Valoista räpsyjä tai iso kohtaus

valoherkkä

Olen sairastanut epilepsiaa jo vuosia. Lääkityksenä Keppra ja Trileptal.
Silti olen todella valoherkkä, kaupassa pitää käydä nopeasti, kuntosalilla ei voi tehdä kaikkia laitteita, kun valot niiden kohdalla saa pään sekaisin jne. Kaikki isoimmat kohtaukset olen saanut kaupoissa ja kassalla.
Miksei tätä saada lääkityksellä loppumaan. Tuntuu etteivät lääkärit edes välitä. Eräskin jo sitä mieltä, että saan paniikkikohtauksen vaikka päähäni neulottiin pari tikkiä kohtauksen jälkeen.
Onko muilla ollut samanlaista ja onko saatu lääkityksellä pois?
Käyn sairaalassa neurologisella mutta olisiko ykistyinen parempi? Miten saan sairaalan paperit siirrettyä yksityiselle?

7

256

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ParastaHoitoaSaanut

Minä pääsin Kuopion yliopistolliseen jossa Suomen paras epilepsiahoito. Siellä on Epilepsiakeskus. Erttäin ammattiaitoinen pelkästään epilepsiaan erikoistunut henkilökunta. Yritä sinne, suosittelen.
      Voittaa yksityiset mennentullen.

• valoherkkä

Kiitos, eikö nyt jo saa valita missä itseään hoitaa? Nykyisin käyn Lapin Keskussairaalassa ja joka kerta on eri lääkäri ja yleensä opiskelija vielä.

• Johanneksena

Onko tehty videokuvaus jne saatu kohtaukset näkymään? Siltä pohjalta voi ruveta eri lääkkeitä kokeileen. Kyllä kohtaukset yleensä melko vähiin saadaan viimeistään jos pystytään leikkaamaan. Kuopioon pitää saada lähete ei taida muuten päästä.

• Epilepsiatar

Kyllä pitäisi saada itse valita missä hoidetaan, mutta Kuopion kohdalla en tiedä miten ottavat alueen ulkopuolisia hoidettavia.. Vois kuvitella että sinne ei niin helposti pääse, kun sinne keskittyy kuitenkin leikkaushoidotkin.
        Mutta mene ja tiedä, ainahan sitä voi kysyä!
        Omalla kohdallani valinnanvapaus tuli kyseeseen kun diagnoosin saatuani asuin etelässä ja halusin muuttaa sitten takaisin pohjoiseen. Ehdotettiin että hoito jatkuisi siellä missä on diagnosoitu mutta kuljeppa sitten joka vuosi kontrolleissa yli 500km suuntaansa ja muutenkin jos joutuisi osastohoitoon niin OYS olisi lähin.. Varmaan ehkä olisin harkinnut hoitosuhteen jatkamista etelässä jos siihen olisi ollut joku tosi hyvä syy, mutta ihan tyytyväinen olen kyllä ollut pohjoispuolen toimintaan. Mitä nyt välillä sairaanhoitajalle ei saa soittoaikoja, lääkärit muuttuu jatkuvasti, kontrollikäynnit on kiven alla kun ei ole aikoja ja ja... :D

• Johanneksena

Vaikeat tapaukset on mahdollista päästä kuopioon . Itse olen Jkl laitettu kuopioon hoitoon nyt alkaa olla hyvä hoitotasapaino itselläni. Lienee jossain vaiheessa siirryn takaisin Jkl.

• Trileptalista

Trileptal aiheuttaa valoallergiaa, hyponatremiaa ja hypotyreoosin. Kepprassa en ole havainnut samoja ongelmia.

Pyydä lähete Kuopioon.

• valoherkkä

Mulla oli ensin vuosia Trileptal pelkästään ja silloin sain useasti kohtauksen kaupassa. Vietiin sairaalaan ja neulottiin tikit ja kotiin. Silloisen lääkärin mielestä mulle tuli paniikkikohtaus.
      Sitten hän jäi eläkkeelle ja uusi lääkäri vähensi Trileptalia ja otti Keppran lisäksi. Ja kohtauksen ovat kyllä vähentyneet mutta eivät kokonaan ja sitten on nuo räpsyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      126
      5646
    2. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      97
      4857
    3. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      140
      4814
    4. Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?

Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san
      Ikävä
      394
      2398
    5. Kerro kaivattusi etunimi

Miehille..
      Ikävä
      131
      2330
    6. Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää

Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv
      Maailman menoa
      2
      1997
    7. Paljonko sinulla ja kaivatullasi on ikäeroa??

Ikä on vain numeroita 😁
      Rakkaus ja rakastaminen
      112
      1903
    8. Sulla on mies

Aivan liikaa naisia.
      Ikävä
      256
      1617
    9. 382
      1373
    10. Pääsit koskettamaan

Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.
      Ikävä
      60
      1213
    Aihe