Miten eutanasian kuuluisi tapahtua ?

Kurjakokemus259

Hei,

Onko kokemuksia teillä siitä, että se ensimmäinen pistos lihakseen, jonka pitäisi vain rauhoittaa eläin lähes nukkumistilaan, niin siitä seuraakin voimakasta pahoinvointia ( siis yritystä oksentaa, mutta mitään ei tule ulos ) kissalle ja kissa ei todellakaan ole levollinen eikä kissan omistaja ? Jos näin ei kuulu tapahtua, niin miten se pistos voi aiheuttaa tuollaiset, tuskalliset seuraukset kissalle ? Oliko lääke väärä esim ?? vai miksi ??

25

4140

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemusta.on

      Eutanasia on aina kova kokemus kissan omistajalle, kissalle itselle sen sijaan ei.
      Ei kissan toki suorastaan kuulu oksentaa rauhoitettaessa, mutta hyvin tavallista se on. Sen vuoksi kissaa ei pitäisikään koskaan syöttää muutamaan tuntiin ennen eläinlääkäriin menoa, jos on mahdollista, että kissa joudutaan rauhoittamaan esim verinäytteen ottoa tai muuta tutkimusta varten.

      • Etukäteisinfoa531

        Kissa ei ollut syönyt yli vuorokauteen mitään eli siksi, se, että on pakko sen lääkkeen takia ja seurauksena yrittää oksentaa, mutta mitään ei tule, niin kyllä se on tuskallinen kokemus NIMENOMAAN KISSALLE, ei kissan omistajalle, paitsi empatiatasolla tietenkin. Noin 5 min yrittää oksentaa, en voi ymmärtää, miksi tuota ei kerrota minkäään eläinklinikan sivuilla, että SIIHEN VOISI VALMISTUA HENKISESTI ETUKÄTEEN. Päinvastoin, niissä kerrotaan, että kaikessa rauhassa saa jättää hyvästit lemmikilleen, rauhallisesti lemmikki alkaa vaipua uneen...Edellisellä kerralla kissa ei joutunut kärsimään eutanasiassa ollenkaan. Ei yhtään oksennusreaktiota tullut, vaikka se kissa oli syönyt normaalisti. Parantamisen varaa siis on klinikoilla selvästi etukäteis-informaatiossa !


    • eihyväloppu

      Minulla on myös kaksikin erittäin ikävää kokemusta kissan lopettamisesta. Toisessa kissan tassuun laitettiin se rauhoittava, ja kissa huusi ja rimpuili. Oli ihan kauheaa katsella muutenkin suuren surun keskellä! Toisen kissan piikki laitettiin niskaan, mutta kissa ei meinannut rauhoittua millään, kakoi, oksensi ja tuijotti suurilla silmillään - ja se kesti ja kesti! Kerran kissa lopetettiin niin, että piikki laitettiin niskaan, kissa "nukahti" rauhallisesti eikä jäänyt paha mieli, ikävä tietysti.

      • Etukäteisinfoa919

        Eihyväloppu. Onpa rankat kokemukset sinullakin lemmikin eutanasiasta. Miksi IHMINEN ei ala oksentaa kun sille annetaan rauhoittavaa lääkettä ?? !! Sitä mietin.. Niin lähellä kuitenkin nisäkkäiden elimistöt ovat toisiaan..
        Kuulemma, jos rauhoittava piikki sattuu osumaan lihaksessa olevien kalvojen väliin, se lääke imeytyy sieltä hitaasti ja siitä seuraa ne pitkät, eli jopa useiden minuuttien pituiset oksentamisreaktiot... säkästä siis tuo kakomisajan pituus kiinni :-( Eikö ole mitään varmaa keinoa, esim jos pistäis 2 eri piikkiä, niin silloin hyvin tod näk se toinen osuisi nk. hyvään paikkaan lihaksessa... joko sama määrä lääkettä 2 eri annoksena tai tupla määrä sitä rauhoittavaa.. ??


    • näinmeillämenneet

      Meillä on kaksi koiraa, kani ja kissa lopetettu eläinlääkärien toimesta.Ja olen myös vanhempieni koiran lopetuksessa ollut mukana.
      Kolmen eri lääkärin tekemää eutanasian olen siis nähnyt erillaisille eläimille.
      Kaikki noista lopetuksista on tapahtuneet samalla lailla.
      Ensin rauhoittava, eläin nukahtaa rauhallisesti.Ja sitten yliannosnukuttavaa vai mitä liekään, ja eläin menehtyy.Lopuksi ovat viellä ns.varmistaneet laittamalla ainetta sydämmeet.Ei mitään oksenteluja, ei rimpuiluja, ei hankaluuksia.Eläin vain rauhoittuu, ja nukahtaa ikiuneen.Siistiä, ja rauhallista.Siinä olen aina hyvästellyt lemmikkini samalla, ja silitellyt rauhallisesti ikiuneen.Olen ollut itse läsnä, silittelemässä koko toimenpiteen ajan.Surullista, ja ikimuistoista, mutta ei kamalaa mitenkään.

      Teillä on joku mennyt väärin, jos erillaista ollut.

      • Etukäteisinfoa483

        Näinmeillämenneet. Saisko vielä tarkennusta, että mihin kohtan laitettiin rauhoittava pistos ja mihin se vahva nukutusaine... Tosi ymmällä nyt, että eikö se olekaan aika yleistä, että lemmikin täytyy alkaa oksentaa, vaikka mitään ei tulekaan ulos...?


      • näinmeillämenneet
        Etukäteisinfoa483 kirjoitti:

        Näinmeillämenneet. Saisko vielä tarkennusta, että mihin kohtan laitettiin rauhoittava pistos ja mihin se vahva nukutusaine... Tosi ymmällä nyt, että eikö se olekaan aika yleistä, että lemmikin täytyy alkaa oksentaa, vaikka mitään ei tulekaan ulos...?

        Ensin laitettiin rauhoittava pistos takajalan lihakseen. Kun eläin oli rauhoittunut, unessa, sen etujalasta ajeltiin hiukan karvoja, ja sille laitettii sellainen kanyyli, jonka kautta annettiin se yliannosnukutuslääkettä.
        Ei omalle kohdalle ole käynyt, että olis okentanut tai mitään muutakaan, ovat kaikki rauhassa "vaan nukahtaneet".Ja toimenpide on ollut rauhallinen ja siisti, ihan kuten mielestäni pitääkin.Kokemusta siis useammasta eri lemmikilajin eutanasiasta.Ja kaikki menneet ihan samoin.

        Mutta, olen kuullut sukulaiselta kertomuksen, että on ollut kamalaa katsoa kissan lopetusta.Sitä olen itse kyllä ihmetellyt että mitä kamalaa siinä muka on ollut.Mutta ilmeisesti käynyt samoin kuin sinulla.
        Mietin että annoitko kissan liikkua itsekseen rauhoituksen aikana, vai silittelitkö sylissä sitä, kun se alkoi voimaan pahoin?
        On varmasti tosi kurjaa kun tuollalailla käy, ja muistot lopetuksesta ovat sitten juuri kamalat.Itse muutenkin aina lopetuksen jälkeen mietin sitä, että onko reilua, että itse sen lopetusajankohdan lemmikilleni päätän.Päätin siis, koska se kuolee.Mutta kyllä jokaisessa tilanteessa se lemmikin voinnin ja sairauksien vuoksi on ollut se paras , ja oikea päätös.Silti, ei voi olla miettimättä, että ei se olisi oikeasti kuollut viellä, ei ihan silloin.
        Se on sitä kaipuuta, ja ikävää.Hiukan itsesyytöksiäkin siitä aina tulee, kun sen lopetus hetken joutuu itse päättämään.
        Mutta, lemmikin kun ottaa, se tuo mukanaan paljon vastuuta.Ja suuren ilon, sekä sen suuren surun.


      • etukäteisinfoa5918
        näinmeillämenneet kirjoitti:

        Ensin laitettiin rauhoittava pistos takajalan lihakseen. Kun eläin oli rauhoittunut, unessa, sen etujalasta ajeltiin hiukan karvoja, ja sille laitettii sellainen kanyyli, jonka kautta annettiin se yliannosnukutuslääkettä.
        Ei omalle kohdalle ole käynyt, että olis okentanut tai mitään muutakaan, ovat kaikki rauhassa "vaan nukahtaneet".Ja toimenpide on ollut rauhallinen ja siisti, ihan kuten mielestäni pitääkin.Kokemusta siis useammasta eri lemmikilajin eutanasiasta.Ja kaikki menneet ihan samoin.

        Mutta, olen kuullut sukulaiselta kertomuksen, että on ollut kamalaa katsoa kissan lopetusta.Sitä olen itse kyllä ihmetellyt että mitä kamalaa siinä muka on ollut.Mutta ilmeisesti käynyt samoin kuin sinulla.
        Mietin että annoitko kissan liikkua itsekseen rauhoituksen aikana, vai silittelitkö sylissä sitä, kun se alkoi voimaan pahoin?
        On varmasti tosi kurjaa kun tuollalailla käy, ja muistot lopetuksesta ovat sitten juuri kamalat.Itse muutenkin aina lopetuksen jälkeen mietin sitä, että onko reilua, että itse sen lopetusajankohdan lemmikilleni päätän.Päätin siis, koska se kuolee.Mutta kyllä jokaisessa tilanteessa se lemmikin voinnin ja sairauksien vuoksi on ollut se paras , ja oikea päätös.Silti, ei voi olla miettimättä, että ei se olisi oikeasti kuollut viellä, ei ihan silloin.
        Se on sitä kaipuuta, ja ikävää.Hiukan itsesyytöksiäkin siitä aina tulee, kun sen lopetus hetken joutuu itse päättämään.
        Mutta, lemmikin kun ottaa, se tuo mukanaan paljon vastuuta.Ja suuren ilon, sekä sen suuren surun.

        Näinmeillämenneet, Kissani oli täysinrauhallisesti sylissäni, kun se pistos takajalkaan annettiin. Sitä mielessäni ihmettelin, että kun se piikki laitettiin niin valtavan syvälle, koko metallipiikinosan mitalta, kun se lihas kuitenkin alkaa heti nahan jälkeen ... eli menikö se täysin väärään paikkaan eli läpi asti siitä jalan lihaksesta vai oliko se väärää lääkettä, koska yhtään se ei rauhoittanut... n 1 min jälkeen kissa alkoi yrittää oksentaa, ja samalla hetkellä halusi pois sylistä ja siirsin sen ihan vieressä olevan kantokorin alaosaan olemaan, misä se seisoi koko sen vähint 5 min ja yritti oksentaa... kyllä se näytti kammottavalta, pidin koko ajan kiinni hänestä samalla.

        Jos sinun sukulainen tarkoitti vain sitä, että henkisesti oli kamalaa katsottavaa, kun tietää että toisen henki viedään nyt... kun sitäkinhän se samalla on.
        Tosi kurjaa olla nyt ymmällä, että miksi tuo lääke aiheutti oksentamisyrityksen ja niin tosi pitkän ajan se kesti ???
        Pidin itse kiinni kissasta korissaan, kun tassusta ( antoi sen tassun helposti, oli varmaan niin poikki siitä oksentamisyrityksestään jo, normaalisti ei antanut oikeaa tassuaan koskettaa, vain vasenta sai koskettaa ) kanyylin kautta se valkoinen nukutusaine ja sen jälkeen se kirkkaan sininen, nk tappava aine laitettiin...
        Pahinta on nyt se pelko, että kun tasan kolmen tunnin päästä hautasin kissani, toisen henkilön kanssa, niin koska se vartalo oli edelleen täysin lämmin... niin mitä jos olikin vielä elossa, ja vain syvässä unessa... piti sitten soittaa sieltä mökiltä haudan ääreltä sinne klinikalle, että voiko tosiaan olla keho vielä lämmin... väittivät että kyllä voi olla.. auton lämpötila oli ajaes noin 15 astetta, ja välilä 30 min auto parkissa ja silloin tietty nopeasti auton lämpötila laski. Ulkona oli - 1 astetta. Miten nopeasti kissan ruumiin kuuluu jäähtyä...??


      • Etukäteisinfoa615

        Jatkoa edelliseen . Kehon lämmön lisäksi : Siis kissani ei ollut yhtään kuolonkankea, siis tasan 3 h kuoleman jälkeen... ! ? Oli täysin lötkö ja meinasi luisua sen takia käsistäni, kun laskin kissaani hautaan. Kertaakaan sitä en ollut liikuttanut, eli siinä samassa kantokopan alaosassa se makasi ihan koko ajan. Ennen hautaan asettamista. Kissan paino noin 4 kg. Miten nopeasti se kuolonkankeus pitäiis tulla ???? Suuressa ahdistuksessa nyt, että hautasinko elävän kissan !! ??


      • hirmuharmi
        Etukäteisinfoa615 kirjoitti:

        Jatkoa edelliseen . Kehon lämmön lisäksi : Siis kissani ei ollut yhtään kuolonkankea, siis tasan 3 h kuoleman jälkeen... ! ? Oli täysin lötkö ja meinasi luisua sen takia käsistäni, kun laskin kissaani hautaan. Kertaakaan sitä en ollut liikuttanut, eli siinä samassa kantokopan alaosassa se makasi ihan koko ajan. Ennen hautaan asettamista. Kissan paino noin 4 kg. Miten nopeasti se kuolonkankeus pitäiis tulla ???? Suuressa ahdistuksessa nyt, että hautasinko elävän kissan !! ??

        Kyllä se useita tunteja lämpimänä kestää, vasta jäähdyttyä alkaa kangistua. El yleensä varmistaa kuoleman stetoskoopilla sydäntä kuunnellen. Oma kissani oli kopassaan lopetuksen jälkeen josta oli kulunut jo reilu tunti ja nytkähteli vielä useamman kerran, sekin on kuulemma ihan normaalia. Tuntui kamalalta, kävin seuraavana yönä useampaan kertaan katsomassa ikkunasta, käveleekö haudattu Laku pihalla. NYYYYY!!!!


      • etukäteisinfoa5955
        hirmuharmi kirjoitti:

        Kyllä se useita tunteja lämpimänä kestää, vasta jäähdyttyä alkaa kangistua. El yleensä varmistaa kuoleman stetoskoopilla sydäntä kuunnellen. Oma kissani oli kopassaan lopetuksen jälkeen josta oli kulunut jo reilu tunti ja nytkähteli vielä useamman kerran, sekin on kuulemma ihan normaalia. Tuntui kamalalta, kävin seuraavana yönä useampaan kertaan katsomassa ikkunasta, käveleekö haudattu Laku pihalla. NYYYYY!!!!

        hirmuharmi, - Olipa raskas kokemus sinulla tuo kissan nytkähtely, otan osaa... auton takapenkille en pystynyt näkemään, jos kissani olisi tunnin kuluttua nytkähdellyt... on nämä todella raskaita tilanteita.. sydämeeni pistää... parasta olisi, jos molemmat sais piikin, emäntä ja kissa ... Belgiassa vois onnistua, isolla rahalla...


    • hyväeutanasia

      Minun kissalla oli kanyyli tassussa jo valmiiksi muusta syystä. Siihen rauhoittava ja niin kissa nukahti huomaamattaan. Sitten yliannos nukutusainetta, ell kuunteli sydäntä ja totesi kissan siirtyneen toiseen maailmaan. Rakas kissa tuhkattiin, tuhkauurna tuli proosallisesti postipakettina. Uurna tuhkineen on omassa vitriinissään. Ikävä on ollut hirmuinen. Nyt kuitenkin elämääni on tassutellut uusi kissa.

      • Moniatapoja

        Mun tutulla myös kissa uurnassa hyllyllä.
        Itse en halua kuljetella loppuikääni muistoja uurnassa.Vaan hautaan lemmikin, ja istutan jonkin pensan siihen merkiksi, en ristiä laita yms.Ekana talvena olen vienyt joskus kynttilän, mutta kyllähän niitä tulee muisteltua, vaikka osa lemmikeistä on yhteistuhkattu, kun on lopetettu talvella, eikä kotipihaan hautaaminen silloin onnistukkaan.Monenlaisia tapoja on, ja ihan hyvä niin, jokaiselle löytyy näin omansa.


    • YksiOnHalvempi

      Rauhoittava ja nukuttava lääke on jätetty pois. Halvinta on lyödä suoraan hengityksen lamaava tai sydämen pysäyttävä piikki. Kissasi yritti hengittää, eikä oksentaa.

      • etukäteisinfoa171

        Yksionhalvempi, - No ei taatusti yrittänyt hengittää !!! Nyt sinä sekoilet ja pahasti, et lukenut viestejäni, näköjään ! Olin KOKO ajan kissan kanssa ja pidin siitä kiinni ! Ensin rauhoittava piikki takajalan lihakseen ja sen jälkeen 1 min sylissäni ja sen jälkeen vähint. 5 min kestävä oksennusreaktio ( ilman että oksennusta tuli, koska ei ollut mitään oksennettavaa ) omassa kantokopan alaosassa ja sen jälk tassuun, verisuoneen kanyyli ( pidin itse lujasti aloillaan kissani ) ja siitä sitten sisään ensin valkoinen nukutuslääke ja sen jälk perään kirkkaan sininen nk tappava lääke. Toki en tiedä, menikä nuo 2 viim lääkettä verisuoneen sisälle vai sen ohi... --
        Kyllä selkään puukottaminen on jotain aivan muuta, kuin se, että yrittää saada kokemuksia muilta lemmikkien eutanasioista !


      • KissasiTukehtui
        etukäteisinfoa171 kirjoitti:

        Yksionhalvempi, - No ei taatusti yrittänyt hengittää !!! Nyt sinä sekoilet ja pahasti, et lukenut viestejäni, näköjään ! Olin KOKO ajan kissan kanssa ja pidin siitä kiinni ! Ensin rauhoittava piikki takajalan lihakseen ja sen jälkeen 1 min sylissäni ja sen jälkeen vähint. 5 min kestävä oksennusreaktio ( ilman että oksennusta tuli, koska ei ollut mitään oksennettavaa ) omassa kantokopan alaosassa ja sen jälk tassuun, verisuoneen kanyyli ( pidin itse lujasti aloillaan kissani ) ja siitä sitten sisään ensin valkoinen nukutuslääke ja sen jälk perään kirkkaan sininen nk tappava lääke. Toki en tiedä, menikä nuo 2 viim lääkettä verisuoneen sisälle vai sen ohi... --
        Kyllä selkään puukottaminen on jotain aivan muuta, kuin se, että yrittää saada kokemuksia muilta lemmikkien eutanasioista !

        Lääke aiheutti tukehtumiskuoleman. Kaksi viimeista ruisketta oli väriainetta.


      • asiallisuuuttakirjoituks

        Kissasi tukehtui, lle. Oletpa sairas tyyppi, joka tuollaista pas kaa kirjoittelet. voisitko ottaa itse itsellesi piikin tai häipyä muuten täältä asiallisten kirjoittajien joukosta pois. Netissä on eritt hyvät ja eritt pas.. kat puolensa.


      • KauankoLomasiKestää
        asiallisuuuttakirjoituks kirjoitti:

        Kissasi tukehtui, lle. Oletpa sairas tyyppi, joka tuollaista pas kaa kirjoittelet. voisitko ottaa itse itsellesi piikin tai häipyä muuten täältä asiallisten kirjoittajien joukosta pois. Netissä on eritt hyvät ja eritt pas.. kat puolensa.

        Kukahan se sairas on, kun näkee kissan tukehtumiskuoleman ja kieltää sen. Avohoito ei ole tehokasta.


    • hiipe

      kapen hiipe kissa sai arvokkaan kuoleman eutanasia 18.12-15 kissa nukkui kauniisti pois. ikävä tosin jäi isännälle mutta kissa pääsi sairauksista ,,virtsatie ja maksa petti.

      • hiipe

        hiipe oli 15v


    • erilleen

      Rauhoittava ei aina toimi, jos kissalla on maksavika., Tällöin kissa saattaa oksentaa. Meidän koiralla kävi sama, mutta en tiedä mistä johtui. Ell antoi rauhoituspiikin ja koira alkoi voida pahoin. Sitä kesti vain noin min, kunnes koira meni maahan. Sen jälkeen annettiin se lopullinen lopetuspiikki. Jälkeenpäin olen pohtinut, että vaikuttaako esinukutuksen antonopeus tuohon pahoinvointiin. Eli liian hitaasti annettu vaikuttaa hitaammin, jolloin pahoinvoitia seuraa. Ell myös kuuntelee sydämen, eikä silloin ole mahdollista, että syke alkaisi uudelleen. Joten varmasti kissasi kuoli ennen hautaamista. Refleksit voivat kuitenkin tulla jälkikäteen, mutta ei se tarkoita muuta kuin lihasten kouristelua.
      Aloittajalle sanoisin, ettet ole voinut vaikuttaa kissan lopetukseen, joten parhaasi yrittäneenä älä syyttele itseäsi. Loppu on yksilöllinen, jota ei pysty ennakoimaan. Koko tapahtumasta pitäisi erottaa hyvästijättö ja kissan lähtö.

      • Etukäteisinfoa4839

        Erilleen, Ei ollut maksa tai munuaisvikaa. ne tutkittiin. Mutta tosi hitaasti se lääke kyllä imeytyi, koska se piikki ilmeisesti meni lihaksessa kahden kalvon väliin, sanoi ell. Miten voi sellaiseen paikkaan mennä.. ?? jos oliis pistänyt ihan lähelle ihon pintaa takajalan lihakseen, niin miten siinä vois olla kalvoja. .. tosi syvälle se piikki meni... eli se vähint. 5 min pituinen oksentamisreaktio olisi siis tullut nimenomaan siitä, että se lääke imeytyi niin hitaasti... ei saisi se lääkäri poistua siitä huoneesta... se on huono tapa toimia... kai kiire oli tms... ? vaan seurata, että tuleeko mahdollisesti oksentamisreaktio ja olis sitten heti laitettu se kanyyli ja vahva nukutuslääke... jne... ihan turhaan se kissani kärsi sen vähint 5 min... se on todella pitkä aika... verrattuna minuuttiin... Kyllä itseäni syytän, etten etsinyt jotain tosi kokenutta lääkäriä... Kova oppiläksy tästä tuli seur kertaan... esim. heti uusi rauhoittava , jos ei ala nukkua lemmikki yms... tai kahteen eri kohtaan piikki laittaa lihaksessa... raskasta on niiiinn..


      • näinmeillämenneet
        Etukäteisinfoa4839 kirjoitti:

        Erilleen, Ei ollut maksa tai munuaisvikaa. ne tutkittiin. Mutta tosi hitaasti se lääke kyllä imeytyi, koska se piikki ilmeisesti meni lihaksessa kahden kalvon väliin, sanoi ell. Miten voi sellaiseen paikkaan mennä.. ?? jos oliis pistänyt ihan lähelle ihon pintaa takajalan lihakseen, niin miten siinä vois olla kalvoja. .. tosi syvälle se piikki meni... eli se vähint. 5 min pituinen oksentamisreaktio olisi siis tullut nimenomaan siitä, että se lääke imeytyi niin hitaasti... ei saisi se lääkäri poistua siitä huoneesta... se on huono tapa toimia... kai kiire oli tms... ? vaan seurata, että tuleeko mahdollisesti oksentamisreaktio ja olis sitten heti laitettu se kanyyli ja vahva nukutuslääke... jne... ihan turhaan se kissani kärsi sen vähint 5 min... se on todella pitkä aika... verrattuna minuuttiin... Kyllä itseäni syytän, etten etsinyt jotain tosi kokenutta lääkäriä... Kova oppiläksy tästä tuli seur kertaan... esim. heti uusi rauhoittava , jos ei ala nukkua lemmikki yms... tai kahteen eri kohtaan piikki laittaa lihaksessa... raskasta on niiiinn..

        Seuraavalla kerralla voit toki ennakkoon kertoa kokemuksestasi.Jospa se ei sitten ainakaan toistu, kun el tietää että olet nähnyt, kun asiat ei ole mennyt oikein.Ja pyydät että el on paikalla.Meillä on tosin aina ollutkin koko eläimen lopetuksenajan.

        Kissasi on nukkunut ikiuneensa.Älä kiusaa itseäsi asiaa muistelemalla, se ei johda mihinkään.Ikävä ottaa aina aikansa, älä syyttele turhaan itseäsi.Kaikki kärsimys on jo ohi.
        Surullinen olen puolestasi, jaksamisia sinulle.


    • Anonyymi

      18 vuotias kissani lopetettiin tänään. Lääkäri sanoi että ensimmäinen piikki lihakseen voi aiheuttaa pahoinvointia(ei aiheuttanut huulten lipomista kummempaa).

      Ensin menee rauhoittava piikki lihakseen, jonka tarkoitus on se että eläimen ei tarvitse enään tuntea kanyylin laittamista suoneen,

      Seuraavaksi nukutusainetta yliannos, jonka jälkeen sydämmen pysäyttävä lääke.

      --Eläimen täytyy jo rauhoituspiikin jälkeen olla täysin tiedottomassa tilassa, muuten ei voi noita muita aineita antaa.
      Tietyt sisäelimien viat voi haitata noiden lääkkeiden toimintaa ja sillon osaava eläinläääkäri pitää pitkät välit niiden antamisessa. Lopuksi kuunnellaan sydäntä useaan otteeseen, että on varmasti kuollut. -Kiireessä ei voi eutanasiaa tehdä, sillon tulee just näitä ongelmia. Rauhoituspiikin jälkeen voi hyvästellä ja siitä n. 20min loppujen lääkkeiden antamiseen.

    • Anonyymi

      Lisään vielä, että 2 rakasta on lopetuttu ammattilaisen toimesta kissa ja koira. Ensimmäinen rauhoittava piikki on ollut inhottavin, koska se pistetään vanhan eläimen olemattomiin lihaksiin. -Sen jälkeen on ollut tuskat ohi.
      Voimia kaikille, jotka tähän joutuu, mutta mieluummin ennemmin kuin myöhemmin jos eläin kärsii. Se on ainut apu minkä voit antaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9214
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      41
      2709
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      152
      2493
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2019
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1464
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1330
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe