Miten hyvä että Iisalmessa poliisi on tarttunut asiaan ja että vanhemmille tiedotetaan!
Näin pitäisi toimia muuallakin!
On se kauheeta kun lapsille tuputetaan huumeita, eikö huumeenkäyttäjät voisi jättää lapset rauhaan ja antaa heidän kasvaa ilman huumeiden tuputtamista?
Jos ite poltatte, niin ei mahda mitään ja on valitettavaa että pilaatte oman elämänne, MUTTA ÄLKÄÄ TUPUTTAKO LAPSILLE!
Antakaa heidän kasvaa rauhassa ja elää normaali elämä!
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201711242200556811_u0.shtml
Miten hyvä juttu Iisalmi!
15
512
Vastaukset
- KofeiNISTITvieroitukseen
Noissa lehtijutuissakin lukee että nuoret ovat ihan itse kiinnostuneet niitä huumesia hankkimaan, olen aivan varma ettei niitä kukaan ole tuputtanut.
Ymmärrän kyllä että täälä savossa ollaan luonnostaan aika sekavaa porukkaa mutta nyt joku roti, lue lehtien jutut sisäistäen ennenkuin rupeat sekoilemaan netissä.
Ainoa huume mitä minulle on teininä tuputettu on kahvi: nuorisotalolla tädit sitä tarjosivat, koukkuun jäin, pääsin irti vasta aikuisiällä, ja edelleen kofeiNISTIT aina itse kamaa vetäessään tuputtavat sitä kaikille läsnä olioille, jopa minulle joka halveksun tätä läpi elämän aamusta iltaan vedettävää päihdettä jonka vaikutuksen alaisena suurin osa kolareista, työtapaturmista, ja väkivallan teoista tapahtuu suomessa.
10vuotias serkkunikin tietää että kun juo ES ei saa ajaa, se on siis energia juoma. - hyväiisalmenpoliisi
Ollaanpa järkeviä!
Kaikki tietää että huumeet ovat HUOMATTAVASTI vaarallisempia kuin kahvi!
Ja kyllä se on vain tuputtamista. Turha kaunistella asiaa.
Ei kukaan VASTUUNTUNTOINEN halua antaa lapselle huumeita.
Lapset ovat luonnostaan uteliaita ja haluavat kokeilla vaikka mitä. Mutta aikuisten pitää suojella lapsia! - Oletko joskus ajatellut? (no - ei kaikki tee näin, mutta "pitäisi").
Savossa on vielä terveet mielipiteet ja otteet. Eivät ole menneet näihin pääkaupunkiseudun hörhötyksiin. Ajattelevat Savossa terveellä maalaisjärjellä ja oikein: LAPSIA ON SUOJELTAVA!- aivotviinallapilattu
Suojeltava? Jos lapset ovat uimarannoilla ilman vanhempien valvontaa niin huumeidenkäyttö on se vähiten vaarallisin asia mitä voi tapahtua.
Ihan kiva tosin että huumeita taas demonisoidaan, edellisestä kerrasta olikin jo aikaa. Not.
Sitäpaitsi iltalehti lähteenä on yhtä uskottava kuin aku ankka.
Kahvi aiheuttaa henkistä ja fyysistä riippuvuutta, se että se on laillinen huume ei poista sitä faktaa että se on mieto huumausaine, ihan tieteen näkökulmastakin.
Yritätkö ohittaa täysin kahvin huumaus aine ominaisuudet vai yritätkö sanoa että kerho tädit yms kahvin tuputtajat eivät ole vastuuntuntoisia.
Siis miten se nyt on tuputtamista jos nuoret itse haluavat kokeilla järkevämpiä vaihto ehtoja? edelleen noissa lehti jutuissa yhdessäkään ei lue että kukaan on mitään kellekkään tuputtanut, tämä on nyt sinun pään sisäistä täysin tämä tuputus.
Se ei ole tuputusta että tietoa saa ja sitä annetaan, jokaisen ihmisen on oikeus luoda mielipiteensä tietojensa ja kokemustensa varassa.
Toki sanon että subutex on kova ja vaarallinen huume mutta oletan täti tyyppisestä tekstistäsi asenteen kaikki huumeet on samaa, paitsi tietenkin ne lailliset joihin itsekkin olet oletettavasti nistahtanut.- kannabis_psykoosi_iskee
Kyllä kuule 13-16 vuotiaille on järkevämpiä vaihtoehtoja olemassa kuin huumemaailmoissa hilluminen, sekaisin kuin seinäkellot. Näille ei ole "laillisia huumeita", alkoholikin on alaikäisille laiton.
Kyllä teikäläisillä mielenkiintoiset näkemykset.
Ja miten on hyvä asia että iisalmen poliisi painaa villasella teinien alkoholin käytön ? miten on hyvä että näiden 30 kiinnijääneen lapsen tulevaisuus on tuhottu rikos merkinnöillä, rikoksessa jonka ainut uhri on rikollinen itse`? he myös joutuvat olemaan tekemisissä sosiaalitoimen kanssa josta kukaan on tuskin ikinä mitään hyvää saanut irti.
- hyväiisalmenpoliisi
Mistä sinä tiedät että "painaa villaisella".
Tärkeämpää on että huumeet saadaan kuriin ja että YRITETÄÄN!
Ei se tulevaisuus ole mitenkään "tuhottu". Miten ihmeessä joku voi tulla tälläiseen johtopäätökseen?
Päinvastoin asiaan on tartuttu heti ja siinä iässä jolloin on vielä mahdollista saada asiat kuntoon. Lue vähän kasvatuspsykologiaa!
Sosiaalitoimi on varmaan sinuakin auttanut ja kaikkia huumeitten käyttäjiä!
Ollaanpas pikkasen asiallisia.
Jos ei olisi sosiaalitoimistoja, niin miten esim huumeidenkäyttäjät selviäisivät?
Tavalliset ihmiset, jotka eivät käytä huumeita, tekevät työtä ja ansaitsevat omin voimin elantonsa, EIVÄT TARVITSE sosiaalitoimistoa - mutta suovat sen heikoimmille kanssasisarilleen/veljilleen että he saavat apua niin pitkään kuin tarvitsevat sosiaaliapua.
En ymmärrä todella miksi sinä haluat että Iisalmen nuoret jatkaisivat huumeiden käyttöä!
Oletko itse vanhempi, onko sinulla lapsia?
Jos on, niin olisit vanhempana hyvin kiitollinen että Iisalmen poliisi yrittää ehkäistä asten huumeitten käytön.
Vanhemmilla käyttäjillä ei liene niin paljon toivoa (ON SILTI AINA TOIVOA KAIKILLA), mutta lasten ja nuorten huumeiden käytön jatkuvuus on yritettävä lopettaa!
Toivoisin että kaikkien Suomen kaupunkien poliisivat ryhtyisisvät samanlaisiin toimenpiteisiin!
Saataisiin niin monta lasta ja nuorta ehkäistyä tältä kamalalta huumeitten käyttötavalta!- toivoakaikillajuu
Yrittävät lopettaa alkoholin käytön. Huumeiden suosio nuorison parissa perustuu aina siihen että sillä yritetään vähentää alkoholin haittoja. Vaikea sanoa onko siinä koskaan onnistuttu, koska huumeet ovat aina olleet osa nuorisokulttuuria. Jos huumeita ei olisi, voisi olla että alkoholista johtuvia kuolemia olisi sitten enemmän. Huumeet oikeastaan ajavat vain alkoholin asiaa, joten te tietämättömät olette tietämättänne ihan oikealla asialla. Toivoisin vain että kun puhut HUUMEISTA niin otat siihen mukaan sen pahimman kaikista. Alkoholi.
- kannabis_psykoosi_iskee
Huumeet aiheuttavat vain surua ja murhetta käyttäjilleen ja heidän läheisilleen. Terveen ja tasapainoisen ihmisen ei tarvitse paeta huumemaailmoihin.
fakta 1 en käytä huumeita.
fakta 2 olen vanhempi.
fakta 3 olen nähnyt alkoholismia ja huumeiden käyttöä lähipiirissäni, kun juoppo lopettaa juomisen hän on suht aivo kuollut tärisevä ihmisraunio jonka fyysinenkin terveys on mennyttä.
cannabiksen käyttäjät ovat normaaleja ihmisiä ja jahka sen ovat lopettaneet ovat kahdessa viikossa selvittäneen suurinpiirtein aivotoimintansa takaisin vielä normaalimpaan, ja fysiikka pelaa.
Amfetamiinin ja muiden kovien huumeiden pitkä aikais käyttäjät ovat kyllä lopetettuaan vähän yhtä reppanoita ja muuttuneita ihmisiä kuin alkoholistit mutta mielestäni lopulta paremmassa kunnossa kuin ex alkoholistit, tai ainakin he ovat tehneet ja kokeneet sekoillessaan enemmän kuin juoppo joka viihtyy lähinnä pelkästään alkoholin käytön muututtua päivittäiseksi koti sohvallaan kuset ja paskat housussa.
Ja tieteen valossa keskimääräistä viisaammat ihmiset käyttävät päihteitä runsaammin, en tajua mikä ihme siinä on että yksinkertaisemmat ihmiset jotka pelkäävät kaikkea tuntematonta saavat määrätä mitä itseään fiksummat vetää.
Tunnutte kyllä olevan juuri luolasta kömpiviä rauta kauden edustajia että en tajua miksi edes keskustelen tästä teidän kanssa. Ehkä tuo tuulesta temmattu tuputus sanan käyttö provosoi minut tähän keskusteluun. En ole IKINÄ nähnyt tai kuullut että kukaan huumeiden käyttäjä joka ei ole 18-20 ja siten myös luonnostaan samassa ikä luokka piirissä teinien kanssa tarjonnut,välittänyt tai saatikka tuputtanut päihteitä.
Vaikka joku diileri tietäisi että teineiltä voisi saada yli hintaa hän tietää myös sen että siitä tulee ongelmia ja huumeiden käyttäjät, lukuun ottamatta varastelevia piri ja subu nistejä ovat myös yleensä ottaen aika korkea moraalista väkeä.
Ja kyllä , mitä olen nähnyt kiinnijäänyttä väkeä siitä se syöksykierre vasta alkaa: menetät koulu paikkasi , työn, moniin ammatteihin et kelpaa enää ikinä, vanhemmat muuttuu teidän kaltaisiksi fanaatikoiksi jotka vain odottavat milloin se cannabis piikki tappaa lapsen.
Moni lievä huume ei oikeasti ole kahvia kummempaa päihdettä lukuun ottamatta ensimmäisiä kertoja kun se todella päihdyttää.
Lopettaisitte kiihkoilun ja olisitte järkevänä tukena päihtyneelle lähipiirinne edustajille teistä voisi olla jotain hyötyä', oletan kyllä että teillä ei ole mitään kontaktia päihde maailmaan tai se selittäisi tuntematon pelko kiihkoilu käytöksenne. - mitenvoisinauttaa
Hyvä!
Olemme samaa mieltä.
Miten voisimme auttaa että huumeiden käytön saisi lopetettua ja että kaikki käyttäjät saisivat paremman elämän?
Nämä kaikki käyttäjät ovat olleet alunperin täysin viattomia. Sitten on tullut joku PAHA, RAHANAHNE VOUHOTTAJA joka on houkutellut nämä alunperin viattomat ihmiset tähän käyttöön! Näillä houkuttelijoilla ei ole ollut VASTUUNTUNTOA!
Nämä käyttäjät ovat vain jääneet koukkuun.
Olisi todella aiheellista miettiä miten päästä "kuiville" tästä rämeiköstä.
Luulisin että kaikki haluavat.
Miten TUKEA, miten auttaa, miten??
Itse auttaisin mielelläni, - ymmärrän.
Mutta en tiedä miten. - seuraavatäällä
Tämä on tärkeä asia!
- irtihuumeista
Toivon hartaasti, että keksitään parempia keinoja että huumeidenkäyttäjät pääsisivät irti huumeistaa!
Kertokaa!- Jartsu_Hassistaja
Suurin osa kannabiksen käyttäjistä lopettaa jossain vaiheessa, eikä ole kokenut mitään haittoja kannabiksesta. Niin yksinkertaista se on, kun riippuvuuskaan ei ole edes kahvin luokkaa.
- Huonoiltateiltäselvinnyt
Ettiiä mistä puhut koulukaveria oli mulla ei koukkuun pitäny heidänkään jäädä eikä varsinkaan suonen sisäsiin koskee nyt 7vuoden jälkee yks Montussa toine ravaa katkolla kolmas on vihannes lopuista tiiän sen verran että syrjäytyneitä ovat
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä403087- 812944
- 1902489
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?362195- 211504
Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411416Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?231403- 101284
- 131269
- 221251