Här är hela tiden gnäll över att finskspråkiga

frågarbara

inlägg avlägsnas.Är det faktiskt sakligt att kalla SFP:s ordförande till Baja - Maja ?Eller att SFP inte är ett finländskt parti utan jobbar för Sverige ?

39

417

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minåsikt

      Kanske det skulle vara skäl att tänka först och skriva sedan,Med osaklig smutskastning vinner man ingenting,

      • Problemet är att de sakliga inläggen (som bildar majoriteten) avlägsnas blixtsnabbt.
        Smutinläggen lämnas kvar. Dessa var i klar minoritet före moderatorns osakliga avlägsningar.

        Orsaken till detta beteende är, att moderatorn är varken opolitisk eller neutral.
        Han/hon har huvuduppgift att försöka visa alla protesterare som skurkar.
        Sådana som bara stör de svenskspråkigas fred, Er fred!
        Och de oerfarna av de svenskspråkiga läsarna ser inte manipulationen.

        Detta är sanningen. Vi all vät organisationen som står bakom detta.


      • mångårigbesökare
        suoraanjaselkeästi kirjoitti:

        Problemet är att de sakliga inläggen (som bildar majoriteten) avlägsnas blixtsnabbt.
        Smutinläggen lämnas kvar. Dessa var i klar minoritet före moderatorns osakliga avlägsningar.

        Orsaken till detta beteende är, att moderatorn är varken opolitisk eller neutral.
        Han/hon har huvuduppgift att försöka visa alla protesterare som skurkar.
        Sådana som bara stör de svenskspråkigas fred, Er fred!
        Och de oerfarna av de svenskspråkiga läsarna ser inte manipulationen.

        Detta är sanningen. Vi all vät organisationen som står bakom detta.

        Här har alltid varit osakliga påhopp mot den svenskspråkiga befolkningen , ännu mera sedan Lukiolaislikkoja & co bosatte sig på spalten, nu kommer de på löpande band.En normal kedja kan innehålla tiotals kränkande inlägg.


      • Liksom jag sade, moderatorn lämnar de flesta kränkande inläggen kvar, men avlägsnar de sakliga.
        Om Du förstår ej detta, är Du troligen en oerfaren läsare.
        Synd att det sänds kränkande inlägg både från finsk- och svenskspråkiga människor.


      • suoraanjaselkeästi kirjoitti:

        Liksom jag sade, moderatorn lämnar de flesta kränkande inläggen kvar, men avlägsnar de sakliga.
        Om Du förstår ej detta, är Du troligen en oerfaren läsare.
        Synd att det sänds kränkande inlägg både från finsk- och svenskspråkiga människor.

        Snacka skit. Finnpajsarna postar inget annat än skräp och har inte gjort annat de senaste 10 åren. Känn dig inkluderad.


      • wöby
        suoraanjaselkeästi kirjoitti:

        Problemet är att de sakliga inläggen (som bildar majoriteten) avlägsnas blixtsnabbt.
        Smutinläggen lämnas kvar. Dessa var i klar minoritet före moderatorns osakliga avlägsningar.

        Orsaken till detta beteende är, att moderatorn är varken opolitisk eller neutral.
        Han/hon har huvuduppgift att försöka visa alla protesterare som skurkar.
        Sådana som bara stör de svenskspråkigas fred, Er fred!
        Och de oerfarna av de svenskspråkiga läsarna ser inte manipulationen.

        Detta är sanningen. Vi all vät organisationen som står bakom detta.

        Herranen aika mitä soopaa jätkä päästelee. Täyttä roskaa ja vääristelyä.


      • serintefakta
        wöby kirjoitti:

        Herranen aika mitä soopaa jätkä päästelee. Täyttä roskaa ja vääristelyä.

        Någon "riktig amatör " med skyddsglasögon.


      • snipergatan

        Likka, och några handfull visar hur dugtiga de är.


      • Kagejutsu893
        wöby kirjoitti:

        Herranen aika mitä soopaa jätkä päästelee. Täyttä roskaa ja vääristelyä.

        Kuse muuntajaan!


    • Här finns ganska mycket kvar från blott idag att anmäla. Sisådär ett tiotal diskussioner som alla jomar om att skribenten ifråga inte får smutskasta och ljuga hur mycket som helst. Själv tycker jag att moderatorn kunde höja ribban en hel del för vad som kan publiceras på spalten.

      • lamflamf

        Idag har det kommit en hel flod av olämpliga texter, endel bortstädade redan.


    • ellerhur

      Det är väl sådana skriverier som ger den rätta "goda bilden " av fennorna ?

      • olikavärderingar

        Antagligen.


      • pinsamt

        Rätt bild nog, men kanske inte på det sättet som skribenterna tänkt.


    • svaraintprovon

      Att kalla SFP rasistiskt parti visar hur lite någon vet vad rasism i verkligheten är.

      • qpopwopoe

        Veikkaan, että tämän palstan pahimmat rasistit eivät myöskään ole koskaan tavanneet elävässä elämässä yhtään ruotsinkielistä.


      • iuyuyhhg
        qpopwopoe kirjoitti:

        Veikkaan, että tämän palstan pahimmat rasistit eivät myöskään ole koskaan tavanneet elävässä elämässä yhtään ruotsinkielistä.

        Därför var det väl någon som önskade stämpel eller armbindlar för svenskspråkiga finländare, så det vore lättare att veta vem man hatar och avskyr.


      • itseasiassa-
        iuyuyhhg kirjoitti:

        Därför var det väl någon som önskade stämpel eller armbindlar för svenskspråkiga finländare, så det vore lättare att veta vem man hatar och avskyr.

        Fasismia ja natsismia ihan täysin joidenkin asenne, hyi hitto.


    • ynkligt

      När man inga sakliga argument har att ta till då måste man hålla sig till smutskastande och svartmålande.

      • ryggradslöst

        Det är bara så fegt och ynkligt.


      • lugnagatan
        ryggradslöst kirjoitti:

        Det är bara så fegt och ynkligt.

        Så är det, de vågar inte säga nånting i utelivet.


    • ocksåkränkande

      Enligt de språkaktiva är alla "vapen " tillåtna.

      • Så är det, men vapnen ifråga är enligt fenno bara tillåtna för fenno. Rör någon annan i dem, blir det en fruktansvärd gnäll & gråt performans på spalten.


      • andrabaraskyldigheter
        Peppu-Reino kirjoitti:

        Så är det, men vapnen ifråga är enligt fenno bara tillåtna för fenno. Rör någon annan i dem, blir det en fruktansvärd gnäll & gråt performans på spalten.

        Endast fennor har rättigheter.


    • månneså

      Sakliga har inte medvetet avlägsnat, men troligtvis den där roboten gör några onödiga borttagningar.

    • yttrandefrihet

      Det blir säkert tillåtet i framtiden att skriva hur sårande och kränkande som helst om personen råkar vara svenskspråkig.

      • pådetviset

        Moderatorn är ju anmäld för brott mot lagen.


      • finnsint
        pådetviset kirjoitti:

        Moderatorn är ju anmäld för brott mot lagen.

        Vad lagen är den månne?


      • lkjnuhytr56
        finnsint kirjoitti:

        Vad lagen är den månne?

        Fennolagen är litet speciell.


    • bevareossGud

      Nu får vi lida för vad Juha Hurne sagt.

      • puderrumpor

        Neffen är så otroligt känsliga, att nu någon våga använda ordet "juntti ".....


      • rasistisktord
        puderrumpor kirjoitti:

        Neffen är så otroligt känsliga, att nu någon våga använda ordet "juntti ".....

        Men hurri det får man fritt använda.


    • juntit

      Gnällningen är ens gift, den enda.

    • såynkligt

      Nu är det Elisabet Rehn som smutskastas.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2342
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      140
      1507
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      155
      1214
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      937
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe