Candesartan

etsinsopivaa

Onko kokemuksia Candesartan verenpainelääkkeestä?

104

70724

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • verenpainetauti

      oon ny syöny vajaan vuoden 4mg candesartan kerran vuorokaudessa ja ennen oli luokkaa 175/105 ja nyt 140/90 ja ei mitään sivuoireita. nyt parin viikon päästä on kontrollikäynti nii saa nähä nostavatko 8mg kun on vähän korkeella vieläki

    • Kokemuksin

      On kokemusta, paineet heitteli,huimasi ja tuli paniikkihäiriödiagnoosi. Nyt eri lääke meneillään.

      • Anonyymi

        On jo valmiiksi vaikea paniikkihäiriö ja tmä verenpainelääke 4 mg määrättiin, monet muut läpi käynyt. Pistää miettimään,,,,,,


    • Tuuli_tar

      Mikä tämä toinen lääke oli? Minulla myös paineet heittelee ja välillä huimausta (candesartan käytössä, mutta en tiedä, johtuuko siitä).

      • Anonyymi

        Muistaakseni minullakin oli tuo lääke ei toiminut, nyt toimii hyvin eri lääke jo kaksi vuotta.


    • Turvoksissa_

      Angioödeema saattaa liittyä candesartaniin.
      Voit käyttää lääkettä pitkäänkin ennen kuin ensioire tulee. Oire voi poistua ja tulla taas. Huomatkaa tämä, jos teille alkaa tulla kummia turvotuksia.

      • Anonyymi

        >>
        Bradykiniinivälitteisessä angioedeemassa ei ole nokkosihottumaa eikä kutinaa, mutta siihen voi liittyä punoittava kutiamaton ihottuma (erythema marginatum), voimakasta vatsakipua, äkillistä voimakasta väsymystä ja päänsärkyä. Tällä mekanismilla syntyy perinnöllinen angioedeema (HAE) ja angioedeema, joka liittyy tiettyjen verenpainelääkkeiden käyttöön. Tällaisia verenpainelääkkeitä ovat ns. angiotensiinireseptorin salpaajat (lääkkeen vaikuttavan aineen nimessä pääte '-sartaani') ja ns. ACE:n estäjät (lääkeaineen nimessä pääte '-priili'). Mainittujen lääkkeiden aiheuttama angioedeema voi tulla jo ensimmäisestä lääkeannoksesta, useimmin kuitenkin 3–4 kuukauden kuluttua lääkityksen alusta, mutta joskus vasta kahden hoitovuoden jälkeen. Turvotus tulee satunnaisesti päivien, joskus viikkojen välein.
        >>
        https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00642


      • on kyllä melekosen harvinainen


    • Marjaana26

      Olen käyttänyt candesan aran 16mg ORION. Ensin kaksi viikossa puolikas ja sitten koko nainen yksi tabletti aamulla. Minulla oli alainen koholla alussa 127/160. Paineet lähti hei laskuun jo emsimmäsinä päivinä olonI oli parempi. Yhtenä päivänä heittohuimausta. Usein pientä päänsärkyä , lähes päivittäin. Koen myls väsymyksen tunnetta varsinkin aamulla. Vatsa löysällä. Olen myös käyttänyt koko ajan magnesium oksidi 400mg 2x päivässä samoin foolihappo 400mg 2x päivässä. Kun olen unohtanut magnesiumin illalla niin aamuyöstä olen herännyt pohjekrampiin. Kaksi kertaa on näin käynyt. 3kk jo syönyt näin . Paineet nyt 78/114 voin kuitenkin sivuoireita huolimatta paremmin nytkin ennen lääkitystä. Viime viikolla aloitin perperiini 3tbl/päivässä. Vatsa parempi nukun myös yön paremmin. Minulle määrätty myös kolesteroli lääke atrovastatiini 10mg. En ole vielä uskaltanut aloittaa sitä. Yritän ensin ruokavaloimuutoksia. Lääkeessäkin lukee että ruokavaliota pitää muuttaa eli minusta turha lääke. Vaatimukset vaan niin kovia nykyään.

    • Lääkeannos_

      16 mg ja 32 mg annoksella ei enää juurikaan ole eroa hoitovaikutuksessa. 16 mg siis riitä salpaamaan reseptorit täyteen.
      Lääkeaine sitoutuu reseptoreihin, joten todellinen lääkevaikutus tulee esiin hitaasti, noin kolmessa viikossa. Samoin jos lopettaa lääkityksen lääke poistuu hitaasti elimistöstä.

    • Paine-on-mitä-on

      Mulla menee 8 mg Candesartan. Verenpaine omalla mittarilla sekä terkkarin itsemittaus-pisteessä mitattuna on luokkaa 120/80. Mutta... mutta, kun lääkäri sen mittaa ovat lukemat jotain 165/95.

      Ota näistä nyt sitten selvää....

      • Anonyymi

        Lääkäri -tai valkotakkilisä tuo korkeampi lukema.
        Luota kotimittaukseesi.


      • Anonyymi

        Eipä juuri Candesartan lääke alentanut verenpainetta. Aiheutti erilaisia ihotuntemuksia ja ihon kirjavuutta. Kemiallinen lääke, josta ei ole vastaavaa hyötyä. Suussa aina metallin maku ja limakalvot kuivina. Lopuksi allerginen reagtio.


    • Vastaus

      Minullakin paineet heittelee ja jatkuva pyörryttävä olo,

    • sh82vuotias

      Olen sairastanut kohonnutta verenpainetta 32 vuotta ja tutustunut moniin lääkkeisiin. Kyllä lääkkeillä paineeni on saatu pidettyä tyydyttävällä tasolla, mutta lääkkeiden sivuvaikutuksista ei ole lääkärit minua valistaneet. Mutta kun satun olemaan sis. erik.sh. olen kantapään kautta oppinut jotain niistäkin. Olen oppinut tuntemaan miten kroppani mihinkin reagoi.
      Tuota Candesartania (kauppanimellä Atacand) söin kauan ja se sopi minulle hyvin. Annosta lisättin ajan kuluessa niin, että käytin lopulta maksimiannosta. Elimistö näet tottuu lääkeaineeseen ja koettaa eliminoida sitä. Olen aina reagoinut ihollani joihinkin lääkkeisiin ihottumalla ja sainkin psoriasiksen tapaisen ihottuman käsiin, jalkoihin ja vartalolle.
      Kerroin lääkärille että epäilen Atacandia. Hän päätteli että allergia olisi ilmennyt jo aikoja sitten, joten hän lähetti minut ihotautilääkärille. Otettiin koepalat ihottumasta kahdesti, kun lääkäri ei meinannut uskoa ettei ihottuma ollut psoriasista. Sain voiteita.
      Oma lääkärini sai tulokset ja tyytyi niihin. Minä rohkaisin itseni ja soitin lääkärilleni kysyen, että olisiko siitä kovasti vaivaa jos tohtori vaihtaisi sen Atacandin toiseen lääkkeeseen, kun se minun mieltäni niin kovasti vaivaa. Hän ystävällisesti vaihtoi lääkkeen toiseen. Kiitollinen olen vieläkin, vaikka sitä on jo kauan aikaa, sillä parissa kuukaudessa ihottuma parani eikä tullut koskaan takaisin.
      Kyllä olen sitä mieltä että lääkkeiden sivuvaikutukset olisi otettava paremmin huomioon hoidossa. Pahinta mielestäni on alkaa taas uudella lääkkeellä niitä sivuvaikutuksia hoitamaan.

    • Anonyymi

      En tiedä voiko tähän ketjuun vielä kirjoittaa.
      Olen vuosikausia syönnyt Amloratio 10 mg. Vuoden ajan nilkkoihin tuli runsaasti nestettä.
      Nyt viikon syönnyt Candesartan Orion 16 mg. Paineet nousseet tänä aikana 121/83 -> 150/98 , päänsärkyä, huimausta ja pohkeiden särkyä.

      Nyt pohdin onko parempi kuitenkin syödä Amloratiota vaikka nilkkoihin tulee turvotusta. Tulipa tästä nyt ongelmaa kerrakseen.

      • Anonyymi

        Hyvin huonoja kokemuksia molemmista Amlo turvottaa älä ota sitä. Candesartan jo nyt iso annos 16 vastetta ei ole eikä auta jos lisätään tai laitetaan joku muu lisäksi. Voin luvata noi oireet mitä nyt Candesartanista on vielä pieniä paljon pahempaa on tulossa . Laskee myös Hb . Vaihda älä ota 3 yhdistelmiä on niitä missä riittää 1 lääke eikä isoin annos kannattaa aloittaa pienimmällä vaikka lääkäri määräiskin isolla annoksella. Candesartan on aloitettu liian isolla se ei vaan toim i sulla.


      • Anonyymi

        Itselleni on kokeiltu Amlorationia ja jalkani turposivat tukeiksi
        Nyt syön Candesartan 8mgx2. Jatkuva päänsärky n tuntia ottamisen jälkeen.
        Ei kova mutta ikävä. Onko muilla näin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselleni on kokeiltu Amlorationia ja jalkani turposivat tukeiksi
        Nyt syön Candesartan 8mgx2. Jatkuva päänsärky n tuntia ottamisen jälkeen.
        Ei kova mutta ikävä. Onko muilla näin?

        aloitin lääkkeen käytön cardace vaihdettiin candesartaniin alussa lievää päänsärkyä rohkaisi jatkamaan nyt ei muita oireita> sanoisin cardace oli kauhea myrkky hillitön yskä makuulle mentäessä ruokatorven tulehdus nieleminen vaikeaa polttava närästys lääkettä käytin noin vuoden aloitekyky heikko makuaisti häipyi kieli tulehtui verslihalle kaikki kirveli kuin närästää tiedät tunteen -voin lopulta antaa positiivista palautetta Candesartanista lievä päänsäky katosi käsien/sormien verenkierto parani huomattavasti makuaisti palautui ei kylmiä sormia palelevia käsiä enään muutenkin oikein hyvä olotila reipas piristääkö candesartan kuka tietää -siis nyt candesartan ja pisoprolol hyvin toimii katsotaan lopputulosta- apteekissa kertoivat kuitenkin lääkkeen hyvistä ominaisuuksista siedettävyys hyvä-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin huonoja kokemuksia molemmista Amlo turvottaa älä ota sitä. Candesartan jo nyt iso annos 16 vastetta ei ole eikä auta jos lisätään tai laitetaan joku muu lisäksi. Voin luvata noi oireet mitä nyt Candesartanista on vielä pieniä paljon pahempaa on tulossa . Laskee myös Hb . Vaihda älä ota 3 yhdistelmiä on niitä missä riittää 1 lääke eikä isoin annos kannattaa aloittaa pienimmällä vaikka lääkäri määräiskin isolla annoksella. Candesartan on aloitettu liian isolla se ei vaan toim i sulla.

        Se on niin yksilöllistä miten lääke vaikuttaa. Itselläni kokeiltiin vaikka mitä ja Candesartan on ainoa jpka auttaa paineisiini. Esim Amloratio tiputti paineeni niin alas että jouduin päivystykseen. Candesartan ei ole myöskään vaikuttanut Hb:hen 144


    • Anonyymi

      Mulla menee Candesartan 8mg, aiemmin oli 4mg, joka ei auttanut.

      Ei tämä 8 mg annostuskaan minulle riittänyt, joten lääkärini suostumuksella lisättiin Propral 40 mg x 2. Tällä annostuksella nyt mennään ja paineet ovat normaali tasolla.

      Onneksi nykyisin on paljon verenpaineeseen sopivia lääkkeitä ja niitä voidaan tarvittaessa yhdistellä, toivotun tuloksen saamiseksi.

      • Anonyymi

        lääkärit ei kylläkään lääkkeiden HAITTAVAIKUTUKSISTA tiedä mitään, eikä niitä siihen kai koulutetakaan.
        voisivat joskus kuunnella potilaankin epäilyksiä, ns. "käyttäjäkokemus"


    • Anonyymi

      Mulla Candesartan /Hydroghlorothiazide 16 / 12,5 mg sekä Clopdogrel Krka 75 mg
      .- Verenpaine riippuu tietysti jos olen käyttänyt alkoholia tai ei , mutta aamulla oli 123/83 ja syke 78 .-
      Lääkkeillä jo toistakymmentä vuotta TIA:kohtausten takia joita sain työmaalla ja jouduin sairaalaan , verenpaine silloin 240 ambulanssissa :(
      Nykyään eläkkeellä , ja paikkoja kolottaa :)
      Onneks on lääkkeet :D

      • Anonyymi

        Minulla tulee kovat vatsakivut ja nostaa verepainetta ja lihaskivut Candesartan .En syö enää.


    • Anonyymi

      Candesartan nosti painoa melkoisesti, parissa kuukaudessa tuli 3-4 kiloa ja nyt olen lihonut jo 7-8 kiloa, vaikka syön entistä vähemmän

      • Anonyymi

        Moi
        Olen käyttänyt nyt n. 3 vuotta cadesartania ja lihonut n 6 kiloa vaikka elämäntavat ei oo muuttunut. Nyt sit vielä huomattiin että ei ees auta mulla verenpaineeseen joka on siis mulla perinnöllinen. Onko tietoa miksi lihottaa?


      • Anonyymi

        Lääke vaihtoon ehdottomasti, verenpainelääkkeitä on satoja. Lääkärit eivät vaan välitä haittavaikutuksista, ne on itse todettava ja pyydettävä uudet lääkkeet. Ei ole järkeä jos lääkkeet tekee sairaammaksi. Kokemusta on 30 vuotta.


    • Anonyymi

      Onko täällä KANDESARTAAN kauppanimet ATACAND,CANDESARTA ORION,CANDEXTIL ,CANDEMOX. Millaisella annostuksella kyselen sen vuoksi 32 mg 4 vuoden käytöllä todettu paha anemia hb , leukosyyttien, trombosyyttien laskuna. Lääkkeen lopetuksen(itse) jälkeen. 2 v. lääkkeen lopetuksen jälkeen leukosyytit normaalit,trombosyytiit paranee koko ajan (anemia niin paha verensiirtoja) hb jo nousussa. Tautiluokitus MDS pitkäaikaisen määrittelemättömna anemian vuoksi. Seurannu 2013 lähtien jolloin kyseinen lääke määrätty sen jälkeen hitaasti laskevat arvot. Lääkärit ja viranomaiset eivät myönnä haittavaikutuksia eikä myöskään katso olevansa vastuussa. Lääkkeiden lopetuksen jälkeen oli myös 2 muuta verenpainelääkettä . Lopputulos ei tarvetta verenpainelääkkeille Lääkkeiden käytön aikana paljon eri vaivoja joista lääkärillä käyntejä. HALUAISIN TIETOJA OLEN TEHNYT TARVITTAVAT AVI, FIMEA LOPPUTULEMANA NÄIN VOI TEHDÄ KUKAAN EI OTA VASTUUTA

      • Anonyymi

        Hyvä kysymys? kova kuuri Candesartan määrätty sinulle et voi hyvin "kaikki pielessä" hyvä otit asian puheeksi ANNOS ON LIIAN SUURI verisuoniston hoitoon käy mutta ei yksin varenpaineeseen - vain 1-lääke hokkus pokkus verenpaine nousi ei laske otti mitä tahansa >ehkä jotain muuta salpaajaa esim,sykettä alentavaa olisi hoito pitänyt aloittaa toisella tasolla nyt kuitenkin vaikea antaa vastausta paremman tiedon puuttuessa onko hoito sydämen vajaatoiminnasta vai sepelvaltimoiden ahtaudesta tms...? olet osittain oikeassa kukaan ota vastuuta pitää paikkansa-lääkärille pitää kuitenkin kertoa omat tuntemukset oireet mahdollisimman tarkasti-väärinkäsitysten välttämiseksi löydetään oikea hoito-sopiva lääkitys-


    • Anonyymi

      On hyvä lääke. Ei aiheuta minulle päänsärkyä, kuten jotkut muut verenpainelääkkeet.

    • Anonyymi

      Mulle määrättiin ko lääke migreenin estoon. Katotaampa miten auttaa. Vielä ei oo tullu tuntemuksia mut jospa ei tuliskaan ni sais apua tähän.

      • Anonyymi

        Mulla myös määrättiin migreenin estoon. Mulla toiminut ainakin nyt aluksi hyvin, ei migreenioireita. Lisäksi verenpaine vähän koholla, nyt aika matala 110/70...aikaisemmin 140/90. 8 mg menee.


      • Anonyymi

        8mg on auttanut mig.estoon tehokkaasti


    • Anonyymi

      Mulla menee amlodipin 5mg aamulla ja illalla. Lisäksi Candesartal 8 mg illalla. Lopetin raskaan työn niin paineet laskussa joten lopetin itse Candesartalin. Nyt menee Amlodipin ja paineet tasoa 130/80. Heitehuimausta ja kasvojen kuumotusta ollut. Ajoittain jalkojen turvotusta. Haluaisin kuulla kokemuksia ko. Lääkkeistä ja amlodipinin lopetuksesta. Kiitos.

      • Anonyymi

        Vanha ketju, mutta laitan oman kokemukseni Amlodipinistä.
        Mulle aiheuttaa unettomuutta, vatsavaivoja, kasvojen kuumotusta ja punastelua, hikoilua, huimausta ja vapinaa.
        Nyt vaihdettu Candesartaniin ja taas unettomuutta. Mulla kokeiltu 11 eri verenpainelääkettä vuosien aikana ja kaikista on tullut ikävät vaivat, vatsan vaivat pahimmat.
        Olen ollut pitkät ajat ottamatta mitään verenpainelääkettä, paitsi Emconcor, ja olo on ollut todella hyvä, paitsi, verenpaine tasolla 204/122 73- 191/107 65.


    • Anonyymi

      Jos käytössä sekä Candes että Zanipid niin miten otatte aamu ja ilta?

    • Anonyymi

      Kyseistä lääkettä määrättiin sen verran ottanut asioista selvää en ota yhtään edes kokeeksi onko tämä edes verenpainelääke? on hyvä kun asioista voi ottaa selvää by-
      Google sieltä löytyy tietoa jokainen voi pohtia tietyn lääkkeen ominaisuuksia ja se että maalaisjärki toimii tässäkin suhteessa lääkäriltä turha kysyä sopiiko lääke minulle -olisi hyvä jos lääkäri olisi kokeillut määrättyä lääkettä itse voisi kertoa kuinka ja miten se toimii ja vaikuttaa -

      • Anonyymi

        Ei kai tämän lääkkeen toiminnassa ole mitään kovin kummoista? Sydänliiton sivuilta kannattaa ensimmäiseksi tarkistaa perustiedot ja siirtyä Terveyskirjastoon. Ei mitään hämärää tämän lääkkeen toimintamekanismissa, vai mihin viittaat...?

        Vihjailut eivät kuulu lääkekeskusteluun. Tietoa kehiin tai suu suppuun.


      • Anonyymi

        Me ihmiset olemme kaikki erilaisia ja lääkkeet ovat samat,kun ne pitäisi olla imiskehon ja mielen mukaiset,kuten vaatteetkin ovat eri kokoja,värejä ja eri vuodenajoille sopivia,siksi lääkkeitä pitää itse kokeilla,ennenkuin tietää vaikutukset,jos lääkäri kokeilee sinulle annettavaa lääkettä,niin tulos voi olla aivan erilainen,koska teillä on eri DNA!


    • Anonyymi

      Olmesartan 40mg vaihdettiin Cabesartaaniin 16 mg/2 x vrk. Suu kuivaa yöllä, pyörryttää, päätä särkee ja kurkku/keuhkoputki kipeä aamulla.
      Ei oikein tehoa.

    • Anonyymi

      Minusta se on ihan hyvä lääke. Verenpaineeseen olen sitä syönyt monta vuotta. Alentaa sitä sopivasti 2x 16 mg vrk. Mutta välillä on metallinmaku suussa. Ja myös se vähentää nestettä, eli limakalvot kuivuu. En ihan tiedä johtuuko lääkkeestä. Samoin silmät kuivuu. Mutta syy voi olla muukin kuin tuo lääke. Mutta verenpaine on aika hyvä nyt.

    • Anonyymi

      Hei, sain candesartania 8mg , 1pvä:ssä , mutta nyt huolettaa , kun sivuvaikutuksena luki että voi aiheuttaa tulehduksia... niin uskaltaako tällaista syödä . Yritän alemmaksi vp myös liikunnalla ruokamuunnoksilla. t.huolestunut .

      • Anonyymi

        Lääke vähenrää valkosolujen määrää....tulehdukset lisääntyy.


    • Anonyymi

      Hei.
      Minulla aloitettu Candesartan lääkitys reilu kolme viikkoa sitten. 16mg x 1tbl aamuisin ja lisäksi Propral 10mg x 3 tbl / vrk. Suu kuivuu kyllä, paineet luokkaa 128 - 145 / 88-98 Tuo alapaine ei vaan näytä tippuvan, näilläkään. Ripulia ollut pari viikkoa, olisiko noista lääkkeistä johtuvaa vai mistä ?? Tämmöistä kaikkea " kivaa ". Ja unettomuutta / nukahtaminen todella vaikeaa. Ei auta Melatoniini eikä 7,5mg Mirtazapiini.

      • Anonyymi

        Niin ja hyvin useasti pitää käydä virtsalla/pvä.


      • Anonyymi

        Moro. Olen mies 50 . Verenpainelääkitykseni aloitettu Candesartan-lääkkeellä 1/22, Annos 8mg x 1tbl. Lähtötilanne oli verenpaine oli hiljalleen vuosien mittaan noussut ja oli n.145/108. Ajattelin että nyt pitää tehdä jotain ja sain työterveydestä lääkityksen. 1kk jälkeen oli hieman laskenut, n.140/100. Annos tuplattiin (16mg) ja nyt 3vko jälkeen paineet on n.125/90. Eli yläpaine on liian korkea edelleen, tavoite on 85. Uusi lääkäritapaaminen n. kk kohdalla. Ripulia ei ole. Lääkityksen aloituksen jälkeen oli joitakin huonovointisia päiviä ja kun tuplattiin niin 3 päivää väsytti kovasti myös päivällä. Onneksi näitä ei enää ole. Pissalla pitää käydä useammin ja yöt nukun huonommin, sen olen huomannut vaikka ei tuollaisia haittavaikutuksia ole mainittu Candesartanin tuotetiedoissa? Vaikea saada unta uudestaan kun aamuyöllä herää. Jo vuosia olen myös syönyt 7,5mg Mirtazapiini. Niin ja sen suun kuivuuden huomaa kyllä yöaikaan. Kaikkiaan kestän kyllä haittavaikutukset kunhan paineet saa sopiviksi. Eikös "yhdistelmälääke" olisi sellainen missä samassa tabletissa on eri lääkkeet jolloin pärjäisi yhdellä "pillerillä".


      • Anonyymi

        Minulla oli myös Candesartanista jokapäiväistä ripulia, 4mg käytin, kun 8 mg jo oli liikaa ja paineet menivät mataliksi. Muutama kuulausi käytin ja sitten vaihdettiin Cozaariin (losartaani), joka aiheutti taas jatkuvia ilmavaivoja. Orionin Losartan 12,5 mg päivässä sopi paremmin.


    • Anonyymi

      Hoitamaton verenpaine on paljon, paljon pahempi tuholainen kuin lievät haittavaikutukset. Varsinkin alussa voi olla erilaisia tuntemuksia. Kannattaisi myös keskustella lääkärin kanssa, jos tuntuu että ei vaan esim candesartan sovi. Itse olen syönyt nyt kaksi vuotta eikä mitään ongelmia. Pitkään jatkunut korkea verenpaine sitä vastoin aiheutti yhtä sun toista. Jos huippaa, voi paineet olla liian alhaalla, joten verenpainetta kannattaa mitata säännöllisesti. Sulle joka pelkäät tulehduksia ja aiot ilmeisesti lopettaa lääkkeen ja yrittää alentaa verenpaineet terveellisillä elämäntavoilla haluan sanoa, että terveelliset elämäntavat kyllä, oikein hyvä, mutta ne ei välttämättä yksin laske paineita. Ehdottomasti kannattaa jatkaa lääkkeen ottoa ja jos arveluttaa, puhua lääkärin kanssa. Jos yhtään auttaa, niin lääkärit itsekin käyttää candesartania, jota tuskin käyttäisivät jos se olisi vaarallinen lääke. Älkää lopettako lääkkeitä, korkeaa verenpainetta ei välttämättä huomaa, mutta se todella tuhoaa sydäntä, munuaisia, verisuonia, valtimoita yms

      • Anonyymi

        Olen vähän samaa mieltä, näille palstoille kun yleensä tullaan nillittämään vasta kun jokin asia ei itselle sovi. Harvemmin ne joille lääke sopii ovat täällä jakamassa tsemppiä ja positiivisiä kokemuksiaan, tuo suhteellisuus on hyvä aina ottaa huomioon. Itselleni ace estäjät vaihdettiin tähän, käy selkeästi paremmin, mutta vasta aika näyttää...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen vähän samaa mieltä, näille palstoille kun yleensä tullaan nillittämään vasta kun jokin asia ei itselle sovi. Harvemmin ne joille lääke sopii ovat täällä jakamassa tsemppiä ja positiivisiä kokemuksiaan, tuo suhteellisuus on hyvä aina ottaa huomioon. Itselleni ace estäjät vaihdettiin tähän, käy selkeästi paremmin, mutta vasta aika näyttää...

        Mikä nyt on nillittämistä?hyvä että täällä kuitenkin keskustellaan lääkkeiden haittavaikutuksista.Lääkärit kun eivät yleensä kovin herkästi usko,että haitat voisivat johtua käytössä olevista lääkkeistä.Lääkärithän ovat lääketehtaiden "mainosmiehiä" ja jokaisella lääkärillä on omia suosittuja lääkkeiden valmistajia ja valmisteita.Ehkä saavat jotain pientä bonusta kyseisten valmisteiden markkinoinnista.Tietysti tärkeintä on hoitaa kyseistä sairautta.Mutta hyvä että haittavaikutuksista keskustellaan,näillä palstoilla.Koska kaikki haittavaikutukset eivät ilmene lääkkeiden tuoteselosteista.Ihmiset ovat yksilöitä.Eivätkä läheskään kaikki lääkärit ole tietoisia lääkkeiden haittavaikutuksista,Eivät myöskään kovin mielellään vaihda jo kerran määrättyä lääkettä.Ihan hyvä,että täällä keskustellaan,saa vähän osviittaa lääkkeiden haittavaikutuksista, vaikka kaikki eivät ehkä johdu juuri kyseisestä lääkkeestä,varsinkin jos on useampia lääkkeistä käytössä.


    • Anonyymi

      Minulla ollut Candesartan 16 mg pari vuotta. Voinpa sanoa että kun otan lääkkeen aamulla n. 8.30, niin klo 11 on äklö olo, pahoinvointia. Verenpaine on kyllä pääosin ok lukemissa. Iltapäivällä olo helpottaa, mutta ei aina. Lenkillä käynti auttaa.
      Enpä tiedä, pitäisiköhän vaihtaa johonkin toiseen lääkkeeseen.

    • Anonyymi

      Mulla suu kuivuu, 16mg aamuisin. Propral 10mg myös aamuin illoin. Kuivuuko muilla suu tällä lääkkeellä/lääkityksellä?

    • Anonyymi

      8mg , yöllä suu hiukan kuiva, sekä ripulia ollut. Tai voisiko ripuli johtua somacista? (20mg)

    • Anonyymi

      Candesatran 16 mg ja Propral 40 mg. Ei mitään haittoja. Jokaisella on joskus suu kuiva aamulla. Se on normaalia ja paranee juomalla vettä.

      • Anonyymi

        Suu usein kuiva aamuisin myös diabeetikoilla ja esidiabeetikoilla.


      • Anonyymi

        Hei, mulla aloitettu migreenin estoon candesartan 8mg ja 2vk päästä nosto 16mg. Aiemmin käytin vain propral 10mg aamuisin ikäänkuin stressiin ja särkyihin. Propral rauhoitti sykkeen ja se oli aika tasapainossa ja liikunta oli mukavaa. Nyt kun jätin propralin pois ja vaihdoin tuohon candesartaniin niin kahtena päivänä rento kävely, ei siis reipas edes, on saanut sykkeet vauhtiin nähden mielestäni liian korkeiksi.
        Saako näitä siis syödä samaan aikaan??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, mulla aloitettu migreenin estoon candesartan 8mg ja 2vk päästä nosto 16mg. Aiemmin käytin vain propral 10mg aamuisin ikäänkuin stressiin ja särkyihin. Propral rauhoitti sykkeen ja se oli aika tasapainossa ja liikunta oli mukavaa. Nyt kun jätin propralin pois ja vaihdoin tuohon candesartaniin niin kahtena päivänä rento kävely, ei siis reipas edes, on saanut sykkeet vauhtiin nähden mielestäni liian korkeiksi.
        Saako näitä siis syödä samaan aikaan??

        Ainakin minä syön niitä, 16mg Candesartan x1 ja 40 mg Propral x2.

        Ihan tuolla ei aina mennä, vaan Propralin puolitan, kun siltä tuntuu.

        Minusta tuo on hyvä lääkitys verenpaineeseen. Propralia voi säädellä tilanteen muklaan.


      • Anonyymi

        Olen 69v mies ja syönyt Candea 4mg 1,5v ,isangina 25mg debot,primaspan 100mg,nämä lääkkeet pallolaajennuksen jälkeen aamulla,illalla atorvastatin 40mg aamulääkeiden jälkeen n.tunnin kuluttua iskee kova väsymys(vähemmän väsyttää,jos otan lääkkeet aamupalan jälkeen) nyt LDL 1,6 paineet aamulla ennen syömistä 132/76 harvoin yli 135,kun olin Taimaassa kuukauden,niin paineet oli aina alle 130/75,usein on väsymystä ja voimattomuutta,tunnistan sen helposti,kun olen harrastanut kuntosali treeniä 46 vuotta,sekä jonkun verran lenkkeilyä,isangina laajentaa myös verisuonia,kun pienet sydän suonet ovat tukossa,niin tämä lääke antaa potkua lisää ja sydän pääsee helpommalla,eikä sen vajaa toiminnasta ole pelkoa,joka olisi huomattavasti vakavampi tilanne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, mulla aloitettu migreenin estoon candesartan 8mg ja 2vk päästä nosto 16mg. Aiemmin käytin vain propral 10mg aamuisin ikäänkuin stressiin ja särkyihin. Propral rauhoitti sykkeen ja se oli aika tasapainossa ja liikunta oli mukavaa. Nyt kun jätin propralin pois ja vaihdoin tuohon candesartaniin niin kahtena päivänä rento kävely, ei siis reipas edes, on saanut sykkeet vauhtiin nähden mielestäni liian korkeiksi.
        Saako näitä siis syödä samaan aikaan??

        Ihan pakko vastata tähän ja sanoa mulla määrättiin tää candesartan 8mg x1 migreenin estoon ja tarkoitus ois nostaa annos 8mg x 2 jos toimii mulla. Ollut pitkään propral 40mgx 2 ja nyt se lopetettiin seinään ja aloitettiin tämä candesartan. Sen olen huomannut että migreeni aura on vähän muuttunut jo tässä muutamassa päivässä, hyvään suuntaan siis mutta pienikin liikkuminen saa sykkeen nousemaan 140 eli on siis todella raskas olla ja kiristää rinnasta, leposykekin melkeen 90... Ja verenpaineet nousseet huomattavasti tämän lääkkeen alotuksen jälkeen... Oudosti alkanut särkeä myös jalkoihin ja alaselkään.. Nämä oireet ilmenivät heti lääkkeen aloituksen jälkeen ja aloitin tämän vasta 4pv sitten... Voiko tällänen olla kovin hyväksi, helpottaako tämä kun lääkettä on käytetty pitempään vai paheeneko tämä vaan lisää....? Propralin kanssa ei mitään tällästä, sekä se piti mun sykkeen sekä paineet normaaleina tosin se ei vaan auttanut migreenin estossa yhtään..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan pakko vastata tähän ja sanoa mulla määrättiin tää candesartan 8mg x1 migreenin estoon ja tarkoitus ois nostaa annos 8mg x 2 jos toimii mulla. Ollut pitkään propral 40mgx 2 ja nyt se lopetettiin seinään ja aloitettiin tämä candesartan. Sen olen huomannut että migreeni aura on vähän muuttunut jo tässä muutamassa päivässä, hyvään suuntaan siis mutta pienikin liikkuminen saa sykkeen nousemaan 140 eli on siis todella raskas olla ja kiristää rinnasta, leposykekin melkeen 90... Ja verenpaineet nousseet huomattavasti tämän lääkkeen alotuksen jälkeen... Oudosti alkanut särkeä myös jalkoihin ja alaselkään.. Nämä oireet ilmenivät heti lääkkeen aloituksen jälkeen ja aloitin tämän vasta 4pv sitten... Voiko tällänen olla kovin hyväksi, helpottaako tämä kun lääkettä on käytetty pitempään vai paheeneko tämä vaan lisää....? Propralin kanssa ei mitään tällästä, sekä se piti mun sykkeen sekä paineet normaaleina tosin se ei vaan auttanut migreenin estossa yhtään..

        Mulle auttanut mig.hyvin 8mg.pv. ..ja ei mitää sivubaikutuksii


    • Anonyymi

      Ja ihan pahs täys invalidi Menetin kivusta tajun 75 mg Annati Varjoaainen yhteydessä Röntgen kuvauksessa olis pitänyt olla nesten ennen pitkän ja suoja auonev läketehtan suditus ej otetu huomio oliv todetu että en sidä läken

    • Anonyymi

      Itsellä candesartan 8mg käytössä. Aikasemmin alkanu urtikaria paheni todella pahaksi!!
      Se paheni pikku hiljaa koko ajan.
      Järkyttävä kutina, iho nousi puolen sentin verran koholle kun raapii ja ihan valkonen keskeltä, nousi myös näppylöitä kun raapi. Allergialääkettä söin 2 kertaa päivässä ja loppu vaiheessa ei ees ne enää auttanu. Lopetin lääkärin neuvosta candesartanin syömisen välittömästi. Nyt selvis että harvinainen haittavaikutus myös näissä minipillereissä (cerazette) mitä syön. Kutina ei ole lähteny kokonaan, ihan pahin vaihe loppu kun lopetin verenpainelääkkeen. Kerkesin syödä sitä n. 3kk. Nyt ollu 1.5 vk ilman. En tiiä kauan menee että on kokonaan poistunu ja haittavaikutukset loppuu. Nyt lopetan myös noi minipillerit, niin katotaan loppuisko kutina.

    • Anonyymi

      Olen syönyt vuosia Candesartan'ia, ensin oli 8mg ja nyt ollut 2 vuotta 16mg 1/pvä, joka lisättiin 2/pvä alku vuodesta ja vaihdoin halvempaan, eli nyt Candesartan Krka 16mg (verenpaineet ei laske millään). Nyt n. 2 kk ollut kamalat yöt, kun n 3-4 aikaan alkaa jalat olemaan pohkeista kuin tukit ja kipeät, sekä kramppeja, noustava seisomaan välillä ja jo tuli alaselkäkin niin araksi, että sen painon päällä ei voi nukkua. Epäilen pahiten yhdistelmää, kun 1v sitten määrättiin sydämen vajaa toimintan lisänä Forxiga 5mg ja se nostettiin 2/22 aamuin illoin otettavaksi (sika kallis lääke 98 tab = n.59€) se on sokerilääke ja sitä tautia minulla ei ole. Joten jätin sen pois n viikko sitten ja olo jonkin verran helpottunut, mutta myös epäilen tuota lisättyä verenp. lääkettä. Onko kokemuksia moisesta?

    • Anonyymi

      Itselläni tulee Candesartanista hengitystieinfektion oireita, eli vähän väliä on kuin keuhkoputki olisi tulehtunut, ja flunssa olisi puskemassa päälle.

      Onko kellään muulla samanlaista oiretta?

      Yritettiin vaihtaa juuri Diovaniin, mutta kolmen päivän jälkeen paineet olivat 150/90 enkä ruvennut jatkamaan sitä, vaan palasin Candesartanille, ja muutama tunti sen ottamisen jälkeen paineet olivatkin jo paremmat.

    • Anonyymi

      Sain Candemox 32mg 2 viikkoa sitten. Verenpaineet ollut 170/110 aikaisemmin. Ko. lääkkeellä putosi aika nopeasti 120/72. Paino laski muutaman kilon, no ehkä kävin kusella enemmän, en reagoinut. Sirdaludia otin 2 x 2 mg niinkuin ennenkin, kun on niska ollu jumissa. Aamuyöllä heräsin ihan ihmetunteeseen. Suu oli kuiva, pyörrytti ja ihan ihmeellinen olo. Odottelin vähän aikaa ja mittasin verenpaineen 70/50. En herättänyt vaimoa, soitin 112 ja kerroin tilanteen, mene makuulle ja odota. Sanoin, että voin lähtee päivystykseen, kai tässä sen verran järissään. Eiku odota, no tulivat sitten lanssilla ja tutkivat. Sydänfilmit ja paineet. Vittumainen nainen oli heistä toinen, kyseli pelottiko, ootko ottanu alkoholia milloin, sanoin että varmaan 1,5 kk sitten. No kyllä vähän, siis pelotti, ku muuten ollu terve. Nuorempi mies jutteli mukavia ja sanoi, että näin voi käydä lihasrelaxanttien kanssa ja sanoi, ole ihan rauhassa. Lääkäri konsultoi sydänfilmin. Ei kuulemma mitään hätää. Sorry tuo purkautuminen, ku vitutti jälkeenpäin ku luin omakannasta kertomuksen. (ihan uskomattomia juttuja sinne kirjoittavat, varsinkin tämä nainen) Eipä varoitettu mitään etukäteen vaikka oli tiedossa tuo minun Sirdalud. No niin nyt helpotti.

    • Anonyymi

      On oikein hyvä lääke. Ei aiheuta minulle ylimääräisiä tuntemuksia. Verenpaineeni laski normaalille tasolle.

    • Anonyymi

      Refluxitauti pahenee ainakin! Candesartan 8mg

      • Anonyymi

        Olen huomannut saman!


    • Anonyymi

      Ruokatorven tulehdus paheni täällä niin lopetin. Saa olla tuo 145 vp . Vaihteleehan paineet jatkuvasti!! Välillä 150 , Sukurasitus, mutta eipä ole vakavampaa koskaan sattunut isolle suvulle. Lenkkeilyä ja terv. sapuskaa . Joku nyt varm. alkaa paasaan tod. näk. 🙄

      • Anonyymi

        En paasaa mutta ihmettelen, miksi lyhentää sanoja turhaan ja näin vaikeuttaa tekstin lukemista. Miksi ei voinut kirjoittaa terveellistä, varmaan jne. Merkkimäärä kyllä riittää.


    • Anonyymi

      miksi tämä lääke määrätään verenpaine 127-67-58
      miten sinua lääkäri painostanut syömään lääkkeen.
      lentikö ajokortti hyllylle.

    • Anonyymi

      Olen itse syönyt Candesartania nyt parisen vuotta, ja toistuvana onelmana on jatkuvat hengitystieinfektion oireet.
      Nykyään se on näköjään lisättykin tuoteselosteen yleisimpiin haittavaikutuksiin.
      On kyllä todella nihkeää, kun vähän väliä saa miettiä viitsiikö tässä harrastaa urheilua, vai onko flunssa tulossa päälle.
      Täytyy vaihtaa johonkin toiseen, ja kokeilla jos oireet väistyisivät.
      Onko täällä muilla ollut vastaavaa?

      • Anonyymi

        Tuli nyt vaihdettua tuo 16mg candesartan, 160mg diovaniin. Saa nähdä vaikuttaako tuohon ongelmaan.
        Alkoi riittää tuo että vähän väliä kaulan imusolmukkeet arat, kurkku kipeä ja hengitystiet tulehtuneen tuntuiset.


      • Anonyymi

        On samoin tulehdusts kurkunpääs...johtiu siit et valkosolut vähenee cand.käytössä.


    • Anonyymi

      Saloranta Pirkolla saattaa olla!

    • Anonyymi

      Onko muita joilla Candesartan ei auta riittävästi (tasolle 135/85) vahvuuden nostosta huolimatta? Mihin olette vaihtaneet ja saaneet avun verenpaineen laskuun? Itsellä vaihto Amlodipiin auttoi. Toki nilkkojen turpoamisen ja jälkojen kielmöinnin joutuu sietämään. Vai onko muita vaihtoehtoja?

      • Anonyymi

        Mulla sama juttu Candesartan 16 mg ×2 ei riitä pitämään verenpainettani oikeissa tasoissa ja heittelee vähän miten sattuu. Amlodipin aiheutti taas monenlaisia harmeja. Kokeiltu on varmaan 10 eri lääkettä eikä sopivaa tunnu löytyvän


    • Anonyymi

      Oon kaksi vuotta syöny 4 mg annoksella ja on ruvennu tulee outoja lihasten repeämisiä ja ihan outoja kramppeja mitä ei koskaan ennen ollu. Sitten juostessa kurkkua kuivaa ja mene kipeäksi.

      Rintalihas meni oudosti poikki 27 vuoden salitreenin jälkeen vaikkei ennen lääkityksen alottamista ollu koskaan mitään lihasvammoja salilla. Ja tietenkään ei ruvettu leikkaamaan valtion kustannuksella :)

      Että kiitos vaan viisaalle työterveyslääkärille, joka halusi tehostaa medikalisaatiota ja pilasi elämäni pysyvästi paskalla lääkkeellä. Halpaahan se on, mutta haittavaikutukset rampauttaa pysyvästi.

      Pitää varmaan lopettaa kaikki lääkitykset. Kuolen mieluummin vaikka 60-vuotiaana sydänkohtaukseen, kun annan kehoni jokaisen lihaksen revetä jonkun naurettavan pikkutabletin takia.

      • Anonyymi

        Minulla myös lihasvenähdyksistä tullut arkipäivää candesartanin aloituksen jälkeen. Oletko vaihtanut lääkettä tai saanut apua esim. magnesiumusta?


    • Anonyymi

      Otan aamuin illoin Candesartania ja voin hyvin. Verenpaine pysyy 72/120, näin jo vuosikausia.

      • Anonyymi

        Turusta kirjoitan, aloitin Candesartanin helmikuussa 2022, verenpaineet laskenut sopivasti.
        Tarkoititko Anonyymi 8.9 kirjoitit 72/120? onko lukemat väärinpäin, pitäisi kaiketi olla 120/72
        on hyvät arvot. Minullakin on laskenut vastaaviin lukemiin. Jos vääristää esim. kenkännauhat kiinni, lakaisee lattialta roskia ja pää on alaspäin, niin huippaa hetken aikaa, onko normaalia?
        Verenpainelääkkeet vahvistavat sydäntä, kun paineet on alempana....terv. Anonyymi Turusta!


    • Anonyymi

      Aiheuttaako Candemox 1x8mg myös sykkeen laskua? Nyt jo pidemmän aikaa syke ollut 57 / 58 harvemmin yli 60. Paineet systolinen usein yli 150 ja diastolinen myös vaihdellen 70 ja 65 välillä. Huimaava, etova ja epätasapainoinen, hoippuva, väsynyt olo.

    • Anonyymi

      Pitkään jatkunut korkea verenpaine sitä vastoin aiheutti yhtä sun toista. Jos huippaa, voi paineet olla liian alhaalla, joten verenpainetta kannattaa mitata säännöllisesti. Sulle joka pelkäät

      mitähän yhtä ja toista sulle siis tuli

    • Anonyymi

      Onko syöpää sairastuneita jolla kokemusta Candesartan hoidosta? Olen sairastanut viimeisen 5 vuoden aikana 3 syöpää,kaikki nyt näyttää hoituneelta.Kilpirauhas syöpä,sappirakkosyöpä,sekä viimeisenä rintasyöpä molemmissa rinnoissa ja oikeassa kainalossa etäpesäke.
      Huolettaa kun mainitaan ettätodettu aiheuttavan mahdollisesti lisääntyvää syöpään sairastumis riskiä?

    • Anonyymi

      Mulle määrättiin Candesartaania migreenin estolääkkeeksi ja kuukauden syötyäni alkoivat järkyttävät mieliala- ja psyykeoireet. Tätä ennen ei masennusta ollut, kadun ikuisesti, että söin ko. lääkettä. Päässä niin järkyttävä olotila, en tunne itseäni ollenkaan omaksi itsekseni. Todella pelottava kokemus.

      • Anonyymi

        Millaista annostusta käytit? Minulla vaihdettiin viiden vuoden jälkeen Propral Candesartaab, 8 mg. Tuntuu, että jaloissa vuosia ollut pökkelömäisyys on helpottamassa. Tuntuu, että Propral aiheutti kuntoilussa liiallista väsymystä, ja migreenikohtaukset olivat taattuja.


    • Lääkeluokka ja tämä lääke on erittäin hyvä: ei se ole ainoastaan verenpaine. Lääke parantaa ennustetta.

    • Anonyymi

      En oikein tiijä mulle kirjootettiin candersaania äskettäin toinen 28 tapl.pakkaus menossa paineet heittelee hyv-pahaan.kaikista pahinta laulu ääni heikkeni luulen ääni huulet loukkaantuneet.viikon kuluttua lääkäriin,ei jaksa laulaa niin kuin ennen

    • Anonyymi

      Itsellä ollu kohta kolme vuotta käytössä 4 mg annoksella ja epäilen, että vähäisen verenpaineen laskun ohella lääke on aiheuttanut itselle melko pahoja haittavaikutuksia lihaksistoon.

      Lukuisia lihasvammoja olen kärsinyt lääkkeen käytön aloitettuani kuten etureisi venähtänyt pahasti jo kaksi kertaa, takareidet kramppailee, pohkeet menee aivan ihmeellisesti jumiin liikkumisesta ja pahin mitä tuli on rintalihaksen osittainen katkeaminen saliharjoittelussa.

      MItään vakavia lihasvammoja ei ennen lääkityksen aloittamista ole ikinä ollut.

      Etenkään aktiivikuntoilijalle ja kilpaurheilijalle en ainakaan voi suositella kyseistä lääkettä.

      • Anonyymi

        Oletko syönyt lihasvaivoihin Mangesiumia. Kokeile


      • Anonyymi

        Minulla myös lihasvenähdyksistä tullut vähästäkkn liikunnasta candesartanin aloituksen jälkeen. Oletko vaihtanut lääkettä tai saanut apua esim. magnesiumusta?


    • Anonyymi

      Olen käyttänyt Atacand 8mg noin 10 vuotta, en huomaa mitään suurta eroa verenpaineessa. Lääkäri ei kommentoi kun otin taas asian esille. Huimausta, suun kuivuutta. Ja lihomista, liikun ja syön paljon kasviksia, en käytä kermaa tai voita ollenkaan. En syö karkkia en juo limsaa, eiväkeviä alkoholeja. Minulle on kertynyt 12-14 kiloa painoa, nyt tullut omituisia paniikki kohtauksia..harkitsen lääkkeen pois heittämistä kokonaan, vain katsoakseni jos oireet vähenee tai loppuvat. Minulla on myös hyvä verenpaine mittari kotikäytössä. Minulla myös ollut lihasten revähdyksiä, molemmat nilkat ja jalkojen lihakset revähtäneet, olen entinen juoksija..en juokse enään. Luettani blogin huomaan nyt että, Atacand voi olla pitkän käytön jälkeen ehkä syyllinen näihin vaivoihin , joita ei ennen ollut.

      • Anonyymi

        Minulla candesartan annosta on kasvatettu. Alussa oli 8 mg ja sitten 16 mg. Paineet 155/97 edelleen, joten nyt viimeisimpänä 32 mg aamuisin. Lisäksi nyt otan beetasalpaaja 50 mg (metaprolol) iltaisin. Saa nähdä laskeeko paineet. . .


    • Anonyymi

      Candesertan 8 mg aamuisin. Olen käyttnyt 2 kk. Järkyttävää hikoilua päästä varpaisiin kun nousen portaat 4. kerrokseen. Pissan tulo yöllä vaikea, joudun käymään tiputtelemassa 3-4 kertaa yössä. Aamuyöllä en saa enää nukuttua. Huimausta, epävarmaa kävelyä, tavarat putoilevat käsistä. Makuaisti kadonnut lähes kokonaan. Pahin on puutumisoire 10-20 kertaa vuotokaudessa eri puolilla vartaloa. Tähän liittyy hengittämisen ja nielemisen vaikeus, pahoinvointi. Limakalvot todella kuivat, joudun kostuttamaan silmät jopa yöllä herätessä. Lopetan lääkkeen ja yritän saada verenpaineen hallintaan elintavoilla.

      • Anonyymi

        Kuullostaa tutulta, itse olen nyt aloittanut puolittaa 8mg Atacand tabletin. Nyt jo viikon päästä on seuraavat vaivat loppuneet, huimaus, päänsärky, lihas nykimiset, kivut, nukun hyvin, suu ei enään kuivu eikä silmät. Olen käynyt useasti hammaslääkärissä, koska kuiva suu edesauttaa myös hampaisiin reikiä. Aamuinen pahoinvointi ja väsymys poissa, olen muuten muös laihtunut 6 kg. Minulla oli ennen aina todella turvonnut olotila. Verenpaineet on ns normaalikorkea, ja stabiili, ennen tabletin puolittamista heitteli todella paljon. Syönyt Atacandia jonku 8 vuotta. Yritän nyt syödö todella terveellisesti, lenkkeilen ja koitan saada sen vanhan minän takas!


    • Anonyymi

      Moi , joo kyllä aloin miettii tota kun aloitin Candesartan lääkityksen n, kk sitten ja sen jälkeen refliksioireita (eli ruokatorvi ilm. tulehtunut). Lekuri määsäs Zomaccia mut ei ole auttanut. Oma johtopäätökseni on että jätän Candesartanin ottamatta jonkun aikaa ja katon onko vaikutusta kun ei noi nuoret lekurit näytä tietävän näistä mitään?

    • Anonyymi

      Väsytti aivan sikamisesti ja kävellessä oli ihan pökkyrä olo. Lopetin lääkkeen. On parempi korvaaja.

    • Anonyymi

      Itsellä Candesartan 32mg.
      Vessassa saa hypätä, lihaksiin koskee ja muutakin. Hieman miehistäkin vaivaa ..
      Lääkärinaika odottamassa joulunjälkeen.

      Juuri mittasin 180 /106 ja pulssi 52
      Hirvittää ja joulunpyhät.

      m65v

    • Anonyymi

      Minulla Candesartan 16mg ollut käytössä useita vuosia. Ei kyllä oikein sovi. Aiheuttaa pahoinvointia ja huimausta, mutta kokeiltu muitakin vaihtoehtoja, samat ongelmat.

    • Anonyymi

      Candsartan aiheutti ihan järkyttävän kutinan käsiin hartiasta ranteeseen. Käyttäisin kutinan määrittelemiseen rumaan sanaa mutta en viitsi. Migreenin estoon sen sain. Oli aivan kauhea kokemus.

      • Anonyymi

        Ja lääkäri ei uskonut että johtuu Candesartaanista, mutta se lähti pois lääkkeen jätön jälkeen. Mulla ei ole ihottumia ollut koskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja lääkäri ei uskonut että johtuu Candesartaanista, mutta se lähti pois lääkkeen jätön jälkeen. Mulla ei ole ihottumia ollut koskaan.

        Joo eivät lääkärit sitä myönnä, että lääke on syypää .


    • Anonyymi

      Aiheuttaa ruokatorven tulehdusta. Närästys paheni . Tulehduksia aiheuttaa. Suomessa ollaan liian tarkkoja verenpaineen suhteen. 145 /80 . Se saa olla Ei ole tod.
      kivaa, kun lääke aiheuttaa sairauksia. Liiku, syö terveellisesti jne. Näi o !

    • Anonyymi

      Plantaarifaskiitti ! , ruokatorvi tulehdus! Ja lekurit määräilevät tätä lääkettä ! Mutta onhan se hyvä että potilaita riittää . Vastuutonta toimintaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1779
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1694
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      104
      1525
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1521
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1508
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1395
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      16
      1371
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1202
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1135
    Aihe