Työnjohto ei vastaa puheluihin eikä viesteihin?

PerusAsiatKuntoon

Olen ollut töissä muutamissa eri siivousyrityksessä. Kaikissa yrityksissä ihmetyttää esimiesten käytös.

Toisinaan eivät vastaa puhelimeen ollenkaan ja joskus jätetään jopa vastaamatta tekstiviesteihin. Itse vastaan aina esimiesten puheluun ja viesteihin . Jos joskus en ole kuullut puhelimen soittoa tai kännykkä unohtunut takin taskuun tms. niin soitan sitten takaisin ja selvitän minkä takia on soitettu.

Yhdessä yrityksessä homma levisi täysin käsiin. Kun työnjohto alkoi tekemään sitä, etteivät vastaa aina puheluihin, myös työntekijätkin alkoivat tekemään samaa. "Kerta sinä et vastaa mun puheluihin, minä en vastaa sinun puheluihin "- tyylillä. Ja yhtäkkiä kaikki asiat on levällään ja hommat on tekemättä.

Ymmärrän kyllä sen, että on kiire. Mutta useimmiten puhelu saattaa kestää vain ihan muutaman minuutin tai jopa muutamassa sekunnissa asia tulee selvitettyä. Kyllä sen verran löytyy aikaa jokaiselta aivan varmasti. Soittaa vaikka vessanpytyllä istuessa, jos ei muuten mukamas ole aikaa. :D

Ihan perusjutut tuntuu olevan hukassa joillakin ihmisillä. Mutta onneksi on myös muutama esimies ollut sellainen , jotka vastaavat aina puheluun ja tekstiviesteihin ja selvittävät asiat ns. loppuun asti. Kiitos heille!

3

3092

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yleensä syynä vastaamattomuuteen on tietenkin se, että ollaan kiinni keskustelussa, ajetaan autoa ym. On kuitenkin perin erikoista, ettei työnjohto soita takaisin, jos huomaa työntekijän ottaneen heihin yhteyttä. Jos työssä tai työkohteessa on jotain epäselvyyksiä, kenen kanssa he ajattelevat työntekijän niitä selvittävän, hälytyskeskuksenko?

Kielii melkoisesta pätemättömyydestä esimiestehtäviin tuollainen.

• gifussi

En ole enää siivousalalla esimiehenä, mutta kun olin niin mulla oli päivät ihan täynnä palavereita, laadunseurantoja asiakkaiden kanssa ja sovittuja tapaamisia työntekijöiden kanssa. Alue oli tosi iso ja yksistään laadunseurantoihin oli pakko varata ainakin 75 tuntia kuussa, koska asiakkuuksia oli niin paljon. Tuo min. 75 h käsittää vain itse kierrot ja niihin liittyvät autolla ajamiset, raportointi yms. sitten vielä tuohon päälle. Päivät loppui siinä työssä melko nopeasti kesken.
      Parhaani mukaan soittelin takaisin minulle soittajille ja kirjoittelin viestejä, mutta paljon oli myös pakko pyytää esim. palveluohjaajia soittamaan siivoojille takaisin, että asia selviää, koska ei vaan itse ehtinyt.
      Esimiehenä jaksoin yli vuosikymmenen ja kyllä harmittaa, etten vaihtanut alaa aikaisemmin.
      Ei ole kyllä yhtään ikävä 24/7 duunia jossa puhelin soi ja sähköposti paukkaa oli sitten arki tai pyhä, päivä tai yö.

Ymmärrän toki, että työntekijöitä ärsyttää, että ei aina saa kiinni esimiestä silloin kuin haluaisi, mutta alan nykyiset suorituspaineet ei vain anna periksi siihen, että kaikkeen olisi aikaa.

Jaksamista ja hyvää talven jatkoa teille kaikille!

• efkajsdkjfal

Ihan samoin kuin siivooja ei saa valittaa asiakkaalle, ettei ehdi annetussa ajassa tehdä kaikkea, myös esimies ei saa valittaa työntekijälle, ettei ehdi hoitaa työtään siivoojaa kohtaan. Se on esimiehen tehtävä hoitaa asia, jos siivooja ottaa yhteyttä. Aina ei ehdi heti vastata, mutta on soitettava kohtuullisessa ajassa takaisin. Jos ei ehdi hoitaa töitään, se ei ole siivoojan vika, vaan asiasta pitää keskustella oman esimiehensä kanssa, se on teidän välinen asia. Silloin onkin hyvä vaihtaa alaa, jos homma ei toimi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      117
      5935
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3863
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3285
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      468
      2719
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      268
      1730
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1403
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1396
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1346
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      156
      1272
    10. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1268
    Aihe