Mitäs RS fanipoika tähän sanoo?

E-sarjalaiseen saa nyt Saksassa takavetoisen uuden E350 bensiinimallin, jossa on 2-litrainen bensiinimoottori tuottaen 220 KW eli 299hv maksimitehon.

Uuden E-sarjalaisen takavetoisuus, hienosti kalibroitu tunnokas ja tarkka ohjaus, hieno ajonvakautusjärjestelmä eri ajomoodeineen, 9G-automaattivaihteisto ja fantastiset moottorit ovat toki sellainen asia, että Skodan RS-malleja himottelevalle kokemattomalle Keijolle tuollaiset ominaisuudet ovat täyttä utopiaa kun ei ole metriäkään tuollaisellakaan ajanut.

Jopa märällä tienpinnalla S+ ajotilassa takavetoinen E-sarjalainen lähtee kuin hauki rannasta, sitähän on vaikea uskoa kun ei teillä ole kuitenkaan metriäkään kokemusta. Lumella toki jää hieman jollekin haldex-nelivedolle, mutta etuvedot katsovat kelillä kuin kelillä takavaloja.
Ilmoita

Millon kiihytely videoo..
Ilmoita
Tässä varsin masentava kiihdyttelyvideo. Onpas muuten laiska auto tuo Mersu C 250!
https://www.youtube.com/watch?v=Elh9xCl_Kmc
2 VASTAUSTA:
Itkuinen RS fanipoika kiihottaaaaah...
Tuo takavetoinen C250 bensakoneella jättää uuden 2017 230hv Octavia RS:n mennen tullen 211hv tehoillaan 0-100kmh todellisuudessa, en tosin ymmärrä miksi korkealle kiertävällä bensakoneella käytetään lähdössä noin alhaista kierroslukua (autotoimittajan amatöörimäisyyttäkö?) kun diesel C250d nuo lähtökierrokset olisivat kohdallaan optimaalisen lähdön aikaansaamiseksi eikä todellisuudessa luistonestoa tarvitse deaktivoida vaan SPORT+ tila riittää. On myös huomioitava, että AMG paketilla tuo painaa n. 300kg enemmän kuin Octavia RS.

Milloin muuten hankit ensikokemuksesi modernista 2010-luvun takavetoisesta? Olisiko vihdoin rohkeutta vastata kysymykseen?
+Lisää kommentti
Ai saa, jassoo. Kuule rääpäle, sieltä saa myös Ferrarin, Dacian, Unimogin etc...
Sieltä saa myös Octaviafarkun 1.0tsi koneella.
Hampurista saisi myös tussua, saattaisi olla sinulle ihan uus kokemus👅
3 VASTAUSTA:
No älä nyt kiihdy, autoasiat ja naiset käsitellään erikseen. Fakta vain on, että Octavia RS jää jalkoihin ja autokeskustelussa toinen fakta on, että sinulla ei ole paskaakaan ajokokemusta urheilullisilla oikeasti tehokkailla menopeleillä tai takavetoisella 2010-luvun perheautollakaan...
Skodisti ei pysty pysymään asiassa vaan haukkuu.
KriitikotVoittivatTaas kirjoitti:
Skodisti ei pysty pysymään asiassa vaan haukkuu.
Kriitikko vain ei tiedä itse asiasta mitään. Eikä se ole tarkoituskaan. Huomio on.

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

+Lisää kommentti
Eikös E-sarja, kuten myös C- ja S-sarjat myöskin, ole aina takavetoinen, jollei valitse nelivetoisena? Eli mikä oli tämän aloituksen pointi?
Ilmoita

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmoita
Videon idea oli näyttää, miten ankea yli 50k maksava Mersu (50 926,38 e tarkalleen, halvimmalla Suomessa myytävällä Business-varustelulla) on Skoda Octavia RS:n rinnalla. C 250 olisi kai lähin Octavia RS 230:n kilpailija Mesen mallistossa.

Octavia RS 230:n lähtöhinta on 34 321,47 e. Tilavampi, huomattavasti suorituskykyisempi ja mukavampi auto siis yli 15 000 euroa halvemmalla!
6 VASTAUSTA:
Nyt kerrot vain omasta kokemattomuudestasi. Väität ihan tosissasi vielä kaiken muun paskan kruununa, että RS on mukavampi
Millon kiihytely videoo.
automotives kirjoitti:
Nyt kerrot vain omasta kokemattomuudestasi. Väität ihan tosissasi vielä kaiken muun paskan kruununa, että RS on mukavampi
Niin, Sinun kokemattomuutesi kaikkeen Skodaan liittyvässä on toki tullut selväksi. Siinä lienee kuitenkin totta vain toinen puoli. Totaalinen dissaus on toki "vakuuttavampaa", kun on oma agenda. Sen tausta ja tarkoitus vain on edelleen epäselvä...
Ei kannata aliarvioida. Skodalla ajoin viimeksi kaksi viikkoa sitten kun ajoin 150tkm ajetulla -12 Superbilla. En tiedä kuinka tuota oli pidetty, mutta kyllä oli nitinää ja natinaa sekä selviä karkeita pintakulumia sisäosissa. Takavetoiseen tottuneelle tuntui lähinnä traktorilta, kankeuden tunne jälleen etuvetoisella huomattava.

Autovuokraamoissahan ainakin Suomessa suorastaan tyrkytetään Octaviaa ja Rapidia, joista molemmista uunituoreista malleista kokemusta. Miten oli sinun ajokokemuksesi 2010-luvun takavedoista? Kuinka monen metrin matka on taittunut esim. BMW 330e hybridillä?

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

automotives kirjoitti:
Ei kannata aliarvioida. Skodalla ajoin viimeksi kaksi viikkoa sitten kun ajoin 150tkm ajetulla -12 Superbilla. En tiedä kuinka tuota oli pidetty, mutta kyllä oli nitinää ja natinaa sekä selviä karkeita pintakulumia sisäosissa. Takavetoiseen tottuneelle tuntui lähinnä traktorilta, kankeuden tunne jälleen etuvetoisella huomattava.

Autovuokraamoissahan ainakin Suomessa suorastaan tyrkytetään Octaviaa ja Rapidia, joista molemmista uunituoreista malleista kokemusta. Miten oli sinun ajokokemuksesi 2010-luvun takavedoista? Kuinka monen metrin matka on taittunut esim. BMW 330e hybridillä?
Oikeassa olin. Totta toinen puoli. Ja jos on päättänyt, että Skoda nitisee ja on kankea, ei siitä muuksi muutu toisten kokemuksilla.

Mutta eiköhän agendasi ole se tavallisin Suomi24 trollin sellainen: Provoilu itsessään Kun sivuuttaa järjestelmällisesti Skodan kohderyhmän tarpeet ja miten Skoda niihin vastaa, voi jankuttaa ajokokemuksesta sporttisilla takavetoisilla.

Jos Skodan tyrkyttäminen autovuokraamoissa on ongelma, ei voi mitään. Ota se Audi edes ellei Mersua ole.
Auto Bildin testaajia kiusasi sama nitinä, jota ei edes takuukorjaus osannut korjata. Skodisteillehan tämä on varmaankin "yksittäistapuas ja nii mutku tojota"
+Lisää kommentti
Onko tämä nyt sitä mitätöintiä ja kiusausta somessa?
Ilmoita
Mikä tämä takavetopelle on?
5 VASTAUSTA:
Hän on työskennellyt kansainvälisessä autoteollisuudessa vaativissa testaustehtävissä. Omien sanojensa mukaan.

Minäkin olen artisokka-farmilla vastaavana tuotantojohtajana Etelä-Italiassa jo kolmatta vuotta. Sitä ennen konsultoin kastanjan-viljelyä Espanjassa.
Sarkasmi.sakari kirjoitti:
Hän on työskennellyt kansainvälisessä autoteollisuudessa vaativissa testaustehtävissä. Omien sanojensa mukaan.

Minäkin olen artisokka-farmilla vastaavana tuotantojohtajana Etelä-Italiassa jo kolmatta vuotta. Sitä ennen konsultoin kastanjan-viljelyä Espanjassa.
😝
Kovasti tyyppi näkee vaivaa ottaen huomioon palstan kohderyhmän. Takaveto on ottanut takapakkia gangsterisitikan esittelystä lähtien, ja syystä.
Akjh2 kirjoitti:
😝
Kovasti tyyppi näkee vaivaa ottaen huomioon palstan kohderyhmän. Takaveto on ottanut takapakkia gangsterisitikan esittelystä lähtien, ja syystä.
Juuri tämä. Kohderyhmä. Sen kun unohtaa, on takavedosta jankuttaminen toki täysin relevanttia...
RS-pojuilla loppuu yleensä argumentit heti alussa joten ensimmäistäkään viestä itse aiheesta ei tule.
Kyykmaster kirjoitti:
RS-pojuilla loppuu yleensä argumentit heti alussa joten ensimmäistäkään viestä itse aiheesta ei tule.
Itkuinen RS-poju kiihottaa silti, eikö?
+Lisää kommentti
Kyykmanille kysymys: onko sinulla pätäkkää ostaa aloitusviestissä mainittu auto? Mitäs kriitikkorölli tähän sanoo?
6 VASTAUSTA:

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Näin. Etädiaknoosit ja olettamat sinkoilevat.

Eiköhän se sinulle riitä, että Skoda on paska auto. Ymmärrän toki, että polveileva tekstisi on ylläpidon robotille liian vaikeaa, joten siihen on kiva panostaa.

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Kysyin, onko varaa ostaa ko. auto.

Se aiheutti trollin ylikiehumisen, tuottaen paljon asiatonta solvausta. Eikä vainoharhaisuudessaan osunut mihinkään, vaan huitoo ilmaa.

Kohdista länkytyksesi johonkin muualle, sillä _minä_ en kirjoittele Toyota-palstalle, eikä minun tekstistäni liiemmälti ole koskaan löytynyt kirjoitusvirheitä. Muutkin väitteet ovat aivan sairaita, joten se mielenterveysongelma on ihan jossain muualla.
etuvetopelle kirjoitti:
Kysyin, onko varaa ostaa ko. auto.

Se aiheutti trollin ylikiehumisen, tuottaen paljon asiatonta solvausta. Eikä vainoharhaisuudessaan osunut mihinkään, vaan huitoo ilmaa.

Kohdista länkytyksesi johonkin muualle, sillä _minä_ en kirjoittele Toyota-palstalle, eikä minun tekstistäni liiemmälti ole koskaan löytynyt kirjoitusvirheitä. Muutkin väitteet ovat aivan sairaita, joten se mielenterveysongelma on ihan jossain muualla.
Niin, se mielenterveysongelma on sinussa. Mitään Kyykmania ei ole. Olet kertonut siitä tarinoita useamman vuoden ajan kun kuvittelet että kaikki skodan ongelmat ja heikko testimenestys (mm. Auto Bild) on jonkin Kyykmanin syytä.

Selität skodan ongelmat Toyotan syyksi. Sama kirjoitustyyli näkyy Toyota-palstalla. Välillä homottelet muita keskustelijoita BMW-palstalla. Kateus näkyy kauas.
260hvAWD_defa kirjoitti:
Niin, se mielenterveysongelma on sinussa. Mitään Kyykmania ei ole. Olet kertonut siitä tarinoita useamman vuoden ajan kun kuvittelet että kaikki skodan ongelmat ja heikko testimenestys (mm. Auto Bild) on jonkin Kyykmanin syytä.

Selität skodan ongelmat Toyotan syyksi. Sama kirjoitustyyli näkyy Toyota-palstalla. Välillä homottelet muita keskustelijoita BMW-palstalla. Kateus näkyy kauas.
Ja tämä ei ole henkilöön menevää vihakirjoittelua?

Ei tietenkään, kun sitä ylläpitää "valvova" robotti.
260hvAWD_defa kirjoitti:
Niin, se mielenterveysongelma on sinussa. Mitään Kyykmania ei ole. Olet kertonut siitä tarinoita useamman vuoden ajan kun kuvittelet että kaikki skodan ongelmat ja heikko testimenestys (mm. Auto Bild) on jonkin Kyykmanin syytä.

Selität skodan ongelmat Toyotan syyksi. Sama kirjoitustyyli näkyy Toyota-palstalla. Välillä homottelet muita keskustelijoita BMW-palstalla. Kateus näkyy kauas.
Ei osunut. Ei uponnut. En tunnista syytöksiäsi.

Sitäpaitsi Kyykman on olemassa. Ei kirjoita enää omalla rekisteröidyllä nickillään, koska on nolannut itsensä moneen kertaan. Sen sijaan poju on perustanut monia uusia nickejä; useimmiten tosin kirjoittaa ihan rekkautumatta.

Mites se takavetoisen uuden E350 bensiinimallin ostaminen? Onnistuisiko se sinulta?
etuvetopelle kirjoitti:
Ei osunut. Ei uponnut. En tunnista syytöksiäsi.

Sitäpaitsi Kyykman on olemassa. Ei kirjoita enää omalla rekisteröidyllä nickillään, koska on nolannut itsensä moneen kertaan. Sen sijaan poju on perustanut monia uusia nickejä; useimmiten tosin kirjoittaa ihan rekkautumatta.

Mites se takavetoisen uuden E350 bensiinimallin ostaminen? Onnistuisiko se sinulta?
Taas tätä hourailua... tuollaista nimimerkkiä ei edes ole rekisteröity, olet kuvitellut kaiken

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

+Lisää kommentti
Autonvaihto on ajankohtainen, kolmevuotiaana hankittu saabia alkaa ikä painaa, Škoda on varsin varteenotettava vaihtoehto.
Ilmoita
Tuo automotives-tyyppi täyttää kirjallisuustieteessä esiintyvän epäluotettavan kertojan määritelmän.
2 VASTAUSTA:
Kirjallisuustieteilijä eli takuuvarma työtön humanisti
Millon kiihyttely videoo..
+Lisää kommentti
Mites ne punaiset RS-jarrusatulat?

Jarruttaako ne jotenkin paremmin kuin värittömät?
3 VASTAUSTA:
Kyllä ne länsiautoissa jarruttaa paremmin. Skodassa ne ovat kommunismin tunnusmerkkejä. Eikö?

Millainen väri muuten on väritön? Näkeekö sitä lainkaan?
Sarkasmi.sakari kirjoitti:
Kyllä ne länsiautoissa jarruttaa paremmin. Skodassa ne ovat kommunismin tunnusmerkkejä. Eikö?

Millainen väri muuten on väritön? Näkeekö sitä lainkaan?
Autoneitsyt haluaa taas saivarrella. Väritön on tässä paljas metalli.
nelivetopelle kirjoitti:
Autoneitsyt haluaa taas saivarrella. Väritön on tässä paljas metalli.
Paljaalla se isäsikin neitsyttä, toki... :)
+Lisää kommentti
Auto on jo niin vanha keksintö, ettei jaksa enää kiihotaa.
Ilmoita
Että ei ole olemassa nimimerkkiä Kyykman? Ei toki, "Käyttäjätunnus on käytössä, valitse toinen tunnus" vain indikoi Kyykmanin olevan itkuisen RS-pojun hallusinaatio?
5 VASTAUSTA:
Ei ole käytössä eikä ton nimistä profiilia edes ole
nelivetopelle-again kirjoitti:
Ei ole käytössä eikä ton nimistä profiilia edes ole
Ei ole enää, mutta on ollut aikaisemmin. Turha kieltää. Häpeätkö niin paljon aikaisempia kirjoituksiasi, että haluaisit siirtää ne bittitaivaaseen?
Skoda_rulez kirjoitti:
Ei ole enää, mutta on ollut aikaisemmin. Turha kieltää. Häpeätkö niin paljon aikaisempia kirjoituksiasi, että haluaisit siirtää ne bittitaivaaseen?
Siis onko kuvittelemasi nimimerkki olemassa vai ei? Mieluummin vastaus niin ettei siinä ole yhtäaikaa kyllää ja eitä.
Hiljaista pitelee. Onko palstan komukat paniikissa etsimässä alpakoita ja pupuja sinne itsenäisyyttä vastustavaan mielikuvitus-tapahtumaansa?

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

https://www.suomi24.fi/profiili/Kyykman

"Pahus. Profiilia ei löytynyt."

Jooh

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

+Lisää kommentti
Jälleen kerran mietityttää tämän kriitikkotrollit yhteydet palstan ylläpitäjiin. Miksi kaikki viittaukset kyykmaniin on poistettu, mitä sääntöjä tässä on rikottu kun on vain näytetty toteen, että sellainen profiili on ollut? Eikä kyykmanni pääse pakoon vanhoja kirjoituksiaan, niitä löytyy hakutuloksista pilvin pimein. Olis kannattanut harkita jo ennen kuin tuuppaa ne räkäkirjoituksensa tänne.
Ilmoita

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmoita

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmoita
"Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena." Ei hyvää päivää. Mielestäni tässä oli äsken asiallisesti kirjoitettu viesti, jossa kirjoittaja kertoi ostaneensa 60 tuhannen euron Mersun vuonna 2015 ja oli siihen tyytyväinen, mutta samalla kirjoitti mielipiteensä, ettei Skodassa ole hänen mielestään mitään moitittavaa. Minkä halvatun takia sellainen viesti on poistettu? Mitä sääntöjä se rikkoi? Onko robotin sanahaku ja automaattinen poistaminen jotenkin liian tiukalle asetettu? Tämä palstahan menee aivan farssiksi, vain valepuheet ja trollaus menevät läpi, ja asialliset mielipiteet poistetaan saman tien. Todella outoa. Paheksun.
1 VASTAUS:
Skoda mainittu vähintäänkin neutraalisti ellei suorastaan myönteisesti. -> Viestin poisto sääntöjen vastaisena. Siis loukataan skodakriitikkoa... :D

Onhan tämä venäläinen meininki toki jännempää, kuin jokin polttimotyyppien kysely kolmatta kertaa?

Suoli24 ja Suomi100!
+Lisää kommentti
Nauratti kovasti kun Keilaniemessä Passat GTE "Supersporttinen hybridi" etuvetoineen ei päässyt liukasta ramppia ylös. Toisaalta olisi hauska nähdä tämä viritelmä TM talvitestissä kun tiedetään, että taakse sijoitettu akusto tekee tuosta painonjakaumaltaan n. 52/48% ja siihen kun lisätään melko kehittymätön ajonvakautusjärjestelmä verrattuna esim. moderneihin takavetoisiin niin kyllä saa tuolle "sportille" nauraa kelissä kuin kelissä. Katselee tehottomampien takavetoisten takavaloja kesällä, syksyllä, talvella ja keväällä.

Esimerkiksi Mercedes C350e farmari 47/53% painonjakaumalla tyhjänä ja on ajettavuudeltaan, suorituskyvyltään, pito-ominaisuuksiltaan niin kuivalla, märällä kuin myös jäällä aivan eri tasoa johonkin Volkkarin etuvetoiseen Plug-In-Hybridiin verrattuna. Huvittavinta on, että C350e ei ole mallimerkinnässä typeriä GT / RS merkintöjä tai muita ELECTRIC SUPER SPORT TURBO tyylisiä merkintöjä kuten tietämättömille GTE-persoonille on myyntivalttina syötetty.
3 VASTAUSTA:
Aina naurattaa... Skoda? Audi? Volkkari? Mersu? Dacia?

Ei. Automies naurattaa. :)
Mercedeksen selviytyminen kyseisestä rampista jää toteennäyttämättä koska sitä ei tapahtunut muuta kuin kuvitelmissa.
Automotiivin aivonjakauma: 100/100% tyhjää.
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Mitäs RS fanipoika tähän sanoo?

E-sarjalaiseen saa nyt Saksassa takavetoisen uuden E350 bensiinimallin, jossa on 2-litrainen bensiinimoottori tuottaen 220 KW eli 299hv maksimitehon.

Uuden E-sarjalaisen takavetoisuus, hienosti kalibroitu tunnokas ja tarkka ohjaus, hieno ajonvakautusjärjestelmä eri ajomoodeineen, 9G-automaattivaihteisto ja fantastiset moottorit ovat toki sellainen asia, että Skodan RS-malleja himottelevalle kokemattomalle Keijolle tuollaiset ominaisuudet ovat täyttä utopiaa kun ei ole metriäkään tuollaisellakaan ajanut.

Jopa märällä tienpinnalla S+ ajotilassa takavetoinen E-sarjalainen lähtee kuin hauki rannasta, sitähän on vaikea uskoa kun ei teillä ole kuitenkaan metriäkään kokemusta. Lumella toki jää hieman jollekin haldex-nelivedolle, mutta etuvedot katsovat kelillä kuin kelillä takavaloja.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta