Olen liki lopussa "Ikitie" -romaanin kanssa, kun innostuin siitä elokuvan julkaisun myötä. En ole sivarina lukenut juuri historiallisia sotaromaaneja sitten lukion juurikaan, mutta kaikki kansalaissodan aikaiset tarinat ovat punikkien näkökulmasta mieleniintosielta tuntuvia.
Valaiskaa minua joku, ketä on lukenut koko Äitini suku -sarjan, mihin aiheisiin ja mihin ajanjaksoon Suomen historiassa romaanisarja alkaa ja mihin päättyy. Ja mitkä on kantavia teemoja. Jos Suomen punaisten käymä kansalaissota kiinnostaa, niin mitä osia kannattaa lukea?
Antti Tuuri Äitini suku sarja
3
1506
Vastaukset
- luettua
Ikitie-romaanin päähenkilön Jussi Ketolan vaiheista kansalaissodan aikana kertova "Kylmien kyytimies" kiinnostaisi sinua varmasti.
Kiitos lukuvinkistä! Tarkistin asian Goodreads.comista, niin näyttäisi olevan tuo "Äitini suku" -sarjan Ikitietä edeltävä osa. Ikitie on seitsemäs, ja Kylmien Kyytimies näyttäisi olevan kutososa.
- KetolanJussijanuorempi
Taivaanraapijat on ensimmäinen Jussi Ketolan matkassa kirja. Toinen on Kylmien kyytimies ja kolmas Ikitie. Ikitie on vielä lukematta. Jos 1918 ovat yhtään todellisina kuvattu Kylmissä, olen kiitollinen nykyajalle. Oli kovaa aikaa silloin, Aivan sairasta...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1677457
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264228- 503838
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1513235- 512986
- 492599
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262376Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2732059Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt552015- 291916