Onko kokemuksia tästä?

miettiväinenmies

Eli uudesta talostamme on tarkoitus tehdä erittäin tiivis (spu). Kovasti kiinnosta itseä laittaa hormiksi tuo schiedel rondo air hormi jossa korvausilma tulee samassa kuin hormi. Onko arvon foorumilaisilla kenelläkään kokemuksia miten tuo pelaa. Putkea en alapohjaan laita. Takkamme tai takkaleivinuuni tulee alaliitoksella.

9

1179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Okytvdaftpoyttfdse

      Ei se ilma tiedä mistä se tulee. Laitan oven tai ikkunan raolleen kun pistän takkaan tulen. Toisaalta jos sinun talosi on tiivis ja hyvin eristetty niin ei sitä takkaa tarvitse poltella muuten kuin tunnelman takia

    • kaasulämmitys

      juhuu, pierasemalla tuollaisen SPU huushollin lämmittää.. kovemilla pakkasilla voi joutua piereskelemään useammassa huoneessa.

    • lokdncl

      Siis rungossa villa ja spu vaan höyrynsulkuna.

    • laittaavaieilaita

      Löytyykö kokemuksia?

      • NickNailer

        Olen tehnyt vastaavia taloja mutta en tuolla piipulla. Takkojen korvausilma otetaan seinän läpi ulkoilmasta ja piiput menevät tietysti katolle. Ideana on saada korkeuserolla hyvä veto.

        En mielelläni kokeilisi tuollaista järjestelmää sen vuoksi, että piippuihin syntyy helposti erilaisia ilmalukkoja. Yhteen kaasutoimiseen uunin piippuun jouduin asentamaan sähkölämmityksen, jotta sain piipun vetämään lämmityskauden alussa.

        Liian monimutkainen järjestelmä minun makuuni, kun ilmaa saa helpommin suoraan seinän läpi.
        Uretaani (tai paremminkin PIR) on sekin sitten haastava läpiviennin osalta, kun se ei ole hyväksytty toisin kuin palovilla.


    • PuitaPesään

      Miksi ei takan alle putkea. Sieltähän sen voi liittää suoraan tulisijalle, kunhan vaan hommaa takan, jossa tehty ulkoisen paloilman ohjaus kunnolla ja luukut tiiviit. Kai sen ilman sieltä hormistakin ottaa voi, jotenkin vaan mietityttää onko hyvä asia, että toista putkea menee pakkasilma alas ja toista savukaasut ylös.
      Itse asun tiiviissä talossa, ja lämpimästi suosittelen laittamaan takan ilmanoton kuntoon. Mikään ikkuna-auki -kikkailu ei talvikylmillä ole mistään kotoisin, sillä sitähän joutuu pitämään auki ihan koko palamisen ajan häkävaaraa unohtamatta. Itsellä on tuo putki takan alla ja jos korvausilman sulkupelti on polttaessa kiinni jäänyt niin sen kyllä huomaa.

    • Homeessa-on

      Parin vuoden sisällä tötterösi on muoveineen umpihomeessa, tyypillistä "tiivistä" nyky rakentamista.

    • PuitaPesäänTaas

      Kyllä se vaan niin on, että jos nyt lähtisimme rakennusprojektiin uudelleen, emme enää muovipussia tekisi.

    • vastaavam

      Ei nykyään muuta saa rakentaakkaan kuin pullotaloja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 173
      5109
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4613
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2946
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1947
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1737
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1720
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1716
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1623
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe