Eikö totta? Etuveto, DSG, sport-sisustus, takaspoilerit lisäämässä downforcea (huom: etuvetoisessa autossa), räikeät ulkovärit... Mitä muuta enää voi kokematon toimistorotta haluta?
Suorituskykymittaukset kuitenkin kertovat seuraavaa:
2016 BMW 430dA Gran Coupe 258hv (takaveto) 1698kg:
0-50 km/h: 2,0s
0-100 km/h: 5,5s
2017 Skoda Octavia RS 230hv FL (etuveto) 1447kg:
0-50 km/h: 3,0s
0-100 km/h: 6,9s
2017 Alfa Romeo Giulia 2.2d 180hv (takaveto) 1547 kg:
0-50 km/h: 2,4s
0-100 km/h: 7,3s
Alfan bensaturbon saa noin 40 000 eurolla ja se on ohjaukseltaan jopa Bemaria parempi vaikkakin jää suorituskyvyssä kalliimmalle 430d Bemarille ollen samalla tasolla diesel-Giulian kanssa.
http://www.autobild.de/artikel/bmw-4er-gran-coupe-test-11722371.html
http://www.autobild.de/artikel/skoda-octavia-rs-combi-test-11854997.html
http://www.autobild.de/artikel/alfa-romeo-giulia-bmw-3er-test-10825807.html
Octavia RS 230hv raakaa voimaa! VOL.3
58
900
Vastaukset
- automotive.data
Jos joutuu operoimaan hieman pienemmällä budjetilla niin vm 2008 M-B C250 CDI sopii oikein hyvin RS-malliston kiusaamiskalustoksi.
2008 M-B C250 CDI (204hv/500Nm):
0-50 km/h: 2,5s
0-100km/h: 7,3s
http://www.autobild.de/artikel/test-audi-a4_bmw-3er_mercedes-c-klasse-809679.html - kölmirööjökökkö
vedetää skeidat kyykky asentoo
- 2standardi
Auto Bildistä on tullut RS-pojuille "valemedia" kun ocun kestotestin tulokset eivät vastanneet RS-pojun mielipiteitä
- kusipäistenstandardit
Ahaa. 1.0 TSI Octavian Auto Bild testivoitto halutaan siis mitätöidä jonkun valemedian piikkiin?
Et taida paljoa ko. julkaisua lukea, mutta sehän on jo tiedossa ollutkin... - 2standardi
kusipäistenstandardit kirjoitti:
Ahaa. 1.0 TSI Octavian Auto Bild testivoitto halutaan siis mitätöidä jonkun valemedian piikkiin?
Et taida paljoa ko. julkaisua lukea, mutta sehän on jo tiedossa ollutkin...Jos kunnollisessa (kesto)testissä uudessa Octaviassa hajoaa lukuisat eri paikat vaatimattomilla kilometrimäärillä alle vuodessa, eikä kaikkia saatu edes korjattua takuuseen yrityksistä huolimatta niin kyse on yksinkertaisesti HUONOSTA AUTOSTA.
Se että joku nk. "toimittaja" on nopeasti todennut että 1,0 ocussa isompi takapaksi kun jossain micrassa ei ole oikea testi vaan lähinnä jonkinlainen mielipidekirjoitus ja sen painoarvo on suunnilleen nolla.
http://aijaa.com/qDtN50
- Kaahailija
Mikä pointti verrata noita autoja keskenään? Pitäisi laittaa saman profiilin autot rinnakkain. Bemari on jonkun lukulaseja nokalleen nostavan vanhan jarrun auto, ja Alfa taas niin marginaalinen ilmestys, ettei sitä edes vertailuihin oteta.
Laita seuraavalla kerralla oikeat kilpailijat rinnakkain!- toisinpäin
Maahantuojan mukaan Octavia on "täydellinen urheiluauto".
Tämän vuoksi sitä olisi pitänyt verrata pikemminkin BMW M-sarjaan tai vaikkapa AR Quadrifoglioon. Tosin turpaan olisi tullut vielä pahemmin että eiköhän jätetä se alamittaisten lyönti ja verrata vain perheautoihin.
ruostuu vuodessa puhki, moottori ja vaihteisto särkyy ensimmäisenä vuotena, kannet halkeilee, ajo ominaisuudet, ajoergonomia ja sisämeteli kuin vanhassa zetorissa. kuka noita romuja enää haluaa, skoda on venäläinen auto eikä se siitä muuksi muutu.
- Kaahailija
Kuten totesin, tuossa vertailussa ei ole mitään pointtia. BMW ja Alfa vielä dieseleillä, joita kukaan ei halua enää uutena ostaa. Skoda näyttäytyy tuossa porukassa ylivoimaisena!
- rössäkkä
Skoda-urheiluautokultti on korviesi välissä oleva olkipukki. Kaikki täysipäiset pitävät Octavia RSää ennen kaikkea perheautona ja urheilullisuutta vain lisämausteena.
- Kaahailija
Ainahan sitä voi kaivaa spekseiltään jonkun auton, joka kepittää toisen. Skodassa kuitenkin erinomainen suorituskyky kaikissa normaaleissa liikennetilanteissa. Todella rajusti lähtee esim. 80 km/h eteenpäin ja kulkisi todella hienosti, jos vaan joskus pääsisi sitä Saksaan kokeilemaan nopeusrajoituksettomille teille.
- kaahailua.aixamillako
Kaahailija kirjoitti:
Ainahan sitä voi kaivaa spekseiltään jonkun auton, joka kepittää toisen. Skodassa kuitenkin erinomainen suorituskyky kaikissa normaaleissa liikennetilanteissa. Todella rajusti lähtee esim. 80 km/h eteenpäin ja kulkisi todella hienosti, jos vaan joskus pääsisi sitä Saksaan kokeilemaan nopeusrajoituksettomille teille.
Ei ole
rössäkkä kirjoitti:
Skoda-urheiluautokultti on korviesi välissä oleva olkipukki. Kaikki täysipäiset pitävät Octavia RSää ennen kaikkea perheautona ja urheilullisuutta vain lisämausteena.
Maahantuojan mukaan kyse oli "täydellisestä urheiluautosta".
Jos skoda tai maahantuoja lähtee kisaan sillä että RS on urheiluauto niin miksei sitä saa verrata edes nopeaan 180 hevosvoimaiseen perheautoon?
Skoda on todellinen apukoulu- ja vammaisauto kun sitä ei saa verrata mihinkään, ettei rs-faneille tule paha mieli, niin pojut pelkäävät että pataan tulee, kuten on tullut aina ennenkin.
- automotives
Takavetoinen 2010 Jaguar XJ diesel lähtee kans aika kivasti ja on takavetoisena tuon luokan paras ajettava, vaikka S-sarjalainen jättää sen kakkoseksi muuten ennen kaikkea laatuvaikutelmassa ja ylellisyydessä.
Ulkonäön puolesta Jaguar XJ on mielestäni erittäin onnistunut Ian Callumin mestariteos. Jaguarhan on herrasmiesten auto, mutta kyllä jo diesel-mallissa riittää tarvittaessa paukkuja jättämään 2017 etuvetoinen "urheiluritsa" 230hv Octavia RS katsomaan heti ensimetreistä lähtien takavaloja ja jotenkuten hiessä nykivä rypälenaama Octavia RS:llä sitten pääsee rinnalle 100knh vauhdissa 500-600kg kevyemmällä ritsallaan.
2010 Jaguar XJ 3.0d 275hv takaveto:
0-50 km/h: 2,2s
0-100 km/h: 6,8s
80-120 km/h: 4,5s
Miltä tämä tuntuu? Pitääkö viesti taas ilmiantaa kun Skodan urheiluritsa jää katsomaan mitatusti takavaloja?- TotuusVastaanFakta
Ilmianna ihmeessä. Kuten aina.
- automotives
Mittaustulokset:
http://www.autobild.de/artikel/jaguar-xj-3.0-vd-diesel-test-1204174.html- mer-sus
Millon kiihytely videooo..
- automotives
Etuvetoisella ei mahdollisuuksia kuivalla eikä märälläkään asvaltilla, jaloissa pyörii.
Tammikuussa taitaa olla taas kokemattoman RS-Keijon juhlapäivät kun alkaa taas se 1-2kk vuodesta jolloin etuveto pärjää takavedolle vetopidossa.- automotives
Mutta ajettavuudessa ja ajonautinnossa etuveto ei pärjää takavedolle missään kelissä. Eikä pärjää 98% nelivetoisistakaan.
- eetuveto
Etuveto on sen verran paljon halvempi tehdä jo senkin takia että sillä saadaan saman kokoiseen koriin paremmat tilat, että säästörahalla ostaja käy useamman kerran ulkomaanmatkalla. Ja muilla kuin kuskilla ei ole autossa rattia kädessään joten heille ajettavuudesta ei ole mitään iloa.
- mer-sus
automotives kirjoitti:
Mutta ajettavuudessa ja ajonautinnossa etuveto ei pärjää takavedolle missään kelissä. Eikä pärjää 98% nelivetoisistakaan.
Millon kiihytely videoo..
- automotives
Moni nelivetokin yllätetty märällä kelillä takavedolla kun on osaavat kädet ja tietää pienet niksit
- 2standardi
eetuveto kirjoitti:
Etuveto on sen verran paljon halvempi tehdä jo senkin takia että sillä saadaan saman kokoiseen koriin paremmat tilat, että säästörahalla ostaja käy useamman kerran ulkomaanmatkalla. Ja muilla kuin kuskilla ei ole autossa rattia kädessään joten heille ajettavuudesta ei ole mitään iloa.
On se kumma, etuveto rahan säästön takia vaikka kyse on kuulemma premiumista joita ostavat miljonäärit.
Sitten on vielä se urheiluauto-väittämä.
Suosittelen että lainaat korkeasaaresta pari aasia hinaamaan sitä. - ofofo
joo täys vitsi
- automotives
Pientä autokuumetta ollut tässä päällä niin katsotaan mihin takavetoiseen C250 CDI vaihtuu.
- mer-sus
Millon kiihytely videoo
Osaisko joku sanoa onko AMG mersussa tai M bemareissa myös V8-äänigeneraattori?
- lukijat
Aika hyvät arvostelut tuli uusimmassa Tekniikan Maailmassa taas kerran.
- Sarkasmi.sakari
AMG Mersulle vai RS Skodalle?
Kysyn siksi, kun täällä kirjoitellaan enemmän Mersusta kuin Skodasta... ;) Sarkasmi.sakari kirjoitti:
AMG Mersulle vai RS Skodalle?
Kysyn siksi, kun täällä kirjoitellaan enemmän Mersusta kuin Skodasta... ;)Ei varmaan niille ainakaan. Eihän niistä löydy edes V8-äänigeneraattoria, joutuu kuljettaja pärisyttelemään huulillaan koko matkan. Ppäärärrrrrrrrrrrrffh
- Sarkasmi.sakari
FactChecking kirjoitti:
Ei varmaan niille ainakaan. Eihän niistä löydy edes V8-äänigeneraattoria, joutuu kuljettaja pärisyttelemään huulillaan koko matkan. Ppäärärrrrrrrrrrrrffh
Arvosteliko TM siis V8-äänigeneraattoreita?
- mer-sus
Millon kiihytely videoo.
- skodankierränkaukaa
Ovat taas huijanneet skodukka kuskeja luvuilla. Se taitaa olla jo tuttua touhua noilla firmoilla.
Kohta paljastuu " tehohuijaus" , mutta hyvityksiä ei saa.Ei ole luvuilla huijattu vaan kokonaisuudella. Kehuttu kuinka etuvetoinen auto on urheiluauto perheelle. Todellisesti teholukemat voivat olla jopa suuremmat kuin 230hv, mutta kun ei etuveto toimi vedon välittäjänä eikä ajettavuudenkaan suhteen.
- mer-sus
automotives kirjoitti:
Ei ole luvuilla huijattu vaan kokonaisuudella. Kehuttu kuinka etuvetoinen auto on urheiluauto perheelle. Todellisesti teholukemat voivat olla jopa suuremmat kuin 230hv, mutta kun ei etuveto toimi vedon välittäjänä eikä ajettavuudenkaan suhteen.
Millon videoo mersun myynistä veholta.
- Liekö.laillistakaan
automotives kirjoitti:
Ei ole luvuilla huijattu vaan kokonaisuudella. Kehuttu kuinka etuvetoinen auto on urheiluauto perheelle. Todellisesti teholukemat voivat olla jopa suuremmat kuin 230hv, mutta kun ei etuveto toimi vedon välittäjänä eikä ajettavuudenkaan suhteen.
Syylänaamainen politrikki Veholla kehuu Skodaa?
Smartin vanha koppainen Fortwo lastutettuna:
Smart Fortwo Brabus 102hv (takaveto):
0-50 km/h: 3,3s
0-100 km/h: 10,2
Saattaa olla pientä yllätysmomenttia tiedossa ylimieliselle TSI pompottelijalle...
http://www.autobild.de/artikel/smart-brabus-toyota-iq-test-1798133.htmlOliko muuten joku Suomi24 skodapojuli jonka jätin tuossa vartti sitten työmatkallani kuin tikku paskaan lumisohjossa valolähdössä?
Jäi sininen Octavia RS pyristelemään ja ratti pyöri kaljupään käsissä villisti kun etuvetoisella ritsalla polki puskien menemään
Ajelin quattrolla, mutta täytyy nyt ajaa tällä pari päivää ja sitten saa takavetoisen Mercedeksen takaisin. Vetopito on ainoa plussa tässä, muuten takavetoinen vie ajotuntumassa, ketteryydessä, ohjauksen tuntumassa ja tarkkuudessa.- siviilitpäällä
Ahaa, siis sinä olet se Audisti-poika, joka heitti loskat myös jalankulkijoiden päälle. No, kamera taltioi ja loppu on viranomaistoimintaa.
- Imureita
automotives kirjoitti:
Mieli tekee rinkelimossea?
Miele tekee.
- lapset_ja_lapselliset
Näiden pojujen aivolohko ei ole vielä täysin kehittynyt. Siksi he tuijottaa sekunnin kymmenyksiä kiihdytysarvoissa ja perustavat autojen arvioinnin pelkästään siihen. Kun kasvavat isommiksi, niin huomaavat, että se puolen sekunnin etumatka ei merkitse tässä maailmassa mitään, vaan ihan muut asiat ratkaisevat.
Suurin syy länkytykseen on kuitenkin kateus erityisesti RS-mallia kohtaan. Ideologiansa mukaan kyykmanit voisivat alkaa vastustaa myös esimerkiksi sisäfileen ostamista ja konjakin ostamista. Kaikille vaan perusmakkaraa ja kossupullo. Eikä mitään Ray-Ban aurinkolaseja vaan Alepasta ostetut halppisprillit. Tajusitte varmaan pointin?Vai että kateus...
Octavian Suomen myynnistä poikkeuksellisen suuri osa eli n.25% on RS-malleja. Myös RS-malleilla ajelevien sikailu on liikenteessä lisääntynyt. Mistä olla kateellinen?
Milloin hankit ensimetrien ajokokemuksesi 2010-luvun takavedolla? Kuten mittaustulokset vahvistavat esimerkkini, niin on vähän siinä ja siinä että pärjääkö tämä etuvetoinen 230hv RS Octavia "kova viivapeli" (kuten muutamat VAGARENALLA kertoneet) edes 60hv tehottomammalle takavetoiselle C220d Mersulle.
Milloin siis hankit ajokokemusta? Olen tänne laittanut jopa linkkiä edesauttamaan asiaa ja toivonut, että kävisitte kokeilemassa takavetoisia C350e hybridiä tai E350e ja olisitte hiljaa sekä lopettaisitte sen liikenteessä leveilyn niillä urheiluautoina mainostetuilla etuvetoisilla ritsoillanne.
Ajossani viime viikolla ollut E350e jättää uuden Octavia RS:n muuten milloin tahansa katsomaan takavaloja... Ja tuota autoa markkinoidaan ekologisena Plug-in-hybridinä malliston keskivaiheilta.
Tänään toki olen ajellut kiimakonsernisi kalustolla eli quattro Rinkelimosalla, onko sinulla edes siitä metriäkään ajokokemusta, vaikka kyllähän tuokin melkoisen kankea ja ohjaukseltaan tunnoton peli on takavetoisen fantastisen E350e Mersun tai vaikkapa Jaguarin rinnalla, vaikka vetopito nyt onkin aavistuksen parempi lumikelillä.- lumisota
Lukeeko niissä papereissa joita Mersun koeajoon ottavan pitää allekirjoittaa, jonkinlainen lähetyskäsky: tehkää kaikki ihmiset opetuslapsiksenne. Älä tyydy vain paasaamaan takavetoauton kokeilemisen autuasta pelastussanomaa netissä vaan perusta oma kirkko vaikka johonkin autohalliin. Mitä erilaisimmilla uskonnoilla voi rikastua, sinullakin voi joskus olla varaa ostaa omaksesi edes Octavia RS.
- skodisti.on.nolo.poju
Jos puolen sekunnin etumatka ei merkitse mitään niin miksi pitää olla RS ?
Sitä voit miettiä siellä räsässä, kaikkien rallisport-logojen keskellä V8-leluäänigeneraattorin mouruntaa kuunnellessa. - 1.2TSI
lumisota kirjoitti:
Lukeeko niissä papereissa joita Mersun koeajoon ottavan pitää allekirjoittaa, jonkinlainen lähetyskäsky: tehkää kaikki ihmiset opetuslapsiksenne. Älä tyydy vain paasaamaan takavetoauton kokeilemisen autuasta pelastussanomaa netissä vaan perusta oma kirkko vaikka johonkin autohalliin. Mitä erilaisimmilla uskonnoilla voi rikastua, sinullakin voi joskus olla varaa ostaa omaksesi edes Octavia RS.
Amen. Voin tulla Mersu-saarnaajan kuskiksi Skodalla. Pitää olla kulut hallinnassa.
Jätetään seurakunta katsomaan Skodan valoja ja nauretaan matkalla pankkiin.
Kun sinä kerrot tulleesi Skodalla saarnaamaan, ne tukee heti Mesen hankintaa lahjoituksin...;) Nyt taas ei olekaan kiihtyvyydellä väliä kun paljon tehottomampikin takavetoine näyttelee täysillä lähtevälle Octavia RS:lle takavaloja.
Miksi ylipäätään 25% Octavian ostajista investoi tuollaiseen lapsellisen näköiseen vehkeeseen kun suorituskyvyllä ei ole väliä. Hauskinta on, että saisihan RS-pelle normaalin näköisen versionkin RS TDI 4x4, mutta kuulemma useimmat haluavat "räyhäkän" näköisemmän mallin. Mistä tämä kertoo? Sitten rattia puristetaan ja huulta purraan rattiraivon hiipiessä pääkoppaan kun se tavan diesel-Mersukin näyttää takavalojaSiis tarkoitin, että 2.0 TDI 184hv saatavissa myös vähän normaaleimmissa kuorissa kuin lapsellisen RS-mallin ulkoasussa
- 1.2TSI
skodisti.on.nolo.poju kirjoitti:
Jos puolen sekunnin etumatka ei merkitse mitään niin miksi pitää olla RS ?
Sitä voit miettiä siellä räsässä, kaikkien rallisport-logojen keskellä V8-leluäänigeneraattorin mouruntaa kuunnellessa.Ja Mersun voi myös ostaa hinnat alkaen tekniikalla. Kyllä riittää. Vai onko tässä kaksoisstandardit? Pakko olla, koska tämä jankutus päätyy aina samaan: äänigeneraattori ja miksi RS, jos Skoda. Mutta Mersun sekunnin osia esitellään....
- Kaksoisstandardit
1.2TSI kirjoitti:
Ja Mersun voi myös ostaa hinnat alkaen tekniikalla. Kyllä riittää. Vai onko tässä kaksoisstandardit? Pakko olla, koska tämä jankutus päätyy aina samaan: äänigeneraattori ja miksi RS, jos Skoda. Mutta Mersun sekunnin osia esitellään....
Kovasti tuntuu Skoda silti esittelevän millisekunteja ja parin hevosvoiman lisäyksiä ja tuulipuvut ovat jatkuvassa kiimassa.
RS, RS230, RS245, sitten SportLinet ja kaikki. Ja kaikki tämä vain siksi et joku jossain foorumilla on sanonut että takavedot kiihtyvät hyvin. Eikö skodisti voisi katsoa kokonaisuutta, tai ehkä peiliin katsominen olisi hyvä alku.
- Skoda_rulez
Väität, että "RS-malleilla ajelevien sikailu on liikenteessä lisääntynyt."
Väitteesi on täyttä roskaa. Vai todistatko sen Trafin avoimen datan avulla?- Skoda_rulez
automotives kirjoitti:
Avaa silmät vai pystytkö enää siinä VAG-kiimassasi?
Et siis pysty todistamaan väitettäsi. Etpä tietenkään. Se on pelkkää vittuilua ja trollausta.
Tieliikenteen avoimessa datassa on vain tieliikenteen ajoneuvot, ei niiden kuljettajia. Olisi ollut mukava visualisoida kibanalla se miten RS-lippiksillä on jatkuvasti "ongelmia" poliisin kanssa.
Uusi data uuten ilmestyy tammikuun alussa, skodistilla alkaa jo valmiiksi hermo pettämään kun viranomaisdatasta tehty laaja poiminta ei vastaakkaan palstoilla esitettyjä "faktoja".
- automotive.analysis
Mittaustulokset kertovat:
2017 Skoda Octavia RS 230hv 1447kg (etuveto):
0-50 km/h: 3,0s
0-100 km/h: 6,9s
2009 Audi A5 3.0 TDI quattro "MTM TUNING S5 LOOK" 310hv (neliveto) 1698kg:
0-50 km/h: 2,3s
0-100 km/h: 6,0s
2009 Mercedes-Benz E350 cdi A takaveto sedan 231hv:
0-50 km/h: 2,2s
0-100 km/h: 6,7s
80-120 km/h: 4,6s
2016 Mercedes E220d A 194hv (takaveto) 1740kg:
0-50 km/h: 2,5s
0-100 km/h: 7,5s
80-120 km/h: 5,3s - automot1
No miten on RS-pellet?
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k436610Taas varoitusta lumesta ja jäästä
Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,482909Örebro kuolleet lisääntyy.
Nyt n, 10. Mitähän vielä. Haavoittuneet?. Kuka on ampuja, salaisuus.2462231Varo sisältöpaljastuksia! Tämän naisen bachelor-Joonas valitsi - Oliko valittu Monica vai Vivianna?
Joonaksella on kaksi naista jäljellä. Mutta valitsiko bachelor kahdesta naisesta Monican vai Viviannan? Oliko mielestäsi331738Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?
Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?1641679Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin1451630- 1921364
Trump - otan Gasan haltuun nyt
USA miehittää Gazan alueen ja rakentaa siitä uuden upean alueen aurikoiseen Israeliin. Väkivaltainen alkuperäisväestö h2931227Kemettikö lommauttaa
Kemettikö lommauttaa, kuulinpahan vain. Toivottavasti nyt kuitenkin murheenryynit ,tupakoivat laiskimukset poistetaan.271149Runebergin tortut
Hyviä huomenia ja mukavaa päivyliä. 😊 Nyt kahvetta tippumaan. Harmi ettei ole torttua. 😊☕✨❄️❤️250960