Regressioterapia

Desire

Onko kenelläkään kokemuksia regressioterapiasta? Minulla on omakohtaisia mielikuvia ed. elämistäni, mutta nämä ovat niin sirpaleisia etten ole saanut tolkkua erääseen tiettyyn traumaan. Haluaisinkin tutkia tarkemmin näitä muistoja alan ammattilaisen kanssa. Onko erityisesti Tampereen seudulla ketään osaavaa terapeuttia, ja tulevatko sessiot kovastikin kalliiksi?

(Ps. Asiattomat vastajat pitäkää tietonne omananne...)

4

4083

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • psykologi

      Ainoastaan psykoterapeutin suojattua ammattinimikettä käyttävä ihminen on koulutettu asiantuntevasti antamaan psykoterapiaa.

      Ihminen saattaa torjua hyvinkin tehokkaasti esim. lapsena tapahtuneen insestin. Muistikuvat saattavat olla hyvin hataria, ja regressioterapeutit kenaasti selittävät asian entisellä elämällä (hän saa uuden asiakkaan ja lisää rahaa). Ihminen uskoo tämän myös mielellään, sillä se toimii myös defenssinä -todellisuutta ei tässä terapiassa tarvitse kohdata.

      Ihmisen mieli on sellainen, että sitä pystyvät huuhaaterapeutitkin (mm. regressioterapeutit) manipuloimaan; varsinkin ryhmä"terapioissa" ihan tavallisetkin, jokaisessa ryhmässä ilmaantuvat ryhmäilmiöt "terapeutti" laittaa oman "terapiansa" piikkiin. Ilmiöt ovat kovin voimakkaita intensiivisessä ryhmässä, joten tottakai tavalliset ihmiset uskovat sen "terapian" ansioksi. Toisaalta voisin kuvitella että "terapeutit" eivät itsekään edes tunne ryhmätoimintaa. Tämä esimerkki on tosi ja tapahtunut Turun seudulla nimenomaan regressioterapiassa -kyseinen "terapeutti" yritti pitkään käyttää mainoksissa ja muualla psykoterapeuttinimikettä. Koska tämä estettiin, hän muistaa terapioissaan mustamaalata psykologeja ja psykoterapeutteja aivan vääristyneillä faktoilla mm. koulutuksesta. Se lienee jo kertovan hänestä ja hänen asiantuntemuksestaan -kyseiset ammattinimikkeet kun tässä yhteiskunnassa ovat laillistettuja ja käytettävä tietotaito perustuu tieteelliseen tutkimukseen (yhtään tieteellistä, regressioterapiaa puoltavaa artikkelia en ole nähnyt ammattilehdissä).


      Usein epätasapainoiset ihmiset yrittävät hakeutua hoitoalalle -psykoterapeuttikoulutuksessa ja psykologikoulutuksessa (mutta ei psykiatrikoulutuksessa) pyritään valitsemaan ainoastaan psyykkisesti tasapainoisia ihmisiä koulutukseen. Huuhaa-kursseilla ei saman tyyppistä valintaa tapahdu.

      Ehkä kannattaisi satsata ammattilaiseen rahat, siinä minun neuvoni.

      • Anonyymi

        Ompa asenteellinen ja ylimielinen kommentti. Miten voit väittää olevasi niin kaikkitietävä ja muita parempi.... Tuli todella paha olo tuosta! Tekisi mieli sanoa jotain pahempaa...
        Olen täysin eri mieltä ja tiedän monia päteviä ja ehkä sinua parempiakin regressioterapeutteja, jotka ovat saaneet paranemisia aikaan. Ei ole vain yhtä ainoaa tietä vaan niitä voi olla monia. Olisi ehkä sinunkin parasta ensin tutustua aiheeseen ennenkuin väität mitään vääräksi tai huonoksi. Tämä kaikko osoittaa vain jotakin itsestäsi, en sano mitä...


    • ann.k

      Ei regressioterapiassa se terapeutti tuo mieleen mitään asioita eikä tunteita vaan ainoastaan ohjaa regressioon.
      Asiakas itse kokee kaiken.
      Ulkopuolelta ei siis kukaan sinne mieleen mitään laita.

    • Anonyymi

      Terapiaan pitää olla riittävän terve, jotta siellä voi käydä. Et vaikuta terveeltä kun puhut entisistä elämistäsi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      99
      2860
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2420
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2200
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      2002
    5. 171
      1842
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1836
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1787
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1736
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1529
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe