Vanhapoika

Vanhapoika.minäkin

Sain vanhanpojan joka jostakin syystä oli kasvanut melkein maata myöten. Panin isompaan purkkiin. Uusi kasvu kääntynyt vähän enemmän yläviistoon.
Kaktuksessa on alussa sellainen paksumpi osa (n 7 cm), sitten ohuempaa (n 3 cm) ja taas paksua. Sen latvapaksun alussa on juuria. Voinko raakasti katkaista siitä juurien alapuolelta vaikka se on noin 3 cm paksu molempien paksujen osien ollessa noin 7 cm? Ja sitten kun leikkauskohta arpeutuu viikossa-parissa sikäli kuin arpeutuu, niin sitten istuttaa pötkylän multaan?
Eli kestääkö vanhapoika tuollaisen radikaalileikkauksen? Poikasia siinä on ollut montakin ja ne on kyllä lähteneet kasvamaan.
Vielä sellainen, että kun tökkään vanhanpojan poikasen multaan, niin kuinka syvälle se pitää upottaa? Sentti vai kolme?

1

671

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ilmajuuretonupeita

Kasvit kestävät todella radikaaleja operaatioita. Ihan välillä omissakin kokeiluissa yllättyy miten oudot jutut onnistuu. Tämä sillä oletuksella, että olosuhteet ovat mahdollisimman hyvät.. eli valo sun muu.

Jos siinä jo on juuria, niin luulisi lähtevän todella helposti ja nopeasti. Joko kunnollisella lisävalolla jos meinaat tähän huonoimpaan mahdolliseen vuodenaikaan leikkiä luonnonherraa, tai mieluummin odottelet operaatioiden kanssa kevääseen asti. Itse istuttelen leikkelyni ja erikoiset idätykset aina mahdollisimman pintaan, "kunhan vain saan pysymään pystyssä"- meiningillä. Ideana: maanalaiset osat maan alle ja yläpuoliset yläpuolelle - fiikuksissa ja joissain muissa tykkään jopa kasvatella juuria vähän ylempänäkin.

Ja, niin, itse laittaisin suoraan leikkauksen multaan enkä kuivattelisi viikkotolkulla. Varsinkin ottaen huomioon jo olemassa olevat juuret. Tästä on mielipiteitä monenlaisia, joten kukin leikelköön omalla tavallaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Missä tapasit kaivattusi

ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      925
    2. Aattelin nainen

Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      714
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      81
      705
    4. Jani Wickholm on kuollut

Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      52
      670
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      41
      648
    6. Uskaltaisitko vielä

Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      88
      577
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      111
      553
    8. Mennään näin sitten

Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      38
      492
    9. Pystytkö pitämään

Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41