Citizen Eco-Drive-kellon akusta

Vaimolleni erehdyin ostamaan Tamereen Kalevan kellosta Citizen Eco-Drive-mallin, kun vakuuttivat/valehtelivat siellä, että ei tarvitse talvellakaan ladata.
Noh, tuo pysähtelee pari kertaa talvessa, jolloin sitä aina täytyy pitää 4 vrk lampun alla. Ei siis mikään huoleton (kallis) kello ole. Ei auttanut akun uusiminenkaan.

Voikohan tuollaiseen asentaa perinteisen pariston, jolla pääsisi huoletta aina sen 2 vuotta?
Kellon tyyppi: Clariti EP5201-51A
Ilmianna
Jaa

8 Vastausta


Kaipa sinne saa pariston juoteltua akun tilalle, tiedä sitten kun nuo kellon järjestelmät yrittää ladata paristoa että kuinka tehokkaasti tuhoaa pariston. Sitten pitäisi repiä aurinkokennot ja kestomaneetit ulos sieltä.

Tää on just tätä viherhörhöjen luomaa lantaa mistä toiset on sittemmin keksineet tehdä törkeän bisneksen välittämättä kuluttajan ongelmista ja ympäristön turhasta jätekuormasta, kunhan rahaa vaan tulee.

Parempi syy ostaa paskaa on jos laitteen rakenne teknisesti kiinnostaa askarrella, itse tärvään webaston lämmittimiin ja sitten leikin niillä, niissäkin riittää monin verroin enemmän ongelmia kun huoletonta lämmittämistä, eli varsin oivia harrastuskohteita.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Meikä- miksi lämmität webastoa, käytätkö jotain polttoöljyä siinä. Osta eberi niin toimii kun junan vessa, toki ei minulla webastoissakaan koskaan mitään ongelmia ole ollut kunhan akku vaan on kunnossa. Akkulämmittimen vielä ymmärrän kovilla pakkasilla mutta webaston lämmitys.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Menee nyt vähän aloittajan aiheesta mutta tuskin haittaa kun näyttänyt jo häipyvän paikalta...

Ei mulla itsellä oikestaan thermo top evo:n kanssa ole muita ongelmia ollut kun että asentaessa en hölmönä täyttänyt polttoaineletkuja huumeruiskulla niin meni webasto vikatilaan niin että ei akun irrotus auttanut vaan piti can-väylä -lukijalla nollata vikakoodi.

Toinen mikä kypsyttää että webasto sammuu tyyliin kun kun akun jännite on 12,0V varmaan että muka riittäisi vielä starttaamiseen, mutta mulla on starttiakku erikseen ja tuota AGM voisi huoletta raiskata paljon syvemmällekin. Pitää laittaa hakkuri virtapiuhan väliin...

On mulla sitten peräkärryssä ilmalämmittimenä air top 2000 stc eikä siihenkään kerinyt vielä mitään vikaa tulla kun ei ole käytettykään mutta ainahan noi pikkulämmittimet jotka nitkuttaa polttoainetta siihen palovillaan, joko karstottuu tukkoon jos käytetään pätkittäin/puoliteholla, tai sitten villa palaa loppuun.

Isommat webastot ja kunnon Oilonit on kohdallaan kun siellä sytytetään liekki vaan kipinällä eikä poltella villaa, kestää pätkäkäyttöä paljon paremmin.

Mistä tiesit että käytän kaikissa webastoissa tupaöljyä? Kaasuhitsasin muotoillun erillisen polttoainetankin lokarin päälle josta webasto imee näyttävästi punaista läpinäkyvän suodattimen läpi!

Mutta onhan tuo webasto järjettömän mukava varuste autossa, omalla akulla ja kolmitie-sekoitusventtiilillä, jolla halutessaan ohjaa kaikki tehot pelkästään sisätilan kennoon! harrastehommissa voi autossa istua vaikka kokopäivää, invertteristä kahvia ja läppäriin virtaa! LM3914N osoittaa 10 ledin näytöllä molempien akkujen varaustilaa..
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Hei. Latauksessa nuppi ulos asentoon, lataantuu puolessa vuorokaudessa. Lataus siis sitä nopeampi, mitä "energiasyöpömpi" lamppu . Ledithän eivät juuri energiaa anna....
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Höpön höpö, tuskin se lämmöllä lataantuu.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Itsellä Citizen AS2031-57E ollut jo reilut kymmenen vuotta ja ilman mitään ongelmia, tosin kello saa ranteessa valoa päivittäin ja talvellakin riittää että kotona normaali huonevalaistus. Olisiko teillä kyseessä jotenkin viallinen yksilö joka kuluttaa enemmän tai sitten laatu huonontunut.
Ilmianna
Jaa
Pitääko hän kelloa jatkuvasti ranteessa? Minä pidän ja Citiseeni kello ei pysähtele koskaan. Rannekelloa ei saa säilyttää missään laatikossa tai pimeässä komerossa, vaa sen on oltava aina ranteessa, paitsi nukkuessa, uidessa ja pesussa, tiskatessa tai muuten märissä olosuhteissa. Tälloin se saa valoa tarpeeksi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Ja pysyy oikeassa ajassa. Se on suunniteltu toimimaan kädenlämpöisenä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Citizen Eco-Drive-kellon akusta

Vaimolleni erehdyin ostamaan Tamereen Kalevan kellosta Citizen Eco-Drive-mallin, kun vakuuttivat/valehtelivat siellä, että ei tarvitse talvellakaan ladata.
Noh, tuo pysähtelee pari kertaa talvessa, jolloin sitä aina täytyy pitää 4 vrk lampun alla. Ei siis mikään huoleton (kallis) kello ole. Ei auttanut akun uusiminenkaan.

Voikohan tuollaiseen asentaa perinteisen pariston, jolla pääsisi huoletta aina sen 2 vuotta?
Kellon tyyppi: Clariti EP5201-51A

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta