Pitäisi mennä ym. kilpparilabroihin ensi viikolla. Koska minulla on myös Liothyronin-hoito, TSH oli viimeksi mittaamaton, joten lääkäri päätyi siihen, että otetaan vain T4V ja T3V. Ongelmani on se, että lääkärin mukaan heidän labransa edellyttää näytteet otettaviksi aamulla, mutta olen kaikki aamupäivät kiinni kaksi seuraavaa viikkoa. Osaako kukaan sanoa, miten paljon tulokset "vääristyisivät", jos näyte otettaisiin vasta klo 12?
Vastaukset 4
- vuorokausivaihtelut
Vuorokausivaihtelua ajatellen: T4v on aika vakio, T3v vaihtelee jotain 10%
Alhaalla linkki ruutukaappaukseen. (Katso asteikot, TSH vaihtelee paljon!)
Tulokseen vaikuttaa myös kuinka pitkän tauon lääkkeen otossa pitää
https://drive.google.com/open?id=0B94Wq-KMIhMVTWg4cDdjTnpudEczeWU2X3hEZGo4c2ZRakpN - Hashimoto
Ei aika niin kauhean tarkkaa ole, jos nyt ei saivartelemaan aleta.
- labroja
Jos mitataan TSH, silloin pitää mennä labraan aikaisin aamulla. TSH:lla on iso vuorokausivaihtelu. T4V ja T3V eivät ole niin tärkeät, joten varmaan klo 12 on ihan ok.
Ilman lääkkeitä pitäisi olla 24 tuntia, tai ainakin 12 tuntia. Älä siis ota lääkkeitä ennen labroja.- TSH_on_melko_turha
>> T4V ja T3V eivät ole niin tärkeät, joten ...<<
Pahasti pieleen. Tärkeämpiä kuin TSH.
TSH-mittaukset lääkityiltä joutaisi lopettaa, mitata T4v ja T3v.
Näkee onko T3v riittävä ja suhdeluku T4v:T3v jossain kolmosen paikkeilla.
Tyroksiinilla ohje myös että T4v ja T3v oltava viitteiden yläkolmanneksessa
Toinen nyrkkisääntö on että vointi on hyvä kun T3v on 5-6
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 112047
Perhoseni (miehelle)
Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r1671098Totta on asia. Jeffrey Cohen on jättänyt Sofian.
Vaimon viesti on paljastanut totuuden.2661042- 79887
- 84817
- 63798
Mies, näetkö minut myös
Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?22706Kuinkahan monen
Naisen puolisoa olet nainen vikitellyt ja eron aiheuttanut? Toivottavasti karma on ku*sut muroihisi useamman kuin kerran69691- 65671
Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?
Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?138667- 42619
Mies, kumman ottaisit mieluummin
176 cm vai 154 cm naisen, jos molemmat muuten yhtä viehättäviä? Mikä on oma pituutesi?126615Voiko se ikinä toimia
Voiko meistä ikinä tulla mitään? Näin kauan aikaa on kulunut ja mitään ei tapahdu... En usko, että sinä mietit minua het32598Tekisi mieli vetäistä kunnon jurrit sinun kanssasi
Ja keskustella asiat, ei tästä tule hevonvttua.46584- 52582
- 55548
- 40544
Pettymys TTK-parketilla! Anna Hanski tippui - Sami-opelta erikoinen heitto: "Nyt sä pääset..."
Toisena parina Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta tippuivat Anna Hanski ja Sami Helenius. Pettymys oli käsinkosketeltava y21519Anteeksi mies
En jaksa tätä…, en halua, että sinulla on paha mieli tämän takia. Viestiä Sinulle.40513Kerro mies tarinasi
Miksi kaikki meni niinkuin meni? Haluaisin vieläkin ymmärtää. Tuskin saan vastausta häneltä, koska etsin aavikolta juuri20508