Tunnet Vastuuisännöinti Ky:n

Pera_ja_mä

Kaipailen kokemusperäistä tietoa mainitusta firmasta? Yhtiössämme virinnyt keskustelua toiminnan laadusta. Firma toimii Hesassa ja Hämeessä ainakin. En itse ole oman as oy.n toimintaankaan kovin paljoa sitoutunu, hallitukseen meillä aina pula osallistujista ja muaki kyselty. Tuo firma laittaa vähän miettiin

12

1822

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tserpa

Oli koko kesän ongelmia tuon firman kanssa. Ei tehny sovittuja eikä vastannu sähköposteihin ja sit yks asukki bongas sen lomakohtees!oliko se qatari tai jossain. Epäluotettavalta vaikuttaa

• kekonix

Älkää ikinä valitko tätä isännöitsijäksi. Ihan tökerö firma. Nyt kun yhtiökokoukset lähnee ja on päälläkin, niin valitkaa mikä tahansa muu toimisto. On Helsigin huonoin

• Pera_ja_mä

ok. Viime ytiökokouksen jälkeen vaimo ei enää suostu meneen saamaan tilaan isännöitsijän kanssa, "naisen intuitio" sanoo jotain

• Görani

Tunnen tapauksen. Ennen ku muutin tänne Sveaan ni asustelin Hattulas ja firma oli isännöitsijä, melkonen häslinki koko ajan. Minkäänlaisia järkeviä talousrapsoja ei saatu vaikka pyydeltiin monesti. Jätkä vaan mulkoili ja oli kateis. Paikallinen jourukello, aseman paroni, kertoili pubis melkosia juttuja ni herrasta ku rouvasta, vihjaili olevansa tosi läheistä sukua nuorimmaiselle.... Tais olla kuningas A tuttava.

• Hatter

tunnen tapauksen ja ne paroonin jututkin, ne tais kyllä koskee sitä edellistä firmaa ku on sama poppoo mut eri nimi firmalla. Melko vaikea hoitaa talousasioita, nuo viiveet ja sit osaaminen kangertaa pykälätaitoa edellyttävissä asioissa. Omaisuus on tuolla melko heppoisissa käsissä ja kannattaa kyllä panostaa tilintarkastukseen tässä.

• görani

Nämä nykyiset kiinteistöpykälät tiputtaa nämä tee se itse miehet joilla vain kaks kättä, kaffikuppi ja Nissan Primera auttamattomasti kiinteistöbusineksesta. Ei enää käy naapuri urakoitsijana, joku 15v nörtti ATK-guruna ja kiinteistölehti yleisohjeena ja sukulaistyttö konttorilla 2pv viikossa. Vastuunjaot taloyhtiöissä poikii riitoja jos isännöitsijä ei pysy kärryillä, sopupelit kilpailutuksissa vorbai, viranomaiset tiukentaa ja valvontaa. Ja juuri niin kuin Hatter sanoo, osakkaat vaativat omaisuutensa hoitajilta osaamista jota ei parilla kurssilla saa eikä etenkään ylläpidetä. On hoidettava talous, tekninen isännöinti, viranomaisasiat, verotus sun muut. Osaamattomat on viidessä vuodessa vastuuveloissa korviaan myöten ja konkka häämöttää!

Vanhat rahastuskeinot, siis isännöitsijätodistukset ja kaiken maailman monistuskustanukset pilvissä on mennyttä, samaten välistävedot kilpailutuksista ja serkun firmojen käyttö. Tarvitaan palvelevat tietojärjestelmät ja ne tietenkin verkkopalveluina. Tietoturva on auditoitava ja huolimattomuus tässä isännöitsijän korvausvastuun piiriin sopimusteitse. Tämäkin mainittu firma esiintyy facessa naiveilla jostain kopsatuilla tiedotteilla, noista alkaa jo tuntea myötähäpeää, olettaisin muutkin järjestelmäpalvelut pappilan hätävaran laatuisiksi.

Tilanne vaatii ehdottomasti taloyhtiöiden hallitusten ryhdistäytymistä! Onhan aivan käsittämätöntä että kaupankassalla naristaan parista eurosta, mutta perheen suurin taloudellinen satsaus ja riskinotto velkoineen on nykyisen mallisten isännöitsijätoimistojen hoidossa. Suosittelen lämpimästi nykyisten soppareiden arviointia, tarvittaessa irtisanomista ja asianmukaista uudelleen kilpailutusta! Paras voittakoon, arvioinnit modernein perustein ja eliminoiden nuo nyrkkipajojen vanhentuneet rahastusmallit.

(kato Hatter! Et heti taida arvata, laitan emailin vanhaan ositteesees, tulos Hlinnaan UV-Loppiainen, vois pari bissee)

• Ksmlk

Ei minulla tämän yhtiön kanssa mitään tekemistä ole, mutta samanlainen tapaus tiedossa. Sillä oli liikaa hommia, aina kiire, ei lomia ei sijaisia jne. Siitä burnout, kaljottelu sun muuta ja firman hommat sekaisin. Ja sit rahojen omistus sekaisin. Poliisi ja käräjät tietenkin.

• As_Oy

Hei kaikille. Minulla on kokemusta tästä yrityksestä noin kymmeneltä vuodelta, olen työskennellyt eri taloyhtiöitten hallituksissa noin kolmekymmentä vuotta. Minulla on vain hyvää sanottavaa tästä yrityksestä, ongelmia ei ole koskaan ollut. Meidän yhtiössämme on ammattitilintarkastaja, eikä huomauttamista ole ollut kertaakaan. Minusta on ollut todella myöneteistä se, että tämän isännöitsijän tavoittaa todella hyvin, monia isompien firmojen isännöitsijöitä on miltei mahdotonta tavoittaa ilman lukuisia soittopyyntöjä. En tunne tämän isännöitsijän siviilielämää, tai millä autolla hän milloinkin ajaa, eikä se minulle kuulukaan, eikä kyllä edes kiinnosta. Meille on tärkeää, että homma toimii ja sovitut työt tulee tehtyä ajallaan. Kyllä minä ja uskoisin taloyhtiömme hallituksenkin olevan sitä mieltä, että tätä toimistoa kannattaa suositella, mutta ei toki liian avoimesti, jotta eivät hinnat nouse. Kysyin muuten tuosta firma-asiasta johtajalta itseltään. Nimi on kerran vaihtunut sen vuoksi, että siellä luovuttiin kiinteistöhuollosta ja vanhassa nimessä oli tuosta maininta. Ei muuta kuin hyvää kevättä kaikille.

• Tommy_Jansson

Tervehdys. Sain kuulla, että minusta taidetaan kirjoitella tällä palstalla ja ajattelin itse kirjoittaa muutaman rivin. Minulle kyllä sanottiin, että "älä nyt missään tapauksessa kirjoita", tai "anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos".

Olen siis Tommy Jansson ja työskennellyt kiinteistöalalla miltei koko ikäni, yli 25 vuotta. Olen aina tiennyt olevani omalla alallani, minua on aina kiinnostanut rakentaminen, tekniikka, talous, hallinto, jne. Vuosien saatossa olen hankkinut paljon alan koulutusta ja suorittanut useita tutkintoja, myös ajankohtaisten asioitten seuraaminen on hyvin tärkeää, tämäkin ala elää jatkuvasti. Isännöitsijän ammatti ei välttämättä aina ole kovin hohdokasta ja joskus joutuu taloyhtiön puolesta kertomaan ikävistäkin päätöksistä osakkaille/asukkaille ja helposti ajatellaan, että tämä on isännöitsijän tahto. Oikeasti vain noudatamme lakeja, yhtiöjärjestystä, yhtiökokouksen tai hallituksen päätöksiä. Isännöitsijä on aina renki ja häntä valvoo taloyhtiön hallitus ja se tarvittaessa tekee päätöksiä onko isännöitsijä luottamuksen arvoinen vai ei. Minä olen itse viihtynyt ihmisten parissa, on kyse sitten ollut yhtiökokouksista, tai muista yhteyksistä. Minusta tuntuu tosi ikävältä, jos joku on pahoittanut mielensä minun vuokseni ja haluaisin tehdä kaikkeni, jotta tällainen asia voitaisiin selvittää hyvässä hengessä. Minä niin toivoisin, että tälle palstalle kirjoittajat jotka ovat pahoittaneet mielensä olisivat minuun suoraan yhteydessä, niin varattaisiin aika juttutuokiolle, lupaan keittää vaikka kahvit. En vie nyt enempää palstatilaa, eihän tätä muuten kukaan jaksa lukea:-) Kirjoitan vielä vastauksia edellä mainittuihin teksteihin. En aio jatkaa keskustelua tällä palstalla, olkaa minuun suoraan yhteydessä ja mielellään omalla nimellä.

Hyvä tserpa. Pyrimme vastaamaan kaikkiin sähköposteihin vuorokauden kuluessa. Varsinkin tilinpäätösaikaan se ei välttämättä onnistu ja silloin viivettä voi olla hieman enemmän, luemme ne toki siitä huolimatta vuorokauden kuluessa. Kiiretapauksessa puhelin on oikea väline, siihen vastaamme aina toimistoajan puitteissa. Mitä tulee lomailuun, niin minä tosiaan käyn lomilla. Yritän ladata akkuja silloin kun mahdollista, se tuo siten lisävirtaa työelämään. Qatarissa en ole käynyt, mutta ehkäpä jonakin päivänä.

Hyvä Kekonix. En saanut viestistänne kiinni, että mikä on huonosti, voisitteko laittaa minulle vaikka sähköpostia, tätä palstaa en aio seurata.

Hyvä Pera_ja_mä. Toivoisin myös tähän sähköpostia, koska en millään tiedä mistä tässä on kyse, tätä palstaa en aio seurata.

Hyvä Görani. Taloyhtiön hallitus saa aina pyynnöstä kaiken taloushallintoon liittyvän materiaalin, samoin kuin kaiken muunkin materiaalin mikä liittyy yhtiöön. Me emme voi luovuttaa tuollaista aineistoa osakkaille/asukkaille ilman heidän lupaansa. Tietysti luovutamme tilinpäätökset, talousarviot ja muut vastaavat esim. isännöitsijäntodistuksen liitteenä. En tiedä mihin viittaatte pubijutussa, minulla ei ole luurankoja kaapissa. Toivoisin silti kirjoittajien tietävän, että minulla on alaikäisiä lapsia, jotka saattavat vierailla tällä sivustolla. Mitä tulee tuohon toiseen viestiinne, niin en tiedä onko siinä viitattu minuun, ei ole Primeraa, eikä 15 v gurua, ei sukulaistyttöä toimistolla tai lähipiiriä tekemässä vaikka mitä.

Hyvä Hatter Taisin tuossa jo vastatakin useampiin kysymyksiin.

Sinänsä mielenkiintoista seurata näitä keskusteluja, mutta jos totta puhutaan, niin kyllähän siinä mielensä pahoittaa, minäkin olen kuitenkin vain tavallinen ihminen. Tässä ammatissa pitää olla jämäkkä, mutta kyllä se herkempikin puoli sieltä silmien takaa löytyy.

Tommy Jansson

• Tommy_Jansson

Vielä lisään tähän alle linkin, josta pääsee sivuillemme. Sieltä löydät yhteystietoja ja mm. lomakkeen palautteita varten, odotan mielelläni yhteydenottoja ja vastaan niihin kaikkiin.

https://vastuuisannointi.fi

Tommy Jansson

• Anonyymi

En voi suositella. Sähköposteihin vastaaminen kestää viikkoja, joutuu useamman kerran lähettämään saman kysymyksen kunnes vaivautuvat vastaamaan. Aloittaessaan taloyhtiön isännöitsijänä syytti minua maksamattomasta yhtiövastikkeesta, ei kylläkään pystynyt yksilöimään kuukautta tai edes vuotta milloin olisin jättänyt yhden vastikkeen maksamatta. Jouduin neljän vuoden ajalta kahlaamaan verkkopankissa läpi maksamani vastikkeiden ajankohdat ja hups yhtenä vuonna olin maksanut joulukuun puolella tammikuun vastikkeen eikä sitä ollut ymmärretty, että 13vastiketta/12kk 11vastiketta/12kk tekee 24 vastiketta/24kk.

• Anonyymi

Hän on kokouksessa!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2930
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      34
      2622
    3. 148
      2284
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2259
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1880
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      391
      1716
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      105
      1664
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      312
      1569
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1469
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1456
    Aihe