Sankarihautojen vartiointi

yxvahti

Kontiolahden pappi hakee Itsenäisyyspäiväksi sankarihaudoille kunniavartioita.
Hyvä ajatus.
Vielä parempi olisi jos kertoisi milloin vartiointi alkaa ja montako tuntia se kestää.
Kelpaako sinne vanhemmatkin, jos ei nuoria riitä ja pitääkö olla miehiä vai henkilöitä?

17

303

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sankarpoika

      Mitä niitä vartioi? Ei ne sieltä karkaa!
      Ja sitäpaitsi: Niin myöhäistä on polttaa kynttilää kun hautakumpu kerran umpeen luotu on.
      Ne sodat on mennyttä. Nyt pitäisi vain osata elää siten ettei uutta tule. Sepä se taitoa vaatiikin, toisin kuin menneissä rypeminen.

      • Arvotkunniaan

        Onko nyt sankarpojalla hyvä mieli ? Et ole saanut kummoista kasvatusta. Häpeä !!!!


      • arvot.ei.elätä
        Arvotkunniaan kirjoitti:

        Onko nyt sankarpojalla hyvä mieli ? Et ole saanut kummoista kasvatusta. Häpeä !!!!

        Miksi ei olisi? Eikä hävetä yhtään. Sinultakos minun pitäisi lupa pyytää mielipiteeni sanomiseen? Oletko itse sitä sorttia joka 30-luvulla muilutti ne jotka uskalsivat olla eri mieltä?
        Ammoin kuolleista sankarihaudoissa lepäävistä kannetaan näemmä suurempaa huolta kuin vielä elossa olevista sotaveteraaneista. On kansallinen häpeä että veteraaneille joudutaan kerjäämään rahaa ovelta ovelle! Kun valtion puolesta siellä olivat, niin valtion pitäisi myös sitten pojistaan huolehtia loppuun asti!
        Arvoihin pitäisi kuulua viisaus olla joutumatta uusiin sotiin eikä haikailla entisten perään.


      • teatteriahan_tuo_on
        arvot.ei.elätä kirjoitti:

        Miksi ei olisi? Eikä hävetä yhtään. Sinultakos minun pitäisi lupa pyytää mielipiteeni sanomiseen? Oletko itse sitä sorttia joka 30-luvulla muilutti ne jotka uskalsivat olla eri mieltä?
        Ammoin kuolleista sankarihaudoissa lepäävistä kannetaan näemmä suurempaa huolta kuin vielä elossa olevista sotaveteraaneista. On kansallinen häpeä että veteraaneille joudutaan kerjäämään rahaa ovelta ovelle! Kun valtion puolesta siellä olivat, niin valtion pitäisi myös sitten pojistaan huolehtia loppuun asti!
        Arvoihin pitäisi kuulua viisaus olla joutumatta uusiin sotiin eikä haikailla entisten perään.

        Onhan se noinkin hyvin pitkälti. Eipä paljon tee mieli sotimaan tämän maan puolesta kun näkee miten täällä kohdellaan veteraania ja invalidia joka uhrasi terveytensä ja nuoruutensa isänmaalle ja sodan jälkeen jälleenrakensivat maan ja maksoivat sotakorvaukset. Nyt ei valtiovalta anna heille kuin korupuheita ja torvisoittoa kuka niitäkin vielä jaksaa tulla kuulemaan. Kyllä minunkin mielestäni huomion voisi hautojen sijaan kiinnittää vielä elossa oleviin ihan oikeisiin "sankarpoikiin" jotka koettelemukset kestivät ja tunsivat nahoissaan.


      • hävetköön.valtiovalta
        arvot.ei.elätä kirjoitti:

        Miksi ei olisi? Eikä hävetä yhtään. Sinultakos minun pitäisi lupa pyytää mielipiteeni sanomiseen? Oletko itse sitä sorttia joka 30-luvulla muilutti ne jotka uskalsivat olla eri mieltä?
        Ammoin kuolleista sankarihaudoissa lepäävistä kannetaan näemmä suurempaa huolta kuin vielä elossa olevista sotaveteraaneista. On kansallinen häpeä että veteraaneille joudutaan kerjäämään rahaa ovelta ovelle! Kun valtion puolesta siellä olivat, niin valtion pitäisi myös sitten pojistaan huolehtia loppuun asti!
        Arvoihin pitäisi kuulua viisaus olla joutumatta uusiin sotiin eikä haikailla entisten perään.

        Täysin samaa mieltä.
        Niin oli isänikin, veteraani/invalidin osa kuuden pakkopalvelusvuoden jälkeen, yksi ainoa kuntoutusviikko valtionkonttorin laskuun ja lopussa havuseppele haudalle. Siinä kaikki, vaikka monenlaista apua olisi tarvinnut maattomana ja köyhänä eläessään.


    • pomminheittäjäres

      Aika suuressa roolissa on jostakin syystä 1939-44 käydyt sodat kun puhutaan suomen itsenäisyydestä. Kyllä itsenäisyyden säilyttämisen suhteen paljon tärkeämpää oli sotien jälkeinen aika ja ne viisaat valtiomiesteot joita Paasikivi ja etenkin Kekkonen tekivät. Sodassa olisi käynyt huonosti jos sodasta ei olisi irti päästy 1944. Kohtalomme olisi ilman viisaita valtiomiehiä ollut sama kuin baltian mailla. Itsenäistä suomea juhlittaessa pitäisi myös osata painottaa näitä asioita eikä pelkästään sotaa ja sotilaita.

    • bobgeldof

      Ainakin se olisi hyvänä puolena noissa vartiointi jutuissa,,että muslimit ehken eivät sitten änkääntyisi IVAILEMAAN ja PILKKAAMAAN hautausmaalle,niinkuin tekivät Kangasalan hautausmaalla.

      • hohhohhoijaa

        Niinkö tekivät? Onko taas varma tieto vai keksitkö ihan ite?


      • 098764567
        hohhohhoijaa kirjoitti:

        Niinkö tekivät? Onko taas varma tieto vai keksitkö ihan ite?

        Mahometit olivat kuvanneet sen ihan itse. Ja tietysti panneet nettiin muittenkin "iloksi".


      • kunei
        098764567 kirjoitti:

        Mahometit olivat kuvanneet sen ihan itse. Ja tietysti panneet nettiin muittenkin "iloksi".

        Vaikka tulisivatkin niin milläs nämä hangessa seisojat sen sitten estäisivät?


    • vainhyviipuolii

      Mikä lie siäennuste itepäisyyspäiväksi? Se jos on 30 astiita pakkasta niin ei tule kuuma seisoossa ja jos vettä tulloo kun esterin elimestä niin eipä tunnu homma kuivalta...

    • ruuti-ukko

      Jotenkin näyttää siltä että Pietarin trollit ovat löytäneet tämän palstan!

      • euveisen

        kaikki on trolleja venäjänmaalta jotka ei katso asiakseen seistä lumihangessa itsenäisyyden muistopäivänä?


    • öylättiäposkeen

      Ei näy olevan kenelläkään tietoa noiden aloittajan kysymysten suhteen.
      Pitäköön sitten tunkkinsa niin pipit kun papitkin.

      • uskonto.isänmua.pöh

        Jos aloittaja haluaa järkeviä ja oikeita vastauksia niin pitäisikö kysellä sieltä papinkansliasta eikä suoli24 likasankosta? Mutta tuosta olen kyllä samaa mieltä että nämä toisten haudoilla seisottajat saavat pitää tunkkinsa, koska heidän ammoisten edeltäjiensä takia ne onnettomat siellä haudoissa makaavat.


    • pexxixx74
    • Yleisöstä

      Oli hieno tilaisuus !

      Kiitos siitä, että te valittajat pysyitte poissa meidän Kontiolahtelaisten tilaisuudesta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 145
      4097
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      112
      3700
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2575
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1595
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1523
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      90
      1496
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    Aihe