Hyvä otsikko saa mediauskottavuutta

Aspergerinfo_

Hei

Kävin tänään Haartmanin sairaalassa hakemassa apua pari vuorokautta kestäneeseen rytmihäiriöön sekä viikon kestäneeseen unettomuuteen ja syömisvaikeuteen, joka aiheutettiin minulle.
Tapasin lääkärin ja ohjeistettiin menemään omalle terveysasemalle. Odotin puolitoista tuntia kylmässä pimeässä aamuyössä tihkusateessa, kunnes sinne pääsin. Sen jälkeen sain pari paperin palaa mukaani ja jouduin palaamaan takaisin kotiin, koska minut ajettiin pois kummastakin paikasta. Miten tällainen voi olla mahdollista Helsigissä, Suomen pääkaupungissa? Aivan täysin asiallisesti kävin paikanpäällä, jonka lääkärikin Hartmanissa totesi. Ei kuitenkaan suostuttu ottamaan edes perusverenkuvaa, vaikka kerroin todella monta vuorokautta jatkuneesta heikosta olostani fyysisesti. Hesarin toimitus vastaa kohta pyyntööni soittaa takaisin minulle, kunhan toimittajat ovat palanneet palavereista/ruokatunneilta. As-asia on saatava tuotua julki, kuten sekin, mitä julkisessa terveydenhuollossa tapahtuu. Haartmanissa työntekijä tänään klo 05.57 ei erottanut Cu-sairautta eikä Crohnin tautia toisistaan ja kansliassa naureskeltiin, vaikka aulassa odotteleli nainen, joka makasi pää pöydällä itkien, kukaan ei hänestä välittänyt. Kuka nämä työntekijät sairaalaan valitsee ja minkälaisin perustein?

Googleta Haartmanin sairaala, vastuuhenkilöt. Heitä ei ole koko tämän viikon aikana ketään saanut tavoitettua.

10

216

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aspergerinfoa

      Omakohtainen kokemus

      Saton asunnosta tuli kenkää, vaikka olen noudattanut taloyhtiön järjestyssääntöjä ja asun yksin koirani kanssa, vasta pari kk talossa asuttu. ; En ole häirinnyt ketään klo 07-22 välisenä aikana enkä päivisinkään, en omista mitään musiikkilaitteita, joista joku olisi voinut häiriintyä. Saton jokin "hallitus" on päättänyt häätää minut asunnostani kadulle talven keskellä. Sitten asumisneuvoja laittoi sähköpostin, että et enää koskaan saa Satolta asuntoa.

      Puuttuuko Autismiliitto taikka tämän alaiset järjestöt tämänlaisiin tapauksiin. Autismiliiton lakimies ei puutu. Onneksi isäni on lakimie.

      • Assimies

        Oletko häirinnyt muita klo 22 - 07? Se ei tullut viestistäsi ilmi. Minä en ainakaan koskaan häritse ketään. Itse kyllä häiriinnyn joskus naapureiden äänistä, mutta nykyisessä asunnossani en onneksi usein.


    • ohikulkija5
    • ghjkdghk

      Voinet myös selvittää noiden kaikkien toimittajien yhteystietoja, jotka ovat osasyyllisiä suoltamaan MTVn uutislähetyksissä soopaa. Mitään muuta ei osata kertoa, kuin ikäviä uutisia tai että eduskunta on myöntänyt satojen tuhansien eurojen lahjoituksia muuhun kuin esim. vanhusten hyvän elämän turvaamiseksi. En katso enää televisiota ollenkaan, vahingossa avasin tv:n tänään. Mitään muuta sieltä ei tule kuin toimittajien keksimää sontaa.

    • Aspergerinfo_YP

      Tässä hieman kannustusta kaikille kaltoinkohdelluille AS-henkilöille. AS-aikuisille sekä AS-vanhuksille.

      https://www.youtube.com/watch?v=tpOJGQZv5pk

      Työni jatkuu edelleen autisminkirjon henkilöiden etuuksien eteenpäinsaattamiseksi.

    • Aspergerinfo_YP

      http://aspergerinfo.foorumi.eu/viewtopic.php?f=81&t=632

      Kiva, että ALFAN jälkeen B on seuraavana aakkosissa.

      Suomeksi: Kiva Breda, että vierailit foorumillani.

      Sinulla on paljon sanottavaa sekä kerrottavaa, kuten monilla muillakin. Kunnioitan asennettasi. Asenne toisten kunnioittamisen ohella on erityisen ratkaiseva tekijä selviytymisen suhteen. - Vain oikeanlaisen asenteen omaamilla henkilöillä, on mahdollisuus aivan mihin vain elämässä.

    • Aspergerinfo

      Aspergerinfofoorumilta löytyy kohta kaikki Helsingin kaupungin kriisipuhelinnumerot Haartamnin sairaalaa unohtamatta. Valtakunnalliset kriisipuhelinnumerot ovat 010 taikka 020 -alkuisia, joihin soittaminen maksaa paljon eli liikaa. Tietystikin voi soitella myös vaikka eri sairaaloiden päivystyksiin taikka kanslioihin, joka ei maksa mitään. Muttei noissa toimipisteissä olekaan yhtäkään henkilöä paikalla yleisimmin, joka osaisi tukea jotenkin vaikeassa elämäntilanteessa. Olen infonnut useita toimipisteitä sekä soitellut tehdäkseni yhteistyötä eri tahojen kanssa, joissa toimii nähtävimmin neurotyypillisiä tavallisia rivikansalaisia, jotka eivät oikeasti ymmärrä syvällisemmin asioista yhtään mitään eikä heillä ole edes kiinnostusta ymmärtää asioita.

    • Aspergerinfo_

      Yritin äsken saada keskusteluapua vaikeassa elämäntilanteessani. Jonotin 25 min. terveysneuvontaan, siellä onneksi lopulta vastasi ihan asiallinen henkilö. Yritin soittaa myös Kirkon keskusteluapuun, mutta sehän ei näin sunnuntaiyönä enää ollutkaan auki. En pysty nukkumaan. Kävin 2 vrk sisällä kolme kertaa Haartmanin sairaalassa ja takaisin nyt kotona. Minulla ei ole mitään diagnoosilla. Paitsi että olen työkyvyttömyyseläkkeellä ollut pitkäaikaisen masennuksen vuoksi 17 v. On todettu, että äo on korkea ja muuta, mikä minua ei enää yhtään kiinnosta. Poliisien kanssa olen joutunut olemaan useita kertoja kasvotusten, koska joku mummo on pelännyt kilttiä koiraani. En uskalla tehdä kantelua Poliisihallitukseen, sillä sellainen voisi johtaa vainoamiseeni. Tänään minut yritettiin pahoinpidellä asuintaloni edustalla. Pääsin onneksi raitiovaunuun näitä noin 15 v ikäisiltä henkilöiltä turvaan ja eräs mieshenkilö näki koko tapauksen, antoi puhelinnumeronsa, koska teen asiasta poliisille tutkintapyynnön.

    • Aspergervanhus

      17. joulukuuta 2017 klo 6.29 mode <[email protected]> kirjoitti:
      Huomenta

      Nyt ryhdyn toimenpiteisiin, sillä sain kiinni asukkaan, joka on tehnyt minusta turhia ilmoituksia mm. poliisiin. Hän huusi rapussa eilen kaksi kertaa ja paiskasi ovensa kiinni näiden huutojen jälkeen. Yhteistyöhön nähtävimmin kykenemätön vanha yksinäinen ihminen. En sanonut mitään, mutta kuulin tuon. Senkö vuoksi Satolta on päätetty irtisanoa vuokrasopimukseni, jos joku ihminen pelkää koiraani, eli turhaan, jotkut lasten vanhemmat taikka jokin harhoista kärsivä vanhus. Aika kohtuuttomia irtisanomisperusteita, joilla yritetään tuhota elämäni. Olin asunnottomana useita kuukausia ja sain tämän asunnon. Edellinen vuokrasuhteeni kesti 14 v ja perikunta päätti myydä asunnon, siksi jouduin etsimään uuden asunnon itselleni. Minulla on kunnossa kaikki asiani luottotietojen ohella, enkä edelleenkään ymmärrä, kuinka Saton toimesta voidaan tehdä näin radikaaleja päätöksiä koskien jokin yksittäisen ihmisen elämää huomioimatta ihmisen kokonaiselämäntilannetta. Siksi vien asian Käräjäoikeuteen.

    • antakaaihmisteelää

      Hyvin kirjoitettu. Voimia sekä jaksamista toivotan. Harva as-vanhus on joutunut kokemaan samaa. Toivottavasti selviät elämäntilanteestasi eteenpäin, vaikka yksinkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      133
      3497
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      110
      1379
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1310
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1209
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      17
      1114
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1071
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      1019
    8. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1008
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1006
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      49
      899
    Aihe