Romanien käytös lavoilla

Eilen Ruusulinnassa ajettiin ulos iso joukko romaneja, kun ei käyttäytynyt, niinkun muutkin. Ne vaan tanssilattialla ryntäilee niin että ei katso eteensä ja jopa tönivät muita tanssijoita. Kerran yhdet romanitanssijat ohimennen tönäisi mut nurin ilman mitään syytä. Kokemukseni mukaan jos romani tulee juttelee, vaikka aluksi mukavan oloisesti, niin muutaman sanan jälkeen käskee tarjoo jotain. Kerran yksi romani kun tuli juttelee muutaman sanan, niin sanoi "Tarjoo kahvit". Kun kieltäydyin, niin uhkaili että aikoo tarkkailla mua ja lavan ulkopuolella lähtee perääni. Toinen romani, joka on Uudenmaan ja Hämeen tanssilavoilla kasvotuttu, niin se kerran tuli miesten hakurivissä juttelee pari sanaa ja sitten sanoi "Lähes tarjoo mulle siideri". Lähin vaan kävelee. Sitten kerran tämä sama romani tuli juttelee muutaman sanan kysyen miten ilta on mennyt jne. Sitten se sanoi "Tarjoo mulle makkara". Mä sit sanoin "Sulla on varaa ostaa omat makkarat, kun on varaa maksaa yli 15€ sisään ja mua ei muutenkaan käsketä tarjoo yhtään mitään." Sitten se jotain mutisi. Vaikken ole puhunut tän romanin kanssa moneen vuoteen, niin silti joka kerta, kun näkee mut, niin ilme muuttuu vihaiseksi. Eihän heidän kanssa viitsi edes jutella, kun käskee epäkohteliaasti tarjoo jotain. Tarkoitukseni ei ole olla rasisti, mutta eikö ne romanit voi käyttäytyä lavoilla, niinkuin muutkin että esim tanssivat ja katsovat eteensä, eivätkä töni muita? Jos he haluavat jutella jonkun kanssa, niin eivätkö he osaa olla käskemättä epäkohteliaasti tarjoo jotain? Onkohan lavoilla yleensäkin turvatarkastuksia? Meinaan kun sen verran saa pelkää, jos romaneilla on pyssyjä ja puukkoja mukana.
1
Ilmianna
Jaa

38 Vastausta

Eiköhän Ruusussa ole turvallisuus ihan hyvissä käsissä: http://www.produktori.fi/events/
Romanit ovat alkaneet suosia Tuupasen tanssi iltoja jostain syystä.
Näin kun toistakymmentä romania käännytettiin ulko ovella eilen Ruusussa. Siihen oli siis syy ja hyvä niin.
Pari romaniparia näkyi tanssivan lavalla kuitenkin ihan niinkuin muutkin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
8 VASTAUSTA:
Jos ei ole tanssipaikalla aseita, niin autossa silti voi olla pyssy.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ruusulinnassa on ihan oikeita järjestyshenkilöitä ei talkoolaisia merkit hihassa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tanssijatturvassa kirjoitti:
Ruusulinnassa on ihan oikeita järjestyshenkilöitä ei talkoolaisia merkit hihassa.
Yks tanssikaveri oli kerran Riutalla itkenyt että hänen asuntoautoon murtauduttiin Riutan parkkipaikalla. Jokatapauksessa oli murtautuja romani tai ei, mutta tanssipaikkojen parkkiksilla ei ole kukaan tanssi-illan aikana vartioimassa murtoja. Eihän autoihin tehdä mitään turvatarkastuksia, joten mistä sen voi tietää, jos vaikka hanskalokerossa on vaikka pyssy.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Riutallamurtauduttu kirjoitti:
Yks tanssikaveri oli kerran Riutalla itkenyt että hänen asuntoautoon murtauduttiin Riutan parkkipaikalla. Jokatapauksessa oli murtautuja romani tai ei, mutta tanssipaikkojen parkkiksilla ei ole kukaan tanssi-illan aikana vartioimassa murtoja. Eihän autoihin tehdä mitään turvatarkastuksia, joten mistä sen voi tietää, jos vaikka hanskalokerossa on vaikka pyssy.
Ruusulinnan pihalla valvotaan autoja. Taitaa olla ainut parkkis jossa valvojat.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Länsi-Intiasta alun perin lähteneiltä kädellisiltä on turha odottaa minkäänlaista sivistystä!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Muutlavatsäästää kirjoitti:
Ruusulinnan pihalla valvotaan autoja. Taitaa olla ainut parkkis jossa valvojat.
Jaa valvotaan? Enpä ole nähnyt.
Kyseisen paikan pysäköinninohjaajia ei kiinnosta mikään muu kuin että autot saadaan lähes kyki-kylkeen pysäköityä. Ja kolhuja tulee.
Taitaa olla toinen työ lommojenoikaisussa ja maalaushommissa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
sinneenenäänmene kirjoitti:
Jaa valvotaan? Enpä ole nähnyt.
Kyseisen paikan pysäköinninohjaajia ei kiinnosta mikään muu kuin että autot saadaan lähes kyki-kylkeen pysäköityä. Ja kolhuja tulee.
Taitaa olla toinen työ lommojenoikaisussa ja maalaushommissa.
Valittaja valittaa ja yrittää taas saada Ruusulinnan huonoon valoon. Kateus on sitten kamalaa. Jos jollain paikalla käy tanssijoita paljon, aloitetaan mustamaalaus ja sonnanheitto ihan joka asiasta mikä mieleen tulee.
Käy muualla tanssimassa jos ei miellytä paikka. Kohta alkaa paikat olla kortilla muutenkin. Tanssi sitten kotonas.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Riutallamurtauduttu kirjoitti:
Onko Kukaan tavannut Rehellistä Mustalaista. Tai kuulut huhuja sellaisesta
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
2000-luvun alussa, kun äiti oli menossa sen ex-miesystävän kanssa Jortsuun yhtenä uutenavuotena. Pihalla huomas että oli pitkä jono, niin ne päättikin mennä muistaakseni Sillankorvaan tai Wanhaan kellariin, jossa ei olis hirveetä ryysistä. Hyvä että päättivät viimehetkellä mennä toiseen mestaan, sillä Jortsussa romanit oli ammuskellut. Eipä ollut siellä mitään kunnon turvatarkastuksii. Olin kerran Mäntsälän lavalla Matin ja Tepon keikalla noin 10vuotta sitten, kun siellä pihalla oltiin ammuskeltu jostain sukuriidasta. Mäntsälässä on sentään onneksi turvatarkastukset aseiden ja omien viinojen varalta.
Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Kerran Riutalla Reijo Taipaleen keikalla huomasin, kun joku vanhempi mies tarjoili romaneille liian kilttinä pubin puolella drinksuja. Kun romanit joivat drinksunsa niin sanoi miehelle "Tarjoo lisää". Liian kilttinä taas haki lisää drinksuja. Kun olin lähdössä, niin huomasin että romanit seurasi jopa miestä vessaan ja sanoivat miehelle "Vaihdetaan numeroita. Me lähdetään mielellään sun seuraks joku kerta ihan minne pubiin haluat. Tarjoat taas lisää drinksuja, niin ollaan kavereita". Sääliksi käy miehen menettämiä rahoja kalliisiin liian kilttinä tarjoiltuihin drinksuihin, johon jopa käskivät tarjoo, eikä edes pyytänyt. Olen tämän keskustelun aloittaja ja Riutalla varsinkin olen nähnyt montakin kertaa sen vanhemman romanimiehen, joka muutaman sanan juttelun jälkeen käski tarjoo siiderin ja makkaran. Mä en ainakaan ole liian kiltti että tuhlaisin senttiäkään rahaa jonkun käskemis tarjoiluihin. En usein tarjoa pyytäjillekkään, paitsi ehkä silloin jos on takuuvarma että maksaa myös takaisin.
Ilmianna
Jaa
Käyttäytyy ne verkossa paremmin kuin tämä valkolaisketju.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
No siinätapauksessa käyttäytyvät myös lavoilla kunnolla ja varsinkaan ei töni muita ja ei käskyttele tarjoomaan mitään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Onko kaaleita tämä Miäs? Jos, niin kenen sakeista?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Juopottelevia mustalaisia ei katsota hyvällä omissakaan piireissä. Tämä ravintoloissa vaeltava porukka on ihan oma lukunsa. Häiriökäytöstä , huumeita, rötöstelijöitä. Syytä olla varuilaan aseiden takia ja olla ärsyttämättä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
No se kuka epäkohteliaasti käskee tarjoo, niin en silti ole nähnyt sitä kaatokännissä, vaikka epäkohteliaasti käski tarjoo siiderin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Jeeno mie, kuka kyselee?
Ilmianna
Jaa
Onko. Hyvä peelo
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
tekekko mielesi Miähen henkselipeeloa. Hoi!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Mielestäni tämä keskustelu oli erittäin huonoa mainosta itsekeksittyjen kuvioitten ja vientien kannattajille: yksikään heistä ei käsittääkseni ole ilmaissut ihailevansa näitä hienoja musiikintulkintoja. Itsekeksittyjen kuvioitten ja vientien sekä tanssiasentojen autuaaksi tekeviä vaikutuksia mainostavan kannattaisikin lukea tämä keskustelu oikein ajatuksen kanssa, niin ehkäpä hänellekin valkenisi, miltä valtatanssiväestöstä tuntuu, kun niitä itsekeksittyjä kuvioita aletaan heidän keskellä mistään muusta kuin omasta tanssinautinnosta piittaamatta väkisin vääntää.
Ilmianna
Jaa
Olen tämän keskustelun aloittaja. Viikonloppuna mun tanssikaveri kiinnitti huomiota että tämä kasvotuttu romani (joka epäkohteliaasti käski tarjoo siiderii ja makkaraa) tarkkaili mua ihmeen paljon koko illan aikana vihainen katse ilmeellä. Voikohan erityisestä tarkkailemisesta käydä sanomassa järjestyksen valvojalle, jos se ei ole tullut puhumaan mulle mitään? No onhan sillä joka kerta kun näkee mut, ollut aina vihainen ilme kasvoillaan, kun en sillon vuosia sitten suostunut tarjoo sille siiderii ja makkaraa sen epäkohteliaasta käskyttelystä ja määräilystä huolimatta. Olen nähnyt sen kyllä myös juttelevan monen kanssa mut ihmettelen uteliaana että eikö se sitten muita juttukavereita käske tarjoo mitään ja olinkohan mä sittensen mielestä jotenkin erikoisen tyhmännäköinen että kuvitteli mua silloin vuosia sitten jotenkin erityisen liian kilttinä että rupeen tarjoo jotain kun joku oikein määräilevästi käskee? Sitten vielä suuttuu, kun ei suostu tarjoomaan epäkohteliaana käskyttämisenä. Se on joskus vuosia sitten tanssinut monen daamin kanssa ja ihmettelen että käskiköhän se koskaan ketään daamii tarjoomaan jotain? Nykyään sillä usein on ollut vakio daami. Viikonloppuna huomasin että joku kovaääninen juoppoämmä jutteli sen kanssa kovaäänisenä ja istahti jopa tän romanin syliin ja käskiköhän sitä mitään tarjoo...?? Jutteli jossain vaiheessa myös jonkun miehen kanssa pitkään ja mielenkiintoista että käskiköhän sitä tarjoo mitään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
7 VASTAUSTA:
Suvussasi on todennäköisesti romaniverta. Se on yksinkertainen selitys sille, että romanit hakeutuvat herkästi seuraasi kuten myös sille, miksi sinä näytät alitajuisesti hakeutuvan paikkoihin, jonne romanit hakeutuvat.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
verivetää kirjoitti:
Suvussasi on todennäköisesti romaniverta. Se on yksinkertainen selitys sille, että romanit hakeutuvat herkästi seuraasi kuten myös sille, miksi sinä näytät alitajuisesti hakeutuvan paikkoihin, jonne romanit hakeutuvat.
Tietääkseni suvussani ei ole romanisukua, kun sukunimenikin on ihan Suomalainen. Mulla ei ole myöskään mustia hiuksia. En itse ole myöskään koskaan mennyt aloitteellisesti juttelemaan romaneille, vaan ne on joskus tullut juttelemaan minulle. Mietin myös että onkohan se Hämeen alueen kasvotuttu romani sattumalta lukenut tän keskustelun ja alkanut entistä enemmän vainoamaan mua, kun tanssikaverinikin kiinnitti huomioo että se tarkkailee mua vaikka olisin tanssisalin toisessa päädyssä tästä romanista. Myöskin se jos joku epäkohteliaasti käskee jotain tarjoomaan, niin kieltäydyn jokatapauksessa, vaikka käskijä ei olis romani. En kyllä muista että kukaan muu olis koskaan yrittänytkään epäkohteliaasti käskee mua jotain tarjoo mitään, paitsi romani. Mutta voikohan järkkäreille mainita, jos joku tanssisalissa tarkkailee, vaikkei puhu mitään? Poliiseja ainakaan tuskin kiinnostaa niin kauan kun ei tee mitään tai uhkaile.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kipeä pipi se on luulosairauskin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Eijunalauta kirjoitti:
Kipeä pipi se on luulosairauskin.
En mä mitään luule, kun tiedän etten ole sukuu Romaneille. Nimimerkki verivetää, kun epäilet että romanit hakeutuis seuraani epäilyksen takii että olisin sukuu, niin mistä sitten tiedät että käskeekö ne esim toisia romaneja tarjoo jotain, vai minkätakia epäilet että ne epäilee mua sukulaisikseni?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
EiTapoja kirjoitti:
En mä mitään luule, kun tiedän etten ole sukuu Romaneille. Nimimerkki verivetää, kun epäilet että romanit hakeutuis seuraani epäilyksen takii että olisin sukuu, niin mistä sitten tiedät että käskeekö ne esim toisia romaneja tarjoo jotain, vai minkätakia epäilet että ne epäilee mua sukulaisikseni?
Se voi johtua tanssityylistäsi: nimittäin romanit ovat saattaneet panna merkille, että sinäkin käytät itsekeksimiäsi kuvioita ja vientejä sekä tanssiasentoja. Ei savua ilman tulta eli tapauksessasi tanssityyliä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
tanssityylikavaltaa kirjoitti:
Se voi johtua tanssityylistäsi: nimittäin romanit ovat saattaneet panna merkille, että sinäkin käytät itsekeksimiäsi kuvioita ja vientejä sekä tanssiasentoja. Ei savua ilman tulta eli tapauksessasi tanssityyliä.
👍 Se on juuri näin.
Olen hurmannut monta romaaninaista ja nyt on mustalaismiehet mustasukkaisia.

Enhän minä rarkoituksella niitä hurmaa.
En voi tanssityylilleni mitään. Musiikki vie miestä ja naiset lankee.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
tanssityylikavaltaa kirjoitti:
No ei minulla mitään erikoisia tyylejä ole tanssiessa. En ole ihan mikään mestaritanssija, mutta en ole aloittelijakaan. Ei ole muutenkaan tapana hakea tanssimaan romaninaisia just sen takia, jos mustasukkainen miehensäkin on paikalla ja ei välttämättä ymmärrä että haluan vain tanssia. Ihmettelen että kun en ole läheskään romanin näköinen ja kukaan ei ole koskaan luullutkaan mua romaniksi, niin kuinka ne sitten edes vois epäillä mua romanisuvuksi, kun en edes yritäkään liittyä heidän seuraan. Ei ole edes tapana pukeutuakaan romanien tyyliin, joten miten mä sit muka voin olla heidän epäilynsä mukaan sukulainen? Minua ei ole myöskään työnhaussakaan syrjitty ja on työpaikkakin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Mustalaisia on kun luteita
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Korjaus. Mustalaiset ovat Luteita
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Kauan aikaa sitten, silloin kun tanssimaan piti päästä joka viikonloppu ja lopulta viikollakin, romanipojat jostain syystä alkoivat kutsumaan lempinimellä joka ilmoitetaan nimimerkissäni. Hyväntahtoista naljailua vailla minkäänlaista uhkailua tai ilkeilyä.

Vuosikymmeniä myöhemmin yhdellä kesälavalla romani-isä oli lastensa kanssa, ihania kouluikäisiä penskoja kyllä, mutta jostain syystä liimautuivat meikäläisen kylkeen kiinni. Loppupeleissä sitten isä haki tanssimaan ja toivoi että tulisin samaan paikkaan viikon päästäkin. En mennyt.
Ilmianna
Jaa
Televisiosta tulee liian vähän romaniohjelmia kun Poliisi-TV:kin loppu.
Ilmianna
Jaa
Ei täällä päin ole meno tommoista.
Romaanit ovat hyviä tanssimaan , joten sitten tanssitaan.
https://youtu.be/_624djvLRLA
Vain hyvä tapaisia on vastaan tullut !
https://youtu.be/3GFlNg1R9eQ
Ilmianna
Jaa
Uusi
Romaneista monetkin, käyttää ja myy bentsoja sekä kolmiokipulääkkeitä. Voivat olla eikä tasapaino pysy vaikka viina ei haise. Ikävä juttu jos heitä alkaa tunkea lavoille. On myös selvin päin pysytteleviä romaneja.
Eikä johdu rasismista vaan on heillä ollut kerrassaan kauheat kotiolot:päihteitä, raivoilua hakkaamista ja hyväksikäyttää, kaikkea arvaamatonta ja uskomatonta väkivaltaa ..
Ilmianna
Jaa
Uusi
Ne on niitä äitinsä ,,,,,,,,,,,,,,,,,sillai
Ilmianna
Jaa
Uusi
Paffipökät on kärsineet inflaation nyt kun on näitä pitemmältä tulleita jotka nielevät yhteiskunnan tuet.
Ilmianna
Jaa
Uusi
Rommit on alkaneet Poliiseiksi,monen vanhuksen tili on tyhjennyt
Ilmianna
Jaa
Uusi
Manne myi kelloa Vorssan raveissa 1986.

Kysyi mistä olet pölliny, niin siihen vastas että

-SEINÄJOELT´!

Se oli kuolleen kulmahousun lisäksi ainoa rehellinen haitarsaapas, jonka olen tavannut.
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Romanien käytös lavoilla

Eilen Ruusulinnassa ajettiin ulos iso joukko romaneja, kun ei käyttäytynyt, niinkun muutkin. Ne vaan tanssilattialla ryntäilee niin että ei katso eteensä ja jopa tönivät muita tanssijoita. Kerran yhdet romanitanssijat ohimennen tönäisi mut nurin ilman mitään syytä. Kokemukseni mukaan jos romani tulee juttelee, vaikka aluksi mukavan oloisesti, niin muutaman sanan jälkeen käskee tarjoo jotain. Kerran yksi romani kun tuli juttelee muutaman sanan, niin sanoi "Tarjoo kahvit". Kun kieltäydyin, niin uhkaili että aikoo tarkkailla mua ja lavan ulkopuolella lähtee perääni. Toinen romani, joka on Uudenmaan ja Hämeen tanssilavoilla kasvotuttu, niin se kerran tuli miesten hakurivissä juttelee pari sanaa ja sitten sanoi "Lähes tarjoo mulle siideri". Lähin vaan kävelee. Sitten kerran tämä sama romani tuli juttelee muutaman sanan kysyen miten ilta on mennyt jne. Sitten se sanoi "Tarjoo mulle makkara". Mä sit sanoin "Sulla on varaa ostaa omat makkarat, kun on varaa maksaa yli 15€ sisään ja mua ei muutenkaan käsketä tarjoo yhtään mitään." Sitten se jotain mutisi. Vaikken ole puhunut tän romanin kanssa moneen vuoteen, niin silti joka kerta, kun näkee mut, niin ilme muuttuu vihaiseksi. Eihän heidän kanssa viitsi edes jutella, kun käskee epäkohteliaasti tarjoo jotain. Tarkoitukseni ei ole olla rasisti, mutta eikö ne romanit voi käyttäytyä lavoilla, niinkuin muutkin että esim tanssivat ja katsovat eteensä, eivätkä töni muita? Jos he haluavat jutella jonkun kanssa, niin eivätkö he osaa olla käskemättä epäkohteliaasti tarjoo jotain? Onkohan lavoilla yleensäkin turvatarkastuksia? Meinaan kun sen verran saa pelkää, jos romaneilla on pyssyjä ja puukkoja mukana.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta