Sain vanhanpojan joka jostakin syystä oli kasvanut melkein maata myöten. Panin isompaan purkkiin. Uusi kasvu kääntynyt vähän enemmän yläviistoon.
Kaktuksessa on alussa sellainen paksumpi osa (n 7 cm), sitten ohuempaa (n 3 cm) ja taas paksua. Sen latvapaksun alussa on juuria. Voinko raakasti katkaista siitä juurien alapuolelta vaikka se on noin 3 cm paksu molempien paksujen osien ollessa noin 7 cm? Ja sitten kun leikkauskohta arpeutuu viikossa-parissa sikäli kuin arpeutuu, niin sitten istuttaa pötkylän multaan?
Eli kestääkö vanhapoika tuollaisen radikaalileikkauksen? Poikasia siinä on ollut montakin ja ne on kyllä lähteneet kasvamaan.
Vielä sellainen, että kun tökkään vanhanpojan poikasen multaan, niin kuinka syvälle se pitää upottaa? Sentti vai kolme?
Vanhapoika
1
653
Vastaukset
- Ilmajuuretonupeita
Kasvit kestävät todella radikaaleja operaatioita. Ihan välillä omissakin kokeiluissa yllättyy miten oudot jutut onnistuu. Tämä sillä oletuksella, että olosuhteet ovat mahdollisimman hyvät.. eli valo sun muu.
Jos siinä jo on juuria, niin luulisi lähtevän todella helposti ja nopeasti. Joko kunnollisella lisävalolla jos meinaat tähän huonoimpaan mahdolliseen vuodenaikaan leikkiä luonnonherraa, tai mieluummin odottelet operaatioiden kanssa kevääseen asti. Itse istuttelen leikkelyni ja erikoiset idätykset aina mahdollisimman pintaan, "kunhan vain saan pysymään pystyssä"- meiningillä. Ideana: maanalaiset osat maan alle ja yläpuoliset yläpuolelle - fiikuksissa ja joissain muissa tykkään jopa kasvatella juuria vähän ylempänäkin.
Ja, niin, itse laittaisin suoraan leikkauksen multaan enkä kuivattelisi viikkotolkulla. Varsinkin ottaen huomioon jo olemassa olevat juuret. Tästä on mielipiteitä monenlaisia, joten kukin leikelköön omalla tavallaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt312903Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.431501Kun kohtaat jotain ainutlaatuista
ja upeaa, johon rakastut ehkä ensimmäistä kertaa ihan tosissaan. Sitten sähläät kaiken omien epävarmuuksien vuoksi. Eikö19951Mua ahdistaa
Tämä juttu. Miksi nainen torjuit minut vaikka kiinnostuksen merkkejä oli? Eihän tämän jutun olisi tarvinut johtaa sen pi32919Ei tämä enää tervettä oo
Sydän pamppaillen oon jo tunnin meinannu laittaa sulle viestiä... Sormi tärisee lähetä kuvakkeen kohdalla.22894- 51868
Tuli vain mieleen
että etkös sä yritäkin muiden miehiä? Se sun tuttava kertoi. En arvosta tuollaista naista, ihmekös kun oot sinkku. m -37820Perämoottoreiden huolto melkoisen kallista
Minulla on tuollainen keskikokoinen perämoottori ja yleistä merkkiä. Kyselin sille keväthuoltoa paikallisista liikkeistä36783Tanskademarit: ilman risusavottaa ei rahaa!
Näin persuna on pakko ihailla noita Tanskan demareita. Tanskalaisessa sosiaalidemokratiassa ei työtön saa rahaa ellei os172772- 48689