Pihtiputaalla ehtoollinen puhtaisiin käsiin.

Ei-hyväksy

Pihtiputaalla on otettu ehtoollinen omiinkäsiin. Kaikki eivät vielä sitä hyväksy, mutta kyllä ne siitä suopuu.

121

5495

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keiteleseuraa

      Käytännössä = ?

    • Keitsule

      :) :)

    • AikaisemminJo

      Jokos näidenjälkeen on kaikissapaikoisaa olleet Näin se Jumala tämänkinasian hienosti on siunannut Nyt on sellainentunne että näinhän tämän olisi pitänyt aina olla Ihan turhaan ihmiset kiukuttelivat ja lähtivät Olishan heillävielä ollut vapauskäydä kIrkoIssakin

    • Esikoinen_kirkossa

      Siellä ne raukat ovat eksytettyinä ja ehtoollisyhteys katkaistu Kristuksen maailmanlaajuiseen kirkoon. Sääliksi käy kun ei ole uskallusta sanoa ääneen sitä mitä ajattelee ja menee porukan mukana kuin lammaslauma, jonka johtajina ovat pahat lapin sudet.

      Varmaan erikoinen fiilis, kun on kuitenkin sisällä ristiriita, toisaalta tietää että on väärin toimia näin, toisaalta joukko vetää mukanaan. Ulkoisella hartaudella voi luoda hetkeksi sellaisen tunteen joka rauhoittaa, mutta sitten taas epäilys palaa.

      Jos puolestaan kävisi kirkossa ihan normaalisti ehtoollisella, voisi kaiken jättää Kristuksen varaan ja saisi sisäänsä levon. Ei siinä epäilyksissä kannata olla, kun tietää tekevänsä väärin ja väärinhän se on. Palatkaa rohkeasti kirkon yhteyteen, niin se on kuitenkin aina ollut. Älkää itseänne rikkoko enempää, älkääkä paaduttako omaatuntoanne näkemään mustan valkoisena.

      Tulkaa. Esikoisten seuroissa on sama tuttu turvallinen Jumalan sana esillä kuin on aina ollut ja yhteys kirkkoon on ehjä. Kirkko ja sen konservatiiviset papit tarvitsevat nyt paljon tukea seurakuntalaisilta.

      • 8764467316

        Kirkosta en ole koskaan saanut sielulleni mitään silloin joskus kun oli isojaseuroja kirkon tiloissa oli hyvin kolkkoa
        Kiertäkää vaan niitä kirkkojanne maailman tomu tarttuu hyvin


      • HerätkääPahvit

        Pitkäät oli taas eriseuran kirjootukset vailla mitään sanomaa Te olitte meistä mutta ette olleet meitä. Jos sisällämme olisi ristiriitaa olisimme lähteneet kanssanne eriseuraan Mutta kuun ei ollut ristisiitaa emme lähteneetn siihen maailmanlaajuisesti kuolleeseen katollilaiseen jumalisuuteen
        Tuttu turvallinen jumlansanako? Ei meillä koskaan olla kehoitettu perustamaan omaa kövyiden jyvien eriseuraa ja sanoohan raamattuki näin Eivät he peri taivaanvaltakuntaa. Ei muöskään tutussa ja turvallisessa seurakunnassa paimenia opeteta jättämään lampaitaan ja lähtemään etsimäänn eriseuraan itselleesopivaa kuuliakuntaa eli sikoja paimentmaan


      • Pahvivastas
        HerätkääPahvit kirjoitti:

        Pitkäät oli taas eriseuran kirjootukset vailla mitään sanomaa Te olitte meistä mutta ette olleet meitä. Jos sisällämme olisi ristiriitaa olisimme lähteneet kanssanne eriseuraan Mutta kuun ei ollut ristisiitaa emme lähteneetn siihen maailmanlaajuisesti kuolleeseen katollilaiseen jumalisuuteen
        Tuttu turvallinen jumlansanako? Ei meillä koskaan olla kehoitettu perustamaan omaa kövyiden jyvien eriseuraa ja sanoohan raamattuki näin Eivät he peri taivaanvaltakuntaa. Ei muöskään tutussa ja turvallisessa seurakunnassa paimenia opeteta jättämään lampaitaan ja lähtemään etsimäänn eriseuraan itselleesopivaa kuuliakuntaa eli sikoja paimentmaan

        Meinaakko että sinun eriseuran matkaasi minun olisi pitänyt lähteä?
        Et sinä peri taivaan valtakuntaa seuraamalla ihmistä, perit vain esikoilestaadiolaisen valtakunnan mikä se sitten onkaan.
        Ihan kysyn, synnyitkö esikoislestaadiolaiseen taivaan valtakuntaan tänne maailmaan ihan äidistäsi ja isästäsi.
        Ja aattelit sitten että kun tähän kristillisyyteen oon syntynyt niin mullahan on käyny hirvee säkä kaikista maailman ihmisistä kun juuri minä synnyin Jumalan valtakuntaan.
        Sitä sinä todistat, perintöä väärältä lestaatiukselta joka ei ole sinun Jeesuksesi.
        Sanooko Raamattu sinulle niin että kun sinä ennakkoon olet päättänyt että näin sen tulee sanoa niin sehän sanoo kun minä näin olen päättänyt.Luet Raamattua siis sinun ja kristillisyytesi edun mukaisesti.Sinä olit meistä mutta et ole meitä.
        Jeesus sanoi jollekkin et mene pois, en minä sinua tunne, sanoiko sinulle?
        Sikahan ei tiedä olevansa sika, mutta nyt tiedät.


      • Kolmekuutosta
        8764467316 kirjoitti:

        Kirkosta en ole koskaan saanut sielulleni mitään silloin joskus kun oli isojaseuroja kirkon tiloissa oli hyvin kolkkoa
        Kiertäkää vaan niitä kirkkojanne maailman tomu tarttuu hyvin

        Koska sinut on lapsuudestasi asti pyritty vieroittamaan ihmiskunnasta.
        Nyt oot sitten aivan avuton täysin pihalla oleva ihminen jolloin sinulla ei olekaan enään muuta vaihtoehtoa kuin paeta avuttomana laumaasi turvaan ja painaa pääsi pensaaseen niin kuin muutkin (koska olette kovia matkimaan) jossa pullon henki on noussut ylimmistä ylimmäksi auktoriteetiksi.


      • tyhjättynnyritkolisee
        HerätkääPahvit kirjoitti:

        Pitkäät oli taas eriseuran kirjootukset vailla mitään sanomaa Te olitte meistä mutta ette olleet meitä. Jos sisällämme olisi ristiriitaa olisimme lähteneet kanssanne eriseuraan Mutta kuun ei ollut ristisiitaa emme lähteneetn siihen maailmanlaajuisesti kuolleeseen katollilaiseen jumalisuuteen
        Tuttu turvallinen jumlansanako? Ei meillä koskaan olla kehoitettu perustamaan omaa kövyiden jyvien eriseuraa ja sanoohan raamattuki näin Eivät he peri taivaanvaltakuntaa. Ei muöskään tutussa ja turvallisessa seurakunnassa paimenia opeteta jättämään lampaitaan ja lähtemään etsimäänn eriseuraan itselleesopivaa kuuliakuntaa eli sikoja paimentmaan

        "Te olitte meistä mutta ette olleet meitä. "

        Mietihän tätä lausetta tarkasti ja avaa järkevällä analyysillä, mitä tämä lause tarkoittaa.??!!Ei mitään mutu tuntumaa ja jauhettua puppua.


      • EiköMikäänKelpaa
        Pahvivastas kirjoitti:

        Meinaakko että sinun eriseuran matkaasi minun olisi pitänyt lähteä?
        Et sinä peri taivaan valtakuntaa seuraamalla ihmistä, perit vain esikoilestaadiolaisen valtakunnan mikä se sitten onkaan.
        Ihan kysyn, synnyitkö esikoislestaadiolaiseen taivaan valtakuntaan tänne maailmaan ihan äidistäsi ja isästäsi.
        Ja aattelit sitten että kun tähän kristillisyyteen oon syntynyt niin mullahan on käyny hirvee säkä kaikista maailman ihmisistä kun juuri minä synnyin Jumalan valtakuntaan.
        Sitä sinä todistat, perintöä väärältä lestaatiukselta joka ei ole sinun Jeesuksesi.
        Sanooko Raamattu sinulle niin että kun sinä ennakkoon olet päättänyt että näin sen tulee sanoa niin sehän sanoo kun minä näin olen päättänyt.Luet Raamattua siis sinun ja kristillisyytesi edun mukaisesti.Sinä olit meistä mutta et ole meitä.
        Jeesus sanoi jollekkin et mene pois, en minä sinua tunne, sanoiko sinulle?
        Sikahan ei tiedä olevansa sika, mutta nyt tiedät.

        Meinaakko että sinun eriseuran matkaasi minun olisi pitänyt lähteä?
        -Ei me esikoislestaadiolaiset olla lähdetty Te läditte Jeesuksenasettamasta seurakunnasta Perustitte sen vain me ainoat oikeat eriseura esikoiset ryn 2016

        Et sinä peri taivaan valtakuntaa seuraamalla ihmistä, perit vain esikoilestaadiolaisen valtakunnan mikä se sitten onkaan.
        -kyylä.me perimme esikoislestaadiolaiset ryn Tehän lhditte ja jätitte niinkuin koira jätöksensä meille ihan valtaisan omaisuuden Olemmeko muistaneet kiittää?
        Ihan kysyn, synnyitkö esikoislestaadiolaiseen taivaan valtakuntaan tänne maailmaan ihan äidistäsi ja isästäsi.
        -hyvä kysymys Kyllä sainsyntyä siksi olenkin äärettömän kiitolline jumalalle aiitä Usein. Kyllä ajattelen kuunka juuri minä olen saanut syntyä juuri elävään jeesukseperustamaan. Elävään kristillisyyteen Toki sen jälkeen tein lenkin maailmassa ja erinlaisissa kuolleissa kirkoissa ja uskoisa. Tuhlaajapoikana kuitenkin sain armon palata takaisin Isänkotiin
        Ja aattelit sitten että kun tähän kristillisyyteen oon syntynyt niin mullahan on käyny hirvee säkä kaikista maailman ihmisistä kun juuri minä synnyin Jumalan valtakuntaan.
        Sitä sinä todistat, perintöä väärältä lestaatiukselta joka ei ole sinun Jeesuksesi.
        -Lestaadius ei ole minun eikä kenenkäänmuunkaan Jumala. Jos ja kun näin ajattelet emme ihmettele miksi olette sitä eriseuraa Paljastit justiinsa itsesi ja olet sitä eriseuraa josta raamattu puhhuu
        Sanooko Raamattu sinulle niin että kun sinä ennakkoon olet päättänyt että näin sen tulee sanoa niin sehän sanoo kun minä näin olen päättänyt.Luet Raamattua siis sinun ja kristillisyytesi edun mukaisesti.Sinä olit meistä mutta et ole meitä.
        Jeesus sanoi jollekkin et mene pois, en minä sinua tunne, sanoiko sinulle?
        - Ei minulle vaan kaikille esikoiset ry Eriseuraan Lähteville Jeesus sanoo en minä tunne teitä jotka perustitti oman. Eriseura seurakuntanne 2016 eikö teille mikään kelpaa
        Sikahan ei tiedä olevansa sika, mutta nyt tiedät.


      • EiKaipaaSelittelyjjä
        tyhjättynnyritkolisee kirjoitti:

        "Te olitte meistä mutta ette olleet meitä. "

        Mietihän tätä lausetta tarkasti ja avaa järkevällä analyysillä, mitä tämä lause tarkoittaa.??!!Ei mitään mutu tuntumaa ja jauhettua puppua.

        Onkohan se Luojan mielen mukaista, että se osa seurakuntaa, joka ei voi hyväksyä omantunnon syistä moista separatismia, joutuvat edelleen käymään kirkossa ehtoollisella?

        Vielä tässä vaiheessa kirkkoehtoollinen on pätevä sakramentti. mutta kuinka kauan? Johtava separatisti SP jo saarnassaan väheksyi sellaista omantunnon syytä. Kielteisesti suhtaudutaan jo sekä rukoushuoneella että kirkossa ehtoollisella käyntiin; jos käy molemmissa, saastuttaa molemmat lähteet.

        Jos moinen uskonveljen ja -sisaren omantunnon äänestä välittämättömyys ei ole Luojan mielen mukaista, voi epäillä seurakunnan yhteyden hajottaneen sakramenttiseparatisminkin Luojan mielen mukaisuutta.
        Onko sitten rukoushuone-ehtoollinen Luojan mielen mukaista?
        -Mietitääs yhdessä. Ei tässä keesu ole jättänyt mitään selittelyn eikä arvailujenvaraan. Näinnkvi esikoiset ry erieuralle Johanneksen kirje:
        2:19 Meistä he ovat lähteneet, mutta he eivät olleet yhtä meidän kanssamme; sillä jos he olisivat olleet yhtä meidän kanssamme, niin he olisivat meidän kanssamme (pysyneet) mutta heissä oli tuleva ilmi, että kaikki eivät ole yhtä meidän kanssamme. Näin näitä Eriseuroja ja seurakuntian on syntynyt tuhansia ellei kymmeniätuhansia ja vielä. Viimeiseksi 2016 luvulla eriseura esikoiset ry


      • moukkatei
        Pahvivastas kirjoitti:

        Meinaakko että sinun eriseuran matkaasi minun olisi pitänyt lähteä?
        Et sinä peri taivaan valtakuntaa seuraamalla ihmistä, perit vain esikoilestaadiolaisen valtakunnan mikä se sitten onkaan.
        Ihan kysyn, synnyitkö esikoislestaadiolaiseen taivaan valtakuntaan tänne maailmaan ihan äidistäsi ja isästäsi.
        Ja aattelit sitten että kun tähän kristillisyyteen oon syntynyt niin mullahan on käyny hirvee säkä kaikista maailman ihmisistä kun juuri minä synnyin Jumalan valtakuntaan.
        Sitä sinä todistat, perintöä väärältä lestaatiukselta joka ei ole sinun Jeesuksesi.
        Sanooko Raamattu sinulle niin että kun sinä ennakkoon olet päättänyt että näin sen tulee sanoa niin sehän sanoo kun minä näin olen päättänyt.Luet Raamattua siis sinun ja kristillisyytesi edun mukaisesti.Sinä olit meistä mutta et ole meitä.
        Jeesus sanoi jollekkin et mene pois, en minä sinua tunne, sanoiko sinulle?
        Sikahan ei tiedä olevansa sika, mutta nyt tiedät.

        Ei tiedä niin , tiedätkö sinäkään...
        -


      • FaktaFaktana
        EiKaipaaSelittelyjjä kirjoitti:

        Onkohan se Luojan mielen mukaista, että se osa seurakuntaa, joka ei voi hyväksyä omantunnon syistä moista separatismia, joutuvat edelleen käymään kirkossa ehtoollisella?

        Vielä tässä vaiheessa kirkkoehtoollinen on pätevä sakramentti. mutta kuinka kauan? Johtava separatisti SP jo saarnassaan väheksyi sellaista omantunnon syytä. Kielteisesti suhtaudutaan jo sekä rukoushuoneella että kirkossa ehtoollisella käyntiin; jos käy molemmissa, saastuttaa molemmat lähteet.

        Jos moinen uskonveljen ja -sisaren omantunnon äänestä välittämättömyys ei ole Luojan mielen mukaista, voi epäillä seurakunnan yhteyden hajottaneen sakramenttiseparatisminkin Luojan mielen mukaisuutta.
        Onko sitten rukoushuone-ehtoollinen Luojan mielen mukaista?
        -Mietitääs yhdessä. Ei tässä keesu ole jättänyt mitään selittelyn eikä arvailujenvaraan. Näinnkvi esikoiset ry erieuralle Johanneksen kirje:
        2:19 Meistä he ovat lähteneet, mutta he eivät olleet yhtä meidän kanssamme; sillä jos he olisivat olleet yhtä meidän kanssamme, niin he olisivat meidän kanssamme (pysyneet) mutta heissä oli tuleva ilmi, että kaikki eivät ole yhtä meidän kanssamme. Näin näitä Eriseuroja ja seurakuntian on syntynyt tuhansia ellei kymmeniätuhansia ja vielä. Viimeiseksi 2016 luvulla eriseura esikoiset ry

        Biblia kerotoo näin Esikoislestadiolaiset ry:n Eriseurasta,

        1Joh. 2:19 He ovat meistä lähteneet, mutta ei he olleet meistä; sillä jos he meistä olleet olisivat, niin he tosin olisivat meidän kanssamme pysyneet: mutta että ne julki tulisivat, ettei he kaikki ole meistä.

        Näin syntyi vapaakirkko ERISEURA Esikoislestadiolaiset joka hylkäsi vanhan ja rakensi uutta ihmisviisauden varaan. Syntyi hurmahenkien johtama sokeiden lampaiden lauma. Tokka joka irtosi maailmanlaajuisesta Kristuksen seurakunnasta ERISEURAAN. Rukoilemme puolestanne jotta voisitte tehdä parannuksen ja palata elävän Jumalan sanan kuuloon.


      • pitäkääkirkkonnejapaavi
        FaktaFaktana kirjoitti:

        Biblia kerotoo näin Esikoislestadiolaiset ry:n Eriseurasta,

        1Joh. 2:19 He ovat meistä lähteneet, mutta ei he olleet meistä; sillä jos he meistä olleet olisivat, niin he tosin olisivat meidän kanssamme pysyneet: mutta että ne julki tulisivat, ettei he kaikki ole meistä.

        Näin syntyi vapaakirkko ERISEURA Esikoislestadiolaiset joka hylkäsi vanhan ja rakensi uutta ihmisviisauden varaan. Syntyi hurmahenkien johtama sokeiden lampaiden lauma. Tokka joka irtosi maailmanlaajuisesta Kristuksen seurakunnasta ERISEURAAN. Rukoilemme puolestanne jotta voisitte tehdä parannuksen ja palata elävän Jumalan sanan kuuloon.

        Maailmanlaajuiset juuri sitä ekumenian henkeä tosiaan siinä se tuli kuinka ollaan ihan hukassa siellä erikoisissa
        Kitaraa kehiin vaan


      • lapinHÖNÖT
        pitäkääkirkkonnejapaavi kirjoitti:

        Maailmanlaajuiset juuri sitä ekumenian henkeä tosiaan siinä se tuli kuinka ollaan ihan hukassa siellä erikoisissa
        Kitaraa kehiin vaan

        JuuriNäin! Hurmahenkien lapinHÖNÖT on uutta eriseuraa Jeesuksen seurakunnasta lähteneitä


    • GudsBarn

      Nimimerkki "Esikoinen_kirkossa" on hyvin pahasti harhassa. Rukoushuoneella vietetty ehtoollinen on täysin Jumalan mielen mukaista. On suurta hengellistä sokeutta väittää muuta.

      • Paaviutta

        Onkohan se Luojan mielen mukaista, että se osa seurakuntaa, joka ei voi hyväksyä omantunnon syistä moista separatismia, joutuvat edelleen käymään kirkossa ehtoollisella?

        Vielä tässä vaiheessa kirkkoehtoollinen on pätevä sakramentti. mutta kuinka kauan? Johtava separatisti SP jo saarnassaan väheksyi sellaista omantunnon syytä. Kielteisesti suhtaudutaan jo sekä rukoushuoneella että kirkossa ehtoollisella käyntiin; jos käy molemmissa, saastuttaa molemmat lähteet.

        Jos moinen uskonveljen ja -sisaren omantunnon äänestä välittämättömyys ei ole Luojan mielen mukaista, voi epäillä seurakunnan yhteyden hajottaneen sakramenttiseparatisminkin Luojan mielen mukaisuutta.
        Onko sitten rukoushuone-ehtoollinen Luojan mielen mukaista?


      • lolvaanpaaville
        Paaviutta kirjoitti:

        Onkohan se Luojan mielen mukaista, että se osa seurakuntaa, joka ei voi hyväksyä omantunnon syistä moista separatismia, joutuvat edelleen käymään kirkossa ehtoollisella?

        Vielä tässä vaiheessa kirkkoehtoollinen on pätevä sakramentti. mutta kuinka kauan? Johtava separatisti SP jo saarnassaan väheksyi sellaista omantunnon syytä. Kielteisesti suhtaudutaan jo sekä rukoushuoneella että kirkossa ehtoollisella käyntiin; jos käy molemmissa, saastuttaa molemmat lähteet.

        Jos moinen uskonveljen ja -sisaren omantunnon äänestä välittämättömyys ei ole Luojan mielen mukaista, voi epäillä seurakunnan yhteyden hajottaneen sakramenttiseparatisminkin Luojan mielen mukaisuutta.
        Onko sitten rukoushuone-ehtoollinen Luojan mielen mukaista?

        Eipä oo tarvinnut enää sen jälkeen kirkkoja kiertää


      • Lolvaanmato
        lolvaanpaaville kirjoitti:

        Eipä oo tarvinnut enää sen jälkeen kirkkoja kiertää

        Ekköhän sää isoja seuroja kierrä kahdella naamalla.
        Tyhmä se on ja tyhmemmäksi haluaa tulla saavuttaakseen autuuttaan.


      • Jokotaasen

        Pidähän sitten hyvää huolta itsestäsi ja vaali sitä patriarkaalista kulttuuriasi.
        Sanooko sinun mielesi Jumalan mieltä?


      • OmpasIhmistTietämättömiä
        Paaviutta kirjoitti:

        Onkohan se Luojan mielen mukaista, että se osa seurakuntaa, joka ei voi hyväksyä omantunnon syistä moista separatismia, joutuvat edelleen käymään kirkossa ehtoollisella?

        Vielä tässä vaiheessa kirkkoehtoollinen on pätevä sakramentti. mutta kuinka kauan? Johtava separatisti SP jo saarnassaan väheksyi sellaista omantunnon syytä. Kielteisesti suhtaudutaan jo sekä rukoushuoneella että kirkossa ehtoollisella käyntiin; jos käy molemmissa, saastuttaa molemmat lähteet.

        Jos moinen uskonveljen ja -sisaren omantunnon äänestä välittämättömyys ei ole Luojan mielen mukaista, voi epäillä seurakunnan yhteyden hajottaneen sakramenttiseparatisminkin Luojan mielen mukaisuutta.
        Onko sitten rukoushuone-ehtoollinen Luojan mielen mukaista?

        Onkohan se Luojan mielen mukaista, että se osa seurakuntaa, joka ei voi hyväksyä omantunnon syistä moista separatismia, joutuvat edelleen käymään kirkossa ehtoollisella?
        -Luoja ei koskaan pakota eikä esikoislestaadiolaisetkaan. Tule nopeasti pois eriseurasta jos siellä pakotetaan sellainen on perkeleestä Kuollut ev lut kirkko kylläkin yrittää yksioikeutta sakramentteihin Emmehän me elävätuntoiset sellaiseen perkeleelliseen oppiin usko. Vihollinen kyllä yrittää kaikkensa ettei kristityt saisinauttia Herranpyhää ehtiollista siellä missä Herran omat ovat. Omiintuntoihin kirkon ihmissäännöt ei vaikuta millääntavalla siitä saat olla varma

        Vielä tässä vaiheessa kirkkoehtoollinen on pätevä sakramentti. mutta kuinka kauan? Johtava separatisti SP jo saarnassaan väheksyi sellaista omantunnon syytä. Kielteisesti suhtaudutaan jo sekä rukoushuoneella että kirkossa ehtoollisella käyntiin; jos käy molemmissa, saastuttaa molemmat lähteet.
        -Tämä päätelmä on eriseuran keksimä valhe Vieläkin on neuvo käydä kummassa vain jos vielä ei ymmärrystä ole annettu Itse ihmettelen mitätekemistä koulleessa kirkossa kristityllä tänäpäivänä on kun kaiken saamme elävästäkristillisyydestä

        Jos moinen uskonveljen ja -sisaren omantunnon äänestä välittämättömyys ei ole Luojan mielen mukaista, voi epäillä seurakunnan yhteyden hajottaneen sakramenttiseparatisminkin Luojan mielen mukaisuutta.
        -voit olla täysin vapaa ja varma ettei Luoja koskaan kiellä eikä anna omanunnontuskia kun nautit ehtoollista jumalanlastensa kansaa. Se on sielunviholliselta sellaninen ääni
        Onko sitten rukoushuone-ehtoollinen Luojan mielen mukaista?
        -Tästä voit olla 100% varma Onhan Jeesus sen omaanseurakuntaansa omille opetuslapsilleeen asettanut.


      • Moukkatei

        "guts barn"
        -
        Ei ole lainkaan sokeutta väittää toisin, koska te ette ole eronneet kirkosta
        vaikka olette ottaneet ehtoollisen itsellenne. ikään kuin salaa . . .
        en paremmin sano !.


      • Hävetkäälaamannit

        Ei ole oikein että maailma on ryhtynyt kristittyjen tuomariksi.


      • Tietäjäköolet
        OmpasIhmistTietämättömiä kirjoitti:

        Onkohan se Luojan mielen mukaista, että se osa seurakuntaa, joka ei voi hyväksyä omantunnon syistä moista separatismia, joutuvat edelleen käymään kirkossa ehtoollisella?
        -Luoja ei koskaan pakota eikä esikoislestaadiolaisetkaan. Tule nopeasti pois eriseurasta jos siellä pakotetaan sellainen on perkeleestä Kuollut ev lut kirkko kylläkin yrittää yksioikeutta sakramentteihin Emmehän me elävätuntoiset sellaiseen perkeleelliseen oppiin usko. Vihollinen kyllä yrittää kaikkensa ettei kristityt saisinauttia Herranpyhää ehtiollista siellä missä Herran omat ovat. Omiintuntoihin kirkon ihmissäännöt ei vaikuta millääntavalla siitä saat olla varma

        Vielä tässä vaiheessa kirkkoehtoollinen on pätevä sakramentti. mutta kuinka kauan? Johtava separatisti SP jo saarnassaan väheksyi sellaista omantunnon syytä. Kielteisesti suhtaudutaan jo sekä rukoushuoneella että kirkossa ehtoollisella käyntiin; jos käy molemmissa, saastuttaa molemmat lähteet.
        -Tämä päätelmä on eriseuran keksimä valhe Vieläkin on neuvo käydä kummassa vain jos vielä ei ymmärrystä ole annettu Itse ihmettelen mitätekemistä koulleessa kirkossa kristityllä tänäpäivänä on kun kaiken saamme elävästäkristillisyydestä

        Jos moinen uskonveljen ja -sisaren omantunnon äänestä välittämättömyys ei ole Luojan mielen mukaista, voi epäillä seurakunnan yhteyden hajottaneen sakramenttiseparatisminkin Luojan mielen mukaisuutta.
        -voit olla täysin vapaa ja varma ettei Luoja koskaan kiellä eikä anna omanunnontuskia kun nautit ehtoollista jumalanlastensa kansaa. Se on sielunviholliselta sellaninen ääni
        Onko sitten rukoushuone-ehtoollinen Luojan mielen mukaista?
        -Tästä voit olla 100% varma Onhan Jeesus sen omaanseurakuntaansa omille opetuslapsilleeen asettanut.

        Kyllä sinun kirjoituksesi ajaa loputkin uskovaiset pois sieltä missä lienetkään.
        #Tästä voit olla 100% varma Onhan Jeesus sen omaanseurakuntaansa omille opetuslapsilleeen asettanut.#
        Missä se oma seurakuntani on, missä omat opetuslapseni ovat.Vai oikein 100 % varmuus seurakunnastasi, kyllä olet joku seurakuntauskovainen etkä mitään muuta.
        Käy huutelemaan tuota lausahdustasi kenelle tahansa niin harvat jos ketkään uskovat sinuun.
        Kyllä näitä Jeesuksen hyväksikäyttäjiä riittää niinkuin sinä.


      • ValheitaVirtaa
        Paaviutta kirjoitti:

        Onkohan se Luojan mielen mukaista, että se osa seurakuntaa, joka ei voi hyväksyä omantunnon syistä moista separatismia, joutuvat edelleen käymään kirkossa ehtoollisella?

        Vielä tässä vaiheessa kirkkoehtoollinen on pätevä sakramentti. mutta kuinka kauan? Johtava separatisti SP jo saarnassaan väheksyi sellaista omantunnon syytä. Kielteisesti suhtaudutaan jo sekä rukoushuoneella että kirkossa ehtoollisella käyntiin; jos käy molemmissa, saastuttaa molemmat lähteet.

        Jos moinen uskonveljen ja -sisaren omantunnon äänestä välittämättömyys ei ole Luojan mielen mukaista, voi epäillä seurakunnan yhteyden hajottaneen sakramenttiseparatisminkin Luojan mielen mukaisuutta.
        Onko sitten rukoushuone-ehtoollinen Luojan mielen mukaista?

        Eikä saastuta, mistä keksitkin näitä valheitasi.


    • Ei-hyväksy

      Valheet jatkuu esikoislestadiolaisissa seurakunnissa ja aina ne vaan hyväsytään.

      • Moukkatei

        En minäkään hyväksy sitä, kiitos vietistäsi....
        -


    • EnoleKoboltti

      Naispappeus otettiin hesan esikoisissa käyttöön, tai siis päänavaus. Myöskin jos ei nyt aivan yhdistyminen, mutta kuitenkin samaan herran kansaan Nurmijärven Rauahayhdistyksen kanssa.

      • Kobolttienole

        Esikoisten linja naispappeuden suhteen ei ole muuttunut. Emme kannata naispappeutta.


      • LikaisetKädet

        Hei EnoleKoboltti, kerrotko mitä tarkoitat, kun kerrot "Naispappeus otettiin hesan esikoisissa käyttöön". Tämä on minulle uusi tieto - vaikka olen mukana Helsingin Esikoisten toiminnassa?


    • h6ryh

      Ette kannata naispappeutta, mutta käytännössä menette minne tuuli vie. Sanat tosin pysyvät suussa, "emme kannata naispappeutta".
      Mutta mitä tuo rauhanyhdistys kohdallanne tarkoittaa?

      • teuta011

        "h6ryh"
        -
        Ei se mitään tarkoita, me ollaan pois siitä poppoosta .
        Eli siitä joka kannattaa naista pappina , ja siksi toiseksi
        ei olla mitään rauhanyhdistysläisiä .


      • 2357887654
        teuta011 kirjoitti:

        "h6ryh"
        -
        Ei se mitään tarkoita, me ollaan pois siitä poppoosta .
        Eli siitä joka kannattaa naista pappina , ja siksi toiseksi
        ei olla mitään rauhanyhdistysläisiä .

        Samaa sakkia vanhimpien viha molemmilla ollut.
        oma viisaus noussut esiin
        Polkkatukat nolemilla


    • surullinenolo

      No johan pomppas, täytyy valistaa pihtiputaalaisia vaikka kotsarin kautta. Myös ev.lut. kirkko Pihtiputaalla taitaa olla "ulalla" asiasta eli piispan paimenkirje ehkä lukematta kun seurailmoitukset pyörivät kirkon ilmoituksissa edelleen. Täällä "suuressa maailmassa" ev.lut kirkko on sanoutunut yhteistyöstä irti monin eri tavoin. Tuo ehtoollisella käynti ruksalla/ kirkossa saastuttaa molemmat jos keikkuu siellä täällä. Pihtiputaallilmoitettu kuten muuallakin että ehtoollinen ei ole kirkon tapahtuma vaan osallistujat ovat es,les. jäseniä ym. Näin panaan tavallisen tallaajan pää niin pyörälle ettei pysty erottamaan valheen jälkiä es,lestojen joukossa.

      • teuta011

        "surullinenolo"
        -
        olen samaa mieltä, näin on pantu pää pyörälle ,
        valheen kautta, niin sillä kuin muuallakin niissä
        Es /Lestoissa .
        -


      • 582459684
        teuta011 kirjoitti:

        "surullinenolo"
        -
        olen samaa mieltä, näin on pantu pää pyörälle ,
        valheen kautta, niin sillä kuin muuallakin niissä
        Es /Lestoissa .
        -

        Voi voi kyllä te suuria murehditte, mutta omaa tilaa ette ymmärrä.
        Teidän kirkkonnekin kahlaa syvällä ettekä siinäkää näe mitää erikoisen surullista, mutta kun elävä tuntoinen kristitty viettää pyhää ehtoollista Jeesuksen käskyn ja esimerkillään pyhittänyt
        sen meidän vietettäväksi niin johan rietas nostaa päätään. Siinä täytyy olla jokin salattu siunaus kun rietas ajaa petonsa lammastarhaa näykkimään.


      • Tupsahdus
        582459684 kirjoitti:

        Voi voi kyllä te suuria murehditte, mutta omaa tilaa ette ymmärrä.
        Teidän kirkkonnekin kahlaa syvällä ettekä siinäkää näe mitää erikoisen surullista, mutta kun elävä tuntoinen kristitty viettää pyhää ehtoollista Jeesuksen käskyn ja esimerkillään pyhittänyt
        sen meidän vietettäväksi niin johan rietas nostaa päätään. Siinä täytyy olla jokin salattu siunaus kun rietas ajaa petonsa lammastarhaa näykkimään.

        Teillä vaan on onnistuttu salaamaan kaikkinainen pahuus mikä joukossanne on.
        Kirkko toimii avoimesti kun taas te kuin mikäkin salaseurainen rakkilauma.
        Kyllä vastauksestasi päättelee halveksunnan äänen ja ylenkatseen kaikkia ihmisiä kohtaan.
        Paistattele ny aikasi siellä tunkion päällä kunnes huomaamattasi paskaan uppoat.
        Rietas kuten sinä ei huomaa omia syntejään vaan toisten synnit.


    • KaikilleKaikille

      Kirkko on ulalla, Esikoislestadiolaiset etääntyvät kirkosta ja aloittavat HPE.n nauttimisen omilla rukoushuoneilla. Nämä tilaisuudet ovat avoimia kaikille, kuulut mihin tahansa kirkkoon tai yhdistykseen. Tervetuloa!

    • NytKaikkiMukaan

      KIITOS!

      • iloonasti

        KIITOS EI


      • parempisullesitten
        iloonasti kirjoitti:

        KIITOS EI

        Homppeli pappi siunaa vaikka kirkossa sinut Irja tädin kanssa


      • teuta011
        parempisullesitten kirjoitti:

        Homppeli pappi siunaa vaikka kirkossa sinut Irja tädin kanssa

        Teidät vihitään siviilirekisterissä, jossa ennen vain suruttomat
        vihittiin, ei se muuta asiaa vaikka sitten jälkeenpäin ruksalla
        paikataan .
        -
        eikö mene kaaliin koskaan...


      • Siunauksin
        teuta011 kirjoitti:

        Teidät vihitään siviilirekisterissä, jossa ennen vain suruttomat
        vihittiin, ei se muuta asiaa vaikka sitten jälkeenpäin ruksalla
        paikataan .
        -
        eikö mene kaaliin koskaan...

        Siviilivihkiminen voidaan suorittaa missä vain, vaikka rukoushuoneella.


    • siinäsittenollaan

      luterilainen suomalainen ei uskalla kirkosta ottaa paria askelta enempää etäisyyttä, on se niin umpisokeaa kansaa.
      aina pitää puuäijä näkyä muuten ei unikaan tule.

      • Vastarannankiiski2

        Onko suurtakin rohkeutta maksaa kirkolle kirkollisveroa ja silti toimittaa sakramentit ja muut toimitukset itse?

        Edes kirkkohäät eivät ole mahdolliset, eikä kummina toimiminen suvun muiden perheiden lapsille. Siinä sitä on kristityn esikuvaa kerrakseen. Ulkopuoliset rinnastavat meidät ateisteihin, karhun kansaan tai muihin intellektuelleihin. Sitten saarnataan, että Jumala on järjestyksen Jumala. Näyttääkö tämä siltä?

        Aika kallis protesti eli mielenosoitus kirkkoa vastaan.


      • EriseuraHöpöttää
        Vastarannankiiski2 kirjoitti:

        Onko suurtakin rohkeutta maksaa kirkolle kirkollisveroa ja silti toimittaa sakramentit ja muut toimitukset itse?

        Edes kirkkohäät eivät ole mahdolliset, eikä kummina toimiminen suvun muiden perheiden lapsille. Siinä sitä on kristityn esikuvaa kerrakseen. Ulkopuoliset rinnastavat meidät ateisteihin, karhun kansaan tai muihin intellektuelleihin. Sitten saarnataan, että Jumala on järjestyksen Jumala. Näyttääkö tämä siltä?

        Aika kallis protesti eli mielenosoitus kirkkoa vastaan.

        Onko suurtakin rohkeutta maksaa kirkolle kirkollisveroa ja silti toimittaa sakramentit ja muut toimitukset itse?
        - Molempiin suuntiin tie on täysin vapaa. Me ei voida määräillä kirkkoa Eikä he meitä

        Edes kirkkohäät eivät ole mahdolliset,
        -Kirkko häät ovat täysinmahdollisia Varsinkin jos toinen on kirkon jäsen
        Miksi ihmeessä tarvitsee kirkkohäitä yrittää viettää kun meillä jokapaikkakunnalla pn nhyvät ja kauniit rukkoushuineet

        eikä kummina toimiminen suvun muiden
        perheiden lapsille.
        -kirkko hyväksyy ei jäseniäkin kummeiksi.joku on nyt peloitellut sinnua ja kunnolla

        Siinä sitä on kristityn esikuvaa
        kerrakseen.
        -Esikuvallla. tässäasiassas ei ole mitääntekemistä
        Ulkopuoliset rinnastavat meidät ateisteihin,
        -taitaa olla tänäpäivänä niin että jos kuulut kuolleeseen ev lut kirkoon sinut leimataan atejistiksi ja ehkä pikkaisen oletkin. Mitä ihmeeentekemistä kristityillä siellä on
        karhun kansaan tai muihin intellektuelleihin. Sitten saarnataan, että Jumala on järjestyksen Jumala. Näyttääkö tämä siltä?
        Kyllä Jumalalla onnjärjästyksensä mutta ev.lut kirkkomme isäinsäännöt obat kaukana niistä järjästyksistä

        Aika kallis protesti eli mielenosoitus kirkkoa vastaan
        Ei maksannut mitään päinvastoinn osake per henk nousi 4.4e

        Älä uskokaikkea mitä Eriseura esikoiset siulle höpöttää


      • Vastarannankiiski2
        EriseuraHöpöttää kirjoitti:

        Onko suurtakin rohkeutta maksaa kirkolle kirkollisveroa ja silti toimittaa sakramentit ja muut toimitukset itse?
        - Molempiin suuntiin tie on täysin vapaa. Me ei voida määräillä kirkkoa Eikä he meitä

        Edes kirkkohäät eivät ole mahdolliset,
        -Kirkko häät ovat täysinmahdollisia Varsinkin jos toinen on kirkon jäsen
        Miksi ihmeessä tarvitsee kirkkohäitä yrittää viettää kun meillä jokapaikkakunnalla pn nhyvät ja kauniit rukkoushuineet

        eikä kummina toimiminen suvun muiden
        perheiden lapsille.
        -kirkko hyväksyy ei jäseniäkin kummeiksi.joku on nyt peloitellut sinnua ja kunnolla

        Siinä sitä on kristityn esikuvaa
        kerrakseen.
        -Esikuvallla. tässäasiassas ei ole mitääntekemistä
        Ulkopuoliset rinnastavat meidät ateisteihin,
        -taitaa olla tänäpäivänä niin että jos kuulut kuolleeseen ev lut kirkoon sinut leimataan atejistiksi ja ehkä pikkaisen oletkin. Mitä ihmeeentekemistä kristityillä siellä on
        karhun kansaan tai muihin intellektuelleihin. Sitten saarnataan, että Jumala on järjestyksen Jumala. Näyttääkö tämä siltä?
        Kyllä Jumalalla onnjärjästyksensä mutta ev.lut kirkkomme isäinsäännöt obat kaukana niistä järjästyksistä

        Aika kallis protesti eli mielenosoitus kirkkoa vastaan
        Ei maksannut mitään päinvastoinn osake per henk nousi 4.4e

        Älä uskokaikkea mitä Eriseura esikoiset siulle höpöttää

        Hienoa, että joukossamme on myös tyytyväisiä tilanteeseen. Tosi iloisia kirkollisveron maksajia, jotka maksustaan huolimatta menevät maistraattiin vihittäviksi ja maksavat sinnekin toimitusmaksut. Juuri sellaisia tarvitaan. Rukoushuone on toki hyvä paikka viettää hääjuhlia. Niinhän aiemminkin tehtiin. Eihän saarnaaja voi vihkiä, vaan ainoastaan siunata jo vihityn avioparin. (Toimitus on toki laillinen, mutta ei siinä ole järjestyksen häivääkään. Parin lisäksi on kolme osapuolta: Maistraatti, kirkko ja Esikoislestadiolaiset yhdistys.

        Sitten kun naapurin kanssa tulee puhetta uskon asiasta, niin on miellyttävää kertoa, että meistä toinen tai ei kumpikaan kuulu kirkkoon. Olemme niin kovin luterilaisia. Kävimme hiljattain pyytämässä, että tämä meidän maallikkokastettu lapsikin liitettäisiin (kuolleeseen) kirkkoon.
        Tällaista se hyvä järjestys ja esikuva sitten on.

        Minusta menettely on outoa. Tieten tahtoen Lapin Vanhimpien kehotuksesta ollaan kirkossa, mutta ei haluta noudattaa mitään sääntöjä.

        Raamatussa sanotaan, että pitäkää hyvä meno kaikkien kanssa. Onko tämä käytös hyvänä esimerkkinä muille ihmisille?


      • ÄläVedäIestä
        Vastarannankiiski2 kirjoitti:

        Hienoa, että joukossamme on myös tyytyväisiä tilanteeseen. Tosi iloisia kirkollisveron maksajia, jotka maksustaan huolimatta menevät maistraattiin vihittäviksi ja maksavat sinnekin toimitusmaksut. Juuri sellaisia tarvitaan. Rukoushuone on toki hyvä paikka viettää hääjuhlia. Niinhän aiemminkin tehtiin. Eihän saarnaaja voi vihkiä, vaan ainoastaan siunata jo vihityn avioparin. (Toimitus on toki laillinen, mutta ei siinä ole järjestyksen häivääkään. Parin lisäksi on kolme osapuolta: Maistraatti, kirkko ja Esikoislestadiolaiset yhdistys.

        Sitten kun naapurin kanssa tulee puhetta uskon asiasta, niin on miellyttävää kertoa, että meistä toinen tai ei kumpikaan kuulu kirkkoon. Olemme niin kovin luterilaisia. Kävimme hiljattain pyytämässä, että tämä meidän maallikkokastettu lapsikin liitettäisiin (kuolleeseen) kirkkoon.
        Tällaista se hyvä järjestys ja esikuva sitten on.

        Minusta menettely on outoa. Tieten tahtoen Lapin Vanhimpien kehotuksesta ollaan kirkossa, mutta ei haluta noudattaa mitään sääntöjä.

        Raamatussa sanotaan, että pitäkää hyvä meno kaikkien kanssa. Onko tämä käytös hyvänä esimerkkinä muille ihmisille?

        Hienoa, että joukossamme on myös tyytyväisiä tilanteeseen.
        Kyllä uskoisin että kaikk ovat erittäintyytyväisiä

        Tosi iloisia kirkollisveron maksajia, jotka maksustaan huolimatta menevät maistraattiin vihittäviksi ja maksavat sinnekin toimitusmaksut. Juuri sellaisia tarvitaan.
        Nämä maksutko sinua huolestuttaa tässä asiasa.?
        Minä henkilökohtaisesti erosinkirkosta kun en sieltä mitään saa eikä heillä ole mullemitään annettavaa Mieluusti annan sen tahan elävään kristillisyyten lähetystoimeen jne. Muista en sieltä maksavatko veronsa mutta ihmettelen miksi maksaisivat tyhjästä.

        Rukoushuone on toki hyvä paikka viettää hääjuhlia. Niinhän aiemminkin tehtiin. Eihän saarnaaja voi vihkiä, vaan ainoastaan siunata jo vihityn avioparin. (Toimitus on toki laillinen, mutta ei siinä ole järjestyksen häivääkään. Parin lisäksi on kolme osapuolta: Maistraatti, kirkko ja Esikoislestadiolaiset yhdistys.
        Mikä järjästys sen pitäisi olle että se kelpaisi sinulle. ?

        Sitten kun naapurin kanssa tulee puhetta uskon asiasta, niin on miellyttävää kertoa, että meistä toinen tai ei kumpikaan kuulu kirkkoon. Niinkuin sanoin voi olla viisaampi kun kerrot naapurillesi kuolleesta kirkosta tulee se lähetystyökin alettua ihan siitä naapurista

        Olemme niin kovin luterilaisia.
        - Oppi meillä on luterilainen mutta se ei katoollista kirkkoamme tarvitse Kävimme hiljattain pyytämässä, että tämä meidän maallikkokastettu lapsikin liitettäisiin
        -Miksi ihmeessä ketään noin tekisi
        (kuolleeseen) kirkkoon.

        Tällaista se hyvä järjestys ja esikuva sitten on.
        Mikä ihmeen järjästys ?

        Minusta menettely on outoa. Tieten tahtoen Lapin Vanhimpien kehotuksesta ollaan kirkossa, mutta ei haluta noudattaa mitään sääntöjä.
        Tollaista en ole kuullut jokaisella on omavapaus kuulua tai olla kuulumatta miksi se sinua. Huollestuttaa?

        Raamatussa sanotaan, että pitäkää hyvä meno kaikkien kanssa. Onko tämä käytös -hyvä meno pidetään mutta ei vedetä iestä epäuskoistenkanssa


      • VapaaValitsemaan
        Vastarannankiiski2 kirjoitti:

        Onko suurtakin rohkeutta maksaa kirkolle kirkollisveroa ja silti toimittaa sakramentit ja muut toimitukset itse?

        Edes kirkkohäät eivät ole mahdolliset, eikä kummina toimiminen suvun muiden perheiden lapsille. Siinä sitä on kristityn esikuvaa kerrakseen. Ulkopuoliset rinnastavat meidät ateisteihin, karhun kansaan tai muihin intellektuelleihin. Sitten saarnataan, että Jumala on järjestyksen Jumala. Näyttääkö tämä siltä?

        Aika kallis protesti eli mielenosoitus kirkkoa vastaan.

        Vaikka kuulun kirkkoon voin olla kummina keenelle vain suostun olemaan.
        Lapsen vanhemmat määrittelevät kummien kriteerit. Kirkokkirjoihin ei tarvitse kaikkia kummeja kirjata.


      • Vihanorjahansinä
        ÄläVedäIestä kirjoitti:

        Hienoa, että joukossamme on myös tyytyväisiä tilanteeseen.
        Kyllä uskoisin että kaikk ovat erittäintyytyväisiä

        Tosi iloisia kirkollisveron maksajia, jotka maksustaan huolimatta menevät maistraattiin vihittäviksi ja maksavat sinnekin toimitusmaksut. Juuri sellaisia tarvitaan.
        Nämä maksutko sinua huolestuttaa tässä asiasa.?
        Minä henkilökohtaisesti erosinkirkosta kun en sieltä mitään saa eikä heillä ole mullemitään annettavaa Mieluusti annan sen tahan elävään kristillisyyten lähetystoimeen jne. Muista en sieltä maksavatko veronsa mutta ihmettelen miksi maksaisivat tyhjästä.

        Rukoushuone on toki hyvä paikka viettää hääjuhlia. Niinhän aiemminkin tehtiin. Eihän saarnaaja voi vihkiä, vaan ainoastaan siunata jo vihityn avioparin. (Toimitus on toki laillinen, mutta ei siinä ole järjestyksen häivääkään. Parin lisäksi on kolme osapuolta: Maistraatti, kirkko ja Esikoislestadiolaiset yhdistys.
        Mikä järjästys sen pitäisi olle että se kelpaisi sinulle. ?

        Sitten kun naapurin kanssa tulee puhetta uskon asiasta, niin on miellyttävää kertoa, että meistä toinen tai ei kumpikaan kuulu kirkkoon. Niinkuin sanoin voi olla viisaampi kun kerrot naapurillesi kuolleesta kirkosta tulee se lähetystyökin alettua ihan siitä naapurista

        Olemme niin kovin luterilaisia.
        - Oppi meillä on luterilainen mutta se ei katoollista kirkkoamme tarvitse Kävimme hiljattain pyytämässä, että tämä meidän maallikkokastettu lapsikin liitettäisiin
        -Miksi ihmeessä ketään noin tekisi
        (kuolleeseen) kirkkoon.

        Tällaista se hyvä järjestys ja esikuva sitten on.
        Mikä ihmeen järjästys ?

        Minusta menettely on outoa. Tieten tahtoen Lapin Vanhimpien kehotuksesta ollaan kirkossa, mutta ei haluta noudattaa mitään sääntöjä.
        Tollaista en ole kuullut jokaisella on omavapaus kuulua tai olla kuulumatta miksi se sinua. Huollestuttaa?

        Raamatussa sanotaan, että pitäkää hyvä meno kaikkien kanssa. Onko tämä käytös -hyvä meno pidetään mutta ei vedetä iestä epäuskoistenkanssa

        Minulla on vapaus kuulua kirkkoon ja sää voit vaikka kuolla tänä yönä tuohon saastaasi senkin katumaton suruton syntinen sillä noiden kirjoitustesi jälkeen en taatusti koskaan eroa kirkosta.
        Sinä olet olevasi uskovainen mutta kirjoituksestasi päätellen olet täysin kylmä ja kovasydäminen armoton ihminen joka hengellisessä sokeudessaan ja kuuroudessaan ei tunnista syntejään.


      • Ihmistenorjuuteen
        Vastarannankiiski2 kirjoitti:

        Onko suurtakin rohkeutta maksaa kirkolle kirkollisveroa ja silti toimittaa sakramentit ja muut toimitukset itse?

        Edes kirkkohäät eivät ole mahdolliset, eikä kummina toimiminen suvun muiden perheiden lapsille. Siinä sitä on kristityn esikuvaa kerrakseen. Ulkopuoliset rinnastavat meidät ateisteihin, karhun kansaan tai muihin intellektuelleihin. Sitten saarnataan, että Jumala on järjestyksen Jumala. Näyttääkö tämä siltä?

        Aika kallis protesti eli mielenosoitus kirkkoa vastaan.

        Kyllä se raha merkitsee heille, aattelivat sitouttaa (orjuuttaa) jäsenistönsä seurakuntaansa entistä tiiviimmin jotta saavat kaikki heidän "ylimääräiset" rahansa ristillisyydelle.
        Eiku sitten vaan pidentämään syntilistoja jotteivat vaan haaskaisi mihinkään muuhun kuin johtavien saarnaajien taskuja täyttämään ristuksessa.


      • 24466653112
        Ihmistenorjuuteen kirjoitti:

        Kyllä se raha merkitsee heille, aattelivat sitouttaa (orjuuttaa) jäsenistönsä seurakuntaansa entistä tiiviimmin jotta saavat kaikki heidän "ylimääräiset" rahansa ristillisyydelle.
        Eiku sitten vaan pidentämään syntilistoja jotteivat vaan haaskaisi mihinkään muuhun kuin johtavien saarnaajien taskuja täyttämään ristuksessa.

        Katkeraa tilitystä hajoo osaasi


    • jopasolenkinvapaa

      Minä kun tulin uskoon erosin kirkosta saman tien, ei tullut kalliiksikaan se toimitus.
      mihn tavitsen kirkkoa, en mihinkään, vihityksi tulin ja siunatuksi tulin, lapsiakin syntyi eikä heitä tietenkään temputettu mihinkään verokirkkoihin, kastattavat itsensä kunhan tulevat uskoon ensin, kuolemassakaan en tee kirkolla mitään, kukaan ei ole tullut jöäöneeksi maan päälle eikä siunauksilla ol emitään virkaa siinä asiassa, saa siunat avaikak puoli suomen papit, ei mitään merkitystä ole silläkään kirkon tekemisellä.

      jopas olenkin vapaa palvelemaan Jumalaani kaikin tavoin, saan mennä lähetystyöhön vaikka naurusaarille, ei kysy klirkko perään eikä keulaan, saan todistaa uskostani yhtenään jos niin tahdon, ei tule kukaan kieltämään jellivaarasta ei kirkosta eikä maistraatista ja kuulijoita piisaa!

      • Vastarannankiiski2

        Mutta eihän Lapin Vanhimmat ole kehottaneet eroamaan kirkosta. Päinvastoin. Jollakin paikkakunnalla esikoisperhe oli eronnut kirkosta ja oli alkanut penäämään kastamisia ym., niin oli kehotettu liittymään takaisin kirkkoon.

        Oletko nyt ollut aivan kuuliainen Lapin Vanhimmille? Hehän itsekin kävivät ehtoollisella kirkon ehtoollisella täällä Suomessa. Ei siitä ole pitkä aika.

        Mitä se hengellinen raittius oikein on? Ennen sanottiin, että se on sitä, "ettei aivan joka kupista ryyppää".

        Tärkeintä kai on, että on Lapin Vanhimmille kuuliainen ja on heille iloksi.


      • näinmeneeasia
        Vastarannankiiski2 kirjoitti:

        Mutta eihän Lapin Vanhimmat ole kehottaneet eroamaan kirkosta. Päinvastoin. Jollakin paikkakunnalla esikoisperhe oli eronnut kirkosta ja oli alkanut penäämään kastamisia ym., niin oli kehotettu liittymään takaisin kirkkoon.

        Oletko nyt ollut aivan kuuliainen Lapin Vanhimmille? Hehän itsekin kävivät ehtoollisella kirkon ehtoollisella täällä Suomessa. Ei siitä ole pitkä aika.

        Mitä se hengellinen raittius oikein on? Ennen sanottiin, että se on sitä, "ettei aivan joka kupista ryyppää".

        Tärkeintä kai on, että on Lapin Vanhimmille kuuliainen ja on heille iloksi.

        En ol e koskaan käynyt lähelläkään minkään sortin lestojen seuroissa enkä käy, riittikö?

        hengellinen raittius on se että seuraa Raamatun oppia, ja siihen ei tervit akirkkoa ei jelliä ei ainuttkaan niistä lestojen 30 haarasta eikä tulevista uusista.


      • Hölkynkölkyt

        Ai sulla on ihan ikioma usko tai siis ei ole vaan uskonto jossa palvelet vain ja ainoastaan itseäsi.
        Ja lähetystyökin tietenkin kohdistuu siihen omaan ekoon Jeesuksen sijasta.


    • SaapaNähdä

      ..Irja-täti jäi eläkkeelle, nyt Teemu-setä otti ohjat käsiin!

      • Saapanähdä

        Mitäs tädillesi kuuluu, onko välisi häneen kunnossa, entäs setäsi, onko teillä ollut vipinää keskenänne, vaikutat kakaralta joten ilmoitan vaan sen että jos joku on lähestynyt sinua kohtaan seksuaalisesti niin turha sitä on purkaa tuntemattomiin vaan kerro luotettavalle ystävällesi jos sinua on kaltoin kohdeltu, vaikkapa sitten sen lähisukulaisesi taholta.


    • Ei-Ymmärrä

      Ei-Hyväksy"
      -
      Mitä ovat nämä valheet, josta puhut...mitä valheita hyväksytään??

      • Tekopyhiä

        Siellä kaikkinainen valhe kääritään lahjapaperiin ja tarjoillaan se parhaimmissa pitopöydissä avaamattomana.


    • Ei-hyväksy

      SK sanoi, että sakramenttien käyttöön otosta ovat saarnaajat ja seurakuntalaiset yksimielisesti päättäneet. Seurakuntalaisilta ei edes kysytty ja yli 30 saarnaajaa oli allekirjoittanu vetoomuksen LV:lle että sakramentteja ei otettaisi rukoushuoneilla käyttöön. Eikö tämä ole silloiselta pj: lta suuri valhe ja se on esikoisletadiolaiset hyväksyneet ilman mutinoita.

      • pinttymä

        Kitaraa eiku kahara


      • Vastarannankiiski2

        Ilman muuta. Kas kun Lapin Vanhimmilla ei raksuttanut, ettei SK:n ilmoitus ollut totuuden mukainen! 30 saarnaajaa on ainakin neljäsosa koko saarnaajakunnasta. Lisäksi oli varmaan toiset 30, jotka eivät kannattaneet asiaa, mutta olivat hiljaa ns. "rakkauden tähden."


      • ÄnkyrätVastaan

        Kyllä seurakuntalaisilta kyseltiin Taisit jo silloin olla jossain eriseuroissa. Ylimmäärääses vuoskokoukses kysyttiin mielipidettä oikein äänestämällä oli muistaakseni 2200 jo vain 550 änkyrää oli vastaa


      • Savisilmä
        ÄnkyrätVastaan kirjoitti:

        Kyllä seurakuntalaisilta kyseltiin Taisit jo silloin olla jossain eriseuroissa. Ylimmäärääses vuoskokoukses kysyttiin mielipidettä oikein äänestämällä oli muistaakseni 2200 jo vain 550 änkyrää oli vastaa

        Ei taidettu äänestää sakramenteista vaan luottamuksesta johonkin " leikki "-hallitukseen, jota ei ollut edes olemassa.
        Tais lipsahtaa tekstissäs ylimääräiset tuhat ääntä separatisteille.
        Miksiköhän kokouspaikaksi valikoitui Helsinki ja sama päivä, kuin siellä oli valtakunnallinen nuoremmilta?- Joku tiesi miten nuoria on manipuloitu viimeiset 20 vuotta.
        Mites se olikaan, kun usko loppuu, niin konstit alkaa.


      • tultajatappuraa2
        ÄnkyrätVastaan kirjoitti:

        Kyllä seurakuntalaisilta kyseltiin Taisit jo silloin olla jossain eriseuroissa. Ylimmäärääses vuoskokoukses kysyttiin mielipidettä oikein äänestämällä oli muistaakseni 2200 jo vain 550 änkyrää oli vastaa

        Muistutetaampas taas, että äänestys ei ollut rehellistä kaikilta osin. Äänestyslippuja jaettiin samalle henkilölle 2; kin kappaletta. Nähtiin ,vieressä istuttiin .
        Nuorisolta, joka tuli nuorten iltaa, niin todennäköisesti ei tarkastettu äänestysoikeutta, joukossa oli niin nuoria, ettei varmaan ollut äänestysoikeutta .
        Heille kerrottiin, mitä pitää laittaa äänestyslippuun. Siis he ulkoistivat päätäntävaltansa, niinkuin muissakin asioissa.
        Äänestyslippuja oli vapaasti saatavilla , mm. kateterin reunalla jako ei ollut kovin hyvin suunniteltu (ehkä näin oli tarkoituskin toimia, kun tuo epärehellisyys taitaa separatisteilla olla nahkassa.)
        Palautusta ei kovin aktiivisesti valvottu, montako lippua palautettiin kerralla.
        Mikä oli henkilömäärä tarkastettuihin jäseniin, suhteessa lopputulokseen.
        Osa lähti pois, kun kuuli, mistä äänestettiin.
        Kokoukseen alussa osallistujamäärä puheenjohtajan ilmoitusen mukaan muistaaksesni oli reilusti alle 2000 hlöä, joten taisi tässäkin vähän lipsahtaa ko. kirjoittajalta nimimerkki "ÄnkyrätVastaan"'
        Mm. näitä epärehellisiä keinoja käytettiin. Saatikka koko kokouksen aikana esille tulleet törkeät käytänteen ja esille tulleet monet, monet epärelliset asiat.

        SAKRAMENTTIEN OMIIN KÄSIIN OTTAMINEN EI OLLUT OLLENKAAN YLIMÄÄRÄISEN VUOSIKOKOUKSEN ASIALISTALLA HELSINGISSÄ. Sekin junailtiin kierosti. SIIS
        ylimääräisessä vuosikokouksessa EI PÄÄTETY SAKRAMENTTIEN OMIIN KÄSIIN OTTAMISESTA, eikä äänestettykään
        Vuosikokouksessa juhannuksena 2016 asia tuli esille ja puheenjohtajan avustajana toiminut J.R tunnusti koko kokousvälle, että totuus on , MISSÄÄN EI OLE YHTEISTÄ PÄÄTÖSTÄ TEHTY SAKRAMENTTIEN OMIIN KÄSIIN OTTAMISESTA. Kuulemassa olivat lapin vanhimmat, Suomen lähetysmies kaarti ja Suomen pikkusaarnaajat. Kukaan ei noussut väittämään asiaan vastaan, JOTEN ÄLKÄÄ SUOLTAKO TÄÄLLÄ VALHEITA, valhe on synti. Kokouksesta on äänite, joten sen voi tarkistaa sieltäkin. Sakramentti kiistan vaiheista on historia tietoa sakramentti.fi sivulla. Sieltä saa kokonaiskuvan tilanteen kehittymisestä, joten ei tarvitse uskoa täällä kirjoitettuihin valheisiin.

        Rauhaa ei taida teidän seasanne kuitenkaan ollakkaan ,vaikka kovasti olette niin kehuneet. Onhan kuulemma johtotähti todennut "eihän tämän pitänyt näin mennä" Lapin vanhimpia pyydetään taas APUUN, tarve on SUURI.


      • lähtipois
        tultajatappuraa2 kirjoitti:

        Muistutetaampas taas, että äänestys ei ollut rehellistä kaikilta osin. Äänestyslippuja jaettiin samalle henkilölle 2; kin kappaletta. Nähtiin ,vieressä istuttiin .
        Nuorisolta, joka tuli nuorten iltaa, niin todennäköisesti ei tarkastettu äänestysoikeutta, joukossa oli niin nuoria, ettei varmaan ollut äänestysoikeutta .
        Heille kerrottiin, mitä pitää laittaa äänestyslippuun. Siis he ulkoistivat päätäntävaltansa, niinkuin muissakin asioissa.
        Äänestyslippuja oli vapaasti saatavilla , mm. kateterin reunalla jako ei ollut kovin hyvin suunniteltu (ehkä näin oli tarkoituskin toimia, kun tuo epärehellisyys taitaa separatisteilla olla nahkassa.)
        Palautusta ei kovin aktiivisesti valvottu, montako lippua palautettiin kerralla.
        Mikä oli henkilömäärä tarkastettuihin jäseniin, suhteessa lopputulokseen.
        Osa lähti pois, kun kuuli, mistä äänestettiin.
        Kokoukseen alussa osallistujamäärä puheenjohtajan ilmoitusen mukaan muistaaksesni oli reilusti alle 2000 hlöä, joten taisi tässäkin vähän lipsahtaa ko. kirjoittajalta nimimerkki "ÄnkyrätVastaan"'
        Mm. näitä epärehellisiä keinoja käytettiin. Saatikka koko kokouksen aikana esille tulleet törkeät käytänteen ja esille tulleet monet, monet epärelliset asiat.

        SAKRAMENTTIEN OMIIN KÄSIIN OTTAMINEN EI OLLUT OLLENKAAN YLIMÄÄRÄISEN VUOSIKOKOUKSEN ASIALISTALLA HELSINGISSÄ. Sekin junailtiin kierosti. SIIS
        ylimääräisessä vuosikokouksessa EI PÄÄTETY SAKRAMENTTIEN OMIIN KÄSIIN OTTAMISESTA, eikä äänestettykään
        Vuosikokouksessa juhannuksena 2016 asia tuli esille ja puheenjohtajan avustajana toiminut J.R tunnusti koko kokousvälle, että totuus on , MISSÄÄN EI OLE YHTEISTÄ PÄÄTÖSTÄ TEHTY SAKRAMENTTIEN OMIIN KÄSIIN OTTAMISESTA. Kuulemassa olivat lapin vanhimmat, Suomen lähetysmies kaarti ja Suomen pikkusaarnaajat. Kukaan ei noussut väittämään asiaan vastaan, JOTEN ÄLKÄÄ SUOLTAKO TÄÄLLÄ VALHEITA, valhe on synti. Kokouksesta on äänite, joten sen voi tarkistaa sieltäkin. Sakramentti kiistan vaiheista on historia tietoa sakramentti.fi sivulla. Sieltä saa kokonaiskuvan tilanteen kehittymisestä, joten ei tarvitse uskoa täällä kirjoitettuihin valheisiin.

        Rauhaa ei taida teidän seasanne kuitenkaan ollakkaan ,vaikka kovasti olette niin kehuneet. Onhan kuulemma johtotähti todennut "eihän tämän pitänyt näin mennä" Lapin vanhimpia pyydetään taas APUUN, tarve on SUURI.

        Saattohoito vai saattojoukko


      • tultajatappuraa2

        Oliko muutakin yhtä fiksua sanottavaa. Kun ei ole kunnon faktoja , valheita vain ja mutu tuntumaa, niin aletaan rienamaan. Jos on lusikalla annettu, niin kauhalla ei voi vaatia.


    • KohtaOnJoulu

      "Ei-hyväksy', hyvää joulun odotusta sinulle!

      • moukkatei

        "kohta on joulu "
        -
        En miekään hyväksy . Hyvää joulua vaan sinulle.


      • padasjoenukko11
        moukkatei kirjoitti:

        "kohta on joulu "
        -
        En miekään hyväksy . Hyvää joulua vaan sinulle.

        Muuten mitä puhtaisiin käsiin, likaiset ne minusta on.
        Jos puhutaan suoraksi tapahtuneet tosi asiat.
        -


    • KerroAinaKolmannelle

      "vastarannankiiski"
      Miksi et mene ja keskustele Sepon kanssa kasvotusten, se olis fiksumpaa?

      • Vastarannankiiski2

        Kristillisyydessä on opetettu, että saarnaajat hoitavat saarnaajat.


      • LikaisetKädet
        Vastarannankiiski2 kirjoitti:

        Kristillisyydessä on opetettu, että saarnaajat hoitavat saarnaajat.

        Jos näin on, niin ollaan metsässä. Pukki kaalimaan vartijana. Seurakunnan yksi tehtävistä on valvoa saarnaajiensa tekemistä ja puhumista.


    • SeOnTeuta

      'Moukkatei"
      Oletko Teuta vaihtanut nimimerkkiä, moukka ei sovi sinulle!

      • miästepiiri

        Paavi vaikuttaa kellokozkentiällä ristin päätöksen aikaan


    • Älä_anna_pettää

      Ei Kristus ja syntien sovitus hänen uhrinsa kautta, ole minkään yhdistyksen yksityisomaisuutta. Ja puhtaita käsiä ei kenelläkään ole muutoin, kun USKON KAUTTA JEESUKSEEN KRISTUKSEEN.

      Rakkaat ystävät, älkää kukaan antako pettää itseänne turhilla puheilla puhdaskätisistä yhdistyksistä. Tällaiset suljetut liikkeet jotka ovat suljettuja salaseuroja johtoryhmineen, ovat hyvin usein tasvanomaista saastaisempia, tekopyhyyden harjoittamisensa vuoksi.

      • YhdistyseiPilaakaan

        Evl.kirkkoako tarkoitat? Ei mikään yhdistys tai kirkko elävää uskoa pysty pilaamaan! Toinen asia on se onko elävä Kristuksen oppi seurakunnassa ja kuinka monta seurakuntaa Jeesus perusti.
        Tiedämme kaikki mitä
        Raamattu tästä kertoo.
        Raamattu opettaa, että on olemassa vain yksi Kristuksen ruumis eli seurakunta, Room 12:5; 1 Kor 10:17; Ef 4:4.


      • vainmeoppi_vie_harhaan
        YhdistyseiPilaakaan kirjoitti:

        Evl.kirkkoako tarkoitat? Ei mikään yhdistys tai kirkko elävää uskoa pysty pilaamaan! Toinen asia on se onko elävä Kristuksen oppi seurakunnassa ja kuinka monta seurakuntaa Jeesus perusti.
        Tiedämme kaikki mitä
        Raamattu tästä kertoo.
        Raamattu opettaa, että on olemassa vain yksi Kristuksen ruumis eli seurakunta, Room 12:5; 1 Kor 10:17; Ef 4:4.

        Kyllä suljetut liikkeet voivat pilta elävän uskon omilla virheellisillä ja "puhdaskätisillä" Raamatun tulkinnoillaan. Mitä pienempi, mitä yhteistyökyvyttömämpi, mitä "puhdaskätisten" ihmisjohtajiensa omiin lakeihin ja opetuksiin sulkeutuneempi sitä suurempi on vaara joutua erilleen tuosta viittaamastasi maailman laajuistesta kristittyjen joukosta, Kristuksen ruumista eli seurakunnasta.


      • jellissäkösenytmakaa
        YhdistyseiPilaakaan kirjoitti:

        Evl.kirkkoako tarkoitat? Ei mikään yhdistys tai kirkko elävää uskoa pysty pilaamaan! Toinen asia on se onko elävä Kristuksen oppi seurakunnassa ja kuinka monta seurakuntaa Jeesus perusti.
        Tiedämme kaikki mitä
        Raamattu tästä kertoo.
        Raamattu opettaa, että on olemassa vain yksi Kristuksen ruumis eli seurakunta, Room 12:5; 1 Kor 10:17; Ef 4:4.

        Siis mitä tuo yhtenäinen hokema yhdestä perustetusta seurakunnasta sitten tarkoittaa, kerro missä se on se ainut yksi seurakunta?

        mikä on sen osoite, se selviää samantien ja loppuu hiokemisen tarve.


      • kunhanmuistelen
        jellissäkösenytmakaa kirjoitti:

        Siis mitä tuo yhtenäinen hokema yhdestä perustetusta seurakunnasta sitten tarkoittaa, kerro missä se on se ainut yksi seurakunta?

        mikä on sen osoite, se selviää samantien ja loppuu hiokemisen tarve.

        Niin. Kyllä seurakunta on Jellivaarassakin. Se nimittäin ei ole sidottu aikaan, ei paikkaan eikä joihinkin ihmisiin.

        Sillä on siis monta osoitetta. Raamatussakin puhutaan Pontosta, Kappadokiasta, Aasiasta ja Bityniasta esimerkiksi. Siihen kuuluu siis mainitsemasi Jellivaaran ihmiset, mutta myös kristittyjä Venäjältä, Amerikasta, Keski-Euroopasta ja monista paikoista, joita emme ehkä tiedäkään.

        Mm. Tansaniassa vaikuttaa joku evankelista joka pitää samanlaisia saarnoja, kun LLL aikanaan. Suomen Lähetysseuran rakennuksissa on vähemmän toimintaa, mutta tätä evankelistaa tullaan kuulemaan laajalti vaatimattomiin mutta tilaviin viidakkomajoihin.

        Luther opettaa, että näkyvässä seurakunnassa on aina monella sieluntilalla olevia ihmisiä ja näkyvän seurakunnan ulkopuolella on myös uudestisyntyneitä kristittyjä, jotka Jumala näkee.
        Myös meidän lapin Vanhimmat ovat antaneet julkilausuman, jossa he sanovat, että jopa silloisen kirkon ulkopuolella on mahdollisesti elävää uskoa. Tämä on tapahtunut ennen hajaannusta 1800-luvun lopulla.

        Lapin Vanhimmat voivat olla helpottuneita, kun heidän ei tarvitsekaan olla koko kristikunnan johtajia. Johtaja on nimittäin Jeesus itse. Toki ajallisia hallinnollisia asioita pitää joidenkin hoitaa niin kuin kaikissa organisaatioissa.

        Luther antaa lisäksi tuntomerkit, jotka ovat yhteiset kristikunnassa. Yksi usko, yksi kaste, yksi Jumala ja yksi tunnustus. (muistivarainen). Todelliset kristityt kokevat rakkautta toisiinsa tavatessaan toisiaan. Eihän toinen kerjäläinen sano toiselle, että sinä kerjäät väärin...


      • SamoinAjatuksin
        kunhanmuistelen kirjoitti:

        Niin. Kyllä seurakunta on Jellivaarassakin. Se nimittäin ei ole sidottu aikaan, ei paikkaan eikä joihinkin ihmisiin.

        Sillä on siis monta osoitetta. Raamatussakin puhutaan Pontosta, Kappadokiasta, Aasiasta ja Bityniasta esimerkiksi. Siihen kuuluu siis mainitsemasi Jellivaaran ihmiset, mutta myös kristittyjä Venäjältä, Amerikasta, Keski-Euroopasta ja monista paikoista, joita emme ehkä tiedäkään.

        Mm. Tansaniassa vaikuttaa joku evankelista joka pitää samanlaisia saarnoja, kun LLL aikanaan. Suomen Lähetysseuran rakennuksissa on vähemmän toimintaa, mutta tätä evankelistaa tullaan kuulemaan laajalti vaatimattomiin mutta tilaviin viidakkomajoihin.

        Luther opettaa, että näkyvässä seurakunnassa on aina monella sieluntilalla olevia ihmisiä ja näkyvän seurakunnan ulkopuolella on myös uudestisyntyneitä kristittyjä, jotka Jumala näkee.
        Myös meidän lapin Vanhimmat ovat antaneet julkilausuman, jossa he sanovat, että jopa silloisen kirkon ulkopuolella on mahdollisesti elävää uskoa. Tämä on tapahtunut ennen hajaannusta 1800-luvun lopulla.

        Lapin Vanhimmat voivat olla helpottuneita, kun heidän ei tarvitsekaan olla koko kristikunnan johtajia. Johtaja on nimittäin Jeesus itse. Toki ajallisia hallinnollisia asioita pitää joidenkin hoitaa niin kuin kaikissa organisaatioissa.

        Luther antaa lisäksi tuntomerkit, jotka ovat yhteiset kristikunnassa. Yksi usko, yksi kaste, yksi Jumala ja yksi tunnustus. (muistivarainen). Todelliset kristityt kokevat rakkautta toisiinsa tavatessaan toisiaan. Eihän toinen kerjäläinen sano toiselle, että sinä kerjäät väärin...

        Aamenta päälle!


      • Hengenyhteys
        kunhanmuistelen kirjoitti:

        Niin. Kyllä seurakunta on Jellivaarassakin. Se nimittäin ei ole sidottu aikaan, ei paikkaan eikä joihinkin ihmisiin.

        Sillä on siis monta osoitetta. Raamatussakin puhutaan Pontosta, Kappadokiasta, Aasiasta ja Bityniasta esimerkiksi. Siihen kuuluu siis mainitsemasi Jellivaaran ihmiset, mutta myös kristittyjä Venäjältä, Amerikasta, Keski-Euroopasta ja monista paikoista, joita emme ehkä tiedäkään.

        Mm. Tansaniassa vaikuttaa joku evankelista joka pitää samanlaisia saarnoja, kun LLL aikanaan. Suomen Lähetysseuran rakennuksissa on vähemmän toimintaa, mutta tätä evankelistaa tullaan kuulemaan laajalti vaatimattomiin mutta tilaviin viidakkomajoihin.

        Luther opettaa, että näkyvässä seurakunnassa on aina monella sieluntilalla olevia ihmisiä ja näkyvän seurakunnan ulkopuolella on myös uudestisyntyneitä kristittyjä, jotka Jumala näkee.
        Myös meidän lapin Vanhimmat ovat antaneet julkilausuman, jossa he sanovat, että jopa silloisen kirkon ulkopuolella on mahdollisesti elävää uskoa. Tämä on tapahtunut ennen hajaannusta 1800-luvun lopulla.

        Lapin Vanhimmat voivat olla helpottuneita, kun heidän ei tarvitsekaan olla koko kristikunnan johtajia. Johtaja on nimittäin Jeesus itse. Toki ajallisia hallinnollisia asioita pitää joidenkin hoitaa niin kuin kaikissa organisaatioissa.

        Luther antaa lisäksi tuntomerkit, jotka ovat yhteiset kristikunnassa. Yksi usko, yksi kaste, yksi Jumala ja yksi tunnustus. (muistivarainen). Todelliset kristityt kokevat rakkautta toisiinsa tavatessaan toisiaan. Eihän toinen kerjäläinen sano toiselle, että sinä kerjäät väärin...

        Vai Tansaniassa joku saarnaa LLL: tavoin, silloinko hän täyttää käsityksesi Kristuksen ruumiiseen kuulumisesta?
        Lähtökohta pitää aina muistaa eli jos lähtee hakemaan vahvistusta jollekin olettamalleen niin siinä tuppaa sitten olemaan lasit päässä ellei useampiakin.
        Kristinuskossa on kirkkoa kirkon perään ja lahkoa lahkon päälle jotka kaikki ovat kehittyneet omanlaisikseen on tosiasia, niin miten joku ihminen voi määritellä jonkun kirkon tai lahkon vääräoppiseksi.Siihen arvuutteluun, lokeroimiseen, tuomitsemiseen ei kannata lähteä.Sillä jos leimaat jonkun kirkon tai lahkon vääräoppiseksi, tuomitset samalla kaikki niissä olevat jäsenet.
        Ehkä sellainen kirkko tai lahko on vääräoppinen joka väittää kaikkien muiden kirkkojen ja lahkojen olevan vääräoppisia Kristuksen ruumiiseen kuulumattomia jäseniä, tämä nyt vain minun mielipiteenäni.


    • Ei-hyväksy

      Hyvää Joulua vaan kaikille. Jeesuksen perustama seurakunta ei ole mikään ry, vaan siihen kuuluvat kaikki jotka uskovat Jeesuksen Jumalan Pojaksi ja meidän syntien sovittajaksi. Siihen ei tarvita LV:ien hyväksyntää.

      • VääräUskoisiakinOn

        Siihen juuri LV kin kuuluvat. Ovat uskolla kiinnitettynä samaan viinipuuhun kuin me kaikki muutkin uudestisyntyneet yhteen seurakuntaan ja ruumiiseen kuuluvat.
        Kerran tapaamme Jeesuksen , opetuslapset , profeetat ym elävässä uskossa olevat taivaanvaltakunnassa toisemme.


      • Varokaatte
        VääräUskoisiakinOn kirjoitti:

        Siihen juuri LV kin kuuluvat. Ovat uskolla kiinnitettynä samaan viinipuuhun kuin me kaikki muutkin uudestisyntyneet yhteen seurakuntaan ja ruumiiseen kuuluvat.
        Kerran tapaamme Jeesuksen , opetuslapset , profeetat ym elävässä uskossa olevat taivaanvaltakunnassa toisemme.

        Eriseurat ja eriseuran perustajat eivät koskan ole olleet uudestisyntyneitä tai heidän uskonsa ovat muuttuneet kuolleeksiuskoksi. Uskokokaa nyt ettei He peri taivaanvaltakuntaa Lukekaa raamatusta. Esikoiset Ry on yksi näistä viimeisimmistä hyvänä esimerkkinä. Ei se niin mene että jokainen perustaa 2016 omanmielensäjälkeen omia vain me olemme oikeasa. seurakuntia. Varokaatte ihmeset tällaisiä valhe enkeleitä vaikka he olisivat omia isiänne


      • sääntöjä_ihmisenjälkeen
        Varokaatte kirjoitti:

        Eriseurat ja eriseuran perustajat eivät koskan ole olleet uudestisyntyneitä tai heidän uskonsa ovat muuttuneet kuolleeksiuskoksi. Uskokokaa nyt ettei He peri taivaanvaltakuntaa Lukekaa raamatusta. Esikoiset Ry on yksi näistä viimeisimmistä hyvänä esimerkkinä. Ei se niin mene että jokainen perustaa 2016 omanmielensäjälkeen omia vain me olemme oikeasa. seurakuntia. Varokaatte ihmeset tällaisiä valhe enkeleitä vaikka he olisivat omia isiänne

        Koita nyt yksinkertaisuudestasi huolimatta ymmärtää ettei Kristus valitse seurakuntaansa ketään minkään ihmisten tai maallisen seurakunnan tahdon mukaan. Ihmisen uudestisyntymällä ja uskolla Jeesuksen Kristuksen sovitustyöhön ei ole myöskään kellään seurakunnalla tai muulla lahkolla mitään määräysvaltaa. Asia on uskovan henkilön ja Jumalan välinen asia jonka lopuksi punnitaan viimeisenä päivän, kuten Raamatussa opetetaan.


      • VääräUskoisiakinOn
        Varokaatte kirjoitti:

        Eriseurat ja eriseuran perustajat eivät koskan ole olleet uudestisyntyneitä tai heidän uskonsa ovat muuttuneet kuolleeksiuskoksi. Uskokokaa nyt ettei He peri taivaanvaltakuntaa Lukekaa raamatusta. Esikoiset Ry on yksi näistä viimeisimmistä hyvänä esimerkkinä. Ei se niin mene että jokainen perustaa 2016 omanmielensäjälkeen omia vain me olemme oikeasa. seurakuntia. Varokaatte ihmeset tällaisiä valhe enkeleitä vaikka he olisivat omia isiänne

        Siinäpä se. Uudestisyntynyt kuoleman hetkellä.


      • Kunhanmuistelen
        VääräUskoisiakinOn kirjoitti:

        Siinäpä se. Uudestisyntynyt kuoleman hetkellä.

        Sinullahan on samanlainen usko kuin muslimilla. Hänkin uskoo, ettei muut pelastu. Etenkään nuo shia/sunnimuslimit. (Riippuen mihin hän itse kuuluu.) Se onkin luja uskon perustus.


      • ArmostaAutuas
        Kunhanmuistelen kirjoitti:

        Sinullahan on samanlainen usko kuin muslimilla. Hänkin uskoo, ettei muut pelastu. Etenkään nuo shia/sunnimuslimit. (Riippuen mihin hän itse kuuluu.) Se onkin luja uskon perustus.

        En tiennytkää että muslimit uskoo kolmiyhteisen jumalaan, ja uudestisyntyvän pelastamiseen.


      • UskoisitVaan
        sääntöjä_ihmisenjälkeen kirjoitti:

        Koita nyt yksinkertaisuudestasi huolimatta ymmärtää ettei Kristus valitse seurakuntaansa ketään minkään ihmisten tai maallisen seurakunnan tahdon mukaan. Ihmisen uudestisyntymällä ja uskolla Jeesuksen Kristuksen sovitustyöhön ei ole myöskään kellään seurakunnalla tai muulla lahkolla mitään määräysvaltaa. Asia on uskovan henkilön ja Jumalan välinen asia jonka lopuksi punnitaan viimeisenä päivän, kuten Raamatussa opetetaan.

        Kyllä Lutterusn sannoo Ellei ole seurakuntaa maanpäällä sillä ei ole isää taivaassa


      • VaskoisitUun
        UskoisitVaan kirjoitti:

        Kyllä Lutterusn sannoo Ellei ole seurakuntaa maanpäällä sillä ei ole isää taivaassa

        Kyllä heillä on seurakunta! Esikoisilla aivan erinomainen sellainen. Seurakunnaksi riittää uudestisyntyneiden kristittyjen pienehkökin joukko. Tärkeää on, että Pyhä Henki voi heitä johdattaa Jumalan Sanan avulla. Siksi seurakunnan tuntomerkki on myös Jumalan Sanan saarnaaminen puhtaana ja kirkkaana.


      • teuta011
        UskoisitVaan kirjoitti:

        Kyllä Lutterusn sannoo Ellei ole seurakuntaa maanpäällä sillä ei ole isää taivaassa

        Kyllä se minusta meni niin, että kellä ei ole Jumalan Poikaa täällä
        hänellä ei ole ISÄÄ taivaassa .
        -
        Ja kuinka se olikaan ?
        ISÄÄ EI OLE KUKAAN TEHNYT, EIKÄ LUONUT, EIKÄ SYNNYTTÄNYT .
        Tämä on Athaniuksen uskontunnustuksesta.
        -


      • Toteamus
        VääräUskoisiakinOn kirjoitti:

        Siihen juuri LV kin kuuluvat. Ovat uskolla kiinnitettynä samaan viinipuuhun kuin me kaikki muutkin uudestisyntyneet yhteen seurakuntaan ja ruumiiseen kuuluvat.
        Kerran tapaamme Jeesuksen , opetuslapset , profeetat ym elävässä uskossa olevat taivaanvaltakunnassa toisemme.

        Kai sää tiedät että harvat ahtaasta portista käyvät?
        Joten taivaassa suurin osa tuntemistasi ihmisistä ei ole.


      • Hölökölkyn
        Varokaatte kirjoitti:

        Eriseurat ja eriseuran perustajat eivät koskan ole olleet uudestisyntyneitä tai heidän uskonsa ovat muuttuneet kuolleeksiuskoksi. Uskokokaa nyt ettei He peri taivaanvaltakuntaa Lukekaa raamatusta. Esikoiset Ry on yksi näistä viimeisimmistä hyvänä esimerkkinä. Ei se niin mene että jokainen perustaa 2016 omanmielensäjälkeen omia vain me olemme oikeasa. seurakuntia. Varokaatte ihmeset tällaisiä valhe enkeleitä vaikka he olisivat omia isiänne

        Niin, sää vähät välität sukujen ja perheiden hajoamisista, senkin saasta.
        Toivottavasti kärvennyt helvetissä.


      • VääräUskoisiakinOn
        Toteamus kirjoitti:

        Kai sää tiedät että harvat ahtaasta portista käyvät?
        Joten taivaassa suurin osa tuntemistasi ihmisistä ei ole.

        Vain uudestisyntyneet elävässä uskossa kuolleet tapaavat taivaanvaltakunnassa.
        Varotaan kopioita, on myös vääriä profeettoja.


      • MuslimiUskoYhteinen
        Kunhanmuistelen kirjoitti:

        Sinullahan on samanlainen usko kuin muslimilla. Hänkin uskoo, ettei muut pelastu. Etenkään nuo shia/sunnimuslimit. (Riippuen mihin hän itse kuuluu.) Se onkin luja uskon perustus.

        Ketkä muut sitten pelastuvat kuin uudestisyntyneet elävässä uskossa kuolleet?


      • UskokaaJo
        VaskoisitUun kirjoitti:

        Kyllä heillä on seurakunta! Esikoisilla aivan erinomainen sellainen. Seurakunnaksi riittää uudestisyntyneiden kristittyjen pienehkökin joukko. Tärkeää on, että Pyhä Henki voi heitä johdattaa Jumalan Sanan avulla. Siksi seurakunnan tuntomerkki on myös Jumalan Sanan saarnaaminen puhtaana ja kirkkaana.

        2016 perustetulla esikoiset ry Eriseuralla ja. Jeesuksen perustamalla seurakunnalla ei ole mitääntekemistä keskenään.


      • Sinuakomuka
        UskokaaJo kirjoitti:

        2016 perustetulla esikoiset ry Eriseuralla ja. Jeesuksen perustamalla seurakunnalla ei ole mitääntekemistä keskenään.

        Onks sulle pölvästi valjennut ollenkaan kuinka monta seurakuntaa on essulessujen lisäksi.
        Kymmeniä tuhansia joten väitä tuon perään sitten jostain el bimbo alkuperäisestä kristillisyydestä vaikka sitten lestadiolaisuuskategoriassa joka on yks hikinen pölhökustaa korkki ryhmä maailmanlaajuisessa kristillisyydessä.
        Miten ihmeessä teillä muka olisi mitään uskottavuutta,EI OLE.


    • RakkausOnSuurin

      "kunhanmuistelen"
      ---
      Erittäin hyvä kirjoitus, uskon juuri noin!

    • ÄlkääTuomitko

      "hölökölkyn"
      -toivottavasti olet katunut noita sanoja...sanoisitko jollekin nuo sanat ihan kasvotusten, vaikkapa seuroissa?

      • Tuomiohenkisiä

        Kyllä se näin on,tämä lestadiolaisuus on rikkonut lukemattomia perheitä ja sukuja olemassaolonsa aikana.Totuutta ei tietenkään haluta nähdä koska syntipukit istuvat siellä seuroissa hurskaina mitään tajuamatta.
        Ja kun he siellä seuroissa istuvat ja kuuntelevat niiden sukulaistensa parjaamista Jumalan sanalla katumattomiksi syntisiksi,pelastuksesta osattomiksi jääneistä läheisistä jossa he huomaamattaan osatuomitsevat aina myös läheisensä jotka eivät alistu heidän seurakunnan mieleen.
        Sairasta!


      • kaharatukka
        Tuomiohenkisiä kirjoitti:

        Kyllä se näin on,tämä lestadiolaisuus on rikkonut lukemattomia perheitä ja sukuja olemassaolonsa aikana.Totuutta ei tietenkään haluta nähdä koska syntipukit istuvat siellä seuroissa hurskaina mitään tajuamatta.
        Ja kun he siellä seuroissa istuvat ja kuuntelevat niiden sukulaistensa parjaamista Jumalan sanalla katumattomiksi syntisiksi,pelastuksesta osattomiksi jääneistä läheisistä jossa he huomaamattaan osatuomitsevat aina myös läheisensä jotka eivät alistu heidän seurakunnan mieleen.
        Sairasta!

        Usko on henkilökohtainen ei suvun
        Eriseuraa karta
        Suullaan tunnustaa mutta elämällään kieltää Kristuksen


    • KäymmeYhdessäAin

      "Teuta011"
      Mistä tiedät, että maistraatissa on ennen vihitty vain suruttomia, tiedän uskovaisiakin pareja, joten ei tuomita heitäkään!

      • teuta011

        "Käymme yhdessä Ain"
        -
        Saarnaajat on kertoneet!!!!.
        -


    • teufrarnoolnoll

      Onkos tämä teutao110007 vielä voimansa tunnossa. Hyvä

    • efrold01

      Ja teuta; paljain käsin vaan häntä, eli Okgaa vaan kiinni. sitä sitä hyvää seuraa.

      • otakiinnimistäsaat

        tietysti puhtain käsin, eikä juuri pellolta kiirehtinenä.


      • puhtaatsorkat

        no on siinäkin järki jos ei edes käsiään ja kynnen alusiaan kunnolla toimerru kiiressä pesemään


      • aleksi9999

        Onks sillä Okgaa niminenkin.
        Aika pikki pieheheksi


    • TeutanPossu

      ...eikun se on se NöfNöf, siis Olga!

      • Tietäjäiänikuinen

        Jouduin soittamaan kakkahätänumeroon tämän asian tiimoilta, sillä viestisi nauratti tyttöystävääni niin että hän päästä märänpierun (ja olimme siis ratikassa).


      • Tietäjäiänikuinen
        Tietäjäiänikuinen kirjoitti:

        Jouduin soittamaan kakkahätänumeroon tämän asian tiimoilta, sillä viestisi nauratti tyttöystävääni niin että hän päästä märänpierun (ja olimme siis ratikassa).

        He siis vastasivat että rauhoitelle ja neuvoivat siirtymään ratikan takaosaan, josta löytyy hätäjarry. Ratikan olltua pysähdyksissä hetken, kaarsi kulmantakaa kakkahätäajoneuvo ja ensihoitaja silitti meidän päitämme ja vaihtoi vaimolleni puhtaat alushousut ja pyyhki hänen täydellisen takapuolensa putipuhtaaksi.


    • SaapaNähdä

      "Saapanähdä"
      -mitä ihmettä?...Irja ja Teemu ovat piispoja Helsingissä!

    • todistajasetä

      On se maailman meno aivan hirveäksi mennyt. Menneellä viikolla kirkkoherra oli nähnyt kuinka eräs vanhoillislestadiolainen, vielä ahkerimpia seuroissa kävijöitä, oli Pihtiputaan alkon takana olevan aidan katveessa kaivanut salkustaan ehtoollispullon omin käsin ja kulauttanut siitä aimo ryypyn kurkkuunsa, jopa kahdesti. Tästä johtuen kyseinen kirkkoherra aikoo seuraavassa saarnassaan ottaa asian esille, varoittavana esimerkkinä seurakuntalaisilleen.

      • MuuKäyttöSallittu

        Kirkossako alkoholista saarnattais??? Korkeintaa siinä tapauksessa , kun joku on sitä käyttänyt niinkin väärin kuin Ehtoollisviininä.


    • 47-74

      Millä oikeudella te uskovaisiksi itseänne kutsuvat tuomitsette muita ihmisiä ? Ei tunnu oikein kristilliseltä. Itse uskon perunaan ja läskisoosiin, muut jutut jätän omaan arvoonsa.

    • luu.serit

      Tapelkaa uskis tollot. Voittaja tai häviäjä, ihan mitenpäin vaan, saattaa päästä jumalan valtakuntaan - ehkä - todennäköisesti ei.

    • pitäs_suaha_lissää

      Pihtiputaalla ehtoollinen meni sukkana ykkösellä kurkusta alas.

    • Anonyymi

      Mistäpä tarkoittaa omin käsiin, otettu ehtoollinen.
      Muovi muki, että sitten, nielaisu osuus.
      Puhtaus on ymmärrettävää mutta Rauha mukaan, Rauha ja ykseys?

    • Kun asiat olivat ajankohtaiset, julkisuudessa oli tieto yksimielisyydestä asian suhteen. Sen tiedon varassa, jon nyt on olemassa kaikille paikkakunnille ei syntynyt Esikoisten toimintaa. Herää vain kysymys: Oliko kaikilla paikkakunnilla yksimielisyys aito, vai manipuloitu. Uskominen on henkilökohtaista joukkuetoimintaa. uskonharjoitus tapahtuu kuitenkin seurakuntayhteydessä. Lestadiolaisen herätyksen alussa väkevin peruspilri oli kirkkoon kuuluminen ja ehtoollisyhteys siellä. Wanhinten aseman merkitys on myöhempää perua ja on muistettava vain osalle lestadiolaisuuden kirjoa ja laveutta.Jällivaaralais-Kirunalainen suuntaus ei koskaan hallinnut koko Lestadiolaisuutta sellaisella intensiteetillä kuin wanhimmat hallitsevat Esikoislestadiolaisuuden laveudessa. Näin olen käsittänyt, koska jo Raattamaa otti välillä vahvasti kantaa joihinkin asioihin. Kannanotot viittavat alkaneeseen hajannukseen. Minusta on kuitenkin sopimatonta käyttää eriseuraisuuden leimakirveitä kuka erkaantui kenestä. Raamatussa on kielto tuomita toista, koska tuomitsija syylistyy samoihin tekoihin, josta toista tuomitsee. Annan esimerkin. Kun ise olin suuren raadin edessä, siellä sanottiin: Sllainen toimintamuoto, joka aiheuttaa rauhattomuutta seurakunnassa, on heti jopetettava. Kun sitten ehtoollisasiassa laitettiin käyntiin suuri rauhattomuus, ei haitannut yhtään.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18459
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3145
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1860
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      272
      1416
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      83
      1091
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe