Sain vanhanpojan joka jostakin syystä oli kasvanut melkein maata myöten. Panin isompaan purkkiin. Uusi kasvu kääntynyt vähän enemmän yläviistoon.
Kaktuksessa on alussa sellainen paksumpi osa (n 7 cm), sitten ohuempaa (n 3 cm) ja taas paksua. Sen latvapaksun alussa on juuria. Voinko raakasti katkaista siitä juurien alapuolelta vaikka se on noin 3 cm paksu molempien paksujen osien ollessa noin 7 cm? Ja sitten kun leikkauskohta arpeutuu viikossa-parissa sikäli kuin arpeutuu, niin sitten istuttaa pötkylän multaan?
Eli kestääkö vanhapoika tuollaisen radikaalileikkauksen? Poikasia siinä on ollut montakin ja ne on kyllä lähteneet kasvamaan.
Vielä sellainen, että kun tökkään vanhanpojan poikasen multaan, niin kuinka syvälle se pitää upottaa? Sentti vai kolme?
Vanhapoika
1
658
Vastaukset
- Ilmajuuretonupeita
Kasvit kestävät todella radikaaleja operaatioita. Ihan välillä omissakin kokeiluissa yllättyy miten oudot jutut onnistuu. Tämä sillä oletuksella, että olosuhteet ovat mahdollisimman hyvät.. eli valo sun muu.
Jos siinä jo on juuria, niin luulisi lähtevän todella helposti ja nopeasti. Joko kunnollisella lisävalolla jos meinaat tähän huonoimpaan mahdolliseen vuodenaikaan leikkiä luonnonherraa, tai mieluummin odottelet operaatioiden kanssa kevääseen asti. Itse istuttelen leikkelyni ja erikoiset idätykset aina mahdollisimman pintaan, "kunhan vain saan pysymään pystyssä"- meiningillä. Ideana: maanalaiset osat maan alle ja yläpuoliset yläpuolelle - fiikuksissa ja joissain muissa tykkään jopa kasvatella juuria vähän ylempänäkin.
Ja, niin, itse laittaisin suoraan leikkauksen multaan enkä kuivattelisi viikkotolkulla. Varsinkin ottaen huomioon jo olemassa olevat juuret. Tästä on mielipiteitä monenlaisia, joten kukin leikelköön omalla tavallaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!
Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk51254Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli
Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.1681183Milloin bikineistä
Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet1021045Mene perheinesi arkkiin - kasteelle !
Juutalaiset oli hyvin lapsirakkaita, mitään ehkäisyä ei käytetty. Perheissä oli paljon lapsia. Viiden koko perheen kast470987- 131884
Me, kaikki suomalaiset, emme pommita Pietaria
Vaikka Suomen tasavalta, yhdessä muun Euroopan sekä USA:n kanssa käykin hyökkäyssotaansa Venäjää vastaan, pommittaen nyt271879Olimmeko molemmat
ujoja ja hankalia, vai minä vain? Mietin, oliko se silloin epävarmuutta vai kiinnostuksen puutetta.71874Johanna Tukiainen ei suostu muuttamaan pois vuokra-asunnosta!
Seiska kertoi tänään, että Johanna Tukiainen ei ole suostunut poistumaan Helsingin Munkkisaarenkadun vuokra-asunnostaan.64776Mun on ikävä sua J ,
Mun on ikävä sua J, haluaisin tutustua paremmin (vaikka tämä aivan älytöntä onkin). Voitaisiinko nähdä ja jutella ihan45773Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko
Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää395753