Pyhän Pietarin pakeille pääsyn ajattelin

tapahtuvan tähän suuntaan?
Minä suulakkaana,veisin ensimmäisen repliikin.Kun Sinä ole näitä taivaanportteja vartioinut omanosuutesi,niin voisitko mennä kitkemään minun kasvimaani ja hoitamaan sen rantatilan,jota en enää jaksa hoitaa?
Ei aina jaksa olla skarppina politiikansaralla?

15

238

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • t jäänyt näppimille sorry?sanasta,kun Sinä olet....

• juurikas.vilj

Jahah, ja Rituliiniko pyrkisi helpommalle oksalleko tuuraamaan minua tällä portilla ihmisrikkaruohojen kitkijänä, kysyy Pietari ystävällisesti.
        Mitenkäs tämä Rituliini perustelee juuri Taivaallisen viranhaltijan roolin saaneen olevan joutava pienten keittiökasvimaitten hoitoon, jos omistajat eivät ymmärrä niitä nuoremmille sälyttää?

Mnä voin taata et luopuminen ol juhlaa, kuului takaa kimeä ääni. Mitäs kitkemistä sulla marraskuussa enää on, otahan nyt jyrsin ja käännä se pikkunen maasi, keväällä on uudet aatteet. Tahi pyyä naapuria hätiis
        Meillä ymmärrettiin, neuvosta kylläkii ajoissa jättää kesannolle.

• juurikas.vilj kirjoitti:

Jahah, ja Rituliiniko pyrkisi helpommalle oksalleko tuuraamaan minua tällä portilla ihmisrikkaruohojen kitkijänä, kysyy Pietari ystävällisesti.
        Mitenkäs tämä Rituliini perustelee juuri Taivaallisen viranhaltijan roolin saaneen olevan joutava pienten keittiökasvimaitten hoitoon, jos omistajat eivät ymmärrä niitä nuoremmille sälyttää?

Mnä voin taata et luopuminen ol juhlaa, kuului takaa kimeä ääni. Mitäs kitkemistä sulla marraskuussa enää on, otahan nyt jyrsin ja käännä se pikkunen maasi, keväällä on uudet aatteet. Tahi pyyä naapuria hätiis
        Meillä ymmärrettiin, neuvosta kylläkii ajoissa jättää kesannolle.

Voi taivahanvallaT Näin juuri aloitteellisuuteni halusinkin lentoon?
        Sinä toit totuuskomomission juuri tälle palstalle ja siitä me ponnistamme uusia mielipiteitä kohti.Kiitos juurikas.vilj
        No se oksa jolle minä haluan kiivetä,ei ole vielä kasvanutkaan??Kesantopelllosta saa tukia,mutta minun kesannosta ei tukia saa??

• ei_jonotusta

Pietari ei ole enää portilla. Nimittäin, 1962 kun Marilyn Monroe kuoli, Marilyn tuli portille ja Pietari sanoi hänelle ''Olet eläessäsi viettänyt niin synnillstä elämää että joudut kokeeseen.
      Kävelet tuota käytävää sadan metrin matka ja mikäli mieleesi ei tule ainoatakaan synnillstä ajatusta, pääset taivaaseen. Yksikin synnillinen ajatus ja putoat suoraan kadotukseen''
      Marilyn lähti lanteet keinuen kävelemään mutta ei ehtinyt kävellä kuin vajaa kymmentä metriä kun Pietari putosi kadotukseen.

• kiitos-aamu-naurustani

" kun Pietari putosi kadotukseen."

Ennen kuulematon tarina minulle ja taas tuli elonpäiviä lisää, sillä eikös nauru pidennä ikää, vai onko sekin valhetta Joulupukin lisäksi, puhumattakaa taivaasta ja helvetistä?

Sitäpaitsi olen lukenut, että elämme kahdessa ulottuvuudessa, siis kuoleman jälkeen sielu, mikä se sitten onkin, siirtyisi vain toiseen ulottuvuuteen, joten sieltä ne kummituksetkin tulee, siis ne vainaja hahmot, jotka liikkuvat entisillä tanhuvillaan.

• Ajatelkaa mikä nainen,Marilyn? Hänestä tehtiin legenda vain muodoilla?Ei osannut laulaa,ei osannut näytellä.
      Hän osasi kävellä viettelevästi ja jopa Ameriikan pressan kerrotaan niihin askeliin sekonneen?

• puijausta_silloinkin

Makuasioista ei kannata kinastella mutta minun mielestä Marilyn oli hyvä laulaja. Ei mikään virtuoosi mutta näyttelijäksi hyvä laulaja. Silloin -50 ja -60 luvulla monet naisnäyttelijät saivat lauluäänen Manri Nixonilta;)

https://fi.wikipedia.org/wiki/Marni_Nixon

• Marilyninihailija

Marilyn OSASI näytellä, tosi hyvä komedioissa . Täydellisen kaunis nainen myös. Häntä käytettiin hyväksi, surullinen kohtalo.

• En sitä kiellä!Marilyn oli luonnonlapsi.Hänestä muokattiin senajan seksikkäin nainen?
        Hän ei saanut olla oma itsensä.Hänestä muotoiltiin legenda.Kaiketi Elviksestäkin tehtiin kuolematon legenda?Ajatelkaa köyhästä pojasta maailman kaikkeuteen?
        Frank Sinatran nousu huippulle,valkokankaalle,ei ollut ruusuista?

• jonossa.olija

Pyhä Pietari oli lähtöjään Nilsiän Nipasenmäestä. Miks savolaiset pääsevät helposti läpi P.P:n testeistä?
      Ne ketkut ehottavat; outtako Pietarj jo suanunna aamunapanterit. Multa löötys.

• Nilsiän nipasenmäen Pyhälle Pietarille nostan hattua!
        Kaiketi tällä Nipasenmäessä vallitsee tasaarvo,että nainenkin voidaan vihkiä papiksi??
        Saati piispaksi??

• Mahtaneeko noilla kieroilla savolaisilla olla eri loossi siellä pilviverhon takana?
      Joskus näitäkin asiota pohdiskelen havukkaahomaiseen tyyliini?
      Ihanat valot virin eilen koirani haudalle ama

• rituliini_38

Eivät savolaiset ole kieroja ihmisinä,vain heidän venkoileva kerronta jättää kuulijalle sen omanvastuun?
        Kyllä kerran olin menettää malttini,kun naapurini tuli käymään ja yritin tiehoitokunnanpuheenjohtajana tuoda omia ajatelmiani esille.
        Kyllästyneenä,sanoinkin,että eriävät mielipiteet käsitellän tiekokouksessa ja jos asiat vaativat,voin kutsua ylimääräisen kokouksen pidettäväksi?
        Eivät vaatineet,muutaman viskipaukun jälkeen meille syntyi yhteinen sävel?
        Jälkikäynnistyksestä senverran,että luovuin siitä virasta ama

• Ramoona_

Minulle tuli mieleen Aman aloituksesta töiden vaihto, olisi terveellistä hypätä viikoksi toisen saappaisiin tai korkokenkiin. Tällaisia tosielämätelkkariohjelmia muistaakseni nimellä "Vaimot vaihtoon" olen joskus nähnyt.Toinen perhe ollut hälläväliä-tyyliin boheemi, toinen jopa neuroottisen jämpti. Molemmilla saattaa olla oppimista toisistaan , ainakin osaa katsoa asioita uudesta näkökulmasta. Kyllä moni mieskin jäisi avuttomana tumput suorina seisomaan siellä rantatilallasi, varsinkin talvisaikaan.

Hölmäläissadussa ukko väheksyi naisten töitä, ja niin ukko laittaikse naisten töihin ja akka ukon. Taisi se akka paremmin pärjätä. Omassa perheessä joskus mieheni joutui olemaan muutaman päivän yksin lasten kanssa, kun olin työseminaarissa. Lastenhoito ja viihdyttäminen meni ihan hienosti, ja siihen oli määrä keskittyäkin, mahat oli saatu täyteen. Tosin tyttöjen hiukset oli letittämättä , sukkahousut ihan väärän väriset , mutta hauskaa oli ollut. Astianpesukone oli täytetty, mutta tyhjennetty outoihin paikkoihin, logiikasta ei tietoakaan. Yhdenkin illan poissaolon jälkeen huusholli oli usein oudonnäköinen, lelut , lehdet ja vaatteet missä sattui. Mutta iltapesut oli hoidettu ja sadut luettu, jopa kehitelty oma jatkotarina lokista, joka matkusti pummina Ruotsinlaivalla. En tietenkään suuttunut sotkuista , tiedänhän miten vaikea miesten on keskittyä moneen asiaan yhtäaikaa. Anoppi oli varmaan vähinäänin korjaillut poikiensa tavarat paikoilleen, tytöille opetettiin sanalasku : vie mennessäs, tuo tullessas. Nainen voi illalla telkkaria katsoessaan neuloa sukkaa, keinuttaa vauvaa sitterissä jalalla, kuulustella koululaisen läksyjä ja silmäillä jossain välissä päivän lehteä, vastata tietenkin puhelimeen.

Pyhän Pietarin kanssa en osia vaihtaisi, arkinaisena on kivempi olla.

• jonossa.olija

Olihan Pyhä Birgittakin. Hän oli kuitenkin länsinaapurin kuuluisuuksia. Meillä suomessa ei tainnut olla vastaavaa.
      Tänään kuuntelin korvat ymmyrkäisenä kun Yle-radion Ykkösaamussa puhuttiin Orleansin neitsyestä, parhaana lähetysaikana.
      Huono tais kohtalonsa olla tyttöparan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      26
      2866
    2. Ripeyttä asiointiin

Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee
      Hyrynsalmi
      25
      2058
    3. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      112
      1568
    4. Koska me nähdään

Seuraavan kerran ja odotanko sitä?
      Ikävä
      76
      1329
    5. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      7
      1258
    6. Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!

Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi
      Tunteet
      138
      1196
    7. En tunne muita

Kohtaan tätä samaa polttavaa halua vain sinua kohtaan. Ei vaan muut sytytä
      Ikävä
      64
      1036
    8. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      954
    9. Ollaan kuin yö ja päivä

Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.
      Ikävä
      70
      901
    10. Oletko joskus lähestynyt jotakin

väärällä identiteetillä? Miksi?
      Ikävä
      102
      877
    Aihe