Onko muilla samanlaisia kokemuksia, nimittäin eräskin terveydenhoitoalan ammattilainen jolle asiasta mainitsin tiesi kertoa, etten ole ainut jolta kuullut huonoa paikasta? Itsellä niin huonoja kokemuksia, että koen aiheelliseksi tulla jakamaan. Ensinnäkin paikan - ainakin aiemmin - ainut lääkäri Jukka Ylikoski käyttäytyy todella ylimielisesti ja ylemmyydentuntoisesti. Heti ekaa kertaa vastaanotolle tullessani kommentoi sivussa AMKki-hoitajallensa yhteydenottoani naureskellen halventavaan sävyyn. Ehkä ajatteli yksinkertaisella tavalla etten kuule tai jotain, kun olin kerran tullut kuuloa koskevalle klinikalle. Siinä odotellessa hoitaja hoitaa jotain maksamattomien asiakkaiden laskujen karhuamisia puhelimitse vieressä - kiusallista kuunnella. Selittää jotain, että hoidot seis ja maksut perintään tms. Vitun inhottava olo jo siihen mennessä. Sitten tehtiin vähän kokeita. Kuulokokeen aikana lääkäri Ylikoski puhui kopin vieressä hoitajansa kanssa kuuluvaan ääneen jostain Mersun uusien mallien ominaisuuksista tyyliin "ei vois potilaat vähempää kiinnostaa". Häiritsi testiä niin, että oli vaikeaa kuulla puheen alta vaimeita ääniä ja painella nappia. Itse vastaanotolla sitten kommentoi väheksyvästi aiempien lääkärien sanomisia Meikun korvaklinikalla. Olivat kuulemma aivan väärässä todetessaan, että hiljaisuus voisi olla noin periaatteellisesti hyvästä, jos äänet kuormittaa ja stressaa. Kyseessä siis meluherkkyys, eikä tyyppi kuuloon erikoistuneena proffana ollut kuullutkaan asiasta - öö, siis miten helvetissä edes mahdollista?!! Diagnoosiksi antoi kevyesti hyperakusian/fonofobian, johon määräsi hoidoksi TRT-ohjeet, mikä siis tarkoittaa melun soittamista stereoista tarkoituksella non-stop kotona, jotta "tottuu ääniin". Tuo tietenkin tuo meluherkällä vain entistä helvetillisemmän olon, eikä mitään siedätystä tapahdu, eikä voikaan tapahtua, koska kyse ei ole mistään kuulovammasta kuten usein hyperakusiassa, vaan synnynnäisessä kuormitusherkkyydestä melulle.
Tämmöistä tällä kertaa. Mites muilla? En tosiaan suosittele paikkaa kuin ehkä viimeisenä vaihtoehtona just johonkin ylipainehappihoitoihin ym., jos ei kiireesti ole muualta saatavilla.
Helsinki Ear Institute (HEI) aka. Happibaari
3
3020
Vastaukset
- Asiakas_minäkin
Kävin tuolla vuosia sitten ja itse sain kyllä ihan asiallista kohtelua, sanoisin jopa empaattista. On kuitenkin ainoita paikkoja jotka ottavat tinnituksen tosissaan, tietysti se on heille työtä/liiketoimintaa.
Ehkä on kyllä totta että lääkäri ei paljoa potilaan kanssa voivottele tilannetta, eli potilastilanne voisi olla henkilökohtaisempi. Toisin sanoen, jotkut potilaat tarvitsevat enemmän sielunhoitoa kuin toiset.
Kuulontutkimuksessa olisi voinut kyllä reilusti sanoa että nyt kyllä on paljon hälyä, eikö?
Itsellänikin oli aikoinaan karmea hyperakusia, ja siinähän pitää totuttaa itsensä normaaleihin elämän ääniin, joten hiljaisuus ei ole hyvästä. - mininerkki
Herranjestas eihän tuossa höpötetty mitään empatian puutteesta tai sielunhoidon tarpeesta vaan perkeleen törkeästä käytöksestä leekurin toimesta?!
- heihlöknta
Saskalle,
ikävä kuulla kokemuksestasi, me kyllä aina pyrimme pitämään erittäin hyvää huolta potilaistamme.
Emeritus professori Ylikoski on yksi maailman parhaimpia ja tunnetuimpia alallaan.
TRT ohje tarkoittaa ääntä, ei melua, taustalle, jotta tottuu ääniin. Voi olla puron solinaa tms. vaimeaa ääntä, ei tietenkään mitään kovaa melua.
Toivottavasti tilanteesi on parantunut,
ystävällisin terveisin
HEIn henkilökunta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984