Mitä tekisit?

VaisteletkoMulle

Jos minä nyt eroaisin? Olisin vapaa... Tai jäisin leskeksi? Tekisitkö aloitteen? Onko kaikki kiinni vain äärettömästä periaatteellisuudestasi? Mitään ei tapahdu, vaikka molemmat selkeästi haluaisi.

65

1966

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varatulleleikkijälle

      Jos sinä varattuna haluat jotain toista kuin sitä kenen kanssa olet niin sinunhan se pitäisi uskaltaa ensimmäisenä tehdä jotain. Toinen olettaa tietenkin että sinulla on sitä omaasi kohtaan paljonkin tunteita.

      • pettäjästä

        Samaa mieltä👍👍👍


    • periaatteitaon

      Sitte, ku oot vapaaa.

    • M-P-R-79

      Miksi kukaan täysijärkinen ja oikeasydäminen haluaisi ehdoin tahdoin alkaa kakkoseksi? Siinä kun tuppaa käymään niin, että "petturi" hiipii ennemmin tai myöhemmin takaisin exänsä luo ja kakkosen sydän särkyy.. Kuuntele Juicen "kaksoiselämää" ja yritä ymmärtää <3

      • näinjuurisemenee

        Täysin totta tämä.


      • jokuvaan2

        Kai sitä ihmiseen voi tutustua ensin. Ei kai se niin iso synti ole?


      • jokuvaan2
        jokuvaan2 kirjoitti:

        Kai sitä ihmiseen voi tutustua ensin. Ei kai se niin iso synti ole?

        Fyysinen pettäminen on sitten eri asia. Jos siltä alkaa tuntumaan niin asioille pitää tehdä jotain...


      • M-P-R-79
        jokuvaan2 kirjoitti:

        Fyysinen pettäminen on sitten eri asia. Jos siltä alkaa tuntumaan niin asioille pitää tehdä jotain...

        Tutustua varattuun ihmiseen, jota kohtaan sulla on todellisiä, lämpimiä tunteita? Kas kun ei suoraan vedä ranteitaan auki?? Itsetuhoista touhua, kun huomaa että toinen onkin juuri niin ihana kuin on haaveillut, mutta edelleen varattu.. Olen monessa mielessä riskinottajatyyppiä, mutta tällaisella asialla leikittelyn jätän väliin ihan sydäntäni suojellakseni. Ja jatkan "hänen" pakoiluaan, vaikka sielu ja sydän tekisivät mitä vaan saadakseen edes hetken hänen kanssaan. Järki tietää, että näppini vain polttaisin..


      • hyväsinä

        Edes jollain on järkeä


      • oikeinvaiväärin

        Mutta mitä jos sillä varatulla on tunteita sinua kohtaan? Sekö saa sitten vaan kärsiä? Mitä jos kumpainenkin tunnette samoin? Etkö usko itseesi? Miksette edes puhu asioista? Totta sekin tietty on, että tunteet saa kyllä halutessaan ainakin osa ihmisistä tapettua ja joillekin tunteet ei oo edes tärkee juttu.


      • M-P-R-79
        oikeinvaiväärin kirjoitti:

        Mutta mitä jos sillä varatulla on tunteita sinua kohtaan? Sekö saa sitten vaan kärsiä? Mitä jos kumpainenkin tunnette samoin? Etkö usko itseesi? Miksette edes puhu asioista? Totta sekin tietty on, että tunteet saa kyllä halutessaan ainakin osa ihmisistä tapettua ja joillekin tunteet ei oo edes tärkee juttu.

        Jos varatulla on tunteita muita kuin puolisoaan kohtaan, niin lienee itsestään selvää, että hänen tulisi hankkiutua sinkuksi? Vai meinaatko, että varatulla on jokin oikeus ensin tutustua ja viekotella uutta, mutta jos uusi ei sittenkään ole mieluinen, niin varatun ei onneksi ole joutunut paljastamaan todellisia kasvojaan puolisolleen vaan voi jatkaa vanhaa liittoaan kuin mitään ei olisi tapahtunut?? Olen elänyt värikkään elämän tähän asti, ja näytellyt osaltani kaikkia noita kolmea roolia. Voin kertoa, että jos luoja suo, yhtäkään roolia en suorita uudelleen..


      • oikeinvaiväärin

        Niin varatun pitäisi pelkästään riskeerata kaikki, mutta sinun ei mitään. Tuskin itse suhteessakaan pidemmän päälle viitsisit nähdä mitään vaivaa hankalien asioiden eteen, sillä ainahan tulee uusia. Ja miksi kenenkään pitäisi suhteesta lähteä, jos tunteita on johonkin toiseen, kyllähän ohimeneviäkin ihastuksia tulee kaikille. Taidat itse olla sellainen tuuliviiri ettet ymmärrä mitä on todella rakastua, olet sitten varattu tai sinkku. Ei se kysele varaustilanteita. Mutta mun mielestä outoo on se, että ihminen olisi kiva tai tykätty vssta kun ei oo varattu.


      • M-P-R-79
        oikeinvaiväärin kirjoitti:

        Niin varatun pitäisi pelkästään riskeerata kaikki, mutta sinun ei mitään. Tuskin itse suhteessakaan pidemmän päälle viitsisit nähdä mitään vaivaa hankalien asioiden eteen, sillä ainahan tulee uusia. Ja miksi kenenkään pitäisi suhteesta lähteä, jos tunteita on johonkin toiseen, kyllähän ohimeneviäkin ihastuksia tulee kaikille. Taidat itse olla sellainen tuuliviiri ettet ymmärrä mitä on todella rakastua, olet sitten varattu tai sinkku. Ei se kysele varaustilanteita. Mutta mun mielestä outoo on se, että ihminen olisi kiva tai tykätty vssta kun ei oo varattu.

        Tuolla asenteella elävä varattu kuulostaa siltä, että on ovi aina raollaan, ja pitää puolisoaan vain varmuuden vuoksi ettei ihan yksin jää. Että varattuna nyt vaan tulee näitä ihastuksia, ja tokihan niitä kaikkia täytyy päästä vähän lähemmin kosiskelemaan ennen vaihtopäätöstä. Ei kuulosta siltä, että olisin kovin ainutlaatuinen hänelle.. Eli kukahan tässä on tuuliviiri?

        Itse olen tuuliviiri monessa asiassa, mutten rakkaudessa. Rakkaudesta ymmärrän paljonkin, ja silloin kun se vie minut mukanaan, annan suhteelle kaikkeni. Kaikkeni siinä määrin, että varatun luikkiessa häntä koipien välissä takaisin exälleen, olen itse raunioina. Tosiaan, rakkaus ei kysele varaustilanteita. Mutta jos kyse on rakkaudesta isolla R:llä, varattu purkaa kahleensa vaikka väkisin ollakseen rakkaansa kanssa, eikä penää tutustumis-koeaikoja..

        Ja voi tällaisen varatun puoliso-parkaa. Ei taida tietää, kuinka onkaan ohuen siiman varassa hänen perhe-elämänsä. Joka ovenrakoon pyrkivä varattu ei kunnioita pätkääkään puolisoaan, edes olemalla rehellinen tuuliviirimäisyydestään. Tuo kertookin jo tarpeeksi varatusta itsestään ja hänen luonteestaan, joten ei jatkoon..


      • kolmoisrokotus

        Turhaan sinä täällä mouhkaat MPR79 eiköhän moni lähdekin tosi rakkauden luo, vaikka olis varattu, jos tunteet on molemminpuolisia. Mutta sun jutusta mitä ylempänä kerrot saa käsityksen että varatun pitää toimia umpimähkään tai joidenkin ykspuolisten tuntemuksien vuoksi. Sä yrität itse jotenki varmaan päälle järkeillä tunteitas.


      • M-P-R-79
        kolmoisrokotus kirjoitti:

        Turhaan sinä täällä mouhkaat MPR79 eiköhän moni lähdekin tosi rakkauden luo, vaikka olis varattu, jos tunteet on molemminpuolisia. Mutta sun jutusta mitä ylempänä kerrot saa käsityksen että varatun pitää toimia umpimähkään tai joidenkin ykspuolisten tuntemuksien vuoksi. Sä yrität itse jotenki varmaan päälle järkeillä tunteitas.

        Heh.. Hän, "mun varattuni" tietää että olen kiinnostunut, ja että en aio edetä asiassa niin kauan kuin hän on varattu. Lisäksi tunnemme suht hyvin pitkältä ajalta, lapsuudesta asti. Eli ihan sikaa säkissä ei tarvitsisi ostaa. . Ja oli ne tuntemukset, jos vahvoja ovat, yksipuolisia tai ei, en osaa kunnioittaa ihmistä, joka ei ole reilu vanhalle ennen uuden harkitsemista.. Tai sitten jos haluaa jäädä kaikesta huolimatta vanhaan, ei ole nättiä hieroa niitä "tunteita" sen uuden naamaan.. <3 ;)


      • M-P-R-79
        kolmoisrokotus kirjoitti:

        Turhaan sinä täällä mouhkaat MPR79 eiköhän moni lähdekin tosi rakkauden luo, vaikka olis varattu, jos tunteet on molemminpuolisia. Mutta sun jutusta mitä ylempänä kerrot saa käsityksen että varatun pitää toimia umpimähkään tai joidenkin ykspuolisten tuntemuksien vuoksi. Sä yrität itse jotenki varmaan päälle järkeillä tunteitas.

        Enkä mä mouhkaa ;) Kommentoin vain siihen, kenen vastuulla on jutun eteneminen kun varattu haluaa jonkun muun kuin puolisonsa.. Toki asioista voidaan puhua jo ennen eroakin, mutta kyllä varatun tulee tehdä aloite ja selkeä sellainen =) Ja selkeästi kerto myös se, ettei ole ollenkaan varma, että aikoo erota.. Aivan varmasti kerron omat mietteeni ja tunteeni jos niitä kysytään <3 Ei ole kysytty tarkennusta sen jälkeen kun mielenkiintoni ilmaisin, eli joko ei ole tunteita tai ei aio toimia. Kumpivaan, minä jatkan karkuun juoksemista kunnes toisin todetaan =)


    • kärsimystä

      Tuskallista kiusata ketään ajatusleikillä

    • VastaukseniVain

      Jos olisit vapaa, niin tietenkin ottaisin yhteyttä eri tavalla. Jos olisit ollut vapaa kaksi vuotta sitten, olisin pyytänyt sinua kahville jo silloin...

      • jokuvaan2

        Riskejä pitää ottaa jos jotain haluaa. Ajattele asiaa myös varatun puolelta.


      • VastaukseniVain
        jokuvaan2 kirjoitti:

        Riskejä pitää ottaa jos jotain haluaa. Ajattele asiaa myös varatun puolelta.

        En ole muuta tehnytkään, kuin yrittänyt ajatella asiaa hänen näkökulmastaan... Ja yrittänyt tehdä ratkaisuja sen perusteella suuntaan ja toiseen.


      • jokuvaan2
        VastaukseniVain kirjoitti:

        En ole muuta tehnytkään, kuin yrittänyt ajatella asiaa hänen näkökulmastaan... Ja yrittänyt tehdä ratkaisuja sen perusteella suuntaan ja toiseen.

        Kun tulit luokseni, katsoit silmiini ja pari sanaa lausuit, tiesin heti, että sinua todella rakastan ja elämäni tahdon sinun kanssasi kulkea. Tahdon myös nähdä sinut unissa, kun iltaisin aion silmäni sulkea.


      • KysyväN

        Koska tällaista tapahtui?


      • Näkökulmani

        Hei VastaukseniVain,
        Miksi juuri kaksi vuotta sitten? Tapahtuiko silloin jotain?
        Olet varmasti hyvä ja ajattelevainen ihminen, mutta älä ota toisen vastuuta itsellesi. Älä mieti liikaa toisen puolesta, vaan anna hänen miettiä itse.


      • VastaukseniVain
        Näkökulmani kirjoitti:

        Hei VastaukseniVain,
        Miksi juuri kaksi vuotta sitten? Tapahtuiko silloin jotain?
        Olet varmasti hyvä ja ajattelevainen ihminen, mutta älä ota toisen vastuuta itsellesi. Älä mieti liikaa toisen puolesta, vaan anna hänen miettiä itse.

        Tutustuin häneen vuonna 2015. Tapaamisestamme on itse asiassa jo melkein kolme vuotta, kun se oli vuoden alussa. Mutta en olisi varmaan voinut/uskaltanut pyytää häntä heti, joten jos tarkkoja ollaan, niin oikeastaan olisin pyytänyt häntä kahville jo kaksi ja puoli vuotta sitten.


    • Eikannata

      tuollaiseen tuudittautua, että joku tekisi aloitteen, jos sinä eroaisit. Kannattaa ihan muista syistä erota kuin jonkun ihastuksen takia, siis jos eroon on muita syitä.

    • MaailmanSivutOlluNäin

      Tosi rakkaus jos tulee kohdalle se ei kysele onko varattu vai ei. Kaikkinon kiinni omista luonteista haluaako olla yhdessä vai ei.

    • herranmunjee

      Se on kätevää sysätä vastuu vain toisen harteille. Mitäs itse olet tehnyt? Ja aika karua ajatella, että jos jäisi leskeksi... Niin paljonko siitä nykyisestä välität? Onko hän vain riippakivi, jonka toivot katoavan?

      • jokuvaan2

        Ei näin!


    • Entekismitään

      Koska minulla ei ole tunteita sinua kohtaan. Kysymys on myös periaatteestani jonka takia en voi, lähteä kenen tahansa kelkkaan. Sinä tiedät ikävyyksiä, vain ja ainoastaan ikävyyksiä.
      Olet tulkinnut tämän naisen täysin väärin.

      • jokuvaan2

        Valitettavasti hän on ollut itse liian epäselvä.


      • Eiketäänvoipakottaa
        jokuvaan2 kirjoitti:

        Valitettavasti hän on ollut itse liian epäselvä.

        Ehkä vaikea on vain ymmärtää että, miksi minun täytyisi kiinnostua ja lämmetä ukkomiehelle.
        Joka heti pakkotapaamisen alkuvaiheessa, viestittää et mikä mies on!
        Ei ota toisen ihmisen tunteita huomioon, eikä pysähdy ajattelemaan - et edes haluuko toinen ihminen tutustua sen kummemmin häneen tai muihin miehinkään.


      • jokuvaan2
        Eiketäänvoipakottaa kirjoitti:

        Ehkä vaikea on vain ymmärtää että, miksi minun täytyisi kiinnostua ja lämmetä ukkomiehelle.
        Joka heti pakkotapaamisen alkuvaiheessa, viestittää et mikä mies on!
        Ei ota toisen ihmisen tunteita huomioon, eikä pysähdy ajattelemaan - et edes haluuko toinen ihminen tutustua sen kummemmin häneen tai muihin miehinkään.

        No nyt alkaa selviämään. Ole rauhassa. Hyvää yötä!


    • TosiTosiRakkaus

      Jos rakastaa ei ole esteitä on vain hidasteita.

    • Sängynpohjalta

      Odottelisin josko otat yhteyttä tai tulet vastaan. Voihan sitä itse kukin olla toiselle pettymys suuri.

    • huikamalaa

      Älä ainakaan leskeksi hankkiudu tunteidesi takia .. .. ..

    • valintatehtyjo

      No kuule tuo ovelta ovelle siirtyminen ei oikein houkuta. Toki leikkiä voitaisiin ja nauttia mutta siihen se jäisi. Kai nyt käsität etten pystyisi loppupeleissä sinuun luottamaan mikset uudet kohdetta taas minun kanssa jo katselisi. En halua suhdetta jossa pelko perseen alla olisi koko ajan jos nyt hoksaatkin uuden johon kohdistaa mielenkiintosi. Kyllä varatun pitäisi tämä ymmärtää. Jotain väliä pitäisi olla siitä ex ennenkuin sinut ottaisin. Ja se mitä toisiltaan muuta mukanasi en jaksaisi kauaa. Mutta voitaisiin nauttia toisistamme kyllä muutoin mutta et kyllä siirry ovelta ovelle. Ikävä todellisuus sulle tiedän. Mutta jos nyt sinkuksi ryhdyt ota yhteyttä vaikka muutaman kk kuluttua siitäsken erosta niin et kantaisi sitä pahaa mainetta samalla minulle antaen paskan maineen.

    • teoretikko

      Hahaha. Täysin akateeminen kysymys. Täysin. Hypoteesi 1: not gonna happen. Hypoteesi2: ei edes villeimmissä unelmissa.

    • jokuvaan2

      Jos ei kiinnosta niin selvä. Oletko saanut jostain sellaisen käsityksen että hän pettää aina kun on mahdollisuus?

    • Niceverynice

      En mä tee mitään naisella.

    • Jotenäläodotamultamitään

      Et kiinnosta ... Enkä ole hankkiutumassa suhteeseen pitkäaikaisen yksinelämisen jälkeen, miehen kanssa jota en tunne yhtään ja joka asuu vaimonsa kanssa.
      Välipysähdys olisin vain sulle, näinhän täältä sain lukea aiemmin.
      Muutkaan tärkeät asiat eivät täyty sinussa.

      • jokuvaan2

        Kenen juttuja olet lukenut?(Välipysähdys olisin vain sulle, näinhän täältä sain lukea aiemmin.) No aivan sama.


    • tmieskötaaskirjoittelee

      Silloin tulisi poliisitutkinta että sairas mies jättää mieheni rauhaan sekä kirjoittelut minuna

    • itsekunnioitus

      On yks ja sama, onko tuuliviiri vapaa, varattu, eronnut, karannut tai leski peräti.

    • Janoansinua

      Kyllä minä todella mielelläni rakastelisin kanssasi jo nyt, mutta en ole ihan täysin varma tunteistasi. Haluan sinua päivä päivältä enemmän ja kuvittelen, miten ihanaa se olisi...

      • Huomenetsinne

        En selvittelisi kys. asioita koskaan täällä.
        Vasta keskinäisen yhteyden kautta.
        Näistä ei ole apua.
        En tiedä. ..
        Kivaa pakkaspäivää sulle.


    • Vaikeaymmärtäätätä

      Miten tämmösiä asioita kirjoitetaan tänne ihan kuin puuta heinää vaan, eikö aloittajalle ole tuon kummempi asia jos nyt eroaisi, pitää varmistella asiaa nettisivulla mitä toinen tekisi vai tekisikö mitään. Ei ihmisille mikään asia enää oikeasti merkkaa mitään. Mitä nyt ap sitten teet ja kuka oli se kenen vastauksen pohjalta teet ratkaisusi.

    • SilleEelle

      Vaikea olis uskoa, että mitään tulisi. Et minua rakasta.

      • Eeeeeeee

        Oletkos nyt ihan varma? ❤️


      • tämäeelle

        Olen varma. Et pystyisi olemaan näin pitään ilman minua jos rakastaisit.


      • YxEe
        tämäeelle kirjoitti:

        Olen varma. Et pystyisi olemaan näin pitään ilman minua jos rakastaisit.

        Ai olix tää mulle? Ajatuksissani olet joka helvetin päivä. Näin unta joulun alla sinusta, unessa et katsonutkaan minua, vaan vilkuilit blondia ystävääni ja sitten vain katosit :(


      • Eeeeeeee

        No hengissä pysyn, mutta kyllä kaipaan ja rakastan. Ota selvää 💕


      • tämäeelle
        YxEe kirjoitti:

        Ai olix tää mulle? Ajatuksissani olet joka helvetin päivä. Näin unta joulun alla sinusta, unessa et katsonutkaan minua, vaan vilkuilit blondia ystävääni ja sitten vain katosit :(

        En yrittäisi tuollaisia mustasukkaisuus-leikkejä. Oikea tietääkin sen.


      • tämäeelle
        Eeeeeeee kirjoitti:

        No hengissä pysyn, mutta kyllä kaipaan ja rakastan. Ota selvää 💕

        Et ole hän. Hiljaisuus kertoo jotain aivan muuta.


      • Eeeeeeee

        Olen hiljainen, jos en ole varma sinusta..


      • tämäeelle
        Eeeeeeee kirjoitti:

        Olen hiljainen, jos en ole varma sinusta..

        Ei kai täällä sitä varmuutta voi saadakaan. Tiedän mitä tunnen, mutta sinusta en ole varma. Kynnys yhteydenottoon melko suuri.


      • Eeeeeee
        tämäeelle kirjoitti:

        Ei kai täällä sitä varmuutta voi saadakaan. Tiedän mitä tunnen, mutta sinusta en ole varma. Kynnys yhteydenottoon melko suuri.

        Jii voi aina ottaa minut 😉


      • tämäeelle
        Eeeeeee kirjoitti:

        Jii voi aina ottaa minut 😉

        Jonain päivänä kyllä


      • Eeeeeeee

        En kaipaa jiitä


      • pikkueeroliukasluikku

        Montakos eeeeeeeetä tässä nyt oikeen j:tä kaipaakaan.


      • Eeeeeeee

        Minä EN kaipaa jiitä, ymmärsitkö?


      • Eeeeeeelle

        Ketä kaipaat?


      • pikkueeroliukasluikku

        Ei kaikkien tarttekaan kaivata j:tä. Mulle riittää, että se jota mä kaipaan kaipaa mua.


      • huomasinsen
        Eeeeeeee kirjoitti:

        Minä EN kaipaa jiitä, ymmärsitkö?

        Ymmärsin tuosta ensimmäisestä jo :)


      • Eeeeeeee

        :) hyvä


    • Eellevastaan

      Käyn vain silloin tällöin. Siksi en täällä ole kirjoitellut. Suoralla yhteydellä mielummin ihmiset kirjoittelee...esim.txt

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5035
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3307
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe