Pelkäätkö vanhenemista t. sairastumista ?

akka.ap

60 sivuilla oli tää aloitus ja tällä sivulla kyseltiin, onko naisia naputtamassa 50 sivulla, joten teinpähän aloituksen.

Syyttäkää vaikka huonosta mielikuvituksesta, kun en omaperäisempää aloitusta keksi.

43

356

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitäkä.mies

      Mihin kysymykseen halauaisit vastauksen? Kysytkö että pelkäänkö ikääntyviä, naputtavia naisia vai sitä että sairastun..

      • akka.ap

        Otsikossa on kysymys. Voihan siihen vastata, mutta otsikkoon suhtaudutaan näillä sivuilla kuten aikatauluihin eteläisemmissä maissa eli ei annet otsikon turhaan rajoittaa..

        En muuten tarkoittanut naisten nalkuttamista tuolla "naputtamisella" vaan naisten osallistumista keskusteluun. Jokin aloitusviesti kyseli onko sivuilla lainkaan naisia. Kauppiksessa oli silloin konekirjoitus yhtenä aineena ja puhuimme napu-napu-kokeista, kun oli aineen koe. Silloisia kirjoituskoneita "naputettiin" toisin kuin nykyisiä tietsikoita.


    • Eipelota

      Jos tämän ikäiset ihmiset vielä pelkäävät elämän asioita, niin mitä elämässä on jäänyt väliin?

      • glhfkhso

        Pelko on aivan luonnollinen tunnetila, tosin hyödytön monessa tilanteessa. Mutta on aivan normaalia pelätä sairastumista, jos siihen on esim. geneettinen alttius


      • Avartukaa

        Miksi viisas ja valveutunut ihminen pelkää jos se on hyödytöntä? Sen lisäksi pelosta ei ole mitään apua missään aiheessa, päinvastoin se estää etsimästä ja löytämästä tapoja esim. sairaudesta huolimatta elää täyttä elämää. Puhumattakaan vaihtoehdoista ...


    • nuormieli

      Vanhenemista en pelkää eihän sitä pakoon pääse, sensijaan sairastumista "pelkään" mut onneksi siihen voi vaikuttaa itse omalla toiminnalla ja elämäntavalla ainakin jonkin verran.
      Liikunta ja terveellinen ruokavalio on meidän jokaisen oma valinta, minullakin on "mörkä" ovenpielessä vaanimassa, suvussa on nimittäin perinnöllinen sairaus joka aiheuttaa iän karttuessa liikuntarajoitteita onneksi on saanut tähän asti elää ilman noita "mörköjä".

      • Mitäkä.mies

        Hei nuormieli! Rehellinen vastaus. Jokainen pelkää sairastumista, toinen terveesti ja toinen sairaalloisesti. Tuolla aiemmassa kommentissa mainittiin että jos tähän ikään mennessä.... Nuorena ei pelätty ja oltiin "kuolemattomia" ja joka väittää tässä iässä että ei pelkää mitään, itselleen tai läheisilleen tulevaa sairautta, hän ei ole rehellinen itselleen.
        Hyvät tai parannetut elämäntavat kertovat juuri kyseisestä pelosta. Miksi siis elää terveellisesti ellei pelkää?
        Pelko myös suojelee meitä. Itsesuojeluvaistokin on pelkoa ja taatusti tervettä. Nyttemmin en todellakaan ota samankaltaisia riskejä kuin nuorena, koska pelkään ja suojeluvaisto on kehittyneempi. En enää hypi sillalta veteen pää edellä, en kaahaa autolla järjetöntä nopeutta, jne. Vanhenemiselle emme voi mitään ja kuolo korjaa taatusti, mutta pelon aiheuttaman elämänmuutoksen turvin voimme saada muutaman terveemmän vuoden lisäaikaa. Tai sitten emme, kun jotain voi sattua, jotain mihin ei voi itse vaikuttaa ja siinä tapauksessa ponnistelut terveemän vanhuuden suhteen on hukkaan heitettyä aikaa ja kieltäytymistä.
        Paljonkohan, ei terve pelko aiheuttaa sairastumisia, tai kuoleman? Omalla tahdolla on vankka jalasija terveyteemme.


      • Rehellinenrealisti

        No jo oli ristiriitaista tekstiä. Jos sinä et ole pelännyt nuorena, niin minä olen koska tarvittavia tietoja, taitoja, elämänkokemusta ja -näkemystä yms. tuubaa ei ollut silloin vielä olemassa eli elämällä kerättynä omaksi tiedon jyväksi.

        Eli sellaiseksi pohjaksi elämän asioille, ettei enää tarvitse pelätä kun tietää jo yhtä sun toista siitä, mitä tämä elämäksi kutsuttu juttu pitää sisällään sairauksineen ja kuolemineen. Niiltä ei välty kukaan, miksi itse olisin poikkeus ja jos sairastun, niin senkin voi tehdä joko oikein tai väärin - tai oikein väärin. Sen ratkaisee oma elämänasenne joka toisilla kantaa jopa rajan yli toiselle puolelle, toisilla ei edes tämän maailman taistoja.


      • nuormieli
        Mitäkä.mies kirjoitti:

        Hei nuormieli! Rehellinen vastaus. Jokainen pelkää sairastumista, toinen terveesti ja toinen sairaalloisesti. Tuolla aiemmassa kommentissa mainittiin että jos tähän ikään mennessä.... Nuorena ei pelätty ja oltiin "kuolemattomia" ja joka väittää tässä iässä että ei pelkää mitään, itselleen tai läheisilleen tulevaa sairautta, hän ei ole rehellinen itselleen.
        Hyvät tai parannetut elämäntavat kertovat juuri kyseisestä pelosta. Miksi siis elää terveellisesti ellei pelkää?
        Pelko myös suojelee meitä. Itsesuojeluvaistokin on pelkoa ja taatusti tervettä. Nyttemmin en todellakaan ota samankaltaisia riskejä kuin nuorena, koska pelkään ja suojeluvaisto on kehittyneempi. En enää hypi sillalta veteen pää edellä, en kaahaa autolla järjetöntä nopeutta, jne. Vanhenemiselle emme voi mitään ja kuolo korjaa taatusti, mutta pelon aiheuttaman elämänmuutoksen turvin voimme saada muutaman terveemmän vuoden lisäaikaa. Tai sitten emme, kun jotain voi sattua, jotain mihin ei voi itse vaikuttaa ja siinä tapauksessa ponnistelut terveemän vanhuuden suhteen on hukkaan heitettyä aikaa ja kieltäytymistä.
        Paljonkohan, ei terve pelko aiheuttaa sairastumisia, tai kuoleman? Omalla tahdolla on vankka jalasija terveyteemme.

        Noinhan se menee nuorena kaikki on uutta ja ihmeellistä sitä vain mennä "porskutettiin" pää pilvissä ja kaikki ovet avoinna, ei huolta huomisesta ja hyvä niin.
        Nyt kypsällä iällä jo osataan käsitellä mahdolliset pelot ja kantaa huolta huomisesta.
        Toivottavasta noita pelkoja ja muita "peikkoja" ei kuitenkaan meidän kenenkään tielle satu enemmän kuin jaksamme kantaa.


      • Mitäkä.mies
        Rehellinenrealisti kirjoitti:

        No jo oli ristiriitaista tekstiä. Jos sinä et ole pelännyt nuorena, niin minä olen koska tarvittavia tietoja, taitoja, elämänkokemusta ja -näkemystä yms. tuubaa ei ollut silloin vielä olemassa eli elämällä kerättynä omaksi tiedon jyväksi.

        Eli sellaiseksi pohjaksi elämän asioille, ettei enää tarvitse pelätä kun tietää jo yhtä sun toista siitä, mitä tämä elämäksi kutsuttu juttu pitää sisällään sairauksineen ja kuolemineen. Niiltä ei välty kukaan, miksi itse olisin poikkeus ja jos sairastun, niin senkin voi tehdä joko oikein tai väärin - tai oikein väärin. Sen ratkaisee oma elämänasenne joka toisilla kantaa jopa rajan yli toiselle puolelle, toisilla ei edes tämän maailman taistoja.

        Ei mieletäni tuossa ole mitään ristiriitaa,vaan hyvin tavallinen ihmisen kehittyminen. Se että kehittyykö ihminen parempaan suuntaan, on taas tarina erikseen. Voidaan olettaa että taannumme ja viimeisinä elämänvuosina se näkyy ehkä selvimmin. Ajatellaan vaikka vasta ajokortin saanutta nuorta, kun hänellä on enemmän vauhtia kuin ymmärrystä ja ikää, kokemusta, kehitystä kerärryään hän ajaakin jo maltillisemmin. Sitten kun tarpeeksi tulee ikää niin taidot nohtuvat ja reaktioaika pitenee ja hän on kuin kokematon kulkettaja ja vaaraksi taas liikenteessä.
        On tietysti olemassa nuoria, jotka eivät tee kuten valtaosa tai minä tein, mutta heitä kutsutaan araksi.


      • akka.ap
        Mitäkä.mies kirjoitti:

        Hei nuormieli! Rehellinen vastaus. Jokainen pelkää sairastumista, toinen terveesti ja toinen sairaalloisesti. Tuolla aiemmassa kommentissa mainittiin että jos tähän ikään mennessä.... Nuorena ei pelätty ja oltiin "kuolemattomia" ja joka väittää tässä iässä että ei pelkää mitään, itselleen tai läheisilleen tulevaa sairautta, hän ei ole rehellinen itselleen.
        Hyvät tai parannetut elämäntavat kertovat juuri kyseisestä pelosta. Miksi siis elää terveellisesti ellei pelkää?
        Pelko myös suojelee meitä. Itsesuojeluvaistokin on pelkoa ja taatusti tervettä. Nyttemmin en todellakaan ota samankaltaisia riskejä kuin nuorena, koska pelkään ja suojeluvaisto on kehittyneempi. En enää hypi sillalta veteen pää edellä, en kaahaa autolla järjetöntä nopeutta, jne. Vanhenemiselle emme voi mitään ja kuolo korjaa taatusti, mutta pelon aiheuttaman elämänmuutoksen turvin voimme saada muutaman terveemmän vuoden lisäaikaa. Tai sitten emme, kun jotain voi sattua, jotain mihin ei voi itse vaikuttaa ja siinä tapauksessa ponnistelut terveemän vanhuuden suhteen on hukkaan heitettyä aikaa ja kieltäytymistä.
        Paljonkohan, ei terve pelko aiheuttaa sairastumisia, tai kuoleman? Omalla tahdolla on vankka jalasija terveyteemme.

        Jep, 20v:na ei vielä oikein tajunnut omaa kuolevaisuuttaan tai sitä, että vanhuksilla on kipuja, vaikka olisivat kunnossakin. Uskalsin kiivetä metrien korkeuteen ulkoseiniä maalatessani; nyt pelkää enemmän putoamista t. sitä, että alkaa pyörryttää. Silloin selvisi parilla mustelmalla tilanteesta, jossa nyt varmaan menisi luita poikki.


      • Mitäkä.mies
        akka.ap kirjoitti:

        Jep, 20v:na ei vielä oikein tajunnut omaa kuolevaisuuttaan tai sitä, että vanhuksilla on kipuja, vaikka olisivat kunnossakin. Uskalsin kiivetä metrien korkeuteen ulkoseiniä maalatessani; nyt pelkää enemmän putoamista t. sitä, että alkaa pyörryttää. Silloin selvisi parilla mustelmalla tilanteesta, jossa nyt varmaan menisi luita poikki.

        :) Nykyisin liukastuu tai meinaa liukastua usein, vaikka olisi hyvässä kunnossa ja hoksottimet toimii vielä. Tiedä sitten että onko se vaan oma mielipide? Ja kuitenkin on tietysti kömpelömpi. Kaatumistakin pelkää enemmän kun tietää kuinka siinä voi käydä. Nuorena ei kaatuminen tuntunut miltää, ainakaan joka kerta ja lähinnä katseli vaan ympärille että näkikö kukaan.. Voisi olettaa että nykynuoriso voisi olla vieläkin kuolemattomampaa, kun väkivaltaviihdettä tulvii aivokoppaan. Mätkitään toisiaan jos millä esineellä ja ei käy kuinkaan. Tuompa vuoksi en edes katso naurettavan feikkejä tappelu elokuvia.
        Asia karkaa vähän urheilun"puolelle.. Vain yksi lainausmerkki koska jääkiekko on osittain urheiluakin, mutta feikki-tappelut on minulle liikaa. JOS.?! Satakiloinen, treenattu mies lyö oikeasti toista niin seuraavaksi tulee hiljaista tai lyö kirkonkellot. Son mun mielipide, alaa harrastaneena.
        Siksi juuri olemme päässeet näinkin pitkälle kun osaamme terveesti pelätä ja suojella itseämme vaaroilta.


    • Reetukka

      Jostain syystä olen kumman optimistinen siitä, etten sairastuisi. Kehossa on vanhenemisen merkkejä ja varaosiakin jo mutta silti mieli on virkeä ja yhä edelleen olen utelias elämää kohtaan ja mielelläni teen uusia asioita ja töitä.

      Kuolemaa pelkään, en niinkään omaani, mutta läheisten. Vanheneminen on luonnollista mutta eihän se mukavaa ole kun kolottaa vähän sieltä sun täältä ja muhkuroita on vartalossa ihan väärissä paikoissa.

      Elämä on silti mallillaan ja en suostu tuhlaamaan aikaan turhille peloille.

      • akka.ap

        Voi olla, ett mullakin on hieman fatalistinen asenne sairauksiin; se tulee mikä tulee ja eletään sen mukaan. Ei terveelliset elämäntavat välttämättä tiedä pitkää ikää. Ex-ope kuoli jo 80-luvulla. Sitten 90-luvulla kuoli joku myös terveellisesti elänyt rouva. Ja 2000-luvun alkupuoliskolla tästä kylästä kuoli kaksi neljän lapsen äitiä rintasyöpään. Viime vuosina on kuulunut enemmän uutisia syövästä tervehtyneistä.

        Syöpään en usko omalla kohdallani (vielä), koska suvussani ei naisten syöpiä ole (vielä). Diabetes- ja kole-arvojani seurataan. En syö statiineja, vaikka olisin kai saanut aloittaa jo 10v sitten. Toimintakyvyn menetys ja riippuvaiseksi joutuminen ei kuulosta kivalta.


    • Eniten pelkään kipua.

      • Omadiagnoosini

        Noin sanoi myös minun isäni. Jonka sitten se suurin kipu, elämä, sairastutti.


      • Omadiagnoosini kirjoitti:

        Noin sanoi myös minun isäni. Jonka sitten se suurin kipu, elämä, sairastutti.

        Elämähän se yleensä sairastuttaa. Joskus kuolema armahtaa.


      • Eriasiat

        Ei elämä vaan elämäntavat.


      • Eriasiat kirjoitti:

        Ei elämä vaan elämäntavat.

        Kyllä sellaisetkin sairastaa, joiden elämäntavoissa ei ole parantamista. Se tulee yllätyksenä monelle. Perimäkin altistaa.


      • Asennejakasvukymysys

        Jos / kun sairastuu niin elämäntavoissa on parantamista eli muutosta johonkin juttuun kaivataan. Perimä ja geenit ovat juuri se juttu johon esim. lihavat ensimmäiseksi vetoavat jotta ei tarvitsisi tehdä mitään elintavoille, jotka ovat saaneet kilot karttumaan.

        Yllätyksenähän talvi ja talviset ajokelitkin tulevat joka ainoa vuosi. Mitä se kertoo ihmismielestä ja varsinkin -järjestä? Eli jos ihminen tuntee oman perimänsä, niin miksi hän ei tee mitään jotta altistus olisi mahdollisimman pieni. Geenejä voi narrata - jos osaa.


      • Asennejakasvukymysys kirjoitti:

        Jos / kun sairastuu niin elämäntavoissa on parantamista eli muutosta johonkin juttuun kaivataan. Perimä ja geenit ovat juuri se juttu johon esim. lihavat ensimmäiseksi vetoavat jotta ei tarvitsisi tehdä mitään elintavoille, jotka ovat saaneet kilot karttumaan.

        Yllätyksenähän talvi ja talviset ajokelitkin tulevat joka ainoa vuosi. Mitä se kertoo ihmismielestä ja varsinkin -järjestä? Eli jos ihminen tuntee oman perimänsä, niin miksi hän ei tee mitään jotta altistus olisi mahdollisimman pieni. Geenejä voi narrata - jos osaa.

        Kuka tahansa voi sairastua. Hänkin, joka luulee voivansa huijata perimäänsä.


      • Asenneaihe

        Juuu-juuu, niiin voi mutta hyväkuntoinen paranee ja kuntoutuu nopeammin ja helpommin kuin rapakuntoinen joka ei osaa narrata mitään muuta kuin itseään. Ja se on tyhmintä mitä tiedän.


      • Asenneaihe kirjoitti:

        Juuu-juuu, niiin voi mutta hyväkuntoinen paranee ja kuntoutuu nopeammin ja helpommin kuin rapakuntoinen joka ei osaa narrata mitään muuta kuin itseään. Ja se on tyhmintä mitä tiedän.

        Aika mustavalkoinen näkökulma nähdä vain ääripäät. Suurin osa ihmisistä nyt kuitenkin on ihan tavallista elämää eläviä ihmisiä eivätkä ole rapakunnossa.


      • akka.ap

        Aika ajoin ne hyväkuntoisetkin ovat sitten rapakunnossa, vaikka jonkin pöpön jälkeen. Itse olin tyttönä vähärautainen, joskus aneminenkin. Tässä 50v poistivat sitten kohdun ja hb ampaisi korkeuksiin 151 pahimmillaan. Isä kuoli 50v ikäisenä juuri veritulppaan, joten kuuluin kai risiryhmään itsekin. Viime kesänä hb oli laskenu 126:een, joten kai "vaara ohi" siltä osin.

        Asiaa voisi auttaa painonpudotus, mutta en kai sitten pelkää riittävästi, että saisin aikaiseksi jotain..


      • akka.ap kirjoitti:

        Aika ajoin ne hyväkuntoisetkin ovat sitten rapakunnossa, vaikka jonkin pöpön jälkeen. Itse olin tyttönä vähärautainen, joskus aneminenkin. Tässä 50v poistivat sitten kohdun ja hb ampaisi korkeuksiin 151 pahimmillaan. Isä kuoli 50v ikäisenä juuri veritulppaan, joten kuuluin kai risiryhmään itsekin. Viime kesänä hb oli laskenu 126:een, joten kai "vaara ohi" siltä osin.

        Asiaa voisi auttaa painonpudotus, mutta en kai sitten pelkää riittävästi, että saisin aikaiseksi jotain..

        Trombi voi tulla laihoillekin.


      • Peruskuntomäärää

        Hyväkuntoisen rapakunto on kylläkin aivan eri asia kuin rapakuintoisen rapakunto.


      • Peruskuntomäärää kirjoitti:

        Hyväkuntoisen rapakunto on kylläkin aivan eri asia kuin rapakuintoisen rapakunto.

        Mites se nyt hyväkuntoinen on rapakuntoinen paitsi ehkä tilapäisesti ;)?


      • Äläviilaapilkkua

        Viittasin tuon "akkan" kommenttiin. Hyväkuntoisen tilapäinen "rapakunto" on aivan jotain muuta kuin sellaisen ihmisen rapakunto jolla ei ole kuntoa olemassakaan.


      • Äläviilaapilkkua kirjoitti:

        Viittasin tuon "akkan" kommenttiin. Hyväkuntoisen tilapäinen "rapakunto" on aivan jotain muuta kuin sellaisen ihmisen rapakunto jolla ei ole kuntoa olemassakaan.

        Huippukunto ei takaa sitä ettet sairastu, voit mennä jopa ylikuntoon. Huippu-urheilijatkin sairastavat yllättävän paljon.


      • Eijunalauta

        Nii-in, mutta antaa olla. Jos et käsnää niiin et käsnää.


      • Eijunalauta kirjoitti:

        Nii-in, mutta antaa olla. Jos et käsnää niiin et käsnää.

        Tai en halua käsnätä :D.


      • akka.ap
        siilenämää kirjoitti:

        Huippukunto ei takaa sitä ettet sairastu, voit mennä jopa ylikuntoon. Huippu-urheilijatkin sairastavat yllättävän paljon.

        Huippu-urheilijat sairastavat ja huippu-urheilu sinällään on sairasta. (Nuorille) tulee kiusaus käyttää eräitä aineita ja moni sortuu. Uran jälkeen voi koko elämä olla vinossa, siitä löytyy Suomestakin monta esimerkkiä.


      • Eikäyvitsistä

        Miksi et "halua"? Jonkin sortin vinoilemista? Härnäämistä? Vai mitä?


      • Eikäyvitsistä kirjoitti:

        Miksi et "halua"? Jonkin sortin vinoilemista? Härnäämistä? Vai mitä?

        Päätä itse mieluisesi vaihtoehto. Tai voihan olla et yksinkertaisesti seison vain oman mielipiteeni takana hyväksymättä sinun mielipidettäsi. Jos koet sen vinoilemisena tai härnäämisensä niin voi voi.


      • akka.ap kirjoitti:

        Huippu-urheilijat sairastavat ja huippu-urheilu sinällään on sairasta. (Nuorille) tulee kiusaus käyttää eräitä aineita ja moni sortuu. Uran jälkeen voi koko elämä olla vinossa, siitä löytyy Suomestakin monta esimerkkiä.

        Juuri näin.


      • Heh-heh

        Onpa metkaa saivartelua, mutta jatkakaa ...


      • Heh-heh kirjoitti:

        Onpa metkaa saivartelua, mutta jatkakaa ...

        Nii. Minä en kyllä muuta vastausta tuohon keksinyt ;).


      • siilenämää kirjoitti:

        Nii. Minä en kyllä muuta vastausta tuohon keksinyt ;).

        Mut nyt polsteri pään alle ja nukkumaan. Tarpeeksi pitkät yöunet on terveyden perusta tai yksi niistä.


    • Kyllähän ne mietityttää ja pohdituttaa molemmat toisinaan.
      Mutta pelko on sanana jotenkin sellainen että se saisi kaiken hyytymään, ja estää elämästä.
      Elämän tapaani kuuluu tehdä kaikkea mahdollista mistä nautin, sitä varten ettei tarvi sitten katua jos sairaus vie mukanaan.
      Mitään asiaa minkä pystyn nyt tekemään en siirrä tulevaisuuteen, sitähän ei koskaan tiedä koska elämä loppuu.
      Onko tämän kaiken takana sitten se pelko, vai viisaus. Sen saa jokainen miettiä omassa päässään.

    • eneskuolemaa

      en pelkää ees kuolemaa.jäin eläkkeelle ja tuli vakava sairaus heti.kaikki mun vaivat johtu siitä.ja olen elossa.pelkään ainoastaan jättää lapsiani ja heidän lapsiaan tähän maailmaan.tämä mtujen tulo horjuttaa minun uskoa jo.

    • Suvaitsevat ovat saaneet lyhenteen " suvakki " hienoa, nykyään käytetään muutenkin lyhenteitä, suvaitsemattomista heillekkin löytyy lyhenteitä mut ne ovat niin rumia etten viitsi edes mainita.

    • teretule

      Kaikki pelko on sairautta--- tähän ei tarvitse lääkäriä vaan omat aivot, avaa aivojen toimintasi niin kaikki on hyvin.

      • Pelkokahlitsee

        Yeap, "avaa" eli ts. avarra.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2042
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1577
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1461
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1447
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1227
    Aihe