Miksi Civikki ei myy?

syyt

Hinta nousi luokkaan, missä rajusti valinnanvaraa. Kiihtyvyys huono hevosiin nähden.

73

1507

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kdkdkdkdkd

      Joo, kalliilta vaikuttaa. Samaan hintaan saa luokkaa suurempia tai perinteisiä premiumeja. Ihan kiva malli Civicillä kyllä ja laatumerkkihän Honda on, muttei siitä nyt montaa tonnia extraa viitsisi maksaa.

      • jammu65

        rikkaimuri muotoilu pudottaa ostohaluja.Eikä moottoritkaan kestolla houkuttele


    • mitäväliikö

      Ääh. Tää sama teini täällä taas. Mutta vastataan: Jos välttämättä haluat auton joka on jokaisella persaukisella, osta toki sellainen.

      • Tosityytyväinen

        Korjaamolle ei sitten tarvisekaan viedä montaa tonnia, kun Hondan ostaa. Täällä Accord 2011 100tkm mittarissa, ilman ainuttakaan ongelmaa.


      • voilaatu
        Tosityytyväinen kirjoitti:

        Korjaamolle ei sitten tarvisekaan viedä montaa tonnia, kun Hondan ostaa. Täällä Accord 2011 100tkm mittarissa, ilman ainuttakaan ongelmaa.

        Nykyään jo ongelmia..


      • onpettymys

        En ole teini. On Civik, mutta en vaihda tohon turboon!


      • Jkhgvhbbbbb

        Minua ei ne persaukisten autot kiinnosta valintaa tehdessäni. Sen sijaan kiinnostaa se, mitä saa samalla rahalla tai halvemmalla? En miellä Hondaa premiumiksi, jota hintaa tuosta pyydetään. Mieluummin vaikka sitten Lexus. Tai tavan hintaisista luotettavista japseista Mazda. Tai vaikka luotettava Kia 7v takuulla, Civicin hintaluokassa selvästi isompi Optima tai selvästi halvemmalla vähän pienempi Ceed.


      • optimaakehiin

        Että ostaisit ennemmin Kia Optiman kuin Civicin? Mazdan ymmärrän, jopa jotkut alkaen-hintaiset 6:set saa Civicin hinnalla (tosin Mazdaan saa oman kokemuksen mukaan aina saman verran huonomman vaihtohyvityksen kuin mitä hinta on kilpailijoita edullisempi).


      • Jbhgjkkjjklp

        Laatu maksaa, mikä siinä on vaikea ymmärtää. Mazda joutuu myymään halvemmalla, koska taannoin maine koki kolauksen, herkästi ruostuvana autona. Näistä virheistä joutuu maksamaan kauan, vaikka virheet olisi korjattu.


      • vbnbvnvn

        Kuluttajat jo hiukan mieltävät kuolleeksi merkikisi Suomessa kun vain lähinnä kaksi mallia.Myös takavuosien suosikki Mitsubitsi kokenut saman kohtalon.Myös kovin yltiönuorekas muotoilu ei kyllä enään nappaa vartuneeseen keski-ikäiseen kun kohderyhä ei Suomessa uutta osta jos enään autoa ensinkään.


      • Jonne.H
        optimaakehiin kirjoitti:

        Että ostaisit ennemmin Kia Optiman kuin Civicin? Mazdan ymmärrän, jopa jotkut alkaen-hintaiset 6:set saa Civicin hinnalla (tosin Mazdaan saa oman kokemuksen mukaan aina saman verran huonomman vaihtohyvityksen kuin mitä hinta on kilpailijoita edullisempi).

        Mazda mätänee niin nopeasti, että siitä ei pidä maksaa mitään!


    • selviytymistaistelu

      Oikeasti persaukisilla ei ole mitään autoa laisinkaan. Kun perse on auki, ei lähdetä ostamaan edes sitä halvinta mahdollista autoa, mitä myytävänä on.
      Sitten niissä autoissa on semmonenkin nyrkkisääntö, että mitä enemmän autoa ostaessa säästät, sen enemmän saat pistää korjauksiin. Joko sä maksat autosta isot rahat tai sitten sä ostat halvan auton ja maksat korjauksista isot rahat. Sitten voi tehdä sitäkin, ettei ala korjailee mitään, vaan hankkii aina hajonneen tilalle toisen. Halvimmaksi mahdolliseksi ei sekään tule.

      • Kfkfkfkf

        Yleensä mitä kalliimpi ostohinta, sen kalliimmat korjaus- ja huoltokulut. Ei tosin välttämättä päde japseissa, Hondahan on yleensä ollut hyvin kestävä. Mutta niin ovat nuo korealaisetkin viime vuosina pärjänneet luotettavuudessa ja muussa laadussa, ottaen mm. Autobildin merkkitutkimuksen ykkössijoja. Kun vielä Kiaan saa 7 vuoden takuun, niin aika varmaa on, että ainakin tuon 7 vuotta Kia on omistajalleen Hondaa halvempi pitää ja samalla rahalla saa isomman auton. Civicistä ei sitäpaitsi miksikään C-sarjalaiseksi ole sen paremmin ylellisyydeltään kuin imagoltaankaan, joten maksuhaluisimmatkaan tuskin Civicciin päätyvät.


      • Fjjccghjjk
        Kfkfkfkf kirjoitti:

        Yleensä mitä kalliimpi ostohinta, sen kalliimmat korjaus- ja huoltokulut. Ei tosin välttämättä päde japseissa, Hondahan on yleensä ollut hyvin kestävä. Mutta niin ovat nuo korealaisetkin viime vuosina pärjänneet luotettavuudessa ja muussa laadussa, ottaen mm. Autobildin merkkitutkimuksen ykkössijoja. Kun vielä Kiaan saa 7 vuoden takuun, niin aika varmaa on, että ainakin tuon 7 vuotta Kia on omistajalleen Hondaa halvempi pitää ja samalla rahalla saa isomman auton. Civicistä ei sitäpaitsi miksikään C-sarjalaiseksi ole sen paremmin ylellisyydeltään kuin imagoltaankaan, joten maksuhaluisimmatkaan tuskin Civicciin päätyvät.

        Suunnilleen noin, mutta ei samaan hintaan kylläkään isompaa korealaista saa. Civic taitaa olla isompi kuin Ceed tai i30, muttei sen kalliimpi, jos verrataan samalla varustelutasolla ja tehoilla.

        7v ajan halvemmuus riippuu myös huoltovälistä ja huoltojen hinnoista. Sekä kulutuksesta ynnä vakuutuksista, mutta ei kai näissä isoja eroja?


      • Ei_se_takuu_yksin
        Kfkfkfkf kirjoitti:

        Yleensä mitä kalliimpi ostohinta, sen kalliimmat korjaus- ja huoltokulut. Ei tosin välttämättä päde japseissa, Hondahan on yleensä ollut hyvin kestävä. Mutta niin ovat nuo korealaisetkin viime vuosina pärjänneet luotettavuudessa ja muussa laadussa, ottaen mm. Autobildin merkkitutkimuksen ykkössijoja. Kun vielä Kiaan saa 7 vuoden takuun, niin aika varmaa on, että ainakin tuon 7 vuotta Kia on omistajalleen Hondaa halvempi pitää ja samalla rahalla saa isomman auton. Civicistä ei sitäpaitsi miksikään C-sarjalaiseksi ole sen paremmin ylellisyydeltään kuin imagoltaankaan, joten maksuhaluisimmatkaan tuskin Civicciin päätyvät.

        Oletko selvittänyt, mitä kohteita/osia tuo Kia:n 7-vuoden takuu sisältää? Oletko selvittänyt paljonko maksaa Kia:n huollot?


    • Honra

      Civik on ruma ja kallis ja Japsin ajo ominaisuudet hyvä kääntymään muttei kulje suoraan.

      • Tarkkamarkka

        Käy nyt ajamassa ensin ja puhu sitten. Eräs Eurooppalainen konserni ehkä kulkee suoraan vähän paremmin, mutta ei pysy nipussa viikkoa kauempaa, niin minun ei ole ainakaan vaikea tehdä valintaa.


      • takapääauki

        Nyt on kerrankin aika yksimielisesti kehuttu ajo-ominaisuuksia. Ei ole mikään Mondeo joka menee suoraan myös hirvenväistökokeessa.


      • konsernikulku
        Tarkkamarkka kirjoitti:

        Käy nyt ajamassa ensin ja puhu sitten. Eräs Eurooppalainen konserni ehkä kulkee suoraan vähän paremmin, mutta ei pysy nipussa viikkoa kauempaa, niin minun ei ole ainakaan vaikea tehdä valintaa.

        Konserni ei kulje, se ei ole ajoneuvo!


    • Kfkfkfkffkfk

      Näemmä Civicin alkaen malleissa 185hv. Sehän pitkälle selittää kalliin kuuloista lähtöhintaa. Ei se enää niin kallis olekaan, jos vertaa kilpailijoihin samoilla tehoilla. Oma lukunsa vaan, että kuinka suuri osa haluaa maksaa 185hv:sta? Itselleni ainakin vähempikin riittää, jos ja kun ne saa halvemmalla.

      • Narmankaira

        Minä kävin eilen Wetterillä koeajamassa Civicin automaatin. Tuo cvt-automaatti toimi yllättävän hyvin verrattuna esim. Toyotan automaattiin. Ei se nyt perinteisen momentinmuunninvaihteiston veroinen kuitenkaan mielestäni ollut. Mutta yksi asia oli suuri pettymys. Uutta Civicä mainostettiin etukäteen huomattavasti hiljaisemmaksi kuin edeltäjänsä. Auto oli edelleen varsinainen metelipesä kun alla oli nastarenkaat. Jos äänieristystä ei tuostaan paranneta, niin ainakaan minä en osta uutta Civiciä. Muutoin auto oli laadukkaan oloinen, tosin muutkin merkit tuolla hinnalla pystyvät samaan tasoon. Ja kuten joku aiempi kirjoittaja jo kertoi, myös korealaiset osaavat tehdä kestävää laatua ja uskaltavat jopa antaa pitemmän takuun eli houkuttelevat kyllä sillä tavoin monia ostajia.


      • meteli_seis

        Tuohon rengasmeluun kiinnitin itsekin huomiota kun kävin tyypittämässä. Muutenhan uutukainen on tosi hyvä ja tasapainoinen ajettava ihan niinkuin useat autotoimittajatkin ovat todenneet. Hieno ja tilava auto. Kyllä tuohon hintaan sietää ollakin. -Niin se meluisuus vei kyllä fiiliksiä alas. Myös monissa ulkomaalaisissa foorumeissa tuota ominaisuutta on moitittu. Hondalla tuntuukin olevan sama ongelma autoissaan Mazdan kanssa. Hiljaisuuskin on sitä paljon puhuttua premiumia.


      • Eiookivaa

        Se rengasmelu oli pelättävissä kun USA:ssa suunniteltiin. Siellä on vähän sileämmät tiet. Ja jos muita ääniä vähennetään, rengasmelu korostuu. Edellinen Civic oli suunniteltu Britanniassa ja tämä asia oli otettu huomioon. Toivottavasti faceliftissä tilanne paranee, kuten edellisen Accordin kanssa tehtiin.


      • Mjhfjkjgmmk
        Narmankaira kirjoitti:

        Minä kävin eilen Wetterillä koeajamassa Civicin automaatin. Tuo cvt-automaatti toimi yllättävän hyvin verrattuna esim. Toyotan automaattiin. Ei se nyt perinteisen momentinmuunninvaihteiston veroinen kuitenkaan mielestäni ollut. Mutta yksi asia oli suuri pettymys. Uutta Civicä mainostettiin etukäteen huomattavasti hiljaisemmaksi kuin edeltäjänsä. Auto oli edelleen varsinainen metelipesä kun alla oli nastarenkaat. Jos äänieristystä ei tuostaan paranneta, niin ainakaan minä en osta uutta Civiciä. Muutoin auto oli laadukkaan oloinen, tosin muutkin merkit tuolla hinnalla pystyvät samaan tasoon. Ja kuten joku aiempi kirjoittaja jo kertoi, myös korealaiset osaavat tehdä kestävää laatua ja uskaltavat jopa antaa pitemmän takuun eli houkuttelevat kyllä sillä tavoin monia ostajia.

        Onneksi puhuit Korealaisten laadusta, etkä Saksalaisesta mielikuva laadusta;)


    • 346565

      29 tonnia näyttää olevan hinnat alkaen malli 1.5 koneella... 10v sitten tuo oli Accordin kokoisen auton perushinta. Lisäksi varmasti turhan futuristinen muotoilu karkoittaa suomalaista tuulipukukansaa.

      Muuten vakuttaa hienolta autolta uusi Civic, 240Nm vääntö erittäin laajalla alueella 1900-5000 ja alustaa jäykistetty jne. Varmasti hauska ajaa.

      • Fkkfkgkgkgk

        Minusta tuo muotoilu on ennemminkin melko konservatiivinen. Vähän sellainen, että jonkun papan mielestä voi näyttää nuorekkaalta ja siksi pappa sen ostaa. Toisaalta sentään sen verran yritetty, että oikeasti nuoretkin ehkä kehtaavat tuolla ajaa. Eli varmaan juuri passeli. 2005-2011 Civic oli huomattavasti räväkämpi aikoinaan, suhteessa aikakauteensa.


    • Hinta_on_suhteellista

      Yritin piruuttani rakentaa Jettasta vastaavaa autoa kuin esim. Ilta Sanomien koeajo-Civic sedan. Jettaa ei nettisivuilla pystynyt varustelemaan, kenties koska uusi malli on tulossa, joten rakensin Golfin. Valitsin aina maltillisimman hintaisen vaihtoehdon kun pystyi ja päädyin 37 000 euroon. Civic oli siis reilu 5000 eur halvempi ja 30 hv tehokkaammalla koneella.

      • 34645654

        VW aina ollut japseja kalliimpi auto. Fiksumpaa olisi nykypäivänä vertailla korealaisiin vastaaviin jotka usein jopa päihittävät Hondan laatututkimuksissa ja ihmetellä kuinka Kiat ja Hyundait silti ovat halvempia. Japsit kallistuneet vähän turhankin paljon viime vuosina, siksi esim Kiasta tullut suomalaisten suosikkiautoja.

        Toki japseissa varustelutaso noussut ja hienompia sisältä nykyään, mutta enemmän sais olla jotain perusvarustetasoltaan halvempiakin malleja ilman että tarvii ottaa sen kaikista laiskimman koneen. Yhtälailla esim Mazdakin pakottaa ottamaan jonkun luxus varustelun jos ei halua hitainta ja laiskinta konetta.


      • 45654643

        Vastaava Kia Optima 2.0 bensa maksaa vajaa 43 000 eur, mutta siinä on sitten ylimääräisenä taskupysäköinti. Kia Ceedistä ei vastaavaa versiota saa millään rakennettua kun moottorivaihtoehdot ovat 1.0 bensaturbo tai pikku-diesel. Pikku-bensakoneella lähin vastaava (joskin siis 5D) olisi 27 000 eur.


      • Kääk56432654

        Siis, häh? Onko tuollainen Optima kalliimpi/saman hintainen kuin vaikka nelivetoinen diesel automaatti CR-V?


      • Kdkfkfkfkf
        Kääk56432654 kirjoitti:

        Siis, häh? Onko tuollainen Optima kalliimpi/saman hintainen kuin vaikka nelivetoinen diesel automaatti CR-V?

        En tiedä, mutta onhan Optima paljon isompikin.


      • Kääk5465432

        No sittenhän sen ymmärtää...


      • On_se_vaan_jännä

        Alkoi kiinnostaa ja katsoin Kia Sportagea. 136 hv diesel neliveto automaatti EX -vaustetasolla maksaa 41 655 eur. Vastaava 160 hv CR-V maksaa 42 961 eur. Nyt pitää kyllä vähän lisätä respektiä korealaisilla ajavia kohtaan.

        Korealaiset ovat todellakin onnistuneet markkinoinnissa. Kuten iltapäivälehdet kertoivat, Kian 7 vuoden takuu Euroopassa on suomalaisen Panun keksintö ja perustuu laskelmiin markkinointibudjetista. Homma osui ja upposi täydellisesti, kuten tälläkin palstalla nähdään ('täytyyhän sen olla hyvä kun on noin pitkä takuukin').

        Samoin alkuvuosien aggressiivisesta hinnoittelusta varoitettiin jo silloin, ettei se kestä ikuisesti. Eikä näemmä ole kestänyt. Ihan hintavia autoja ovat nykyisin. Mutta edullinen maine on säilynyt kuten oli tarkoituskin, ellei tee vertailuja kuten tässä nyt on tehty.


      • Halpuutus

        CR-V Elegance Plus dieselinä on nyt 40.745,82 € toimituskulut.


    • RuosteetonHonda

      Ruostesuojauksella rengasmelutkin pienenee, mutta sitähän ei monet malta teettää, ikävä kyllä. Itse en autooni huopalokareita laittaisi, mitä näissä "premiumeissa" on, mädännyttämässä alustaa.

      • Alabastersilver

        Onko melueristyksessä sitten menty taaksepäin.Nykyinen Civic tourer riittävän hiljainen, jos sitä pitää vertailukohtana tässä hintaluokassa. Se lokarin melueriste, näyttää huovalta mutta ei ole huopaa. Kuivuu esim alustapesun jälkeen tosi nopeasti. Muutenkin koko auto suunniteltu hyvin ja mitään vikoja en kohta neljään vuoteen ole ollut.Itsekkin kävin uutta Civiciä katsomassa.Päällimmäisena jäi mieleen että pitkälle kuskille oli mahdotonta saada kunnollista istuin asentoa.


      • Rntingcj
        Alabastersilver kirjoitti:

        Onko melueristyksessä sitten menty taaksepäin.Nykyinen Civic tourer riittävän hiljainen, jos sitä pitää vertailukohtana tässä hintaluokassa. Se lokarin melueriste, näyttää huovalta mutta ei ole huopaa. Kuivuu esim alustapesun jälkeen tosi nopeasti. Muutenkin koko auto suunniteltu hyvin ja mitään vikoja en kohta neljään vuoteen ole ollut.Itsekkin kävin uutta Civiciä katsomassa.Päällimmäisena jäi mieleen että pitkälle kuskille oli mahdotonta saada kunnollista istuin asentoa.

        Vaikka tuo lokareiden ei-huopa kuivuisikin uutena nopeasti, niin entäs loskatalven jälkeen kun se on imenyt itseensä kilon maantiesuolaa?

        En tiedä, mutta epäilen silti.

        Noista hilavitkuttimista, joita jotkut himoitsevat, en erityisesti pidä. Parkkiavustin nyt ehkä on ok. Mutta vaikka tämä valonvaihdinautomatiikka....minusta se vain häiritsee ajamista. Ja kun siihen tottuu, on aivan kädetön tavallisella autolla pimeässä. Turhake.


      • 4645654

        Ne huovat kannattaa kyllä samantien vaihtaa muovisiin sisälokareihin. Maksaa 150-200e ruosteenestoliikkeessä. Esim kotimaiset Lokari-sisälokasuojat suojaavat takakaaria paljon paremmin ja pellit pysyy kuivana. Huovat eivät suojaa kaarenreunoja ja esim kaaren sisäreunalle kertyy roppakaupalla suolamössöä, lisäksi huovat kosteita vielä kuivan viikonkin jälkeen jos viikko sitten ollut rankkasateita. Itse vaihdatin eikä melutasossakaan huomannut mitään muutosta, ja saahan muovisia lokareita äänieristykselläkin vaikka itse otin ilman.


      • Alabastersilver
        4645654 kirjoitti:

        Ne huovat kannattaa kyllä samantien vaihtaa muovisiin sisälokareihin. Maksaa 150-200e ruosteenestoliikkeessä. Esim kotimaiset Lokari-sisälokasuojat suojaavat takakaaria paljon paremmin ja pellit pysyy kuivana. Huovat eivät suojaa kaarenreunoja ja esim kaaren sisäreunalle kertyy roppakaupalla suolamössöä, lisäksi huovat kosteita vielä kuivan viikonkin jälkeen jos viikko sitten ollut rankkasateita. Itse vaihdatin eikä melutasossakaan huomannut mitään muutosta, ja saahan muovisia lokareita äänieristykselläkin vaikka itse otin ilman.

        Ainakin farkku Civicissä sen "huovan" alta löytyy kyllä muovinen sisälokari. Lisäksi sivuilla muoviset kurakaaret, että hyvin ovat Hondalla tuon miettineet.


    • hansdotter

      uuden mallin civicin jonotusaika abaut 4 kk

    • Atkerkki

      Muhahahahahshshshshshshsssss. Hondan myynti sakkaa todella pahasti. Muhahahahshshshshshshshssssss.

      https://www.acea.be/

      • Muhahaha

        Kannattaisiko sinun myydä Hondan osakkeesi kiireen vilkkaa pois?


    • Atkerkki

      Hondan muotokieli on sekava ja futuristinen. Ei puhuttele valtaosaa ostajista. Siksi honda ei myy.

      • hjhjhgjjgh

        Kuitenkin perinteinen Japanilainen merkki sitten tehty kovin levottomaksi hiukan väärälle kohderyhmälle jotka hakisivat kyllä lähinnä nuorekasta suv mallia kun sporttinen porrasperä jo hiukan erikoinen.


      • muttakallis

        Sedani ihan asiallinen!


    • Ostasse

      Suomalaiset eivät halua erottua naapuristaan, eikä lankomiehestä. Harmaa Skoota, tai Kansan"auto". Semmosella se on mukavaa hurauttaa Kitymarkettiin Juhlamokkatarjousta hakemaan kenenkään huomaamatta.

      • Atkerkki

        Muhahahshshshshshssss. Skoota toi maksaloota. Muhahahahahshshshshshshshsssss.


      • Fjjccghjjk

        Säälittävyyden huippu kokea riisikippo jonain yksilöllisyyden statementtina. Skoda ja Honda ovat molemmat hyvin tavallisia perusautoja.


      • LälläJaLällä
        Atkerkki kirjoitti:

        Muhahahshshshshshssss. Skoota toi maksaloota. Muhahahahahshshshshshshshsssss.

        Oletkohan väärällä palstalla? "Ville 5v" -palsta on jossain muualla...


    • Kfkfkfkfkfkfkfkf

      Muotokieli ihan jees, keskivertoa parempi varsinkin sedanissa, mutta tässä kaksi nounouta:

      1. Tyylikkäämpää ja isompaa sedania ei saa pienemmällä ja halvemmalla koneella. Hinta pompsahtaa tämän vuoksi korkealle, kun en tarvitse niin paljoa tehoja.

      2. Meluisuus tullut ilmi koeajoraporteissa. Muka urheilullisuuden vastapainona, mutten minä halua millään vtun riisikipolla rallikuskia leikkiä liikenteessä.

      Plussaa puolestaan turvavarusteista jo hinnat alkaen mallissa. Tämä ei nyt kuitenkaan ylitä edellisiä miinuksia. Pikkumiinus vielä lyhyestä takuusta.

    • kallistahuvia

      Siis mulla ollut muutama Honda enkä kyllä sitä laatuautoksi miellä perus Japsi ruostuu tosi herkästti ja niveliä menee eikä kummoiset ajo ominaisuudetkaan toi Uusi Kkivikki on karmeen näköinen ja todellakin kallis ja kun tehoja ei Hondissa ole alta 5000 rpm Miksi ei Accordia enää tuoda maahan paljon paremman näköinen kun toi venytetty Kkivikki.

      • sekoilet

        Jaa. Mitä niveliä mennyt? Mistä ruostunut? Mulla kolmas Honda ja ei yhtään niveltä mennyt, eikä ruostunut!


      • SuomellaMennään

        Honda-malleja löytyy ainakin nyt Jazz, CR-V, HR-V ja Civic. Tuota Kkivikkiä en ole löytänyt. Luitkohan/kirjoititko ihan oikein?


    • EiVaihtoon

      Toinen Honda menossa ja merkki tuskin vaihtuu. Ajokilometrejä noin 15000 vuoteen ja enimmäkseen asfalttia. Hiljainen ja taloudellinen ajopeli. Tehoja tarpeeksi.

    • kuuuuuulen

      Hondan hinnoittelu on aina ollut yläkanttiin suomessa. Siksi myynti vähäistä. Uraiset tiet pilaavat Honda Cruisingin, oma kokemus.

      • Huvittavaa

        Ja saksalaisesta sama hinta ei ole kallis, vaikka varusteita niukemmin ja tekniikka vikaantuvaa.


      • Ihan_kohtis

        Rakensin vastaavan Skoda Octavian kuin Honda Civic 4D Elegance. Honda maksaa 31 622 eur, Octavia maksaa 35 173 eur. Valitsin vausteet aika konservatiivisesti samanlaisiksi kuin Hondassa ja jos kylkiäisinä tuli joku lisäominaisuus, en ottanut.


      • Gkkgjgjgjggjgk
        Ihan_kohtis kirjoitti:

        Rakensin vastaavan Skoda Octavian kuin Honda Civic 4D Elegance. Honda maksaa 31 622 eur, Octavia maksaa 35 173 eur. Valitsin vausteet aika konservatiivisesti samanlaisiksi kuin Hondassa ja jos kylkiäisinä tuli joku lisäominaisuus, en ottanut.

        Mutta rakennapa sellainen Civic kuin mitä saa 20000e:lla Octaviaa? No eipä onnistu, on maksettava aina huomattavasti enemmän. Ja ilmeisesti Octavia aina hiljaisempi kuin mikään Civic.

        Itse en ymmärrä miksi kukaan maksaisi kyseisen luokan autoista yli 30000e, kun sillä rahalla jo saa Insignian, Superbin tai monta muuta.


      • Näinhänseon

        Mielikuvat syntyvät juuri näistä alkaen-malleista. Niiden hinnat näytetään mainoksissa. Civic alkaen-malli maksaa 23 155 eur (Comfort manuaali). Octavia on vastaavilla varusteilla 24 056 eur, mutta siihen tulee väkisin etusumuvalot, jotka puuttuvat Civicistä.


      • Ngkgktkgkggk
        Näinhänseon kirjoitti:

        Mielikuvat syntyvät juuri näistä alkaen-malleista. Niiden hinnat näytetään mainoksissa. Civic alkaen-malli maksaa 23 155 eur (Comfort manuaali). Octavia on vastaavilla varusteilla 24 056 eur, mutta siihen tulee väkisin etusumuvalot, jotka puuttuvat Civicistä.

        Niin mutta kun en halua mielikuvaa, enkä halua vastaavilla varusteilla, vaan haluan 20te Octavian. Civic ei pysty siihen vastaamaan. Noh, totta puhuen hinnat alkaen Ocu on 22te. Mutta se on myös selvästi isompi kuin hinnat alkaen viistoperä-Civic. Civicin pituus 4518mm, Octavian 4659mm.
        Civic sedan kilpailukykyinen 4648mm pituudellaan, mutta hinnat alkaen 28te. Toki tuolle rahalle saa hevosvoimia ja vermeitä, mutta kun en kaipaa niitä ja samaan hintaan jälleen saakin vaikka Insignian hyvin varusteltuna ja yli 20cm pidempänä ja hiljaisempana.


      • Sivustaseurannut

        Tämän keskustelun perusteella voitaneen sopia, että harhaluulot Octavian uskomattomasta edullisuudesta unohdetaan. Samoin Hondan kalleudesta.


      • Mhz

        Kyllä Oktavia kestää tiedän kaverin joka on ajanut 650000 km ei mottorissa mitään muutama pyörän laakeri öljyt vaihtaa 10000 km välein, kori vähän kuluneen näköinen vaihteisto hyvässä kunnossa.


      • tsiisusmitäkakkaa
        Mhz kirjoitti:

        Kyllä Oktavia kestää tiedän kaverin joka on ajanut 650000 km ei mottorissa mitään muutama pyörän laakeri öljyt vaihtaa 10000 km välein, kori vähän kuluneen näköinen vaihteisto hyvässä kunnossa.

        Yritys hyvä, mutta ei tällä vielä myydyimmäksi satukirjaksi ole ainesta.
        Sä et aja 100tkm ilman remonttia skodalla, olen niitä 3kpl omistanut ja jokaisessa samat viat, pallonivelet menevät jo 50tkm kohdalla ja sitten monia sähkövikoja, vesivuotoja...siitä on tehty paskat sokotat.

        Yhdistettynä vielä arpalaatikko dsg:llä


    • pikkukone

      Piru tietää miten nää uudet turbot kestää.. Kiusataan 1.5 mopokonetta!

      • Ofkfkfkfkffkfkmf

        No Civiceissä ei ole koskaan juuri isompia nähty, ne vaan olleet aiemmin vapareita eli joutuneet tekemään työtä paljon lähempänä äärirajojaan. Ja ovat kestäneet. Eli kyllä se turbon kanssa kestää vielä paremmin, jos ja kun siitä ei jatkuvasti revitä huippuja irti. Ainoa vaan että kyllähän se turbo aikanaan sippaa ja menee vaihtoon, mutta Hondassa varmaan myöhemmin kuin missään eurossa tai suurimmassa osassa japsejakaan.


      • pintakaasulla
        Ofkfkfkfkffkfkmf kirjoitti:

        No Civiceissä ei ole koskaan juuri isompia nähty, ne vaan olleet aiemmin vapareita eli joutuneet tekemään työtä paljon lähempänä äärirajojaan. Ja ovat kestäneet. Eli kyllä se turbon kanssa kestää vielä paremmin, jos ja kun siitä ei jatkuvasti revitä huippuja irti. Ainoa vaan että kyllähän se turbo aikanaan sippaa ja menee vaihtoon, mutta Hondassa varmaan myöhemmin kuin missään eurossa tai suurimmassa osassa japsejakaan.

        1.8 ei äärirajojaan koskaan nää.. Puolella teholla mennään ja kovaa!


      • Nipponkippon
        Ofkfkfkfkffkfkmf kirjoitti:

        No Civiceissä ei ole koskaan juuri isompia nähty, ne vaan olleet aiemmin vapareita eli joutuneet tekemään työtä paljon lähempänä äärirajojaan. Ja ovat kestäneet. Eli kyllä se turbon kanssa kestää vielä paremmin, jos ja kun siitä ei jatkuvasti revitä huippuja irti. Ainoa vaan että kyllähän se turbo aikanaan sippaa ja menee vaihtoon, mutta Hondassa varmaan myöhemmin kuin missään eurossa tai suurimmassa osassa japsejakaan.

        Nykyisin pienin kone 1,0 turbo.
        Kestää mitä kestää. Jos hyvät öljyt, kestää turbo paremmin kuin wolsun ylipitkillä huoltoväleillä.


    • rinkeliautotuoongelmia

      Mitä olen seurannut eri merkkejä niin ei voi enää puhua saksalaisista laatu autoista kun katsoo vika tilastoja audi sekä bmw linjalla..kyllä kokonaisuudessaan honda kestävämpi vanhanakin.Kai se on jonkun saksmannia puolustettava kun siihen retkuun menny..

    • MARYQUEENOFSCOTS

      EN TIEDÄ CIVICISTA. EKAKOPPANEN ACCORD OIS AIKA HIENO. SIT CIVIC 1984-1987. 1987-1992

    • Mhz

      Varmasti syy löytyy autosta ja takuusta. On aika hyvä ajettava, mutta lämmityslaite on varmaan huonoimpia mitä autoista löytyy, saa ajaa 30- 40 km että lämpömittari värähtää.
      Kaupunkikulutus 11-12 l 7100 km. Moottorissa ilmoittavat olevan 182 hv mutt muiden merkkien
      105 hv mallit paljon virkeämpiä kiihtymään, ongelma varmaan automaattivaihteistossa hävittää 80-90 hv eikä vaihteisto toimi yhtä hyvin kun volkkarin ja Audien vaihteistot.
      Moottori muutenkin aika onneton esitys jotenkin on voimaton kiihtyvyys sataseen 13-14 s

      • ei...sna

        Mitähän unta tämäkin kaveri on nähnyt?Itselläni on 182hv 2018 civic,enkä
        kyllä mitään tunnista mitään muuta kuin hyvän ajettavuuden tuosta tarinasta.
        45tkm takana joten jotain jo luulis ilmenneen.Lämpenee nopeasti,kulutus ollut
        talvella moottoritienopeuksilla alle 6l ja kyllä siihen voi tulla volkkarilla kokeilemaan
        viereen kumpi lähtee hätäisemmin,kaikilla ei vaan ole sitä tarvetta.Laatikko on h...tin paljon parempi kuin nämä
        vw-viritykset ja luultavasti kestävämpi.Älä tule tänne paskaa jauhamaan kun et
        selvästikään ole ajanut muuta kuin harhaisissa ajatuksissasi ko. autoa.Takuu on
        3v,mutta voisin kuvitella että aika paljon vähemmän vierailuja korjaamolle
        on tiedossa sen tiimoilta kuin Das -Auto konsernin vehkeillä.Mutta joo,ajele
        sinä vaan tyytyväisenä hienosti vaihtavan dsg-laatikon ja räjähtävän suorituskyvyn
        omaavan saksalaisesi kanssa,minä jatkan japanilaisella romulla.


    • ddggd

      Oikein mikään yllä kirjoitettu ei pidä paikkaansa. DSG:t on niin surkuhupaisia keksintöjä olleet kestoltaan ja käytössä niissäkin on omat murheensa liikkeellelähtötilanteissa. Ne voi myös väärinkäytöllä tietämätön pilata, jos ei ymmärrä niiden toimintatapaa., ihan normaaliajossa.

      Hondan 1.5 turbokone on varsin kilpailukykyinen muihin merkkeihin verrattuna kaikilta ominaisuuksiltaan. Nykymallistossa farmarin ja dieselin puuttuminen on ongelma täällä Suomessa, muuallahan dieselillä ei ajeta kuin Euroopassa. Uutta Civikkiä on myyty maailmassa 800 000 kpl vuositahtia, eli monta sataa tuhatta enemmän kuin mitä esim. Volvo myy kaikkia mallejaan koko vuonna. Ollut mm. vuoden viidenneksi eniten myyty automalli maailmassa. Hondan täytyisi laittaa samat hybridit myyntiin täällä Euroopassa mitä maailmalla on ollut tarjolla jo vuosikaudet.

    • jiiio

      Näkyy uutta sedan civikkiä saavan 1.5T koneella 25 t€ :n business varustelulla. Rahoitus 0% korolla. Eipä ole monellakaan merkillä samaan rahaan yhtä tehokasta peliä tarjolla.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe