Edellisessä ketjussa niin paljon kommenttej, että jatketaan tänne! Jännitetään yhdessä lopullisia tuloksia :)
Lopulliset pääsykoetulokset
147
9329
Vastaukset
- SaimaaHerätys
Ei helkkari. Soteli valintakoeyhteistyöryhmä 4. Saimaan amk, HALOO!? Kaikki muut laittanut tulokset sijoitteluun, osa jopa tarkistanut jo.. onko ne unohtanut rastittaa tonne seurantasivustolle vai onko toiminta vaan jäänyt "hiukan" takkuamaan. Joutuuko muut yhteistyökoulut odottamaan Saimaata ennen tulosten julkaisua??
- Aäwärl
Mä oon ymmärtänyt, että kaikkien pitää olla tehnyt viimenen tarkistus ennenkuin voidaan julkistaa valintoja
- Eiit
Veikkaan että on unohtunut rastittaa. Taulukoita kun näkyy olevan kaksi erilaista, eli tämä taulukko: https://wiki.eduuni.fi/display/csckshj/Kelpoisuus-, esivalinta- ja koekutsulaskennat (syksy 2017) - suositusta noudattavat hakukohteet AMK
Ja sitten toinen, johon Saimaa on kyllä omansa jo rastittanut: https://wiki.eduuni.fi/pages/viewpage.action?pageId=52173868
(Valitse sivu "Valintojen testaus, sijoitteluun siirto ja valintojen tarkastus")
- FtLamk
Sama kolmosessa. Saimaa ja Karelia puuttuu. Hermo repee. Eh!
- FtLamk
Eiku Karelia olikin.. saimaa puuttuu kaikista. Nice!
- ksksksksksksks
Sais jo tullla! Näin jo jumalauta painajaisia, että olin varasijalla nro 1 ykkös hakuuni, ja kokoajan vaan tipun :D Lopulta olin varasija 56, ja muut koulut oli hylätty vikaa lukuunottamatta. Olin niin masentunu!
- sisätautihoitsuksi
Järkihän tässä jo lähtee. Tulisi jo tulokset. Että voikin olla odottavan aika pitkä. No enää max 2 päivää, paitsi jos pääseekin varasijalle tyyliin 1-5 niin piina jatkuu. Ainoa lohdutus on, että meitä taitaa olla aika monta odottamassa, ettei tarvitse yksin kärvistellä.
- Toimistotäti
Onko PK seudun tradenomi kokeista jo tuloksia
- Tulisjo
Liiketalouden sijoittelun tarkastus näyttää puuttuvan enää Centrialta, jonka jälkeen vois julkaista. Joten hyvällä lykyllä tulokset jo tänään tai huomenna! Tulis jo!!! 😁
- Kisastudiossa
Aamun kisastudio pystyssä. Tulisipa tulokset tänään :)
- FtLamk
Saimaa kuitannut ☝
- Huhhh
Jäi huomaamatta, päivitän vaan tota toista sivua.. :P
- Huhhh
Saimaa ruksinut! :D
- uuuuuuuuuuuuuh
Eli nyt kun Laurea, OAMK, Savonia ja JAMK saa kuitattua ton -sijoittelu tarkastettu- niin koulut saa alkaa julkaisemaan tuloksiaan?
- Huhhh
Meneekö ryhmittäin? Ryhmä 3 valmis, saa nähdä koska alkaa tuleen hyväksytty&julkaistu ruksena!?
- Huhhh
Savonia ja JAMK enää!!! :D (Y)
- jäääännnäää
Savonia oli eilen julkaissu ainaki joiltain sote-aloilta tuloksia? Olisko unohtunut vaan rastittaa tosta!
- Huhhh
jäääännnäää kirjoitti:
Savonia oli eilen julkaissu ainaki joiltain sote-aloilta tuloksia? Olisko unohtunut vaan rastittaa tosta!
Eikäääää!!!!!!!? :D :D Iiik!!!!
- Jokojokojokojoko
Liiketalouden monimuodosta puuttuu enää centrian ruksi, muut on jo tarkastanu. Laurea just hetki sit. Jännää!
- Tulisjo
Hiton Centria!!
- Tulisjo
Pääsin Haaga-Heliaan!!!!
- Mävaan865
Kolmosessa kaikki rastit paitsi julkaisun kohdalla. Jos tässä testataan vielä paineensietokykyä niin mulla ei ole. Kuolen just.
- Huhhh
Mutta motivaatiopisteitä tän pitäis kyllä nostaa! :D
- Reynai
Se auttaa ja nopeuttaa mitä useammin katsoo kelloa ja päivittää opintopolkua xD Mä olen ainakin siinä hommassa ahkeroinut!
- tiina153
Jokohan tänään tulis tulokset? On ollu ressiä kyllä. Kävi miten kävi, niin olisi hyvä jo tietää :)
- Ehkätuleehkäei
En jaksa uskoo et tänään tulee mitään :/
- Tyhyymää
Hei näin tuolta wikisivustosta , samkin kohdalla luki näin: Ei varasijatäyttöä 1. kert. Yhteispistejonossa , mitä tää niiku meinaa
- Liiketalous
Kaikki liiketalouden koulut ovat valmiina hyväksymään, myös Centria.
- VanhaKäpy
Diakilta tuli tulokset opinpolkuun, ainakin valintaryhmä 4 osalta.
- Odottaavaan
Ei vieläkään tuloksia jamkin tai seamkin osalta... kyllä voi odottavan aika olla pitkä.
- KÄRSIMÄTÖN---
Luin jostain että seamk antaisi tulokset 23.11 eli vasta huomenna. Itse myös samojen laitoksien tuloksia odotan..
- Äsäskd
Mistä luit, että seamk vasta huomenna?
- KÄRSIMÄTÖN---
Se oli joku taulukko, siinä oli "vain hyväksytyt 23.11" seamk:llahan ei oo varasijakäytäntöä.
- Vuc
Tuolla wiki-sivuilla vai?
- Minävanhakääpä
LÄPI MENI! Haaga-Helia, täältä tullaan <3
- Hhhhyyyuuujjj
Onnea 😍
- Mamma74
Onko kellekään tullu vielä Kareliasta, Kajaanista tai Savoniasta tuloksia?
Kyllä osaavat hyvin pitää "hulluu" jännityksessä 😀
- Rasmo
Haaga Helia liiketalous monimuoto tulokset ulkona....
- kyllllästynyt
Julkaistu? mulla lukee kaikki tradenomit mihin hain ni kesken, haaga helia, laurea ja metropolia. hain monimuotoon ja muutamaan päivätoteutukseen
- Rasmo
Mulla on 1. valinnan (Haaga Helia) kohdalla "hyväksytty", ja muissa "peruuntunut"...
- kyllllästynyt
okei. mulla laurea ekana niin varmaan siks ei näy kun kukaan ei oo saanu sieltä vielä vastausta
- jamkjamk
Jamk on tarkastunut sijoittelun! Kerkes ennen klo 15 :D
- sisätautihoitsuksi
Tamkista tuli viesti juuri. Sh monimuotoon hyväksytty!
- Imnotarobot2
Minä myös!
- tiina153
Tulis jo Oamk!
- Lalamk
Onko kukaan saanu laureaan tai lamkiin tuloksia?
- Inkailija
Hyvinkään Laureasta tuli tulokset ainakin mulle.
- Aapuuuvaaaaa
Moikka! Pääsitkö sisään? Mä oon varasijalla 🙄 Jännitys tiivistyy...
- tulisjotietopian
Mites Turku SH-monimuoto ja sosionomi monimuoto? Anyone?
- nelkkukelkkul
Laurean tietojenkäsittelyssä (monimuoto) 4. varasija, onko aivan toivoton varasija?
- toivotontilanne
Varmaan helpompi kuin minun 372. varasija Laurean monimuoto liiketaloudessa :D huh huh! Miten voi edes olla 372. varasijaa..
- Entsjuanjh
Ja mitä helvettiä meinaa ku sh pääsykokeesta tuli hylätty?!?
- Voipiiip
Samaa mietin
- Ndkdkdnk
Et siis läpässy valintakoetta.
- rsgsdfxxxxxxg
Jos koe on hylätty niin sulla ei oo ollut tarpeeksi pisteitä, kun niissä on minimirajat paljonko täytyy olla että koe hyväksytään.
- Öslsndjr
Tai sitten joku kokeen osioista on jäänyt nollille/et oo saanut minimipistemäärää kasaan
- kyllllästynyt
Laurea tradenomi, täältä tullaan!
- Jaajaaja
Turku sairaanhoitaa paikka hyväksytty!
- Åbosh
Hei, nyt löyty täältä ensimmäinen, joka myös pääsi Turkuun! Paljon onnea ja tammikuussa nähdään. :)
- Pääsenkö
Tietääkö kukaan onko mahollista esim 10-15 varasijalta vielä päästä sisään ja onko mahikset suuret?
- Hlhlhlöh
Riippuu ihan koulusta ja alasta
- Pääsenkö
Hlhlhlöh kirjoitti:
Riippuu ihan koulusta ja alasta
Laurea ja sairaanhoitoala siis kyseessä
- Pääsinmuttaenpääse
Onkohan kellään tietoa voiko pääsykokeiden pistemäärää kysellä jostain myöhemmin? Sain siis opiskelupaikan mutta jätän sen todennäköisesti vastaanottamatta. Aijon kuitenkin hakea myöhemmin samalle alalle mutta monimuotona opiskelemaan ja kiinnostaisi tietää eri osioista saadut pisteet. Metropoliasta kysymys.
- Joopsistaa
Soittamalla ja kysymällä. 24pv eteenpäin saa udella. :)
- pääsenköhän
Mitenköhän tämän kysyisin... :Tietääköhän sen jostain(mitä siinä kohdalla lukee?) jos olisi valittu molempiin hakukohteisiin (hain siis 1. terkkari(seamk) 2. sosionomi(seamk) mutta kun pitää se vaihtoehto 1 ottaa vastaan niin näkeekö siitä että olisinko päässyt myös 2 vaihtoehtoon jos siis pääsen ykkösvaihtoehtoon? Olipas hankalasti sepostettu, toivottavasti joku ymmärtää... :D
- Hlhlhlöh
Varmaan voi koululle soittaa ja kysyä. Sieltä kerrotaan jos kerrotaan :)
- kertoopisteet
perjantaina tulevassa tuloskirjeessä luulisi lukevan
- Kevääseensitten
Täällä kanssa sama homma, että "valintakokeen pakollinen osio hylätty" eli joku osa ei mennyt läpi. Viimeisessä( lahden) kohteen kohdalla lukee että kesken mutta eipä sinnekkään voi päästä kun yksi tai useampi osa kokeesta ei mennyt läpi. Soronoo
- OdottaaVaan
Ymmärsinkö oikein, et jos 1. hakukohteeseen tulee valituksi on se otettava vastaan.? Miettiny et 2. hakukohde ois ehkä sittenkin käynyt paremmin. Han 1. Kareliaan sh monimuoto ja 2. Kamk sh monimuoto.
Onko kellekään tullu vielä tuloksia noista kohteista?
Että osaa odottavan aika olla pitkä! - Jdkdjdj
Lapin amk ja vamk myös julkaisseet!
- Fhjjesfjj
Mulla on lapin amk että opiskelijavalinta kesken...
Hitto- Soteli
Mulla sama juttu. Voisko johtua siitä, että ykkösenä oli ryhmä 4, jota ei vielä julkastu. Hain toisena ryhmä 2. ja siinä vasta rasti.
- Soteli
Korjaan ryhmä 1.
- KÄRSIMÄTÖN---
JAMK on julkaissut!
- Iidbidbidbi
Mistä tiiät?
- Napunaaa4
Ei mulle ole tullut mitään opintopolkuun :O!
- KÄRSIMÄTÖN---
Mulle on tullut JaMK tieto. Kätilöksi haen. Varasijalle tosin jäin.
- Ärsyttääää
Ei vielä näy muuta kun keskenon omassa opintopolussa
- siirtohaullasitten
Höh! Hain eh metropolia ja jäin kauas varasijalle, mutta saon paikan sh Laurea :)
Vuoden päästä siirtohaulla uuai yritys eh linjalle 🙏 - kouluuunjes
Vamk täältä tullaan!
- Apapapapa
Seamk on päivittänyt! En päässyt : ( eikä oo käytössä varasijakäytäntöä.
- Wty
Mulla ei ainakaan näy mitään :o
- Enpooorobo
Mihin hait ? Mulla sh monimuoto ja lukee peruuntunut
- Aöaödl
Mitä tarkottaa peruuntunut? Mullakin lukee niin.
- Juhis11111111
tarkoittaa ettei pisteet riittänyt.
- Jihuuuu
Vamkiin pääsin! 🤗
- Jajajajajmk
Pääsin jamkiin :) !! Onnee muillekin kouluunpäässeille!
- pikkuhekku
Laurea monimuoto verkko-opintoina! Jes! Muita? Onnea kaikille!
- Oum
Onko kellään oamkista tullut tuloksia?
- Enjaksaaaaaa
Sh lukee kesken monimuoto
- Eeek
Sosionomista ei oo tullu. Näyttää olevan se tarkistuskin vielä kesken.
- Eeek
No nyt on tarkistettu ainakin sosionomi, voi alkaa odottaa tuloksia
- Papapaaa
Jos ei oo käytössä varasijoja, ja sieltä peruu useampi ja ryhmä jäis ns. Vajaaksi, niin ottaisko ne kuitenkin lisää opiskelijoita vai meniskö vajaalla?
- Jlhlk
Samaa mietin minä
- sefdgsdgncxfhdhgc
oisko sitten täydennyshaku.
- eipäkuuluei
Kerelia se ei taas kiirettä pidä... mihinkään kohtaan ei ole tullu Karelialta mitään..
- tiina153
Oamk kohdalla kesken vaan opintopolussa!
- Vetuttaa
Varasija 26 sh monimuoto. Se siitä sitten.
- tiina153
Itsellä varasija 25, sh monimuoto ja Oulainen
- Ndkdkdkdk
tiina153 kirjoitti:
Itsellä varasija 25, sh monimuoto ja Oulainen
No en usko että päästään ei syksyllä liiku koskaan varasijat niin paljoa..
- tiina153
Ndkdkdkdk kirjoitti:
Jep. Kyllä harmittaa...
- Ndkdkdkdk
tiina153 kirjoitti:
Jep. Kyllä harmittaa...
Joo tää ei ollu eka kerta ja taas varasijoille😑
- tiina153
Ndkdkdkdk kirjoitti:
Joo tää ei ollu eka kerta ja taas varasijoille😑
Ahaa, itsellä eka kerta kun hain. Jospa sitten hakisi keväällä uudestaan.
- tiinattaja
Ndkdkdkdk kirjoitti:
..tiina on, niin onnellinen, tiina pääsee....;)sori vaan, et pääse....
- tiina153
tiinattaja kirjoitti:
..tiina on, niin onnellinen, tiina pääsee....;)sori vaan, et pääse....
Nii niin, en tässä muuta oo meinannutkaan?
- tiinattaja
tiina153 kirjoitti:
Nii niin, en tässä muuta oo meinannutkaan?
..Mistä tiina on kotoisin, voitasko tavata? voisin "opettaa" sua pääsykoesaloihin....
- Eeek
7. varasija sosionomi oamk, onkohan mitään mahista päästä sisään? 😭
- Oum
Mulla 6.varasija se, samaa mietin😬
- Oum
Oum kirjoitti:
Mulla 6.varasija se, samaa mietin😬
Sis sh
- Eeek
Mihinkä asti noita täytettiinkää?
- Oum
Olikohan että 18.12. Varasijoilta valinta päättyy, en oo varma.
- häh...100
miksi mulla on yhteispisteiden kohdalla -??
koepisteidn kohdalla on sit lukukin?- Plopploppp
Oot hakenut todistuksella, josta ei saa lisäpisteitä, eli sulta huomioidaan vain pääsykokeen pisteet.
Esim. yo-kirjoituksista saa pisteitä tohon yhteispisteisiin, jos on kirjottanut.
- neitinäppärä1
..ette pääse, sori vaan....
- Vatunääliö
Mee muualle aukoon päätäs
- YLLÄPITO10
Vatunääliö kirjoitti:
..sinut on poistettu "keskustelusta-/sta.
- YLLÄPITO10
Vatunääliö kirjoitti:
..Nyt pyydä anteeksi......neitinäppärältä....
- ittiedossa
Vatunääliö kirjoitti:
hieno kommentti, sulle tuolla alla hih, hiiiiii........,,,,,,,....Kdkd....nimimerkille.... hi, hiiiiiiiiiiiiiiiiii, loukkasitko jotakin,,,,,,,,
- osaava1
..ekakerralla läpi, pääsin, helppoja oli koekysymykset.
- TIETOAON
...pääsykoe, vaikka sen "läpäisis" voi tyssätä, jos sos.mediassa, kommentoi loukkaavasti. Mulla kokemusta siitä!!!!loukkaava, kommentointi, tai viesti, vaikka V: LLÄ, alkava, tai siihen rinnastettava, tai yms. katsotaan, samaan luokkaan. IP-osoitteet, nykyisin hyvin tiedossa, kaikilla sos.alan yms. vastaavaan pyrkiessä, tarkoitan kys.olevia oppilaitoksia. Eli jos olet loukannu jotakuta, niin kannatta pyytää anteeksi, sillä "palstalla" johon olet viestin laittanut.
- Trolliomo
Mee muualle trollaa
- katsotaan10
Jännä seurata, pyytääkö nimim. Vatunääliö anteeksi, minä pyytäisin, että ei tule loukkaus ym. seurauksia.
- Kdkdkdops
Uskomatonta🤬neiti näppärälläkö on oikeus tulla tänne aukomaan päätä?! Jestas mitä lellipentuja täällä on🤦🏻♀️
- neitinäppärä1
Kdkdkdops kirjoitti:
Uskomatonta🤬neiti näppärälläkö on oikeus tulla tänne aukomaan päätä?! Jestas mitä lellipentuja täällä on🤦🏻♀️
Kysyn vaan, sori vaan, että samaoikeuskuinsullakin!!!vai onko????aatteleppa nyt ite aivan omilla aivoillas, äläkä anna tunteides viedä. Ja pole vaan "tennarias" lattiaan.. niin kiukku menee ohi, miten ois menikö?
- neitinäppärä1
Kdkdkdops kirjoitti:
Noh, vastaa,et oo vielä vastannu? "OIKEUS" vai ei...menikö suu "suusuppuun" miun kans älä sie likka ala kiistelee,, mie oon oikeis.. :))))) tarkoitan oikeus täällä kommentoida....:)
- pandata
Lapin amk liiketalous monimuoto kutsuu :D :D
- OdottaaVaan
Karelia sh monimuoto kutsuu 😀
Ekaa kertaa hain ja yllätyin pisteistä vaik omasta mielestä ei menny ihan niinku elokuvissa- Toinentulevash
Paljonko sait pisteitä? 🙂
- OdottaaVaan
66 Kareliasta ja 50 oli Kajaanistakin
- Ihanaaihanaa
OO Jamk kutsuu, kätilökoulutus 😻
- neitinäppärä1
Onneksi olkoon, ja kukka sulle, oone vaan... tupa pottuja kans....toisin, kun nimim. Vatunääliölle, hyvä, kun pääsit... ihanaa... onnea vaan, viläkerran!!!!
- neitinäppärä1
nyt vain nimim. Vatunääliöta "jäljestämään" eli tänne vain tietoo, kuka hän on, loukkaavasti hään kirjotti, mulla jo "hajua" mistä hän on, mutta vahvistus tänne! MuA EE PÄÄSE PAKOON, ENNEN, KUIN ANTEEKSI PYYDÄT!!!!!!
- seurailen
Vatunääliöstä, mullakin joku "vainu" mutta katsotaan miten "homma" etenee? loukkaavaa oli hänen kommenttinsa!!!
- seuraaja10
Ja lisäksi, jos nimmarilla kirjoitetaan, niin kirjoittaja "antaa" sanoo oman nimimerkin, millä kirjoittaa,,, esim. ei mitä haluaa sanoa vaan, esim. "kiinnostunut" tai "opiskelija" yms. ja tuo nimimerkki esim. "Vatunääliö" yms. kertoo, kys. kirjoittajan "älykkyydestä" eli ei kaikki "kotona". Vai kommentoikaa.
- Varallaaaa
Onko kellään varasijat liikkunu??
- niinseon100
N h, annetaan nim. Vatunääliön, nyt olla rauhassa`! Niinkuin nimim. : TIETOAON kirjoitti, "tyssää" se jossainvaiheessa.
- niinon1
..jotain sain "selville" ton Vatunääliön IP-osoitetiedoista, veljeni on tietokonefirmassa töissä ja sanoi, et ehkä "satavarmasti" saadaan tietoa hänen lähettämistään loukkaavista viesteistä, ja lisäsi, että jos hän ei pyydä anteeksi haukkumisiaan niin voi nostaa "kanteen" oikeudessa tai sitten ns.siviilikanteen, ettäs tommottii väliaikatietoja. Maanantaina menee veli töihin, että ootellaan.
- Opiskelija1q
Missään kohtaa ei täyty kunnianloukkaus että onnea sille👍🏻
- pappaoon
antakee olla jo tuon "tytön" jos on tyttö Vatunääliön rauhassa pissat sillä kai jo pöksyissä.
- neitinäppärä1
Ei anneta, vaan tämä "homma" katsotaan loppuun asti. Ja sitten vasta. Piste. Jos ei pyydä anteeksi. Olen tosissani..
- Uskomatontaaaa
Oikeestiko jonkun elämä on noin köyhää että on aikaa täällä jonkun randomin kirjotuksia puida? Menetkö johonkin toiseen ketjuun ”ongelmiesi” kanssa.
- Milläänmitäönaelvitä
Se on ihan sama saatko ip:osoitteen vai et niin vaikkapa täällä sanoisi polttaneensa naapurin talon sitä ei kukaan saa selvitettyä, että sano veljelles että jos saa ottaa poliiseihin yhteyttä pääsee varmasti vaikka fbi töihin 😬
- neitinäppärä1
..Sori, vaan It-osoitteesi, selvitetty, eli nyt se anteeksipyyntö ois paikallaan!! Harkitese "kahdesti" korostan "harkitse" anteeksipyyntöä. Koska se sinun kannalta ois vaivattomin ratkaisu, ja voit saada "sivusyytteen" myös kiinteistön "talon" poltosta, en ois uskonut, että olet pystynyt siihen. Onko totta?
- järkevä1
Eiköhän sinun kannattas, nyt valmistautua, seuraaviin pääsykökeisiin?? Eikä uhrata energiaasi tänne, koska sua varmaan jekutetaan, ja viedään, kuin "pässiä" narussa, ootko huomannu? Anna muiden kommentoida älä siihen itse puutu, se on loputon "sota" juupas, eipäs juupas....tsemppiä sulle.
- älliäpäähän
"pässiä" narussa osuvasti sanottu, mut jos nainen on, niin sanoisin lammasta narussa, mutta tosiaan ei kannata tätä palstaa tosissaan ottaa, ja kommentoida turhuuksia, koska osa "kiusaavia" on.
- neitinäppärä1
..sori, vaan r-ilmoitus tehty, tänään, Nimim. Vatunääliötä vastaan syy: kunnianloukkaus sos.mediassa. Olipa mukava miten poliisi suhtatautui, kunnianloukkaakseen ja "mollaamiseen" mulla nyt 1kk, perua ilmoitus, et silleen. Voin sen perua, Jos kys. henkilö pyytää anteeksi. TÄLLÄ PALSTALLA.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3177424Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662146- 1751827
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161362- 1121277
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91231Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691210RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541146Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411071Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019