Runoketju I

Ruuneman

Palstalla pyydettiin runoketjua. Kun olen joskus minäkin runoja kirjoitellut niin ajattelin tehdä avauksen. Voihan tällaiseen avaukseen kirjoittaa ihan asiaviestejäkin.

On päivä kohta marraskuun
Ja toivotukset monen suun
Kun täyttää Suomi Vuotta sata
Eikä kukaan voi olla onnittelemata.

Kohta juhlii koko Suomen kansa
Linnassa ja tavallansa
Kun kuudes saapuu marraskuun
ja hymyyn kääntää joka suun.

Kohta soi Finlandia suomalaisten ja muidenkin kuuluvien korvissa. Voiko komeampaa musiikkia ollakaan kuultavaksi kun juhlimme satavuotiasta Suomea. Emme me tietysti kansallislauluamme, Maamme-lauluakaan, unhoita.

Tervehdykseni teille kaikille, jotka yhdessä ja toinen toistensa kanssa ja tavallaan juhlivat Itsenäisyyttämme.

12

236

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ramoona_

      Kuusten kunniavartio sankarihautausmaalla
      juuret isänmaan moreenissa ja mullassa
      latvat piirtyen vasten valoisaa taivasta.
      Oksat suojaavat oravia, pikkulintuja
      voi levätä, laulaa ja saada ravintoa.

      Tuuli soi, kuiskii rakkaan kielen sanoja
      yli ulapoiden, vainioiden, tunturien.

    • jjoutava

      tätä pulmaa
      nostan kulmaa
      silmäkulmaa, ellet tiedä
      'en tiedä' tuttavani sanoo
      toinen,- 'en muista'
      mistä tässä aihe?
      en tiedä en muista.

    • loppusuora-menossa

      Tuimat tuulet puhaltaa
      kipu rintaa raastaa
      on tullut elämäni syksy




      " vuota vielä oi vanha vuosi,
      tuulet niin vinhasti vinkuu
      tuullut oli koko elämä
      nähnyt ei kesää ei kevättä
      hän eli vain syksystä jouluun "

    • Herään kuin vielä uudestaan,
      aikaan itsenäisyyden.
      Mieleeni kuin uuden tuo
      Onnen ja autuuden.

      Onnellinen on kansa tää
      Suomi meressä kansain.
      Huolehtia omastaan,
      taisteluin ansainnut omillaan.

      • Valssi Turulle

        Olen hyräillyt usein itsekseni tanssikappaleita Tässä yksi mieleeni muistuva. Toivottavasti ei ole jonkun aiemmin sanoittama. Plagiaattori en halua olla.

        Tulkak kaikk ihmiset Turkku
        tää on niimpaljo ihana paik
        ja jos jolla o vaik jotta surkku
        ni tääl neek kyl häviväk kaik

        Tääl o Aurajoki niin kaunis
        ja kaupunki molemil pual
        Sen kaikkie nährät tarttis
        Viimestäs ennenku kual.

        Jos Katleija näkee, voi suuttua käyttämääni omaan murteeseenikin.

        Turun linnaa ja satamaakin olen hyräillyt jatkoina mutta ?


    • Ann tulla vaan jatkotkin 😁,..

      Tuo on hauska, jo aiemminkin on tuottanut hymyä huuleen,...mutta mutta, mikä on sävel?

      Et kai väitä säveltämään alkaneesi?

    • Asia on näin?

      Olen ihmeekseni huomannut, että kun sanoittama jonkun kappaleen, vaikka tuon Turku valssin, lähtee sävel soimaan korvissani. Olen nimittänyt tuota omalaatuisuudeksi tai hulluudeksi. Mikään Betohveeni tai muu Sipelius en koe olevani.

      • historian-uusija

        "Kun kuudes saapuu marraskuun
        ja hymyyn kääntää joka suun."

        Toiset juhlivat vasta 6 joulukuuta, vai menikö minulta Linnanjuhlat ohi?


      • Menihän tuo kuukausi siväärin! Eikö 1kk ole vähän 100 v:ssa


    • Ramoona-

      Nyt juhlitaan koko vuosi
      joulukuun kuudes ykköskuosi
      daameiila linnanjuhlissa kiiltää
      kimaltaa, helmat parkettia viistää.

      Marraskuu sopii juhlakuuksi
      valaistaan koivukin juhlapuuksi
      kohta Hoosianna kirkoissa raikaa
      vietetään yhdessä juhlavuosiaikaa !

      ✨⭐️🌟✨⭐️🌟✨

      • Makean naurun jo kirvoitti luku
        Ramona kuittasi ja muu palstasuku.
        Miten hauskaa onkaan kanssanne jakaa
        pikku tontutkin kurkkivat nurkan takaa 🤔


    • Anonyymi

      Up

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      726
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      279
      686
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      614
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe