Narismin määritelmät?

mikäkukamissä

Kyllä se on laitettava narsismin määritelmät uusiksi ja ne pienet merkit josta narsismin havaitsee. Se vaan nykyisin mielletän osa narsismia positiiviseksi ajatteluksi mutta oikeasti näin vaan ei ole. Tai sitten muuten mukamas elämänasenne on jollaintapaa kohdillaan kun on omaksuttu narsistinen käyttäytymis malli.
Annan nyt ajattelemisen aiheen onko se sittenkään positiivista vai narsistista. Naisten narsismi vielä kaikessa on tehty mediassa hyväksytyksi,

Perustyypillä ilmeisenä on alituinen myöhästely kokouksista tai vastaavista tapahtumista. Ei mukamas keretä ikinä ajoissa kun on muuta,
Tästä joku vetää jo hernettä syvälle sieraimeen, mutta jos joka kerta myöhästyy on muodostunut jo ennalta käsitys että kyllähän minua odotetaan ja kun tullaan myöhässä kaikki on valmiiksi juuri minulle pedattu ajattelu malli, Elämäntpa kouluttajat hyväksyttävät tätä ajatusmallia
( varsinkin naistenlehtien palstoilla ja blogeissa ) niin rentona ja positiivisen ajattelu mallina , mutta tosiasissa tämä ajatusmalli on erittäin itsekästä ja narsistinen että luo vaikka miten hymyilisi ympäristöön negatiivisuuden samalla haistattaa niille jotka tekevät asioita tunnollisesti. Näillä ihmisillä on samalla tapana ottaa "ohjat" omiin käsiinsä ja muutella sovittuja asioita muutoinkin, kun sen voi tehdä kerta toisellakin tapaa tai vaikka ei voisikaan ei sillä väliä kunhan pääsee valtaansa näyttämään, Ja tekemättä sitten jää kuitenkin ja siirtyy muitten tehtäväksi, samalla kuitenkin otetaan itse kaikki kunnia.
Hukutetaan samalla kaikkia asiat kauhean positiiviselta kuulostavaan sanaryöppyyn ja hymy on korvasta korvaan mutta tapahdu ei mitään muuta kuin oman egon nostoa ja omaan napaan tuijottamista.
Ikävä kyllä nämä itsesä mainostelia narsistit on nykyisin niitä hyviä työntekijä tyyppejäkin ja mukamas nykytrendin mukaan johtaja ainaestakin, hajoita ja hallitse politiikka vallitsee ajattelu mallina.

Millonkohan tuo kupla puhkeaa ja alkaa mielenterveysongelmat ryöpsähdellä näitten naistenlehtipsykologi blogien jäljiltä.

18

229

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • soripurkautuminen

      Myöhästely on huono tapa keneltä tahansa.

      Lähinnä se harmittaa sellaisissa henkilöissä, jotka helposti antavat pedata itseään varten ja odotuttavat vaikka miten pitkiä ajanjaksoja, mutta joutuessaan itse odottamaan joitakuita vaikka viisi minuuttia ovat heti saada paskahalvauksen. "AINA saa odottaa!" (Niin, arvaa ketä?).

      Yleensäkin se harmittaa epäempaattisissa minäminäminähenkilöissä, miten jokainen tilanne vääntäytyy aina sen mukaan, missä roolissa he sillä kertaa ovat. He eivät kestä odottaa viittä minuuttia, mutta milloin heitä odotetaan 45 minuuttia, he ovatkin taas jollakin perusteella marttyyreja. Ei sellaisia joka asian venkoilijoita pysty järjen jättiläisinä arvostamaan.

    • Nautin.olostani

      Olen narsisti ja oikeasti onnellinen. Huvittaa vetää nenästä tolloja, jotka uskoo kaiken mitä sanon tai teen

      • Pääset_vielä

        Pääset vielä pitkälle...


      • rakkausvaje

        Jos olet oikeasti narsisti, et voi koskaan olla onnellinen ihan psykoneuroottisista syistä, luulet vain olevasi.


      • onkosepahempinimitys

        Täällä näköjään leimataan jokainen vittumainen ihminen narsistiksi.


      • mikäkukamissä

        Vai oliko se että loppupeleissä kaikki narsistit on vittumaisia?
        Nämä asiat kun kulkevat samaa matkaa.
        Ja viidenneksi naisia opetetaan epäterveeseen itsetuntoon/narsismiin jo pikkutytöistä lähtien!
        Mutta siintä on tehty van hyväksyttyä koska nainen ja tasa-arvon nimissä saa tehdä kaikkea.
        Ja sitten kohta joku kaivaa jonkun tilaston ja väittää että tämä naistenlehtien tekemä hölynöly tilasto on tieteellistä faktaa tai hänen pissis-kusis-bestis tietää kyllä kaiken


      • Onkohan_
        mikäkukamissä kirjoitti:

        Vai oliko se että loppupeleissä kaikki narsistit on vittumaisia?
        Nämä asiat kun kulkevat samaa matkaa.
        Ja viidenneksi naisia opetetaan epäterveeseen itsetuntoon/narsismiin jo pikkutytöistä lähtien!
        Mutta siintä on tehty van hyväksyttyä koska nainen ja tasa-arvon nimissä saa tehdä kaikkea.
        Ja sitten kohta joku kaivaa jonkun tilaston ja väittää että tämä naistenlehtien tekemä hölynöly tilasto on tieteellistä faktaa tai hänen pissis-kusis-bestis tietää kyllä kaiken

        " koska nainen ja tasa-arvon nimissä saa tehdä kaikkea."
        Onkohan tämän ketjun purkautumisella jotain tekemistä sukupuolisuuden kanssa, että on jotenkin väärässä moodissa niiltä nurkin?
        Ihan pikkusieluista jonkun perinaiseksi kuvitellun iirviön kadehtimista.


      • Tarkoitan

        Tarkoitan että noihin aiempiin sopisi kuin pisteeksi pissisiin päälle kun ne saa käyttää myös sukkahousuja niin miksi mä en saa ilman että sitä pidetään omituisena.


      • Mikä_siinä

        Päässäskö sä niitä pidät?


    • RandomWalker

      Narsismista on tullut yleinen haukkumasana, mutta tämä on ymmärretty osittain väärin.
      Narsismi on pirullinen juttu varsinkin ympäristölle, mutta eräs seikka on kuitenkin hyvä pitää mielessä. Lähtökohtaisesti jokaisessa on hyvä olla ripaus narsismia, joka ilmenee siten että käyttää omia vahvuuksiaan hyödyksi ja esimerkiksi kaikille esiintyjille narsismista on hyötyä, kun nauttii esillä olosta. Mutta toisaalta esim. selfiet ovat mielestäni jo sairaalloista narsismia, varsinkin jos postaukset keskittyvät lähinnä kuviin.

      Hyvälaatuisesta narsismista ei saa olla koskaan haittaa muille eli kaikkinainen kiusanteko ja täysin perusteeton itsekehu menee sairaalloisen narsismin puolelle. Tärkeää muistaa, että narsisti on taitava valehtelija ja manipulaattori, johon ei pahemmin kannata luottaa. Ihmissuhteissa tämä myös hyvä pitää mielessä ja lähteä lätkimään herkästi - pahimmillaan voi olla kovaa väkivaltaa edessä, puhumattakaan psykopaatista. Jos tulee jatkuvasti kaikenmaailman vaatimuksia mitä pitäisi tehdä toisen hyväksi ilman että hän tekee mitään, kannattaa tosissaan miettiä.

      Narsismia vastaan voi yrittää toimia myös niin ettei korviansa lotkauta kaikille puheille ja toiveille. Huomatessaan ettei saa vastakaikua, narsisti voi ymmärtää asian ja muuttaa käytöstään. Toimii lievemmissä tilanteissa muttei väkivaltatapauksissa.

    • Umpiluupäitä

      Ei narsisti muutu. Hetkellisesti voi käyttäytyä paremmin jos katsoo siitä olevan jotain hyötyä. Ei kadu mitään, ei tunne syyllisyyttä tai häpeää. Kaikki opetusyritykset ovat aivan turhia. En ole varma edes siitä merkitseekö se kasvojen menetyskään yhtään mitään, kun ei tietenkään koskaan omasta mielestään toimi moraalisesti arveluttavalla tavalla, kun toimii vain ja ainoastaan omaksi edukseen välittämättä esimerkiksi sellaisesta asiasta kuin muiden tunteet, koska ei tiedä niistä oikeasti mitään. Siitä syystä ihmettelenkin narsistin kykyä aiheuttaa ilmiselvästi tahallaan vihaa ja mielipahaa. Saa ilmeisesti suuren nautinnon uhrinsa tunnereaktioista, vaikka ei niistä mitään tiedä ja omat ovat teatraalisia ja epäaitoja.

      • RandomWalker

        Valitettavasti enimmäkseen on juuri niinkuin kirjoitat, mutta olen lukenut ettei ole ihan mahdotonta saada narsistia muuttumaan. Itse en tunne tällaista "parannuksen" tehnyttä, mutta esim. Auervaaran sanottiin muuttuneen ajan myötä ihan normaaliksi.

        Tunnen itse joitakin narsistisesti käyttäytyviä ja olen huomannut vähän auttavan, kun on vähän valikoiva kuulo eli ei ole kuulevinaan ihan kaikkea :)


      • Ja_tämä
        RandomWalker kirjoitti:

        Valitettavasti enimmäkseen on juuri niinkuin kirjoitat, mutta olen lukenut ettei ole ihan mahdotonta saada narsistia muuttumaan. Itse en tunne tällaista "parannuksen" tehnyttä, mutta esim. Auervaaran sanottiin muuttuneen ajan myötä ihan normaaliksi.

        Tunnen itse joitakin narsistisesti käyttäytyviä ja olen huomannut vähän auttavan, kun on vähän valikoiva kuulo eli ei ole kuulevinaan ihan kaikkea :)

        "Vapauduttuaan 1959 hän otti takaisin alkuperäisen sukunimensä Jansson ja meni viimein oikeasti naimisiin. Vaikka Auervaara yrittikin tässä vaiheessa ilmeisesti tosissaan muuttaa tapansa, keväällä 1964 hänet pidätettiin jälleen avioliittohuijauksesta. Auervaara löytyi 27. toukokuuta 1964 Helsingin rikospoliisin pidätyssellistä hirttäytyneenä. Hänen uskottiin hirttäytyneen, koska hän pelkäsi joutuvansa taas vankilaan. Jotkut ovat sitä mieltä, että Auervaaralle katkeroituneet hämärämiehet tappoivat hänet ja lavastivat kuoleman itsemurhaksi." -Wiki

        Ja tämä sinun mainitsemasi "ihan normaali" on missä?
        Se mitä olet lukenut ei tarkoita sitä mitä sinä luulet vaan ihan muuta, olet käsittänyt väärin.

        Sinun sisälläsi ilmeisesti pieni narsismia kokematon hyväntekijä, sinisilmäinen sielu, joka tahtoisi että sadut päättyvät onnellisesti ja maailma olisi pelkästään hyvä paikka.


      • RandomWalker

        OLet perehtynyt paremmin Auervaaraan, Olen tainnut olla vähän väärän tiedon varassa, ehkä myös muistan jotain väärin.
        Ymmärrän viimeisen virkkeesi, mutta ei päde kohdallani lainkaan, vaan yritän osaltani tuoda esille näitä sinisilmäisyyden haittoja.


    • poiuytresdf

      Ma luulen etta mun aidin kehossa asuukin paholainen, selkapiita karmii

    • poiuytrdcvbn

      Mulla alkaa herätä käsitys etta narsistit ja psykopaatit voi olla paljon pahempia ovelampia ja salakavalampia kuin yleensä annetaan ymmartaa. Heidän valta tulee siita ettei moni usko etta joku toimisi niin monimutkaisesti, mutta kylla ma uskon etta vähintään yhtä monimutkaista voi olla olemassa kuin millaisen trillerijuonen mun paa pystyy kuvittelemaan ja varmasti paljon monimutkaisempaa koska ma en ole kiinnostunut edes jannityksesta. Ma en oikeen haluis enaa olla tekemisissa psykopaattini ja narsistini kanssa koska pidän heitä niin epaeettisina etten halua olla liitoksissa sellaiseen kuten en mihinkään rikolliseenkaan. Mun psykopaatti ymmartaa mun kokevan itseni rikosten uhriksi, mutta sit sanoo pilkallisesti: "Mutta millas nimikkeella voisit asiasta valittaa ?"

      • Ei_välttämättä

        "Mutta millas nimikkeella voisit asiasta valittaa ?"
        Ei välttämättä tule siitä valta että olisivat niin monimutkaisia juonissaan. Vaan he ovat niin täysin röyhkeitä ja sitä kautta yllättävät uhrinsa.
        Niin, ehkä olisi hyvä keksiä joku rikosnimike, ennenkuin syyttää, tai ainakin olla käryllä missä on menty rikollisen puolelle.
        Minä kerran yhdelle seurustelukaverille, jonka kanssa tuli riita, sanoin että syytän häntä hitaasta raiskauksesta...
        Narsisti-psykopaattiani olisin voinut syyttää petoksesta.


    • Sairastunutmaa

      Parisuhde terapian tarpeessa runkkari ei mene terapiaan vaan narsistina jakaa avio ulokkeitaan usealle saman aikaisesti, ottaa aina uusia runkattavia uhreja itselleen ja jos kyllästyy uuteen runkattavaansa, tai se ei palvele riittävän hyvin, niin valmiiksi on monta verkkoa vetämässä vesillä. Eli tylysti itsensä viihdyttäjä hakee aina vain uusia uhreja. Joita omia taipumuksiaan peitellen kutsuu narsisteiksi.

      Mut heitähän te ihailette jotka ovat niin kiinnostavia ja joidenka häiriintyneen mielenterveys ongelmien vuoksi jää aina vain lisää perheitä perustamatta, eli jäätte ilman eläkettä tulevaisuudessa, kun uusia uhreja etsivät hehkeät runkkarit ottavat uusia uhreja terapia sijasta. Eli ei synny niitä veronmaksajiakaan. Et ihailkaa vaan itseään muiden yläpuolelle korottelevia runkkareita jotka muuta eivät osaa, kuin itseään viihdyttää, toisen ihmisen kokonaisvaltainen kuunteleminen ei kuulu heidän taitoihinsa.

      Työpaikoilla varattu narsisti kuvittelee kaikkien muiden olevan täällä vain häntä ihaillaakseen, ravintoloissa saattaa pyöriä tiuhaan esiintyen vapaana ihmisenä. Nylkkytyrkky nostaa itsensä huipulle vain muita tyrkkimällä alas tieltään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2723
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2300
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2070
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1817
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1711
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1696
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 95
      1625
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe