Mitäs RS fanipoika tähän sanoo?

E-sarjalaiseen saa nyt Saksassa takavetoisen uuden E350 bensiinimallin, jossa on 2-litrainen bensiinimoottori tuottaen 220 KW eli 299hv maksimitehon.

Uuden E-sarjalaisen takavetoisuus, hienosti kalibroitu tunnokas ja tarkka ohjaus, hieno ajonvakautusjärjestelmä eri ajomoodeineen, 9G-automaattivaihteisto ja fantastiset moottorit ovat toki sellainen asia, että Skodan RS-malleja himottelevalle kokemattomalle Keijolle tuollaiset ominaisuudet ovat täyttä utopiaa kun ei ole metriäkään tuollaisellakaan ajanut.

Jopa märällä tienpinnalla S+ ajotilassa takavetoinen E-sarjalainen lähtee kuin hauki rannasta, sitähän on vaikea uskoa kun ei teillä ole kuitenkaan metriäkään kokemusta. Lumella toki jää hieman jollekin haldex-nelivedolle, mutta etuvedot katsovat kelillä kuin kelillä takavaloja.
Ilmianna
Jaa

52 Vastausta


Millon kiihytely videoo..
Ilmianna
Jaa
Tässä varsin masentava kiihdyttelyvideo. Onpas muuten laiska auto tuo Mersu C 250!
https://www.youtube.com/watch?v=Elh9xCl_Kmc
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Itkuinen RS fanipoika kiihottaaaaah...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tuo takavetoinen C250 bensakoneella jättää uuden 2017 230hv Octavia RS:n mennen tullen 211hv tehoillaan 0-100kmh todellisuudessa, en tosin ymmärrä miksi korkealle kiertävällä bensakoneella käytetään lähdössä noin alhaista kierroslukua (autotoimittajan amatöörimäisyyttäkö?) kun diesel C250d nuo lähtökierrokset olisivat kohdallaan optimaalisen lähdön aikaansaamiseksi eikä todellisuudessa luistonestoa tarvitse deaktivoida vaan SPORT+ tila riittää. On myös huomioitava, että AMG paketilla tuo painaa n. 300kg enemmän kuin Octavia RS.

Milloin muuten hankit ensikokemuksesi modernista 2010-luvun takavetoisesta? Olisiko vihdoin rohkeutta vastata kysymykseen?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ai saa, jassoo. Kuule rääpäle, sieltä saa myös Ferrarin, Dacian, Unimogin etc...
Sieltä saa myös Octaviafarkun 1.0tsi koneella.
Hampurista saisi myös tussua, saattaisi olla sinulle ihan uus kokemus👅
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
No älä nyt kiihdy, autoasiat ja naiset käsitellään erikseen. Fakta vain on, että Octavia RS jää jalkoihin ja autokeskustelussa toinen fakta on, että sinulla ei ole paskaakaan ajokokemusta urheilullisilla oikeasti tehokkailla menopeleillä tai takavetoisella 2010-luvun perheautollakaan...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Skodisti ei pysty pysymään asiassa vaan haukkuu.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
KriitikotVoittivatTaas kirjoitti:
Skodisti ei pysty pysymään asiassa vaan haukkuu.
Kriitikko vain ei tiedä itse asiasta mitään. Eikä se ole tarkoituskaan. Huomio on.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Eikös E-sarja, kuten myös C- ja S-sarjat myöskin, ole aina takavetoinen, jollei valitse nelivetoisena? Eli mikä oli tämän aloituksen pointi?
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Videon idea oli näyttää, miten ankea yli 50k maksava Mersu (50 926,38 e tarkalleen, halvimmalla Suomessa myytävällä Business-varustelulla) on Skoda Octavia RS:n rinnalla. C 250 olisi kai lähin Octavia RS 230:n kilpailija Mesen mallistossa.

Octavia RS 230:n lähtöhinta on 34 321,47 e. Tilavampi, huomattavasti suorituskykyisempi ja mukavampi auto siis yli 15 000 euroa halvemmalla!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
6 VASTAUSTA:
Nyt kerrot vain omasta kokemattomuudestasi. Väität ihan tosissasi vielä kaiken muun paskan kruununa, että RS on mukavampi
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Millon kiihytely videoo.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
automotives kirjoitti:
Nyt kerrot vain omasta kokemattomuudestasi. Väität ihan tosissasi vielä kaiken muun paskan kruununa, että RS on mukavampi
Niin, Sinun kokemattomuutesi kaikkeen Skodaan liittyvässä on toki tullut selväksi. Siinä lienee kuitenkin totta vain toinen puoli. Totaalinen dissaus on toki "vakuuttavampaa", kun on oma agenda. Sen tausta ja tarkoitus vain on edelleen epäselvä...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ei kannata aliarvioida. Skodalla ajoin viimeksi kaksi viikkoa sitten kun ajoin 150tkm ajetulla -12 Superbilla. En tiedä kuinka tuota oli pidetty, mutta kyllä oli nitinää ja natinaa sekä selviä karkeita pintakulumia sisäosissa. Takavetoiseen tottuneelle tuntui lähinnä traktorilta, kankeuden tunne jälleen etuvetoisella huomattava.

Autovuokraamoissahan ainakin Suomessa suorastaan tyrkytetään Octaviaa ja Rapidia, joista molemmista uunituoreista malleista kokemusta. Miten oli sinun ajokokemuksesi 2010-luvun takavedoista? Kuinka monen metrin matka on taittunut esim. BMW 330e hybridillä?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
automotives kirjoitti:
Ei kannata aliarvioida. Skodalla ajoin viimeksi kaksi viikkoa sitten kun ajoin 150tkm ajetulla -12 Superbilla. En tiedä kuinka tuota oli pidetty, mutta kyllä oli nitinää ja natinaa sekä selviä karkeita pintakulumia sisäosissa. Takavetoiseen tottuneelle tuntui lähinnä traktorilta, kankeuden tunne jälleen etuvetoisella huomattava.

Autovuokraamoissahan ainakin Suomessa suorastaan tyrkytetään Octaviaa ja Rapidia, joista molemmista uunituoreista malleista kokemusta. Miten oli sinun ajokokemuksesi 2010-luvun takavedoista? Kuinka monen metrin matka on taittunut esim. BMW 330e hybridillä?
Oikeassa olin. Totta toinen puoli. Ja jos on päättänyt, että Skoda nitisee ja on kankea, ei siitä muuksi muutu toisten kokemuksilla.

Mutta eiköhän agendasi ole se tavallisin Suomi24 trollin sellainen: Provoilu itsessään Kun sivuuttaa järjestelmällisesti Skodan kohderyhmän tarpeet ja miten Skoda niihin vastaa, voi jankuttaa ajokokemuksesta sporttisilla takavetoisilla.

Jos Skodan tyrkyttäminen autovuokraamoissa on ongelma, ei voi mitään. Ota se Audi edes ellei Mersua ole.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Auto Bildin testaajia kiusasi sama nitinä, jota ei edes takuukorjaus osannut korjata. Skodisteillehan tämä on varmaankin "yksittäistapuas ja nii mutku tojota"
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Onko tämä nyt sitä mitätöintiä ja kiusausta somessa?
Ilmianna
Jaa
Mikä tämä takavetopelle on?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
5 VASTAUSTA:
Hän on työskennellyt kansainvälisessä autoteollisuudessa vaativissa testaustehtävissä. Omien sanojensa mukaan.

Minäkin olen artisokka-farmilla vastaavana tuotantojohtajana Etelä-Italiassa jo kolmatta vuotta. Sitä ennen konsultoin kastanjan-viljelyä Espanjassa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Sarkasmi.sakari kirjoitti:
Hän on työskennellyt kansainvälisessä autoteollisuudessa vaativissa testaustehtävissä. Omien sanojensa mukaan.

Minäkin olen artisokka-farmilla vastaavana tuotantojohtajana Etelä-Italiassa jo kolmatta vuotta. Sitä ennen konsultoin kastanjan-viljelyä Espanjassa.
😝
Kovasti tyyppi näkee vaivaa ottaen huomioon palstan kohderyhmän. Takaveto on ottanut takapakkia gangsterisitikan esittelystä lähtien, ja syystä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Akjh2 kirjoitti:
😝
Kovasti tyyppi näkee vaivaa ottaen huomioon palstan kohderyhmän. Takaveto on ottanut takapakkia gangsterisitikan esittelystä lähtien, ja syystä.
Juuri tämä. Kohderyhmä. Sen kun unohtaa, on takavedosta jankuttaminen toki täysin relevanttia...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
RS-pojuilla loppuu yleensä argumentit heti alussa joten ensimmäistäkään viestä itse aiheesta ei tule.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kyykmaster kirjoitti:
RS-pojuilla loppuu yleensä argumentit heti alussa joten ensimmäistäkään viestä itse aiheesta ei tule.
Itkuinen RS-poju kiihottaa silti, eikö?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Kyykmanille kysymys: onko sinulla pätäkkää ostaa aloitusviestissä mainittu auto? Mitäs kriitikkorölli tähän sanoo?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
6 VASTAUSTA:

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Näin. Etädiaknoosit ja olettamat sinkoilevat.

Eiköhän se sinulle riitä, että Skoda on paska auto. Ymmärrän toki, että polveileva tekstisi on ylläpidon robotille liian vaikeaa, joten siihen on kiva panostaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Kysyin, onko varaa ostaa ko. auto.

Se aiheutti trollin ylikiehumisen, tuottaen paljon asiatonta solvausta. Eikä vainoharhaisuudessaan osunut mihinkään, vaan huitoo ilmaa.

Kohdista länkytyksesi johonkin muualle, sillä _minä_ en kirjoittele Toyota-palstalle, eikä minun tekstistäni liiemmälti ole koskaan löytynyt kirjoitusvirheitä. Muutkin väitteet ovat aivan sairaita, joten se mielenterveysongelma on ihan jossain muualla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
etuvetopelle kirjoitti:
Kysyin, onko varaa ostaa ko. auto.

Se aiheutti trollin ylikiehumisen, tuottaen paljon asiatonta solvausta. Eikä vainoharhaisuudessaan osunut mihinkään, vaan huitoo ilmaa.

Kohdista länkytyksesi johonkin muualle, sillä _minä_ en kirjoittele Toyota-palstalle, eikä minun tekstistäni liiemmälti ole koskaan löytynyt kirjoitusvirheitä. Muutkin väitteet ovat aivan sairaita, joten se mielenterveysongelma on ihan jossain muualla.
Niin, se mielenterveysongelma on sinussa. Mitään Kyykmania ei ole. Olet kertonut siitä tarinoita useamman vuoden ajan kun kuvittelet että kaikki skodan ongelmat ja heikko testimenestys (mm. Auto Bild) on jonkin Kyykmanin syytä.

Selität skodan ongelmat Toyotan syyksi. Sama kirjoitustyyli näkyy Toyota-palstalla. Välillä homottelet muita keskustelijoita BMW-palstalla. Kateus näkyy kauas.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
260hvAWD_defa kirjoitti:
Niin, se mielenterveysongelma on sinussa. Mitään Kyykmania ei ole. Olet kertonut siitä tarinoita useamman vuoden ajan kun kuvittelet että kaikki skodan ongelmat ja heikko testimenestys (mm. Auto Bild) on jonkin Kyykmanin syytä.

Selität skodan ongelmat Toyotan syyksi. Sama kirjoitustyyli näkyy Toyota-palstalla. Välillä homottelet muita keskustelijoita BMW-palstalla. Kateus näkyy kauas.
Ja tämä ei ole henkilöön menevää vihakirjoittelua?

Ei tietenkään, kun sitä ylläpitää "valvova" robotti.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
260hvAWD_defa kirjoitti:
Niin, se mielenterveysongelma on sinussa. Mitään Kyykmania ei ole. Olet kertonut siitä tarinoita useamman vuoden ajan kun kuvittelet että kaikki skodan ongelmat ja heikko testimenestys (mm. Auto Bild) on jonkin Kyykmanin syytä.

Selität skodan ongelmat Toyotan syyksi. Sama kirjoitustyyli näkyy Toyota-palstalla. Välillä homottelet muita keskustelijoita BMW-palstalla. Kateus näkyy kauas.
Ei osunut. Ei uponnut. En tunnista syytöksiäsi.

Sitäpaitsi Kyykman on olemassa. Ei kirjoita enää omalla rekisteröidyllä nickillään, koska on nolannut itsensä moneen kertaan. Sen sijaan poju on perustanut monia uusia nickejä; useimmiten tosin kirjoittaa ihan rekkautumatta.

Mites se takavetoisen uuden E350 bensiinimallin ostaminen? Onnistuisiko se sinulta?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
etuvetopelle kirjoitti:
Ei osunut. Ei uponnut. En tunnista syytöksiäsi.

Sitäpaitsi Kyykman on olemassa. Ei kirjoita enää omalla rekisteröidyllä nickillään, koska on nolannut itsensä moneen kertaan. Sen sijaan poju on perustanut monia uusia nickejä; useimmiten tosin kirjoittaa ihan rekkautumatta.

Mites se takavetoisen uuden E350 bensiinimallin ostaminen? Onnistuisiko se sinulta?
Taas tätä hourailua... tuollaista nimimerkkiä ei edes ole rekisteröity, olet kuvitellut kaiken
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Autonvaihto on ajankohtainen, kolmevuotiaana hankittu saabia alkaa ikä painaa, Škoda on varsin varteenotettava vaihtoehto.
Ilmianna
Jaa
Tuo automotives-tyyppi täyttää kirjallisuustieteessä esiintyvän epäluotettavan kertojan määritelmän.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Kirjallisuustieteilijä eli takuuvarma työtön humanisti
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Millon kiihyttely videoo..
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Mites ne punaiset RS-jarrusatulat?

Jarruttaako ne jotenkin paremmin kuin värittömät?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Kyllä ne länsiautoissa jarruttaa paremmin. Skodassa ne ovat kommunismin tunnusmerkkejä. Eikö?

Millainen väri muuten on väritön? Näkeekö sitä lainkaan?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Sarkasmi.sakari kirjoitti:
Kyllä ne länsiautoissa jarruttaa paremmin. Skodassa ne ovat kommunismin tunnusmerkkejä. Eikö?

Millainen väri muuten on väritön? Näkeekö sitä lainkaan?
Autoneitsyt haluaa taas saivarrella. Väritön on tässä paljas metalli.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
nelivetopelle kirjoitti:
Autoneitsyt haluaa taas saivarrella. Väritön on tässä paljas metalli.
Paljaalla se isäsikin neitsyttä, toki... :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Auto on jo niin vanha keksintö, ettei jaksa enää kiihotaa.
Ilmianna
Jaa
Että ei ole olemassa nimimerkkiä Kyykman? Ei toki, "Käyttäjätunnus on käytössä, valitse toinen tunnus" vain indikoi Kyykmanin olevan itkuisen RS-pojun hallusinaatio?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
5 VASTAUSTA:
Ei ole käytössä eikä ton nimistä profiilia edes ole
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
nelivetopelle-again kirjoitti:
Ei ole käytössä eikä ton nimistä profiilia edes ole
Ei ole enää, mutta on ollut aikaisemmin. Turha kieltää. Häpeätkö niin paljon aikaisempia kirjoituksiasi, että haluaisit siirtää ne bittitaivaaseen?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Skoda_rulez kirjoitti:
Ei ole enää, mutta on ollut aikaisemmin. Turha kieltää. Häpeätkö niin paljon aikaisempia kirjoituksiasi, että haluaisit siirtää ne bittitaivaaseen?
Siis onko kuvittelemasi nimimerkki olemassa vai ei? Mieluummin vastaus niin ettei siinä ole yhtäaikaa kyllää ja eitä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Hiljaista pitelee. Onko palstan komukat paniikissa etsimässä alpakoita ja pupuja sinne itsenäisyyttä vastustavaan mielikuvitus-tapahtumaansa?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

https://www.suomi24.fi/profiili/Kyykman

"Pahus. Profiilia ei löytynyt."

Jooh
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Jälleen kerran mietityttää tämän kriitikkotrollit yhteydet palstan ylläpitäjiin. Miksi kaikki viittaukset kyykmaniin on poistettu, mitä sääntöjä tässä on rikottu kun on vain näytetty toteen, että sellainen profiili on ollut? Eikä kyykmanni pääse pakoon vanhoja kirjoituksiaan, niitä löytyy hakutuloksista pilvin pimein. Olis kannattanut harkita jo ennen kuin tuuppaa ne räkäkirjoituksensa tänne.
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
"Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena." Ei hyvää päivää. Mielestäni tässä oli äsken asiallisesti kirjoitettu viesti, jossa kirjoittaja kertoi ostaneensa 60 tuhannen euron Mersun vuonna 2015 ja oli siihen tyytyväinen, mutta samalla kirjoitti mielipiteensä, ettei Skodassa ole hänen mielestään mitään moitittavaa. Minkä halvatun takia sellainen viesti on poistettu? Mitä sääntöjä se rikkoi? Onko robotin sanahaku ja automaattinen poistaminen jotenkin liian tiukalle asetettu? Tämä palstahan menee aivan farssiksi, vain valepuheet ja trollaus menevät läpi, ja asialliset mielipiteet poistetaan saman tien. Todella outoa. Paheksun.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Skoda mainittu vähintäänkin neutraalisti ellei suorastaan myönteisesti. -> Viestin poisto sääntöjen vastaisena. Siis loukataan skodakriitikkoa... :D

Onhan tämä venäläinen meininki toki jännempää, kuin jokin polttimotyyppien kysely kolmatta kertaa?

Suoli24 ja Suomi100!
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Nauratti kovasti kun Keilaniemessä Passat GTE "Supersporttinen hybridi" etuvetoineen ei päässyt liukasta ramppia ylös. Toisaalta olisi hauska nähdä tämä viritelmä TM talvitestissä kun tiedetään, että taakse sijoitettu akusto tekee tuosta painonjakaumaltaan n. 52/48% ja siihen kun lisätään melko kehittymätön ajonvakautusjärjestelmä verrattuna esim. moderneihin takavetoisiin niin kyllä saa tuolle "sportille" nauraa kelissä kuin kelissä. Katselee tehottomampien takavetoisten takavaloja kesällä, syksyllä, talvella ja keväällä.

Esimerkiksi Mercedes C350e farmari 47/53% painonjakaumalla tyhjänä ja on ajettavuudeltaan, suorituskyvyltään, pito-ominaisuuksiltaan niin kuivalla, märällä kuin myös jäällä aivan eri tasoa johonkin Volkkarin etuvetoiseen Plug-In-Hybridiin verrattuna. Huvittavinta on, että C350e ei ole mallimerkinnässä typeriä GT / RS merkintöjä tai muita ELECTRIC SUPER SPORT TURBO tyylisiä merkintöjä kuten tietämättömille GTE-persoonille on myyntivalttina syötetty.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Aina naurattaa... Skoda? Audi? Volkkari? Mersu? Dacia?

Ei. Automies naurattaa. :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Mercedeksen selviytyminen kyseisestä rampista jää toteennäyttämättä koska sitä ei tapahtunut muuta kuin kuvitelmissa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Automotiivin aivonjakauma: 100/100% tyhjää.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Mitäs RS fanipoika tähän sanoo?

E-sarjalaiseen saa nyt Saksassa takavetoisen uuden E350 bensiinimallin, jossa on 2-litrainen bensiinimoottori tuottaen 220 KW eli 299hv maksimitehon.

Uuden E-sarjalaisen takavetoisuus, hienosti kalibroitu tunnokas ja tarkka ohjaus, hieno ajonvakautusjärjestelmä eri ajomoodeineen, 9G-automaattivaihteisto ja fantastiset moottorit ovat toki sellainen asia, että Skodan RS-malleja himottelevalle kokemattomalle Keijolle tuollaiset ominaisuudet ovat täyttä utopiaa kun ei ole metriäkään tuollaisellakaan ajanut.

Jopa märällä tienpinnalla S+ ajotilassa takavetoinen E-sarjalainen lähtee kuin hauki rannasta, sitähän on vaikea uskoa kun ei teillä ole kuitenkaan metriäkään kokemusta. Lumella toki jää hieman jollekin haldex-nelivedolle, mutta etuvedot katsovat kelillä kuin kelillä takavaloja.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta