Miten käytän metsävähennystä?

Jompsinkumpsin

Hakkuutin hankintakaupassa motomiehellä harvennusmetsää, josta voi hyödyntää metsävähennystä. Onko järkevää ja millä perusteella käyttää metsävähennystä koko myyntisummalla? Siis rautalangasta vääntäen. Kaupan bruttosumma on 10000 euroa, josta motomiehelle maksan 6000 euroa. Kumpi on järkevämpi menettely, esittää koko kymppitonni vai 4000 euroa? Koska joillakin on jo tieto valmiina en itse viitsi noin pienen jutun vuoksi vaivata päätäni.

9

764

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omist

      -bruttosumma on 10000
      -motomiehelle maksan 6000

      hahaa mikä metsänhoitaja

      • Jompsinkumpsin

        No jopas oli kommentti. Kysymyksessä oli laajalla alueella toteutettu epätasaisen (ostetun) ja aiemmin hoitamattoman metsän kunnostus. Eli ei mikään päätehakkuu. Kysyinkin ennen hakkuun aloittamista tuleeko kustannus suuremmaksi kuin hakkuutulo. Tapauksessamme ei ole merkitystä mitä nyt saa vaan mitä sitten tulevaisuudessa. Tällaisia metsälöitä on isiemme maassa paljon.


    • käytätvainosannyt

      Käytät tietysti metsävähennystä nyt tuon 4000€ ja käytät sitten myöhemmin loput 6000€, edellyttäen, että sinulla ei ole nyt muuta vähennystä tuon 6000€ lisäksi. Miksi vetää pakkaselle verotusta!
      Olethan huomioinnut, että metsävähennys ei ole enään metsätilakohtainen, eli voit vähentää tuota metsävähennystä muidenkin tilojen kohdalla.

      • tottatosiaan

        Järjen jättiäinen


      • Jompsin.kumpsin

        Noin olin itsekin äkkiseltään ajatellut. Tein kesän aikana kyseisellä alueella nuoren metsän kunnostusta, jonka toteutusilmoituksen jätän aivan vuoden lopulla ettei kemerakorvausta ehditä maksaa tämän vuoden puolella. Samoin pyysin puut ostanutta yhtiötä tilittämään vuoden 2018 puolella. Näin saan molemmat tulot yhdistettyä metsävähennystä varten. Vähennyksen minimimäärä on 1500 eur ja kun sitä saa tehdä enintään 60 % tuloista edellyttää se vähintään n. 2500 euron pääomatuloa. Kemeratuki yksinään ei olisi yltänyt minimituloon.

        Noiden "viisaiden" kommentoijien näkemyksillä pyyhin pyllyä. Tai en sittenkään. Ovat liian karheita sellaiseen

        Asiallisista keskusteluista saa itse kukin jotain hyötyä.


      • tämpsintömpsin
        Jompsin.kumpsin kirjoitti:

        Noin olin itsekin äkkiseltään ajatellut. Tein kesän aikana kyseisellä alueella nuoren metsän kunnostusta, jonka toteutusilmoituksen jätän aivan vuoden lopulla ettei kemerakorvausta ehditä maksaa tämän vuoden puolella. Samoin pyysin puut ostanutta yhtiötä tilittämään vuoden 2018 puolella. Näin saan molemmat tulot yhdistettyä metsävähennystä varten. Vähennyksen minimimäärä on 1500 eur ja kun sitä saa tehdä enintään 60 % tuloista edellyttää se vähintään n. 2500 euron pääomatuloa. Kemeratuki yksinään ei olisi yltänyt minimituloon.

        Noiden "viisaiden" kommentoijien näkemyksillä pyyhin pyllyä. Tai en sittenkään. Ovat liian karheita sellaiseen

        Asiallisista keskusteluista saa itse kukin jotain hyötyä.

        Jaa meinaat kemeratuen käyttää tulona metsävähennyksessä? Jos pitää saaada lisää tuloja niin ano Verohallinnolta perheesi veronpalautuksiin jatkoaikaa ensi vuodelle... tuleehan siitä Valtiolta niistäkin pieni maksunjatko hyvitys ja sitten vähennät koko roskan sieltä metsävähennyksestäsi.


      • niinpsin

        se on niin kun on 2C lomakkeessa järjestys on.

        1. Puun myyntitulot
        3.3. Metsätalouden tuet
        5.1. Metsävähennys -


      • tämpsintömpsin
        niinpsin kirjoitti:

        se on niin kun on 2C lomakkeessa järjestys on.

        1. Puun myyntitulot
        3.3. Metsätalouden tuet
        5.1. Metsävähennys -

        No jopas tosiaan onkin se kemeratuki verotettavaa tuloa... ei saatna hyvin on hallituksen norminpurut onnistuneet. Miten niin hikinen rimpularaha jonka saaminen edellyttää ihan tarpeeksi vaivaa jo muutenkin, on sitten vielä verotettavaa hahahahhaha.. itkeä periaatteessa pitäisi.


    • erkkiistuti

      Karkeita kommetteja pyyhkimisen, sellaisia tarvitaan metsäalalla, kun omistaja suorittaa metsänhoitoa, ollessa kyseessä metsänhoitollinen eikä avohakkuu. EI saa nuorenmetsänhoidon tukea, ehdot ei täyty, sepä hyvä,, onkin metsä hivenen verran paremmassa kunnossa sittenkin.
      Kaikkea ei kannata motolla teetättää liian aikaisin vaan ottaa itse sahan ja sahailee ja jättää maahan mätänemään kaadetut puut. Olisi tullut motolla pahat jäljet 18vuotoaaseen taimikkoon, ajouria paljon. Nyt 33vuotiasta metsää sama alue, ja hyvässä kasvussa ja täysitiheä kuusimetsä ilman ajouria jota omatoimisesti sahataan energiapuuksi poistettavat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      3016
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      84
      2761
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2188
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      20
      1763
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1509
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1479
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1427
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1312
    Aihe