Varasijalaiset syksy 2017

Nousenouse

Varasijoille jääneet tänne seuraamaan kuinka jonot liikkuu! Odottelua ja vertaistukea :))
Laittakaahan myös kommenttia, jos on kokemusta aiemmilta vuosilta.

242

12197

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Harmittaaa

      Metropoliaan sh varasija 16 ja jamk kätilö varasija 20. En oikein usko että toivoa olisi

      • Apapapapa

        Jamk kätilö 48 😅😅


      • Apapapapa

        Mitä ihmettä?! Olin eka varasijalla 48 ja nyt 49. 😳😳


    • Äääääääk

      Eka varasija fyssariks metropoliaan! En kestä tätä jännitystä! En todellakaan tiiä liikkuuko jono ikinä tossa

    • dkjksj

      Metropolia bioanalyytikko varasija 6. Huonosti taitaa tossa koulutusohjelmassa varasijat liikkua. Ellei ole kovin monelle varavaihtoehto ja peruuttavat opiskelupaikan.

    • Varallataas

      Keväällä olin 8. varasijalla sh koulutukseen ja lopulta jäin 1. varasijalle. Eli 7 sijaa nousi. Kyseessä pääkaupunkiseudun amk. Myös th koulutuksessa alunperin sija 27. ja lopulta jäi 16. Että siinäki monta sijaa nousi.

    • shmoni

      Voiko joku valaista minua hieman, en ole ennen AMKiin hakenut joten nää varasijajutskat on aika pimennossa!!! Eli lasketaanko siis se todellinen varasija siitä omasta varasijasijoituksesta esim. 45.varasija miinustamalla hyväksyttyjen määrä?

      Eli jos otetaan esim. diakin sh-opintoihin 50 opiskelijaa niin 50-45=5, eli onko tällöin oikeasti viidennellä varasijalla tai millä lie? :D Oon aivan sekaisin, kun tämmöstä lueskelin jostain tuolta keskusteluista...... auttakaa avutonta :))

      • hhhhhhhhh

        Mua kiinnostaisi kanssa tietää, tietääkö kukaan !?? Varasijalla 25.


      • kjhashfsajfhajk

        Kun hakijoita otetaan joku tietty määrä sisään, sanotaanko nyt vaikka että 40 aloituspaikkaa ja joku on varasijalla esim. 35. Se tarkoittaa sitä että oot ollu 75. paras hakijoista (40 35=75). Eli sä oot 35 hlö mittaisessa jonossa se viimeinen.


      • Luuserit

        Ei nää raukat tuu pääseen minnekkään varasijoilta hahhhaahaa


      • Pwttynyt

        Jos oot varasijalla 45. se siis tarkoittaa sitä, että paikkaa tarjotaan 44 henkilölle ennen sinua ja olet 45. jonossa. Eli valitettavasti ei kyllä varmaan sinulle paikka aukea tänä syksynä.


      • Shmoni
        Pwttynyt kirjoitti:

        Jos oot varasijalla 45. se siis tarkoittaa sitä, että paikkaa tarjotaan 44 henkilölle ennen sinua ja olet 45. jonossa. Eli valitettavasti ei kyllä varmaan sinulle paikka aukea tänä syksynä.

        juu näin mieki vähä ajattelin x)


    • mpihddhnmööjgcbm

      Jamkiin kätilö varasija 12 ja sh varasija 11 :|

    • Varasijallamiljoona

      Olin eka kätilö Metropolia varasija 79, nyt varasija 80 -_-
      Ja eh varasija 152, nyt 154 ja sama laitos kyseessä..

    • Epätoivolainen

      Hyvinkäälle Laureaan 15.varasija!!!! Onkohan mahd. päästä. Opintopolussa lukee kyllä vielä että opiskelijavalinta kesken....?

    • Jännittää

      Täällä ama kun parilla muulla metropolian varasijoilla jonottavilla, eli aluksi terkkariksi varasija 37 ja nyt 38. Miten voi liikkua taaksepäin?

    • Kääkk

      Diak sh monimuoto varasija 2 ja ei oo liikkunu eilisen jälkeen mihinkään suuntaan!

    • dididiii

      Metropoliaan kätilöks varasija 7 .. :D

    • kfjk

      Muistaakseni edellisinä vuosina varasijat ovat päivittyneet pienimmiksi (siis lähemmäs opiskelupaikkaa) vasta viikonlopun jälkeen, kun kaikki ovat saaneet tuloskirjeen ja suuri osa ottanut opiskelupaikan vastaan. Monet saattaa vielä odottaa korkeammalle asettamiansa hakutuloksia. Eli ens viikolla ehkä vasta päivittyy.

    • djkl

      Metropoliaan röntgenhoitajaksi varasijalla 12 :/

    • Lipponennn

      Jamkiin monimuoto sh varasijalla 1. Voin tulla kertomaan jos jono alkaa liikkumaan ! Tsemppiä muillekkin !

    • Yhdeksäs

      Varasijalla 9. Sosionomiksi. Onkohan mahkuja? 60 otetaan sisään..

    • jännitystiivistyy

      Mikään ei ahdista niin paljon kui varasija 1... itku täs pääsee ku stressannu tätä jo koko syksyn

      • Lipponennn

        Sama


      • Varasijallanro1

        Sama, päivitän kokoajan opintopolkuu enkä saa nukuttua kunnolla,,,,,,,,


      • jännitystiivistyy

        Eniten ahdistaa et omat pisteet on samat kuin mitä 2.toiveen alin hyväksytty on ollut. Haluun vaa kouluun!! 4.toiveeseen taas oon 5.varasijalla nii ei auta ku toivoo et jommastkummast tärppäis


      • Varasijallanro1

        Joo mullaki pisteet samat ku alimmaks hyväksytyllä eli huonoa tuuria että en ole jo sisällä... Ahdistavaa


    • Eeek

      Oamk sosionomi varasija 7. Onko kellään kokemuksia että onko tässä mitään toivoa? Mullakin lukee vielä opintopolussa että opiskelijavalinta kesken vaikka tuo tulos tullut jo, miksiköhän?

      • Jdjdjdjdj

        Se on kesken siihen 18.12 asti kun varasijoilta hyväksytään.


      • vfd

        Yhtenä vuonna olin varasijalla 4 tai 6 enkä päässyt. Oamk siis. Harva tuntuu jättävän väliin...
        Tänä vuonna ei toivoakaan päästä, kun varasija oli lähempänä 100 kuin kymmentä.


      • Eeek

        Okei kiitos. En sitten elättele toivoa :D

        Vähänkö ärsytti saada nuo pisteet kun mulla on enemmän pisteitä mitä alin hyväksytty mutta ilmeisesti joku ensikertalainen menny mun ohi. :(


      • Yhdeksäs

        Minäkin sain 57 pistettä ja alin hyväksytty pistemäärä oli 51. Täälläkin siis kiintiön uhri 9. varasijalla sosionomiksi. Todellakin kohtuutonta!! Ja jos ensikertalainen peruuttaa tilalle otetaan ensikertalainen. Kysyin asiasta hakijapalveluista


      • Pwttynyt

        Sama! Pisteitä enemmän, kuin alin hyväksytty, jolla on joku (ensikertalainen) päässyt sisään. Oon varasijalle 2. ja sh monimuoto kyseessä niin tiukille menee.............


    • Bdjdjdjdjsj

      Varasijat 28 ja toiseen 26 ei mitään mahkua varmaan sh päästä☹️

    • tsitsitsi

      Onko teillä liikkunut jo varasijat? Vai onko liian aikaista vielä kysyä? :D

      • Kääkk

        Ei oo liikkunu mihinkään. Oon ollu eilisestä asti varasijalla 2. sh monimuotototeutukseen. Ei varmaan kauheana ees tuu peruutuspaikkoja, ku vaan 25 otettiin sisään ja kyseessä monimuotototeutus. Eli se on siinä ja siinä pääsenkö...


    • Ppppoolllö

      Pisteet opintopolussa!!!

    • apuaah

      varasija 33 laurea hyvinkää.. onko mitään mahiksia? ei kai kovin suosittu paikka

    • apuaah

      sosionomi

      • tsitsitsi

        sosiaaliala taitaa olla ylivoimaisesti suosituimpia aloja tässä haussa, halukkaita on todella paljon


      • Ääääääääööööö

        Todella ja harmittaa et sisäänpääsy jäi niin pienestä kii!!!!


    • Butcherboy

      Hmmmm. 5pisteestä jäi kiinni koulupaikka :(

      • Ärsytyskdkdkkdkd

        Mulla jäi 1,5 pisteestä🙄


    • Lähihoi

      Mä en ymmärrä et miksi ihmeessä annetaan varasija joka on lähellä 100.. Itellä nyt 72 😣.. Sen tietää heti et ihan turhaan herättelee toivoa päästä kouluun.. siitähän pitäs melkein 2 kokonaista "luokallista" perua opiskelupaikka jotta minäkin sinne pääsisin.. Tsemppiä kuitenkin kaikille varasijoilla oleville vielä..!

    • TT35

      Täällä myös mielenkiinnolla odotan varasijajonoa liikkuvaksi. Osaako joku kertoa mitä se ensikertalais juttu tarkoittaa noissa. kiitos vastauksista. varasijalla 30

      • Ekakskdkdkk

        Mitä tarkoitat ensikertalaisjutulla? Sehän meinaa semmosta joka ei oo aiemmin opiskellut amkissa.


      • Ei-ensikertalainen

        Ensikertalaisuus menee siinäkin, jos on opiskellut yliopistossa aiemmin.

        Ensikertalaisia otetaan hakijoista vähintään puolet, mutta oppilaitoksilla on omat kiintiöt. Voi olla esim. 60 tai muistaakseni jopa 70 %. Varasijojen kohdalla en silti tiedä, mitä tapahtuu, sillä jos ekakertalainen peruu, luulisi, että tilalle otetaan ekakertalainen ja ei-ekakertalaisen tilalle taas ei-ekakertalainen. Kuitenkin täällä saa kommenteista käsitystä, että ekakertalaiset kiilaisivat varasijoilta aktiivisesti ohi, joten tiedä sitten. Kyllä siinä kuitenkin pitäisi jäädä niille ei-ekakertalaisillekin oma kiintiö.


      • Eeek

        Ensikertalaisuus menee jos on 2014(vai 2015?) Tai sen jälkeen ottanut opiskelupaikan jostain mihin hakenut. Omasta mielestä ensikertalaiskiintiöt on huonoin keksintö ikinä.


    • Eiiiiiooo

      Kuinka usein varatilanne päivittyy opintopolkuun? Onko sosionomiksi realistista päästä varasijalta 3?

      • suklaataa

        Hain pari vuotta sitten sosionomiksi ja päädyin varasijalle 7. Siitä se nousi kolme tai neljä pykälää kerralla, ehkä reilun viikon jälkeen. Eli riippuu ihan tilanteesta eikä kannata vielä luopua toivosta :)


    • kouluuuun

      EN kestä oon ekalla varasijalla ja mulla on näköjään samat pisteet kun alimmalla hyväksytyllä

      • Tulevasossu

        Mihin hait


    • Toivomenetetty

      Varasijalla 12 Laurea Otaniemeen sh:ks ! Toivo jo menetetty, tekis mieli soittaa Laureaan et mitä oon tehny väärin 😂

      • Tehdj

        Jos soitat kerro minullekin,itse sinne varasijalla 27 😂


    • Kontulankätyri

      En päässyt sosionomiksi ja oon kans varasijalla numero 3. Jännittää ihan sikana, peruuko usein esim sosionomiksi hakeneet koulupaikkansa? Kumpa pääsisin varasijalta kouluun. Ärsyttää kun on kans sama pistemäärä kuin alin hyväksytty pistemäärä.

    • Harmittaaaaaahistaa

      Mulla 0.5 pistettä jäi rajasta ja 3 varasija... ahistaa. Sh monimuoto kyseessä

      • niinmuntuuria

        No äläpä! Mulla kans jäi kiinni 0,5pisteestä ja varasija 9! Sh monimuoto mullakin...


    • Toivomenetetty

      Metropolian terkkari monimuoto varasija jonossa täällä. Tuskin tulee jono liikkumaan? Luulisi hakijoiden olevan aika varmoja , että paikan ottavat jos sen saavat. Keväällä ehkä useampi jättää ottamatta jos hakee esimerkiksi samalla yliopistoon tms ja saa paikan muualta.

    • Huohhh

      Ei ollu varasija vielä liikkunu mihinkään, ku just kävin kattoon... -.-

    • anutu

      Varasijalla 4 jännitän pääsenkö LAMK:n sh monimuotoon..toiveet ei oo kovin korkealla:(
      Harmittaa ku haluaisin niin kovasti opiskella:(

      • Varasija

        Mä olen tuolla valittuna, mutta odotan 1.varasijalla ylempään toiveeseen. Eli jos mulla liikahtaa, ni nousee sulla ainakin pykälän 😊


      • anutu

        Itsekkäästi toivon et sun jono liikkuu:)


      • niinlähellä

        Täällä itse 1. varasijalla LAMK:in sh päivätoteutukseen! Vain yhden ihanan ihmisen verran, toivottavasti joku valituista pääsee ykköstoiveeseensa, että minäkin pääsisin omaan ykköseen!


      • varasija

        Täällä päästiin ylempään haluttuun, eli lahdessa monimuoto sh paikka vapaantu :)


    • Höhhis

      Ite kans varasijalla 10 metropolian bioanalytiikkaan, en enää kauheesti elättele toivoja kun ainakin tosi moni kenen kanssa juttelin pääsykokeissa oli laittanu ton ykkösvaihtoehdoksi niin 10 tuskin peruu :(

    • moikkur

      Millonkohan varasijat alkaa liikkumaan jos liikkuu? Oma ei oo ainakaan viekä liikkunut.

      • Haaveenvain

        Täällä myös odotellessa milloin jono liikkuu jos liikkuu. Tosin aika yllättävä tulos oli siihen nähden että miten pieni muotoinen itse koe tilanne oli. Tuskin tulen pääsemään.


    • Sähkäri92

      Tamk sähkärin monimuotoon sijalla 4. Mahtaakohan paikka aueta? :/

    • VoiEI1

      Ei liiku mikään jono.. Liikkuuko ne vaan kerran päivässä?

    • Kaalinpää

      Varasijalla 4. Metropolian sähköinssipuolelle. Jännittää. :)

    • Plopplopppp

      Ainakin TAMKissa otettava koulupaikka vastaan 8.12. mennessä. Eli lähempänä sitä luulisi liikkuvan sen verran, mitä liikkuu. 😊 Vielä voi moni odotella ja hoitaa vastaanoton vasta lähempänä tuota deadlinea

    • varasijallanro1

      onko kukaan tänään päässyt varasijoila kouluun/eteenpäin?
      musta tuntuu et ne jonot ei liiku mihinkään!!! :(
      murr

    • jännitystiivistyy

      En jaksa uskoo et tällä viikolla viel jonot liikkuu 😊 mut toivotaa et pian lähtis liikkuu!!

    • lklok

      Googlettamalla löytyy, että opetushallitus on viime vuonna tiedottanut Twitterissä opintopolun päivityksestä varasijojen suhteen...joo melko outo tapa tiedottaa :D :D mut jos joku on twitterissä ni vilkaskaa!
      Ja tosiaan ei päivittyny vissiin ekan viikonlopun aikana, vaan vasta maanantaista.

    • Enkestö

      Vamkiin sh monimuotototeutukseen varasijalla 3 😞😥 pelottaa koska aloituspaikkoja vain 20 😨😑

    • Hamk20

      Sairaanhoitaja, Hämeenlinna päivätoteutus, varasija15 😕 onkohan mitää toivoo päästä??

      • Toivoaonnn

        Pääsin itse hämeenlinnaan sh päivätoteutukseen, mutta harkitsen vielä otanko paikkaa ja odotan miten käy ylempien toiveiden varasijoille. Joten ainakin yhdellä saattaa jono liikkua jos saan toisen paikan tai päätän olla ottamatta vastaan kyseistä paikkaa, jos se nyt yhtää helpottaa oloa:D


    • Valvonutzombi

      Mulla on 2.varasija sosionomi monimuoto Turku. Noissa ei vissin paljoakaan peruutuksia tuu? 😬

    • Loppiiko

      Uskon että aika moni voi perua paikkansa, koska on tuo ensikertalaisuus niin isossa roolissa. Eli jos joku saa paikan pikkusen epäilyttävästä niin ei kannatta ottaa vastaan, jos haluaa vielä myöhemmin hakea "unelmakouluun".

      • valvonutzombi

        Mietin ihan samaa ku kuulin tosta ensikertalaisjutusta.


    • Enoorobo

      Onko kellään sijat liikkunu?

      • Shmoni

        Eipä ooo, sh varasija 19 eli eipä taida opinnot kutsua ensi keväänä 😪


    • Eiiiiiii

      Ne liikkuu kuulemma vasta maanantaina, ilmotelkaa heti jos jollain liikkuu!

    • Hmmmhm

      Mä soitin koululle, niin ne kertoi että se järjestelmä toimii niin, että jos joku ei ota vastaan paikkaa, se lähtee automaattisesti toiselle oli yö tai päivä.. hmmmh

      • HKeK

        Jotenkin en tohdi uskoa että päivittyy reaaliajassa, itse olen varasijalla 12 sh päivätoteutus hämeenlinnaan, eikä yksikään ole "muka" perunut vielä. Saa nähä mitä huominen tuo tullessaan.

        2016 tamkin kevään haussa olin varasijalla 135, nousin varasijalle 63. Kyllä meillä vielä mahdollisuuksia on :)


      • Jeespoksss
        HKeK kirjoitti:

        Jotenkin en tohdi uskoa että päivittyy reaaliajassa, itse olen varasijalla 12 sh päivätoteutus hämeenlinnaan, eikä yksikään ole "muka" perunut vielä. Saa nähä mitä huominen tuo tullessaan.

        2016 tamkin kevään haussa olin varasijalla 135, nousin varasijalle 63. Kyllä meillä vielä mahdollisuuksia on :)

        Toivottavasti 😬😬 mutta mietin että onko mitään eroa syksyn ja kevään haussa varasijoilla nousemisesta🤔 eli jättääkö porukka enemmän esimerkiksi keväisin ottamatta koulupaikkaa vastaan 😀jos ymmärrätte mitä tarkoitan 😂


      • Niihjdjdj
        Jeespoksss kirjoitti:

        Toivottavasti 😬😬 mutta mietin että onko mitään eroa syksyn ja kevään haussa varasijoilla nousemisesta🤔 eli jättääkö porukka enemmän esimerkiksi keväisin ottamatta koulupaikkaa vastaan 😀jos ymmärrätte mitä tarkoitan 😂

        Syksyllä haku vaihtoehtoja on vähemmän ainakin yliopistoissa joten vois kuvitella että paikkoja vapautuu vähemmän..


      • Jooojooop
        Jeespoksss kirjoitti:

        Toivottavasti 😬😬 mutta mietin että onko mitään eroa syksyn ja kevään haussa varasijoilla nousemisesta🤔 eli jättääkö porukka enemmän esimerkiksi keväisin ottamatta koulupaikkaa vastaan 😀jos ymmärrätte mitä tarkoitan 😂

        Keväisin enemmän liikkuu varasijat, ihan varmaan siksi koska enemmän hakukohteita. Sitä en tiedä kuinka moni peruu suoraan paikan, mutta ainakin kun tulee hyväksytyksi ylemmälle hakutoiveelle niin silloin liikkuu varasijat ihan kivasti. Ja kyllä syksyisinkin varasijat aina liikkuu jonkun verran hakukohteesta tietysti riippuen 😄 jotkut sanoo että syksyn pisterajat olis alhaisempia ku keväisin, mutta mun hakutoiveeseen oli kyllä vaan noussut 😂 eli niissäkin vaihtelua paljon!


      • Jeespoksss
        Jooojooop kirjoitti:

        Keväisin enemmän liikkuu varasijat, ihan varmaan siksi koska enemmän hakukohteita. Sitä en tiedä kuinka moni peruu suoraan paikan, mutta ainakin kun tulee hyväksytyksi ylemmälle hakutoiveelle niin silloin liikkuu varasijat ihan kivasti. Ja kyllä syksyisinkin varasijat aina liikkuu jonkun verran hakukohteesta tietysti riippuen 😄 jotkut sanoo että syksyn pisterajat olis alhaisempia ku keväisin, mutta mun hakutoiveeseen oli kyllä vaan noussut 😂 eli niissäkin vaihtelua paljon!

        Juu sitä ajattelinkin että keväisin liikkuu enemmän ku porukka pääsee yliopistoon 😀


      • Ööhhh
        HKeK kirjoitti:

        Jotenkin en tohdi uskoa että päivittyy reaaliajassa, itse olen varasijalla 12 sh päivätoteutus hämeenlinnaan, eikä yksikään ole "muka" perunut vielä. Saa nähä mitä huominen tuo tullessaan.

        2016 tamkin kevään haussa olin varasijalla 135, nousin varasijalle 63. Kyllä meillä vielä mahdollisuuksia on :)

        Mä kyllä uskon. Miksi kukaan peruisi välittömästi tulosten jälkeen eikä viime tingassa? Itse ainakin pähkisin pitkään ja hartaasti valintaa enkä äkillisesti menisi Opintopolkuun klikkailemaan, että joo kiitti, mutta ei kiitti. Koska mitä se hakija siitä hyötyy? Ei mitään. Yhtä hyvin voi tehdä sen vikana mahdollisena päivänä.


      • Noinn

        Toivon, että sinunlaisesi ihminen ei ainakaan sote-alalle pääse ikinä, koska et osaa ajatella muita, kuin itseäsi. Tottakai saa ja pitääkin harkita tarkkaan, ottaako paikan vastaan vai ei, mutta viestisi kuulosti tuossa lopussa siltä, että vaikka tietäisitkin esim. viikon päästä, että et tule ottamaan paikkaa vastaan, panttaisit tietoa itselläsi viimeiseen mahdolliseen päivään asti vain sen takia, ettet ITSE hyödy mitään, jos käyt klikkaamassa opintopolusta paikan seuraavalle...

        Ja mitä tulee tuohon toiseen asiaan, eli siihen liikkuvatko varasijat reaaliajassa, niin mikäli näin olisi, olisi varmasti JOLLAKIN varasijat jo liikkuneet. Mutta ainakaan kukaan ei täällä ole moisesta ilmoittanut.


      • Ööhhh

        No huh huh, aika törkyistä settiä tulee nyt Noinn-tyypiltä. Lepo vaan, olen varasijalla xxx, joten en ole ainakaan nyt pääsemässä. Ikäväksesi tosin olen työskennellyt silti jo sote- ja opetusalalla, koska olen vanhusmaisteri. Silti voisi ehkä vähän miettiä, mitä täällä toivoo ihmisille. Suosittelen käyttämään sisälukutaitoa omien tulkintojen ja olettamusten sijaan, koska tietääkseni emme kuitenkaan tunne täällä toisiamme.

        Siispä tarkennetaan: hätiköidyllä ratkaisulla hakija korkeintaan ryssii oman tulevaisuutensa, joten pari viikkoa miettimisaikaa on ihan jees eikä kliksutella hätäpäissään jotakin. Suokaamme tämä valituille ilman puhumista itsekkyydestä tmv. Joo, totta, minä tekisin varmasti niin, että päättäisin asiasta viime metreillä, jos epäröisin milliäkään (tai vaikka en edes suoranaisesti epäröisi), mutta tämä ei liity vähääkään itsekkyyteen, vaan siihen, että ei tarvitsisi myöhemmin harmitella, että voi sentään, kun meninkin ehkä liian äkillisesti päättämään. Siispä on ihan tervehenkistä pitää vaikkapa se mainitsemasi viikko vielä varoaikaa itsellään. Toki jos on vuorenvarma ja vuorenvarma myös siitä, että myöhemmin ei tule toisiin ajatuksiin, niin mikäpä siinä kliksutellessa. Minä teen kuitenkin päätökset itse huolella ja ehkäpä muutama muukin, joten siihen on nyt vain sinun tyytyminen. Kannattaa ehkä sinunkin miettiä asioita toistenkin näkökulmasta ja ajatella muita kuin itseäsikin. Tämä juna liikkuu joka tapauksessa, ennemmin tai myöhemmin, ja viimeistään parin viikon päästä. Mutta kannattaa silti tosiaan huomata, että tällä hetkellä en ole tekemässä itse mitään päätöksiä, koska en osannut kikkailla esivalinnassa siten, että olisin pärjännyt vähän huonommin. :)

        Toivottavasti sinä kuitenkin saat opiskelupaikan! :)


      • Noinn

        Hienoa, että tulit avaamaan viestisi pointtia, koska minä ilmeisesti sain siitä väärän käsityksen. En tiedä oliko vika sinun ilmaisussa, minun päässäni vai molemmissa, mutta perun sanani ja toivon, että pääset ensi haussa haluamaasi opiskelupaikkaan, mikäli se tässä haussa on mahdotonta (: !


    • Varsi_1

      Vaikuttaako ensikertalaiskiintiö varasijalta kouluun pääsyyn? Onko jono eri niille, jotka ovat ensikertalaisia ja niille jotka eivät? Itse opiskelen jo AMK:ssa, mutta hain toiseen tutkintoon, johon olen nyt varasijalla 1.

      • Ei-ensikertalainen

        Ilmeisesti vaikuttaa. Mikäli ensikertalainen peruu, otetaan jonosta ensikertalainen tilalle. En todellakaan ymmärrä, miksi pitää varasijoillakin vielä leikkiä tällä helvetin ensikertalaispaskalla............... Itse olen varasijalla 2. sh monimuotoon, enkä usko, että pääsen, koska tuskin ei-ensikertalaiset peruvat paikkojaan :(


    • Päivittyny

      Varasijat liikkunu!!!

    • Varallaaaa

      Sinä joka olit jkl sh monimuotoon 1.varalla taisit päästä! Onnea! Itellä liikkunu se yhden mut kaukana silti. Toinen liikkunu 3 sijaa..

      • Lipponennn

        Mite niin, mulla nämä ei liiku yhtään..... aargh


      • Ihmetouhua

        Hä? Eikös sen pitäis liikkua jos mullakin on?!


      • Lipponennn
        Ihmetouhua kirjoitti:

        Hä? Eikös sen pitäis liikkua jos mullakin on?!

        Voisko muuten olla että meidän välistänähdä varasijoilla olevat on päässyt toisiin koulutuksiin ja sitäkautta sun sija on laskenut vaikken ole ensimmäiseltä päässyt vielä sisään? Hmh.. muuta en keksi. Järki meneee


      • Lipponennn

        Nähdä sana liikaa tuolla keskel


      • Ihmetouhua
        Lipponennn kirjoitti:

        Nähdä sana liikaa tuolla keskel

        Joo niinhän se varmaan on että joku varasijalla on mennyt muualle. En mäkään keksi muuta selitystä.


    • Apuaenkestä

      Yhden pykälän liikkunu sh monimuoto Lohja..

    • Elämäonihanaaaa

      Sisällä! Sh laurea hyvinkää 😍😍

    • Enkestö

      Päivittyykö tuo opintopolku vain kerran päivässä ? 🤔

    • Jdkgk

      Varasijoilta nousseet!
      Saitteko sähköpostiin viestiä kun olitte nousseet varasijoilta ja saaneet koulupaikan? Avainlukujeni puolesta kyselen.

      • Elämäonihanaaaa

        Kyllä mulle tuli ainakin sposti kun pääsin varasijalta opiskelemaan :)


    • Flifb

      PÄivittyykö vain kerran päivässä?

    • Höhhis

      Itellä kans laskenu 10->9.. Kauheeta kun erittäin epätodennäköistä että pääsee mutta silti joku pieni toivo elää jossain että ehkä sittenkin :(

    • Gkshdig

      Ei oo todellista että 1.varasija muuttunut 2.varasijaksi??!! Miksi :(

    • lkolkkl

      Soitin Metropolian hakijapalveluihin ja sieltä sanottiin, että kerran päivässä päivittyy. Henkilö varmisti vielä kollegaltaan ja kertoi, että tiedot päivittyvät tai ajetaan opintopolkuun yleensä yön aikana eli joka aamu on näkyvissä. Tosin tuo sana "yleensä" jäi vaivaamaan näin jälkeenpäin :)

      • Ckkb

        Selvä kiitos tiedosta!


      • Amisha

        Kysyin kans diakilta ja vastasivat näin: Opintopolussa tapahtuu sijoittelu aina aamuisin noin klo 7, minkä jälkeen tilanne on päivittynyt myös hakijoiden näkymään.


      • Pläähhh

        Oon Diakiin varasijalla 2., eikä oo päivittyny sitte tulosten julkaistamisen mihinkään suuntaan. Alan vaipua jo epätoivoon, kun ei ilmeisesti siis tänäänkään enää muutu varasija mihinkään suuntaan :( Muuttuuko lie ollenkaan!


    • Eijaksaodottaa

      Viime torstaina, kun tulokset aamusta tuli, olin sh Hml varasijalla kaksi ja jo päivällä varasijalla 1... Sen jälkeen ei ole liikkunut mihinkään... kohta alan vaipua jo epätoivoon...

    • Nanananarr

      Jkl kätilölinja laskenut 4 alaspäin 🤗

      • jamkkätilö

        MIllä varasijalla sä oot? Mulla ei nimittäi oo laskenu yhtään ja oon 12.


      • Lipponennn

        Meilläkin sh muka joillain päivittynyt ja toisilla ei. Minen usko enää mittään 😂


      • jamkkätilö

        mut sehän voi johtua siitä, et jos on ite vaikka varasijalla 10 ni ei oo muuttunu sijotus, mut jollain, jonka varasija on vaikka 36, ni sijoilta 11-35 on voinut lähtee välistä porukkaa pois :D


    • Uskoloppuu

      ei pitäisi kiusata itseään käymällä opintopolussa 3->2 mutta sellainen linja, että erittäin epätodenäköistä päästä sisään kakkos paikalta. Olisi hienoa jos jossain näkisi moniko jo ottanut paikan vastaan. Päivittyykö opintopolku heti kun kaikki paikat täytetty vai vasta silloin viiminen mahdollinen ilmoittautumis päivä?

      • Varallamyös

        Ilmeisesti päivittyy aina aamuisin klo 7 joka päivä.


      • Poisluettu

        Soitin hakijapalveluun ja sieltä sanoivat että 2 kertaa päivässä päivittyy!


      • Uskoloppuu

        Ajattelin tilannetta, että ryhmä tulisi täyteen. Lukisiko opintopolussa edelleen "kesken" sinne 8.12 asti


      • Kätilötobe
        Uskoloppuu kirjoitti:

        Ajattelin tilannetta, että ryhmä tulisi täyteen. Lukisiko opintopolussa edelleen "kesken" sinne 8.12 asti

        Kyllä. Koska joku voi ottaa paikan vastaan ja tulla vielä hyväksytyksi ylemmälle vaihtoehdolle. Joten ei auta ku odottaa.. kun sitä ei ookkaan tässä syksyn mittaan yhtään tehty..


    • Surkuy

      Onko muilla Xamk:iin varasijoilla olevilla laskenut sijoitukset vielä ollenkaan?

      • Gkshdig

        Mulla fyssari laski yhen sijan!


      • Gkshdig

        siis tarkoitan et sija huononi yhdellä :(


    • nelkkukelkkul

      Kävin katsomassa OP:ta, ja olen edelleen 4. varasijalla. Jotenkin aika latteat fiilikset, kun olisin kovasti halunnut päästä kouluun sisään. Enkä hakenut edes sosiaalialalle vaan tietojenkäsittelyyn.

    • Kaikkijärjestyy

      Soitin hakijapalveluun ja sieltä sanoivat että 2 kertaa päivässä päivittyy opintopolkuun tiedot!

    • äööä

      Miten voi olla mahdollista, että koulut antavat erilaista tietoa tosta opintopolun päivittymisestä? Onko se niin vaikeaa ilmoittaa selkeästi miten se päivittyy. Toki teknisesti voi tulla heittoja tai poikkeuksia mut edes vois ilmottaa että päivittyy kerran tai päivittyy kaksi kertaa ja näihin pyritään, poikkeukset mahdollisia.

      • Juupsh

        Mietin ihan samaa 😀 miten kaikille annetaan eri informaatiota 😂


    • Höhhis

      Musta ois mahtavaa jos ne keksis sinne semmosen järjestelmän mistä näkis kuin monta paikkaa on jo vastaanotettu et ei tarvis sit turhaan elätellä toivoa varasijoilta :/

    • Eikuklikkaan

      Näin voitte löytää tuloksen vaikkei sitä ole virallisesti julkaistu:
      1. Klikkaa oma opintopolku
      2. Paina f12 (web-kehitystyökalut avautuvat) / tai Chromessa Ctrl Shift I
      3. Paina Network-välilehti auki kehitystyökaluista
      4. Päivitä sivu (esim. F5)
      5. Valitse Network-välilehdestä XHR-filtteri
      6. Klikkaa applications-pyynnöstä
      7. Klikkaa preview
      8. Ala klikkailla nuolia auki kunnes jostain tulee hakutoiveesi ja pisteesi esiin (kts. seuraava kohta)
      9. (root) -> 0 -> hakemus -> state -> valintatulos -> hakutoiveet

      Mielenkiintosta!!!

    • epäileväinen84

      Onkohan Karelia AMK sosionomi (monimuoto) mitään toivoa päästä sisään varasijalta 14. ? :) On tuo jono jo tähän mennessä 3 paikan verran nytkähtänyt eteenpäin..

    • eikouluunvieläkään

      Jos nuo tosiaan päivittyy joka päivä ja aina yön aika, niin todella epätodennäköistä päästä yhtään mihinkään :( . Viime viikolta muuta isommilla varasijoilla olevat paikat nousi vajaa kymmenen pykälää, mutta 9. varasija vain yhden ja nyt tänään näistä ei mikään ollut liikkunut enää yhtään :'(

    • Blääääää

      Juu ei oo tänään liikkunu yhtään🙄

      • eikouluunvieläkään

        Jos ne tänään liikkuiskin v asta myöhemmin...? *elättelee toivoa* :P


      • jkjfj

        Eipä ole täälläkään liikkuneet...mietin itse samaa, että ei oo varmaan tänään päivitetty :D


    • eikouluunvieläkään

      Sovitaan näin :D ! Ja jos joku huomaa, että on päivitetty niin huutaa sitten heti HEP!

    • jkjkkk

      Tää on jotenkin älytön systeemi sikäli, että itse et voi myöskään poistaa mitään sijaa. Tarkoitan että esim. oon kakkostoiveessa varasijalla, mut en aio ottaa sitä vastaan vaikka pääsisin ja se roikkuu siellä turhaan. Jos sen vois hylätä nin se ehkä auttais jotain toista. Paitsi tämä ei auttais, kun on sen verran huono, mut periaatteessa jos olis pienempi sija kyseessä. Ja se roikkuu siellä niin kauan, kun ykköstoive selviää.

    • Harmittaaa

      Tänään ei ole mulla liikkunut varasijat. Olisiko niin, että eilen oli se suurin muutos noissa ja nyt saattaa enää joitakin harvoja liikkumisia tulla?

    • Fmljkkk

      Viime syksynä jäin varasijalle 12. Kertaakaan ei liikkunut jono. Kaikki paikan saaneet otti sen vastaan. Sh monimuoto. Taas ollaan varalla ja vielä kauempana...

    • toivoonmenetetty

      tuntuu siltä että ennemmin helvetti jäätyy kuin kukaan pääsee meistä varasijalta, toivottavasti olen väärässä.

      • toivoonmenetetty

        täsmennän vielä että olen < 5 varasijalla, en kestä sitä kun jotkut sanoo että kyllä toivoa on noin pienellä varasijalla mutta sitten ei olekaan omalla tsägällä


      • Hmmmhm
        toivoonmenetetty kirjoitti:

        täsmennän vielä että olen < 5 varasijalla, en kestä sitä kun jotkut sanoo että kyllä toivoa on noin pienellä varasijalla mutta sitten ei olekaan omalla tsägällä

        Mä oon ekana ja ihan jätti tuska myös täällä. Luulisi että paikka olisi jo jätetty.. päivittele siinä sitten opintopolkua ja säpöö vuoron perään !


      • Faaaaakkkkk
        Hmmmhm kirjoitti:

        Mä oon ekana ja ihan jätti tuska myös täällä. Luulisi että paikka olisi jo jätetty.. päivittele siinä sitten opintopolkua ja säpöö vuoron perään !

        Ainoa muutos mulla että pelkkä peruuntunut on nyt peruuntunut, aloituspaikat täynnä. Varasijat samat.


      • Uskoloppuu
        Faaaaakkkkk kirjoitti:

        Ainoa muutos mulla että pelkkä peruuntunut on nyt peruuntunut, aloituspaikat täynnä. Varasijat samat.

        Pitääkin käydä kurkkaamassa. Eikös tuo meinaa juuri sitä, että kaikki ottaneet paikan vastaan?


      • Faaaaakkkkk
        Uskoloppuu kirjoitti:

        Pitääkin käydä kurkkaamassa. Eikös tuo meinaa juuri sitä, että kaikki ottaneet paikan vastaan?

        Valitettavasti joo kun tuolla ei oo varasija menettelyä nyt.


      • eikouluunvieläkään

        Mikä linja? Aika epätoivoiselta vaikuttaa :( . Olisin kuvitellut, että edes vähän liikkuisi jonot, kun onhan sitä monella paikan saaneella ollut melkein jokaisella useampi koulu/linja haussa.... Kummastuttaa...hämmästyttää pientä kulkijaa....


      • Faaaakkkk

        Seamk sh monimuodot


      • Uiiiaiaiaiao

        Mulla päivittynyt kanssa että "peruuntunut, aloituspaikat täynnä" mutta joo, seamk ei tarjoile noita jonotuspaikkoja.


    • eikouluunvieläkään

      No joo, kävin nyt kuitenki kurkkaamassa ja täsmälleen samat oli kaikki neljä missä olivat eilenkin....huoh

    • Hmmmh

      Mielenkiintoista on se, että olin eilen jo alemmalla varasijalla, mutta nyt olen taas pari pykälää kauempana. Mites tää on mahdollista? Joidenkin oikaisupyynnöt vai jo käsitelty, ja se nostanut joidenkin pisteitä?

      • Hmmmh

        Vai voiko muka niinkin tehdä, että ei ota vastaan esim. kohteesta 1 tarjottua opiskelupaikkaa, jolloin edelleen pääsisikin kiilaamaan varasijalle kohteeseen 2? Itse kyllä ymmärsin, että jos kohteesta 1 jotain tarjotaan, niin mitään mahdollisuuksia ei ole enää mennä närppimään alempia kohteita.


      • moikkur

        Tää liittyy ilmeisesti noihin jonoihin, kun on kaksi eri jonoa. Joku on tod näkösesti siirtynyt jonosta toiseen. Opintopolussa lukee ainakin näin "jos jono täyttyy, sinulle näytetään varasija toisessa jonossa. Varasijanumero voi siis muuttua huonommaksi, mutta se ei välttämättä tarkoita sitä, että sinulla ei ole mahdollisuuksia tulla valituksi"


    • Odottavanaikapitenee

      Ei oo liikkunu tänään... mutta edelleen lukee kesken

    • Äshooo

      Varasijalla 13 Turku amk sairaanhoitaja koulutukseen... Olin ensin 14 mutta nyt tuo. Mahtaako olla mahdollisuuksia.. Salon sairaanhoitoon pääsin suoraan mutta mielelläni menisin Turun kouluun. Jos ei niin keväällä uusiks!

    • HKeK

      Kyllä niin huonosti liikkuu sijat nyt, ite turkuun sh varasija 11 ja oon vähä luopumassa toivosta

    • Kääkk

      Varasija 2. EDELLEEN!! Ei oo liikkunu vielä kertaakaan mihinkään suuntaan.

      • Lipponennn

        Mihin hait?


    • nelkkukelkkul

      Mulla alkaa itsellänikin usko loppua vaikka paikkoja täytetään 18.12. saakka ja 8.12. valittujen pitää viimeistään päättää paikastaan. 4. varasija edelleen, vain yhden pisteen ero sisään päässeeseen.

    • Paniikkiiskee

      Ei ole liikkunut minullakaan varasijat mihinkään suuntaan...

    • Pettynyttt

      Edelleen 2 varasija . Ei liiku jonot ei :(

    • Hmmmhm

      Onko joku Jamk sh monimuodossa jonossa?

      • Äshööö

        Joo sijalla 28 nyt 26 🙄🙄


      • Hmmmhm

        Voi ei... tsemppiä :)


      • Äshöööö

        Joo enpä edes oota pääseväni tolta sijalta. Ajatuksena ois hakeutua avoimen kautta opiskelemaan.


    • eikouluunvieläkään

      Toivoa? Tänään oli nytkähtänyt kaikki jonot nyt toista kertaa ylipäätään! Oon neljässä jonossa, joten olivat liikkuneet alaspäin 1 , 2, 5 ja mun 8.sija -> 7. Eli yksi sosionomi linja oli liikkunut viisi pykälää, mutta mulla sen verran iso varasija, etten sinne pääse, mutta jollain on siis vielä toivoa :)

      • eikouluunvieläkään

        Niinpä tietty....tänään olivat jonot taas liikkuneet...Kaikki sosionomit, joihin ei mitään asiaa, mutta sh ei, johon olisi toivoa :( .

        Soskut oli liikkuneet eiliseltä lisää 1, 3 ja 3 sijaa. Eli onnea sisäänpäässeille!


    • Stressaantunut

      Rupeen kohta huolestumaan, on ollut alusta lähtien 1. Varasijalla ja eipä ole jono liikkunut..

      • Lipponennn

        Sama!


    • toivoonmenetetty

      Tässä pitää varmaan luovuttaa kokonaan tämän haun osalta, kun ei näköjään pääse enää pieneltäkään varasijalta niin kuin ennen saattoi päästä. Koko ajan ollut sellainen fiilis toisaalta ettei nämä tiedot päivity vaan siksi pysyvät samoina.

      • Pwttynyt

        Niinpä! Aluksi hihkuin riemusta, kun näin, että olen 2. varasijalla. Olin täysin varma sisäänpääsystä. Nyt olen jo luopunut toivosta, koska sija ei ole liikkunut mihinkään kertaakaan. Aluksi päivittelin Opintopolkua monta kertaa päivässä, mutta nyt olen jo muutaman päivän ajan käynyt vain aamuisin katsomassa, onko sija liikkunut. Odotan enää vain ilmoitusta, että kaikki opiskelupaikat on täytetty, että saisin siirtyä eteenpäin kohti seuraavaa hakua...


    • Lipponennn

      Varasijat liikkunut. Jamk sh monimuoto ja päiväm. Molemmissa varasija 1. Iiiik!

      • Äääkkkk

        Mulla ei oo monimuoto liikkunu..


      • Lipponennn

        Ei ookkaan. Oon ollut siinä alusta asti 1. 😬


    • moikkur

      Mulla liikkunut jamk kätilö 8 --> 6. Mutta eka kerta kun liikahti, että tonne on kyllä todella epätodennäköistä päästä enää sisään :D

    • jdfkjf

      Onko kukaan nyt huomannut mihin aikaan tuo päivitys tapahtuu? Aamulla? Vai onko päivittynyt esim. keskellä päivää tai iltaisin?

      • Vielätoivoa

        Tänään Klo 7 aikaan luki sivua päivitetään ja 7.03 oli sijat liikkuneet


      • Hmmmhm

        Jamkilta sanoivat että kaikki tulee automaationa, mutta viimesimmän muutoksen huomasin itse aamulla, ennen puoltapäivää


    • moikkur

      Päivittyyköhän viikonloppuna myös?

      • Pwttynyt

        Ei ole mulla ainakaan päivittynyt mihinkään suuntaan. Toisaalta ei ole kyllä muutenkaan varasija liikkunut kertaakaan...


    • toivoonmenetetty

      Miten nopeasti valitut yleensä vahvistaa noita opiskelupaikkoja kun saavat tietää päässeensä kouluun? Onko paljon viime tippaan jättämistä/jopa myöhästymistä siinä kohtaa?

      • Aageex

        On, itsekään en ole vahvistanut. Toisaalta odotan tietoa vielä ylemmästä hausta. Myöhästymisiä varmasti tapahtuu, mutta jos niin antaa käydä niin sen varmaankin ansaitsee...


    • Hopelessjjj

      Mulla on tänään liikkunu sh monimuoto jamk 26–>25 🙄

    • todistusmietintää

      Kysymys todistuskopion lähettämisestä: Olen päässyt Porvooseen, mutta odottelen vielä jos kävisi todella hyvä tuuri ja pääsisin ylempiin vaihtoehtoihin. Todistuskopioiden täytyy olla 8.12. perillä ja niiden päällä lukea se, mihin kampukselle menee. No, laitanko Porvoon joka tapauksessa vaikka vielä on pieni mahdollisuus että pääsisin ylempiinkin?

    • Faaaakkkk

      Oulainen sh monimuoto 22 alunperi. 26 oli. Hakiko kukaan lisähaussa savonlinnaan sh? Päiväopinnot?

      • moikkur

        Meinasin hakea, mut olis sit tullu loppupeleissä muutto liian nopsaa liian kauas, kun Helsingissä asun. Ihmettelen ton koulun vapaita paikkoja, ku keväänki haussa oli samassa kohteessa vapaita paikkoja jääny yli. Nyt jopa 10 paikkaa lisähaussa auki! Ja keväällä pisteraja oli ollut 30p että sinne kyllä vissii pääsee ihan heittämällä sisään. Haitko sä?


      • Faaaaakkkk
        moikkur kirjoitti:

        Meinasin hakea, mut olis sit tullu loppupeleissä muutto liian nopsaa liian kauas, kun Helsingissä asun. Ihmettelen ton koulun vapaita paikkoja, ku keväänki haussa oli samassa kohteessa vapaita paikkoja jääny yli. Nyt jopa 10 paikkaa lisähaussa auki! Ja keväällä pisteraja oli ollut 30p että sinne kyllä vissii pääsee ihan heittämällä sisään. Haitko sä?

        Joo hain, kysyin voisko suorittaa monimuotona ja sitä lupailtiin. Saa nähä pisteet pitäs ainakin riittää jos ne rajat pitää paikkansa. En siis osallistunu kokeeseen vaan käytin tän syksyn tulosta


      • Soteliblaah
        moikkur kirjoitti:

        Meinasin hakea, mut olis sit tullu loppupeleissä muutto liian nopsaa liian kauas, kun Helsingissä asun. Ihmettelen ton koulun vapaita paikkoja, ku keväänki haussa oli samassa kohteessa vapaita paikkoja jääny yli. Nyt jopa 10 paikkaa lisähaussa auki! Ja keväällä pisteraja oli ollut 30p että sinne kyllä vissii pääsee ihan heittämällä sisään. Haitko sä?

        Keväällä 2017 tarvitsi saada pisteitä 68/70 jotta pääsi sinne savonlinnaa lisähaussa. Kysyin silloin niitten hakijapalveluista.


      • Faaaakkkk
        Soteliblaah kirjoitti:

        Keväällä 2017 tarvitsi saada pisteitä 68/70 jotta pääsi sinne savonlinnaa lisähaussa. Kysyin silloin niitten hakijapalveluista.

        No sitte voi senkin unohtaa, jos ois tommoset pistemäärät oisin jo koulussa. Onneks oon ilmoittautunu jo avoimeen!


      • moikkur

        Aika naurettavaa, että yhteishaulla 30 pisteellä sisään ja lisähaussa lähes täydet :o


      • Faaakkk
        moikkur kirjoitti:

        Aika naurettavaa, että yhteishaulla 30 pisteellä sisään ja lisähaussa lähes täydet :o

        Joo ja tuo 30 pistettä on se minimi mikä pitää saada..


      • Faaakkk

        Mää pääsin tonne!!!!😍😍😍


      • Soteliblaah
        moikkur kirjoitti:

        Aika naurettavaa, että yhteishaulla 30 pisteellä sisään ja lisähaussa lähes täydet :o

        Joo mäki sillo keväällä käytin 44 pisteitä joita sain yhteishaussa 😂 sit ku tuli vastaus et 68 ois pitänyt saada nii kyl suu loksahti auki.. eli näköjään kandee osallistua lisähaun pääsykokeisiin eikä käyttää samoja pisteitä. Aina oppii uutta täs pyrkimisessä 😂😂😂


      • Faaakkk
        Soteliblaah kirjoitti:

        Joo mäki sillo keväällä käytin 44 pisteitä joita sain yhteishaussa 😂 sit ku tuli vastaus et 68 ois pitänyt saada nii kyl suu loksahti auki.. eli näköjään kandee osallistua lisähaun pääsykokeisiin eikä käyttää samoja pisteitä. Aina oppii uutta täs pyrkimisessä 😂😂😂

        Mä pääsin nyt paljon alemmilla kun tuo 68!!🧐 so happy!!!


    • eikouluunvieläkään

      Tää on kyllä jo ihan naurettavaa universumin vi**uilua! Mä olin ihan varma, että sosionomi monimuoto ei liiku juuri mihinkään, koska on niin haluttuja paikat ja hain vielä haluttuihimpiin kouluihin pk-seudulla ja että pienemmälle paikkakunnalle sh liikkuu varmasti enemmän ja on helpompi päästä! No kuinkas kävikään!

      1. vaihtoehto liikkunut jo 15.sijaa
      2. vaihtoehto 21 sijaa!
      3.vaihtoehto 18 sijaa

      ja tadaa se neljäs eli sh, jossa olin 9. alunperin on liikkunut 2, siis KAKSI sijaa!!! Mhprmhp.....grrr.... >:-(
      Eli oli viime perjantailtakin liikkuneet useamman pykälän. Kaikki paitsi sh :/

      • Pwttynyt

        Ite oon Oulun DIAKiin varasijalla 2., eikä oo liikkunu piiruakaan KERTAAKAAN!!!! Kiva lukea sitte tämmösiä, että muualla on liikkunu monta, jopa yli 10 sijaa. Hmph!!!!! :(


      • eikouluunvieläkään

        Sorry, jos yhtään lohduttaa niin liikkumisesta huolimatta sisäänpääsy silti epätodennäköisempää kuin sulla.
        Mä luulen, että kun täällä etelässä on niin paljon näitä kouluja niin suurin osa hakee useaan kouluun, jolloin jonot sitten liikkuvat kun ne muut haetut vapautuu.
        Toivottavasti liikkuu jono sielläkin ja pääset sisään. Uskon vahvasti, että pääset vielä 2.sijalta sisään :) <3


      • Hmmmh

        Vähän luulen, että eikouluunvieläkään:llä on samankaltainen tilanne kuin mulla. Kun on jonon häntäpäässä, niin jono tietysti liikkuu omin silmin katsottuna tosi mukavasti, koska välistä purkautuu porukkaa eli ottavat muualta paikkoja vastaan. Sehän ei kuitenkaan silti tarkoita sitä, että sijoilla 1.-20. tapahtuisi kovin aktiivista liikennettä eli varsinaista hyötyä varasijalaisten silmin katsottuna.


      • Eikouluunvieläkään

        Aivan muuten! Enpä tullu ajatelleeksikaan tuota.


    • 442huoh

      Varasija 2 Laurea Hyvinkää, aluksi oli varasija 6, onkohan mahkuja..

    • Niinlähellä

      Nyt jännittää teidän viestejä lukiessa.Mulla loppui avainluvut enkä pääse katsomaan onko liikkunut varasijat.

      • Hmmmhm

        Päivystä sähköpostia :)!


      • Niiinlähellä

        Näin teen. Aina kun luuri piippaa ryntään katsomaan


    • Hmmmhm

      Miksi mun kommentti on poistettu :o :D

    • nelkkukelkkul

      Mulla on liikkunut varasijat 4. -> 2. tänään. Hain siis Laureaan tietojenkäsittelyyn. Vähän alkoi jännittää, liikkuisiko tuo vielä, ihan vähän vaan...

    • Kaalinpää

      Mulla liikkunut eilen ja tänään varasijanumero ensimmäiseen hakutoiveeseeni sijalta 5. -> 3. Jännää! Sisällä olen jo toisessa hakutoiveessani, eli jos pääsen ensimmäiseen vapautuu mun paikka toisessa hakutoiveessani. Näin kun tää systeemi pyörii, on hyvinkin mahdollista, että paikkoja vapautuu vasta 8.12. tai päivä sen jälkeen kun todelliset opiskelupaikat varmistuvat.

    • Pwttynyt

      Mulla liikku tänään eka kertaa varasija!!! Nyt siis varasija 1. ja ensin olin varasijalla 2. Nyt innostuin uudestaan, että EHKÄ pääsen sittenkin!

    • Jjkjj

      Onkohan tonne Savonlinnaan mitään mahdollisuutta päästä sisään... SH:ksi. Onkohan noissa lisöhaussa kuinka kova taso?

      • Faaakkkk

        Mä pääsin nyt lisähaussa kun varsinaisessa jäin varoille. Ilmeisesti syksyllä helpompaa kuin keväällä.


    • Jjkjj

      Siis pääsit mihin? Mulla ei lue opintopolussa että olis hylätty/hyväksytty?? Apua :(

      • Faakkk

        Siis lisähaussa savonlinnaan. Sain sähköpostin tiistaina.


    • Jjkjj

      Mulla lukee vaan että ET SAANUT OPISKELUPAIKKAA, eli mitä se tarkoittaa? Että tuli hylsy kokeesta?? Ja miten olet voinut saada jo tiistaina tulokset, minä kysyin hakutoimistosta niin sanoivat että julkistavat tulokset tänään torstaina...

      • Ylempi

        . Nyt lukee opintopolussa että hyväksytty ja paikka vastaanotettavissa. Tuo sun tarkoittaa että et siis tullut valituksi tällä kertaa. Tsemppiä ! mulla vasta 5 kerta toi paikan!


    • Jjkjj

      Mutta tarkoittaako se sitä että valintakoe oli hylätty?????

      • Ylempi

        Kannattaa kysyä hakutoimistosta, voi olla että pisteet ei vaan riittäneet? Oliko se päämäärän koe? Mä en osallistunut vaan käytin tän syksyn tulosta. Kerran oon ollut päämäärän kokeissa ja se kirjallinen osuus oli aika karsea.


      • Joopajooss

        Mulla kävi keväällä niin, koska kokeessa vaadittu pistemäärä ei oo riittänyt, joten et pääse varasijoille ja joudut valitettavasti yrittään uudelleen toisen kerran. Eli selvästi sanottuna pisteesi ei riittänyt siis vähimmäispistemäärään jolloin se on silloin hylätty. Onnea seuraavaan kertaan :) itse en päässyt tässäkään haussa (varasija tällä hetkellä 8) ..


    • Jjkjj

      Päämäärän koe, kyllä... :(

    • Flkjvv

      Joku täällä puhui että kopiot todituksista pitää toimittaa 8.12 koululle tai muuten paikka hylätään. Ymmärisin itse hamkin sivuilta lukiessani että ekana koulupäivänä pitää vasta toimittaa kopiot. Onko koulukohtaista vai olenko ymmärtänyt väärin?

    • Jjkjj

      Miksi mun viesti poistettiin? Minä sain 45/70p . valintakokeesta, mutta joku osio oli hylätty. Minä laitan s-postia ja pyydän laskemaan pisteet uudestaan.

    • Hmmmn

      Alkaakohan huomenna vielä varasijat liikkumaan, kun vikojenkin pitää joko ottaa paikat vastaan tai hylätä ne. Vai meneekö ens viikkoon..?

    • nelkkukelkkul

      En kestä. Tuun varmaan jäämään tälle varasijalle. Mitään muutoksia ei oo tapahtunut sitten 5.12. Terve...

    • Pwttynyt

      PÄÄSIN SISÄÄN TÄNÄ AAMUNA, ALUNPERIN OLI VARASIJA 2.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • Lipponennn

        Ooooo onnea 😍 minulla paikallaan vielä koko helahoito


      • Rannallaruikuttaja

        Onnea!! Saitko spostiin ilmoituksen?


    • Oum

      Mulla oli aluksi 6.varasija ja tänä aamuna 2.sija. Mutta eipä varmaan enää mahikisia..

    • Lipponennn

      Mulla edelleen varasijat normaalissa näkymässä vaikka klo 15 piti ottaa paikat :o

      • Dapadaadipaduu

        Huomenna varmaan vasta näkyy jos päivittyy vasta aamulla


    • Bingbong

      Oliko tämä nyt tässä, eli mitään ei enää tapahdu?

    • Luulisinnn

      Eikös opintopolku päivity vain aamusin klo 7. Muutokset siis näkyvät vasta huomenna

    • Enymmärrätätä

      Voisiko joku kertos että miten varasijat voivat vielä liikkua 18.12 asti? Eilenhän piti ottaa paikka vastaa tai olla ottamatta eli miten enää voi liikkua?

      • moikkur

        Noi paikathan on ehdollisia siihen asti et koulut tarkistaa todistukset, jos siellä käynyt esim jtn kämmiä, niin jonkun koulupaikka voi peruuntua.


    • Tuskallistaaa

      Olen varasijalla 1 sh metropolia!! Onkohan enää mahiksia??

    • nxjsxn

      En kyllä ymmärrä. Eilen piti opiskelupaikat ottaa vastaan ja eilisestä tuo opintopolku onkin päivittynyt, itselläni varasijasta 4 varasijaan 3. Mutta eikö siellä nyt pitäisi lukea "peruuntunut, opiskelijapaikat täynnä" tai jotain vastaavaa? Tuo, että paikat ovat ehdollisia 18.12. asti ja todistuksia tarkistellaan ei mun mielestä pitäs liittyä tähän vaan sitten jos jollain on jotain kämmiä sattunut todistusten kanssa, niin silloin otetaan erikseen yhteyttä varasijalaisiin...ei ne enää silloin opintopolussa näy varasijoina...?

      Selittäkää rautalangasta, miten tää oikeesti menee. Esim. mun tapauksessa, onko opiskelupaikat jo täynnä ja jos joku paikan vastaanottaneista ei ole hakukelpoinen niin olen varasijalla 3 siihen tilalle? Miksi opintopolussa sitten lukee, että opiskelijavalinta kesken?

      Sori nyt tyhmyyteni.

      • nxjsxn

        Niin lisäyksenä vielä...ihmettely sen takia, kun osalla kerran on jo aiemmin polku päivittynyt tuohon tilaan "paikat täynnä" tai mikä se nyt onkaan.


    • Voikumpa

      Kamalaa jäädä 1 varasijalle tässä vaiheessa. Hakemaani kohteeseen otetaan 90 opiskelijaa joten ehkä vielä on vähän toivoa tai sitten ei

    • Lipponennn

      Jkl monimuoto sh täynnä

    • nelkkukelkkul

      Ottaa pannuun tämä odottelu vielä 18.12. asti, kun Opintopolussa ei ole vieläkään mitään päivityksiä tehty omalla kohdallani, edellinen muutos 5.12. Tulisi edes se "täynnä, varasija peruuntunut"-hylsy. Olen oikeasti aika harmissani, jos jään 2. varasijalle.

      Onnea kuitenkin kaikille hakijoille, jotka pääsivät tässä haussa! :)

    • nelkkukelkkul

      Varasijalla 1. Oho!

    • Toivoeläää

      Onko kukaan vielä saanut ilmoitusta että olisi päässyt kouluun varasijalta 8.12 jälkeen?

    • klijjjjjjjj

      Hitsi, Laureaan ei voi ottaa näköjään yhteyttä tänään, kun siellä on huoltokatko esim. sähköpostissa ja sivulla luki että hakijapalvelut ovat tauolla tällä hetkellä. Olisin kysynyt monen monta kysymystä heiltä. Sattuuko kukaan tietämään, että otetaanko koulutukseen varasijalta jos ensimmäinen varasijalta pyydetty ei ota paikkaa vastaan tässä joulukuun aikana, entä siinä tapauksessa että joku ei saavukaan tunneille tammikuussa?

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6729
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4360
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2783
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2090
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1643
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1437
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1141
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1114
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1081
    Aihe