Kohta 10v synttärit

Työhota

Ei voi ainakaan syyttä Toyotaa että malli vaihtuu joka vuosi.
Nykyinen Avensiksen korimalli on jo ollut 9 vuotta tuotannossa.
Pari face liftiä tullut. Bensakoneet aneemisia, jo vanhahtavia silloin 10 v sitten.
Olisiko jo aika uudistua?

55

1178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kkxkfkfkfkd

      Jostain syystä Eurooppa on Toyotan isompien mallien osalta täysi takapajula. Tuolla sivistyneessä maailmassa Amerikassa, Australiassa ja Aasiassa kyllä uusia malleja Camryista, Avalonista jne.. tuodaan normaalitahtiin markkinoille ja ne keikkuvat myyntilistojen kärjessä.

      • Sopii_kysyä

        Jostain syystä? Syyhän on tietenkin se, ettei Euroopassa olla (Suomea lukuunottamatta) lainkaan kiinnostuneita Toyotasta noiden segmenttien autoissa. Avensiksen markkinaosuus omassa luokassaan on Suomessa aivan omissa sfääreissään muuhun Eurooppaan nähden.

        Onko syynä sitten Avensiksen ylivertainen soveltuvuus Suomen oloihin vai suomalaisen Toyota-kansanosan erityisluonne, sitä miettiköön itse kukin omista lähtökohdistaan.


      • Nfnfkfkffkkf
        Sopii_kysyä kirjoitti:

        Jostain syystä? Syyhän on tietenkin se, ettei Euroopassa olla (Suomea lukuunottamatta) lainkaan kiinnostuneita Toyotasta noiden segmenttien autoissa. Avensiksen markkinaosuus omassa luokassaan on Suomessa aivan omissa sfääreissään muuhun Eurooppaan nähden.

        Onko syynä sitten Avensiksen ylivertainen soveltuvuus Suomen oloihin vai suomalaisen Toyota-kansanosan erityisluonne, sitä miettiköön itse kukin omista lähtökohdistaan.

        Siitä päätellen, että Toyota myy puolueettomalla mantereella Amerikassa moninkertaisesti enemmän kuin mikään eurooppalainen tai edes eurot yhteensä, niin häiriötä näyttää olevan lähinnä eurooppalaisissa. Joko oman maan tuotteita halutaan suosia markkinatalouden vastaisesti, kaupalle on markkinatalouden vastaisia esteitä tai vikaa on ostajien yläpäissä, ovat markkinoijien vietävissä, sillä jos eurooppalaiset autot olisivat niin ylivertaisia hintaansa nähden, niin tokihan niitä myytäisiin muuallakin kuin Euroopassa.

        Suomessa tosiaan tilanne vaikuttaa muuta Eurooppaa terveemmältä, äkkiä tulee mieleen muutama syy:

        -Suomalaisia merkkejä ei tarjolla, joten omien suosiminen ei vääristä markkinoita
        -Koska Suomessa ei ole merkittävää omaa autoteollisuutta, ei täällä ole verotuksella suosittu uusien ostamista, jolloin autokanta on vanhaa ja pitkien etäisyyksien maassa paljon ajettuja, mikä asettaa autolle kovemmat vaatimukset kuin Euroopassa
        -Suomalaisilla on Euroopan korkein äo
        -Suomen sää asettaa kovemmat vaatimukset auton luotettavuudelle ja kestävyydelle.

        Tässä yhteydessä on hyvä huomauttaa, että Amerikassa VW joutuu tarjoamaan kuuden vuoden takuuta, kun taas suomalaiset ostavat ”laadukasta saksalaista” vain kahden vuoden takuulla, vaikka kyseessä on saksalaisten oman Autobildinkin mukaan Euroopan markkinoiden heikkolaatuisin auto.


      • Euroopaneläjä
        Sopii_kysyä kirjoitti:

        Jostain syystä? Syyhän on tietenkin se, ettei Euroopassa olla (Suomea lukuunottamatta) lainkaan kiinnostuneita Toyotasta noiden segmenttien autoissa. Avensiksen markkinaosuus omassa luokassaan on Suomessa aivan omissa sfääreissään muuhun Eurooppaan nähden.

        Onko syynä sitten Avensiksen ylivertainen soveltuvuus Suomen oloihin vai suomalaisen Toyota-kansanosan erityisluonne, sitä miettiköön itse kukin omista lähtökohdistaan.

        Johtuu siitä että suomalainen voi katsoa näitä autoasioita ilman minkäänlaista kotiseuturakkautta, toisin kuin saksalaiset joilla ei ole muita autoja kuin omansa. Ihmiset ovat kokemustensa kautta oppineet luottamaan Toyotaan, ei siinä sen kummempaa syytä tarvita. Jos haluaa erottua Saksassa, ajaa esimerkiksi vähän paremmalla japanilaisella Lexuksella. Kyllä ihmiset katsovat. Vastaava saksalainen auto ei herätä minkäänlaista huomiota, toisin kuin Suomessa.


    • Mikä_häpeä

      Onhan avensis uudistunut vuodesta 2014, siitä eteen päin bemarin kone. Nyt kaikki bemu jannutkin vaan avensista ostamaan. Jos haluaa renaultin toyotan merkeillä, niin sitte proase. Uudessa corollassa taas mm. volkkarin jarrut. Euroopassa tehtyä sekasikiö paskaa siis, eipä ihme, että joka automerkillä lukuisia takasinkutsuja vuosittain, mm Toyotalla ei ollut ensinmäistäkään takasin kutsua, kun autot tehtiin Japanissa, ja se on totuus.

      • Lyhyt.muisti

        Mites noi Takatan paukkutyynyt. Japanintojoissakin oli niitä ja naama paskaksi.


      • Pikku_täsmennys
        Lyhyt.muisti kirjoitti:

        Mites noi Takatan paukkutyynyt. Japanintojoissakin oli niitä ja naama paskaksi.

        Mut se ei olekkaan Toyotan vika, vaan alihankkijan vika. Tiesikkös sitäkään, että näitä on asennettu euroopankin uusiin paskaläjiin merkistä riippumatta.


      • Silkkavalhe
        Pikku_täsmennys kirjoitti:

        Mut se ei olekkaan Toyotan vika, vaan alihankkijan vika. Tiesikkös sitäkään, että näitä on asennettu euroopankin uusiin paskaläjiin merkistä riippumatta.

        Jos tojo asentaa autoihinsa paskoja osia niin asiakas saa paskan käteensä. Riiippumatta siitä onko paskan tekijä tojo vai alihankkija. Joka tapauksessa väite että japanintojoissa ei ole ollut tyypivikoja ja takaisinkutsuja on täysi vale. Siitä ei kahta sanaa.


      • Tarkempaa_todellisuutta

        >Jos haluaa renaultin toyotan merkeillä, niin sitte proase.

        Väärin. Toyota Proace on omaa sukua PSA (eli Peugeot/Citroën), ei suinkaan Renault.


    • Työhota

      Pari oikaisua.
      Bemarin diesel kone, bensamyllyt omia...
      PSA on sama paku, ei Rellu.
      Mitä tulee alihankkijoiden latuun, on ostajalla, eli Toyotalla oikeus ja velvollisuus valvoa ostetun tavaran laatua. Mutta kun pitää nykyisin ostaa sitä mitä halvimmalla saa. Laadun kustannuksella.

      • Mikä_häpeä

        Sori vaan muute, proase on rellu, sitikka, opel, jne, Toyotaa et proasesta löydä kuin pyörännavat ja merkit. Se meni sulla oikein, että diselit on avessa bemusta, bensa taas euroopassa tehtyä vvt paskaa.


      • älävänkääkuettie

        Sori vaan, on Pösö / Citikka


      • Luetuosta
        Mikä_häpeä kirjoitti:

        Sori vaan muute, proase on rellu, sitikka, opel, jne, Toyotaa et proasesta löydä kuin pyörännavat ja merkit. Se meni sulla oikein, että diselit on avessa bemusta, bensa taas euroopassa tehtyä vvt paskaa.

        https://www.uusisuomi.fi/autot/146037-nyt-se-virallista-talta-nayttaa-uusi-psan-ja-toyotan-pakettiauto
        Ranskalaista sylttyä


      • Mikä_häpeä

      • Työhota

        Rellu, Nissan ja Opel tehdään samoista palikoista. Näin se vaan on.
        Duunissa on Renu-Nissan. Ei siinä muita ole ollut kuin sähkövikoja ja alustavikoja, nivelet, iskarit...


      • Proace_on_aito_PSA
        Mikä_häpeä kirjoitti:

        Sori vaan muute, proase on rellu, sitikka, opel, jne, Toyotaa et proasesta löydä kuin pyörännavat ja merkit. Se meni sulla oikein, että diselit on avessa bemusta, bensa taas euroopassa tehtyä vvt paskaa.

        Proacessa ei ole Toyotaa edes pyörännavat tai merkit! Toyota logotkin Proaceen on tehnyt sama alihankkija kuin Citikan ja Pösön merkitkin.


    • kokemust

      Avensis on tyylikäs keskiluokan auto. Hinta ja laatusuhde on kohdallaan!

    • kysyvä

      Toyotan bensa valvematic moottorit valmistetaan Yamahan moottoritehtaalla Japanissa. Kysy maahantuojalta niin tiedät.

      • Työhata

        Ei pidä paikkaansa.
        Valmistetaan ihan tojon omissa pajoissa ympäri maailmaa.
        Joskus70-luvulla Yamaha teki joitan kireämpiä koneita Toyotalle...


      • pappatojota

      • lähiruokaa

        Kaikki Euroopassa myytävät valvematicit tehdään Euroopassa, esim Puolassa.


      • kahdesta.tehtaasta

        Toyota Europe nettisivuilta:
        "We have six vehicle plants, located in France (Yaris), the UK (Auris), Turkey (Verso, Toyota C-HR and Corolla), the Czech Republic (Aygo), Russia (Camry and RAV4) and Portugal (Land Cruiser for export). We also have engine and transmission manufacturing facilities in Poland and the UK. Not only do these supply local markets, they also produce vehicles that are exported around the world."
        Eli moottorit tehdään Puolassa ja Englannissa (Deeside, Pohjois Wales)


      • Atkinsonmyass
        Työhata kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa.
        Valmistetaan ihan tojon omissa pajoissa ympäri maailmaa.
        Joskus70-luvulla Yamaha teki joitan kireämpiä koneita Toyotalle...

        Jep, jan päi osaakin tehdä kireitä ja silti kestäviä koneita. Litrasta jo lähes kaksisataa huomaa ja silti kestää. Toyota on valinnut toisen tien: löysiä ja väännöttömiä koneita jotka ei silti kestä.


    • Semmoista

      Mutta kyllä vw golffilla on ennätys.43v ja edelleen samannäköinen.

      • Että_tälleen

        Niin ja mersu on ollut samanlainen vähintään sen saman 40 vuotta, vain etu ja takavalot on muuttuneet. Mitä klonkswageniin tulee, niin nyt näyttää jo polokin golfilta.


    • Tyhmävalehtelija

      Nämä tojotistit ovat kovia valehtelemaan. Joka päivä tulee täysin tuulesta temmattuja tarinoitajotka on helppo osoittaa valehteluksi. Aika typerää, luuleeko joku oikeasti ettei kukaan puuttuisi selkeisiin valheisiin?

      • Kerroppa_se

        Mikkä valheita on?


      • kova.valehtelija
        Kerroppa_se kirjoitti:

        Mikkä valheita on?

        Toyotan bensa valvematic moottorit valmistetaan Yamahan moottoritehtaalla Japanissa.

        Toyotalla ei ollut ensinmäistäkään takasin kutsua, kun autot tehtiin Japanissa,

        Tässä pari esimerkkiä.


    • 5115

      Ai Avensiksen kori sama kuin 2007, no ei taatusti ole. Palstan aloittaja varmaan joku katellinen euroautoilija, joka ei saa autoaan käyntiin.

      • 2xfacelift

        Kymmenen vuotta tulee täyteen 2019 joten reilu vuosi on vielä aikaa 10v synttäreihin. Kypsässä iässä joka tapauksessa.


      • HiaceTakaisin

        Mutta Ave onkin luokkansa turvallisin auto, siihen eivät heikkolaatuisia hempuloita kyhäävät euromerkit pysty.
        Se on kyllä totta, että nämä ProAcet ovat vihoviimeistä laitteita, iso virhe Toyotalta ostaa PSA:n ns. osaamista. Eurooppalaiset eivät todellakaan osaa tehdä hyötyajoneuvoja, niissä japanilaiset ovat aivan suvereeneja. ProAcessa lienee kaikki PösöCitikan ominaisuudet eli heikot pellit, epäluotettavat sähköt, onneton kantavuus ja löysä ajettavuus. Kyllä on Hiacea ikävä.


      • Työhota

        Jos nyt et ole oppinut apukoulussa vielä lukemaan, pyydä vaikka naapurin tädiltä apua.
        N vuoden kuluttua kyseistä korimallia on valmistettu 10 v.
        Koskahan on viimeksi tehty korin törmäystestit? Ehkä silloin 9 v sitten.
        Enkä edes ole kateellinen euroautoilija.


      • Luotomyyrä

        Euro NCAP-testi 2015, Avensis on luokkansa turvallisin auto, tulos löytyy googlaamalla. Tämäkin taas kerran osoittaa mahtavan Toyotan taidon rakentaa huipputuotteita, auto on esitelty 2009, mutta siis edelleen luokkansa turvallisin. Eurooppalaiset tulevat turvallisuudessakin perässä, niin kuin muissakin ominaisuuksissa.


      • TojoBanzai
        HiaceTakaisin kirjoitti:

        Mutta Ave onkin luokkansa turvallisin auto, siihen eivät heikkolaatuisia hempuloita kyhäävät euromerkit pysty.
        Se on kyllä totta, että nämä ProAcet ovat vihoviimeistä laitteita, iso virhe Toyotalta ostaa PSA:n ns. osaamista. Eurooppalaiset eivät todellakaan osaa tehdä hyötyajoneuvoja, niissä japanilaiset ovat aivan suvereeneja. ProAcessa lienee kaikki PösöCitikan ominaisuudet eli heikot pellit, epäluotettavat sähköt, onneton kantavuus ja löysä ajettavuus. Kyllä on Hiacea ikävä.

        Proace on surkea esitys, heppoisia ja ruostuvaa Ranskan roskaa, pilaa Toyotan maineen. Aidot Japanissa tehdyt Toyotat ovat kyllä kaikkea Euroopassa kyhättyä Tojoa parempaa tavaraa, ei ole pilattu onnettomilla eurosähköillä tai nivelille. Miksihän enää ei tuoda Aven kokoluokan autoja Japanista? Nimittäin kansa ostaisi, jos olisi made in Japan, se on se laadun tae.


      • JörkeväVetoToyolta
        HiaceTakaisin kirjoitti:

        Mutta Ave onkin luokkansa turvallisin auto, siihen eivät heikkolaatuisia hempuloita kyhäävät euromerkit pysty.
        Se on kyllä totta, että nämä ProAcet ovat vihoviimeistä laitteita, iso virhe Toyotalta ostaa PSA:n ns. osaamista. Eurooppalaiset eivät todellakaan osaa tehdä hyötyajoneuvoja, niissä japanilaiset ovat aivan suvereeneja. ProAcessa lienee kaikki PösöCitikan ominaisuudet eli heikot pellit, epäluotettavat sähköt, onneton kantavuus ja löysä ajettavuus. Kyllä on Hiacea ikävä.

        Onko tullut mietittyjä miksi Toyota tarvitsee PSA:n pajua tai BMW:n dieseliä?

        Aivan. Itse yritettiin, tuli sutta. Mitä Aveen tuli noi täällä läppänä heitetty PSA-pohjainen "proave" olisikin ollut parempaa bisnestä kuin omien kyhäelmien myynti. Kas kun Peugeot on jo ohittanut Toyotan taksiautona.


    • VanhaAve

      Avensiksessa on tekniikkaa joka oli tuttua ja turvallista jo 10 vuotta sitten.

      • mistä.himo

        Suomen papat ostavat joka kuukausi 10-12 % Euroopassa myydyistä Avensiksista. Edellä vai jäljessä ajasta?


    • sardiinipurkki

      Niillä ajo-ominaisuuksilla varustettu auto on turvallinen vain sen ollessa parkissa.

    • AveSetä

      Aven suosiolle on syitä paljon.
      A) Ei mitään heikkoja ominaisuuksia.
      B) Vapaastihengittävät bensakoneet, monelle kokeneelle kuskille ainoa kelvollinen vaihtoehto
      C) Erinomainen Suomen oloissa. Lämmin, varma käynnistyjä, kunnon talviautoksi.
      D) Paras kestävyys
      E) Tyylikäs ulkonäkö
      F) Ylivoimainen hinnan ja laadun suhde.
      Ave ei ole mitenkään vanhentunut, sitä on koko ajan uudistettu ja koska peruskonstruktio on joustava ja aikaansa edellä vuonna 2009, niin malli on täydessä iskussa.

      • Työhota

        Ja höpö höpö
        Heikkoja ominaisuuksia ajettavuus ja laatu.
        Vapaasti hengittävät koneet heikkotehoisia paljon ajavalle.
        Huonot talviajo-ominaisuudet.
        Kestävyys keskitasoa.
        Vanhantava ulkonäkö. Kori ei muutu kummemmaksi vaikka kuinka maskia venytettäisiin.
        Hinnat pilvissä ominaisuuksiin nähden.


      • PAHUUSZ
        Työhota kirjoitti:

        Ja höpö höpö
        Heikkoja ominaisuuksia ajettavuus ja laatu.
        Vapaasti hengittävät koneet heikkotehoisia paljon ajavalle.
        Huonot talviajo-ominaisuudet.
        Kestävyys keskitasoa.
        Vanhantava ulkonäkö. Kori ei muutu kummemmaksi vaikka kuinka maskia venytettäisiin.
        Hinnat pilvissä ominaisuuksiin nähden.

        Karkaako niistä hepat paljon ajaessa siis?


      • tajuutsä
        PAHUUSZ kirjoitti:

        Karkaako niistä hepat paljon ajaessa siis?

        Kyllä.
        Kone kun väljistyy, tehot katoaa.


      • PAHUUSZ
        tajuutsä kirjoitti:

        Kyllä.
        Kone kun väljistyy, tehot katoaa.

        Joo, teoriassa kyllä, käytännössä tuota tehohävikkiä ei kyllä huomaa missään.


      • Eläkepapparainen
        PAHUUSZ kirjoitti:

        Joo, teoriassa kyllä, käytännössä tuota tehohävikkiä ei kyllä huomaa missään.

        Eipä niin, kun on tehoton jo muutenkin.
        Alitehoinen auto on painajainen jos tosiaan joutuu ajamaan päivittäin pitempiä matkoja.
        Kyllä Avensiksella pärjää eläkeläispappa kauppareissullaan ihan hyvin. Aikaahan on.


    • mieti.ite

      Ei kai sitä nyt niin usein kun ei volkkarikaan . Golfikin on jostain seitsemänkymmentäluvun alkuhämäristä kulmia pyöristellen, kun kuplaa oli tehty samanlaisena melkein neljäkymmentä vuotta. Ikkunoita vaan suurenneltiin.

      • Teknisesti.typerä

        Voi näitä ressukoita joilla ei ole mitään ymmärrystä tekniikasta. Auto voi näyttää samalta kun siitä tehdään täysin uusi versio.
        Avensin on faceliftattu kahteen kertaan jolloin ulkonäkö on muuttunut mutta perusrakenne on pysynyt samana. Terotöllö ei selkeästikään ymmärrä näiden kahden asian eroa.


      • tekniikkaguru
        Teknisesti.typerä kirjoitti:

        Voi näitä ressukoita joilla ei ole mitään ymmärrystä tekniikasta. Auto voi näyttää samalta kun siitä tehdään täysin uusi versio.
        Avensin on faceliftattu kahteen kertaan jolloin ulkonäkö on muuttunut mutta perusrakenne on pysynyt samana. Terotöllö ei selkeästikään ymmärrä näiden kahden asian eroa.

        Kyllä me ymmärretään että voklkkarin kone on siirretty takaloosterista sinne minne se kuuluukin neljänkymmenen vuoden jälkeen lisättynä surkealla lämmityslaitteella ja huijausohjelmistolla.


      • InsiNöösi

        Avensiksen joustava ja aikaansa edellä ollut perusrakenne mahdollistaa sen, että muotoja voidaan laittaa uusiksi ilman, että perusrakenteeseen tarvitsee kajota. Volkkari on päinvastainen esimerkki, suunnittelijat ovat mallisukupilvesta toiseen yrittäneet saada aikaan toimivan perusrakenteen, muotoiluun ei paukkuja ole enää riittänyt, kun jokainen mallisukupolvi on pitänyt laittaa pinnan alta uusiksi. Niinpä VW-kuski on joutunut tyytymään äärivanhpilliseen muotoiluun ja siihen, että jatkuvista rakenteellisista muutoksista huolimatta autot eivät ole saavuttaneet hyvää teknistä tasoa.


      • aveee2010
        InsiNöösi kirjoitti:

        Avensiksen joustava ja aikaansa edellä ollut perusrakenne mahdollistaa sen, että muotoja voidaan laittaa uusiksi ilman, että perusrakenteeseen tarvitsee kajota. Volkkari on päinvastainen esimerkki, suunnittelijat ovat mallisukupilvesta toiseen yrittäneet saada aikaan toimivan perusrakenteen, muotoiluun ei paukkuja ole enää riittänyt, kun jokainen mallisukupolvi on pitänyt laittaa pinnan alta uusiksi. Niinpä VW-kuski on joutunut tyytymään äärivanhpilliseen muotoiluun ja siihen, että jatkuvista rakenteellisista muutoksista huolimatta autot eivät ole saavuttaneet hyvää teknistä tasoa.

        Kerros nyt yksikin oikea asia mukä on ollut Avensiksessa aikaansa edellä, mitä sellaista uutta mitä jollain muulla valmistajalla ei ole, tai mitä joku muu olisi kopioinut.
        Taitaa tulla aika lyhyt lista.
        Ainoat asiat mitä siinä on uudistettu on keulan muovit ja valaisimet, sekä mittaristo. Mutta ne onkin vain silmän lumetta, millä saadaan tero taas vaihtamaan "uuteen malliin".


      • Avensex

        Otetaan nyt turvallisuus, eurooppalaiset merkit eivät vieläkään tahdo päästä samalle tasolle kuin Ave 2009, vaikka siinä ei ollut elektronisia härpäkkeitä silloin.


      • aveee2010
        Avensex kirjoitti:

        Otetaan nyt turvallisuus, eurooppalaiset merkit eivät vieläkään tahdo päästä samalle tasolle kuin Ave 2009, vaikka siinä ei ollut elektronisia härpäkkeitä silloin.

        Tuotahan sinä voit hokea sillä aikaa kun pelastushenkilöstö irroittaa sinua kolarin jälkeen sieltä autostasi, mutta mitään faktatietoa sinulla ei ole esittä väitteesi tueksi.
        Todellisuudessa euro-autojen korit on tehty paljon tukevammin ja turvallisuuteen on panostettu jo vuosikymmeniä.
        Tiedän entisenä Avensiksen omistajana että se on todella heppoista tekoa ja useamman kerran joutui käyttämään takuukorjauksissa.


      • Eioohinattuvielä

        Ja siitä huolimatta vaikka euroautoihin panostetaan turvallisuuteen niin toyota saanut parhaat pisteet turvallisuustesteissä.
        Ja niitä löytyy netistä jos osaat etsiä.ja monella mallilla ei ainoastaan ave..
        Itsellä ollut monta erimerkkistä euroautoa ja nyt pari japsia.
        Mitkä näiden erot..noh.
        Japsi ei ole jättänyt kertaakaan välille,lähtee kovallakin pakkasella käyntiin(euroauto ei vaikka roikassa..pakkasta -42c)
        Japsit lämpimämpiä eikä vielä vikoja ollut toisin kuin saksalaisissa.
        Itsellä kyllä japsiauto osoittanut toimivuuden kaikilta osin paremmaksi.ja ajoltaankin parempi...tietenkin kun nykyinen takaveto.


      • kärrynpyöräjakivireki
        Eioohinattuvielä kirjoitti:

        Ja siitä huolimatta vaikka euroautoihin panostetaan turvallisuuteen niin toyota saanut parhaat pisteet turvallisuustesteissä.
        Ja niitä löytyy netistä jos osaat etsiä.ja monella mallilla ei ainoastaan ave..
        Itsellä ollut monta erimerkkistä euroautoa ja nyt pari japsia.
        Mitkä näiden erot..noh.
        Japsi ei ole jättänyt kertaakaan välille,lähtee kovallakin pakkasella käyntiin(euroauto ei vaikka roikassa..pakkasta -42c)
        Japsit lämpimämpiä eikä vielä vikoja ollut toisin kuin saksalaisissa.
        Itsellä kyllä japsiauto osoittanut toimivuuden kaikilta osin paremmaksi.ja ajoltaankin parempi...tietenkin kun nykyinen takaveto.

        Jaksat vaan väittää vaikka mitää faktaa sulla ei ole asiasta.
        Todellisuudessa europpalaiset autot on paljon turvallisempia kuin Toyotat keskimäärin.
        https://www.euroncap.com/en/ratings-rewards/latest-safety-ratings/#?selectedMake=0&selectedMakeName=Select a make&selectedModel=0&includeFullSafetyPackage=true&includeStandardSafetyPackage=true&selectedModelName=All&selectedProtocols=26061,24370&selectedClasses=1202,1199,1201,1196,1205,1203,1198,1179,1197,1204,1180&allClasses=true&allProtocols=false&allDriverAssistanceTechnologies=false&selectedDriverAssistanceTechnologies=


      • T22
        kärrynpyöräjakivireki kirjoitti:

        Jaksat vaan väittää vaikka mitää faktaa sulla ei ole asiasta.
        Todellisuudessa europpalaiset autot on paljon turvallisempia kuin Toyotat keskimäärin.
        https://www.euroncap.com/en/ratings-rewards/latest-safety-ratings/#?selectedMake=0&selectedMakeName=Select a make&selectedModel=0&includeFullSafetyPackage=true&includeStandardSafetyPackage=true&selectedModelName=All&selectedProtocols=26061,24370&selectedClasses=1202,1199,1201,1196,1205,1203,1198,1179,1197,1204,1180&allClasses=true&allProtocols=false&allDriverAssistanceTechnologies=false&selectedDriverAssistanceTechnologies=

        kärry&reki ei osaa lukea näitä euroncap saitteja..

        https://www.euroncap.com/en/ratings-rewards/latest-safety-ratings/#?selectedMake=7316&selectedMakeName=Toyota&selectedModel=0&includeFullSafetyPackage=true&includeStandardSafetyPackage=true&selectedModelName=All&selectedProtocols=26061,24370,1472,5910,5931,-1,14999&selectedClasses=1202,1199,1201,1196,1205,1203,1198,1179,1197,1204,1180&allClasses=true&allProtocols=true&allDriverAssistanceTechnologies=false&selectedDriverAssistanceTechnologies=

        Tuossa tojon tulokset pitkältä ajalta. Aygo , hilux ja joku maasturimalli on saanut keskinkertaiset pointsit ja muut tojot saaneet kaikki viisi tähteä, vuoden 2009 jälkeen.
        Jo 2003 avensis sai kuljettajan turvallisuudesta viisi tähteä.


      • Eioohinattuvielä
        kärrynpyöräjakivireki kirjoitti:

        Jaksat vaan väittää vaikka mitää faktaa sulla ei ole asiasta.
        Todellisuudessa europpalaiset autot on paljon turvallisempia kuin Toyotat keskimäärin.
        https://www.euroncap.com/en/ratings-rewards/latest-safety-ratings/#?selectedMake=0&selectedMakeName=Select a make&selectedModel=0&includeFullSafetyPackage=true&includeStandardSafetyPackage=true&selectedModelName=All&selectedProtocols=26061,24370&selectedClasses=1202,1199,1201,1196,1205,1203,1198,1179,1197,1204,1180&allClasses=true&allProtocols=false&allDriverAssistanceTechnologies=false&selectedDriverAssistanceTechnologies=

        Omakohtaista kokemusta.onhanse euroauto turvallinen kun ei lähde pakkasella käyntiin.
        Kyllä minä arvostan että autossa tarkenee ja pääsee liikkeelle pakkasellakin.
        Ja katsoppas tuota...
        http://www.tuulilasi.fi/uutiset/tassa-ovat-vuoden-2018-turvallisimmat-autot

        Missä VAG konsernin autot....japsia ja korealaisia kyllä löytyy..


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4829
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1722
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1459
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1316
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1208
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      990
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      885
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      859
    Aihe