Ylihintaiset käytetyt

Älkää..maksako..liikaa

Moro vaan autonostajat!
Eipä ihme jos Suomessa vanha autokanta. Yksi syy on ylihintaiset käytetyt autot, sen takia vanhoja autoja pidetään väkisin liikenteessä, eikä raaskita luopua kun tuli maksettua siitä vielä melko paljon. Itsekin aikanaan vanhasta urheilumallin Hondasta maksoin liikaa ja siihen joutui tekemään kalliit ruostekorjaukset. Ikää tuolloin autolla 11 vuotta. Eipä olisi kannattanut tuon kuntoisesta maksaa paljoa, mutta opinpahan, enkä enää romuista paljon maksa..
Jos nyt katsotaan tiettyjä uudempia autoja, vaikkapa 3-5 vuotiaita ja verrataan mitä vastaava uusi maksaa niin kyllä täytyy olla pölvästi joka hirveästi maksaa käytetystä. Esimerkiksi 3-5 vuotiaat Daciat, Yarikset ja Qasqhait, huh huh mitä hintoja! Kyllä tulee tuollaisen käytetyn ostajalle todella kalliiksi autoilu joka noita pyyntihinntoja makselee. Aivan varmasti hinta jossain vaiheessa romahtaa.
Esimerkkinä vaikkapa noin 100 tkm ajettu lähes 6 vuotias eli vm. 2012 Yaris. B-segmentin pikkuauto ja hintapyynnit lähes 10 000 €. Huh huh. Minä maksoin lähes 3 vuotta sitten luokkaa isommasta eli c-segmentin linjakkaasta, upeasti muotoillusta, alle 30 tkm ajetusta vm.12 autostani alle 11 000 €. Huoletonta ja edullista ollut autoiluni uudehkolla autollani. Mutta jos tämän hintalapussa olisi ollut vaikkapa 14900 € , se olisi jäänyt kauppaan ja olisin ostanut muualta edullisemman tai ennemmin vaikka uuden. Älkää maksako ylihintaa käytetystä. Miettikää minkä ikäinen ja arvoinen se auto on muutama vuosi eteenpäin.

16

934

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kommentoija.123

      Kaupasta ei ainakaan noin halvalla saa mainitsemaasi autoa, niiden on tarkoitus tehdä bisnestä. Ostit sitten joko yksityiseltä, jonka piti rahapulassa myydä auto pois pilkkahintaan tai sitten kyseessä oli käytetty ja halpa Dacia "C-segmentistä".

      • eivoittoa

        Saksanmaalta saa edullisesti tuollaisia kinnereitä, tuskin minkään arvoisia siellä päin maailmaa!


    • Näinhänseon

      Suomessa uunot ovat valmiita maksamaan naurettavia summia loppuunajetuista romuista, kunhan ne edustavat merkkiä jonka brändäys on onnistunut täällä.

      • ddsww

    • Älkää..maksako..liikaa

      Niin. Ostamani c-segmentin auto oli viimeisiä Suomessa myytyjä Bravo- malleja. Ja siitä pienitehoisin, 90 hv 1.4 bensamalli. Turbot lienee suosituimpia. Lisävarusteena autossani on alumiinivanteet, lohkolämmitin ja vetokoukku. Kyllä tuolla 90 hv tehollakin suorilla teillä pärjää, pari lapin reissuakin tullut tehtyä. Ja 6 -vaihdetta pudottaa 100 km/h nopeuksilla hieman kulutusta. Parhaat ominaisuudet autossani on mielestäni luotettavuus, viattomuus ja muotoilu. Plussaa myös kun ei ole kovin suosittu ja yleinen malli Suomessa.

    • Älkää..maksako..liikaa

      Ja tosiaan Bravon ostin suuresta merkkiliikkeestä. Hinta 10700 €. Vaihdossa meni hyvin toiminut, hyväkuntoinen yli 100 tkm ajettu Grande Punto, josta sain vielä melko hyvin vaihdossa.

    • 102030405060

      Käytettyjen hinnan määrää uusien hinta, sekä toki kysyntä ja tarjonta. Kun uudet ovat hintavia, niin se nostaa myös käytetyn hintaa, kun monet eivät halua ostaa uutta.

      Ei se sen kummempaa matematiikkaa ole.

      Ei se ole ylihintainen, jos se käy hyvin kaupaksi.

    • Järkikäteen

      Niin mutta mielestäni hölmöä maksaa käytetystä lähes uuden hintaa. Sen jälleenmyyntiarvo ei kummonen enemmän käytettynä. Just kuulin työkaverilta että kaikkia alennuksia tarjosivat uuteen Aurikseen ja nettohinta olisi ollut uudella autolla 17000 €. Ja olisivat hyvittäneet 130 tkm ajetusta -13 Corollasta yli 10 000 €, väliraha noin 6000€. Järkevä kauppa uuden ostajalle eli hänelle halvat kilsat mutta seuraavalle Corollan ostajalle kalliit kilsat jos maksaa lähes 5 vuotiaasta jotain 12000 €, jonka oletan liikkeen pyytävän Corollasta. Eli järkevämpi mielestäni maksaa 4vuotta uudemmasta 5000 € enemmän. Jälleenmyyntiarvo huomattavasti parempi, ei rengas- ja remppakuluja moneen vuoteen.

    • rf242f2f222f2f2f

      Niin on, autoja myydään vuosimallin mukaan vaikka mittarissa olisi 400-550tkm niin
      riisselimersu maksaa silti 20 000€ vielä kun se on "vain" 3 vuotta vanha.
      Niin varmaan ruosteeton, siksi niin kallis vielä?

      No annas olla kun kattelee 2005 mallin mersua missä on 150tkm ajettu niin sekin
      maksaa 20 000€. Eikö tämä ole sitten mätä mutta maksaa 20 000€?

      Mun auto on vuosimallia 2005.
      Ajoa kertyy noin 20000km vuositasolla.
      Kuluina normikulut, jopa tankillisella pääsee kuukauden ajot.

      Autossa on ns kaikki mukavuudet pieni kone ja automaatilla.
      Muista kuin tunnesyistä ei ole autoa tarve vaihtaa vielä varmaan 10 vuoteen.
      Uuden auton osamaksu tulee kalliimmaksi kuin minkään vian korjauttaminen, koneen uusiminen tai automaattilootan.

      Toiseksi kun markkinat tuntuu olevan täynnä dieselkoneisia ja puuropadalla niin ei paljoa kiinnosta. Riisselisakkoa joutuisi maksamaan 500 vuodessa mikä on yli puolet nykyisistä polttoainekuluista, ihan järjetöntä. Jos vaihtaisi riisseliin niin pitäisi hankkia sitten ka rekisteröity paku, verot alta satasen vuodessa, mikähän järki tuossakin on. Iso pakun saastuttava pakun rohjo ja siitä ei tartte maksaa sitten veroja melkein mitään.

      • Paljastin_sinut_Pentti

        Jaahas, lasketaanpa hieman. Ajat siis keskimäärin 1666km kuukaudessa ja joudut tankkaamaan vain kerran. En ole tavannut vielä pikkuautoa jolla ajaa tankillisella tuon matkan. Sitten annat ymmärtää että autosi on bensa-auto. Vielä vähemmän uskottavaa koska kaikissa tietämissäni pienissä autoissa on pienet tankit. Polttoainekulusi ovat siis tonnin luokkaa vuodessa millä saat n. 666 litraa bensaa 1.50€ hinnalla. 666 l/20.000 km tarkoittaa että autosi kulutus olisi jotain vähän päälle 3.3 l/100km. En ole sellaista bensa-autoa vielä nähnyt jolla pääsisi tuollaiseen kulutukseen. Jos laitetaan litra lisää niin Toyotan Yaris hybridinä tuohon pääsee.


    • 3333421trrfrfddsdf

      Suurin ylihinta = Hinta / laatu ei kohtaa uudehkoissa ja paljon ajetuissa ikää voi olla alle 5 vuotta premiumissa ja hintaa 20teur.

      Joka paikkaa saa korjata ja vaihtaa osia. Autot ja osat suunnitellaa että kestää sen 200tkm viattomina, nykyiset automaatit tarvitsee korjausta keskimäärin 100tkm kohdalla ensimmäisen kerran, koska on niin herkästi viikaantuvaa osaa.

      Puhumattakaan alustan kulumisesta "nivelet" ja puslat, sekä moottorin kulumisesta.

      Mitä vähemmän kilometrejä riippumatta ikään niin sitä paremmassa kunnossa ja tulee vähemmän huollettavaa ja korjattavaa.

    • qwwww

      Joo. On ne kalliita.

    • Vanhassa.vara

      Uudemmat autot on niin jätettä että 200tkm ajetulla ei pitäisi olla enää mitään arvoa. Ja korjauskustannukset ovat tähtitieteellisiä.

    • Justjoojee

      Huh huh näitä puupäitä. Sitten toisessa keskusteluissa hehkutetaan miten 300tkm ajettu ”Ave” on vasta sisäänajettu.. Tosiaan mikä vitunaikainen ajattelu tuo ”200tkm” on että auto olisi käyttökelvoton? Esson kerhossa taas jalostuu asiat!

    • Vanhassa.vara

      Siinähän se onkin että ne 2000 luvun alun vehkeet melkein merkistä riippumatta kestää sen 400-500tkm. Nämä nykyset "longlife"-huoltamattomat on ongelma jätettä 200tkm jälkeen, myös se Avensis.

    • ParaUno

      Gigantit kauluksessa, Pomarfinnit lintassa korkea korkoineen, Juppien ja Luukkosten automyyjien "tavaramerkit", "c-segmentissä" yritetään olla hianoo ;)) :D
      Asiakkaita vedädetään järjestelmällisesti, en ostais näiltä tyypeiltä edes hovihevosta.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kysymys muille miehille

      Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      139
      7687
    2. Kaipaisin nyt kosketusta

      jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.
      Ikävä
      28
      2952
    3. Imaami kysyy, miksi pojat uivat ilman valvontaa

      Kalajoen särkät ovat usean kilometrin pituiset. Siellä on kylttejä, joissa varoitetaan rannan vaaroista. Siellä ei ole
      Maailman menoa
      333
      1863
    4. Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia

      Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-20172942
      Maailman menoa
      271
      1514
    5. Kerrostaloihin ilmalämpöpumput

      Ulkomailla näkee paljon ilmalämpöpumppuja kerrostalojen ulkoseinissä. Mikä estää taloyhtiötä hankkimasta niitä asuntoih
      Sinkut
      121
      1319
    6. Sokea "ystävälle"

      Oletko oikeasti noin sokea?
      Ikävä
      100
      1179
    7. En ymmärrä käytöstäsi

      Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek
      Ikävä
      137
      1082
    8. Persaukinen puolankalainen kävi kerjäämässä paitaa

      Ja lippistä. Nauratti suuresti kun katsoin. Kukahan mahtanee olla? Voipi katsoa täältä jutun. https://www.youtube.com
      Puolanka
      19
      986
    9. Kirkonkylän puliveivarit

      Hieman pistää silmään nuo puliukot ja akat kirkonkylän penkeillä ja S-marketin kulmilla. Tarttis varmaan tehdä asialle j
      Karstula
      21
      962
    10. Kiitoksia kaikille epäasiallisesta sisällöstä liputtaneille

      Se ylimielisyys ja epäasiallisen julkaisun jakaminen ei sitten kantanut.
      Tuusniemi
      82
      941
    Aihe