Hei. Hyvää joulukuun alkua nyt itse kullekin. Näin joulun alla ajattelin tulla taas kyselemään yksityisasioitanne.
Onko kalenterin ensimmäinen luukku jo avattu?
Oletteko miettineet lahjoja läheisillenne?
Vietättekö edes joulua missään määrin?
Entä tapahtuiko sinun elämässäsi tänä vuonna jotain jännää?
Entäs sitten yleensä maailmaa mullistavaa, Trumpin valinnan lisäksi siis?
Tämä siis ihan mielenkiinnosta. En yleensä kirjoittele mitään pidempää, mutta tänään päätin tehdä edes jotain palstan hengen nostattamiseksi, sillä se on ollut aika helvetin kuollut jo kuukauden kaksi.
Ja kyllä jokutyyppi, laitoin Napoleonille tonttulakin.
Joulukuun alkua
6
405
Vastaukset 6
Ps.
Jos huomautat kirjoitusvirheistäni, revin kätesi irti.
Hyvää joulunodotusta.Ennakoit, mitä aioin sanoa! :3
Ja hienoa, että yhteisöstämme näin välitetään.
En juurikaan aio joulua viettää, mutta tykkään kyllä koristeitten, välittämisen feikkaamisen sekä värikkäitten valojen luomasta surrealistisesta olosta.
Ja jouluruoka on hyvää, vaikkakin tänä vuonna tuli maksalaatikkoa vedettyä jo valmiiksi aika paljon. Kuitenkin jäljellä maksapatee (kunhan kukaan ei pistä siihen mitään ylimääräistä), lanttulaatikko, piparit (sinihomejuustolla, vaikka se ei jouluun kuulukaan), riisipuuro.... Esitän, että muistin kaikki ja vain väsyin kirjoittamaan. Huono metainen vitsi sekä sen mukaitseironisenintellektuelli tiedostaminen.
Lahjoja ei köyhässä suvussamme paljoa tulla antamaan. Ja uusperheyksien pirstomassa suvussamme edes aatto ei ole erityinen, kun joulu pitää viettää useassa paikassa. Toivottavasti en kyllästy ruokiin (kinkku on taas liian iso ja mätänee ennen kuin loppuu)(joulun estetiikkaan en taiteilijana toki kyllästy).
Ehkä katson Joulupukin ja noitarummun tahi Rare exportin. Joululauluja en kuuntele. Laulan niitä vain kesäisin.Itse nautin suuresti jouluruuasta. Joulu ei ole mitään ilman lanttu- ja porkkanalaatikko, vaikka niitä tuleekin välillä syötyä ympäri vuoden.
Kyllä meille varmaan pitää se kuusi hankkia. Muovikuusi voisi olla aivan käypä kapistus, oikeat kuuset tuppaavat kuolemaan läheisyydessäni aika äkkiä..
Meinaatko katsoa itsenäisyyspäivän vastaanoton? Tai vaihtoehtoisesti osallistua sen vastaiseen marssiin? Itse ajattelin ainakin jonkin verran katsoa, sillä illat tuppaavat olemaan aika tylsiä ja onhan se tietysti kiva arvostella ihmisiä.
Enpä nyt sanoisi, että meillä varsinaisia aattoperinteitä on yhtään normaalia enempää, jouluaamuna, jouluateria, lahjojen (niiden vähien) jako, ja sen jälkeen kunnon yöunille.
Aaton jälkeen ei ole mitään.. mutta silti, kiva kuulla ajatuksiasi. Käytin aloituksen kirjoittamiseen ainakin 3 minuuttia, joten toivoisin näin vastauksia myös muilta ihmisiltä.yuggis_ kirjoitti:
Itse nautin suuresti jouluruuasta. Joulu ei ole mitään ilman lanttu- ja porkkanalaatikko, vaikka niitä tuleekin välillä syötyä ympäri vuoden.
Kyllä meille varmaan pitää se kuusi hankkia. Muovikuusi voisi olla aivan käypä kapistus, oikeat kuuset tuppaavat kuolemaan läheisyydessäni aika äkkiä..
Meinaatko katsoa itsenäisyyspäivän vastaanoton? Tai vaihtoehtoisesti osallistua sen vastaiseen marssiin? Itse ajattelin ainakin jonkin verran katsoa, sillä illat tuppaavat olemaan aika tylsiä ja onhan se tietysti kiva arvostella ihmisiä.
Enpä nyt sanoisi, että meillä varsinaisia aattoperinteitä on yhtään normaalia enempää, jouluaamuna, jouluateria, lahjojen (niiden vähien) jako, ja sen jälkeen kunnon yöunille.
Aaton jälkeen ei ole mitään.. mutta silti, kiva kuulla ajatuksiasi. Käytin aloituksen kirjoittamiseen ainakin 3 minuuttia, joten toivoisin näin vastauksia myös muilta ihmisiltä.En oikein koe itsenäisyyspäivää merkittäväksi. Hyvässä enkä pahassa.
Meillä on kuusimetsä. :)
- andrukela
Oli muuten hieno sattuma, kun tuli ensilumet joulukuun ekana päivänä. Ja kalenterista joulu-ukko. Jouluna suvun kanssa hevostallille saunaan ja vetämään ähkyt laatikoilla, kinkulla ja piparilla. Hyvää joulua sinnekin voon. :)
Pari vuotta takaperin heinäkuussa oli enemmän lunta kuin jouluna, ainakin täällä. Vettä satoi aattona ja joulupäivänä kaatamalla, mutta juhannuksen jälkeen tuli rakeita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.
Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.134744Muistelen lämmöllä
Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti48622- 70609
- 81561
- 39529
- 46500
Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi
Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks64489- 21458
Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä36455Teinipersu Bergbom lupasi ensimmäisenä euron bensaa
Teinipersu julkaisi Tiktok-videonsa marraskuussa 2021. Videolla Bergbom viittaa bensan hintoja esittelevään kylttiin ja262449- 90407
Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.25397Vaihdevuodet ja psykoottinen käytös
Estrogeenilla on suora yhteys aivojen välittäjäaineisiin, erityisesti serotoniiniin, joka säätelee mielialaa, impulssiko36391Sofia ja Jeffrey yhdessä
Sofia julkaisi instassa kuvan hänestä ja Jeffreystä kuvan, taustalla soi Happy birthday biisi ja Jeffrey kasvot peitetty80385Onko se loukkaavaa jos pelkkä seksi kiinnostaa?
En tiedä olisiko meillä muuta yhteistä edes. En kyllä oikein osaa nähdä meitä menemässä naimisiin, paitsi ehkä jossain U32376Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.84375- 13375
- 29374
Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain63362- 20357