Runoketju I

Ruuneman

Palstalla pyydettiin runoketjua. Kun olen joskus minäkin runoja kirjoitellut niin ajattelin tehdä avauksen. Voihan tällaiseen avaukseen kirjoittaa ihan asiaviestejäkin.

On päivä kohta marraskuun
Ja toivotukset monen suun
Kun täyttää Suomi Vuotta sata
Eikä kukaan voi olla onnittelemata.

Kohta juhlii koko Suomen kansa
Linnassa ja tavallansa
Kun kuudes saapuu marraskuun
ja hymyyn kääntää joka suun.

Kohta soi Finlandia suomalaisten ja muidenkin kuuluvien korvissa. Voiko komeampaa musiikkia ollakaan kuultavaksi kun juhlimme satavuotiasta Suomea. Emme me tietysti kansallislauluamme, Maamme-lauluakaan, unhoita.

Tervehdykseni teille kaikille, jotka yhdessä ja toinen toistensa kanssa ja tavallaan juhlivat Itsenäisyyttämme.

12

236

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ramoona_

      Kuusten kunniavartio sankarihautausmaalla
      juuret isänmaan moreenissa ja mullassa
      latvat piirtyen vasten valoisaa taivasta.
      Oksat suojaavat oravia, pikkulintuja
      voi levätä, laulaa ja saada ravintoa.

      Tuuli soi, kuiskii rakkaan kielen sanoja
      yli ulapoiden, vainioiden, tunturien.

    • jjoutava

      tätä pulmaa
      nostan kulmaa
      silmäkulmaa, ellet tiedä
      'en tiedä' tuttavani sanoo
      toinen,- 'en muista'
      mistä tässä aihe?
      en tiedä en muista.

    • loppusuora-menossa

      Tuimat tuulet puhaltaa
      kipu rintaa raastaa
      on tullut elämäni syksy




      " vuota vielä oi vanha vuosi,
      tuulet niin vinhasti vinkuu
      tuullut oli koko elämä
      nähnyt ei kesää ei kevättä
      hän eli vain syksystä jouluun "

    • Herään kuin vielä uudestaan,
      aikaan itsenäisyyden.
      Mieleeni kuin uuden tuo
      Onnen ja autuuden.

      Onnellinen on kansa tää
      Suomi meressä kansain.
      Huolehtia omastaan,
      taisteluin ansainnut omillaan.

      • Valssi Turulle

        Olen hyräillyt usein itsekseni tanssikappaleita Tässä yksi mieleeni muistuva. Toivottavasti ei ole jonkun aiemmin sanoittama. Plagiaattori en halua olla.

        Tulkak kaikk ihmiset Turkku
        tää on niimpaljo ihana paik
        ja jos jolla o vaik jotta surkku
        ni tääl neek kyl häviväk kaik

        Tääl o Aurajoki niin kaunis
        ja kaupunki molemil pual
        Sen kaikkie nährät tarttis
        Viimestäs ennenku kual.

        Jos Katleija näkee, voi suuttua käyttämääni omaan murteeseenikin.

        Turun linnaa ja satamaakin olen hyräillyt jatkoina mutta ?


    • Ann tulla vaan jatkotkin 😁,..

      Tuo on hauska, jo aiemminkin on tuottanut hymyä huuleen,...mutta mutta, mikä on sävel?

      Et kai väitä säveltämään alkaneesi?

    • Asia on näin?

      Olen ihmeekseni huomannut, että kun sanoittama jonkun kappaleen, vaikka tuon Turku valssin, lähtee sävel soimaan korvissani. Olen nimittänyt tuota omalaatuisuudeksi tai hulluudeksi. Mikään Betohveeni tai muu Sipelius en koe olevani.

      • historian-uusija

        "Kun kuudes saapuu marraskuun
        ja hymyyn kääntää joka suun."

        Toiset juhlivat vasta 6 joulukuuta, vai menikö minulta Linnanjuhlat ohi?


      • Menihän tuo kuukausi siväärin! Eikö 1kk ole vähän 100 v:ssa


    • Ramoona-

      Nyt juhlitaan koko vuosi
      joulukuun kuudes ykköskuosi
      daameiila linnanjuhlissa kiiltää
      kimaltaa, helmat parkettia viistää.

      Marraskuu sopii juhlakuuksi
      valaistaan koivukin juhlapuuksi
      kohta Hoosianna kirkoissa raikaa
      vietetään yhdessä juhlavuosiaikaa !

      ✨⭐️🌟✨⭐️🌟✨

      • Makean naurun jo kirvoitti luku
        Ramona kuittasi ja muu palstasuku.
        Miten hauskaa onkaan kanssanne jakaa
        pikku tontutkin kurkkivat nurkan takaa 🤔


    • Anonyymi

      Up

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      75
      2226
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      135
      1445
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      149
      1150
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      987
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    Aihe