Suunnitelkaa sauna alakertaan talon keskelle, sieltä tiilipiippu katosta ulos, oli sitten sähkökiuas tai puulämmitteinen. Voi käyttää huoletta hetivalmis-kiuasta tai puilla lämpiävää, minulla on molemmat. Hukkalämpö leviää taloon ja puilla piippukin toimii varaavana elementtinä. Siideleillä vai mitä ne eristetyt putket on, menee lämpö harakoille - ne pitäisi kieltää energian tuhlaajina.
Vastaukset 5
- ei_kiesus
Kuvitteleeko aloittaja tätä joksikin suunnittelutoimistoksi?
- menneisyyden_kaipuu
Yksi essonvaari vaan elää kekkoslovakian aikaa. Ja yrittää keksiä ukkouunin uudelleen.
Kannattaisi sitäkin jatkokehitellä jättämällä piippu pois, jolloin ei mene savukaasujen mukana lämpöä hukkaan. Eli keksimällä savupirtin.
- Jarmoko
Kyllä näin on.
- Tappipappi
No ikävää jos ootte jo laittanu sen siidelin - vituttaahan se.
- pitkäpiippuoy
Tiilipiippu vie kaiken lämmön suoraan ulos, paras on metallipiippu joka kiertää asunnon katossa 20-30 metriä ennenkuin menee ulos. Lämmönttoa voidaan tehostaa puhaltimilla, jolloin ulos menee vain kylmää savua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921602
- 841085
Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?
Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su3971023- 68995
Oikea nainen
On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t177944- 94861
- 64633
Olen pahoillani mies ihan kaikesta
Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on60622Minä olen käyttänyt mustan magian riittejä ja taikoja aiheuttaakseni epäonnea ja pahaa joillekin
Ne jutut on toimineet. Olen harjoittanut tätä parisenkymmentä vuotta170613- 37608