Pitäisikö äänestää säälistä?

Sininentuhnu

Vai vaikuttamistarkoituksessa? Miten yhden prosentin kannatuksen saanut puolue voi vaikuttaa eduskunnassa? Hyvä jos saavat yhden kansanedustajan läpi.

https://www.karjalainen.fi/uutiset/uutis-alueet/kotimaa/item/164226-mista-se-loytyy-se-sininen-tulevaisuus-suunta-hukassa

12

135

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äänestä_oikein

Äänestyskäyttäymisessä pitää ottaa huomioon, että seuraukset voivat olla arvaamattomat. Naapurikunnassa sai eräs persuehdokas viime kunnallisvaaleissa vain yhden äänen. Olivat käyneet äänestämässä vaimon kanssa yhdessä. Seurasi törkeä pahoinpitely ja avioero.

• säälionsairautta

Yleensä Suomessa noin suurilla pettureilla on huonot mahdollisuudet menestyä. Säälistä ei kannata äänestää ketään.

• Petturipuolueista nimekkäin on SMP, senhän perusti maalaisliittoon suivaantunut Veikko Vennamo.

Veikko Vennamon jo luovuttua politiikasta, seuraajat veivät puolueen vararikkoon ja sen raunioille kyhättiin perussuomalaiset. Käsittääkseni perussuomalaisessa puolueessa vennamolaisuus on vielä korkeassa kurssissa? Että ei ne petturipuolueet kaikki katoa kartalta.

• PerusSininen kirjoitti:

Petturipuolueista nimekkäin on SMP, senhän perusti maalaisliittoon suivaantunut Veikko Vennamo.

Veikko Vennamon jo luovuttua politiikasta, seuraajat veivät puolueen vararikkoon ja sen raunioille kyhättiin perussuomalaiset. Käsittääkseni perussuomalaisessa puolueessa vennamolaisuus on vielä korkeassa kurssissa? Että ei ne petturipuolueet kaikki katoa kartalta.

Uutta petturipuoluetta pukkaa, Sininen tulevaisuus, johon äänestäjänsä pettäneet ovat linnottautuneet tämän hallituskauden loppuun, sen jälkeen tuo huuhaa puolue sulaa hiljaa pois.

• Peppu-Reino

Jo Morrisey (the Smiths) tiesi: kick them when they fall down. On tehokkainta tumpata koko porukka kun se on heikoimmillaan. Näin Suomi voisi keskittyä johonkin olennaisempaan (kaikki muut teemat), kuin maanmiestensä vihaamiseen. Voisi esim. käyttää aikaa maakuntahimmelin ja lisämenojen purkuun.

• Oppositiosta voi toki huudella ja luulla näin tumppaavansa valtaapitäviä, mutta oikeastihan se on vain päiväkännäämisellä luotua illuusiota.

Oppositiosta voi toki huudella ja luulla näin tumppaavansa valtaapitäviä, mutta oikeastihan se on vain päiväkännäämisellä luotua illuusiota.

Viimeistään 04/2019 muuttaa asetelman jämäPersujen osalta oleellisesti. Siinä käy niin, että k.o. falangilla on vähemmän kansanedustajia kun sillä on nyt ministereitä. Joten se niistä illuusioista.

• Peppu-Reino kirjoitti:

Viimeistään 04/2019 muuttaa asetelman jämäPersujen osalta oleellisesti. Siinä käy niin, että k.o. falangilla on vähemmän kansanedustajia kun sillä on nyt ministereitä. Joten se niistä illuusioista.

Äänestäjät päättävät, meillä molemmilla on vain omat äänemme joten niillä valtuuksilla arvioimme kaikkien ehdokkaiden edellytyksiä päästä eduskuntaan.

Nythän näkyy hyvin selvästi se, että Siniset ovat se ryhmä johon hallituksen kaatumisesta haaveilevat ihmiset purkavat turhautumistaan. Ilman sinisiähän hallitus olisi kaatunut ja sen politiikkaa vastustava joukko olisi päässyt yrittämään äänestää valtaan puolueita jotka olisivat loihtineet meille tanssia, laulua, auringonpaistetta ja ruotsinkieltä.

Ruotsinkielisenä ihmisenä sinä tietenkin vastustat Terhoa joka ajaa ideologisesti suomenkielisten asiaa kulttuurikentällä. Minulle sinun kiukkusi osoittaa että Terho tekee hyvää työtä.

Ei teillä kuitenkaan hätää ole, oikeuttanne äidinkieleenne ei kyseenalaista kukaan.

Äänestäjät päättävät, meillä molemmilla on vain omat äänemme joten niillä valtuuksilla arvioimme kaikkien ehdokkaiden edellytyksiä päästä eduskuntaan.

Nythän näkyy hyvin selvästi se, että Siniset ovat se ryhmä johon hallituksen kaatumisesta haaveilevat ihmiset purkavat turhautumistaan. Ilman sinisiähän hallitus olisi kaatunut ja sen politiikkaa vastustava joukko olisi päässyt yrittämään äänestää valtaan puolueita jotka olisivat loihtineet meille tanssia, laulua, auringonpaistetta ja ruotsinkieltä.

Ruotsinkielisenä ihmisenä sinä tietenkin vastustat Terhoa joka ajaa ideologisesti suomenkielisten asiaa kulttuurikentällä. Minulle sinun kiukkusi osoittaa että Terho tekee hyvää työtä.

Ei teillä kuitenkaan hätää ole, oikeuttanne äidinkieleenne ei kyseenalaista kukaan.

"Ruotsinkielisenä ihmisenä sinä tietenkin vastustat Terhoa joka ajaa ideologisesti suomenkielisten asiaa kulttuurikentällä."

Ei Terskis aja kenenkään muun kuin omaa asiaansa. Ei se ole pannut tikkua ristiin suomalaisuuden tai minkään muunkaan puolesta, siitä yksinkertaisesta syystä, että se kuuluu tyyppeihin jotka eivät osaa rakentaa tai lisätä mitään - ainoastaan vähentää ja repiä. Johan Persujen repiminen kahtia osoittaa tämän selvästi. Oma ministeripalli olisi lähtenyt, joten eikun puolue palasiksi ja Audin takapenkkiä jatkossakin Terskikselle.

Onhan se tietenkin sikamaista ja demokratian irvikuvaa, että 5 pelleä istuu ministereinä Suomen hallituksessa ilman minkäänlaista mandaattia, mutta kuten kaikki tiedämme, se loppuu viimeistään 04/2017, ellei kokoomus päätä lopettaa k.o. ilveilyn vähän aiemmin.

• Peppu-Reino kirjoitti:

"Ruotsinkielisenä ihmisenä sinä tietenkin vastustat Terhoa joka ajaa ideologisesti suomenkielisten asiaa kulttuurikentällä."

Ei Terskis aja kenenkään muun kuin omaa asiaansa. Ei se ole pannut tikkua ristiin suomalaisuuden tai minkään muunkaan puolesta, siitä yksinkertaisesta syystä, että se kuuluu tyyppeihin jotka eivät osaa rakentaa tai lisätä mitään - ainoastaan vähentää ja repiä. Johan Persujen repiminen kahtia osoittaa tämän selvästi. Oma ministeripalli olisi lähtenyt, joten eikun puolue palasiksi ja Audin takapenkkiä jatkossakin Terskikselle.

Onhan se tietenkin sikamaista ja demokratian irvikuvaa, että 5 pelleä istuu ministereinä Suomen hallituksessa ilman minkäänlaista mandaattia, mutta kuten kaikki tiedämme, se loppuu viimeistään 04/2017, ellei kokoomus päätä lopettaa k.o. ilveilyn vähän aiemmin.

Sinulla on omat syysi tulkintoihisi, minulla omani. Ruotsinkielisten kulttuurimafia on tietenkin jotakin mikä olisi pitänyt hillitä jo aiemmin, mutta sehän ei ole koskaan myöhäistä.

Ministerit kulkee Audilla, ei mulla ol siihen huomauttamista.

Sinulla on omat syysi tulkintoihisi, minulla omani. Ruotsinkielisten kulttuurimafia on tietenkin jotakin mikä olisi pitänyt hillitä jo aiemmin, mutta sehän ei ole koskaan myöhäistä.

Ministerit kulkee Audilla, ei mulla ol siihen huomauttamista.

"Ministerit kulkee Audilla, ei mulla ol siihen huomauttamista."

Pitäisi olla, sillä se ei ole totta.

• tietääkö_joku

Jos joku ensin kertoisi, mitä siniset ajaa (- paitsi pakkoruotsin poistoa). Miten voi äänestää puoluetta, jos ei tiedä mikä sen poliittinen agenda on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten voit manipuloida katsojalukuja?

Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj
      Ateismi
      21
      2277
    2. Vieläkö odotat että

Näkisitte hänen kanssaan?
      Ikävä
      70
      1156
    3. Kuinka paljon

Olet tutustunut kaivattusi arvomaailmaan?
      Ikävä
      115
      1046
    4. Haluan sinun kanssa sänkyyn

Ja läheisyyttä, koska rakastan sinua mies.
      Ikävä
      49
      1045
    5. Nainen sä olet

arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r
      Ikävä
      72
      999
    6. Jos olisin

Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p
      Ikävä
      57
      967
    7. KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa

Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.
      Henkirikokset
      14
      937
    8. Luotathan?

Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na
      Ikävä
      31
      910
    9. Minun on niin vaikeaa uskoa, että

todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.
      Ikävä
      55
      898
    10. Voi kun pian voisi varmuudella sanoa

mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(
      Ikävä
      53
      886
    Aihe