Menkkojen siirto!!!

Angela

Moi!!!!
Mä haluaisin tietää sellasen asian kuin jos esim:lähen ulkomaille kesällä vaikkapa viikoks ja haluasin siirtää niitä reilulla viikolla eteepäin ja mä olen vielä neitsyt ja en syö e-pillereitä niin miten niitä voisi siirtää ilman et kävis ilman lääkärillä käyntiä???

8

1785

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nex

kyllä sun on terveyskeskuksen lääkärille mentävä vähintään. helpomin tietysti kun varaat suoraan gyneltä ajan, että saat e-pillerireseptin jotta voit siirtää menkkojasi viikolla. ja nyt jo pitäisi tehdä asialle jotain jollon näet että käyhän pillerit sinulle ja jos ei käy niin ehdit vaihtaa merkkiä ja saat sen kierron sen pillereiden mukaan ajantasalle. jos ny jotain ymmärsit, tästä sekavasta viestistäni.

• ---

Lääkärillä pitää käydä. Ei tarvitse välttämättä e-pillereita syödä siirtääkseen menkkoja. Siihen soveltuvia pillereitä on muitakin. Kannattaa siirtää jo edelliset menkat.

Menkkojen siirtäminen tosin ei välttämätt aina onnistu. Eräs ystäväni siirsi menkkoja omien häiden takia. Ja kas kummaa, menkat alkoivat siitäkin huolimatta juuri hääpäivän aamuna. (Onneksi jo aamulla eikä kesken häiden.)

• Ella

Lääkärillä täytyy käydä, mutta voit tietysti yrittää saada reseptin lääkäriltä puhelimitse. Tosin ei siellä vastaanotollakaan mitään kummempaa tapahdu, kun hakee siirtopillereitä.

Siirtopillerit on tarkoitettu menkkojen siirtoon. Itselläni siirrot on onnistuneet aina hyvin, mutta se on tietysti yksilöllistä. Kun haluat siirtää menkkojasi, niin ota ajoissa yhteys lääkäriin!

• Liz

Itse olen siirtänyt monta kertaa menkkoja juuri lomamatkan takia, enkä ole vielä kertaakaan joutunut lääkärissä käymään. Äiti on aina soittanut lääkärille ja saanut reseptin. Ei sen kummempaa.
      Itse olen siirtänyt menkkoja kaksilla erilaisilla pillereillä: toisia, joilla menkkoja voi siirtää korkeintaan kymmenen päivää ja toisia, joilla niitä voi siirtä pitemmäksikin aikaa.
      Ja yleensä ne pillerit aika hyvin toimivat...

• Angela

Niin vielä semmonen juttu että mä en ole koskaan siis syönyt mitään e-pillereitä enkä mitään mikä vaikuttais niinkuin menkkoihin ainoastaan särkyyn asperiiniä en mitään muuta.Et miten sen kans toimitaan?Kyl tais olla aika tyhmä kysmys mut kirjottelen ensimmäisiä kertoja tänne.

• Sara
        Angela kirjoitti:

Niin vielä semmonen juttu että mä en ole koskaan siis syönyt mitään e-pillereitä enkä mitään mikä vaikuttais niinkuin menkkoihin ainoastaan särkyyn asperiiniä en mitään muuta.Et miten sen kans toimitaan?Kyl tais olla aika tyhmä kysmys mut kirjottelen ensimmäisiä kertoja tänne.

Et tarvitse menkkojen siirtoon e-pillereitä, vaan pyydät lääkäriltä nimenomaan menkkojen siirtoon tarkoitetut siirtopillerit. Siirtopillerit eivät siis ole ehkäisymenetelmä, ne vain siirtävät kuukautisia. Soita siis vaikka terveyskeskukseen ja kerro, että tarvitsisit siirtopillerit. Voit kysyä myös kouluterveydenhoitajalta neuvoja (mutta terveydenhoitaja ei tietenkään voi reseptiä kirjoittaa, vaan siihen tarvitset lääkärin).

Lääkäri kyllä selittää sinulle, miten siirtopillereitä käytetään. Itselläni oli aikanaan sellaiset, joita alettiin syödä muutama päivä ennen menkkojen alkua, ja niitä syötiin yks päivässä niin kauan kuin halusi menkkoja siirtää. Sitten kun lopetti syömisen, niin menkat tuli muutaman päivän päästä. Mutta lääkäriltä tai apteekista saat siis kyllä tarkat ohjeet.

• Angela
        Sara kirjoitti:

Et tarvitse menkkojen siirtoon e-pillereitä, vaan pyydät lääkäriltä nimenomaan menkkojen siirtoon tarkoitetut siirtopillerit. Siirtopillerit eivät siis ole ehkäisymenetelmä, ne vain siirtävät kuukautisia. Soita siis vaikka terveyskeskukseen ja kerro, että tarvitsisit siirtopillerit. Voit kysyä myös kouluterveydenhoitajalta neuvoja (mutta terveydenhoitaja ei tietenkään voi reseptiä kirjoittaa, vaan siihen tarvitset lääkärin).

Lääkäri kyllä selittää sinulle, miten siirtopillereitä käytetään. Itselläni oli aikanaan sellaiset, joita alettiin syödä muutama päivä ennen menkkojen alkua, ja niitä syötiin yks päivässä niin kauan kuin halusi menkkoja siirtää. Sitten kun lopetti syömisen, niin menkat tuli muutaman päivän päästä. Mutta lääkäriltä tai apteekista saat siis kyllä tarkat ohjeet.

En olen koulussa vaan työtön et en oikein varmaan voi mennä koulun terveyden hoitajalle!!!

• nex
        Angela kirjoitti:

En olen koulussa vaan työtön et en oikein varmaan voi mennä koulun terveyden hoitajalle!!!

se olis sitte vissiin seuraava paikka jo lääkäriä pelkäät.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa

Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/
      Maailman menoa
      166
      2597
    2. Mitä kirjainta haluaisit

rakastella juuri nyt?
      Ikävä
      161
      2392
    3. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      55
      2003
    4. Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."

Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1997
    5. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      1
      1685
    6. "UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!

"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!
      Maailman menoa
      59
      1394
    7. Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen

Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu
      Perussuomalaiset
      193
      1284
    8. Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."

Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      1051
    9. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      213
      1046
    10. Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.

Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.
      Maailman menoa
      342
      980
    Aihe