Suunnitelkaa sauna alakertaan talon keskelle, sieltä tiilipiippu katosta ulos, oli sitten sähkökiuas tai puulämmitteinen. Voi käyttää huoletta hetivalmis-kiuasta tai puilla lämpiävää, minulla on molemmat. Hukkalämpö leviää taloon ja puilla piippukin toimii varaavana elementtinä. Siideleillä vai mitä ne eristetyt putket on, menee lämpö harakoille - ne pitäisi kieltää energian tuhlaajina.
Saunan paikka talossa
5
208
Vastaukset
- ei_kiesus
Kuvitteleeko aloittaja tätä joksikin suunnittelutoimistoksi?
- menneisyyden_kaipuu
Yksi essonvaari vaan elää kekkoslovakian aikaa. Ja yrittää keksiä ukkouunin uudelleen.
Kannattaisi sitäkin jatkokehitellä jättämällä piippu pois, jolloin ei mene savukaasujen mukana lämpöä hukkaan. Eli keksimällä savupirtin.
- Jarmoko
Kyllä näin on.
- Tappipappi
No ikävää jos ootte jo laittanu sen siidelin - vituttaahan se.
- pitkäpiippuoy
Tiilipiippu vie kaiken lämmön suoraan ulos, paras on metallipiippu joka kiertää asunnon katossa 20-30 metriä ennenkuin menee ulos. Lämmönttoa voidaan tehostaa puhaltimilla, jolloin ulos menee vain kylmää savua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!
Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,1055731Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
- 1241097
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
- 66857
- 75798
Salailu jatkuu, poliisi tutkii
Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää17741