Mulla on neljä tulisijaa, kammarissa pönttöuuni, takka olohuoneessa, leivinuuni tuvassa ja aitokiuas saunassa. Olen tähän asti lämmittänyt puilla kaikki nämä edellämainitut tulisijat. Nyt on terveys alkanu reistaamaan ja polttopuiden teko ja kantaminen on alkanut rasittaa. Kahtelin vaihtoehtoja puulle ja tuommonen pelletti systeemi alkoi kiinnostamaan. Kertokaapa kokemuksia pelletin käytöstä ja vaatiiko jotain muutoksia tehtäväksi tulisijoihin.
Lämmittäminen pelletillä
6
415
Vastaukset
- googeli
Googlaamalla jo tietäisit, eikö niin
- Ahjo1
Ahjo pellettipoltin
- Ahjo1
Pelletin polttaminen pelkässä reikäastiassa/ämpärissä on turhaa ja pelletin haaskaamista. Pelletti on poltettava oikein ja niin että pellettihiilos palaa tehokkaasti pois.
Ahjo pellettipoltin on suunniteltu niin, että pelletti palaa tehokkaasti ilman pitkää hiilosta. - Mälelä
Kokeile prikettejä
on saman hintaisia kun pelletti.Ja voi polttaa klapi arinnalla. - Ahjo1
“Kaupunkialueella pelletti on ainoa riittävän vähäpäästöinen puuenergian lähde, mutta sekin pitää osata polttaa oikein.”
- Järki_mukaan
Mikäs päälämmitysmuoto? Sähkö, öljy tms.?
Jos vielä terveys prakaa niin unohda nyt suosioilla kaikki vaivaa vaativat lämmitykset.
25 vuotta meni itsellä, että tajusin jättää nuo puun- ja pellettien polttamiset ja huomasin kuinka hyvin jäänyt sen jälkeen aikaa muuhun.
Eikä ole rahallinenkaan kysymys, kun tekee oikeita valintoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121431
Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin881297Palsta kysely..
Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott1341038- 68964
- 39897
- 71863
- 97857
- 75846
Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa
Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.54822Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun
Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että39774