IHMEELLINEN EPÄKOHTA

Shakespeare31

Olen pidemmän aikaa pitänyt erästä asiaa aika suurena epäkohtana iok:ssa ja se on TUNTEIDEN TUKAHDUTTAMINEN anteeksiannon varjolla.

Suurilta osin IOK:n idea viehättää minua, mutta tuo aiheuttaa suurta hämmennystä.
Esimerkkinä oma tapaus: Erosin juuri ja olen eron johdosta masentunut ja surullinen. Olen antanut miehelle anteeksi. Kipu EI johdu anteeksiantamattomuudesta, vaan ikävästä ja surun tunteesta, etten kelpaa.

Vaikka kuinka uskon, ettei tämä fyysinen todellisuus ole todellista (ja sen perusteella tiedän ettei mitään ole koskaan tapahtunutkaan), niin silti tunne tuskaa. Jos yritän anteeksiannon varjolla tukahduttaa tunteeni, niin tuska puskee jossain vaiheessa läpi.

JOten..... Olenko ymmärtänyt jotain todella väärin?

8

625

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KulmaaUlkona

Onko ihminen riittämätön jos hän ei kelpaa?
      Voiko ihminen antaa muille anteeksi jos ei kykene siihen omalta itsen suhteen?

• ohikäppäiliä

Jos ihminen ajattelee ettei hän kelpaa niin silloin hän haluaa tyrkyttää itseään toiselle.
        Rakkaus ei ole itsen tyrkyttämistä.
        Tyrkyttäminen on sinussa itsessäsi olevan asennevian ilmentymä joka tuhoaa sinun mahdolliset uudetkin suhteesi . Rakkaus ei asu toisen silmissä vaan omassa sisimmässä.

• Ajatus että mitään ei koskaan tapahtunutkaan on mahdollista ymmärtää kun on tämän jokapäiväisen elämän ensin sovittanut oman mielensä kanssa, siis joskus "tuonnempana"?

Sanot antaneeksi anteeksi hänelle. Oletko antanut anteeksi itsellesi.

Kurssin anteeksianto on juuri oman käytöksen, -syyllisyyden, tarkastelua ja siitä luopumista. Jätä syyllisyytesi PyhänHengen huoleksi. Hyväksy itsesi selaisena kuin olet tai olit sillä hetkellä kun teit ero päätöksen. Et silloin osannut tai pystynyt muuhun, et ole syyllinen koska silläkin hetkellä teit parhaasi.
      Se ei ole missään tapauksessa tunteiden tukahdutamista. Se on syvä kiitollisuuden tunne että sinussa on pyhyys joka ymärtää sinun mielesi syvimpiä sopukoita myöden. Ole siitä kiitollinen ja anna sen kiitollisuuden vallata entinen parisuhteesi. Siellä kumpikin teki sen minkä sillä hetkellä oasi ja ymärsi.
      Nyt on nyt eikä kukaan ole syyllinen mihinkään. Elämä On ja sillä siisti.

Tämä on ohjeeksi niille jotka ovat jo jotakin käsittänyt kurssin sisällöstä. Jeesus Uudessa Testamentissa sanoo tämän "En tullut lakejanne muuttamaan, tuon uuden lain."
      Anteeksianto Kurssin mukaan ei tarkoita etteikö kielto tappamisesta ja sopimus oikeanpuoleisesta liikenteestä jne. olisi voimassa.

Anteeksianto on syytämättäjättämis päätös itesä ja veljeä kohtaan. Se on uusi Laki
      Anteeksianto on menneisyydestä luopumista. Menneisyydestä saa muistaa vain sen mikä tuotaa iloa. Muistele niitä hetkiä ja aikoja jolloin teillä meni hyvin. Ole niistä kiitollinen.
      Ajattele kuinka monelle olet esimerkkinä hyvässä. Ikuisuuden kanalta katsoen emme voi tietää kuinka tärkeän esimerkin ja kokemuksen teidän suhteenne on antanut monille:
      On ainoastaan mahdollisuuksia -iloon, -rauhaan, -rakkauteen

• Shakespeare31

Olen kyllä antanut anteeksi itselleni. En kadu eropäätöstäni.
      Esitin varmaan asiani huonosti, mutta tarkoitin ettei anteeksianto vie surua pois sormia näpsäyttämällä. En tarkoita surua, joka kumpuaa syyllisyydestä, vaan puhdasta surua siitä että rakastamasi ihminen lähtee eri teille kuin sinä.

Anteeksianto on syboli sille, että maailma ei ole todellinen. Siitä HUOLIMATTA tunteet ilmestyvät tietoisuuteen, annoit anteeksi tai et.

• Mielestäni vastaus löytyy mm. luvusta 31 VIII. Valitse vielä kerran.
      muutama oma ajatelma
      - Voi olla pettynyt vain omiin odotuksiinsa
      - Jospa parempi oisi Hän kuin oisin ollut minä sulle (rakkaalleen toivoo parasta)
      - Ero ystävästä on surutyötä
      - Anteeksianto on tietyllä tavalla myös surutyötä
      Tunteesi kertovat "missä mennään" surutyö on prosessi joskus sen selvittää nopeasti joskus ei.

Kirjoitat: "Kipu EI johdu anteeksiantamattomuudesta, vaan ikävästä ja surun tunteesta, etten kelpaa." Onko tässä ajatuksessa jotain muuta kuin itsesyytös? Kuka sinussa tietää että olet kelpaamaton. Se ajatus ei ole anteeksiannon korjattavissa se on sinun valintasi
      Jumalalle =totuudelle olet joka hetki täydellinen ja rakas Kurssin mukaan
      -valitse vielä kerran, kunnes hyväksyt oman Jumaluutesi, silloin näet sen myös kaverissa

• Shakespeare31

❤❤❤

• Ei.enää.kirkkollisveroa

Nyt on se aika vuodesta, jolloin viimeistään kannattaa erota kirkosta. Se onnistuu helposti tästä linkistä:
      http://www.eroakirkosta.fi

• hajoittelija

Ihmeiden Oppikurssi vastaa: Älä muuta maailmaa muuta ajatuksesi siitä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä on mietteissäsi

Tänään?
      Ikävä
      73
      883
    2. En olis uskonu

et kuulut tollaseen porukkaan
      Ikävä
      113
      799
    3. Meiltä löytyy kyllä älliä

Vai mitä oot mieltä...
      Ikävä
      140
      725
    4. Mikä on hulluinta?

Mitä ikäväsi kohde on tehnyt?
      Ikävä
      37
      722
    5. Et taida olla ihan varma

Päätöksestäsi?
      Ikävä
      70
      637
    6. En haluaisi sanoa tätä

Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari
      Ikävä
      40
      619
    7. Koska Sofia kertoo totuuden, että ovat eroneet miljonääri miehen kanssa?

Eikö olisi hänelle itselleen helpotus, kun voisi kertoa totuuden. Miksi salata asiaa ja pitkittää sitä harmaan tulevaisu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      166
      528
    8. Miltä tuntuu

olla erossa kaivatustasi?
      Ikävä
      31
      523
    9. Vasemmiston aloite

Pyhäjärvellä, ihan hyvä aloite. Toteutus ja puhdistus pitäisi alkaa ihan omasta pesästä. Näkeehän tuon sokeakin mitä ja
      Pyhäjärvi
      58
      503
    10. Muistelen lämmöllä

Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti
      Ikävä
      46
      492
    11. Onko suhtautuminen kaivattusi

Fyysiseen vetovoimaan muuttunut? Jos, mihin suuntaan? Tunnetko enemmän vai vähemmän vetoa häneen fyysisesti kuin silloin
      Ikävä
      35
      484
    12. Ajattelitko ikinä pyytää anteeksi?

Tiedät kyllä mistä.
      Ikävä
      63
      465
    13. Tunnistan mun rakkaan

Kirjoituksen heti kun se on täällä. Mä vaan tiedän sen ja tunnen 🤗
      Ikävä
      69
      455
    14. Miksi vihainen

Miksi olet vihainen mulle?
      Ikävä
      41
      446
    15. Näyttää siltä ettet edes sinä.

Kukaan ei uskalla kohdata aitoa ja syvää sielun rakkautta. Hyvin harvat vain. Ihmisten on turha tavoitella sitä oikeaa
      Ikävä
      31
      436
    16. Tyrkytät ittees liian

tasokkaille :)
      Ikävä
      45
      433
    17. Maajussille morsian: Farmiviikon voittajat ja häviäjät - Itkua ja pettymystä ei salattu

Maajussille morsian -suosikkisarjassa farmiviikolla selviää, onko ilmassa "sitä jotakin". Rakkauden etsintä on täynnä i
      Maajussille morsian
      0
      432
    18. Hei, alettaisko oleen yhdessä?

Miltä tuntuisi jos joku ihminen josta tykkäät sanoisi haluavansa yhteen asumaan? Ajattelisitko menettäväsi vapauden, pys
      Sinkut
      74
      426
    19. Miten oletkin noin

osaamaton kaikin tavoin :)
      Ikävä
      35
      418
    20. Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi

Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks
      Ikävä
      59
      405
    Aihe