Suunnitelkaa sauna alakertaan talon keskelle, sieltä tiilipiippu katosta ulos, oli sitten sähkökiuas tai puulämmitteinen. Voi käyttää huoletta hetivalmis-kiuasta tai puilla lämpiävää, minulla on molemmat. Hukkalämpö leviää taloon ja puilla piippukin toimii varaavana elementtinä. Siideleillä vai mitä ne eristetyt putket on, menee lämpö harakoille - ne pitäisi kieltää energian tuhlaajina.
Saunan paikka talossa
5
187
Vastaukset
- ei_kiesus
Kuvitteleeko aloittaja tätä joksikin suunnittelutoimistoksi?
- menneisyyden_kaipuu
Yksi essonvaari vaan elää kekkoslovakian aikaa. Ja yrittää keksiä ukkouunin uudelleen.
Kannattaisi sitäkin jatkokehitellä jättämällä piippu pois, jolloin ei mene savukaasujen mukana lämpöä hukkaan. Eli keksimällä savupirtin.
- Jarmoko
Kyllä näin on.
- Tappipappi
No ikävää jos ootte jo laittanu sen siidelin - vituttaahan se.
- pitkäpiippuoy
Tiilipiippu vie kaiken lämmön suoraan ulos, paras on metallipiippu joka kiertää asunnon katossa 20-30 metriä ennenkuin menee ulos. Lämmönttoa voidaan tehostaa puhaltimilla, jolloin ulos menee vain kylmää savua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk923904Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna922009Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll871813- 1441692
- 1671541
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1061539Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.651488Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1671452Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j1001354- 861307