Romanien käytös lavoilla

EiTapoja

Eilen Ruusulinnassa ajettiin ulos iso joukko romaneja, kun ei käyttäytynyt, niinkun muutkin. Ne vaan tanssilattialla ryntäilee niin että ei katso eteensä ja jopa tönivät muita tanssijoita. Kerran yhdet romanitanssijat ohimennen tönäisi mut nurin ilman mitään syytä. Kokemukseni mukaan jos romani tulee juttelee, vaikka aluksi mukavan oloisesti, niin muutaman sanan jälkeen käskee tarjoo jotain. Kerran yksi romani kun tuli juttelee muutaman sanan, niin sanoi "Tarjoo kahvit". Kun kieltäydyin, niin uhkaili että aikoo tarkkailla mua ja lavan ulkopuolella lähtee perääni. Toinen romani, joka on Uudenmaan ja Hämeen tanssilavoilla kasvotuttu, niin se kerran tuli miesten hakurivissä juttelee pari sanaa ja sitten sanoi "Lähes tarjoo mulle siideri". Lähin vaan kävelee. Sitten kerran tämä sama romani tuli juttelee muutaman sanan kysyen miten ilta on mennyt jne. Sitten se sanoi "Tarjoo mulle makkara". Mä sit sanoin "Sulla on varaa ostaa omat makkarat, kun on varaa maksaa yli 15€ sisään ja mua ei muutenkaan käsketä tarjoo yhtään mitään." Sitten se jotain mutisi. Vaikken ole puhunut tän romanin kanssa moneen vuoteen, niin silti joka kerta, kun näkee mut, niin ilme muuttuu vihaiseksi. Eihän heidän kanssa viitsi edes jutella, kun käskee epäkohteliaasti tarjoo jotain. Tarkoitukseni ei ole olla rasisti, mutta eikö ne romanit voi käyttäytyä lavoilla, niinkuin muutkin että esim tanssivat ja katsovat eteensä, eivätkä töni muita? Jos he haluavat jutella jonkun kanssa, niin eivätkö he osaa olla käskemättä epäkohteliaasti tarjoo jotain? Onkohan lavoilla yleensäkin turvatarkastuksia? Meinaan kun sen verran saa pelkää, jos romaneilla on pyssyjä ja puukkoja mukana.

71

5107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TuuPaskailta

      Eiköhän Ruusussa ole turvallisuus ihan hyvissä käsissä: http://www.produktori.fi/events/
      Romanit ovat alkaneet suosia Tuupasen tanssi iltoja jostain syystä.
      Näin kun toistakymmentä romania käännytettiin ulko ovella eilen Ruusussa. Siihen oli siis syy ja hyvä niin.
      Pari romaniparia näkyi tanssivan lavalla kuitenkin ihan niinkuin muutkin.

      • Autossapyssyt

        Jos ei ole tanssipaikalla aseita, niin autossa silti voi olla pyssy.


      • Tanssijatturvassa

        Ruusulinnassa on ihan oikeita järjestyshenkilöitä ei talkoolaisia merkit hihassa.


      • Riutallamurtauduttu
        Tanssijatturvassa kirjoitti:

        Ruusulinnassa on ihan oikeita järjestyshenkilöitä ei talkoolaisia merkit hihassa.

        Yks tanssikaveri oli kerran Riutalla itkenyt että hänen asuntoautoon murtauduttiin Riutan parkkipaikalla. Jokatapauksessa oli murtautuja romani tai ei, mutta tanssipaikkojen parkkiksilla ei ole kukaan tanssi-illan aikana vartioimassa murtoja. Eihän autoihin tehdä mitään turvatarkastuksia, joten mistä sen voi tietää, jos vaikka hanskalokerossa on vaikka pyssy.


      • Muutlavatsäästää
        Riutallamurtauduttu kirjoitti:

        Yks tanssikaveri oli kerran Riutalla itkenyt että hänen asuntoautoon murtauduttiin Riutan parkkipaikalla. Jokatapauksessa oli murtautuja romani tai ei, mutta tanssipaikkojen parkkiksilla ei ole kukaan tanssi-illan aikana vartioimassa murtoja. Eihän autoihin tehdä mitään turvatarkastuksia, joten mistä sen voi tietää, jos vaikka hanskalokerossa on vaikka pyssy.

        Ruusulinnan pihalla valvotaan autoja. Taitaa olla ainut parkkis jossa valvojat.


      • Haihuihai

        Länsi-Intiasta alun perin lähteneiltä kädellisiltä on turha odottaa minkäänlaista sivistystä!


      • sinneenenäänmene
        Muutlavatsäästää kirjoitti:

        Ruusulinnan pihalla valvotaan autoja. Taitaa olla ainut parkkis jossa valvojat.

        Jaa valvotaan? Enpä ole nähnyt.
        Kyseisen paikan pysäköinninohjaajia ei kiinnosta mikään muu kuin että autot saadaan lähes kyki-kylkeen pysäköityä. Ja kolhuja tulee.
        Taitaa olla toinen työ lommojenoikaisussa ja maalaushommissa.


      • Valivalivalivali
        sinneenenäänmene kirjoitti:

        Jaa valvotaan? Enpä ole nähnyt.
        Kyseisen paikan pysäköinninohjaajia ei kiinnosta mikään muu kuin että autot saadaan lähes kyki-kylkeen pysäköityä. Ja kolhuja tulee.
        Taitaa olla toinen työ lommojenoikaisussa ja maalaushommissa.

        Valittaja valittaa ja yrittää taas saada Ruusulinnan huonoon valoon. Kateus on sitten kamalaa. Jos jollain paikalla käy tanssijoita paljon, aloitetaan mustamaalaus ja sonnanheitto ihan joka asiasta mikä mieleen tulee.
        Käy muualla tanssimassa jos ei miellytä paikka. Kohta alkaa paikat olla kortilla muutenkin. Tanssi sitten kotonas.


      • Huhjakaanen
        Riutallamurtauduttu kirjoitti:

        Yks tanssikaveri oli kerran Riutalla itkenyt että hänen asuntoautoon murtauduttiin Riutan parkkipaikalla. Jokatapauksessa oli murtautuja romani tai ei, mutta tanssipaikkojen parkkiksilla ei ole kukaan tanssi-illan aikana vartioimassa murtoja. Eihän autoihin tehdä mitään turvatarkastuksia, joten mistä sen voi tietää, jos vaikka hanskalokerossa on vaikka pyssy.

        Onko Kukaan tavannut Rehellistä Mustalaista. Tai kuulut huhuja sellaisesta


    • JortsussaAmmuskellut

      2000-luvun alussa, kun äiti oli menossa sen ex-miesystävän kanssa Jortsuun yhtenä uutenavuotena. Pihalla huomas että oli pitkä jono, niin ne päättikin mennä muistaakseni Sillankorvaan tai Wanhaan kellariin, jossa ei olis hirveetä ryysistä. Hyvä että päättivät viimehetkellä mennä toiseen mestaan, sillä Jortsussa romanit oli ammuskellut. Eipä ollut siellä mitään kunnon turvatarkastuksii. Olin kerran Mäntsälän lavalla Matin ja Tepon keikalla noin 10vuotta sitten, kun siellä pihalla oltiin ammuskeltu jostain sukuriidasta. Mäntsälässä on sentään onneksi turvatarkastukset aseiden ja omien viinojen varalta.

    • RiutallaNähnyt

      Kerran Riutalla Reijo Taipaleen keikalla huomasin, kun joku vanhempi mies tarjoili romaneille liian kilttinä pubin puolella drinksuja. Kun romanit joivat drinksunsa niin sanoi miehelle "Tarjoo lisää". Liian kilttinä taas haki lisää drinksuja. Kun olin lähdössä, niin huomasin että romanit seurasi jopa miestä vessaan ja sanoivat miehelle "Vaihdetaan numeroita. Me lähdetään mielellään sun seuraks joku kerta ihan minne pubiin haluat. Tarjoat taas lisää drinksuja, niin ollaan kavereita". Sääliksi käy miehen menettämiä rahoja kalliisiin liian kilttinä tarjoiltuihin drinksuihin, johon jopa käskivät tarjoo, eikä edes pyytänyt. Olen tämän keskustelun aloittaja ja Riutalla varsinkin olen nähnyt montakin kertaa sen vanhemman romanimiehen, joka muutaman sanan juttelun jälkeen käski tarjoo siiderin ja makkaran. Mä en ainakaan ole liian kiltti että tuhlaisin senttiäkään rahaa jonkun käskemis tarjoiluihin. En usein tarjoa pyytäjillekkään, paitsi ehkä silloin jos on takuuvarma että maksaa myös takaisin.

    • ÄinäänMiäs

      Käyttäytyy ne verkossa paremmin kuin tämä valkolaisketju.

      • AiKäyttäytyykö

        No siinätapauksessa käyttäytyvät myös lavoilla kunnolla ja varsinkaan ei töni muita ja ei käskyttele tarjoomaan mitään.


      • gewro81

        Onko kaaleita tämä Miäs? Jos, niin kenen sakeista?


    • Roskasakki

      Juopottelevia mustalaisia ei katsota hyvällä omissakaan piireissä. Tämä ravintoloissa vaeltava porukka on ihan oma lukunsa. Häiriökäytöstä , huumeita, rötöstelijöitä. Syytä olla varuilaan aseiden takia ja olla ärsyttämättä.

      • EiTapoja

        No se kuka epäkohteliaasti käskee tarjoo, niin en silti ole nähnyt sitä kaatokännissä, vaikka epäkohteliaasti käski tarjoo siiderin.


    • ÄinäänMiäs

      Jeeno mie, kuka kyselee?

    • Kyseleepi

      Onko. Hyvä peelo

      • hameeessa

        tekekko mielesi Miähen henkselipeeloa. Hoi!


    • ajatteleppatältäkantilta

      Mielestäni tämä keskustelu oli erittäin huonoa mainosta itsekeksittyjen kuvioitten ja vientien kannattajille: yksikään heistä ei käsittääkseni ole ilmaissut ihailevansa näitä hienoja musiikintulkintoja. Itsekeksittyjen kuvioitten ja vientien sekä tanssiasentojen autuaaksi tekeviä vaikutuksia mainostavan kannattaisikin lukea tämä keskustelu oikein ajatuksen kanssa, niin ehkäpä hänellekin valkenisi, miltä valtatanssiväestöstä tuntuu, kun niitä itsekeksittyjä kuvioita aletaan heidän keskellä mistään muusta kuin omasta tanssinautinnosta piittaamatta väkisin vääntää.

      • yhtälöyksinkertainen

        Minustakin on käsittämätöntä, että ei vaan ymmärretä, että silloin kun esimerkiksi tanssii kuin romaani, niin silloin väistämättä pidetään sekä valtatanssiväestön että romaanitanssiväestön toimesta romaanina. Tämä pitäisi musiikkia tanssilattialla tulkitessaan ottaa huomioon tai sitten olla vaiti.


      • Anonyymi
        yhtälöyksinkertainen kirjoitti:

        Minustakin on käsittämätöntä, että ei vaan ymmärretä, että silloin kun esimerkiksi tanssii kuin romaani, niin silloin väistämättä pidetään sekä valtatanssiväestön että romaanitanssiväestön toimesta romaanina. Tämä pitäisi musiikkia tanssilattialla tulkitessaan ottaa huomioon tai sitten olla vaiti.

        Ja eikä vieläkään ole herunut myötätuntoa saati ihailuja tanssityylille


      • Anonyymi

        Onko yksikään musiikin tulkitsija lukenut tuota ajatuksen kanssa?


    • EiTapoja

      Olen tämän keskustelun aloittaja. Viikonloppuna mun tanssikaveri kiinnitti huomiota että tämä kasvotuttu romani (joka epäkohteliaasti käski tarjoo siiderii ja makkaraa) tarkkaili mua ihmeen paljon koko illan aikana vihainen katse ilmeellä. Voikohan erityisestä tarkkailemisesta käydä sanomassa järjestyksen valvojalle, jos se ei ole tullut puhumaan mulle mitään? No onhan sillä joka kerta kun näkee mut, ollut aina vihainen ilme kasvoillaan, kun en sillon vuosia sitten suostunut tarjoo sille siiderii ja makkaraa sen epäkohteliaasta käskyttelystä ja määräilystä huolimatta. Olen nähnyt sen kyllä myös juttelevan monen kanssa mut ihmettelen uteliaana että eikö se sitten muita juttukavereita käske tarjoo mitään ja olinkohan mä sittensen mielestä jotenkin erikoisen tyhmännäköinen että kuvitteli mua silloin vuosia sitten jotenkin erityisen liian kilttinä että rupeen tarjoo jotain kun joku oikein määräilevästi käskee? Sitten vielä suuttuu, kun ei suostu tarjoomaan epäkohteliaana käskyttämisenä. Se on joskus vuosia sitten tanssinut monen daamin kanssa ja ihmettelen että käskiköhän se koskaan ketään daamii tarjoomaan jotain? Nykyään sillä usein on ollut vakio daami. Viikonloppuna huomasin että joku kovaääninen juoppoämmä jutteli sen kanssa kovaäänisenä ja istahti jopa tän romanin syliin ja käskiköhän sitä mitään tarjoo...?? Jutteli jossain vaiheessa myös jonkun miehen kanssa pitkään ja mielenkiintoista että käskiköhän sitä tarjoo mitään.

      • verivetää

        Suvussasi on todennäköisesti romaniverta. Se on yksinkertainen selitys sille, että romanit hakeutuvat herkästi seuraasi kuten myös sille, miksi sinä näytät alitajuisesti hakeutuvan paikkoihin, jonne romanit hakeutuvat.


      • EiTapoja
        verivetää kirjoitti:

        Suvussasi on todennäköisesti romaniverta. Se on yksinkertainen selitys sille, että romanit hakeutuvat herkästi seuraasi kuten myös sille, miksi sinä näytät alitajuisesti hakeutuvan paikkoihin, jonne romanit hakeutuvat.

        Tietääkseni suvussani ei ole romanisukua, kun sukunimenikin on ihan Suomalainen. Mulla ei ole myöskään mustia hiuksia. En itse ole myöskään koskaan mennyt aloitteellisesti juttelemaan romaneille, vaan ne on joskus tullut juttelemaan minulle. Mietin myös että onkohan se Hämeen alueen kasvotuttu romani sattumalta lukenut tän keskustelun ja alkanut entistä enemmän vainoamaan mua, kun tanssikaverinikin kiinnitti huomioo että se tarkkailee mua vaikka olisin tanssisalin toisessa päädyssä tästä romanista. Myöskin se jos joku epäkohteliaasti käskee jotain tarjoomaan, niin kieltäydyn jokatapauksessa, vaikka käskijä ei olis romani. En kyllä muista että kukaan muu olis koskaan yrittänytkään epäkohteliaasti käskee mua jotain tarjoo mitään, paitsi romani. Mutta voikohan järkkäreille mainita, jos joku tanssisalissa tarkkailee, vaikkei puhu mitään? Poliiseja ainakaan tuskin kiinnostaa niin kauan kun ei tee mitään tai uhkaile.


      • Eijunalauta

        Kipeä pipi se on luulosairauskin.


      • EiTapoja
        Eijunalauta kirjoitti:

        Kipeä pipi se on luulosairauskin.

        En mä mitään luule, kun tiedän etten ole sukuu Romaneille. Nimimerkki verivetää, kun epäilet että romanit hakeutuis seuraani epäilyksen takii että olisin sukuu, niin mistä sitten tiedät että käskeekö ne esim toisia romaneja tarjoo jotain, vai minkätakia epäilet että ne epäilee mua sukulaisikseni?


      • tanssityylikavaltaa
        EiTapoja kirjoitti:

        En mä mitään luule, kun tiedän etten ole sukuu Romaneille. Nimimerkki verivetää, kun epäilet että romanit hakeutuis seuraani epäilyksen takii että olisin sukuu, niin mistä sitten tiedät että käskeekö ne esim toisia romaneja tarjoo jotain, vai minkätakia epäilet että ne epäilee mua sukulaisikseni?

        Se voi johtua tanssityylistäsi: nimittäin romanit ovat saattaneet panna merkille, että sinäkin käytät itsekeksimiäsi kuvioita ja vientejä sekä tanssiasentoja. Ei savua ilman tulta eli tapauksessasi tanssityyliä.


      • EnTarkotuksella
        tanssityylikavaltaa kirjoitti:

        Se voi johtua tanssityylistäsi: nimittäin romanit ovat saattaneet panna merkille, että sinäkin käytät itsekeksimiäsi kuvioita ja vientejä sekä tanssiasentoja. Ei savua ilman tulta eli tapauksessasi tanssityyliä.

        👍 Se on juuri näin.
        Olen hurmannut monta romaaninaista ja nyt on mustalaismiehet mustasukkaisia.

        Enhän minä rarkoituksella niitä hurmaa.
        En voi tanssityylilleni mitään. Musiikki vie miestä ja naiset lankee.


      • EiTapoja
        tanssityylikavaltaa kirjoitti:

        Se voi johtua tanssityylistäsi: nimittäin romanit ovat saattaneet panna merkille, että sinäkin käytät itsekeksimiäsi kuvioita ja vientejä sekä tanssiasentoja. Ei savua ilman tulta eli tapauksessasi tanssityyliä.

        No ei minulla mitään erikoisia tyylejä ole tanssiessa. En ole ihan mikään mestaritanssija, mutta en ole aloittelijakaan. Ei ole muutenkaan tapana hakea tanssimaan romaninaisia just sen takia, jos mustasukkainen miehensäkin on paikalla ja ei välttämättä ymmärrä että haluan vain tanssia. Ihmettelen että kun en ole läheskään romanin näköinen ja kukaan ei ole koskaan luullutkaan mua romaniksi, niin kuinka ne sitten edes vois epäillä mua romanisuvuksi, kun en edes yritäkään liittyä heidän seuraan. Ei ole edes tapana pukeutuakaan romanien tyyliin, joten miten mä sit muka voin olla heidän epäilynsä mukaan sukulainen? Minua ei ole myöskään työnhaussakaan syrjitty ja on työpaikkakin.


    • ÄinäänMiäs

      Mustalaisia on kun luteita

      • Eiloinen

        Korjaus. Mustalaiset ovat Luteita


    • Hangonkeksi-kin

      Kauan aikaa sitten, silloin kun tanssimaan piti päästä joka viikonloppu ja lopulta viikollakin, romanipojat jostain syystä alkoivat kutsumaan lempinimellä joka ilmoitetaan nimimerkissäni. Hyväntahtoista naljailua vailla minkäänlaista uhkailua tai ilkeilyä.

      Vuosikymmeniä myöhemmin yhdellä kesälavalla romani-isä oli lastensa kanssa, ihania kouluikäisiä penskoja kyllä, mutta jostain syystä liimautuivat meikäläisen kylkeen kiinni. Loppupeleissä sitten isä haki tanssimaan ja toivoi että tulisin samaan paikkaan viikon päästäkin. En mennyt.

    • ÄinäänMiäs

      Televisiosta tulee liian vähän romaniohjelmia kun Poliisi-TV:kin loppu.

    • TurhaaMollausta
    • Nähnyttämän

      Romaneista monetkin, käyttää ja myy bentsoja sekä kolmiokipulääkkeitä. Voivat olla eikä tasapaino pysy vaikka viina ei haise. Ikävä juttu jos heitä alkaa tunkea lavoille. On myös selvin päin pysytteleviä romaneja.
      Eikä johdu rasismista vaan on heillä ollut kerrassaan kauheat kotiolot:päihteitä, raivoilua hakkaamista ja hyväksikäyttää, kaikkea arvaamatonta ja uskomatonta väkivaltaa ..

    • Enhaluuniitäkään

      Ne on niitä äitinsä ,,,,,,,,,,,,,,,,,sillai

    • priorisointia

      Paffipökät on kärsineet inflaation nyt kun on näitä pitemmältä tulleita jotka nielevät yhteiskunnan tuet.

    • Serifit

      Rommit on alkaneet Poliiseiksi,monen vanhuksen tili on tyhjennyt

    • ÄinäänMiäs

      Manne myi kelloa Vorssan raveissa 1986.

      Kysyi mistä olet pölliny, niin siihen vastas että

      -SEINÄJOELT´!

      Se oli kuolleen kulmahousun lisäksi ainoa rehellinen haitarsaapas, jonka olen tavannut.

    • TaasRuusulinnassa

      Taas kerran lauantaina tanssijaromanit oikein vauhdilla menivät. Vauhdilla oikein pyörivät ja tönivät muita tanssijoita, jos joku on heidän tiellään. Kuvittelevat olevan jotain tanssilattian kingejä, kun eivät yhtään välitä tai tajua että tanssilattialla on muitakin.

      • häirikötpihalle

        ruusulinnassa käy romaaneja nykyään hyvin vähän. Siellä on tiukka linja ja häiriköt lentää pihalle nopeasti. Ainoa tanssipaikka jossa taitaa olla ihan oikeat järjestyksenvalvojat eikä mitään talkoolasia merkki hihassa.


      • EiTapoja
        häirikötpihalle kirjoitti:

        ruusulinnassa käy romaaneja nykyään hyvin vähän. Siellä on tiukka linja ja häiriköt lentää pihalle nopeasti. Ainoa tanssipaikka jossa taitaa olla ihan oikeat järjestyksenvalvojat eikä mitään talkoolasia merkki hihassa.

        Hyvä tietää. Pyydän järkkäreitä heittää sitten senkin romanin pihalle, josta kerroin alkuteksteissä että määräilevästi käski tarjoo siiderin ja makkaran ja jokakerta vihainen ilme naamalla tarkkailee mua, kun näkee, vaikkei olla puhuttu moneen vuoteen sanaakaan. Joka kerta on stressiä ollut nää vuodet, kun olen nähnyt että se on tarkkaillut mua, vaikkei olla puhuttu vuosiin sanaakaan, kun jatkuvasti tarkkailee mua ja siitä alkoi stressi, kun silloin vuosia sitten määräilevästi käski epäkohteliaasti tarjoo siiderin ja makkaran ja MÄ VIHAAN EPÄKOHTELIAITA!!!!!!! Tekee kyllä mieli sanoo sille "Perkeleeks kyyläät?! Luuleksä olevas joku kovis kun määräilevästi käskit tarjoo siiderin ja makkaran ja sitten kyyläät vihainen ilme kasvoillas, kun mä en tarjoo sulle yhtään mitään!" Sitä romania olen nähnyt Ruusulinnassa harvemmin, mutta enimmäkseen olen nähnyt sen Riutalla, Kolmilammilla ja Kapakanmäellä, joissa olen huomannut että se tarkkailee mua jatkuvasti. Lentääkös myös Riutalta, Kolmilammilta ja Kapakanmäeltä häiriköt pihalle?


    • Miikka68

      Viime kesänä ihmettelin kun isompi ryhmä rysähti aina samaan aikaan Esakalliolle, kun itse olin paikalla (taisi olla kahdeksan kertaa). Matin ja Tepon keikalla ammuskeltiin ja Taipaleen esiintyessä sohittiin puukoilla. Olisi tärkeää, että paikoissa jossa käy tiettyjä ongelmia aiheuttavia asiakkaita, olisi myös ammattilaisia järjestyksenvalvojina. Talkoolaiset on siihen asti hyviä, kun mitään ei tapahdu. Kun tapahtuu, saa maksavana asiakkaana oikeasti pelätä henkensä puolesta.

      • loistavaapäättelyä

        Mistä päättelet, että ongelmia ei olisi tullut, mikäli sinut olisi käännytetty pois jo siinä vaiheessa, kun yritit ajaa mainitsemasi tanssipaikan pysäköintialueelle?


    • Poliisitpaikalle

      Lavoilla pitäisi olla poliisipartiot vartioimassa, niin säästyisi romanien ammuskeluilta. Olen nähnyt myös lätkämatseissa poliisien olevan vartioimassa fanien yhteenottoa, niin mikseivät sitten myös lavoille vartioimaan. Olisi myös hyvä, jos voisi käydä jo paikanpäällä kertomassa poliisipartiolle, jos romani epäkohteliaasti käskee tarjoo jotain ja kieltäytyessä uhkailee. Silloin voisi melkovarmasti luottaa siihen ettei romanit lähde seuraamaan tansseista lähtiessä. Yhtä tuttua oli kerran lähtenyt romanit autolla seuraamaan, kun olivat kuulemma ekaks käskenyt kahvit tarjoomaan ja tutun kieltäytyessä olivat suuttuneet ja uhkailleet. Kun tuttu oli tansseista lähtiessä havainnut että noin 20 kilometriä olivat ajaneet hänen perässään, niin sitten vasta romanit vaihtoivat suuntaa, kun tuttu ajoi poliisiaseman pihaan.

    • rhpt

      Ei ole mustalaiset minua häirinneet. ja jos joku porukka joskus häiritsee niin en puhuisi heimosta vaan porukasta, porukka voi olla ketä tahansa. Useimmat häiritsijät ovat ihan valkolaisia joita meitä täällä eniten muutenkin on.

      • EiTapoja

        On toki lavoilla joistakin valkolaisista ollut paljonkin haittaa, mutta valkolaiset ei koskaan ole epäkohteliaasti käskenyt lavoilla tarjoo kahvii, makkaraa, siiderii tai mitään muutakaan. No ainakin Riutalla, Kapakanmäellä ja Kolmilammilla käy se vanha romaniukko, joka leikkii kovista, kun määräilevästi käski tarjoo makkaraa ja siideriä ja kieltäytyessäni jatkuvasti on tarkkaillut mua monta vuotta ja se todellakin stressaa. Sillä romaniukolla ei ole näkynyt mitään romaniporukkaa ainakaan lavoilla, vaikka se vanha ukko muuten leikkii kovista.


    • AuranNuortentalolla

      Eilen Aurassakin oli röyhkeitä romaneja, kun oikein ryntää lavan eteen fanittaa artistia ja ei välitä, vaikka törmää tanssijoihin. Ihmettelen että minkätakia romanit varsinkin lavoilla usein on olevinaan jotain koviksia kuvittelemalla että he saavat tehdä mitä haluaa!?

      • itsekeksittyjäkuvioita

        Ilmeisesti olet vasta-alkaja lavatanssiharrastuksessa etkä niinmuodoin voikaan olla kykenevä hahmottamaan itseäsi pidempään lavatanssia harrastaneitten musiikintulkinnallisia hienouksia. Ne ovat heidän omia eli itsekeksimiään kuvioitaan, joita sinä ymmärtämättömyyttäsi yrität mennä häiritsemään ja sotkemaan.


      • kulttuurierot

        Kännissä oli romaninaiset(kin) Aurassa lauantaina. Kuulin heidän kommentoivan omaa humalatilaansa naistenhuoneessa. Huojuivat korkkareissaan. Tanssilattialla ei heitä paljon onneksi näkynyt.


      • valkkarillekuhmuotsaan

        Sen mitä olen käytännön lavatanssiharrastusolosuhteessa romanien itsekeksimiä kuvioita jäljittelevää vientiä käyttävien valtalavatanssiharrastusväen herrojen edesottamuksia parketilla tarkkaillut, niin ei siinä muuta eroa ole kuin se, että valtatanssiväestö antaa rohkeammin tai jopa yli samalla mitalla takaisin seuraajallekin kuin romani-viejälle ja -seuraajalle humalatilan asteikosta riippumatta.


      • AuranNuortentalolla
        itsekeksittyjäkuvioita kirjoitti:

        Ilmeisesti olet vasta-alkaja lavatanssiharrastuksessa etkä niinmuodoin voikaan olla kykenevä hahmottamaan itseäsi pidempään lavatanssia harrastaneitten musiikintulkinnallisia hienouksia. Ne ovat heidän omia eli itsekeksimiään kuvioitaan, joita sinä ymmärtämättömyyttäsi yrität mennä häiritsemään ja sotkemaan.

        Olen kyllä tanssinut monta vuotta. Jatkokursseilla joissa olen käynyt, on opetettu, kuinka välttää ruuhkatilanteessa törmäyksiä. Miten mun pitäisi ymmärtää röyhkeitä tönimisiä, kun ketään ei ole oikeutta töniä. Eihän romaneja ole näkynyt ainakaan jatkokursseilla. Olen havainnut että Romanitanssijat useinkin tönii muita, jos osuu heidän tielleen ja olen havainnut että useinkin on tanssilavoilla olevinaan jotain tanssipaikan koviksia ja kingejä. Kerran kun olin odottamassa jonon etupäässä artistia nimmarin jakoon ja yksi romani tuli aggressiivisesti ja röyhkeesti kiilaamaan ja tönimään mut nurin, kun kuvitteli olevansa joku kovis että hänelle olis jotenkin varattu jonon etupää, vaikka olin ensin. Kohteliasta ja muita ajatellen on kohteliasta mennä jonon takapäähän odottamaan omaa vuoroaan.


      • KaksSamanlaista

        Romanit ja ryssät.
        Kolmas paska on matut.


      • tältäpohjaltaajateltuna
        AuranNuortentalolla kirjoitti:

        Olen kyllä tanssinut monta vuotta. Jatkokursseilla joissa olen käynyt, on opetettu, kuinka välttää ruuhkatilanteessa törmäyksiä. Miten mun pitäisi ymmärtää röyhkeitä tönimisiä, kun ketään ei ole oikeutta töniä. Eihän romaneja ole näkynyt ainakaan jatkokursseilla. Olen havainnut että Romanitanssijat useinkin tönii muita, jos osuu heidän tielleen ja olen havainnut että useinkin on tanssilavoilla olevinaan jotain tanssipaikan koviksia ja kingejä. Kerran kun olin odottamassa jonon etupäässä artistia nimmarin jakoon ja yksi romani tuli aggressiivisesti ja röyhkeesti kiilaamaan ja tönimään mut nurin, kun kuvitteli olevansa joku kovis että hänelle olis jotenkin varattu jonon etupää, vaikka olin ensin. Kohteliasta ja muita ajatellen on kohteliasta mennä jonon takapäähän odottamaan omaa vuoroaan.

        Sanon jälleen kerran, että valtatanssiväestölavatanssiharrastajan tulisi edes ohimennen ajatella itsekeksimiään musiikintulkintojaan tältä kannalta. Ei niitä valtatanssiväestönkään itsekeksimiä musiikintulkintoja kukaan arvosta etenkään silloin, kun ne napsahtavat omalle kohdalle. Tietysti, jos siitä saa tuhansia pieniä, kun onnistuu musiikintulkinnoillaan pilaamaan mahdollisimmankin monen tanssi-illan, niin onhan se ymmärrettävää, että musiikintulkintoja tulee vielä senkin jälkeen, kun on kaksi kuhmua otsassa. Tuollainen sadomasokismi ei kuitenkaan kovin monen muunkaan mielestä tanssilavoille kuulu.


    • EiTapoja

      Taas nähtiin Pavilla romanien törkeä käyttäytyminen. Huutelivat artistille törkeyksiä, esim "Näytä tissit". Lisäksi yksi romani häiritsi törkeästi artistia, kun kaikuvalla kovalla äänellä hoilaili mukana. Se on toki ok laulaa mukana, mutta ei sillein törkeellä kaikuvalla kovalla äänellä ettei artisti kuule omaa ääntänsä. Pavilla on myös selkeesti lukeva sääntö ettei juomia tanssilattialle ja yksi kovista leikkivä romani veteli tanssilattialla Eddiä naamariin. Mä kävin kertomassa järkkäreille, kun en siedä semmoisia törkeitä artistille huutamisia ja häiriköintiä. Vähänkös mua nauratti makeesti, kun kovista leikkivät romanit lensivät ulos. Minkäköhän takia romanit on olevinaan jotain koviksia että luulee ettei säännöt koske heitä?! Varsinkin se kääpiö romani joka törkeesti käskytteli tarjoo makkaraa ja siiderii (josta oli keskustelun alussa puhe), on olevinaan joku kovis, kun vihaisena alkoi mulkoilee, kun en totellut kovistelukäskemisiä.

    • y5we

      Sinultako ainoastaan kärtetään ilmaisia juomia ja ruokia? En muista tuollaista tapahtuneen itselle tai kavereille pariinkymmeneen vuoteen.

      • EiTapoja

        Mitä ilmaiset ruuat ja juomat tähän liittyy?


      • lukisit
        EiTapoja kirjoitti:

        Mitä ilmaiset ruuat ja juomat tähän liittyy?

        Niistähän aloittaja puhuu:

        "...käskee tarjoo jotain...Tarjoo kahvit"...Lähes tarjoo mulle siideri"...Tarjoo mulle makkara..."


    • EiTapoja

      Romanit Pavilla, jotka törkeesti huusivat "Näytä tissit" on niin tyhmiä ettei ymmärtänyt että, jos haluavat nähdä tissejä ja oma eukko ei niitä näytä tarpeeksi, niin menkööt strippibaariin!!! Strippibaareja on ainakin Stadissa ja uskoisin että muuallakin päin Suomea on tarpeeksi strippibaareja.

    • Tietoaonkin

      Romanit kuolaa äitiensä tissejä ,harjoittelevat siskoilla ovat niin pirun kovaa sakkia

    • EiTapoja

      Joo ja lisäksi yksi niistä kaikuvalla äänellä hoilaava romani oli niin tyhmä ettei tajunnut että se on artistin työtä laulaa, eikä tartte sen vetää omaa ooppera showta ja häiritä laulajaa. Tehkööt se kaikuva ääninen romani showtaan mielummin vaikka karaokessa tai perustakoot oman bändinsä, mutta ei tartte tulla artistin työtä tekevää laulajaa häiritsee!!!!

    • EiTapoja

      Lauantaina Pesäkalliolla lensi romaneja ulos, kun ei osannut käyttäytyä kunnolla. Yksi ulos lentävä romani jopa kovisteli järkkäreille. Mitä helvetin koviksia romanit oikein usein leikkii!? Viimeviikollakin Vantaan Kuusijärvellä romanit menivät saunaan maksamatta, kun olivat niin tyhmän pihejä, kun ei viitsinyt maksaa 6€ saunamaksua ja työttömiltä maksaa 4€. Lensivät sieltäkin pihalle ja ihan oikein oli.

    • Anonyymi

      En itse tykkää että puhutaan näin romaneista koska montakohan ihan perus suomalaista on tehnyt samaa ja pahempaakin?

      • Anonyymi

        En itse tykkää että ne kulkee vaikka missä pyssyt taskussa.


    • Anonyymi

      Saapiko siellä jeeno tanssii jeenon kanssa ja invavessassa koinii?

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5228
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3397
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1532
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      185
      1399
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1056
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      968
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      759
    Aihe