Onko Jumalan pilkkaa

Tärkeä kysymys

sellainen opetus, että vain ihminen pystyy antamaan syntejä anteeksi?

20

1418

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllä

on.

• On.

Mutta se tapahtuukin Jeesuksen voimasta ja valtuutuksesta omilleen.

• Tärkeä kysymys

että opetetaan Jumalan olevan voimaton antamaan syntejä anteeksi ja että vain ihminen pystyy siihen?

• >>
        >>

Jeesus ei IKINÄ MISSÄÄN opettanut että vain ihminen pystyy antamaan syntejä anteeksi?

Sellaista Raamatunkohtaa EI LÖYDY, missä ihmisen välitys laitettaisiin pelastuksen ja anteeksiannon ehdoksi.

Sellaisia paikkoja, joissa luvataan pelastus ja synnit anteeksi yksin uskosta Jeesukseen, löytyy todella paljon;)

• Kiinnostunut

sen kohdan Raamatusta, jossa sanotaan uskovaisen suorittaman ns. synninpäästön olevan ainoa tapa ihmisen saada syntinsä anteeksi.

Etsin mielelläni sen kohdan, kun kerrot, koska en ole sellaista itse löytänyt.

• syytettiin Jumalan pilkasta.

• ...
        Leenu.n kirjoitti:

syytettiin Jumalan pilkasta.

Ei muuta.

• ... kirjoitti:

Ei muuta.

Tuli mieleen, että Jeesustahan syytettiin Jumalan pilkasta ja tuomittiin sitten. Jeesushan se opetuslapsilleen valtuudet syntejä saarnata anteeksi antoi. Kuten Isä Hänet lähetti, Hänkin meidät.

• Torfinn
        Leenu.n kirjoitti:

Tuli mieleen, että Jeesustahan syytettiin Jumalan pilkasta ja tuomittiin sitten. Jeesushan se opetuslapsilleen valtuudet syntejä saarnata anteeksi antoi. Kuten Isä Hänet lähetti, Hänkin meidät.

Teidän lahkonne ja oikea kristillisyys sopivat niin kovin huonosti yhteen! Itse asiassa ne ovat kuin yö ja päivä! Kristillisyys on päivä, mutta teidän harhainen säälittävä lahkonne on yö!

• parannus...

Sellainen tapaus on ollut, että pappi oli saanut parannuksen armon, kun hänen alaisensa apupappi oli saarnannut synnit anteeksi... Sitten oli ko. paikkakunnalla puheetkin muuttuneet ko. papin toimesta ja parannuksen tekijöitä oli ollut. Tosin osa seurakunnasta oli pahentunut, siis ev.lut srk:sta ja oltiin kanneltu hovioikeuteen, ettei ole ev.lutin mukaista tollainen. No, sitä juttua oltiin puitu, mutta lopulta päätös oli ollut, että ei ole mitään ev-lutin vastaista ollut.

• Torfinn kirjoitti:

Teidän lahkonne ja oikea kristillisyys sopivat niin kovin huonosti yhteen! Itse asiassa ne ovat kuin yö ja päivä! Kristillisyys on päivä, mutta teidän harhainen säälittävä lahkonne on yö!

parannus...

Sellainen tapaus on ollut, että pappi oli saanut parannuksen armon, kun hänen alaisensa apupappi oli saarnannut synnit anteeksi... Sitten oli ko. paikkakunnalla puheetkin muuttuneet ko. papin toimesta ja parannuksen tekijöitä oli ollut. Tosin osa seurakunnasta oli pahentunut, siis ev.lut srk:sta ja oltiin kanneltu hovioikeuteen, ettei ole ev.lutin mukaista tollainen. No, sitä juttua oltiin puitu, mutta lopulta päätös oli ollut, että ei ole mitään ev-lutin vastaista ollut.

• ...
        Leenu.n kirjoitti:

mitä tarkoitan, niin minkäs sille mahtaa...

• Agnos
        admata kirjoitti:

>>
        >>

Jeesus ei IKINÄ MISSÄÄN opettanut että vain ihminen pystyy antamaan syntejä anteeksi?

Sellaista Raamatunkohtaa EI LÖYDY, missä ihmisen välitys laitettaisiin pelastuksen ja anteeksiannon ehdoksi.

Sellaisia paikkoja, joissa luvataan pelastus ja synnit anteeksi yksin uskosta Jeesukseen, löytyy todella paljon;)

Se on totta, ihminen yksin ei anna syntejä anteeksi, Jumala antaa. Mutta välimies tarvitaan! Vai mitäs tämä sitten tarkoittaa:

19 Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet, ja minkä sinä sidot maan päällä, se on oleva sidottu taivaissa, ja minkä sinä päästät maan päällä, se on oleva päästetty taivaissa."

ja tämä:

18 Totisesti minä sanon teille: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on oleva sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te päästätte maan päällä, on oleva päästetty taivaassa.

ja tämä

3 Pitäkää itsestänne vaari! Jos sinun veljesi tekee syntiä, niin nuhtele häntä, ja jos hän katuu, anna hänelle anteeksi.

4 Ja jos hän seitsemän kertaa päivässä tekee syntiä sinua vastaan ja seitsemän kertaa kääntyy sinun puoleesi ja sanoo: 'Minä kadun', niin anna hänelle anteeksi."

Mitkä ovat ne raamatun kohdat joissa sanotaan, että ihminen saa yksin Jumalalta pyytämällä synnit anteeksi?

• Torfinn
        Agnos kirjoitti:

Se on totta, ihminen yksin ei anna syntejä anteeksi, Jumala antaa. Mutta välimies tarvitaan! Vai mitäs tämä sitten tarkoittaa:

19 Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet, ja minkä sinä sidot maan päällä, se on oleva sidottu taivaissa, ja minkä sinä päästät maan päällä, se on oleva päästetty taivaissa."

ja tämä:

18 Totisesti minä sanon teille: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on oleva sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te päästätte maan päällä, on oleva päästetty taivaassa.

ja tämä

3 Pitäkää itsestänne vaari! Jos sinun veljesi tekee syntiä, niin nuhtele häntä, ja jos hän katuu, anna hänelle anteeksi.

4 Ja jos hän seitsemän kertaa päivässä tekee syntiä sinua vastaan ja seitsemän kertaa kääntyy sinun puoleesi ja sanoo: 'Minä kadun', niin anna hänelle anteeksi."

Mitkä ovat ne raamatun kohdat joissa sanotaan, että ihminen saa yksin Jumalalta pyytämällä synnit anteeksi?

Missä on se Raamatunkohta jossa sanotaan että VAIN ihminen voi antaa syntejä anteeksi?

• Agnos
        Torfinn kirjoitti:

Missä on se Raamatunkohta jossa sanotaan että VAIN ihminen voi antaa syntejä anteeksi?

Sinä yrität saivarrelle Torfinn. Luepa Kristuksen kirkkolaki ja nuo Jeesuksen opetukset anteeksiantamisesta uudelleen. Ei siellä anneta vaihtoehtoja, että teepä näin tai noin, miten mielesi tekee.

• A Acimlainen
        Agnos kirjoitti:

ja tämä:

ja tämä

1) Sitominen sitoo sitojan. "Älkää tuomitko" Mitä iloa vl:lle olisi sitomisesta?
        2) "Sitominen" on ymmärretty väärin jos se tulkitaan että vl:llä olisi oikeus olla antamatta syntejä anteeksi jollekin. Tämähän on kaikkien velvollisuus joka sekunti (jos mielii taivaaseen päästä)

Sitomisesta kirjoittaa Kerttu Kalmari - jolla oli todellinen yhteys Herraan -kirjassaan Jumalan ihmeitä (en muista sanamuotoa) suunnilleen niin että synnit sidotaan ei ihmistä. Vl:t ymmärtävät tämän kohdan kuin piru.

Tuon kirjan voi lainata Mikkelin kaupunginkirjastosta. Suosittelen. Elävän kristityn tekstiä!

• Torfinn
        Agnos kirjoitti:

Sinä yrität saivarrelle Torfinn. Luepa Kristuksen kirkkolaki ja nuo Jeesuksen opetukset anteeksiantamisesta uudelleen. Ei siellä anneta vaihtoehtoja, että teepä näin tai noin, miten mielesi tekee.

Et vastannut kysymykseeni:

Annapa Raamatunkohta, jossa sanotaan, että VAIN ihminen voi antaa syntejä anteeksi!

• Melperi
        Agnos kirjoitti:

ja tämä:

ja tämä

se kohta Raamatusta, jossa sanotaan toisen ihmisen suorittaman ns. synninpäästön olevan AINOA TAPA saada synnit anteeksi.

Me muut olemme sen seitsemänsataa kertaa myöntäneet, että Raamattu mainitsee sen yhdeksi tavaksi julistaa toiselle synnit anteeksi Jeesuksen nimessä. Mutta heti perään me olemme sen seitsemäntuhatta kertaa pyytäneet vanhoillislestadiolaisia kertomaan, missä sanotaan sen olevan AINOA TAPA. Kertaakaan emme ole saaneet vastausta.

Josko sinä osaisit kertoa?

Miksi muuten heittelit tuossa irrallisia kohtia Raamatusta kertomatta lainkaan, mistä ne ovat, jotta jokainen voi tutkia kokonaisuuden, mistä ne ovat?

Taktiikkaa?

• Torfinn
        Melperi kirjoitti:

se kohta Raamatusta, jossa sanotaan toisen ihmisen suorittaman ns. synninpäästön olevan AINOA TAPA saada synnit anteeksi.

Me muut olemme sen seitsemänsataa kertaa myöntäneet, että Raamattu mainitsee sen yhdeksi tavaksi julistaa toiselle synnit anteeksi Jeesuksen nimessä. Mutta heti perään me olemme sen seitsemäntuhatta kertaa pyytäneet vanhoillislestadiolaisia kertomaan, missä sanotaan sen olevan AINOA TAPA. Kertaakaan emme ole saaneet vastausta.

Josko sinä osaisit kertoa?

Miksi muuten heittelit tuossa irrallisia kohtia Raamatusta kertomatta lainkaan, mistä ne ovat, jotta jokainen voi tutkia kokonaisuuden, mistä ne ovat?

Taktiikkaa?

Nyt jauhetaan tätä asiaa niin kauan että jokainen tajuaa ja näkee ettei veeäl-harhaoppisilla OLE tähän vastausta!

• Torfinn

Nimenomaan se ON pilkkaamista ja vieläpä pahimmasta päästä!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      29
      3125
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      119
      1255
    3. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1132
    4. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      981
    5. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      70
      959
    6. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      907
    7. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      38
      891
    8. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      169
      889
    9. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      66
      850
    10. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      75
      794
    Aihe