja sähkökäyttösetlasit ja penkit oli tavallisia varusteita jo 70-luvulla, ja saatavilla paljon sitäkin ennen.
Ja käsittääkseni paineilmakäyttösyys ei ole mikään alkeellisuuden merkki, vaan vaihtoehtonen tapa. Tiedän ainakin jossain 00-luvun Audeissakin olevan paineilmakäyttöset lasinnostimet, sitä en osaa sanoa että miks ihmeessä.Joo. Jenkkien V-moottorit on vielä nykyäänkin työntötankomoottoreita suurin osa. Kaasareilla varustettuja. On ne edistyksellisiä ne amerikan poijaat. Taisivat levyjarrut yleistyä tavallisissa jenkkiautoissa vasta 80-luvulla puhumattakaan itsekantavasta korista. Taitaa Corvettekin olla vielä rungollinen.
- arska_456
Jenkit.Kehittää kirjoitti:
Joo. Jenkkien V-moottorit on vielä nykyäänkin työntötankomoottoreita suurin osa. Kaasareilla varustettuja. On ne edistyksellisiä ne amerikan poijaat. Taisivat levyjarrut yleistyä tavallisissa jenkkiautoissa vasta 80-luvulla puhumattakaan itsekantavasta korista. Taitaa Corvettekin olla vielä rungollinen.
"Jenkkien V-moottorit on vielä nykyäänkin työntötankomoottoreita suurin osa. Kaasareilla varustettuja." No ei kyllä ole. Wanhaa jäljittelevät uustuotantomoottorit eriasia.
Ja joo levyjarrut yleisty 80-luvulla, eli ei yhtään eurooppalaisia jäljessä, ja 90-luvun alussa alko rumpujarrut käydä takanakin vähiin. Täys rungollisuus väheni roimasti 80-luvun puolen välin jälkeen, ja käsittääkseni viimeinen täysinrungollinen jenkki oli 2012 tuotannosta poistunut Ford Crown Victoria sisarmallineen. En tarkottanu siis että läpi 80-luvun kaikissa Dodgeissa oli nuo kaikki viime viestini alun standardivarusteet, mutta esimerkiksi Dodge Spiritissä oli ainakin.
- Arska-568
Kyllä on järkyttävän näkönen ilmestys... Jos on noin vähän perillä amerikkalaisen rekkamiehen sielunelämästä, niin kannattaisi jättää kuorma-auton teko osaaville tahoille, tai käydä ens alkuu nöyränä poikana Kenworthin, Internationalin, Peterbiltin ja Mackin nettisivuilla katsomassa miltä kuorma-auton kuuluu näyttää, jotta se on synergiassa alan meiningin ja hengen kanssa. Hyvä esimerkki siitä kun asioita lähestyy pelkällä matemaattisella älyllä, vaikka elämässä vain osa on matematiikkaa.
- LöysääRahdeissa
Muualla maailmassa kuin jenkeissä kuljetusala kehittyy kannattavuus-ajatus edellä eikä sen mitä paskamahainen truckeri haluaa ajokkinsa näyttävän. Halvan dieselin maassa ei sen Kenworthin tarvitse olla niin tarkkaan tuottavuudeltaan laskelmoitu vaan pienen vuokrayksiö kokoista hyttiä kannattaa vielä nupissa lisäpainona kuljettaa. Läski jenkkirahtari kun ei välttämättä jaksa edes tienvarsikahvilaan lyllertää syömään vaan pääsee helpommalla kun vyöryttää itsensä kuskinpenkiltä makuuhyttiin jossa voi itse mikrossa lämmittää rasvaiset pikaruokansa.
- arska_456
LöysääRahdeissa kirjoitti:
Muualla maailmassa kuin jenkeissä kuljetusala kehittyy kannattavuus-ajatus edellä eikä sen mitä paskamahainen truckeri haluaa ajokkinsa näyttävän. Halvan dieselin maassa ei sen Kenworthin tarvitse olla niin tarkkaan tuottavuudeltaan laskelmoitu vaan pienen vuokrayksiö kokoista hyttiä kannattaa vielä nupissa lisäpainona kuljettaa. Läski jenkkirahtari kun ei välttämättä jaksa edes tienvarsikahvilaan lyllertää syömään vaan pääsee helpommalla kun vyöryttää itsensä kuskinpenkiltä makuuhyttiin jossa voi itse mikrossa lämmittää rasvaiset pikaruokansa.
Eikä pidä unohtaa Freightlineria! Ja on USA-VOLVOT:kin täkäläiseen makuun tehty.
Matemaattisesti ja kylmän raditionaalisesti ajattelevan insinöörin voi olla vaikea ymmärtää, että se on se tunne ja henki mikä saa ihmiset hymyssä suin nousemaan aamuisin, ja mikä saa ammattiylpeyden aikaan jne, ja tätä kautta psykologia vaikuttaa myös siihen tuottavuuteen, työnmielekkyyten ja käytönnän asioihin. Konservatiivinen amerikkalainen joko tiedostamattaan tai tiedostetusti ymmärtää sen, ja sen vuoksi sielä jokasella kuorma-autovalmistajalla on vähintään yksi malli, joka ei ole ulkosesti juuri tai käytönnössä ollenkaan muuttunut sitten 70-luvun. Esim. Kliseinen Kenworth W900. Mutta jos haluaa jotain erikoisempaa kuten vaikka futuristinen International Lonestar, niin ei siitäkään ole routemeininkiä unohdettu :D Tai hillitympi perinteistä pehmeä linjasempi International LT-sarja. Amerikkalainen ylläpitää sellaista mielikuvien ja kulttuuri-ilmiöden värittämää romantisoitua työnhenkeä ja meininkiä, mikä saksalaiseen kylmään raditionaalinen insrinööri ajatteluun ei istu. - arska_537
arska_456 kirjoitti:
Eikä pidä unohtaa Freightlineria! Ja on USA-VOLVOT:kin täkäläiseen makuun tehty.
Matemaattisesti ja kylmän raditionaalisesti ajattelevan insinöörin voi olla vaikea ymmärtää, että se on se tunne ja henki mikä saa ihmiset hymyssä suin nousemaan aamuisin, ja mikä saa ammattiylpeyden aikaan jne, ja tätä kautta psykologia vaikuttaa myös siihen tuottavuuteen, työnmielekkyyten ja käytönnän asioihin. Konservatiivinen amerikkalainen joko tiedostamattaan tai tiedostetusti ymmärtää sen, ja sen vuoksi sielä jokasella kuorma-autovalmistajalla on vähintään yksi malli, joka ei ole ulkosesti juuri tai käytönnössä ollenkaan muuttunut sitten 70-luvun. Esim. Kliseinen Kenworth W900. Mutta jos haluaa jotain erikoisempaa kuten vaikka futuristinen International Lonestar, niin ei siitäkään ole routemeininkiä unohdettu :D Tai hillitympi perinteistä pehmeä linjasempi International LT-sarja. Amerikkalainen ylläpitää sellaista mielikuvien ja kulttuuri-ilmiöden värittämää romantisoitua työnhenkeä ja meininkiä, mikä saksalaiseen kylmään raditionaalinen insrinööri ajatteluun ei istu.Niin ja vielä on se Western Star.
- Toy-Ota-jos.muuta.et.saa
Toyota esitteli uuden polttokennorekkansa - yhdellä tankkauksella 100 kilometriä pidemmälle
- Caasua
Raskas liikenne siirtyy kaasun aikakauteen: Pohjoismaihin rakennetaan yhteensä 50 tankkausaseman verkosto
Kysyntä puhtaammille polttoaineratkaisuille on merkittävässä kasvussa myös raskaassa liikenteessä. - KaasuEOleRatkaisu
Caasua kirjoitti:
Raskas liikenne siirtyy kaasun aikakauteen: Pohjoismaihin rakennetaan yhteensä 50 tankkausaseman verkosto
Kysyntä puhtaammille polttoaineratkaisuille on merkittävässä kasvussa myös raskaassa liikenteessä.Aina ku fossiilista polttoainetta palaa syntyy hiilidioksidia. Ja juuri suuret hiilidioksidipäästöt lisäävät kasvihuoneilmiötä. Mitä suurempi moottori ja teho, sitää suuremmat hiilidioksiidimäärät. Tästä syystä kaasukaan ei ole ratkaisu raskaankaluston hiilidioksidipäästöjen lopettamiseksi. Tulevaisuus on sähkössä tai vedyssä.
Ja jos pohjoismaihin rakennetaan vain 50 kaasun tankkauspaikkaa voi vain kuvitella miten tehokkaasti tankkauspaikkojen vähyys karsii kaasusta kiinnostuneet kuljetusyrittäjät. - Jätteestä.Kaasua
Kyllä verotus pitää huolen että kaasurekat tulevat.
- Telsa
Telsalla rahti liikkuu
https://www.youtube.com/watch?time_continue=108&v=2Gc1zz5bl8I- TätäOnOdotettu
Nyt tulee markinoille turkkilainen ”Scania-kopio” ja VW:n Brasilia-malli.
- VesiKielellää
TätäOnOdotettu kirjoitti:
Nyt tulee markinoille turkkilainen ”Scania-kopio” ja VW:n Brasilia-malli.
Tuskin maltan odottaa
https://is.mediadelivery.fi/img/658/255a0db6051443d1b4291d5e0b06269b.jpg.webp - Vetyä.Tankkiin
Korealainen Hyundai tuo markkinoille ensimmäisen vetyä energialähteenä käyttävän kuorma-autonsa.
Tuomalla markkinoille polttokennokäyttöisen kuorma-auton Hyundai jatkaa Nexon sekä ix35/Tucson Fuel Cell -mallien viitoittamalla tiellä vetyautojen valmistajana. - KowatKoneet
Kuorma-autoja Turkista
https://www.koneporssi.com/uutiset/iaa-2018-kuorma-autoja-turkista/
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.2142376Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin691766Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä881610- 551527
En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin147145790-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik1391219Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke2371124- 1731007
Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja56919Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat62837