Kuinka hyvin pysytte mukana digiaikana?

Tietojen käsittelyssä,tietojen etsinnässä?
No ei se niin helppoa ole. Eilen aivan säikähdin,kun isännöitsijä soitti Nokialta,että kuinka avaimet hoidetaan,kun ovet vaihdettiin rivariyksiööni??
Kerroin,vuokralaiselle tietty.Se vaatii valtakirjan kertoi isännöitsijä.

No jos minä sen kirjan osaan laatia koneellani,niin sen postitus ja vienti keskustaan taksikyyteineen maksaa minulle noin kuutisenkymppiä ja pankkisaldoni ei sellaisia menetyksiä kestä.
No lähetin mailynä sen valtakirjan,osasin,hyvä minä.

Asiointi siirtynyt kaikki nettiin,ei pankissa enää tarvitse käydä,apteekissa vain ja tietty Alkossa ama

26

480

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pysyn erinomaisen hyvin mukana digiajassa koska minulla on synkkä menneisyys. Olen tehnyt työtä tietokoneiden parissa 40 vuotta, nyt eläkkeellä. Aloitin työurani vuonna 1966, silloin tietokoneet söivät reikäkortteja, tulostivat paperia. Olen monia iäkkäitä auttanut tietokone ongelmissa.

Terveisin
      Aimo Matinpoika

• Justiinsa joo?
      En ollut kuullutkaan tietojensiirrosta digitaalisesti tiettynä vuotena?Minä tein silloin lapsia ja luulin olevani onnellisesti avioliitossa?
      No se liitto natisi jatkuvasti,koska mieheni näki sen viheriön olevan houkutuksia täynnä,joka näkyi hänelle niiden lasienläpi,joilla hän katseli maailmaa?
      No jätin lasteni isän katselemaan sitä avartaa maailmaa,eihän siellä enää se seireeni ollutkaan,vaan alkoholisoituneen harhakuvitelmat

• Ei kummoista tieokonetaitoa tarvitse olla kun pystyy normi jutut hoitaa, netti meidän aikamme hienoin keksintö enhän muuten tänne nyt kirjoittelisi.

• No nykynuoriso ehkä on omaksunut tiedonsiirron erilailla,kuin minäkin lähes kalkkeutunut vanhus?
        Hankittuani tietsikkani aikoinaan,tiedonsiirto oli todella kallista,oli hidasta ja nyt tämähän toimii,kuin tyhjää vain?

Meistä on osa vanhuksia,jotka eivät ole koskaan edes tietokonetta nähneetkään?
        Noi normijutut ehkä vaativat ikäihmisiltä aikansa

• Juu moni ikätoverini ei ole välittänyt opetella netin käyttöä jostain kumman syystä, toiset innostuivat heti kun se oli ulottuvilla, ite opettelin joskus parikymmentä vuotta sitten taisi olla windos 95 muistaakseni jolloin tuntui monimutkaiselta kun tytär yritti opettaa sen monimutkaisia tapoja, surfailun kun osaa ja käyttää ongelmatilanteissa päättely kykyään niin pärjää pitkälle.

• Pertikki48 kirjoitti:

Juu moni ikätoverini ei ole välittänyt opetella netin käyttöä jostain kumman syystä, toiset innostuivat heti kun se oli ulottuvilla, ite opettelin joskus parikymmentä vuotta sitten taisi olla windos 95 muistaakseni jolloin tuntui monimutkaiselta kun tytär yritti opettaa sen monimutkaisia tapoja, surfailun kun osaa ja käyttää ongelmatilanteissa päättely kykyään niin pärjää pitkälle.

Minäkin aikoinaan ajattelin,kun toi masiina käski päivittelemään?No johan minäkin ajattelin,
        eikö tämä päivitteleminen riitä,milloin puute rahasta,milloin puute polttopuista?

No selvisihän noi hienot fraasit ja minäkin pääsin,jollen sille vihreimmälle oksalle,niin jollekin kuiteskin ja homma alkoi rulettaa??

• rituliini_38 kirjoitti:

No nykynuoriso ehkä on omaksunut tiedonsiirron erilailla,kuin minäkin lähes kalkkeutunut vanhus?
        Hankittuani tietsikkani aikoinaan,tiedonsiirto oli todella kallista,oli hidasta ja nyt tämähän toimii,kuin tyhjää vain?

Meistä on osa vanhuksia,jotka eivät ole koskaan edes tietokonetta nähneetkään?
        Noi normijutut ehkä vaativat ikäihmisiltä aikansa

Tietoa ei pitäisi siirtää vaan käyttää siellä missä se tieto on, niinhän nykyään tehdäänkin kun katselet pankkitietojasi niin tiedot ovat siellä pankin palvelimella ja sinä vain katselet niitä.

• ruleta-edelleen
        rituliini_38 kirjoitti:

Minäkin aikoinaan ajattelin,kun toi masiina käski päivittelemään?No johan minäkin ajattelin,
        eikö tämä päivitteleminen riitä,milloin puute rahasta,milloin puute polttopuista?

No selvisihän noi hienot fraasit ja minäkin pääsin,jollen sille vihreimmälle oksalle,niin jollekin kuiteskin ja homma alkoi rulettaa??

"No selvisihän noi hienot fraasit ja minäkin pääsin,jollen sille vihreimmälle oksalle,niin jollekin kuiteskin ja homma alkoi rulettaa??"

Hienoa sinulle, kun olet Hesassa syntynytkin ja ollut työssä Valmetilla, jossa olet ruuviasi kiristänyt, mutta pitäisikö nyt sitä ruuvia höllätä, eikä käydä ivallisesti toisia kirjoittajia kohtaan?

Nyt vihjaan siihen, kuten s i n ä arvostelet toisten Joululahja valintoja ja kuinka he ruokailevat, syö jopa chateaubriandia, jota täällä ei saisi mainita. Miksi?

Kaikkienko olisi ymmärrettävä sinun elinpiiriäsi siellä, kuten mainitsit korvessa ja kirjoiteltava sen mukaan, että Stocan herkkutiskeille ole mahdollisuutta, eikä eden Lidlin?

Itse kävin eilen hakemassa Lidlistä 24-purkkia "kesto" maitoa, joka on voimassa 6.3. saakka ja samalla ostin kolme kartonkia tupakaa!! Tienkin katsasin heidän 30% alennustuotteet ja siltähän löytyi sillisalaatin ainekset ja sillinkin löysin, mutta en sitä rasvaista, joka meidän lähikaupassakin on lopu.

• ruleta-edelleen kirjoitti:

"No selvisihän noi hienot fraasit ja minäkin pääsin,jollen sille vihreimmälle oksalle,niin jollekin kuiteskin ja homma alkoi rulettaa??"

Hienoa sinulle, kun olet Hesassa syntynytkin ja ollut työssä Valmetilla, jossa olet ruuviasi kiristänyt, mutta pitäisikö nyt sitä ruuvia höllätä, eikä käydä ivallisesti toisia kirjoittajia kohtaan?

Nyt vihjaan siihen, kuten s i n ä arvostelet toisten Joululahja valintoja ja kuinka he ruokailevat, syö jopa chateaubriandia, jota täällä ei saisi mainita. Miksi?

Kaikkienko olisi ymmärrettävä sinun elinpiiriäsi siellä, kuten mainitsit korvessa ja kirjoiteltava sen mukaan, että Stocan herkkutiskeille ole mahdollisuutta, eikä eden Lidlin?

Itse kävin eilen hakemassa Lidlistä 24-purkkia "kesto" maitoa, joka on voimassa 6.3. saakka ja samalla ostin kolme kartonkia tupakaa!! Tienkin katsasin heidän 30% alennustuotteet ja siltähän löytyi sillisalaatin ainekset ja sillinkin löysin, mutta en sitä rasvaista, joka meidän lähikaupassakin on lopu.

Niin teenkin ja osta sinä hieman löysempi pipo

• ruleta-edelleen kirjoitti:

Minusta nyt kyllä alkaa tuntumaan,olenko syönyt evääsi?
        En minä sinne Hesaan ole halunnut syntymään ja vielä isättömänä,enkä kahdenvanhana kasvatiksi tätini orjapiiskurin hoiviin.

Pelkäsin lentokoneita ja mörköjä ja minut tämä keinoemoni jätti pönkän taakse lähes pimeään pirttiin,kun meni lehmiä lypsämään
        Se suljetunpaikankammo sitten purkautui viiskymppisenä ja psykiatriahan siinä tarvittiin,kun niitä lukkoja avattiin.

Ei todellakaan luulis,että minun elämääni kohtaan joku vois tuntea kateutta tai pahansuopaisuuttaa,niin rankan elämän minä olen läpikäynyt

Se valmetlaisuus oli valintani ja kasvatti minua ihmisenä,minä sain tuntea kuuluvani yhteisöön.
        Olin pidetty työkaveri,en koskaan riidellyt,olin mieluummin sovittelija.Meillä oli hyvä tiimi,ei siellä ketään syöty,ei ketään puukotettu selkään.
        Yhdeksänkymmentä prossaa oli miehiä,ei siellä ollut sukupuolista häirintää,olin tavallaan äitihahmo.

Kerroppa nyt "ruleta- edelleen"mikä on sinun henkilökohtainen ongelmasi?
        Eihän ihminen voi nähdä minun elettyä elämääni uhkana omalleen?
        Se mitä sinä olet Joulupöytääsi ostanut Lidlistä kessuja myöden,ei hetkauta minun elämääni lainkaan,että kivat sulle ja yritetään pärjäillä näillä eväillä ama

• pulkkis-eno

Pian kai pankkipalvelutkin siirtyvät mobiililaitteiden, eli älypuhelimien varaan. Puhelin minulla, se hätävaraksi ostettu, on olemassa.
      Toki sillä on käyttöä: hälytän sillä kadoksissa olevan wanhan Nokia-peruskalikan. Lataan androidilla ja googlella varustetun älppärin juuri sitä etsintää varten.
      Kai minun pankkini viheltää peliä alkuun, jos palvelut siirtyvät mobiililaitteisiin.
      (pitääkin tässä googlettaa haulla mobiililaite, tietääkseni mikähän sen on)

• voihan_lumia

Lisäkurssitusta pitäisi saada jo älykännykän toimintoihinkin. Vartun että ne kehittyisivät vielä helpommiksi käyttää ennenkuin ostan.

• teretule

Ja monella järki on pois.

• teretule

Hyvin pysyn -----tosin kone yrittää saada vallan tai se yhteys joka on.

Rahan tekeminen on paljon helponpaa kuin aikaisemmin,,, no ja lopetin työn teon 58 vuotiaana olin hitsaaja----ei laivoja vaan maailman rikkaille koneita ilmassa.

• totuuskomitea.fi

Älä viitsi satuilla ruune. Radioalalla sinä toimit, inssinä kuulemma. Teretule on vaan sinun att2 ja xx9 jatkoa.
        Mistä tuo fantasiavalehtelu muuten on kelkkaasi tarttunut?

• toipumista

Järkihän se on seonnut, näillä totuuskomitealaisilla . Syyttävät muita juuri omista fantasioistaan. Riisuvat tekonsa hartioiltaan, ja yrittävät työntää ne muiden taakaksi. Taudille löytyy nimikin.

• haluun.digiolutta

Telkkari on kuulemma tukevasti digiajassa. Teräväpiirtokuvaa on mukava katsella. Valokuitukaapelia meille asti ei ole vedetty vaikka lähellä kulkeekin.
        Se auttaisi tietokone asiassa.

Ihan iman digiaikaakin, näin pimeänä aikana auttasi teillä näkymisessä jos ihmiset käyttäisivät heijastinliiviä, ihan turvaliiviksikin kutsuttua.
        Olisi halpa henkivakuutus, ehkä 5€ luokkaa.

• Katselin kerran Foxilta,kuinka lentokonetta kasattiin ja kuinka monet testit ne siivet kävivät läpi.Kuoreveden Hallissahan ,kaiketi tehdään vieläkin jotain lentokoneen kokoamista,en tiedä mitä.
        Olen Valmetin Uudenkaupungin tehtailla käynyt,silloin siellä valmistettiin Saabia.
        Vuosaarentelakalla,silloisella tutustumiskierroksemme sai uskomattoman käänteen,kun telakan edustaja alkoi esittelemään telakkaa linjaautokuskilemme,hän oli kaiketi ainoa,joka ei ollut päihtynyt??
        Me saatiin vapaapäivä ja firma maksoi kyydit,kun tehtiin näitä tutustumiskäyntejä.
        Juomat oli omakustanteisia,jotenkuten ja sillei me saimme tutustua tuotteisiin ja tuotantoon,jossa olimme osana,kuin rikka rokassa,siis valmetlaisia

• liikaa.vauhtia.niissä

Alkoihin on tullut uutta näkyvyyttä kun monet niistä sijaitsevat marketin yhteydessä. Alkuun pelättiin että eihän sitä enää omaan pitkäripaiseen voi mennä kun tutut muka siellä katselevat kauppaan menijöitä.
      Ei myyjät ainakaan kiinnitä AB-asiakkaisiin minkäänlaista kiinnostusta.

Olen verkostakin ostanut monia erilaisia tuotteita. Kun oppisi vielä osakkeilla keinottelemaan - ehkä sitten pilvenpää-pörssissä.
      Eläke-euroilla en arva mennä pelaamaan edes kolikkoautomaatteihin, ettei niihin alkais jumittua.

• Muutenkaikkieiaukea

Tällainen todellinen 'tekniikan ihmelapsikin' pysyisi hyvin mukana kunhan mukana kulkisi myöskin joku nörtti.

• aikahuononäissä

Kysyn pankistani opastaisivatko he alkuun sitten kun pankkitoiminnot ehkä muuttuvat mitä lie, mobiilijuttuihin.
        Opastihan ne pankkien maksupäätteilläkin silloin aikanaan. Pitää tsiikata kansanopiston tulevan kevään opintovalkoimaa, olisiko heillä ikäihmisille tarkoitettuja kursseja alaa koskien.

• opintojenopas
        aikahuononäissä kirjoitti:

Kysyn pankistani opastaisivatko he alkuun sitten kun pankkitoiminnot ehkä muuttuvat mitä lie, mobiilijuttuihin.
        Opastihan ne pankkien maksupäätteilläkin silloin aikanaan. Pitää tsiikata kansanopiston tulevan kevään opintovalkoimaa, olisiko heillä ikäihmisille tarkoitettuja kursseja alaa koskien.

Pyydä Aimo Matinpoikaa ohjaamaan tominnoissa ensihätään. Tiedän hänellä kyllä on piuhat näpeissä näissä tietokone asioissa.

• Entäpäässä

Nätti nörtti oisi kyllä kiwa kaveri. Kuka on "Aimo Matinpoika" ?

• Entäpäässä kirjoitti:

Nätti nörtti oisi kyllä kiwa kaveri. Kuka on "Aimo Matinpoika" ?

Täällähän minä olen 72 vuotias reipas eläkeläinen.

• kivayrituliinille

Joko kateus kalvaa ? Tämä Aimo on vastannut vain ritulille. En ihmettele, nuorekkaalta ja sexyltä ritu näyttääkin ja on räväkkä ja riuska mummo.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      6042
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4564
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3267
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      62
      3061
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      349
      1654
    6. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      11
      1388
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      71
      1381
    8. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1358
    9. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      239
      1282
    10. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1189
    Aihe