Muutama kysymys olisi :) Paljon on reissattu Thaimaassa ja nyt olisi kiva kokeilla Intian lomaa. Näin ekaa kertaa sinne halusimme ottaa pakettimatkan Aurinkomatkoilta helmikuun lopussa ja jos tykästymme niin jatkossa sitten omatoimilomia ja aloitamme turistipaikasta...Pohjois Goasta.
Meitä lähdössä 3 aikuista ja kysynkin mitä nähtävyyksiä mahtaa olla ? Mitä siellä voi/kannattaa tehdä...eli onko mitään aktiviteetteja ? Onko ilmasto samanmoinen kuin esim. Thaimaassa..onko illat lämpimät? Mites rokotukset, tarviiko muita kuin nämä perusjutut...hepatiittirokotus ...mitä muita? Millainen hintataso on ? Onko kellään kokemuksia Resorte Marinha Dourada- hotellista?
Olisi kiva lukea vinkkejä ja kokemuksia näin ensikertalaisena! Toivottavasti tulee asiallisia kommentteja :)
Intiaan ensimmäistä kertaa
10
356
Vastaukset
- Kuvakirja
Heissan, juuri Pohjois-Goalta palanneena sanoisin että edullista siellä on ja yhtä lämmin kuin Thaimaassa myös iltaisin. Rokotuksista meillä on perusjutut ml hepatiitti. Resorte Marinha Douradassa oltiin majoittuneena osan aikaa ja siitä jäi kyllä hyvät fiilarit. Iso hotelli, laaja ja siisti hotellialue, Hotellialueella olevia lampia oli kiva kiertää ja jotkut myös kalastivat siinä. Tiet hotellin ympäristössä olivat kapeat ja liikenne vilkasta, vaikka hotelli on "syrjässä" pääsee taksilla nopeasti ja edullisesti vaihtamaan maisemaa. Hotellista on kuljetus läheiselle Baga biitsille. Mielenkiintoista lomaa teille..
- lomallelomps
Kiitos asiallisesta vastauksesta ! Olisi kiva kuulla lisää kokemuksia/kommentteja :)
- MAN6419
Goalla on loppujen lopuksi nähtävää vaikka kuinka paljon kun vaan löytää paikat. Tässä muutama joista olemme itse pitäneet:
- Nyt kannattaa käydä ihmettelemässä jättimäistä silta rakennustu työtä MAndovi brige. Siltaa rakennentaan vaikuttavan korkealle.
- Hienosti restauroitu Reis MAgot Fort kannattaa kyllä kaydä katsomassa https://www.tripadvisor.fi/Attraction_Review-g303877-d3608775-Reviews-Reis_Magos_Fort-Panjim_North_Goa_District_Goa.html
- Old Goan vanhat 1600-luvun alussa rakennetut neljä suurta kirkkoa ovat kyllä näkemisen arvoiset.
- Japnese Garden VAsco da Gamassa kannattaa käydä katsomassa ja Vascon kaupunkin muutenkin. KAupunkiin ei turisteja juuri eksy. https://www.tripadvisor.fi/Attraction_Review-g1204880-d6104647-Reviews-Japnese_Garden-Vasco_da_Gama_South_Goa_District_Goa.html
- Tree Kings Chapel Cansaulimmin kylässä. MAhtava näköala paikka josta näkee hienot maisemat ja täälläkään ei juuri länkkäreitä näe. https://www.tripadvisor.fi/Attraction_Review-g312681-d9565324-Reviews-Three_Kings_Chapel-Cansaulim_South_Goa_District_Goa.html
Ja vaikka kuinka paljon muutakin olisi. Markkinaoilla kannattaa tietysti käydä ja kaikki hienot rannat joita riittää kilometri kaupalla. Etelä puolella on paljon rantoja joissa ei juuri turisteja ole. Goan sää on turisti aikaa aurinko varma ja miellyttävän lämmin.- lomallelomps
Kiitos vinkeistä :)
- GoaILoveit
Helmikuulla oli viides kerta Goalla. Onhan siellä nähtävää ja koettavaa, mutta ihan parasta on vaan OLLA 😊 ja nauttia auringosta, lämmöstä sekä ystävällisistä ihmisistä. Toki, tippien määrä määrittää myös ystävällisyyden. Muistetaan sekin, että nämä ihmiset ruokkii perheensä, välillä suurenkin, turismilla. Keskiansio hyvässä hotellissa "baarimestarilla" on noin 700€/kk.
Ja kyllä, menen vielä 😂, Palolem Beach, auringonlasku ja illallinen rannalla.- lomallelomps
Nauttiminen lämmöstä onkin loman kohokohta :) Vielä kysyisin että onko e-visan hakeminen helppoa :) Vai tuottaako se tuskaa :D :D Kokemuksia ja vinkkejä Goasta olisi kiva saada lisää :)
- irkku5
Pohjois-Goalla on vilkkaampaa kuin Etelä-Goalla, rannoilla jopa liiankin vilkasta!
Majorda Beach mukavan rauhallinen heti lentokenttäniemeltä eteläänpäin. Varca Beach melkein tyhjä nyt marraskuussa.
Hintataso on edullinen, paikalliskuppilassa syö 3-5€:lla ja hotellien ravintoloissa noin puolet kalliimpaa. Taksilla ajelu edullista, varsinkin jos autossa on useampi matkalainen.
Markkinoilla yms. paikoissa tinkiminen kuuluu asiaan, lähtöhinnasta tippuu 2/3 , jos on innokas tinkijä. - Gogogoa
Jos olette 2 vko niin suosittelen Hampissa käyntiä Unescon suojelukohde . Hyviä edullisia ruokapaikkoja . Parhaat pihvit mm. After seven gaurawaddossa. Tiekirkosta noin 800 m candolimen suuntaan ja siitä noin 200 m rannan suuntaan. Tien vieressä kyltti after Seven.
- Cokki
Hippimarkkinat ja iltamarkkinat kannattaa ehdottomasti kokea. Näkee vähän erilaista torikulttuuria kuin Suomessa. Ja tinkiä siellä kannattaa kanssa!
Molemmille pääsee kun sopii hyvän taksikuskin kanssa hinnasta, hän vie ja odottaa tarvittavan ajan (tunteja) eikä hinta tainnut hippimarkkinoille olla kuin 1500 rupiaa..- MAN6419
Mapusan perjantai markkinoilla on myös syytä käydä. Sielä näkee paikallisten omat markkinat ja hinnatkin kohtuullisemmat kuin näissä turistimarkkinoissa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta354592Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692331Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532197- 1642056
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171653
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601651Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131622M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279