Vielä ovat ovet auki. Vielä voi palata Jumalan valtakuntaan. Vielä on armon aika, vielä voi tehdä parannuksen. Kohta tulee aika, jolloin ovet katua vasten suljetaan. Rakkaudella totean niin Joonalle, kuin muillekin uskosta luopuneille, että kannattaa tulla takaisin tänne Jumalan valtakuntaan. Ovet ovat vielä avoinna! Olette rukouksissamme!
Joona Korteniemelle rukoilen palaamisen armoa!
35
1261
Vastaukset
- Kerro_meille
##Vielä voi palata Jumalan valtakuntaan.##
Mitä tarkoitat käsitteellä "Jumalan valtakunta"?- HeinolanTaxi
Eikö hätääntyneelle Melperille vieläkään ole se selvinnyt ? Sitä olet tiuvannut its ekultakin yli 10 vuoden ajan.
- Eihän_kommen-
tissa sinänsä mitään vikaa ole. Syy on kommentoijassa. Kommentoija on niin pahan hajuinen, että lemu jalöyhkä tarttuu sinänsä asiallisiinkin kommentteihin niin että palstan siivousrobotti vallan sekoaa.
- Laestadius
Jos mietitään kuka ihan oikeasti ovat eriseuralaisia, niin täytyyhän se olla vanhoillislestadiolaiset. Kaikki muut kristityt, mukaan lukien Joona oletan, tunnustavat kuuluvansa Kristuksen maailmanlaajuiseen kirkkoon, joka koostuu uskovaisista kaikista kristillisistä kirkkokunnista ja seurakunnista.
Vanhoillislestadiolaiset ehdoin tahdoin julistautuvat olevansa tämän seurakunnan ulkopuolella.- Telimat
Hei, mutta Joonahan on itsekin vanhoillislestadiolainen. Ei kaikki vanhoillislestadiolaiset ajattele olevansa ainoita pelastuvia, jos et nyt sitä tiennyt!
Aina on ollut vanhoillislestadiolaisia, jotka uskovat, että muissakin suunnissa on uskovaisia. Virallinen opetus vain on ollut muut ulossulkevaa, mutta uskon, että virallinen opetuskin tulee muuttumaan, koska nykyisin aina vain isompi ja isompi joukko vanhoillislestadiolaisista ajattelee jo toisella tavalla, mitä virallinen opetus on. - päinvastoin
Luulen, että palaamisen armoa tarvitsee enemmänkin vl-liike kuin Joona!
- Hyvin_harvoin
ne tuollaiset omaan järkeensä eksyneethaluavat palata.
- Laestadius
Palata mihin? Kyllä Joona on uskovainen, mikä valitettavasti ei voi sanoa sinusta tuomitsen uskosi hedelmistä.
- Tyhmänusko
Huomaa järjettömän vastauksesi järjettömyyden jossa aivotoiminta on jäänyt apinan asteelle seurakunnan toivomuksesta.
Tyhmänusko kirjoitti:
Huomaa järjettömän vastauksesi järjettömyyden jossa aivotoiminta on jäänyt apinan asteelle seurakunnan toivomuksesta.
Mikä siinä oli järjetöntä, apinamaista?
Palaamisen armo on vain VL raamatussa, ei Jumalan hengeyttämässä Raamatussa.
Alkää uskoko noita hopöttäjiä.- Tuskin_Joo-
nan kaltaisilla viisailla ja oppineilla on enää edes mahdollisuutta palata, kun kerran ovat järkeilleet itsensä ulos Jumalan valtakunnasta.
- käsittämätöntä
Eikö teitä todellakaan ahdista nuo lukuisat lastenhyväksi käytöt? Kamalaa, että tuollainen "uskonyhteisö" vielä on voimissaan ja ihan turha sitten selittää mitään Jeesus juttuja. Jeesus oli kuningas mutta mitäköhän tuo ajattelisi kaikista näistä jutuista ?
Hyi hemmetti !
Noissa asioissa ei vaan ole Jeesus mukana vaikka kuinka yritättoisitte siellä selitellä ja vääntää. Hävetkää, jos, ette itse raiskaa noita lapsipoloja niin hiljaisesti sen jumalauta sallitte. Noiko Jeesus opetti "vahvin ottaa mitä haluaa ja muut sitten vaan pitävät kuononsa kiinni "- siinäöseon
Miltä_näyttää kirjoitti:
Jumalan kansan juhla:
https://www.youtube.com/watch?v=UroYKuUflIwlestalaisten autonäyttelyltä se näyttää.
- Kumpaa_sinä_uskot
Miltä_näyttää kirjoitti:
Jumalan kansan juhla:
https://www.youtube.com/watch?v=UroYKuUflIwVanhoillislestadiolaiset opettavat, että vanhoillislestadiolainen herätysliike on Jumalan valtakunta.
Miten vl-opetus suhtautuu tähän Jeesuksen opetukseen:
##20. Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla,
21. eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä". ##
(Luuk. 17) - kaleviheinolasta
Mikä sinua pipi hulluntai vaivaa, kun levy soittaa samaa raitaa?
- Mikä_mättää
kaleviheinolasta kirjoitti:
Mikä sinua pipi hulluntai vaivaa, kun levy soittaa samaa raitaa?
Miksi et vastaa tähän:
""Miten vl-opetus suhtautuu tähän Jeesuksen opetukseen:""
- epäuskoinen
Minäkin palaisin, mutta kun se ei ole minun omassa voimassani :(
Ainoastaan Jumala voi antaa uskon. Rukoillaan, että Hän antaisi minulle oikean ymmärryksen ja että pääsisin tästä epäuskosta.- suden.suuhun
Haluatko suden suuhun = vanhoillislestadiolaisen herätysliikkeen jäseneksi?
Kultaisina hoitokokousaikoina vl-sudet raatelivat ihmisiä (erityisesti puolustuskyvyttömiä vanhuksia) mielenterveyden menetyksiin ja jopa itsemurhiin.
Iso paha susi SRK lähetti nuo raatelevat sudet kentälle ympäri Suomea. Miten niin "ei ole omassa voimassasi"? Raamattu opettaa, että "kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä" (Joh. 1:12) ja "Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti" (Hepr. 13:8) ja Jeesus sanoo, että "sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos" (Joh. 6:37).
Sinua on opetettu väärin, että et voi muka tehdä parannusta vaikka haluaisitkin. Olet harhassa. Tee parannus ja usko Kristukseen, Jumala on luvannut, että jokainen, joka kääntyy synneistään, pelastuu:
"Ja jos jumalaton kääntyy pois kaikesta synnistänsä, mitä hän on tehnyt, ja noudattaa kaikkia minun käskyjäni ja tekee oikeuden ja vanhurskauden, hän totisesti saa elää; ei hänen ole kuoltava. Ei yhtäkään hänen synneistänsä, jotka hän on tehnyt, muisteta; vanhurskautensa tähden, jota hän on noudattanut, hän saa elää. Olisiko minulle mieleen jumalattoman kuolema, sanoo Herra, Herra; eikö se, että hän kääntyy pois teiltänsä ja elää?" (Hes. 18:21-23)
Jeesus sanoo:
"Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon. Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat." (Joh. 7:37, 38)
"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi. Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen." (Joh. 3:16-18)
Paavali myös opettaa:
"Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia, se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen." (Room. 3:21-26)
"Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan. Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään". Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu". (Room. 10:9-13)
Profeetta Jesaja kehottaa:
"Etsikää Herraa silloin, kun hänet löytää voidaan; huutakaa häntä avuksi, kun hän läsnä on." (Jes. 55:6)
Ja Jeesus lupaa:
"Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan." (Matt. 7:8)
Sinua on siis petetty, opetettu väärin. Sen, joka kääntyy, on Jumala luvannut ottaa vastaan ja sille joka etsii, on Jeesus luvannut vastata. Suurin ongelma vain on, niinkuin Jeesus sanoo: "Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat. Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi. Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt." (Joh. 3:19-21). Siis ihminen ei vain todellisuudessa tahdo tehdä parannusta ja nöyrtyä Jumalan tahtoon ja siihen, että Jeesus on Herra.
Tee siis parannus, Jumala kyllä ottaa sinut vastaan, niinkuin tuhlaajapoikavertauksessa. Jeesus sanoo:
"Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi" (Mark. 1:15)- Rollerkatti
Jupe, olet joutunut omavanhurskaaseen tilaan.
Rollerkatti kirjoitti:
Jupe, olet joutunut omavanhurskaaseen tilaan.
Sinulla taitaa olla ongelmia nimimerkkini kirjoittamisessa? Noh, sano sinä minua miksi huvittaa, sanon sinua sitten vaikka Penaksi.
Siis: perustelisitko tämän kommenttisi, Pena? Mistä näkee, että olen omavanhurskas? Väitinkö jossain, että ihminen tulee autuaaksi teoillaan, eikä uskon kautta Kristukseen?
- raamatun_opetus
" Ette te valinneet minua, vaan minä valitsin teidät, ja minun tahtoni on, että te lähdette liikkeelle ja tuotatte hedelmää, sitä hedelmää joka pysyy. Kun niin teette, Isä antaa teille kaiken, mitä minun nimessäni häneltä pyydätte. "
Joh. 15:16Pitää osata erottaa kaksi asiaa. Jumalan todellisuus ja ihmisten todellisuus. Jumala valitsee ja Jumala tietää ennalta kaiken, mutta Jumala on samalla myös täydellisen oikeudenmukainen, eikä tee vääryyttä. Me ihmiset ei voida ymmärtää, miten em. on mahdollista, eikä tiedetä kaikkea ennalta ja siksi todellisuus on meille paljon suppeampi kuin Jumalalle. Jumala tietää koko historian alusta loppuun ja pitää huolen siitä, että kaikki hyvä saa lopulta palkkansa, kaikki paha myös rangaistuksen.
Ja siksi Jumalan lupaukset on aina annettu meille ihmisille siten, että me voimme vastata niihin ja luottaa niihin, ne kuuluvat meidän ihmisten todellisuuteen. Näin on myös kaikkien niiden lupausten osalta, joissa luvataan, että se joka kääntyy synneistään, pelastuu.
Suomeksi sanottuna olen vihainen siitä, että liikaa saarnataan nykyään, että usko ei ole meidän käsissä. Kyllä se meidän ihmisten todellisuudessa ja meidän näkökulmasta on. Sinä voit kyllä tehdä parannuksen ja kääntyä synneistäsi. Jumala tietää, aiotko tehdä sitä, mutta voit vaikka kokeilla heiluttaa etusormeasi ja katsoa heiluuko se? Yhtä lailla voit kääntyä synneistäsi ja uskoa Kristukseen ja pyytää Häntä antamaan syntisi anteeksi. Näin Jeesuskin opetti. Sitä, joka Hänen luokseen tulee, ei Hän aja pois.
Jumala kehottaa tekemään parannuksen, Jumala kehottaa etsimään ja kolkuttamaan. Jumala myös lupaa, että etsivä löytää ja parannuksen tekevän Hän ottaa itse vastaan.
Näitä lupauksia on kenenkään turha yrittää himmentää, ne ovat Kristuksessa tosia niin kauan kuin aikaa on. Jumala lupaa, että jos etsit Häntä, niin ennenpitkää Hän vastaa. Mutta ellet edes etsi, niin olet itse vastuussa.- Ontuvamatti
Aamen1245 kirjoitti:
Pitää osata erottaa kaksi asiaa. Jumalan todellisuus ja ihmisten todellisuus. Jumala valitsee ja Jumala tietää ennalta kaiken, mutta Jumala on samalla myös täydellisen oikeudenmukainen, eikä tee vääryyttä. Me ihmiset ei voida ymmärtää, miten em. on mahdollista, eikä tiedetä kaikkea ennalta ja siksi todellisuus on meille paljon suppeampi kuin Jumalalle. Jumala tietää koko historian alusta loppuun ja pitää huolen siitä, että kaikki hyvä saa lopulta palkkansa, kaikki paha myös rangaistuksen.
Ja siksi Jumalan lupaukset on aina annettu meille ihmisille siten, että me voimme vastata niihin ja luottaa niihin, ne kuuluvat meidän ihmisten todellisuuteen. Näin on myös kaikkien niiden lupausten osalta, joissa luvataan, että se joka kääntyy synneistään, pelastuu.
Suomeksi sanottuna olen vihainen siitä, että liikaa saarnataan nykyään, että usko ei ole meidän käsissä. Kyllä se meidän ihmisten todellisuudessa ja meidän näkökulmasta on. Sinä voit kyllä tehdä parannuksen ja kääntyä synneistäsi. Jumala tietää, aiotko tehdä sitä, mutta voit vaikka kokeilla heiluttaa etusormeasi ja katsoa heiluuko se? Yhtä lailla voit kääntyä synneistäsi ja uskoa Kristukseen ja pyytää Häntä antamaan syntisi anteeksi. Näin Jeesuskin opetti. Sitä, joka Hänen luokseen tulee, ei Hän aja pois.
Jumala kehottaa tekemään parannuksen, Jumala kehottaa etsimään ja kolkuttamaan. Jumala myös lupaa, että etsivä löytää ja parannuksen tekevän Hän ottaa itse vastaan.
Näitä lupauksia on kenenkään turha yrittää himmentää, ne ovat Kristuksessa tosia niin kauan kuin aikaa on. Jumala lupaa, että jos etsit Häntä, niin ennenpitkää Hän vastaa. Mutta ellet edes etsi, niin olet itse vastuussa.Et usko itekkään tuohon, mitä kirjoitat. Jos järki taistelee vastaan, niin koita siinä yrittää tehdä parannusta! Itse olen yrittänyt uskoa Jeesukseen minkä ehdin, mutta ei ei.... se vain ei ole heleppoa. Tiiän myös, että uskovalle ei sovi viina, eikä irtoseksi. Olen kuitenki niin huono ja surkea, että en vain onnistu olemaan niistä irti, vaikka tiedän, että minun pitäisi.
- Liplapkoi
Aamen1245 kirjoitti:
Pitää osata erottaa kaksi asiaa. Jumalan todellisuus ja ihmisten todellisuus. Jumala valitsee ja Jumala tietää ennalta kaiken, mutta Jumala on samalla myös täydellisen oikeudenmukainen, eikä tee vääryyttä. Me ihmiset ei voida ymmärtää, miten em. on mahdollista, eikä tiedetä kaikkea ennalta ja siksi todellisuus on meille paljon suppeampi kuin Jumalalle. Jumala tietää koko historian alusta loppuun ja pitää huolen siitä, että kaikki hyvä saa lopulta palkkansa, kaikki paha myös rangaistuksen.
Näitä lupauksia on kenenkään turha yrittää himmentää, ne ovat Kristuksessa tosia niin kauan kuin aikaa on. Jumala lupaa, että jos etsit Häntä, niin ennenpitkää Hän vastaa. Mutta ellet edes etsi, niin olet itse vastuussa.”Suomeksi sanottuna olen vihainen siitä, että liikaa saarnataan nykyään, että usko ei ole meidän käsissä. ”
Entä jos sanot ruotsiksi, niin oletko sitten vihainen, vai iloinen?
Ite ainakin venäjän kielellä olen sangen tyytyväinen, ja jos nyt puhutaan arameaa, Jeesuksen äidinkieltä, niin olen todella iloinen Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa, että seuroissa saarnataan näin!
- Evlika
Rakas Joona, me odotamme sinun paluuta! Olet tervetullut seuroihimme ja toivoisin näkeväni sinut vielä puhujan pöntössä. Sinun puheesi olivat ravitsevia.
- vl-vaimo
Sinä siis odotat Joonan paluuta.
Me Jumalan lapset puolestamme odotamme Herran Jeesuksen Kristuksen paluuta.
- OikeusOmaan
Mitäs jos Joona itse ajatteele, että hän on NYT päässyt päämääräänsä ja on valmis astumaan viimeisellä tuomiolla tuomarin eteen?
- Ehkä_toisinaan
kuvittelee noin. Mutta useimmiten on mielen pohjalla pelko, että helvetti on häntä varten avoinna.
- koittakaaherätä
Uudestisyntymä on teille vieras asia, siksi nuo tekstinn eovat tuolalisia kuin ovat.
ei uudestisyntymätön kykene mihinkään muuhun kuin valittamaan huonouttaan ja syntisyyttään ja sitten sen päälle, ei usko ole meidän käsissämme, joka jo teoriana on humpuukia ja täysin Raamatun vastaista oppia. - Tuskin_tuo
tyyppi enää palaa. Hän yksin katsoo olevansa oikeassa ja kaikki 900 muuta Siionin puhujaa ovat hänen mielestään väärässä.
- Uskonpuhdistuksenpäivä
Joona puhuu opillisista asioista melkein henkensä kaupalla, te syytätte häntä ties mistä. Ettekö voisi vain uskoa että hän on rehellisesti asioita pohtinut ja on niin suoraselkäinen että sanoo mitä ajattelee. Eikä niin pitäisi ollakin? Te välttetelette niitä keskeisiä aiheita joita hän on uskaltanut nimeltä mainiten nostaa pöydälle. Te syytätte häntä ylpeydestä ym. Resssukat. Te ette voi turvautua viimeisellä tuomiolla kuin Jumalan sanaan, edes seurakunnan selän taakse meneminen ei pelasta ketään.
Luther sanoo että Jumalan sallii tulla puolueita ja eksytyksiä jotta ihmiset turvaisivat ainoastaan yksin Jumalan sanaan. Joona tekee nyt niin, te ette tee vaan menette ”yhteisen ymmärryksen” taakse. Se hyvä juttu niin kauan kuin ollaan erehtymättömiä, mutta kun ei olla. Luther kirjoittaa että Jumala salli joskus koko seurakunnnan erehtyä ja vai n yksi mies oli oikeassa.
Seurakunnan erehtymättömyys riippuu vain siitä kuinka paljon ollaan Raamtun sanan mukaisessa uskossa. Olen varma että aika paljon olisi vl-seurakunnissakin puhdistettavaa. Jumala tarjoaa apuaan nöyrille, ei ylpeille. - Uskonpuhdistus-tarpeen
Uskonpuhdistuksenpäivä kirjoitti:
Joona puhuu opillisista asioista melkein henkensä kaupalla, te syytätte häntä ties mistä. Ettekö voisi vain uskoa että hän on rehellisesti asioita pohtinut ja on niin suoraselkäinen että sanoo mitä ajattelee. Eikä niin pitäisi ollakin? Te välttetelette niitä keskeisiä aiheita joita hän on uskaltanut nimeltä mainiten nostaa pöydälle. Te syytätte häntä ylpeydestä ym. Resssukat. Te ette voi turvautua viimeisellä tuomiolla kuin Jumalan sanaan, edes seurakunnan selän taakse meneminen ei pelasta ketään.
Luther sanoo että Jumalan sallii tulla puolueita ja eksytyksiä jotta ihmiset turvaisivat ainoastaan yksin Jumalan sanaan. Joona tekee nyt niin, te ette tee vaan menette ”yhteisen ymmärryksen” taakse. Se hyvä juttu niin kauan kuin ollaan erehtymättömiä, mutta kun ei olla. Luther kirjoittaa että Jumala salli joskus koko seurakunnnan erehtyä ja vai n yksi mies oli oikeassa.
Seurakunnan erehtymättömyys riippuu vain siitä kuinka paljon ollaan Raamtun sanan mukaisessa uskossa. Olen varma että aika paljon olisi vl-seurakunnissakin puhdistettavaa. Jumala tarjoaa apuaan nöyrille, ei ylpeille.Uskonpuhdistusta ja pesän puhdistusta tarvitaan vanhoillislestadiolaisuudessa, niin harhainen ja täynnä ihmisoppia tuo lahkojen lahko on.- Esitetään niin uskovaista , että - mutta ollaan oikeita fariseusten fariseuksia - ihmisoppeja ry:llä saarnataan ja muita saman lahkolaisia vahditaan ja kytätään.
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi433404Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan172622Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!3762516Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!811740- 861395
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541070SEO!! Pyhäsalmi
Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs70975- 74945
Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.26771Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l4724