Koirani pelkää minua

koiraongelmia

Tarvitsen apua ja mielipiteitä nyt. Minulla on kaksi koiraa, puolivuotias ja pentu. Minusta tuntuu, että puolivuotias koirani pelkää minua, enkä täysin ymmärrä, miksi. Se on todella ohjaajapehmeä ja kotioloissa kun pyydän jotakin tai vähänkin korotan ääntä (eikä komentamisen tarvitse edes kohdistua siihen) niin se menee heti lukkoon. Tilanteesta vähän riippuen joko hakeutuu mahdollisimman kauas makaamaan tai tulee istumaan ihan varpaiden päälle, on ihan toimintakyvytön, ei uskalla katsoa silmiin ollenkaan, on pelokkaan oloinen ja parhaimmatkaan namit tai lelut ei kelpaa. Näitä ongelmia ei ole kauempana lenkkeillessä tai hallilla treenatessa kun on muita häiriötekijöitä, mutta vain kotona ja tässä lähistöllä pihalla. Käyttäytyy näin myös, kun vähän treenailen pennun kanssa edes toiseen koiraan mitenkään reagoimatta, vaikka kuinka iloinen ja motivoiva yritän olla. Ystäviäni ja äitiäni rakastaa yli kaiken eikä viihdy seurassani laisinkaan, mikäli on muita ihmisiä lähistöllä. Mikä ihme tässä mättää ja mitä voin tehdä, että suhteemme paranisi? Pelkään myös, että pentu ottaa siitä mallia ja on pian samanlainen.

22

1257

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koiraongelmia

      Muokkaus aloitukseen, siis pelkäävä koira on puoliTOISTAvuotias, eikä puolivuotias.

      • minelan

        Olet ehkä liian kokematon ja epäoikeudenmukainen koirillesi, Varsinkaan nuorempi koira pitää sinua epäluotettavana, ei luota sinuun. Ehkä aiheestakin, Älä ole koirillesi liian ankara ja muista, että koiralta ei voi vaatia mitään ennen kun sille on opetettu asiat, niin, että se ymmärtää, mitä siltä vaaditaan.Ethän halua olla pikku-Hitler koirillesi,


      • minelan

        postcoira

        En usko, että koirasi saa luottamisen takaisin.
        Koira on nyt kärsinyt kauan, sinun pätemyysetäsi, anna se rakastavaan kotiin.
        Ise taidat olla hirmuinen sadisti, joka ei osaa käsitellä koiria.


    • PiikkiParantaa

      Kyse on luonnevikaisesta pelkurikoirasta, joka tulee puremaan jotakuta.

      • Persekiinni

        Lopetaisit jo senkin idiootti koiralla on varmaan hirveä omistaja


    • pehmispulma

      yritä kehittää kommunikaatiota niin ettei pelkuri ahdistu, vaikkapa käskyt, ohjeet käsimerkkeinä ja mahdollisimman pehmeällä äänellä, eikä mitään ylimääräisiä komentoja, kuten tokossa tiukkoja määräyksiä istumiseen , makuullaoloon yms, Pehmeän koiran ohjaus on paljon hankalampaa kuin kovan, mutta kun antaa kaverin olla mahdollisimman paljon rauhassa, ja puhuttelee kuin ohimennen, niin kyllä sen kanssa pärjää. Pentu tuskin ottaa mallia, päinvastoin, arja saattaa rohkaistua kun näkee nuoremman toimivan ja saavan herkkuja

      • Raksas

        Älä haukku apn koiraa vai tulenko minä haukkumaan sinun koiriasi pelkureiksi kaikkien kuulen häh ?


      • minelan
        Raksas kirjoitti:

        Älä haukku apn koiraa vai tulenko minä haukkumaan sinun koiriasi pelkureiksi kaikkien kuulen häh ?

        RAKAS

        JOS on aihetta niin tule vaan.


    • Postorca

      Suoraan sanottuna, minusta tuo kuulostaa todella pahalta. En ole varmaan koskaan edes kuullut että koira omistajaansa pelkäisi varsinkaan ilman suoranaista syytä...
      Kuten aiempi jo sanoi, teidän täytyy alkaa kehittää kommunikaatiota, mutta en lähtisi suoranaisen kouluttamisen kautta tekemän tätä.

      Ja itselleni ei vain sopisi tuo rauhaan jättämis-taktiikka. Mitä itse koen, se on niin kuin palkitsisit sitä, kun se välttelee sinua, saa se olla rauhassakin. Tottakai, jos ihmisten kesken ajatellaan, niin voi ollakin oikein antaa olla suhteellisen rauhassa, mutta koira on kuitenkin mielestäni hieman eri asia. Sinuna, illalla kun koira on rauhoittunut omalle paikalleen maaten, menisin jonnekin suhteellisen lähelle sitä, ensin kauemmas, sitten lähemmäs, ja joko ihan juttelemaan suoraan sille, tai katsomaan esimerkiksi elokuvaa, ottaen myös herkut mukaan paikalle. Sitten se kummassakin tapauksessa saisi ns. siedätyshoitoa sinusta. Jos sinulla sattuu olemaan pitempi pinna, ja rauhallinen tapa kävellä tai olla aloillaan, voisit pitää hihnassa kotonakin, ja pitää herkkuja esillä houkutuksena. Silmiin katsomista kannattaisi myös harjoitella erityisesti, se on kuitenkin helpoimpia tapoja saada suora yhteys koiraan.

      • JustJooooo

        Lässyn lää.... Ota nami....


      • Postorca

        No pehmoisten koirin kanssa ei paljoa muu auta, mikä on kyllä aivan hel**tin ärsyttävää kieltämättä. Kuitenkin, suhde koiraan tulisi rakentaa mahdollisimman pienestä, ja villieläintäkin kesyttäessä ruoka on aina todettu helpoimmaksi keinoksi, sillä se on elämän edellytys.


    • koiraongelmia

      Ihan vähän siis vain huudan lemmikilleni ja se pelkää minua, miksi ihmeessä

      • Kons

        Luottaako koirasi sinuun vai ei voi johtua johtajuus ongelmasta


    • Yksitapaus

      Minulla oli aikanaan useampi koira, joiden kanssa harrastin/kilpailin. Yhdessä nuorista koiristani aloin huomata mainitsemiasi piirteitä ja olin ihmeissäni. Mitään selitystä en käytökselle keksinyt. Koirien kanssa olin tässä vaiheessa harrastanut jo yli 10 vuotta. Myöhemmin selvisi, että koira sairasti puremalihastulehdusta (myosiitti), joka varmaankin alkoi koirasi iässä (alle 2v). Olin ainoa, joka leikki koiran kanssa veto- ja palloleikkejä, palkkana. Nämä aktiviteetit ovat tietysti sattuneet koiraan, vaikka se kanssani leikkikin. Ymmärrän siis mitä tarkoitat, koirasi tuntuu varovan sinua.

      Kun sairaus viimein selvisi, koirallani aloitettiin kortisonilääkitys, joka onneksi pysäytti sairauden etenemisen. Kisakoiraa siitä ei tullut, mutta onnekseni se toipui täysin ja eli yli 13-vuotiaaksi. Tsemppiä!

      • Yksitapaus

        Harrastin koiran kanssa siis seksiä, hän ei pelännyt yhtään


    • leske

      Sää oot lisauttanu sitä ei se muuten pelkäisi.

      • koiraongelmia

        No joskus on vaan pakko :(


      • minelan

        mikä se sellainen pakko on Olet aivan liiallisen kova koirallesi , ei koiralle tarvitse huutaa ja taidat pahoinpidelläkin sitä. anna se parempaan kotiin-


    • vinttimix

      Suosittelen luoksetuloharjoituksia palkkaamalla. Namipussi kainaloon ja teet itsestäsi pienemmän, eli kyykkyyn kontalleen tai istut lattialle. Kutsu koiraa ja aina kun edes astuu lähemmäs, niin palkkaat saman tien. Tietty myös leikit mistä koira tykkää lisää luottamusta. Itsehillintää ja kokeilet kevyemmin kieltää ja palkkaat heti, jos tottelee. Mulla kans eka pehmee koira, joten vaatii ihan toisenlaisen kasvatustyylin, että pitää mua pomonaan. Tän roduistakaan ei täyttä varmuutta, niin voi vielä tulla yllätyksiä.

    • TaaviaIkava

      Ap:a tuskin lohduttaa tämä kommentti, mutta tiedoksi vaan kaikille, että niitä ohjaajaherkkiä koiria tosiaan on. Itselleni se tapaus oli kolmas koirani, joka käyttäytyi kuten avaaja kertoi; hirveä herkkyys minua kohtaan, mutta muiden suhteen se ikään kuin vapautui. Syyttelin itseäni ja ihmettelin, että mitä hittoa minä olen tehnyt, kun koira tuntuu pelkäävän minua ihan tärinään asti... 12 koirasta ja niiden kouluttamisesta on kokemus, mutta tuo Taavi poika minua vieläkin vuosien takaa vaivaa. Mitä tein tai jätin tekemättä? Kovin oli rakas koira tuo pelkääjäni. Ehkä jopa se rakkain, mutta ei se rakastaminen kuitenkaan riittänyt vaan koira tosiaankin inhosi/ pelkäsi minua. Mysteeri, joka vaivaa ja harmittelen hautaan asti.

    • Anonyymi

      Koira tarvitsee omaakin rauhaa, vaikka onkin laumaeläin. Ja kaikki ovat yksiloitä. Minulla on Rafeiro Alentejano, joka pelkää. Nyt jo vähemmään, mutta ennen yritti aina mennä piiloon. Vaikka sitä on aina kohdeltu hyvin. Kun piti viedä pentuna rokotuksiin, viimeisenä keinona näytti hampaita, sovittelulla saatiin asia hoidettua.

      Sitten on toinen koira, kulkukoira, jota ruokimme. Vaikka tunnemme jo neljä vuotta, se ei anna koskea. Pitää etäisyyttä ainakin metrin.

      Kärsivällisyyttä. Koirilla taitaa olla noita mielenterveyden ongelmia siinä, kuin ihmisillä.

    • Anonyymi

      Koiran pitääkin pelätä niin se tottelee. Sama juttu ihmisten kanssa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2636
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1431
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1179
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1146
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      9
      1063
    Aihe