Tekniikan Maailman testi:
"Pienimpään bensiinimäärään tyytyi Toyota Prius niukasti ennen Hyundaita."
Polttoaineen kulutus vaihtelevassa maantieajossa, keskinopeudella 78 km/h ja vaihtelevassa taajama-ajossa keskinopeudella 40 km/h:
Maantie/taajama
Toyota Prius 4,3 / 4,4 l
Hyundai 4,3 / 4,5 l
Kia 4,6 / 4,6 l
Toyota C-HR 4,9 / 5,1 l
Se, että kulutus on C-HR:llä hiukan suurempi kerrotaan syyksi C-HR:n korkempi ilmanvatuskerroin.
Tässäkin TM:n testissä todetaan, että hybridi kuluttaa vähiten:
"HYBRIDIAUTOT TARJOAVAT dieseleihin verrattavaa ja jopa parempaa polttoainetaloudellisuutta ilman dieselveroa. Tämän vertailun autoissa oli kahta erilaista tekniikkaa, joilla molemmilla päästään hyvään taloudellisuuteen. Tässä suhteessa marginaalisesti paras on Toyota Prius," Ja tietysti ilman suurta vuotuista käyttömaksua.
Testissä olivat mukana:
Toyota Prius 1,8 Hybrid Active
Toyota C-HR 1,8 Hybrid Style
Hyundai Ioniq Hybrid DCT Style
Kia Niro 1,6 GDI Hybrid DCT EX Premium Pack
Trolli vaan hihkuu ja hihkuu kuukaudesta toiseen kuinka hirveä C-HR:n polttoaineenkulutus oli. Oliko tuo suuri?
.
TM:n testissä Prius oli pienikulutuksisin hybridi
39
1981
Vastaukset
- Todella_Pienet
Onpa hurjan pienet kulutukset, vaikka kysymys on vertailutestistä:
Maantie/taajama
Toyota Prius 4,3 / 4,4 l
Hyundai 4,3 / 4,5 l
Kia 4,6 / 4,6 l
Toyota C-HR 4,9 / 5,1 l
Kuinka pieniksi ne saakaa ajamalla siististi? Valinta on Toyota. Toyota on valmistanut hybridejä peräti 20 vuotta. - TrolliValheita
Trolli on täälläkiljunut pitkin syksyä vaikka mitä, mutta totuus onkin sitten tuo. Prius ykkösenä ja todella pienet kutlutukset.
- voi.pyhä.sylvi
0,1 litran ero satasella tekee 20 litraa 20 tkm matkalla eli 30 euroa. Merkitseekö jollekin jotakin?
- On.valtava
Teron kolmen viikon viikkoraha.
- Se_menee_näin
Trollille merkitsee silloin jos Toyotassa olisi suurempi kulutus. Silloin kun Toyotassa on pienempi kulutus niin ei merkitse trollille mitään. Näin se on nähty.
- Perusmatikkaa
Jos joutuu ostamaan 40.000 euron auton että säästäisi litran sataselle niin jossain on pahasti vikaa.
- Sortin.sakkia
Onko ihme, että jo Pisa -tutkimuksessakin suomalaisilla nuorilla miehillä menee huonosti? Järkevä ajattelu ja suhteellisuuden taju on mennyt älykännyköiden myötä. Ennen vain pässiä vietiin nanussa, nyt myös hybridin ostajia. Ei uskalla edes ajatella, mitä tapahtuu nuorille, joilla on satoja tuhansia asuntolainaa ja pätkätyö.
- fsdfsdfsdafda
Mistähän sinä kirjoittelet. Ladattva Prius maksaa 39.800 ja käytännössä sillä ajellaan kaikki ajot sähköllä. Normaali Prius hybridi maksaa 34.000 ja kulutta noin vähän.
- Pikkukippo
fsdfsdfsdafda kirjoitti:
Mistähän sinä kirjoittelet. Ladattva Prius maksaa 39.800 ja käytännössä sillä ajellaan kaikki ajot sähköllä. Normaali Prius hybridi maksaa 34.000 ja kulutta noin vähän.
Aivan sama 35.000 vai 40.000. Kymppitonnin halvemmalla saa auton joka pesee Priusin joka osa-alueellaja kuluttaa vain litran enemmän bensaa.
- Toyota_Hybrid1
NÄIN SE MENEE. VERTAILUNVUOKSI VW 1.0TSI 7,5L/100KM JA VW 1.4TSI YLI 9L/100KM. ONHAN SIINÄ HIUKAN KULUTUKSISSA EROA POIJJAAAT.
- Taas.typeryyksiä
Voi kirjoittaa CAPSillä mutta silti pelkkää paskaa ilman lähdetietoa.
Terojen leipälaji tämä paskanjauhaminen. - OletMoukka
Taas.typeryyksiä kirjoitti:
Voi kirjoittaa CAPSillä mutta silti pelkkää paskaa ilman lähdetietoa.
Terojen leipälaji tämä paskanjauhaminen.Sinun kirjoituksesi ovat täällä pelkkää paskan ja oksennuksen roiskintaa. Toyotan totutta puolustavat kirjoittavat asiaa. Sinun tekstisi ovat pöyristyttäviä valheita. Uskomattomia valheita, että täytyy ihmetellä kuinka ihminen pystyy moraalittomasti tekemään sellaista.
- ZKODAN_paljastaja
Tekniikan Maailman 60000km:n käyttötesteissä Prius kulutti 5,82l/100km ja Auris hybrid 5,6l/100km! VW Golf 1,4 TSI ACT kulutti 6,38l/100km ja Opel Astra 1,4T 6,4l/100km. Kaksi jälkimmäistä ovat suorituskyvyltään täysin eri maailmasta positiivisessa mielessä ja muutenkin autoina parempia ja edullisempia kuin nuo Toyotat.
Ilmoittamani kulutuslukemat on faktaa 60000km:n ajomatkalta 14 kuukauden ajalta normaalissa liikenteessä, sinun taas omasta päästäsi mielikuvituksen tuotteena syntyneitä lukuja. - Toyota_Hybrid1
ZKODAN_paljastaja kirjoitti:
Tekniikan Maailman 60000km:n käyttötesteissä Prius kulutti 5,82l/100km ja Auris hybrid 5,6l/100km! VW Golf 1,4 TSI ACT kulutti 6,38l/100km ja Opel Astra 1,4T 6,4l/100km. Kaksi jälkimmäistä ovat suorituskyvyltään täysin eri maailmasta positiivisessa mielessä ja muutenkin autoina parempia ja edullisempia kuin nuo Toyotat.
Ilmoittamani kulutuslukemat on faktaa 60000km:n ajomatkalta 14 kuukauden ajalta normaalissa liikenteessä, sinun taas omasta päästäsi mielikuvituksen tuotteena syntyneitä lukuja.nimenomaan vw on todellakin kuin toisesta maailmasta, taatusti jossain kurjuuden planeetalla valmistettu pilailumielessä että kyllä ne maapallon asukkaat ovat niin hölmöjä että kuitenkin niitä ostavat, sitä kutsutaan HÖYNÄYTTÄMISEKSI.
- Golf_kalliimpi
ZKODAN_paljastaja kirjoitti:
Tekniikan Maailman 60000km:n käyttötesteissä Prius kulutti 5,82l/100km ja Auris hybrid 5,6l/100km! VW Golf 1,4 TSI ACT kulutti 6,38l/100km ja Opel Astra 1,4T 6,4l/100km. Kaksi jälkimmäistä ovat suorituskyvyltään täysin eri maailmasta positiivisessa mielessä ja muutenkin autoina parempia ja edullisempia kuin nuo Toyotat.
Ilmoittamani kulutuslukemat on faktaa 60000km:n ajomatkalta 14 kuukauden ajalta normaalissa liikenteessä, sinun taas omasta päästäsi mielikuvituksen tuotteena syntyneitä lukuja.Miten niin Golf edullisempi.
Auris hybrid 24 143,08 €
Golf 1.4 TSI DSG 26 903,62
Golf 2760,58 kalliimpi. - faktat_jyrää_fantasiat
Golf_kalliimpi kirjoitti:
Miten niin Golf edullisempi.
Auris hybrid 24 143,08 €
Golf 1.4 TSI DSG 26 903,62
Golf 2760,58 kalliimpi.Golf 1,4TSI ACT on hankintahinnaltaan kalliimpi kuin Auris hybrid, mutta käyttötestissä se oli kokonaiskuluiltaan selvästi edullisempi. Ja onhan Golfin suorituskyky aivan eri maailmasta kuin tuon hybridin. Oikeampi vertailukohta olisikin 1,0TSI ja sittenkin suorituskyky olisi parempi hybridissä.
https://tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/asteikko_issues/issue95/page299503/e8f823b001fc996611582f59ca2ecbf5.jpg
https://tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/asteikko_issues/issue86/page297420/79d5fac6ccaf580fa6c2187f0cbe0d33.jpg - faktat_jyrää_fantasiat
faktat_jyrää_fantasiat kirjoitti:
Golf 1,4TSI ACT on hankintahinnaltaan kalliimpi kuin Auris hybrid, mutta käyttötestissä se oli kokonaiskuluiltaan selvästi edullisempi. Ja onhan Golfin suorituskyky aivan eri maailmasta kuin tuon hybridin. Oikeampi vertailukohta olisikin 1,0TSI ja sittenkin suorituskyky olisi parempi hybridissä.
https://tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/asteikko_issues/issue95/page299503/e8f823b001fc996611582f59ca2ecbf5.jpg
https://tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/asteikko_issues/issue86/page297420/79d5fac6ccaf580fa6c2187f0cbe0d33.jpg"Oikeampi vertailukohta olisikin 1,0TSI ja sittenkin suorituskyky olisi parempi hybridissä."
Korjataanpa typo:
Oikeampi vertailukohta olisikin 1,0TSI ja sittenkin suorituskyky olisi parempi KUIN hybridissä. - Vertailua_tämäkin
faktat_jyrää_fantasiat kirjoitti:
Golf 1,4TSI ACT on hankintahinnaltaan kalliimpi kuin Auris hybrid, mutta käyttötestissä se oli kokonaiskuluiltaan selvästi edullisempi. Ja onhan Golfin suorituskyky aivan eri maailmasta kuin tuon hybridin. Oikeampi vertailukohta olisikin 1,0TSI ja sittenkin suorituskyky olisi parempi hybridissä.
https://tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/asteikko_issues/issue95/page299503/e8f823b001fc996611582f59ca2ecbf5.jpg
https://tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/asteikko_issues/issue86/page297420/79d5fac6ccaf580fa6c2187f0cbe0d33.jpgAuriksen käyttökulut olivat pienemmät kuin Golfilla ja kokonaiskulujen erot johtuu siitä että pääomakulut on on laskettu Golf manuaalilla jolloin hankintahinta on ollut pienempi. Jos lasketaan tämän päivän hinnastojen hinnoilla niin Golfin kokonaiskulut ovat reilusti suuremmat kuin Auris hybridin.
Auris hybrid 24 143,08 €
Golf 1.0 TSI DSG 25 908,42 €
Golf 1765,34 € kalliimpi. - samoin_tämä
Vertailua_tämäkin kirjoitti:
Auriksen käyttökulut olivat pienemmät kuin Golfilla ja kokonaiskulujen erot johtuu siitä että pääomakulut on on laskettu Golf manuaalilla jolloin hankintahinta on ollut pienempi. Jos lasketaan tämän päivän hinnastojen hinnoilla niin Golfin kokonaiskulut ovat reilusti suuremmat kuin Auris hybridin.
Auris hybrid 24 143,08 €
Golf 1.0 TSI DSG 25 908,42 €
Golf 1765,34 € kalliimpi.Auriksen käyttökulut olivat vain vaivaiset 0,69€/100km matalammat kuin 150 hevosvoimaisen Golfin. 1,0 TSI DSG:llä nuokin kulut menisivät tasan. Vahinko ettei tuota moottoria ollut tarjolla silloin kun 1,4TSI otettiin käyttötestiin.
69¢/100km säästö ei ole täysjärkisen peruste valita kaikin puolin huonompi auto silloin kun parempia on saatavissa. - Tutki_ennenkuin_hutkit
samoin_tämä kirjoitti:
Auriksen käyttökulut olivat vain vaivaiset 0,69€/100km matalammat kuin 150 hevosvoimaisen Golfin. 1,0 TSI DSG:llä nuokin kulut menisivät tasan. Vahinko ettei tuota moottoria ollut tarjolla silloin kun 1,4TSI otettiin käyttötestiin.
69¢/100km säästö ei ole täysjärkisen peruste valita kaikin puolin huonompi auto silloin kun parempia on saatavissa.Ensinnäkin käyttötestissä ollut Golf ei ollut 150 hv vaan 140 hv. Pitää lukea ennen kuin kirjoittaa mutua.
Ja kun joutuu toteamaan että oli väärässä sen 1.4 Golfin ja Auriksen kuluvertailussa ja hinnassa niin sitten vedetään mukaan 1.0 Golf (joka ei tunnu oikein kelpaavan kovin monelle ostajalle) jotta päästään lähemmäs hintavertailussa.
Säästösyistä ei osteta kumpaakaan autoa koska paljon halvemmallakin pääsee.
Toisten järjen puutteeseen vetoamiseen osoittaa vain kirjoittajan argumenttien loppuneen.
- idioottienPrius
Miksi pitäisi kärsiä huonosta kyydistä ja maksaa siitä maltaita, siksikö että voi säästää polttoainekuluissa? Kuinka paljon pitää ajaa että säästää ladattavalla priussilla verraten Hynyyn?
Kulutuserot oli aloitujksen mukaan 0,1 litraa. - maailman.tärkein.asia
Jos Prius kuluttaa yli 5 litraa, niin Tero laskee nopeuden niin alas, että kulutuskin laskee. Helppoa, kun sen osaa ja hermot kestää ja kun perässä tulevat kiroavat eivät tule iholle.
- Hybridihuijaus
TOYO kuluttaa sen parin kolme desiltiraa vähemmän. Se on ehdottomasti hyvä asia. Mutta se on kahden auton hintainen, ja sen suorituskyky on aika vaatimat on. Jos tyytyisi hybridin ituskykyyn ja kuormankestoon, bensa-auton saisi kulkemaan yhtä vähällä.
- muulla.ei.väliä
Ajakaa niillä Tojoillanne muun liikenteen tahtiin, ,älkää aina nysvätkö.
- ffwf54
Kuten TM:n testistä huomaa autoissa on muitakin merkittäviä ominaisuuksia kun kulutus, vaikka prius kulutti vähän vähemmän jäi prius muissa ominaisuuksissa selvästi jälkeen ja toyota taas omalle paikalleen testissä.
- Kkgkgkfkffk
Niro on C-HR:ää isompi, mutta pienemmällä kulutuksella. Selitys Toyotan ilmanvastuksesta ei päde. Keskimäärin Hyundai-Kian hybridit menivät siis vähemmällä kuin Toyotan hybridit. 20 vuoden etumatka on siis ainakin kulutuksen osalta hukattu.
Octavia taas on isompi kuin Prius, mutta alkaen hinnoissa 13 000e halvempi, automaatillakin hintaeroa jää reilu kymppitonni. Jos kulutuseroa on litra satasella, niin tuo hintaero on kuoletettu jo miljoonan kilometrin ajolla.
Auris hybridi kai vähän kilpailukykyisempi hinnaltaan. - pienellä.menee
Eivät ne liikenteessäkin paljon kuluta, kun alkuvuonna (1-10) myyty vain 128 kpl. Kia Niroa perushybridinä sentään 696 kpl.
- Ehkä_seuraavaksi
Ja miksei ostettaisi, nyt kun hybridejä saa muiltakin merkeiltä, kuin Toyotalta. Ehkä itsekin seuraavaksi. Siihen saakka dieselillä, 130kW/400Nm. Nautitaan, vaikka vähän kuluttaakin.
- C-HR
C-HR:ää on tänä vuonna myyty tähän mennessä 1600 autoa.
- Petollinen_yritys
Ehkä_seuraavaksi kirjoitti:
Ja miksei ostettaisi, nyt kun hybridejä saa muiltakin merkeiltä, kuin Toyotalta. Ehkä itsekin seuraavaksi. Siihen saakka dieselillä, 130kW/400Nm. Nautitaan, vaikka vähän kuluttaakin.
Onko joku niin yksinkertainen, että ostaa koko maailman saastuttaneen ja päästöillään sotkeneen autonvalmistajan hybridejä. Kuinka joku voi ostaa niin petollisen ja kieron autonvalmistajan autoja? Kuinka?
Piti petollisuudella olla muka suurin ja voittaa Toyota. Rikollista! - pienellä.menee
C-HR kirjoitti:
C-HR:ää on tänä vuonna myyty tähän mennessä 1600 autoa.
Se kuluttikin vertailussa ylivoimaisesti eniten (vrt aloituksen teksti).
- riisipussit.erikseen
"Kuinka joku voi ostaa niin petollisen ja kieron autonvalmistajan autoja? Kuinka?"
Hyvinkin helposti. Jos haluaa parhaan auton niin ei oikeastaan muuta voi tehdä kuin ostaa aito saksalainen. - Ainaviimeisenä
Oliko tämä se testi jossa oli neljä hybridiä ja korealaiset nappasivat sijat 1 ja 2...vai jokin muu testi jossa Prius jäi viimeiseksi?
- IKIJUMBOTOJO
Hyvä huomio. Siis summa summarum, Toyota tarjoaa vähiten. Toyota häviää lähes kaikki autotestit ja se häviää myös muille kaukoidän autoille.
- virtuaalinenkilpailukyky
Hankintahinaltaan Prius on 3.000-4.000 kalliimpi kuin Korealaiset. Bensalaskun erossa tuo ero kuittaantuu noin miljoonan kilometrin.
Kun lisäksi Toyotan takuu on todella huono verrattuna korealaisiin niin tuplajumbo-sijoitukselle on selkeät perusteet.
Ja myös Prius myyntimäärille, kauppaan jäävät pölyttymään. Ei kuluttajat tyhmiä ole, Priusin kulutusluvut näyttävät hienolta paperilla, mutta vaikae Priusista on mitään muuta kilpaikukykyistä löytääkään.
Jos auto on täysin ylihinnoiteltu ja kovamuovi-halpis sisältä niin auton fanittaminen jää nettikirjoittelun tasolle. Ostopäätökseen saakka Priusin eväät ei riitä.- JuroUuno
Priusille suoraviivainen voitto kaikenmaailman korealaisista kulkineista:
http://www.autoexpress.co.uk/kia/niro/96991/kia-niro-vs-toyota-prius
- TopGearFani
Joo. TopGear kokeili myös Priuksen kulutusta.. Ajoivat rataansa ympäri 60km/h tasanopeudella. Vertailukohtana oli BMW M3 2015 vuoden malli. Priuksen kulutus 5.4l/100km ja BMW:n 5,2l/100km... Että miten se nyt olikaan se taloudellisuus ?? Lisäksi pitää laskea, että kun Priuksen akkupaketti pitää vaihtaa. Mitä maksaa ? Entä matkustus mukavuus ja tilat. Mitä aiheuttaa ympäristölle kun ne akut siihen Priukseen ja muihin hybrideihin valmistetaan ??? Ei se pelkkä kulutuslukema kaikkea kerro...
- Perehdyjalue
Perehdypäs asioihin ennenkuin kaiken maailman paskaa kirjoittelet.
- AurisVsNiro
Ajoin 2015-2017 Hybrid Auris farkulla ja 2017 alkaen Kia Niro Hybridillä. Ajo tapahtui pääasiassa pk-seudulla ja suurimmaksi osaksi Helsingissä. Täytyy myöntää nyt 5000km jälkeen, että ainut syy valita Niro on vetokoukku, jonka sallittu vetomassa on huomattavasti isompi, kuin Auriksen. Niron ja Auriksen sähkön käytössä on oleellinen ero joka liittyy liikkeellelähtöön. Auris käyttää liikkeellelähdössä sähköä ja Niro bensaa ja tämä asia tekee Auriksesta huomattavasti taloudellisemman kaupunkiajossa. Niro kyllä kurooo etumatkaa heti, kun ajolenkit ulottuu kehäkolmosen ulkopuolelle, mutta jos ajaa pikku lenkkejä ja liikennevalo jumppaa, niin Auris on selvä ykkönen taloudellisuudessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po2127480- 582933
- 1922343
Mitä tämä on
Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut101753Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?
gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.1651712Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.
Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke201396- 751251
Nyt on konstit vähänä.
Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,381173Hyvää yötä kaivatulleni
En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä271155Tilinpäätösvaltuusto 27.5
Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty501029