Hakkuutin hankintakaupassa motomiehellä harvennusmetsää, josta voi hyödyntää metsävähennystä. Onko järkevää ja millä perusteella käyttää metsävähennystä koko myyntisummalla? Siis rautalangasta vääntäen. Kaupan bruttosumma on 10000 euroa, josta motomiehelle maksan 6000 euroa. Kumpi on järkevämpi menettely, esittää koko kymppitonni vai 4000 euroa? Koska joillakin on jo tieto valmiina en itse viitsi noin pienen jutun vuoksi vaivata päätäni.
Miten käytän metsävähennystä?
9
786
Vastaukset
- omist
-bruttosumma on 10000
-motomiehelle maksan 6000
hahaa mikä metsänhoitaja- Jompsinkumpsin
No jopas oli kommentti. Kysymyksessä oli laajalla alueella toteutettu epätasaisen (ostetun) ja aiemmin hoitamattoman metsän kunnostus. Eli ei mikään päätehakkuu. Kysyinkin ennen hakkuun aloittamista tuleeko kustannus suuremmaksi kuin hakkuutulo. Tapauksessamme ei ole merkitystä mitä nyt saa vaan mitä sitten tulevaisuudessa. Tällaisia metsälöitä on isiemme maassa paljon.
- käytätvainosannyt
Käytät tietysti metsävähennystä nyt tuon 4000€ ja käytät sitten myöhemmin loput 6000€, edellyttäen, että sinulla ei ole nyt muuta vähennystä tuon 6000€ lisäksi. Miksi vetää pakkaselle verotusta!
Olethan huomioinnut, että metsävähennys ei ole enään metsätilakohtainen, eli voit vähentää tuota metsävähennystä muidenkin tilojen kohdalla.- tottatosiaan
Järjen jättiäinen
- Jompsin.kumpsin
Noin olin itsekin äkkiseltään ajatellut. Tein kesän aikana kyseisellä alueella nuoren metsän kunnostusta, jonka toteutusilmoituksen jätän aivan vuoden lopulla ettei kemerakorvausta ehditä maksaa tämän vuoden puolella. Samoin pyysin puut ostanutta yhtiötä tilittämään vuoden 2018 puolella. Näin saan molemmat tulot yhdistettyä metsävähennystä varten. Vähennyksen minimimäärä on 1500 eur ja kun sitä saa tehdä enintään 60 % tuloista edellyttää se vähintään n. 2500 euron pääomatuloa. Kemeratuki yksinään ei olisi yltänyt minimituloon.
Noiden "viisaiden" kommentoijien näkemyksillä pyyhin pyllyä. Tai en sittenkään. Ovat liian karheita sellaiseen
Asiallisista keskusteluista saa itse kukin jotain hyötyä. - tämpsintömpsin
Jompsin.kumpsin kirjoitti:
Noin olin itsekin äkkiseltään ajatellut. Tein kesän aikana kyseisellä alueella nuoren metsän kunnostusta, jonka toteutusilmoituksen jätän aivan vuoden lopulla ettei kemerakorvausta ehditä maksaa tämän vuoden puolella. Samoin pyysin puut ostanutta yhtiötä tilittämään vuoden 2018 puolella. Näin saan molemmat tulot yhdistettyä metsävähennystä varten. Vähennyksen minimimäärä on 1500 eur ja kun sitä saa tehdä enintään 60 % tuloista edellyttää se vähintään n. 2500 euron pääomatuloa. Kemeratuki yksinään ei olisi yltänyt minimituloon.
Noiden "viisaiden" kommentoijien näkemyksillä pyyhin pyllyä. Tai en sittenkään. Ovat liian karheita sellaiseen
Asiallisista keskusteluista saa itse kukin jotain hyötyä.Jaa meinaat kemeratuen käyttää tulona metsävähennyksessä? Jos pitää saaada lisää tuloja niin ano Verohallinnolta perheesi veronpalautuksiin jatkoaikaa ensi vuodelle... tuleehan siitä Valtiolta niistäkin pieni maksunjatko hyvitys ja sitten vähennät koko roskan sieltä metsävähennyksestäsi.
- niinpsin
se on niin kun on 2C lomakkeessa järjestys on.
1. Puun myyntitulot
3.3. Metsätalouden tuet
5.1. Metsävähennys - - tämpsintömpsin
niinpsin kirjoitti:
se on niin kun on 2C lomakkeessa järjestys on.
1. Puun myyntitulot
3.3. Metsätalouden tuet
5.1. Metsävähennys -No jopas tosiaan onkin se kemeratuki verotettavaa tuloa... ei saatna hyvin on hallituksen norminpurut onnistuneet. Miten niin hikinen rimpularaha jonka saaminen edellyttää ihan tarpeeksi vaivaa jo muutenkin, on sitten vielä verotettavaa hahahahhaha.. itkeä periaatteessa pitäisi.
- erkkiistuti
Karkeita kommetteja pyyhkimisen, sellaisia tarvitaan metsäalalla, kun omistaja suorittaa metsänhoitoa, ollessa kyseessä metsänhoitollinen eikä avohakkuu. EI saa nuorenmetsänhoidon tukea, ehdot ei täyty, sepä hyvä,, onkin metsä hivenen verran paremmassa kunnossa sittenkin.
Kaikkea ei kannata motolla teetättää liian aikaisin vaan ottaa itse sahan ja sahailee ja jättää maahan mätänemään kaadetut puut. Olisi tullut motolla pahat jäljet 18vuotoaaseen taimikkoon, ajouria paljon. Nyt 33vuotiasta metsää sama alue, ja hyvässä kasvussa ja täysitiheä kuusimetsä ilman ajouria jota omatoimisesti sahataan energiapuuksi poistettavat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12671Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511228Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491125- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206939Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13855- 72845
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297845- 39822