meillä on 90 luvulta lähtien mökin kellaritiloissa pyörinyt daihatsun 3 mukinen diesel, jäähdytin poistettu ja yhdistetty lattialämpöpiiriin. se pyörittää generaattoria .hyötysuhde on erittäin hyvä bio öljyllä. sähköliittymää ei ole vaan kaikki toimii tällä konstruktiolla.
talvella poltamme puuta. kaikki talon kulutus on ollut ilmaista ja moottori on ns.harvavälitteinen eli 1:4 jolloin saadaan 600 kierroksilla tehoiksi 4kw.
bioöljyn suodatamme paistorasvoista ja ei maksa mitään,kulutus kuormitettuna 2-3l vrk.
daihatsun diesel bioöljyllä
6
108
Vastaukset
- TeeHooäL
Tätä aloitusta olenkin jo odottanut, voisimmeko saada pari kuvaa jakoon aloittajan systeemistä ?
Tai riippuen missäpäin maata sijaitsee niin jopa käydä katsomassa? - nämäonnähtyjo
Jep, tämä "laitoin miljoona kilometriä ajetun kuplavolkkarin moottorin 80-luvun alussa käymään kellariin ja se käyttää polttoaineena yhden paskakikkareen päivässä ja on siitä asti tuottanut koko kylän sähköt jne"-avaus pulpahtaa pintaan tasaisin väliajoin. Vaan huolimatta siitä että netti on pullollaan erilaisia palveluita kuvien jakamiseen, niin yhtään valokuvaa tai tarkempaa kuvausta ei ikinä ole tullut...
- dr_bioöljy
Näitä näkyy nyt tulevan, syksy kun on monelle lääkityksellä olevalle vaikeaa aikaa...
- 99ja33
hyvä systeemi, harmi että kaikki ei tee tuollaista.
- justsullesopiva
Joo erityisesti tommonen on hyvä systeemi niille jotka eivät osaa kyseenalaistaa mitään lukemaansa. Siittä vaan toteutukseen sitten niin saadaan niitä kuviakin.
- IlmaistaElämistä
Mulla kellarissa tuksuttaa mersun 200 diesel kone vuodelta 1980....biodieseliä menee 1.5litraa vrk...ja kaikki sähköt ja lämmitys pelaa tuolla,ei ole kallista asuminen....Olenkin ajatellut irrottautua sähköverkosta kokonaan irti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 448291
- 724766
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14740Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon373500Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2483146Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella502950Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262875- 402800
- 412146
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731817